נראה שהוליווד שכחה לעשות משהו בקיץ הזה, להוציא שטף גדול של סרטים עתירי תקציב שיביאו הרבה אנשים לקולנוע. במקום זה קיבלנו כמה שוברי קופות שקיבלו הרבה מאוד מרווח נשימה כדי להרוויח הרבה כסף. שזה נחמד לסרטים האלה, אני מניחה.
מי שזה פחות נחמד לו זה בתי הקולנוע: הקורונה אמנם נגמרה, אבל בתי הקולנוע סוחבים חובות מהסגרים והתקופות הקשות של המגפה. כך למשל רשת Cineworld (שאחראית בארץ על רשת יס פלנט) שוקלת להכריז על פשיטת רגל בארצות הברית.
בכל מקרה, אפשר לראות שלבתי הקולנוע צפוייה תקופה קשה גם דרך הטבלה השבועית, בה יש בדיוק שני סרטים שהכניסו מספרים דו ספרתיים (במיליוני דולרים, כמובן). לא בדיוק קיץ חם בקופות.
במקום הראשון "דרגון בול סופר: סופר הירו" נכנס בסערה ופתח עם 20 מיליון דולר. זהו סכום פתיחה מכובד ביותר לסרט אנימה, גם אם הוא לא משתווה בדיוק לשובר קופות טיפוסי. ובכל זאת, אם נשווה אותו ללהיט אנימה אחר – "דימון סלייר", אז חסר לו רק מיליון אחד כדי להשוות לפתיחה של "דימון סלייר" אבל אין מה להשוות בין המספרים הבינלאומיים. כרגע "סופר הירו" הרוויח 51 מיליון דולר לעומת ה-504 מיליון של "דימון סלייר".
גם במקום השני יש כניסה חדשה: "טרף" (ולא, לא "הטרף" – זה נמצא רק בסטרימינג), שפתח עם 11.5 מיליון דולר. גם מחוץ לארצות הברית לא בדיוק עפים על הסרט והוא הכניס 22 מיליון דולר בסך הכל. אני מקווה שלסרט היה תקציב נמוך.
"רכבת הקליע" בסוף השבוע השלישי שלו ירד מהמקום הראשון למקום השלישי עם עוד 8 מיליון דולר. ירידה של 40.1 אחוזים בסוף השבוע השלישי זה לא רע, אבל הביצועים של הסרט עד כה לא היו כאלה מרשימים גם ככה: ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 150 מיליון דולר – מספר סביר אבל התקציב של הסרט הוא 90 מיליון לא כולל פרסום, ככה שהוא יצטרך לעבוד מאוד קשה כדי להיות רווחי באופן רשמי.
"אהבה בשחקים: מאווריק" ירד למקום הרביעי עם עוד 5.8 מיליון דולר. בשבוע ה-13 שלו על המסכים. אני חוזרת, הסרט נמצא בחמישיה הפותחת למרות שהוא מוקרן כבר 13 שבועות על מסכי הקולנוע. כמובן ששוב יש לו את הירידה הכי קטנה בעשיריה בהכנסות מסוף השבוע הקודם – 16.1 אחוזים. התרגלנו למדהים מהסרט הזה, אבל זה לא הופך את המספרים האלה לפחות מדהימים.
העובדה שהכריזו שהסרט יוצא להשכרה דיגיטלית בסוף השבוע הקרוב לא ממש פגעה בהכנסות שלו בקולנוע ויש מצב שזאת מגמה שתמשך עוד כי זה סרט שנועד למסך הגדול. כמובן שהסרט ממשיך לשבור שיאים מכל הכיוונים. השיא הכי מרשים שהוא שבר השבוע זה שהוא הצליח לעקוף את ההכנסות של "הנוקמים: מלחמת האינסוף" בארצות הברית ויושב כרגע במקום השישי בטבלת הסרטים הכי מכניסים בארצות הברית אי פעם עם הכנסות של 683 מיליון דולר. חסרים לסרט 17 מיליון דולר בערך כדי לעקוף את "הפנתר השחור" ולהגיע למקום החמישי. קשוח אבל אפשרי.
ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 1.4 מיליארד דולר. מספיק בשביל המקום ה-12 בטבלת הסרטים הכי מכניסים בכל הזמנים. חסרים לסרט 47 מיליון דולר כדי לעלות למקום ה-11 ולעקוף את "לשבור את הקרח 2" לא נראה לי שזה יקרה אבל לא נראה לי שמישהו מהמעורבים בסרט עצוב מדי בנוגע לזה.
במקום החמישי נמצא "ליגת סופר-פטס" עם 5.6 מיליון דולר. מדובר בירידה מרשימה של 18.8 אחוזים בלבד אבל אי אפשר להגדיר את הסרט הזה כלהיט הקיץ לכל המשפחה שהוא רצה להיות. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 131 מיליון דולר.
"תור: אהבה ורעם" נמצא במקום השישי עם עוד 4 מיליון דולר. כמו שהביקורות על הסרט חלוקות ככה גם הדעות על ההכנסות שלו חלוקות: הסרט הכניס בארצות הברית 332 מיליון דולר, יותר מה-315 מיליון דולר של "תור: ראגנארוק", אבל ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 737 מיליון דולר, די רחוק מה-853 מיליון דולר של "תור: ראגנארוק". הכי קל להגיד שההבדל נובע מהעובדה ש"תור: ראגנארוק" יצא גם בסין והכניס שם 112 מיליון דולר, אבל לא מעט סרטי מארוול לאחרונה מצליחים גם בלי סין, ככה שלא בטוח שהתירוץ הזה עובד. אי אפשר לקרוא להכנסות של 700 מיליון דולר כשלון, אבל זה די מאכזב בהשוואה לסרטים אחרים של מארוול ובהשוואה ל-"תור: ראגנארוק". סרטים אמורים לגדול בזיכיון, גם בלי סין.
