בארצות הברית המצב בקופות מתאושש לאיטו, אבל בשאר העולם המצב שונה. בנוסף למלחמה בין רוסיה לאוקראינה יש את הקורונה. בכל העולם מתחילים לראות עלייה בתחלואה ובעיקר בסין, ולכן ההכנסות של סרטים מחוץ לארצות הברית שוב לאט לאט מתחילות להיראות לא מרשימות.
"באטמן" שומר על המקום הראשון עם עוד 36 מיליון דולר. מדובר בירידה של 44.8 אחוזים בסך הכל, שזו ירידה טובה. כמו כן, עד כה הסרט הכניס 300 מיליון דולר בארצות הברית בלבד שזה מעולה. למעשה הוא הסרט השני שהצליח לחצות את קו ה-300 מיליון דולר מאז פרוץ המגפה (הראשון הוא "ספיידרמן: אין דרך הביתה" כמובן). כש-100 מיליון דולר נחשב להצלחה, "באטמן" מצליח להיחשב כלהיט עצום בארצות הברית.
מחוץ לארצות הברית המצב בעייתי יותר. כלומר הסרט הכניס 300 מיליון דולר גם מחוץ לארצות הברית, אבל סרטים צריכים להכניס מספרים גבוהים יותר מחוץ לארצות הברית כדי להיות להיט אמיתי. עדיף ש-60 אחוזים או יותר מההכנסות של סרט יגיעו מחוץ לארצות הברית, אבל המצב לא נראה מעודד. אז ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 600 מיליון דולר שזה בכל מקרה מספר מרשים ביותר. אבל השאלה האם הוא יצליח להגיע למיליארד פתאום מוטלת בספק, במיוחד כשהשעון מתקתק עד לרגע שבו הסרט יגיע ל-HBO MAX בחינם.
במקום השני יש לנו כניסה חדשה לסרט אנימה "ג'וג'וטסו קאיזן 0: הסרט" שפתח עם 14.8 מיליון דולר. קצת פחות מהפתיחה של 21 מיליון דולר של "דימון סלייר", אבל עדיין מראה שיש שוק יציב לסרטי אנימה בארצות הברית. מחוץ לארצות הברית השוק הרבה יותר גדול וההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 148 מיליון דולר.
סוני יכולים להמשיך לחייך גם בלי ספיידרמן כי גם "אנצ'רטד" מחזיק יפה מאוד ואחרי חמישה שבועות בקולנוע ירד רק למקום השלישי עם עוד 7.8 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 337 מיליון דולר.
במקום הרביעי יש לנו כניסה חדשה לסרט האימה "X" שפתח עם 4.4 מיליון דולר. מספר חביב, אם כי קשה לדעת יותר מדי בלי שנדע מה התקציב שלו. בהנחה שמדובר בסרט אימה קטן, כנראה שהוא יכול להיות מרוצה – אבל זה בסימן שאלה.
"דוג טריפ" ירד למקום החמישי אבל הוא עדיין מחזיק יפה עם עוד 3.9 מיליון דולר. זאת רק ירידה של 23.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 61 מיליון דולר שזה לא רע בכלל.
במקום השישי "ספיידרמן: אין דרך הביתה" עדיין אתנו עם עוד 3.1 מיליון דולר, די מרשים כי הסרט כבר זמין לרכישה דיגיטלית. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 1.884 מיליארד דולר. אולי אם הוא ימשיך ככה הוא יצליח להגיע ל-1.9 מיליארד. בנוסף, חסרים לסרט רק עוד שלושה מיליון דולר כדי להגיע להכנסות של 800 מיליון דולר בארצות הברית בלבד. ככה שלמרות שהסרט כבר בסוף חייו הקולנועיים, נראה שיש לו עוד כמה ציוני דרך אחרונים לחצות לפני שנפרד ממנו סופית. זה גם הסרט שכולם יסתכלו עליו בתור הטיעון נגד חלון 45 ימי ההפצה בקולנוע כי הוא עדיין מכניס כסף אחרי ארבע עשרה שבועות בקולנוע.
"מוות על הנילוס" נמצא במקום השביעי עם עוד 1.6 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 130 מיליון דולר.
במקום השמיני יש לנו כניסה חדשה ל"התלבושת" (The Outfit) שפתח עם 1.4 מיליון דולר. הסרט עוקב אחרי תופר שלאחר טרגדיה מוצא את עצמו בשיקגו תופר עבור האנשים היחידים שיכולים להרשות את זה לעצמם: משפחה של מאפיונרים. כמובן שלהתחבב על מאפיונרים זה עיסוק מסוכן ובערב אחד הכל משתבש כשהחייט מוצא את עצמו במרכז הפעילות. את החייט משחק מארק ריילנס המצוין וגם דילן אובריין מופיע בסרט. הסרט יצא רק בהפצה חלקית (1,324 מסכים).
גם במקום התשיעי יש לנו כניסה חדשה והפעם ל"קבצי הקשמיר" (The Kashmir Files) שפתח עם 1.4 מיליון דולר. בסך הכל 15 אלף דולר פחות מהמקום שמעליו.
במקום העשירי אפשר להיפרד מ"לשיר 2" שהכניס עוד 1.4 מיליון דולר. הוא הזוכה בירידה הכי קטנה בעשיריה, רק 9.7 אחוזים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 377 מיליון דולר חביבים. זה רחוק מאוד מ 634 מיליון הדולר של הסרט הראשון אבל אין מה לעשות, אנחנו בזמני קורונה. וגם ספציפית הסרט הזה יצא לרכישה דיגיטלית די מהר.
בסוף השבוע הבא יוצאים שני סרטים בהפצה רחבה. "שבעה ימים" (7 Days ) שעוקב אחרי גבר ואישה שהוריהם ההודים המסורתיים ארגנו להם דייט. המצב הלא נוח רק מתגבר כשהם נתקעים ביחד בגלל גל קורונה. הסרט שימשוך (ככל הנראה) יותר תשומת לב הוא קומדיית ההרפתקאות "העיר האבודה" בכיכובם של סנדרה בולוק, צ'נינג טייטום, דניאל רדקליף ובראד פיט. בסרט בולוק משחקת סופרת מתבודדת שכותבת ספרי הרפתקאות. בספרה האחרון היא כותבת על עיר אבודה ומיליונר מטורף (רדקליף) מחליט לחטוף אותה כדי שתעזור לו למצוא את העיר הזאת. ואז דוגמן הכריכות של הספרים שלה (טייטום) מצטרף ומנסה להציל אותה. יהיה מעניין לראות עד כמה הסרט ינגוס בהכנסות של "באטמן".
מאמין ש-X יעשה חיל ב-VOD ובבלו ריי, גם אם בקופות המצב שלו לא מדהים.
הסרטים של טיי ווסט נעשים בתקציב קטן, אבל בהחלט נראה ש-4.4 מיליון זאת פתיחה גבולית והסרט לא צפוי להגיע להכנסות משמעותיות מחוץ לארה"ב.
בכל מקרה, תעשית המדיה הפיזית עדיין חזקה באזורים מסוימים, ו-VOD דיגיטלי זה להיט אמיתי מחוץ לישראל.
אגב, מישהו יודע למה הסרט נעלם מקטגורית "בקרוב" ביס פלאנט? ההפצה בארץ בוטלה?
לגבי באטמן – כנראה ש-HBO MAX זה העתיד של וורנר, והם מאמינים שהיציאה הקרובה לסטרימינג תביא להם הרבה נרשמים. בהתחשב בזה שאנחנו מקבלים המשך לגודזילה נגד קונג כאשר בכל פרמטר חוץ מסטרימינג הסרט היה כישלון… צריך כנראה למדוד דברים קצת אחרת בימנו.
