דוח קופות שבורות, 26.1.20: סוף שבוע רגוע

הקופות של שנת 2020 עדיין לא יצאו מהמיטה.

בסוף השבוע האחרון שוחררו רק שני סרטים קטנים וכך כל הסרטים נהנו מעוד סוף שבוע שבו הם יכולים להרוויח כסף. נראה שרוב התקופה הקרובה עד לאוסקר הולכת להיות די שקטה מבחינת סרטים חדשים גדולים ומלאה בעיקר בסרטים קטנים או בהכנסות המעניינות של סרטי אוסקר שנהנים מבאזז סביבם.

בינתיים, "בחורים רעים לתמיד" ממשיך להוכיח שלא כל הסרטים שיוצאים בינואר נועדו לכישלון. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון עוד 34 מיליון דולר שזאת ירידה של 45.6 אחוזים בלבד. כל ירידה מתחת ל-50 אחוזים בסוף השבוע השני היא הישג מרשים. עוד הישג מרשים שהסרט יכול לזקוף לזכותו הוא שהוא עבר את רף ההכנסות של 100 מיליון דולר בארצות הברית (הוא עומד על הכנסות של 120 מיליון דולר בארצות הברית) תוך שבועיים בלבד וההכנסות העולמיות שלו עומדות על 215 מיליון דולר שזה גם מספר מרשים. בחורים רעים 4 כמעט מובטח בשלב זה, אולי בלי הבמאים של הסרט הנוכחי כי מארוול כנראה מחזרים אחריהם

במקום השני "1917" ממשיך לדהור גם בקופות וגם בפרסים הקודמים לאוסקר. הסרט הכניס עוד 15.9 מיליון דולר שזאת ירידה קטנה של 27.6 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע שעבר. עוד פלוס במאזן שלו הוא שהוא בדיוק חצה את קו ההכנסות של 100 מיליון דולר בארצות הברית ו-200 מיליון דולר ברחבי העולם. הוא יצטרך קצת יותר מזה כדי לכסות על ההוצאות שלו אבל הוא בהחלט בכיוון הנכון. 

נראה לי שההפתעה הכי גדולה השבוע היא ש"דוליטל" ירד רק למקום השלישי. הסרט הכניס עוד 12.1 מיליון דולר שזאת ירידה של 44.2 אחוזים. לא בדיוק הצניחה חופשית לה ציפינו מסרט שהוגדר בתור הכישלון העצום הראשון של 2020. ההכנסות העולמיות שלו עומדות על 91 מיליון דולר, שזה כלום לסרט עם תקציב של 175 מיליון דולר. אם כי יש עוד כמה מדינות שבהן הסרט עוד לא יצא, אז יש מצב שהוא ירוויח עוד קצת כסף וישדרג את מעמדו מכישלון עצום לסתם כישלון.

במקום הרביעי יש לנו כניסה חדשה – "הג'נטלמנים", שבו גאי ריצ'י חוזר לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב שזה קומדיות פשע בריטיות. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 10.6 מיליון דולר. זאת לא אחת הפתיחות הכי טובות של גאי ריצ'י, אבל יש לו גם גרועות יותר. לפחות מחוץ לארצות הברית מחבבים את הסרט כי סך הכול הוא הכניס 33 מיליון דולר שזה כבר מכסה את התקציב של 22 מיליון דולר, ככה שהסרט מצא לו מקום טוב באמצע. 

מי שלא צריך לדאוג זה המקום החמישי, "ג'ומנג'י: השלב הבא" שהכניס עוד 7.7 מיליון דולר. הירידה הקטנה של 20.6 אחוזים בהכנסות היא לא הדבר היחיד שמרשים בסרט הזה. בלי ששמנו לב ההכנסות העולמיות שלו עומדות כבר על 737 מיליון דולר. זה לא 900 מיליון דולר אבל אני מופתעת שלא הכריזו כבר על הסרט הבא בזיכיון.

במקום השישי יש לנו כניסה חדשה "טבעת החנק" (תרגום… נקרא לו "מעניין" ל-"The Turning") שהכניס 6.9 מיליון דולר. זה לא מזהיר לסרט עם תקציב של 14 מיליון דולר. כן, לעבד את הספר הזה של הנרי ג'יימס לסרט זה מאוד קשה. בעיקר כי בספר אי אפשר לדעת מה אמיתי ומה לא בצורה שקשה להעביר בצורה קולנועית. אבל לספר הזה היו כבר עיבודים רבים ברמות שונות של הצלחה, ועוד אחד יגיע בשנה הבאה למסך הקטן כאשר העונה השנייה של "מי מתגורר בבית היל"  תתבסס גם היא על הספר הזה. בינתיים נראה שהסרט גם נכשל במשימת העיבוד ברמה גבוהה ביותר. יש לו ציון רוטן טומטוז של 12 אחוזים וציון קהל של 13 אחוזים באותו אתר וציון נדיר ביותר של "F" בסינמה סקור. בהתחשב בכישלון הטוטאלי גם אצל המבקרים וגם אצל הצופים אני בספק שהסרט יהיה אתנו בשבוע הבא.

"מלחמת הכוכבים :עלייתו של סקייווקר" במקום השביעי הכניס עוד 5.5 מיליון דולר. הסרט הצליח להכניס 501 מיליון דולר בארצות הברית בלבד, נקודת ציון חשובה לסרטי מלחמת הכוכבים, והופך את הסרט לפחות מביך מבחינת הכנסות. כמובן, באופן יחסי לסרטי מלחמת הכוכבים. 

במקום השמיני "נשים קטנות" הכניס עוד 4.6 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 146 מיליון דולר על תקציב של 40 מיליון דולר. לא רע בכלל.

במקום התשיעי "רחמים מוצדקים" (Just Mercy) הכניס עוד 4 מיליון דולר. הסרט כנראה לא יהיה אתנו בשבוע הבא ומסיים את הריצה הקולנועית שלו עם הכנסות של 30 מיליון דולר. מכיוון שלא ידוע מה התקציב של הסרט קשה להחליט אם זה כישלון או לא מבחינה כלכלית. נראה שדרמות משפטיות הן לא ז'אנר רווחי במיוחד בזמן האחרון. הסרט יצא בזמן לעונת הפרסים אז אם הוא כיוון לשם נראה שהוא פספס כי הוא לא מועמד לכלום (פרט למועמדות סוררת לג'יימי פוקס בגילדת השחקנים).    

במקום העשירי עם הירידה הכי קטנה בעשיריה (רק 17.3 אחוזים) יש לנו את "רצח כתוב היטב" שהכניס עוד 3.5 מיליון דולר. קשה לי להאמין שאנחנו נפרדים מהסרט אבל למקרה שכן, הוא הכניס 286 מיליון דולר ברחבי העולם על תקציב של 40 מיליון. זאת הצלחה מרשימה במיוחד לסרט חדש ומקורי, שכנראה יהפוך לזיכיון בגלל זה.

בסוף השבוע הבא יש את גמר הסופרבול, מה שאומר שנקבל מלא טריילרים מגניבים לסרטים אבל  מה שלא ממש נקבל זה סרטים מגניבים. יוצאים שני סרטים שלא אמורים להצליח במיוחד ובאופן כללי כנראה שאנשים לא ממש ילכו לקולנוע בסוף השבוע הבא. "גרטל & הנזל" (עוד עיבוד כנראה לא מוצלח לאגדה) ו-"The Rhythm Section", סרט שבו אישה (בגילומה של בלייק לייבלי) שמשפחתה נהרגה בגלל פצצה על מטוס יוצאת למסע נקמה, ינסו להוציא אנשים מהבית לקולנוע.