מתחתיו נמצא "המיניונים: עלייתו של גרו" שהכניס עוד 3.7 מיליון דולר והכנסות כלליות של 835 מיליון דולר. "אין מצב" עם עוד 3.5 מיליון דולר (ו-133 מיליון בסה"כ), ו"שירת סרטני הנהר" עם עוד 3.2 מיליון דולר. תראו מה ספר פופולרי, ריס וית'רספון (כמפיקה) ושערורייה של הסופרת יכולים לעשות לסרט בינוני מהסוג שכבר לא מצליח על המסך הגדול: הכנסות כלליות של 97 מיליון דולר. קו ה-100 שהוא בטוח יגיע אליו ייתן לו חותמת רשמית של הצלחה וזה לפני השוק הדיגיטלי.
ההפצה של "גופות גופות גופות" התרחבה ל-2,541 בתי קולנוע אבל הסרט הכניס רק עוד 2.4 מיליון דולר. מספיק בשביל המקום העשירי והאחרון, אך גם ירידה בהכנסות של 22.9 אחוזים. לא טוב לראות ירידה כשמדברים על התרחבות במסכי קולנוע.
"יתומה: ההתחלה", הפריקוול לסרט האימה "היתומה" פתח במקום ה-12 עם 1.7 מיליון דולר על 498 מסכים. אולי פתיחה מצומצמת ואז התרחבות זאת לא האסטרטגיה הכי טובה לסרטי אימה אבל כנראה שנדע בשבוע הבא.
בשבוע הבא יוצאים ארבעה סרטים חדשים אבל אף אחד מהם הוא לא בדיוק בעל פוטנציאל של שובר קופות: "3000 שנים של כמיהה" הוא סרטו החדש של ג'ורג' מילר בכיכובם של טילדה סווינטון ואידריס אלבה שהוצג בפסטיבל ירושלים. סווינטון משחקת חוקרת בודדה שמוצאת בקבוק שמכיל ג'יני (אלבה). אלא שבמקום משאלות, הדמות של סווינטון מתעניינת יותר בסיפורו של הג'יני.
"ההזמנה" הוא סרט אימה בכיכובה של נטלי עמנואל (לנצח מיסאנדיי ממשחקי הכס). על אישה צעירה ובודדה ללא משפחה שעושה בדיקת דנ"א כדי לנסות למצוא קרובי משפחה ומוצאת אותם. כולל כמה בני דודים מאנגליה הרחוקה. היא מחליטה לנסוע לבקר אותם בחתונה משפחתית בבית כפר ענק ומבודד ששם לא הכל הוא כפי שהוא נראה. או דווקא בדיוק כפי שהוא נראה לחובבי אימה.
"שומרוני" (Samaritan) בכיכובו של סילבסטר סטאלון מספר על ילד בעיר מוכת פשע שחושב שמצא גיבור על (סטאלון) שכולם חשבו שמת לפני 25 שנים. במקביל, הסרט יהיה זמין גם באמזון פריים.
והאחרון הוא "Breaking", סרט על חייל לשעבר שנמצא במצב כלכלי בעייתי וללא עזרה ממשלתית ומחליט להשתלט על בנק ולקחת בשבי את העובדים שלו. ג'ון בויגה מככב.
אז דיסני פלוס מפתחים סדרת לייב אקשן על קינג קונג.
הם הבינו שצריך מעבר לסטאר וורס ומארוול אבל חלילה לא לחפש משהו חדש אלא להשתמש בip שנחרש כבר עשרות שנים (ובדרך לנגוס חזק באחד מהמותגים של וורנר). הנה עוד סדרה שלא אכפת לי ממנה בכלל אבל סיכוי סביר שאני אצפה בה בכל זאת.
זה לא, כאילו, הגנים של דיסני?
(ל"ת)
כן זה הDNA מותגי ענק שאתם אוהבים במקום אחד
הם הבינו את זה מאז שהם התחילו להכניס בקרות הורים לשירות. שהם חייבים לתת נטיה למבוגרים ועוד מותגים.
בכל מקרה כמה דברים מעניינים:
– המותג של יקום המפלצות שייך ללג'נדרי לא לWB. ולכן הם גם עושים סדרה נפרדת באפל טיוי+ בלי קשר לWB.
– הזכויות של קינג קונג עצמו מתוסבכות בפני עצמן, חלק שייכות לציבור אבל סרטים מסויימים מחולקים בין אולפנים שונים. ממה שהצלחתי להבין זה הכול תלוי סביב הסיפור זאת אומרת יקום המפלצות שייך ללג'נדרי כסיפור אבל לא שמות הדמויות (של המפלצות) והתיאור החיצוני שלהן.
– בכל מקרה דיסני מפתחת זיכיון עצמאי עם סיפור חדש משלה, שלא כולל אף אחד מלבד היוצר המקורי קופר. כשהאולפנים שיפיקו אותו יהיו אולפני הטלוויזיה של דיסני (שקצת לא הבנתי, כי במקור אמרו שיש מיזוג בין אולפני הטלוויזיה של סטודיו ה20 לאולפני הטלוויזיה של דיסני, אבל לבנתיים לפי כל הכרזה משתמשים בשם אחר, אז אולי זה בוטל והם עובדים תחת אותה מטריה אבל בנפרד).