X עדיין מופיע באתר של יונייטד קינג שמפיצים אותו
וגם בסינמה סיטי והוט סינמה. לא זוכר שראיתי אותו ביס פלאנט בכלל, מקווה שזה יתעדכן בקרוב. גם "הכל בכל מקום בבת אחת" ו"משקלו הבלתי נסבל של כשרון ענק" חסרים שם.
והתעדכן גם בפלאנט
וגם "הכל בכל מקום בבת אחת". זה יהיה חודש עמוס.
X ואיש הצפון?
איזה כיף.
לא הוזכר בכתבה
אבל הבעיה העיקרית של באטמן מחוץ לארה"ב היא הכישלון שלו בסין, שם הוא יצא בסופ"ש האחרון והכניס רק 14 מיליון דולר כשההערכות דיברו על לפחות כפול מזה. העובדה הזו לבדה מרחיקה אותו מהמיליארד בגלובלי וקשה מאד לראות אותו מגיע לשם.
יש השערות למה?
(ל"ת)
במוג'ו יש לא מעט נתונים מסין.
נראה שהסינים פשוט לא עפים על סרטים הוליוודיים. באטמן ממש לא חריג בכמות ההכנסות שלו בסין לעומת סרטים הוליוודיים אחרים. למעשה, אחרי שבוע אחד בסין הוא מצליח יותר מאנקנטו ומטריקס 4 שיצאו בסין לפניו. אז המצב סביר.
הוא לא בדיוק נכשל בסין ועל סמך הנתונים לא ברור למה מישהו ציפה שסין תגאל את הסרט ותעזור לו להגיע למיליארד.
אגב, הלהיט הגדול מאז פרוץ המגפה (ספיידר-בית 3) בכלל לא יצא בסין.
יוצאי הדופן הגדולים הם סרטי מהיר ועצבני. הסרט השמיני (שיצא לפני המגפה) הגיע לסכומים אסטרונומיים שם למרות שבארה"ב נראה שיש איבוד עניין מאסיבי לעומת הסרט השביעי.
מהיר ועצבני 9 שיצא כבר במגפה הוא הסרט ההוליוודי הכי מצליח בסין בתקופה האחרונה, וזה אחרי קמפיין אמוק של יוניברסל שאפילו הכריחו את ג'ון סינה להצטלם לסרטון התנצלות בגלל שהוא העז לקרוא לטיוואן מדינה.
פה נמצאת הטבלה, ויש פילוחים לפי שנים וסופי שבוע:
https://www.boxofficemojo.com/weekend/by-year/2022/?area=CN
לא מדויק
הנה כמה סרטים שהצליחו יפה מאד בסין בתקופת המגיפה: גודזילה נגד קונג (כמעט מאתיים מיליון), לשחרר את גאי (קרוב למאה מיליון), טנט עם 66 מיליון ואפילו ג'יימס בונד עם 64 מיליון. למען השם, ההוצאה המחודשת של אווטאר גם הביאה כמעט 60 מיליון. לעומת אלו, אז כן, באטמן חריג.
אז היו ממנו ציפיות, זה ודאי. האם הן היו ריאליות? לא יודע. הן בוודאי התנפצו בסופ"ש האחרון.
זה שיש עוד כמה חריגים שלא הזכרתי
מוכיח בדיוק את מה שאמרתי – שסינים בכללי לא עפים על סרטים הוליוודיים וקשה לנחש איזה סרט יתקבל שם טוב ואיזה לא.
מה?
לא. אתה טענת שבאטמן "אינו חריג" ושחוסר ההצלחה שלו היה צפוי. הוכחתי שלא, כי היו כמה סרטים שכן הצליחו (ושבחרת להשמיט מההודעה המקורית שלך כי הם לא הסתדרו עם התיזה), ובוודאי קיוו בוורנר שבאטמן יצליח כמותם.
אז כעת אתה משנה את הטענה הכללית ל"קשה לנחש איזה סרט יתקבל שם טוב ואיזה לא", ואז ה"חריגים מוכיחים את מה שטענת"? מה?
וכאילו, בדוגמאות שהובאו עד כה, דומה שהחריגים הם אלו ש*לא* הצליחו. אני באמת תוהה האם יש טעם בהתנצחות המיותרת הזו, בטח כששנינו בעצם מסכימים זה עם זה.
כן
43% מבתי הקולנוע בסין נסגרו מאז הגל האחרון.
ג'וג'וטסו קאיזן מוקרן בארץ?
(ל"ת)
לפי התשובה שיס פלאנט נתנו
(לא זוכר איפה) נראה שכן, אבל לא ברור מתי. מהמר שפסח.
ובכן, לא בדיוק פסח
הסרט מגיע לארץ להקרנה חד-פעמית, ב-19.5, יס פלאנט ראשל"צ… בעלות של 84 ש"ח לכרטיס.
המחיר הוא 84 ש"ח
כי הסרט מוקרן, משום מה, רק באולם ה4DX בראשל"צ ולא בשום הקרנה רגילה (כרגע).
עכשיו כבר לא
הסרט יוקרן גם בשאר בתי הקולנוע של יס פלאנט בסוגי הקרנה שונים
באטמן מצליח בארהב כי אנשים רוצים לצאת
כמעט כל מי שאני מכירה, לפחות מתחת לגיל 30 (ואיכשהו הם הרוב סביבי) הלכו לסרט הזה שמקבל תגובות כמו ״הולכים היום לבאטמן״ ואז לא עולה שוב לעולם, ל״הייתי אתמול בבאטמן, למה לא אמרו לי שגרוע״
כל התגובות שליליות גם לגופה של העלילה וגם לגבי האורך המוגזם. אף אחד לא אמר שהוה בסדר, אפילו לא אמרו משהו על כמה כיף לחזור לקולנוע. שמעתי יותר ביקורות מגוונות על האוכל והבירה לפני או אחרי הסרט.
רוב מגבלות הקורונה הוסרו, רוב האנשים סביבי כבר חלו אז הם גם מסתובבים ללא פחד.
לא בטוח שזה הסבר משכנע. אנשים רוצים לצאת בכל מקום.
ב-IMDb הסרט יושב על 8.4.
ציון הגולשים בעגבניות עומד על 88.
במטאקריטיק 8.2.
סינמסקור – A מינוס.
בשלב הזה מדובר כבר במאות אלפי הצבעות, אז קשה לומר שזה אנשי יח"צ ומשפיענים. נראה שהסרט נהנה ממעמד אוניברסלי גם אצל המבקרים וגם הקהל ודירוגים יותר גבוהים מרוב סרטי הקומיקס שיצאו לאחרונה (להוציא NWH כמובן).
היה לי ברור שהרבה אנשים לא יאהבו את הסרט
הוא סרט ארוך, כבד וקודר. אני זוכר שבמהלך הצפייה בו, לצד ההנאה שלי, אמרתי שהוא הולך להיכשל בקופות, כי דבר בסגנון הזה עוד לא נראה כאן. רוב האנשים, ובישראל בפרט, התרגלו למוצר הנחות שמארוול מאכילה אותנו בו כבר כמה שנים, ומתקשים לעכל דברים שמביאים דברים שונים למסך.
למרבה המזל, הסרט הזה (וסרטים כמו ג'וקר) מתגלה כהצלחה קופתית יפה מאוד בינתיים, גם אם רחוק מהלהיטים שמארוול הביאו לעולם. וזו בשורה גדולה מאוד, כי עולם שמציע רק את גן הקרקס התפל, הילדותי, חסר המעוף ועמוס ה CGI של מארוול, הוא עולם משעמם מאוד. כיף לראות שעדיין יש קהל גדול גם לדברים שיוצאים מהקופסה.
"התרגלו"?
מארוול לא סיגלה את הקהל לשום דבר.
להפך, היא מייצרת תכנים לפי דרישות הקהל וטורחת לקלוע לטעם של הרוב.
