עוד שבוע עבר ואם יש משהו שעדיין לא השתנה, זה השליטה המוחלטת של "אווטאר: דרכם של המים" בקופות, בטבלאות ובשיאים.
בסוף השבוע השישי שלו בקולנוע "אווטאר: דרכם של המים" עדיין נמצא במקום הראשון עם עוד 20 מיליון דולר, שזאת ירידה של 38.7 אחוזים בהכנסות מהסוף השבוע הקודם. ההכנסות הכלליות של הסרט חצו רשמית את קו 2 מיליארד הדולר והסרט הפך להיות החבר השישי בלבד במועדון האקסקלוסיבי הזה. זה הסרט השלישי של ג'יימס קמרון שחוצה את ההכנסות של 2 מיליארד, ככה שהוא שולט בחצי מהמועדון.
המספרים של הסרט בארצות הברית בלבד קצת יותר צנועים והסרט הכניס שם 598 מיליון דולר, מה שמספיק למקום ה-13 בטבלת הסרטים הכי מכניסים בארצות הברית. הסרט פשוט הכניס סכום בלתי ייאמן של 1.4 מיליארד דולר מחוץ לארצות הברית; כך שאפשר לראות שיש סכומי כסף אדירים מחוץ לארצות הברית שרוב הסרטים פשוט לא מגיעים אליהם. בכל אופן ג'יימס קמרון יכול להיות מאוד מרוצה מעצמו – סליחה, הוא די מרוצה מעצמו, אבל זה לא שיש ל"אווטאר: דרכם של המים" תחרות אמיתית בקופות.
במקום השני נמצא "החתול של שרק: משאלה אחת ודי" עם עוד 11 מיליון דולר. זאת ירידה מזערית של 18.4 אחוזים בהכנסות של הסרט. בנוסף הסרט עלה מהמקום השלישי למקום השני שזה תמיד בונוס יפה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 298 מיליון דולר, שזה נחמד מאוד בהתחשב בכך שהסרט כבר זמין להשכרה דיגיטלית.
מתחתיו, "מייגן" הכניס עוד 9.7 מיליון דולר. זאת ירידה של 47 אחוזים בהכנסות מהסוף השבוע הקודם; ירידה קצת חדה לסרט בסוף השבוע השלישי שלו, אבל אין מה להיות עצובים בשביל "מייגן", לסרט יש הכנסות כלליות של 125 מיליון דולר על תקציב של 12 מיליון דולר. ככה שאין מה להתפלא שסרט ההמשך כבר נמצא בדרך.
הכניסה החדשה הגדולה של השבוע שייכת ל"נעדרת" שפתח עם 9.1 מיליון דולר. הסרט הוא סרט המשך אבל לא ממש ל"חיפוש" הנהדר. זאת לא פתיחה מזהירה אבל, היי, לסרט יש תקציב של רק 7 מיליון דולר אז נראה לי שהוא יסתדר.
"איש ושמו אוטו" עדיין מחזיק מעמד במקום החמישי עם עוד 8.8 מיליון דולר. נכון שזה לא סכום עתק, אבל סרטים בינוניים או קטנים בדרך כלל לא מחזיקים מעמד יותר מדי זמן בטבלה והסרט הזה נמצא בטבלה כבר חודש אז כל הכבוד לטום הנקס. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 56 מיליון דולר ככה שלפחות הוא כיסה את התקציב שלו של 50 מיליון דולר.
במקום השישי "נחיתת חירום" בכיכובו של ג'רארד באטלר הוא פחות בר מזל עם הכנסות של עוד 5.2 מיליון דולר – נפילה של 48.6%, וזה רק בסוף השבוע השני של הסרט בקולנוע. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 21 מיליון דולר כשהתקציב של הסרט הוא 25 מיליון דולר. אאוץ'. מצד שני, סרטים של ג'רארד באטלר מצליחים לא רע בכלל בשוק הדיגיטלי אז אולי שם הוא יפצה על החוסר. מתחתיו ובמצב אפילו יותר גרוע נמצא "מסיבת בית" עם עוד 1.6 מיליון דולר וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 7.3 מיליון דולר.