– זו סתם זריקה לאוויר, אבל כמו שיחסית מותגי הטורף והנוסע השמיני מפותחים במקביל בדיסני במחלקות השונות ויש מקום לחשוב שיום אחד יהיה קרוס בין העולמות. המעניין שקינג קונג מפותח, במקביל לסופט ריבוט של כוכב הקופים, שזיכיון זה שייך במלואו לדיסני ורק השבוע הכריזו כבר על ליהוק לסדרת הסרטים החדשה. אז אולי יש כאן איזה תכנון למפגש, שדווקא נשמע יכול להיות מעניין ולהתאים. שהקופים ימצאו את המלך האולטימטיבי שלהם ויווצר מתח בין סיזר לקונג ויש עוד הרבה רעיונות שאפשר להוציא ממפגש כזה.
לא יודע למי אתה מתכוון ב"אתם אוהבים" אבל אני בטח לא שייך לשם.
יצאו כבר 12 סרטי קולנוע של קינג קונג, החל משנות ה30, וכמובן סדרות טלוויזיה, אנימציה, קומיקס וכו'. האם הקונספט של גורילה ענקית מצדיקה את הכמות הזו? סרט של פיטר ג'קסון באורך 3 שעות לא הוציא לזה כבר את המיץ? והאם דיסני לא יכלו לפשפש במקום אחר במקום לעשות עוד סדרה על קינג קונג, בעיקר כאשר מתוכננת אחת כזאת כבר באפל. למה אנחנו חיים בעולם שמתוכננים בו 2 סדרות קינג קונג במקביל? אני באמת לא חושב שמישהו צריך או רוצה את זה (לא מחליט בשביל אחרים כמובן).
התכוונתי שזה הסלוגן של השירות, ברור מה אתה מקבל בו
אפשר לומר באותה נשימה את זה על סרטי מארוול וDC. אגב אני אישית לא מכיר שום דבר על קינג קונג, מלבד הסרט מ2005 והחדש שלא עשה עליי רושם. בוא נגיד הטיעון הזה יותר משמעותי לכוכב הקופים שיצא לו הסרט של ברטון ועוד 3 ריבס מהזמן הלא רחוק ועדיין ממשיכים איתם. ולא, לא יצאו 2 סדרות של קינג קונג במקביל, אלא יקום המפלצות של לג'נדרי יתרחב יותר אצל אפל ויותר מהצד של גודזילה והקנג'ו, קינג קונג רק בדיסני+. מעבר לזה כל מקום שקראתי קינג קונג נחשב לסמל מאוד אמריקאי ומה שמפאר את התרבות והתעשייה לאורך השנים. ככה שאני לא מתפלא שדיסני רוצה חלק בזה.
מה השערוריה של הסופרת בשירת סרטני הנהר?
וצפיתי אתמול בסרט והיה נחמד סך הכל
מבוקשת בחשד לרצח
מפריע לי בעין
בפסקה על ליגת סופר-פטס כתוב מיליון דולר במקום אחוזים?
ככל שהזמן עובר עולה אצלי התחושה שטופ גאן הולך להישאר הסרט המרוויח של השנה גם בסוף השנה
הסרט היחיד שיכול לעקוף אותו זה אווטאר 2, ואני אזרוק הימור שזה לא יקרה.
היעדר ההייפ סביב אווטאר 2, העובדה שאווטאר לא הפך ב-13 השנה שחלפו מאז שיצא לסרט קלאסי כפי שהגיוני היה שיקרה לאור הרווחים העצומים שלו, העובדה שלא היתה דרישה מהקהל לסרט המשך ולא נראה שיש הרבה שחיכו כל 13 השנה האחרונות לזה, ההפקה שנמרחה ונמרחה באופן מטורף שעשוי להביא לכך שהסרט לא כל כך יצליח בביקורות (הימור שלי: באיזור ה-70 ומשהו אחוז בעגבניות); כל אלה מובילים אותי להמר שאווטאר 2 לא יעקוף את טופ גאן, ואם הוא לא יעקוף את טופ גאן אז אין אף אחד אחר שיכול לעשות את זה.
יהיה בהחלט נחמד עם נסיים את השנה כשהסרט הכי מרוויח של השנה הוא לא סרט מארוול או בכלל סרט גיבורי על. לא סרט של דיסני או קשור איכשהו לדיסני ולא סרט פנטסיה / מדע בדיוני.
נראה לי שיש סיכוי קטן שהוא כן יעקוף.
הבנתי שהסרט הישן אמור לצאת שוב לאקרנים בקרוב כדי לרענן את הזיכרון ובטח כך הוא יצבור הייפ.
ובתכלס, הטריילר לסרט השני נראה ויזואלית מהמם אז אולי אנשים כן ירצו לראות אותו על מסך גדול.
ואגב, אווטאר 1 הזדקן ממש יפה. האפקטים שלו עדיין סוחבים.
רק אדייק שלא אמרתי שאווטאר 2 לא יהיה שובר קופות
יש בהחלט מצב שאווטאר 2 יגיע למיליארד ויותר.
למעשה, אווטאר 2 יכול להגיע ל-1.3 מיליארד ואפילו ל-1.4 מיליארד ועדיין לא לעקוף את טופ גאן.
כך שזה שאמרתי שהוא לדעתי לא יהיה הסרט המרוויח של השנה לא אומר שהוא לא יכול להיות שובר קופות בהחלט רציני.
