דוח קופות שבורות, 20.10.2019: דיסני (לא) עושים את זה שוב

מה לעשות, לא כל אחד יכול להיות מלך האריות. או אלאדין. או הנוקמים. או קפטן מארוול. או צעצוע של סיפור 4.

שני המשכים יצאו השבוע: אחד הצליח מעל למצופה ואחד נכשל. באופן משעשע למדי, דווקא הכשלון הוא זה שהגיע למקום הראשון. מה לעשות, הכל זה משחק של ציפיות. 

אז כן, דיסני יכולים להגיד ש"טוב, לפחות יש לנו את המקום הראשון!" אבל זה בערך הדבר היחיד שהם יכולים להגיד לטובת "מליפיסינט: אדונית הרשע", סרט ההמשך ל"מליפיסינט" שלא ברור מי בדיוק ביקש. אחרי ש"אלאדין" ו"מלך האריות" השכיחו את טעם הכשלון הצורב של "דמבו", חבל שדיסני יסיימו את שנת הרימייקים הגדולה שלהם במפח נפש שכזה. מבחינת הצופים, לעומת זאת, אולי יהיו לזה השלכות חיוביות ודיסני יתחילו לסנן ברצינות לאיזה סרטים הם עושים רימייקים, ואם הם כבר עשו רימייק – האם הם באמת צריכים המשך. 

"מילילילי: האדונית והרוכל" הרוויח 36 מיליון דולר בסופ"ש הראשון שלו בצפון ארה"ב – כמעט חצי מהסכום איתו פתח הסרט הראשון. הוא הרוויח עוד 118 מיליון דולר ברחבי העולם, מה ששם אותו, ביחד עם הסכום האמריקאי, ב-150 מיליון דולר – סכום שעדיין קטן ב-30 מיליון דולר מהתקציב המשוער שלו. כנראה שיקצצו לאחד הבכירים בדיסני את תקציב הסיגרים החודשי והוא יוכל לזרוק עוגות רק על מתמחה אחד החודש, במקום על חמישה. 

במקום השני, "ג'וקר" עדיין עושה את שלו, ככל הנראה בדרך להפוך לסרט מדורג R הרווחי ביותר ברחבי העולם (גם אם לא בתוך ארה"ב, שם "הפסיון של ישו" ממשיך להסתכל על כולם מלמעלה). הסרט הרוויח עוד 29.5 מיליון דולר, מה שהופך אותו לסרט R התשיעי הכי רווחי בארה"ב – מתחת שני סרטי "בדרך לחתונה" של אותו במאי עצמו. התחזיות כרגע מדברות על רווחים של 900 מיליון דולר בכל העולם לג'וקר, ואם זה יתגשם, זה בהחלט יהיה מטורף. 

במקום השלישי נמצא הההמשך השני שיצא הסופ"ש ושהתעלה על הציפיות, אפילו אם לא סיים במקום הראשון או השני. "זומבילנד: ירייה כפולה" פתח עם 26.8 מיליון דולר – בערך 2 מיליון דולר יותר מ"זומבילנד" המקורי. לכאורה שמחה וששון, שכן הסרט, שהחזיר אליו את כל גיבורי הסדרה מלפני עשור (פלוס כמה מועמדויות לאוסקרים ואוסקר אחד) עקף ולו במעט את הסרט המקורי. אך הפער מתגלה כשמסתכלים על התקציב: אם "זומבילנד" הראשון היה קומדיה עם וודי הרלסון ושלל כוכבים בעלייה, ולכן עלה בהתאם (23 מיליון דולר), הרי שההמשך מתרחש אחרי שתג המחיר של כולם עלה, ולכן תקציבו התנפח ל-42 מיליון דולר: סכום שאם הסרט יצליח להחזיר במלואו, זה בערך יהיה ההישג שלו. 

"משפחת אדמס", במקום הרביעי, נוחת נחיתה רכה יחסית בסופ"ש השני שלו עם ירידה של 46 אחוזים וסכום של 16 מיליון דולר. מתחתיו, הסכומים הופכים לחד ספרתיים, כי מה לעשות, בכל זאת אוקטובר. אז בקצרה:

עם 8 מיליון הסופ"ש ו-36 מיליון דולר בארה"ב סך הכל, "איש מזל התאומים" נמצא בתנוחה עוברית ורוצה שכל הסיפור הזה יעבור מהר כדי שאנשים לא ישימו לב לפאשלה שלו, לפחות במידה שבה הם לא שמים לב אליו. מצטרף אליו במקום השישי "קסם של מפלצת" עם סכום של 3.5 מיליון דולר, ומתחתיהם "אחוזת דאונטון" זורק הערה בריטית שנונה ועוקצנית בעודו גורף בערך את אותו סכום, אבל עם 30 מיליון דולר יותר שהרוויח בארה"ב בסך הכל. 

עם 2 מיליון דולר, "ג'ודי – מעבר לקשת" ו"נוכלות בלי חשבון" ממשיכים, בשקט בשקט, להיות להיטים קופתיים ששווה לשים לב אליהם (ובייחוד "נוכלות", שהגיע לסף המיוחל של 100 מיליון דולר בארה"ב), ובמקום העשירי – "זה: חלק 2" עם 1.4 מיליון דולר. מתחתיו, אגב, נמצא "פרזיטים" עם 1.2 מיליון דולר. אבל אולי כדאי לציין ש"פרזיטים" הגיע לסכום שלו עם 33 אולמות קולנוע ו"זה", לעומת זאת – 1,500 אולמות. 

בהפצה מצומצמת, כל מיני סרטי אינדי רושמים ממוצעי אולמות נאים במיוחד, כמו "המגדלור" (53 אלף לאולם, 8 אולמות), "ג'וג'ו ראביט" (69 אלף לאולם, 5 אולמות) ו"ג'יי ובוב השקט : הריבוט" (93 אלף, אולם אחד בלבד).

בסופ"ש הבא יוצאים שני סרטים שהאולפנים הבינו שהם צריכו לזרוק מתישהו, והסופ"ש לפני ליל כל הקדושים הוא הסופ"ש הזה. הראשון הוא "שחור וכחול", דרמת שוטרים מושחתים שלא נראה שמישהו מצפה לה; השני הוא "ספירה לאחור", סרט האימה עם הטאגליין "Death? There’s an app for that", כי כנראה שהסרט נוצר ממשחק "קלפים נגד האנושות" שיצא משליטה או משהו. ייצא גם "המלחמה על הכוח: גרסת הבמאי" – שכאילו, נחמד להצמיד לזה את עניין "גרסת הבמאי", אבל בהתחשב בכך שמעולם לא ראינו את הסרט המקורי, אני לא בדיוק מבין את הקטע פה.