הקבל הרחב גם אוהב את עדן בן זקן
אז אוהב…
לא הבנתי אותך
סרטים מכוונים לקהל הרחב כי כסף. זה ממש יקר להפיק ועם סיכון מאוד גבוה.
גם מרוול וגם וורנר מכוונים למשהו שהם חושבים שיביא קהל.
אתה מזלזל בדעת הקהל בגלל עדן בן זקן ומצד שני אומר שכיף לראות שיש קהל גדול לתוצרים ללא קופסאות… אין לי שאלה אליך תכלס, כמו שמצחיק אותי שאתה מרוצה מבחירת קהל אחת ולא מהשנייה.
זה לא בדיוק מה שאמרתי
אמרתי שמארוול הרגילה את הצופים לקולנוע חסר מעוף ותפל. כוונתי היא שהם לא לוקחים סיכונים בכלל, ותמיד יבחרו בנוסחה הלעוסה שלהם על פני גיוון אמנותי. אין לי בעיה שאנשים אוהבים את זה, ממש לא. יחד עם זאת, מרגיש לי שחובבי מארוול שופטים לחומרה כל סרט גיבורי על שלא בדיוק משחק על אותה נוסחה מארוולית לעוסה. מארוול מצדה מספקת את המעריצים שלה בכך שמספקת להם את אותו מוצר מונוטוני בכל פעם.
אני שמח שעדיין יש קהל לתוצרים קצת יותר מורכבים
מה הבעיה עם עדן בן זקן?
איזו הצהרה מקטינה ופוגענית
כמו שצפיתי באטמן לא יגיע למליארד
יכול להיות שזה גם בגלל החלון הקטן לסטרימינג, אבל אני חושב שזה נטוע בזה שבטאמן לא פופולרי בימינו כמו שהיה כשהדארק נייט היה כאן, אין לו כל כך התאמה לימינו והצופים הורגלו לגיבורים של מארוול שהם תמיד מאוד אנושיים/קרובים למה שקורה באנושות. אפילו אקווה מן היה כזה וג'וקר הביא קייס טוב למה הוא נותן מסר על הדור של היום. הבאטמן הזה פשוט מנותק וכנראה 'אפל מידי' ביחס לאיירון מן וזה בלי להזכיר ארוך מידי. אני לא הייתי סומך על מיט ריבס לסרט ההמשך. כוכב הקופים פתח בוואוו קמפי מגניב מעניין ובחלק השני והשלישי כבר נהיה כמו איזה סיפור תנך מרוב שזה היה כבד והקהל איבד עניין, שוב גם שם הוא ניסה להפוך את הפרנצ'ייז ליותר אפל. אז כאן כבר איזה אופל הוא יכול להגיע?
ונעבור לסטרימינג.. עוד החלטה שגויה של WB, כבר עדיף להמשיך עם הסניידרוורס.
ונעבור לסטרימינג..
מלחמת הסטרימינג – זוכרים
אז עדכון למה שהתווכחתי כאן עם בחור על העתיד של HBO MAX, הוא טען שהוא יצליח יותר מדיסני פלוס עקב 'תוכן יותר איכותי' ואני אמרתי לו שהוא לא מחובר למה מוביל מנויים והוא לא יתקרב להצלחה של דיסני. וול לא רק שטעית ואני צדקתי אלא הבלאגן שהולך עכשיו בוורנר מדיה שובר שיאים.
נתחיל: 1. כישלון ראשון, הכרזת כל הסרטים של 2021 לשירות שלא הביאו מנויים כמעט. 2. ביטול הסניידרוורס למרות בקבלת פנים המדהימה שהוא קיבל מהקהל, ליטרלי מתכוונים למחוק אותו בפלאש. #restorethesnydrrvers הלאה. 3. מלבד סדרות HBO, עד היום לא יצאה סדרת דגל עבור השירות HBO MAX, בעלת אפיל גבוה ברמה של משחקי הכס או המנדלוריין. 4. כל היקום של CW שממשיך לקחת את הדמויות של DC ולהתשמש בהם כסמרטוטים ולאף אחד לא איכפת. 5. נשמע שהטאלנטים תמיד בעייתיים או שההנהלה מתייחס גרוע לטאלנטים טובים ולא מצליחה להגיע להסכמים. הנרי קאוויל, בן אפלק, גל גדות, ריי פישר, אפילו עזרא מילר. ליטרלי שרפו את כל הליגה. ועוד ג'וני דם, אמבר הרד, שפוגע גם באקוומן וביקום של נו איך לו זאתי שגם מחבלת את האולפן, מה שנקרא, קים את רולינג. 6. הם עצבנו את לג'נדרי שתבין אותם, הם עיצבנו את כריסטופר נולאן שהלך ליוניברסל. 7. התכנים ששייכים לוורנר בורחים כל הזמן מהשירות וחוזרים בהרגשה שמזלזלת במנויים שלהם. 8. לא התאמצו לסגור שום עסקה, שתיתן להם את האפשרות להשתמש בעולם של הארי פוטר או שר הטבעות בשירות. אחד אצל יוניברסל בפיקוק והשני באמזון. 9. השירות היחיד שמתבייש להראות את עצמו בתרשימים של נלסון, חברה שאוספת מידע על דקות צפיה בשירותי הסטרימינג השונים. 10. אם זה לא מספיק מרוב הבזיון הגדול שבקושי נרשמו מנויים לHBO MAX למרות הסרטים שהגיעו באותו יום, האולפן החליט לאחד מנויים של HBO וHBOM וגם אז המספר שלו מאוד נמוך. 11. בשביל לקדם את העסקה עם דיסקוברי הכריזו על כל הסרטים של DC יגיעו השנה רק בשביל אחרי חודש לאכזב את כל המעריצים ששיקרו. 12. הקריבו את שאזם 2 זל. 13. המפעילה הסלולרית AT&T חשבה שהיא קונה שירות סטרימינג שיעשה הכנסות טובות יוציא אותה מהחוב, אבל החמרה על הסוס הלא נכון שהמשיך לבזבז לה כסף, כמו כל הדילים שהיו צריכים לסגור בדיעבד עם טאלנטים ואולפנים שהתעצבנו מהשקת הסרטים שלהם בשירות. 14. למעשה השירות במצב כל כך גרוע שהיא החליטה למכור אותו חלקית ולעשות מיזוג עם דיסקוברי. שאולי עכשיו עם תכנים נוספים הם יראו עליית מנויים והמנהל מדיסקוברי הוא יהיה האחראי, ככה שכל הביזיון שקרה בשנים האחרונות בפוטנציאל יכול להעצר.
דיסני בכללי חזרה לשגשג. למרות כישלונות מסוימים או כאלה שלא התממשו כסיפורי הצלחה ענקיים. וונדה וויז'ון ומונדלוריין צברו פופולריות עצומה. יש כמה איוונטים חדשים ממארוול, סטאר וורס על דרך הישר. פיקסאר ודיסני חזקים מתמיד. פספסנו כמה לייב אקשן של דיסני בשנתיים וחצי האחרונים אבל בקרוב יהיו רבים, גם בשירות דיסני פלוס וגם בקולנוע. ופרוייקטים לפרנצ'ייז חדשים בערך כמו אווטאר 2 והסדרה של פרסי ג'קסון לעולם הפנטזיה. הנוסע השמיני בפיתוח כסדרה בהולו ויש להם המון סדרות דרמה שזוכות לשבחים כולל FX. עוד בנוסף, המותג סטאר הצליח מעל המצופה כקוגוריה השישית בדיסני+ מחוץ לארצות הברית שמכיל את התכנים למבוגרים. מי שרצה עדכון שמארוול לא הולכים להביא תכנים יותר מבוגרים, אז אומנם בUS מונייט הצליחה להתחמק עם MA-13 אבל בUK דירגו אותה כ16+! ומקבל תגובות מדהימות בטוויטר. כמו שאמרתי לדעתי דיסני תעשה חלק מהתכנים למבוגרים רק המותג מארוול וגם השאר שירצו להיות יותר אפלים יהיו על הגבול של הדירוג.