קיץ מצ'עמם
איזה קיץ חלש , אפילו בדבר שהוליווד הכי מתמחה בו , סרטי בלוקבסטר הם נכשלים, כמעט ולא יצא שום דבר מעניין ביולי אוגוסט ואם יצאו זה סרטי פרנצ'ייז מאוסים(וגם מהם מעט מאוד) .מה הבעיה לתת הרבה כסף לבמאים ליצור סרטי אקשן חצי מעניינים , לא ביקשנו יותר.
אני רק שאלה
האם לדמויות ב"דרגון בול" תמיד היו משקפיים, או שגם שם הפכו להיות woke (כלומר מעזים לתת ייצוג לאנשים שלא נראים בדיוק כמוני)?
לגרסא הבוגרת של גוהאן היה משקפיים גם בדרגון בול z
הם רצו לגרום לו להיראות אינטלגנטי יותר כי הפכו את הדמות שלו לכזו שיותר מעניין אותה לקרוא ספרים מאשר להילחם.
אני לא יודע לגבי דרגון בול
ואני גם לא ממש בטוח אם שאלת ברצינות או התבדחת, אבל כמרכיב משקפיים שצרם לו מאוד לראות דמות עם משקפיים במנדלוריאן פשוט כי זה לא הרגיש מתאים לעולם של מלחמת הכוכבים שעד אז לא היה בו אף ממושקף (לכל הפחות בלייב אקשן), אני חייב להגיד שבמידה ולא היו עד היום משקפיים בדרגון בול זה הגיוני ביותר לתהות על הכנסת דמות עם משקפיים וזה ממש לא בגלל ש״מעזים לתת ייצוג לאנשים שלא נראים בדיוק כמוני״ אלא בגלל שזה חוסר אמינות לעולם הבידיוני.
אני לא צריך שבכל יצירה יהיו דמויות כמוני.
קיבלתי את הגלקסיה הרחוקה רחוקה ככזאת שאין בה משקפיים ועל כן אני ממש לא רוצה לראות בה אנשים עם משקפיים, למרות שאז הם יראו יותר כמוני.
אם יעשו יצירה בדיונית על עולם שיש בו רק שחורים, לא ארצה שיכניסו פתאום בלי הסבר אדם לבן רק כדי שיהיה מישהו שנראה כמוני. כנ״ל אם עושים עולם בדיוני שכולם בו ג׳ינג׳ים, לא ארצה שיהיה מישהו לא ג׳ינג׳י פתאום רק כדי שיהיה מישהו שנראה כמוני.
אני לא בא לראות את עצמי על המסך, מה שאני בא לראות זה עולם אמין וזה מה שחשוב לי יותר מהכל.
זאת הגנה מפני באטמן
(ל"ת)
מה?
הגבת אלי?
כי לחלוטין לא הבנתי מה כתבת ואיך זה קשור למה שאני כתבתי.
כן הוא הגיב אליך
רפרנס לסצנה שג'ק ניקולסון אלתר בבאטמן
כמו שנאמר: I understood that reference!
דווקא את הרפרנס שאתה עשית עכשיו לנוקמים אני זיהיתי
(ל"ת)
אני לא מצפה לראות משקפיים בעולם עם חלליות בין גלקטיות
זו נכות שכבר היום מתקנים , אז בעולם עוד יותר מתקדם טכנולוגית בכלל…
במסע בין כוכבים היו משקפיים לדמות של עיוור מלא שאפשרו לו לראות.
זה לא עולם מתקדם טכנולוגית
מתקיים שם ערבוב של טכנולוגיות, אנכרוניסטיות ועתידניות. אין שם טכנולוגיות שהן בסיסיות עבורנו, ויש שם טכנולוגיות מתקדמות שהן מדע בדיוני בשלב הזה בעולם שלנו.
הם משביחים בני אדם עם חלקים רובוטיים
מה הבעייה בשבילם להחליף עיניים עם לקות ראייה בעיניים רובוטיות שרואות מצויין?
צודק, חשבתי על זה אחרי ששלחתי את ההודעה
זה החלק המתקדם יותר, שקצת מזכיר את ג'ורדי בסטאר טרק. כך שזה בהחלט אפשרי שניתן לתקן את הראייה באמצעים כאלה.
מצד שני, ראינו שהטכנולוגיה הרובוטית מיושמת בעיקר (או רק) בקרב אנשים מהמעמד הגבוה בעולם של סטאר וורס, כאלה שמקושרים היטב למוקדי הכוח. אני זוכר שהטכנולוגיה הזו באה לידי ביטוי בצורה הזו רק במקרה של אנאקין סקייווקר. אולי גם למישהו או מישהי אחרים ביקום המורחב?
אני פחות מכיר את היקום הזה. אבל לפי מה שאני יודע (ולחלוטין יכול להיות טועה), אפשר להסביר את זה כך: מדובר בטכנולוגיה שמוצעת רק לאנשים עם מעמד וכסף, ולא להמונים או לפשוטי העם. אנחנו כן יודעים שהטכנולוגיה הרובוטית של BB8 נחשבת יוקרתית ונדירה בסרט ה-9, בקרב אספני הגרוטאות. אנחנו גם יודעים שבעולם הזה יש אצולה, ויש הבדלי מעמדות די גדולים. כך שאני בהחלט יכול לנטפק את זה שהטכנולוגיה הזו לא נגישה לכולם. ושמי שלא יכול להרשות לעצמו, מתקן את הראייה באמצעות משקפיים. שזו עדיין טכנולוגיה לגיטימית ואפשרית בעולם הזה.