במקום השמיני יש לנו את הפעם ההיא שסרט האנימה עם השם הפשוט והלא מסורבל בכלל "הפעם ההיא שנולדתי מחדש כרפש הסרט: קשר השני" (That Time I Got Reincarnated as a Slime the Movie: Scarlet Bond) יצא ופתח עם 1.5 מיליון דולר. זאת לא בדיוק פתיחה מרשימה במיוחד יחסית לסרטי אנימה אחרים, אבל אולי כן לסרטים עם שמות טיפשיים ובלתי ניתנים להגייה. מי יודע, אולי חלק מהאנשים פשוט מתו מתהליך הזדקנות בזמן שניסו לקנות לו כרטיסים בקופות. בכל מקרה, ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 11.2 מיליון דולר. שוב, לא בדיוק מספר מרשים.
את הטבלה סוגרים "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" שנאחז בטבלה במקום התשיעי עם עוד 1.3 מיליון דולר ו"הלוויתן" עם עוד 1.2 מיליון דולר. זאת ירידה של רק 15.5 אחוזים בהכנסות מהסוף השבוע שעבר, והירידה הכי קטנה בעשיריה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 13 מיליון דולר. יהיה מעניין לראות אם המועמדויות לאוסקר יצליחו להקפיץ אותו בטבלה בשבוע הבא.
בסוף השבוע הבא הולכים לצאת "מרחק" (Distant) שעוקב אחרי אסטרונאוט שמתרסק על כוכב לכת זר וצריך לשרוד עם ציוד חירום מוגבל, תוך כדי שהוא רב עם האינטליגנציה המלאכותית של החליפה שלו ויצורים רודפים אחריו, והדרך היחידה לצאת מהמצב היא למצוא ולהציל את הניצולה היחידה הנוספת. נעמי סקוט וזאכרי קווינטו הם השמות המוכרים של הסרט הזה. יש רק בעיה אחת והיא שאין לסרט הזה שום חומרי קידום. לא פוסטר, לא טריילר, לא כלום. "אה, אז הוא לא יוצא" אתם אומרים. טוב, כנראה – אבל אין ברשת שום מידע על כך שהוא נדחה או נגנז. אז אל תופתעו אם הוא לא באמת יהיה פה בשבוע הבא.
סרטים שנראה יותר סביר שיצאו, עם כל זה שמישהו יודע עליהם משהו, הם "פחד" (Fear), סרט אימה מהסוג של וירוס מסתורי באוויר בזמן חופשה במקום נידח; ו"בריכת האינסוף" (Infinity Pool) הוא סרט אימה מהסוג של יוצאים לחופשה במקום נידח ומסתבכים בצרות מוזרות עם תוצאות משונות, הזיות ומלאות אימה בכיכובם של מיה גות' ואלכסנדר סקארסגארד.
תיקון טעות (קטנה)
"יש רק בעיה אחת והיא שאין לטריילר הזה שום חומרי קידום."
אני מניח שהתכוונת להגיד ש"אין לסרט הזה…"
אלו שטויות שאותי מכעיסות
במחווה לשטות שהייתה "חיית מחמד אבן", A24 מציעים למכירה "חיית מחמד" אבן משלהם, על בסיס הסרט "הכל בכל מקום בבת אחת" – שמגיע עם העיניים הגוגליות המוכרות. התענוג הזה עולה 35 דולר, ומציב את A24 באותה שורה צינית, נצלנית, ותאוות בצע של דיסני.
כי הרי שדיסני טסים מעל המסר של "צעצוע של סיפור 4" ומוכרים את פורקי כצעצוע – אפילו לא כזה שאתה בונה כעצמך, אלא פשוט צעצוע – זה כי הם דיסני. תאגיד מרושע שרק רוצה את הכסף שלך. כש-A24 עושים את זה… אז, כן, וואלה, זה בדיוק מאותם שיקולים ומצייר אותם באותו גוון.