טיזר ראשון לאווטאר 2 יצא כנראה לפני דוקטור סטריינג' מסרט האיוונט המצופה של השנה שהקהל שלו יהיה עצום ברמה של NWH ויותר, יקבלו את הפרנצ'ייז המכניס ביותר בכל הזמנים. 2 מותגי העל אחד מול השני. אם זה לא מספיק גם סדרה של דמות מהקומיקס האהובה 'נובה' בפיתוח.
דבר אחרון לדיסני מתוכנן השנה אירוע D23, שתמיד היה כל שנתיים אבל שנה שעברה נדחה, אז זו פעם ראשונה שדיסני יעשו בהפרש של 3 שנים בספטמבר. מה מצפה לנו? לדעתי זה הולך להיות ה-כנס ה-ענק ה-כי גדול שדיסני איי פעם עשו, יותר מהכרזת הענק של מארוול בקומיקון 2019, יותר מD23 מאותה שנה ויותר מאינסטור דיי של החברה ב2020 שהיו בו הכרזות מכל המותגים. השנה הכנס הזה אחרי שדיסני+ תהיה מושקת בלא פחות מ42 מדינות נוספות בקיץ הזה! אחרי אובי וואן ומונייט (לדעתי היא תהיה הוונדה וויז'ון של 2022, כן אני לא נותן לכל סדרות מארוול אותו דירוג) לראשונה דיסני הולכת להשיק תכנים למבוגרים בשירות, ולראשונה מזה זמן לא הייתה שום הכרזה או הצצה לפרוייקטים חדשים מכל המחלקות השונות של דיסני, אז אנחנו הולכים לקבל את כל המותגים ביחד בענק. אם אני אהמר עד סוף השנה לדיסני+ יהיו בין 195 ל200 מיליון מנויים כ40 מאחורי נטפליקס בלבד.
עוד דבר בנוגע לדיסני DON'T SAY GAY שיתנו להם בראש אף חברה לא מושלמת ואני לא אשתוק עד שאני אראה סרט נסיכים של דיסני שהם מתנשקים לי בפרצוף והאלקלינג וויקאן בחתונת ה100 של המכשף ומלך הגלקסיה!
אמזון, מתגלה שהיא מתחרה דיי רצינית, אומנם קשה לדעת כמה מנויים שם רק בשביל הקניות. אבל שוב, בתרשימי נילסון הם מופיעים וקופצים למעלה מידי פעם. שר הטבעות נראה לי M וחרוש כרגע כאילו עשו כבר 20 סדרות שנראות ונשמעות אז זה נראה עוד אחד מ.. בוא נראה שהתקציב הכי גדול שהיה לסדרה אם ישנה את המצב והאם יהיה סיפור טוב, בכל מקרה זו סדרת דגל. יחד עם דנה בוייס שצברה בז בין עונה לעונה ולא ירדה כמו כל סדרה אחרת של נטפליקס. והם מיישרים קו כמו דיסני פרק בשבוע שייצור עניין כמו שצריך. הם קנו עכשיו גם את אולפני MGM יחד עם ג'יימס בונד וסדרות ריצ'רד שלהם מאוד מצליחה. הם בונים ממש יפה את העמדה שלהם במלחמה.
פיקוק בבעיה מכל הבחינות, נתחיל מהשם של ליצנים. נמשיך לזה שהם מתבססים על שירותים ותכנים שנמצאים גם בהולו כי יש להם 30% וגם ככה אין להם הרבה תכנים, אז הם בניגוד אינטרסים עם עצמם ולא יודעים אם למכור את החלק שלהם לדיסני ב2024 או לא. בנוסף לקומקאסט בעלת השירות ויוניברסל יש התחייבויות מסביב לעולם ושירותים סטרימינג מוזרים משלהם אז הם לא יכולים ליצור שם עולמי. הם גם החברה היחידה שליטרלי מציעה את השירות בחינם עם פרסומות כי אף אחד לא יצטרף. למרות שהפרנצ'ייזים שלהם מתחרים טוב בקולנוע כמו עולם היורה ומהיר ועצבני, בנוסף גם דרימווורקס וגם אלימוניישן. מתירים לדיסני עם 2 אולפני אנימציה.
פראומנט פלוס. נחמד מאוד שיישארו קו ושימו את השם של החברה של CBS וכל השטויות האלה, מיתוג ברור וטוב. אבל מה ההכרזה על כל התכנים שלהם הזכירה את WB שיורה לכל הכיוונים וכמעו לא פוגעת בכלום. הראו כאילו יש להם 700 מותגים שיש להם עתיד ווואלה המשקיעים לא התלהבו והמניה נפלה באותו ערב הכרזה עוד לא היו צריכים לקום ליום השני לצפות באסון. הלו אמורה להיות סדרת הדגל שלהם, לא נראה לי שזה הולך לעשות מה שהם חשבו שזה הולך לעשות אבל נראה.
אפל טיוי+ מלבד זה ששמתי לב שטים קוק מנסה להביא תכנים סופר אמריקאיים, שלא יהיה חשש לרגע. ושהם זוכים בפרסים השירות הזה נשאר הרחק מאחור ואפילו שמקבלים אותו בחינם לך מאפל לשנה אם קנית מוצר שלהם אף אחד לא משתמש בו. אין לו סדרת דגל וסדרות קומדיה טובה ככל שתהיה היא לא דגל. אה ועוד לאסו אובררייטד אמרתי את זה. המורנינג שוו מעולה אבל 3 שנים לעונה שניה הרגו את הסוס. קודה מדהים וקורע לב ואני מקווה שיזכה, אבל אפל תמשיכי לשפוך מזומנים או שתוותרי.
סוני, מצד אחד בלי שירות סטרימינג מצד שני יודעת יפה להיצמד להוריד של דיסני בשביל לשאוף חיים ממארוול. עשו עסקה עם נטפליקס לסרטיהם שאחרי זה יגיעו גם לדיסני+ הסרטים ספיידרמן.
בנוסף אמורה לעלות להם סדרת לייב אקשן על ספיידרוומן בשם סילק שלא ברור למה זה לא התקדם. טוב נו. לפחות הם לא היו צריכים להתחייב לשום חלון של סטרימינג וNWH יכול להמשיך להרוויח מיליונים. אז באמת בקשר לסרט הזה, לא ברור עם בגלל ההצלחה המסחררת זה גרם לחברות לרצות להתקרב או להתרחק. דווח שכל קשר של מורביוס ליקום ספיידרמן שוב לא מופיע בסרט כולל הוולטצ'ר מהטריילר, הכול היה שקר חיחי זה בדיוק כמו WB עם גלגל הצלה מחבר. בכל מקרה יכול להיות זה אומר שהם כן רוצים לשתף יותר פעולה ומארוול סטודיוס רוצים להיות יותר מעורבים בפרוייקטים של מארוול שלהם והלכך מה שתוכנן לפני דיי נמחק. יכול להיות זו הסיבה שלא שומעים על סילק. לבנתיים האנימציה שלהם גם משובחת וספיידר וורס 2 הולך להיות מעולה.