בספר של בובה פט רואים אדם פרטי שמתעסק בהשבחה רובוטית
לא זכור לי אם הוא דרש על זה הרבה או מעט, אבל זכור לי שהמקום בו הוא עשה את זה לא היה נראה כמו מקום יוקרתי במיוחד. לי אישית זה הרגיש כמו הקבלה לעשיית קעקועים בעולם שלנו (מצד שני, אף פעם לא באמת הייתי במקום שעושה קעקועים, כך שזאת אולי רק תחושה), כך שיכול להיות שזה כן זמין לא רק לעשירים ביותר.
אבל אם כבר, הרי המדען שהופיע במנדלוריאן עם משקפיים לא נראה כמו אחד ממעמד סוציו-אקונומי נמוך במיוחד, וניתן היה לראות שאיפה שהוא מועסק יש הרבה כסף, כך שלא נראה לי שהייתה לו בעייה כספית להשיג עיניים רובוטיות.
אני מאחור בכל הנוגע לסדרות האחרונות של סטאר וורס
האחרונה שראיתי הייתה המנדלוריאן, ולא הרגשתי צורך לראות את האחרות, אז מקבל את התיקון.
אני מן הסתם לא בטוח, אבל ממה שאתה מתאר זה נשמע כמו חלק משוק שחור של סחורות יוקרתיות, המקום אליהם מגיעים חלקי הדרואידים שאוספים אספני הגרוטאות בסופו של דבר. מזכיר את מה שעשה אנאקין כשהיה ילד, שמצא דרואיד זרוק, תיקן אותו, וכך זכינו לקבל את C3PO. אותו אדם קונה חלקים של דרואידים וטכנולוגיות מתקדמות אחרות, ומשתמש בהם באופן לא חוקי בקרב המוני העם שאין להם גישה לטכנולוגיות האלה באופן לגיטימי.
בנוגע למדען במנדלוריאן, הוא לא מעמד נמוך ככל הנראה, אבל גם לא מקורב לקיסר, כמו אנאקין רגע לפני שהפך לדארת' ויידר. אבל כן, הייתי מצפה שילך לאותו עסק שתיארת, או לעסקים אחרים דומים, ויתקן את הראייה.
בקיצור, כן, אתה כנראה צודק. שכנעת אותי שבמקרה הספציפי הזה, לא לחלוטין הגיוני שיהיו לדמות משקפיים. ועדיין, אני כן מקבל את קיומם של משקפיים בעולם הזה.
אנאקין, עד כמה שאני זוכר, בנה את C3PO בעצמו
ולגבי המדען, צריך גם לציין עוד משהו: בכל הסדרה של המנדלוריאן הוא היה הדמות היחידה עם משקפיים, וגם בסדרות האחרות בלייב אקשן שיצאו למלחמת הכוכבים לא הופיעו עוד ממושקפים, כך שזה לא היה חלק ממגמה של להראות בעלי משקפיים בעולם של מלחמת הכוכבים.
אז למה היה חשוב להם רק אצלו שיהיו לו משקפיים? נראה לי שהסיבה היא הסטריאוטיפ של ״אדם עם משקפיים = אדם חכם / מדען״.
וכך דחפו את הסטריאוטיפ הטפשי הזה, שנפוץ לצערי בכל מקום במדיה, דווקא למקום היחיד בו ניתן היה להימנע ממנו בקלות רבה. נהדר…
אבל אין שום דבר בחוקיות של העולם שמונע את זה
אם הוצג עולם שבו כולם ג'ינג'ים או רק שחורים, אז זה חלק ממה שמגדיר את העולם כמו שהוא. לא היה צריך להגיד במפורש: זו אוכלוסיית העולם הזה, רק להראות לנו שוב ושוב, בכל חלק של העלילה, בכל פינה של העולם שמציגים לנו, את האוכלוסייה הספציפית הזו, והיינו מבינים את זה. זה לא אומר, שאסור להציג אדם לבן במצב כזה. כמו שאמרת, צריך להסביר ולבסס את הנוכחות שלו או שלה בעולם הזה, מתוך הבנה שמדובר במשהו משונה שלא ראינו קודם לכן.
באותה מידה, אם היו מציגים בעולם של סטאר וורס טכנולוגיה שדומה לטכנולוגיה של כדור הארץ במאה ה-21, זה היה לא הגיוני, כי ביססו את הטכנולוגיה המשונה מאוד של העולם הזה (רובוטים מתוחכמים עם AI מתקדם, בלי שום סימן לכך שהמחשב הומצא בעולם הזה). אם היו אומרים שיש יהודים או נוצרים בעולם הזה, זה היה משונה כי ביססו את זה שמדובר בגלקסיה רחוקה מאוד, לפני שנים רבות. אם היו מציגים לנו רובה או אקדח בלי להסביר, זה היה משונה, כי יש להם כבר כלי נשק דומיננטיים הרבה פחות יעילים (והרבה יותר מגניבים), כך שלא ברור למה לא משתמשים בהם. כל אלה מצריכים הסבר כי הם סותרים משהו שכבר *הופיע* ביקום של סטאר וורס. זה לא המצב במקרה של משקפיים.
הטכנולוגיה של המשקפיים הומצאה למען אנשים עם בעיות ראייה. ביססו לנו שאנשים בעולם של סטאר וורס דומים לאנשים בעולם שלנו, עם אותן בעיות גופניות. כלומר, ייתכן בהחלט, אפילו יותר מסביר, שיש אנשים עם בעיות ראייה גם שם. ביססו לנו גם שחוקי הטבע עובדים פחות או יותר באותו אופן כמו בעולם שלנו, כל עוד אין שימוש בכוח, שמעקם את חוקי הטבע, ולפעמים גם היגיון עלילתי. כלומר, אין שום מניעה שמשקפיים יעבדו שם באותו אופן שהם עובדים בעולם שלנו.