הרי הם יכלו לעשות וידאו חמוד שבו קוואן ויאו יוצרים לעצמם אבנים שכאלה ומסבירים גם לצופים האדוקים, ואפילו לעשות איזה קמפיין רשת שכל אחד מצטלם עם האבן שלו. הם לא. במקום זה הם סוחטים כל טיפת מרצ'נדייז מהסרט הזה, והעובדה שזה הולך (אולי) לכלכל סרטים עצמאיים אחרים לא באמת עוזרת. זה הקו בין אולפן שמקדש יצירתיות ל… טוב מתפתה להגיד "כת" (בגלל המם) אבל יותר כמו תאגיד.
ואני אוהב אולפנים, אבל נזהר מתאגידים, והמהלך הזה מצנן מאוד את החיבה שלי להבמב"א, שלא באשמתו.
הם גם מכרו את הדילדו, ויותר גרוע מזה:
יש להם מועדון מנויים שבגדול לא נותן לך כלום.
מצד שני, יש להם מהדורות מהודרות של התסריטים של הסרטים שלהם ומהדורות אספנים עם דיסקים. אבל אני מודה שבכל פעם שאני נכנס לחנות שלהם המלאי אשכרה דוחה את השחק שלי לבזבז כסף גם על מוצרים שיותר מדברים אלי.
נ.ב. כל זה והם עדיין ההיפך מדיסני.
אצל דיסני הסרט הוא הפרסומת למרץ׳, במקרה של A24 המרץ׳ מממן את הסרט העצמאי הבא – ואם לא את הסרט הבא אז את השיווק שלו.
תראה, מועדון מנויים אני מקבל
וגם הדילדו סביר בעיניי. אפילו במחירים הלא סבירים של הכל, A24 הם איזה בוטיק ועדיין אני לא חושב שהאדם הממוצע יודע איך ליצור דילדו. אבל לקחת אבן, להדביק לה שני גוגלי אייז? זה פחות מדולר. גם גזרי הנייר שזה מגיע עטוף בהם לא מעלה את המחיר יותר מדי ואפילו הקרטון זה לא חומרי גלם יקרים מדי. נשאר אולי השכר של המעצב של הקרטון שזה מגיע בו – אבל קשה לי להאמין שזה משתווה ל-33 דולר לכל אבן כדי להחזיר רווחיות.
ספציפית האבן זה הקו שבו חברה שלכאורה מעודדת יצירתיות ויצירה עצמאית עושה את ההיפך הגמור המוחלט של זה. במקום לשלוח אנשים ליצור, לשלוח אנשים לקנות. וזה מתסכל, ושובר אמון.
אני בהחלט מסכים, כאמור, אני על הנייר אמור להיות לקוח אבל אני לא.
פשוט היה לי חשוב לציין שזה עדיין מסלול הפוך מזה של דיסני, גם אם אותה ציניות מניעה את השניים.
לא הבנתי למה אתה כועס?
לא רוצה, אל תקנה. אם יש שקונים, אז אולי הם רוצים? אולי הם ישאירו את זה בעטיפה מקורית כי הם חושבים שזה יהיה שווה 10,000 דולר בעוד 20 שנה?
אתה הרגע לא תקפת את האולפן, אלא זלזלת בקהילת הגיקים שאוהבים לקנות שטויות. במי שיש לו אוספים של ממורבילייה.
בלי ציניות, אני באמת נעלב שאתה שופט אנשים על מה הם מוציאים את הכסף. אני מדגיש: זה לא מקרה של דחיפת מוצרים לילדים. זה מיועד למבוגרים. וגם הזכירו פה למטה שהם גם מוכרים 100 עיניים ב2 דולר. יש פה הצגה מאוד יפה של מוצרים שונים לפי פילוח קהל יעד.