נטפליקס, מאבדת מומנטום גובה וחמצן של מזומנים. החברה תמיד הצליחה להיכנס ליותר חובות ועדיין לעלות את המניה, כל עוד ההכנסה גדלה משנה לשנה, אבל השוק שלהם התחיל להגיע לרווייה והם מתחילים לאבד את זה ולחשוב איך להגדיל את המזומנים בהעלאת מחירים ואולי עכשיו אפילו לראות אם אתם חולקים את המנוי עם מישהו שלא גר איתכם בבית כי 70₪ לא מספיק למשפחה. לגבי התכנים והקידום שלהם כמעט תמיד האיכות נופלת מתקלקלת בעונה שניה בכל סדרה שלהם ואתה יכול למצוא שם יהלומים כמו ארקיין ודם זאוס וסרטים טובים מידי פעם אבל לרוב הרמה פשוט נמוכה וסדרת שאמורה להיות הדגל שלהם זה וויצ'ר התחילה M והעונה השניה איבדה כל מומנטום. הם לא משווקים כלום, וכל עונה יוצאת בבום שיעבו אותם בשקט והמנויים בסוף יעזבו אותם בשקט.
אם הייתי מעריך והערכות שלי היו מעולות עד עכשיו, נטפליקס תאבד הכתר ב2023 לדיסני, ואחריה תהיה אמזון. ב2023 גם HBOM צפוייה לראשונה לתפוס מומנטום, שם סטרימינג חדש, עוד אחד יש, זוכרים DC Universe? חחח ולראשונה כנראה מישהו יבוא לעשות שם סדר! שירות מסודר כולל דיסקוברי, סוף סוף הם יהיו אחרי השקה של סדרת דגל של בית הדרקון, בתקווה שהיא תהיה שווה ואנשים לא התבאסו וזוכרים עדיין את הסיום שלה משחקי הכס היי משם לקחתי את משחקי הסטרימינג במקרה הזה לאניסטר זה וורנר ודיסני הם הדרקון ששורף את כולם, אוה בוי אוה בוי. בכל מקרה נחזור לנושא, גם הדיל שלהם עם קומקאסט צפוי להיגמר וכנראה מראה עוד סדרת דגל והפעם בעולם הארי פוטר. על DC אני לא יודע מה לומר, באמת אין לי מילים איך מה ומי ישתפר. מעניין עוד כמה בטאמן וג'וקר הם צריכים לעשות כדי להבין שיש עוד דמויות. אני ליטרלי לא מצפה מהם לכלום מלבד כמה פרויקטים שמרגישים עצמאיים כמו הארלי קווין המעולה. לא השיקוץ מהסרט כן? פיסמייקר שהפתיעה אולי ג'יימס ג'אן בכלל צריך לעשות יותר סדרות פחות סרטים, למרות שזה לא ה-טעם שלי זה רק אומר לי כמה הוא ידע ללחוץ לי על נקודות. והלוואי שהמנכל מדיסקוברי יבוא ויאמר רסטור זה סניידר ורס כבר ביצ'ס! ועדיף לסדרות כי גם שם נראה שז'אק יותר פורח, הוא צריך את הזמן. זהו בגדול אפל פראומנט ופיקוק ישארו מאחר כנראה וסוני תמשיך להיות נוודת עד שכנראה דיסני יתייאשו יקנו מהם את ספיידרמן ושאר הסטודיו יעבור לאפל.
זהו עד כאן היו מלחמות הסטרימינג של העונה השניה. מי שרוצה שוב להמר מולי וחושב שעתיד יראה שונה ממה שאני מתאר בעוד שנה, יותר ממוזמן, לתת את עמדתו וטיעוניו.
בחייאת
קצת מצחיק שמי שהודיע בריש גלי שלא יראה את הסרט לפני שייצא לרשת, פירטית, מנתח את "הכישלון" (גם אם המילה לא נאמרה במפורש) של הסרט ומבקר את הבחירה של האולפנים במאט ריבס.
וזה כשמדובר בסרט מצליח למדי, כן.
קצת צניעות.
ועכשיו זה מצחיק אותי שאתה כותב לי מצחיק אחרי שכתבו לך מצחיק
אני שמח שכולנו צוחקים. ולעניין, כמו שאמרתי בדף הביקורת, אנשים היום יכולים לבקר ולנתח גם בלי לצפות בעצמם, הרשת מלאה במספיק תוכן שמי שעוקב רואה איך הסרט יתקבל בכללי ובלי ספויילרים. וכמו שהזכרתי אני ראיתי את מאט ריבס מאבד אפיל גבוה של קהל רחב בשל אפל וסיפור שמרגיש כבד ממה שהוא.
אומנם לא כתבתי בצורה צנועה, שזה לא באמת איכפת לי. כי הניתוח שלי מבוסס במעקב קבוע אחרי הצלחת האולפנים. באטמן הוא לא כישלון קופתי כמו שהוא כישלון יחסי. כולם חשבו וציפו שהסרט יעשה מליארד, הוא לא, כשהוא נחשב המותג הכי חזק שלהם. במיוחד כשסרט מנותק מיקומים ולא מדורג לכל המשפחה כמו בג'וקר כן עשה זאת.
אתה מוזמן לבקר ולנתח מבלי לראות
זה לא יהפוך את זה לפחות מגוחך.
וגם אם נזרום עם הדרך המוזרה שלך, אז הסרט מקבל הרבה יותר ביקורות חיוביות מאשר ביקורות שליליות, כך שאין מנוס מהשאלה – מה אתה בדיוק רוצה? גם לא ראית את הסרט וגם קבעת על סמך ביקורות המיעוט שהסרט לא מוצלח וש WB פישלו בבחירה של ריבס.
"כישלון יחסי" תלוי את מי שואלים. בימי הקורונה זה לא עניין של מה בכך להגיע לסך של מיליארד דולר. נוסיף לכך את הרקורד המאכזב של DC בשנים האחרונות שללא ספק עלה לה בקהל ואת העובדה שזה סרט ראשון בסדרה ולא המשך לסרט מצליח אחר, גם את העובדה שמדובר בסרט לגמרי שונה מכל מה שרואים בסרטי גיבורי על וקיבלנו מספרים יפים מאוד בקופות. באטמן מתחיל היה מת למספרים כאלה בזמנו.
"ספיידרמן: השיבה הביתה" בזמנו יצא כשכל נתוני הפתיחה לטובתו: הוא נהנה מהמוניטין והמיתוג של היקום הקולנועי של מארוול (המשעמם והריקני להחריד לטעמי, אבל בעל קהל מעריצים עצום), פלוס העובדה שזו הדמות הכי פופולארית של מארוול ביי פאר, וכאמור, בלי קורונה על הראש ובזמן שסרטים הצליחו להגיע למיליארד דולר וזה לא היה נדיר כ"כ, הביא 880 מיליון "בלבד". זה "כישלון יחסי" אם כבר (לפחות בעולם המושגים שלך).
אתה קצת קופץ למסקנות.
זה שוורנר שוב מחליפים בעלות לא אומר ש-HBO MAX נכשל. לפי מה אתה קובע שההכרזה על סטרימינג לסרטים בשנה שעברה לא הביאה לגדילת מנויים? אם כבר, לפי הדיווחים הסניידר קאט לא הביא לגדילה משמעותית, אבל יחידת המתאבדים, גודזילה נגד קונג ומורטל קומבט דווקא כן.
בכל מקרה, לא התפרסמו שום נתונים מוצקים. גם על דיסני פלוס בקושי יש נתונים והם טיפה יותר ותיקים.
אגב, זה ברור גם שדיסני פלוס לא בתחרות ישירה מול HBO כי זה שירות שמיועד לילדים ולצפייה משפחתית בעיקר. הילדים הם הקהל השבוי של השירות וזה הקהל הכי גדול לדברים האלה. זה כמובן לא מבטל את ההצלחה של HBO MAX שהוא שירות שמכוון למבוגרים עם מבחר לילדים (ספריית קרטון נטוורק למשל) שקצת נבלע בצל של המיתוג לקהל בוגר.
זה היה ארוך אבל קראתי כי היה מעניין
אני לא יכול לענות על הכל כי זה כבד.