אם היו אומרים לנו שעדשות לא עובדות בעולם הזה, או שלאנשים אין בעיות ראייה בכלל, או שיש טכנולוגיה אחרת לתיקון ראייה, זו הייתה סתירה, שהיה צריך ליישב. כל זה לא נאמר ולכן זה הגיוני שיהיו אנשים עם משקפיים שפשוט לא ראינו אותם. וזה בהחלט הגיוני, כי מדובר בגלקסיה ענקית, שעד כה ליווינו מתוכה קומץ קטנטן של אנשים, חלקם הגדול מאותה משפחה, או מאותם כוכבים.
לכן, מבחינתי, הסבר מכוון בתוך העלילה על נוכחות של משקפיים בעולם הזה, לא רק שהוא מיותר, הוא גם מזיק לאמינות של העולם. אין שום סיבה שיסבירו לי על משהו שיכול להתקיים בעולם הזה, ופשוט לא ראינו אותו עד כה.
לא ראינו את כל האנשים בגלקסיה, אבל ראינו כמה וכמה
ואף אחד מהם לא היה עם משקפיים.
זה לא אומר שלא יכול להיות שיש בעלי משקפיים בעולם של מלחמת הכוכבים רק בתפוצה פחות רחבה מבעולם שלנו, אבל זה כן אומר שכשיופיע פתאום מישהו עם משקפיים זה ירגיש צורם ויחזיר את הצופה מהגלקסיה הרחוקה רחוקה בחזרה לעולם שלנו.
כך שאני מקבל שזה יכול להתיישב במסגרת היגיון, ואני גם מקבל שלתת פתאום הסבר לגבי משקפיים שלא רלוונטיים לסדרה היה מרגיש תקוע ולא שייך, אבל אני עדיין מרגיש שאחרי שהראו לנו במשך עשרות שנים עולם שאף אחד בו לא היה עם משקפיים (ואני בטוח לחלוטין שזה היה בכוונת תחילה. בטוח חלק מהשחקנים היו מרכיבי משקפיים ונאלצו להוריד אותם ולעבור לעדשות מגע כדי שלא יהיו משקפיים בעולם של מלחמת הכוכבים) הם לא יכולים פתאום להראות מישהו עם משקפיים בלי שזה יהיה צורם, גם אם טכנית יכול להיות לזה הסבר.
זאת אכן הייתה בדיחה
שהתלבטתי אם לעשות ועכשיו קצת מתחרט על זה (לא בא בטענות אליך ספציפית, סתם לא התכוונתי שיתחיל מזה שרשור. אני מאשים רק את עצמי)
אל תאשים את עצמך, זה היה דווקא נחמד לדון על קיומם של משקפיים בעולם של מלחמת הכוכבים
וכן, אני יודע שאתה בכלל כתבת על העולם של דרגון בול, את הקרדיט על ההעברה של הדיון לעולם של מלחמת הכוכבים אני לוקח לעצמי.
לגוהן היה משקפיים בדרגון בול זי (:
(ל"ת)
דרגון בול הקדימה את זמנה
לגוהן היו משקפיים עוד בשנות ה-90
אתחיל מהדבר הכי חיובי עבור WB בית הדרקון הביא את הצופים
כ10 מיליון צופים. הבכורה הכי ענקית שהייתה לHBO אבר! אם מדברים על כוחו של מותג. זו גם הצפייה הכי גדולה שהייתה לכל שירות רשת או סטרימינג עם 2.6 מיליון צפיות באותו יום, עוקפת כפי 2 את הצפיות של נטפליקס בפתיחה של דברים מוזרים עונה 4. כל זה כמובן לא מגיע בחינם ואומנם מתוך תקציב של כ20 מילון לפרק, (פחות מדיסני+ כ25 מיליון לכל פרק מארוול ומנדו, מנטפליקס כ30 מיליון לפרק של דברים מוזרים וכ50 מיליון לתקציב הכי ענק של סדרת שר הטבעות לפרק) וכ200 מיליון לכל העונה, התקציב של הפרסום של הסדרה עומד על כ100 מיליון! לא יצא לי לבדוק אם זה הפרסום הכי גבוה שהיה לסדרה, אבל זה נראה לי לפחות הכי מפוקס שהיה למותג אחד. (דיסני משקיעה המון בפרסום אבל בכללי בדיסני+ ) ונראה שההשקעה השתלמה. מזל טוב.
לא ברור לי אם בית הדרקון תחשב רק של HBO או כהשקה משולבת גם לHBOM כך האם הם יכנסו לרשימות של נילסון עדיין תעלומה ונדע בעוד כמה שבועות. בכל מקרה זו סדרת דגל שתמיד דברתי שWB הייתה יכולה להפציץ בשירות סטרימינג. כך הם היו צריכים להשיק את HBOM, עם סדרה מDC או הארי פוטר בסדר גודל כזה וזה היה מביא את המנויים. ועדיין זו הצלחה ענקית לחברה, שהייתה ממש צריכה את זה.