גם אם זה לא יממן סרטים נוספים, אלא רק את מכונית הספורט השלישית של בעלי האולפן, מה אכפת לך?!
ולמי שהעיר למטה, מה רע בדילדו? משמש לצורך חשוב ביותר.
והופ, רשמו שזה סולד אאוט. כנראה שיש שחושבים אחרת מכם.
אני לא שפטתי את האנשים שקונים, אני שפטתי את האנשים שמוכרים
כאילו, באמת, לא אמרתי מילה אחת על המעריצים. הרגשות שלי כלפי המהלך הזה לא היו משתנים אם זה לא היה מוכר אפילו אבן אחת, סולד אאוט, או המוצר הכי נמכר בעולם. ציניות תאגידית זאת ציניות תאגידית, ויש קווים שכשאולפן עובר, הוא לא יכול להעמיד פנים שהוא אולפן אינדי קטן שיצירתיות ועצמאות חשובה לו יותר.
טוב, קטונתי לומר איפה עובר הקו שמעבר לו זו ציניות
אני חשבתי שזו בדיחה נחמדה. כמו להחזיר רוטב סצואן במקדונלדס אחרי הייפ בריק ומורטי.
איך הצלחת להסיק שאני חושב שדילדו זה רע?
וחוץ מזה, יש הבדל בין למתוח ביקורת על התנהלות של אולפן לבין למתוח ביקורת על הצרכנים.
אירוני שממש לפני כמה ימים התחיל פה סוג של דיון קפיטליזם- טוב או רע
בין esh ובטילוגוס ומי שעצר את זה עוד לפני שהןא ממש התחיל היה קרקר
ועכשיו זה
לא היה מה לעצור, וגם כאן אין.
(ל"ת)
אני רק אמרתי שזה אירוני , לא אומר שצריך לעצור
(ל"ת)
מהכותרת שלך
"…מכרו את הדילדו, ויותר גרוע מזה…" מרמז שזה גרוע.
לא משנה.
תראה, אם אתה רוצה אביזר מין כזה או אחר אתה תלך לחנות המתאימה.
צעצועי מין ממותגים זה ניצול ציני, לפחות בעיני.
!sold out
(ל"ת)
לדעתי ההבדל העיקרי הוא שהצעצועים של דיסני משווקים לילדים
קשה לי לראות שיווק של שטויות למבוגרים בצורה דומה לשיווק צעצועים לילדים – שזה בד"כ הרבה יותר אגרסיבי, ומתוכנן גם כחלק מהסרט.
אגב, הסתקרנתי מהתגובה שלך ובדקתי:
A24 מוכרים גם שקית עם 100 עיניים להדבקה, ב2 דולר: https://shop.a24films.com/products/googly-eyes
אבן מחמד זה עדיין מותג, ועולה כ20 דולר (למי שמעוניין).
כן, שזה עדיין מחיר קצת מוגזם* אבל את זה אני מקבל
* – בארץ זה 2 שקל
לגבי מבוגרים/ילדים – זה בהחלט מוסיף שכבת ציניות לדיסני, אבל אני לא חושב שזה מנקה את A24.
היי היי היי
אמנם "נולדתי מחדש כרפש" (אני פשוט קורא לה 'סליים') זה שם די מייגע, אבל הסדרה עצמה דווקא די חביבה! נחמד לראות שהסרט פותח עם סכום סביר, למרות שזאת לא איזו סדרת מיינסטרים. תוהה אם גם את זה נקבל בארץ.
לא נאמר דבר כנגד הסרט או הסדרה
פרט לשמה.
אחלה כותרת משנה לאתר
לקח לי רגע ואז צחקתי הרבה
אפשר הסבר?
(ל"ת)
רפרנס לסגירת כאן התיאורטית?
(ל"ת)
שילוב של זה
ושל הקטע הקלאסי הזה מרחוב סומסום בכיכובו של אלי גורנשטיין (שמגלם את ההוא שרוצה להיות שם).