אז כמה דברים קטנים:
*לא יודע מי התווכח איתך על דיסני אבל אני לא ממליץ לאף אחד להמר על דיסני , באופן ברור הם חברת המדיה החזקה ביותר ביי פאר ולא נראה שבוב צאפק יספיק להרוס להם כל כך מהר(אם הוא יהרוס או לא אני לא יכול לדעת אבל ההצלחה הגדולה של דיסני הייתה עם איגר), בכל מקרה דיסני פלוס זולים יחסית, מנוהלים מדהים, תפסו את הקורונה בזמן המדויק להצלחה והתוכן סבבה (ועוד שיטת סטאר שמתגלה כעוד חשיבה ניהולית חכמה).
**אני לא הייתי מספיד את ורנר, אני כן חושב שהייצי בי הו פלוס יצליח , אבל כן יש לו בעיות וורנר לא מנוהלים טוב כל כך
***את נטפליקס לא הייתי מספיד בכלל, יש להם הרבה בעיות ויש סכנה אבל הם יסתדרו לדעתי, אבל אני לא יודע להמר לגביהם בכלל
**** ביטלגוס- יש נתונים מדויקים לכמות מנויי דיסני פלוס , הולו וespn+ הכל בדוחות
אני מעולם לא הספדתי את וורנר, דיי להפך
הצגתי את זה שהפוטנציאל שהם יכולים להשיג לקטסטרופה שהם נמצאים בו עכשיו שוברת שיאים. והתווכחתי עם הבחור בזמנו על אותה תקופה שדיסני+ ישאירו אבק לHBOM והוא טען שאנשים מבוגרים רבים ישלמו לשירות מה שלא יהיה לדיסני.
בכל מקרה כמו שכתבתי מצבה של וורנר -כן- עתיד להשתפר ב2023 שהם יתחילו לתפוס מומנטום כשיהיו להם 'סדרות דגל' ביד.
מהסיבה הפשוטה הם עשו זאת בהפתעה
והיום צריכים לשלם לטאלנטים הם בקושי הגיעו ל30 מיליון מנויים בסוף 2021. הזכרתי כבר עוד סיבות נוספות. נראה לי אתה לא מעריך נכון מה זו גדילה 'משמעותית'. יש לנו את מספר המנויים כנתון ברור, יש לנו את נילסון כנתון ברור, שוורנר נתנה להם דוחות על כניסת וונדר וומן 2 לשירות ומאז נעלמה. ויש לנו את הסתרת מספר המנויים של HBOM מאחורי מספר כולל HBO הרגיל כנתון, נוסף של בריחה והסתרה מהמשקיעים. אתה רוצה לעצום את העיניים על כל זה זכותך. כל בר דעת יסיק שזה לא מצליח להם כולל המכירה לדיסקוברי.
הקטע האחרון הוא כבר בדיחה. וורנר ודיסני תמיד יהיו בתחרות ישירה מהסיבה הפשוטה, שהם בעלי המותגים הכי חזקים בשוק. פשוט אחת יודעת למקסם כל מותג והשניה פשוט כושלת בזה. כמו שאמרתי ב2023 אנחנו אמורים לראות שיפור אצל וורנר מכל הבחינות.
אתה מחפש חיזוקים לתחושות
HBO MAX כישלון? לא הייתי ממהרת להספיד.
ביטול הסניידרוורס? באטמן וסופרמן ביטלו את הסניידרוורס, בוקר טוב.
היקום של CW? רווחים בטוחים בהשקעה אפסית, ממש מדפסת כסף.
שרפו את עזרא מילר? אני לא מריחה עשן.
אין ספק שבוורנר מתקבלות החלטות אומללות, אבל אתה נסחף.
ממה שהבנתי HBO מקס דווקא ביססו את עצמם כסטרימינג חק שבא להישאר.
קראתי ראיון עם מנכל נטפליקס שטוען כי הוא לא דואג לתחרות כי רובם עלולים להיעלם. דווקא לדעתי אפל, דיסני הולו, HBO מקס ואמזון פריים הצליחו יפה להוות אלרטנטיבות לתוכן המאוס של נטפלקס ולדעתי הם אכן ישרדו את מלחמת הסטרימינג הראשונה. כל השאר כמו פארמואט ופיקוק נמצאים בקרקע הרבה פחות יציה וסביר להניח שחלקם עתידים לסיים כמו קויבי ז"ל.
יותר מזה
אפל ואמזון (החברות השישית והשנייה בגודלן מבחינת רווח, בהתאמה) בכלל בעסקי הטכנולוגיה והקמעונאות. הן נכנסו לעולם התוכן בשביל להעניק שירות משלים ללקוחות, כזה שיגרום לכמה שיותר להמשיך ולשלם על פריים או מוצרי אפל, וגם לתת בוסט למותג.
כל השאר? פסלוני אמי ורווח מהסטרימינג עצמו? זה בונוס. אבל הן לא פה כדי להילחם בנטפליקס והאחרות, ואין להן בעיה לדמם קצת מה שנחשב עבורן דמי כיס (לכן גם בהתאמה, ממוצע ביטולי הסדרות אצלן נמוך להחריד. כי מה אכפת להן). צריך לחשוב על המשוואה אחרת, לא כל חברות הסטרימינג משחקות באותו המשחק.
הבסיס של הטענה שלך נכון
במקור כשאמזון התחילה את שירות הוידאו פריים היא כנראה חשבה עליו כשירות משלים לקניות יחד עם שירות המוזיקה שלהם. אבל מלחמות הסטרימינג נוצרו בגלל שכל חברות הבידור והטכנולוגיה ראו כמה כסף נטפליקס עושה, הם נכנסו למלחמה בסטרימינג בשביל לקבל נתח גדול מהעוגה ולא כשירות ברקע. זו הסיבה שאמזון הכריזה על על ההפקה היקרה ביותר לסדרה בהיסטוריה והעלתה את מחיר הפריים ל15$. לא בשביל שהמשתמשים יעשו עוד קניות, אלא לעשות את הכסף הגדול.
אפל נכנסת בכל סטרימינג אפשרי כדי לעשות את הכסף הגדול. הם גם היו בשיחות לקנות את MGM ואפילו את סוני, אבל הסברתי בעבר, חברה ענקית ומצליחה ככל שתהיה צריכה להראות סיבה למשקיעים כשהיא נכנסת לתחום חדש ולהצדיק שפיכת מזומנים, הם פשוט נכשלו בשנה הראשונה ולא עמדו ביעד המינימום בשביל להצדיק השקעה גדולה יותר בשירות. גם אנשים שזה כלול להם ללא תשלום לא נכנסים לשירות.
לסיכום: הסיבה שכולן פה, כי כולן רוצות לעשות את הכסף הגדול. חלק נכשלו חלק הבינו שהן לא רוצות להשקיע עכשיו במשחק הזה אז נותרו ברקע.
מי בדיוק "הבינו שהן לא רוצות להשקיע"?
כי בינתיים כל חברות הסטרימינג הידועות, גם אלה שמשתרכות מאחור מבחינת מנויים, ובעיקר אפל – משקיעות סכומי עתק בהפקות נוצצות ושחקנים מהשורה הראשונה.
אני מסכים שאפל ככל הנראה הייתה רוצה, צמאה אפילו, למספר מנויים הרבה יותר גדול (והרבה זו אשמתה: שיווק לא נכון שלא מבדיל בינה ובין אפל TV הרגיל, וחוסר זמינות במספר רב של פלטפורמות), אבל אני כן מאמין שזה פחות מזיז לה ממה שנוטים להאמין, אחרת הם כבר לא היו במשחק (משחק שבו הם, כאמור, עדיין משקיעים המון).