הבשורה היותר משמחת עבורי
היא שאני תמיד יורד על ההתנהלות של WB עם DC (ובצדק!) וכל הזמן השיט-שו הזה לא נגמר, רק הולך ומסתבך. אז אמרתי וואוו יש להם את HBO והם מעולים בסדרות כך שהם יכולים לעשות שיט-שו על השיט-שו וזה יכול להיות מדהים. תמיד צחקתי כאן שההתנהלות של החברה כותבת את הקומדיה לבד ולא צריך להתערב! אז מה שמחתי לגלות שHBO הזמינה פיילוט מהיוצר של Veep ארמנדו ינוצ'י ליצור סאטירה (שיט-שו?😊) על יצירת מותג גיבורי על בשם 'הפרנצ'ייז'. ויפ הייתה אחת הסדרות קומדיה שהכי נהנתי מהן מהעשור האחרון (ולא מריל סטריפ את אפילו לא היית קרובה לג'וליה בסרט הלא מצחיק של נטפליקס – אל תראו) אם לא הכי מצחיקה. זה מרגיש כאילו כמעט קבלתי סדרה בהזמנה אישית, אז תודה WBD🙏🏽 תיזהר לבטל זאסלב!
רק דיברת על DC
והנה הם דחו שני סרטים שלהם – "אקוומן 2" נדחה ממרץ '23 לדצמבר, ו"שהאזאם 2" שהיה אמור לצאת בדצמבר הקרוב תפס את המקום של אקוומן במרץ.
אני דיווחתי כאן את זה כשגרייס צייצה את זה לפני כולם
ב3 באוגוסט ובשונה מאלה שבאו אחריה, היא גם אמרה שהם מתכננים בתאריך פוטנציאלי לדצמבר 2023. מצרף קישור שהיא הביאה זאת לפני כולם https://twitter.com/GraceRandolph/status/1554926092993044480?t=8spwNOQA766s41-6o495Kw&s=19 סתם חשוב לי להראות שיש לה מידע מדוייק.
וכבר אז אמרתי שאלה דחיות שיכולות דווקא מאוד להיטיב עם הסרטים האלה. את שאזם 2 הצילו מגורל אכזר מול אווטאר 2, כמעט כמו שהראשון מת מנכחותו של אנדגיים. ואווקמן כבר ראו שהסרט הראשון הצליח מאוד בקריסמס 2018, אז ההמשך בקריסמס 2023 יכול גם להצליח לו, במיוחד שאין כרגע שום סרט של סטאר וורס שמתוכנן לתאריך הזה. או שיש? דיסני התחמנים האלה אי אפשר לדעת איזה שפן ישלפו בD23, אחרי קינג קונג אפילו באגס באני יכול לצאת משם (גם ככה WBD הראו השבוע שהם לא רואים בו כל צורך)
ושוב, היא טעתה ברוב הדיווח שלה על פרשת זאסלב ו-HBO.
(ל"ת)
מסתמן הבמאי של וונדוויז'ון כנראה יוכרז הבמאי של הפנטסטיק 4!
בחירה מעולה! עד היום לדעתי וונדוויז'ון היא הסדרה הכי טובה שיצאה ממארוול סטודיוס, הראשונה ששמרה על הכתר, עד עכשיו. והאלמנטים של המשפחה היו חזקים אצל מאט שקמן מהפרק המצויין של האלווין לפיינל. בקיצור יש יש יש וכנראה יוכרז בD23. עכשיו רק חסר שיכריזו שהוא מפיק/מביים את היאנג אוונג'רס ואני אהיה מבסוט.
וגם את זה גרייס דיווחה לפני😅
כשהיא עוד נתנה לעוקבים שלה תנחשו איזה במאי מסדרות מארוול יביים את הפנטסטיק 4? ואז אמרה במפורש שזה הוא לפני.
יכול להיות שהוא יביים אבל נראה שאתה ממש מנסה לשכנע באמינותה של גרייס. כבר אאינו שהיא פספסה בענק עם hbo max ולכן מישהי שלפעמים צודקת ולפעמים טועה היא לא אמינה בעיניי.
(ל"ת)
זה הקטע עם שעון מקולקל.
צדקה? נו, הנה הוכחה שהיא אמינה.
טעתה? לא עושים חשבון. כי הכל ״דיווחים״.
היא לא פספסה בענק אבל ממש אין לי כוח לפתוח את הדיון על HBOM
כי 1. הוא ארוך מידי להוכיח ולכן גם לא טרחתי לדווח את הביטולים של השבוע. 2. ראיתי מה כתבת בזמנו ולא הגבתי כי הבנתי שיש פה איזה חוסר הסכמה בניתוח העובדות. 3. הבסיס שHBOM לא יהיה כאן בעוד שנה והרבה תוכן כבר בוטל לא השתנה. וזו רק ההתחלה.
לכן אני מעדיף להתמקד בקטנות, על דיווחים פשוטים. רציתי לתת קונטרה מסויימת, אך אני לא מתכוון להזכיר אותה שוב ושוב וכל אחד יבחר במה להאמין. אתה יותר ממוזמן לראות בה כלא אמינה, אני בסך הכול מרוצה שאני מקבל ממנה חדשות לפני כולם.
האמת שלא צפיתי בסרטונים שלה, אני מכיר אותה רק דרך התיווך שלך,
אז אולי הוספת פרשנות אישית לחלק מהדברים? לא יודע. בינתיים ראיתי שכל הסדרות המעניינות של hbo max חודשו לעונות חדשות ומה שכן בוטל יחסיצ זניח ושומן מיותר בעיניי (באמת שאין סדרה שביטלו שאכפת לי ממנה או שאני חושב שזו בחירה רעה).Hbom אכן לא יהיה עוד שנה אבל פחות אכפת לי איך יקראו לשירות החדש, נראה שיש לו מחלקת תוכן עצמאית ונפרדת מhbo (יש מישהי שממש לאחרונה מונתה להיות מנהלת התוכן של השירות). אם לא בא לך להיכנס לויכוח הזה זכותך המלאה כמובן, אני ״מחייה״ אותו לנוכח הפעמים הרבוצ שאני רואה את השם של גרייס צץ.