מעבר לכך, אין לאפל יכולת להגיע למספרים מפלצתיים. בניגוד לנטפליקס / פריים / דיסני / מקס, אין לאפל באקלוג של תכני צד ג' או עשרות שנות תוכן של עצמה, אלא רק תוכן בוטיק מקורי. וכמו שחכמים ממני אמרו בעבר – התחרות שלה היא לא מול אותן ענקיות, אלא מול HBO (ואם באמת משווים למספר המנויים שהיו ל-HBO Now בזמנו, אפשר לומר שהולך לה לא כזה רע).
סכומי עתק זה מאוד יחסי
דיסני השקיעה סכומי עתק ב2020 לסטרימינג, אבל המנויים הגיעו בהתאם והיא השקיעה סכומי עתק יותר ב2021 ועוד יותר השנה. אז זה שאפל השיקו כמה תוכניות בעלות תקציב נחמד זה לא אומר שזה מה שהם רצו. הם פשוט מיהרו לגלות שזו השקעה לא כל כך בטוחה. ואז הם לא יכלו להגדיל את התקציב בשנה העוקבת. נכון כי אין לה מפיץ ולכן היא שקלה לקנות אולפנים, שוב בגלל שלא צלח אז זה לא התקדם.
אז במלחמות הסטרימינג יש כאלה שבאים עם צבא מושקע ראשוני והם צריכים משם לבנות איסטרטגיה. גם אם אפל הייתה רוצה לסגור את אפל טיוי+ היא לא הייתה עושה את זה כי זה מראה אותה כחלשה אז היא נשארת במקום לבנתיים ואז זה הפך לשירות משלים. הם פשוט הימרו לפני שהבינו את המשחק.
יכול להיות, אבל לבנתיים צדקתי לגבי כל הניתוח משנתיים לאחור כן?
אין מה להפסיד, כתבתי שהם יתחילו לתפוס מומנטום ב2023 אם לא יכריזו על עוד איזה שגעון כללי ש'כל הסרטים של אותה שנה….
CW הוא יחסי ציבור גרועים לדמויות של DC, בסוף כסף שימנע כסף אלא יותר גדול הוא לא כזה כסף. אגב לידיעתך פשוט בטלוויזיה הזכויות של DC מחולקות עם CBS חצי חצי. ככה שזו הסיבה העיקרית שהתאונת רכבת הזו לא נעצרת.
תאונת רכבת?
למה, כי צפית* ולא אהבת? תבדיל איכות וטעם אישי לבין הצלחה והכנסות.
וורנר חולמים על יקום קולנועי שיצליח כמו הטלוויזיוני מבחינת ציפיות תמורת ההשקעה.
*בהנחה שצפית בקצת יותר דקות מב"באטמן" ולא שפטת על סמך הלוגו.
אכן צפיתי. פלאש 6 עונות, ארון כל העונות סופרגירל 2
קצת מאגדות המחר. זה תמיד הלך ונהיה יותר גרוע. לא חושב שזה עניין של טעם של איש אחד כמו קוצנזוס שנגד האיכות סדרות האלה ומבקרים רציניים שמוותרים עליהם מראש. שוב אני מבין שקשה לך ולעוד אנשים לקבל את זה, בעידן של היום שיש כל כך הרבה תוכן וקיימים מספיק סיקורים ברשת להבין במה מדובר.
בכל מקרה CW כנראה בקרוב יוצע למכירה, כי הבורדקאסטינג לא היה רווחי מ2006. נראה לי אתה טוב בהנחה שלך על הכנסות ביחס להשקעה. במקרה הזה ההשקעה לא משהו וגם ההכנסה לא משהו, אבל זה לפחות משהו על פני כלום. וכמו שאמרתי זה יפגע איתם בלונג ראן כי זה ממשיך למקם את DC כפרנצ'ייז בינוני ולא כמתחרה הגדול שהוא אמור להיות למארוול. וזה תקף גם לרווחים של מרצ'נדייז והקומיקס שהם בינוניים וזהו.
אז נהנית מספיק כדי לצפות ב-16 עונות
זה הקטע עם הסדרות האלה, למבקרים ולצופים רבים חשוב מאוד לשמור על מוניטין של אנשים איכותיים שחלילה וחס לא נהנים מהתכנים הנחותים האלה, אבל בבית צופים ונהנים וממשיכים מעונה לעונה ומסדרה לסדרה כבר 10 שנים.
זה טייק מאוד מאוד גרוע
לכל צופה היום בסטרימינג יש היום סדרות גרועות שהוא צופה בהם ולכל סדרה נחותה ככל שתהיה יש רגעים טובים. אבל דווקא ממקום של אחד שכן צפה וכן ניסה, כי אני ממש אוהב דמויות של הקומיקס אתה צריך להבין כמה הם הצליחו להמאיס עליי את הדמויות וזה בדיוק מה שהסברתי בתגובה, שהם הופכים אותם לדמויות בלי אפיל רחב. ניסיתי טיייטאנס באמת שניסיתי, אבל הם אף פעם לא תופסים את הספארק של מה שעושה אותם וואוו. הספין אופים כבר נטשתי לגמרי באטוומן ראיתי 3 פרקים וסגרתי. סופרמן ולואיס שמעתי שזה בין הדברים היותר טובים שיצאו מהם בשנים האחרונות, אבל מצטער אני כבר לא סומך עליהם להתחיל משהו שנראה נחמד ואז לקבל בינוניות בטח לא שיש לי סדרות של גיבורי על ברמה גבוהה של מארוול, מה שלא היה בדיוק בזמנו. אתה צריך לראות כל הכרזה של CW DC כל טוויטר רק מקללים אותם למה למה זה חייב להיות בCW ולהרוס עוד דמויות.
ומכל זה אתה מפספס את הטענה היותר חשובה שלי, הייתי רוצה שלמישהו שם יהיה איכפת כי יש לדמויות האלה פוטנציאל ואני אוהב אותם. אפילו ראיתי יאנג ג'סטיס ש2 העונות המקוריות היו מדהימות אבל זה נהפך לממש גרוע בעונה הרביעית שגם ויתרתי באמצע. למארוול אין רק נצחונות בסדרות אבל למישהו שם איכפת על CW DC אני לרגע לא מתנצל שכל ההפקות שלהם גרועות באופן מחפיר ולא אחזור אליהם יותר.
הקללות שתיארת
מגיעות בעיקר מקהל שחושב ש"הטיטאנים" היא יצירת מופת והגבלת הגיל של הסדרות ב-CW מפריעה להם יותר מכל דבר אחר (בעצם אולי פחות מהייצוג).
הסדרות נעות בסקאלה רחבה של איכות. מאפיין בולט של הרשת הזאת: הרע גרוע, הטוב מעולה ומשני הקצוות יש הרבה, מספיק כדי לתסכל ומספיק כדי להמשיך. זה נכון לפעמים בין סדרות, לפעמים בין עונות, לפעמים בין פרקים, בסדרות מסוימות בתוך אותו פרק.
"סופרמן ולויס" היא מין ריבוט מודרני ל"סמולוויל" עם נגיעות של "איש הפלדה". אני לא מזהה סימנים מטרימים להידרדרות. בכל השאר היו, שום נפילה לא הגיעה משום מקום. אם כבר, העליות היו הפתעות (זמניות).
לא לא קשור להגבלת גיל, אלא לאיכות ההפקה
פשוט יודעים שההפקה של CW, תהיה נחותה. וכשאני אומר נחותה זה מכל הבחינות, תקציב קטן, שחקנים גרועים עד בינוניים, סיפור נמרח ומעייף, שחור על עצמו כל הזמן. הדמויות אף פעם לא מרגישות שהם התפתחו לאנשהו. יש לציין שגם ההפקה של HBOM הייתה סוג של CW בהפקה בטייטאנס ורק פיסמייקר בבימויו של ג'יימס גאן הייתה נראית הפקה ברמה טובה. אני באמת מקווה שהסרט באט-גירל יהיה מושקע ולא עוד משהו ברמה של באטוומן הטראשי. נראה מה יהיה כשהמיזוג יסתיים.