אם שמעתם או קראתם משהו על סרט חדש בשם vengeance
ואפילו נאמר לכם שהוא שווה צפייה אל תתפתו. נכון שהקיץ הזה שחון קולנועית אבל זו לא סיבה לבזבז 100 דק על סרט חובבני וכתוב רע. אין לי שמץ למה הביקורות והתגובות כלפיו חיוביות, הוא ממש עשוי רע, לא מבדר בשום צורה ומטופש מהסוג הכי גרוע (זה הסוג שהוא בטוח שהוא בעצם אינטילגנטי).
ומנגד, אגיד שהוא איד הסרטים הכי טובים של השנה ובצדק.
(ל"ת)
מה פספתי לגביו? הוא היה מעצבן ברמות בעיניי ואני לא מסוגל לשמוע את בי גיי נובאק (כן הוא אמרו להיות דוש בסרט אבל עדיין)
(ל"ת)
אני איפשהו באמצע
מלא רעיונות מעולים שהתחברתי אליהם מאוד, אבל התסריט והבימוי של נובק היו די חובבניים. הרגשתי שאני רואה סרט סטודנטים או סרט ביכורים ישראלי שמוצלח יחסית אם מתייחסים אליו ככזה.
כן אני שותף לדעתך.
יש לסרט כמה דברים על הראש, לכן כתבתי שהוא חושב שהוא אינטליגנטי. הבעיה שהרבה מהרעיונות המעניינים מבוטאים באופן שאני לא יכול לתאר מלבד "שיחות פילוסופיות של סטלנים במעון סטודנטים". נגיד התאוריה שלו שאמריקה מחולקת על פי זמנים היא ממש מעניינת אבל בכיף הייתי קורא את זה כמאמר כי בקונטקסט של הסרט זה סתם מונח שם. והתסריט ובמיוחד הבימוי חובבניים בטירוף. יותר לכיוון של סרט סטודנטים מאשר סרט ביכורים ישראלי מוצלח (שחלק גדול מהם לא נראה חובבני בכלל). ובזבוז נורא של ג'יי סמית קמרון, אחת מהאסים של היורשים.
ממליץ על Wake In Fright האוסטרלי מ-71'
סרט על אוסטרלי שנקלע לאזורים היותר פריפריאלים שלה ולדעתי בי-ג'יי לקח ממנו מלא השראה, רק שאת הסרט האוסטרלי גם אהבתי. מרטין סקורסזה גם מהמעריצים ועזר לשחזר אותו אחרי שנחשב אבוד במשך הרבה שנים.
רק אזהרה אם אתה רגיש לנושא – יש בו סצנת צייד בעלי חיים די גרפית.
רגע, שנייה, מה?
עוד לא ראיתי את "נקמה", אבל מכל מה שקראתי מעולם לא הייתי מקשר אותו ל"Wake In Fright" (הנפלא). אני.. מסוקרן מאוד.
הם דומים בעיקר ב- premise
ואולי גם בחלק מהמסרים, אבל ממש אל תצפה לאותו דבר. מבחינתי "נקמה" הוא Wake In Fright גרוע.
אחרי צפייה: מבין מאיפה באת
אבל נראה לי שהשונה רב על הדומה. האוסטרלי הוא, בסופו של דבר, סרט אימה חסר תקווה. "נקמה" הוא משהו קליל, נעים, ונגיש בהרבה.
התשובה היא, כרגיל, שלא פספסת כלום.
לא אהבת, יש לך את הנימוקים שלך ואין מה להתייסר בנושא.
אני איפשהו עם זאב
אולי קצת יותר חיובי ממנו – ההומור של הסרט עובד (או עבד עליי), והתסריט דווקא עובד עד המערכה השלישית. הבעיות העיקריות הן נובאק בתפקיד הראשי שלא משכנע לא כבחור שצריך להדוף נשים מכל כיוון, ולא כמה שנצרך ממנו במערכה השלישית. החלק היחיד שאפשר לקנות, אולי, זה המסכיתן שמזלזל בכולם.
אני מסכים שאני חושב שהסרט חושב שהוא יותר חכם ממה שהוא בפועל – או לפחות ממה שהוא מראה בפועל. אני מודה שאני לא בטוח מה קרה פה – אם היה פה ניסיון לאיזה תעלומה פילוסופית א-לה "מידות רעות" אז הסרט התעקש לקרקע את הכל יותר מדי ולא לתת לפילוסופיה לפרק את הכל. ואם לא, אז זה סתם משפטים על אמריקה ושיט בסרט שלא ממש מצליח לעסוק באמריקה באופן מלא. זה לא שהיה מקום למונולוגים האלה בכלל – אני חושב שההתחלה עשתה עבודה טובה בלהציג מישהו שמנסה לדבר על משהו אחד אבל רוצה לדבר על עצמו – אבל האחרים שבאו (ומאנשים אחרים) פשוט לא ממש הצליחו להתחבר למשהו.
ועדיין – צחקתי, נהניתי, זרמתי. אבל ה-CGI בסצנות במכונית היה באמת לא בסדר.