מצד שני יש לך את דום פטרול שהיא כמה רמות מעל טיטאנס ויקום ה-CW, וגם סדרת האנימציה של הארלי קווין פשוט מצוינת.
כאמור, גם פיסמייקר היא הפקת פרימיום לכל דבר.
בטאגירל אגב היא לא סדרה – זה סרט מיועד לסטרימינג. DC כבר הכריזו שהם מתחילים ליין סרטים ב-HBO MAX של דמויות קטנות יותר שלא בהכרח יעבדו בקולנוע.
הבא בתור זה הסרט של בלו ביטל וגם סטטיק שוק. וכנראה שגם נייטווינג יקבל את הטיפול הזה.
הארלי קווין המצוירת פצצה!
ככל שעובר הזמן אני מעריך אותה יותר. אוכלת את שאר הסדרות המצוירות למבוגרים שרצות עכשיו בלי מלח!
החזירה אותי לשמחה של חוויית סדרות מטומטמות בעיניו של ילד מצד אחד, אבל עם כתיבה למבוגרים מצד שני. 10 מ 10.
כבר הזכרתי למעלה, "הארלי קווין המעולה"
הסדרה הכי טובה של DC. לגבי באט-גירל, אתה הגבת לי שכתבתי שאני מקווה שהסרט באט-גירל' ואז אתה אומר לי אגב הוא לא סדרה. מה?
מה שכן יש לי חידוש בשבילך, אגב, בלו ביטל השתדרג והוא כבר לא יופץ עברו של HBOM אלא בהפצה לבתי הקולנוע.
לגבי דום פטרול אני לא מסכים, גם לא היה נראית לי הפקה איכותית וגם לא התחברתי שם לשום דבר מלבד הפרק של מאט בומר כשהוא שר במועדון. העונה הייתה איטית להחריד ופשוט לא עניינה אותי מספיק להמשיך לעונה 2. פיסמייקר מסכים איתך נראית מעולה מכל בחינה והיא הפתיעה אותי כי בהתחלה חשבתי שאין סיכוי שאני אוהב את הפיס מייקר גם כי לא אהבתי את הסרט וגם את הדמות שלו בכלל תיאוותי. התחלה קצת לא ברורה עם הומור של ג'יימס גאן שהוא לא בטופ שלי, אני לגמרי מעדיף את ההומור של טייקה וטיטי. אבל מהפרק השלישי או הרביעי היא נהיית ממש טובה בזכות סיפור טוב והתפתחות מעולה של הדמויות. היא השניה הכי טובה בDC אחרי הארלי.
זו בעיקר הגבלת הגיל
אולי לא מצדך, אבל ברור לי שמעריצי "טיטאנים" היו מעריצים את הפלאש אם היא הייתה TV-MA (נ.ב. אין כזה דבר MA-14).
הדמיון לביקורות של נוער על אנימציה לא מקרי – זו רתיעה ממה שנתפס כמתאים לילדים.
תקציב קטן – כן, אבל מנוצל ביעילות, הצילום בקנדה חוסך המון. עם יד על הלב, ראית נפילה באיכות מעונה 1 של "סופרגירל" (CBS) לעונה 2 (CW)?
סיפור נמרח ומעייף – ראשית, זאת הכללה גסה. יש עלילות מפותחות שממלאות בצדק עונות ארוכות ומנצלות היטב את המדיום הטלוויזיוני. שנית, בשאר רשתות הברודקאסט עדיין נפוצות סדרות נוסחתיות קלאסיות.
שחקנים גרועים עד בינוניים – בממוצע, כן. מכל הביקורות על הרשת זו היחידה שמדויקת. יש סדרות עם ליהוקים טובים עד מעולים, אבל הטופ הזה הוא הסטנדרט המובן מאליו בכל רשת אחרת.
אולי אנחנו מעריכים את ערכי ההפקה באופן שונה
אני מדבר באופן גורף שהיו נגד הCW כי יודעים שהתוצאה תהיה ליים, בלי קשר לדירוג. סופר גירל הייתה נראית גרוע ב2 העונות. בכל מקרה אני רואה שאתה אוהב את הסגנון אז אין לנו באמת סיבה להתווכח, כי אני פשוט לגמרי לא. תתפלל שלא ימכרו את הערוץ כי הוא כנראה לי יישאר לפי הדיווחים האחרונים.
מכל הטענות שיש לי נגד סופרגירל,
"היא נראתה גרוע" לא הייתה אחת מהן.
גם אם ימכרו או לא
אני מאמין שחלק מהסדרות ישארו.
מבחינת סטרימינג הסדרות האלה היו חזקות, לוורנר אין סיבה שלא להשקיע במשהו עם רגליים ארוכות בעיקר כשההשקעה מזערית יחסית לתכנים אחרים שהם מפיקים.
לדבריך
סופרגירל נראתה גרוע בשתי העונות, רק שבעונה הראשונה היא בכלל לא הייתה ב-CW, והמראה בשום עונה לא היה אחד מהחסרונות שלה.
התגובות המצויות נגד סדרות הרשת מביעות זלזול עקרוני בכל הסדרות המשודרות ברשת מעצם היותן סדרות עם לוגו של הרשת ולא בגלל איכותן הלא קבועה.
איך הגעת למסקנה שאני אוהבת את הסגנון? בדיון שיש עכשיו בדף אחר תראה מה דעתי על סדרות ברודקאסט.
מלבד קטגוריית הליהוקים, סדרות CW לא נופלות מסדרות CBS, ABC, NBC ופוקס שלא סופגות יחס דומה.
שתיסגר, בכיף. מצידי שאמריקאים יפסיקו לצרוך תכנים עם פרסומות וכל רשתות הברודקאסט ייסגרו. הסטרימינג ימלא את החלל של עונות ארוכות ופרק לשבוע, רק ברמה גבוהה יותר.
ובנושא זכויות
ההפקה היא של WB, יש להם אינטרס שהסדרות האלו יתקיימו: פרסום, מרצ'נדייז, שידורים, סינדיקציה, סטרימינג, דיסקים.
סורי על כל הטעויות מילים בתגובה הארוכה
פשוט לא היה לי סיכוי לערוך כמו שצריך, טקסט כזה ארוך ממקלדת של טלפון.
אני לא חושב שהיו ממש ציפיות שהבאטמן יגיע למיליארד
מדובר בריבוט לדמות שהאיטרציה הקודמת שלה הייתה לפני לא הרבה זמן ולא הייתה כל כך מצליחה. זה לא סיווקל ולא חלק מיקום קולנועי. הסרט במצב הכי דומה הוא ספיידרמן homecoming שהרוויח 878 בכל העולם וזה עם איירון מן ובלי קורונה. ספיידרמן יצא רק לפני 5 שנים אז גם לא נראה לי שהאינפלציה מוסיפה הרבה.
בקיצור אם הבאטמן יגיע ל-800 מיליון זה מספיק טוב והולם ציפיות לדעתי.
יאפ. זה חלק ממה שאנשים מפספסים, וזה מוביל להשוואות לא נכונות.
כמו שאמרת, את הסרט הזה צריך להשוות לשיבה הביתה או בהתאמה אינפלציונית לבאטמן מתחיל. פלוס, צריך לחכות שהוא יסיים את הריצה הקולנועית שלו בין אם יגיע למיליארד או לא.
אנשים משווים אותו לסנסציות כמו האביר האפל ואפילו ל-NWH וזה פשוט שגוי.
אם כבר זה מראה משהו לטובתו
כי הוא זנב לאריות ולא ראש לשועלים.