דוח קופות סטטיות, 27.02.22: הדמדומים שלפני האפלה

העכביש מנסה לטוות קורים אחרונים לפני שמגיע העטלף.

רוב המספרים בסוף השבוע האחרון הם לא מרשימים במיוחד ואין שינויים גדולים במקומות של הסרטים. זה כנראה קשור לכך שאין סרטים חדשים מרשימים שיצאו בסוף האחרון. אלו המספרים הרגועים האחרונים לפני ש"באטמן" יסתער על המסכים בסוף השבוע הבא. בינתיים כולם נהנים מהמחסור בתחרות.

טום הולנד, הצוות שלו וסוני יכולים להיות מרוצים כי "אנצ'רטד" שמר על המקום הראשון עם עוד 23 מיליון דולר. זאת ירידה של רק 47.2 אחוזים, שזה ממש אחלה לסרט בסוף השבוע השני שלו בתקופת הקורונה ושיפור לעומת הנפילות של 60 אחוזים ומעלה שהפכו להיות הסטנדרט. הסרט הכניס 83 מיליון דולר בארצות הברית בלבד והוא מתקרב לקו ה-100 מיליון – קו ההצלחה הרשמי לתקופת הקורונה. בשאר העולם הסרט גם מכניס מספרים נאים וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 226 מיליון דולר. לא להיט ענק, אבל חביב.

במקום השני נמצא "דוג טריפ" שהכניס עוד 10 מיליון דולר. זאת ירידה של רק 32 אחוזים וכנראה שזה נובע גם מההצלחה היחסית של הסרט וגם הפתיחה היותר קטנה שלו. אומנם הסרט לא מצליח יותר מידי מחוץ לארצות הברית אבל נראה לי שצ'נינג טייטום יכול להיות מרוצה בכללי מההצלחה של הסרט, שהכנסותיו הכלליות עומדות על 32 מיליון דולר -פי 2 מהתקציב שלו של 15 מיליון דולר. זאת הצלחה לא רעה.

במקום השלישי "ספיידרמן: אין דרך הביתה" ממשיך לעשות חיל עם עוד 5.7 מיליון דולר. שוב יש לו את הירידה הכי קטנה בעשיריה, ירידה של רק 22.9 אחוזים בהכנסות מהסוף השבוע הקודם. אחרי 11 שבועות בקולנוע הסרט מצליח למצוא את עצמו שוב בשלישיה הפותחת, זה פשוט מטורף. עד כה הסרט הכניס 779 מיליון דולר בארצות הברית ו-1.86 מיליארד דולר בכל העולם ויש לו עוד כמה דולרים לאסוף לפני שהוא מגיע להשכרה דיגיטלית בסוף מרץ. כי ככה עושים את זה.

"מוות על הנילוס" שומר על המקום הרביעי עם עוד 4.5 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 101 מיליון דולר, שזה נחמד אבל לא בדיוק הצלחה בשביל סרט עם תקציב של 90 מיליון דולר. מצד שני, נראה שלא בוזבז הרבה כסף על פרסום הסרט. לדעתי הסרט ייהנה הרבה יותר מחייו הדיגיטליים מאשר על המסך הגדול.

"ג'קאס לנצח" שומר על המקום החמישי עם עוד 3.1 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 68 מיליון דולר שרובם (76.5 אחוזים) מגיעים מארצות הברית. כנראה שבשאר העולם פחות מרגישים נוסטלגיים כלפי סוג כזה של טיפשות.

"לשיר 2" הצליח לעלות למקום השישי עם עוד 2.1 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 351 מיליון דולר. זה לא ה-634 מיליון דולר של הסרט הראשון אבל עדיין הכנסות מאוד יפות בשביל סרט אנימציה לכל המשפחה בתקופת הקורונה.

במקום השביעי נמצא "חתונה בהפתעה" שהכניס עוד 1.8 מיליון דולר. הסרט ירד 50.2 אחוזים בהכנסות, שזה די הרבה לסרט קטן בסוף השבוע השלישי שלו בבתי הקולנוע. עדיין, ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 43 מיליון דולר, שזה לא רע בכלל לקומדיה רומנטית בתקופת הקורונה. התקציב של הסרט עומד על 23 מיליון דולר, כך שהוא הכניס כמעט כפול מהתקציב שלו שזה סבבה לגמרי.

יש לנו כניסה חדשה הישר למקום השמיני: "Studio 666" שפתח עם 1.5 מיליון דולר. הסרט עוקב אחר חברי להקת הפו פייטרס, שעוברים לאחוזה כדי להקליט את האלבום העשירי שלהם ומגלים שהאחוזה רדופה. הסרט אמור להיות קומדיית אימה עם כל מיני הופעות אורח מגניבות, אבל כנראה שזה לא מאוד מעניין אף אחד. השם של הפו פייטרס אולי יכול למלא אצטדיונים, אבל פחות אפקטיבי במילוי אולמות קולנוע.

במקום התשיעי יש לנו עוד כניסה חדשה, הפעם ל"סיראנו" שפתח עם 1.3 מיליון דולר, שזה כמעט סביר לסרט בהפצה כמעט מצומצמת (797 בתי קולנוע). פיטר דינקלג' משחק בתפקיד הראשי בדרמה רומנטית תקופתית ומוזיקלית. בתור אדם נמוך קומה לסיראנו אין תקווה שרוקסן תראה בו מושא לאהבה כמו שהוא אוהב אותה, והוא מסכים לעזור לחייל לגרום לרוקסן להתאהב בו באמצעות כתיבת מכתבים אליה בשמו. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 2.3 מיליון דולר.

את העשיריה סוגר "צעקה" שהכניס בסוף השבוע האחרון עוד 1.3 מיליון דולר. הסרט מסיים את חיו הקולנועיים עם 137 מיליון דולר מכל העולם על תקציב של 24 מיליון דולר. זאת הצלחה מאוד יפה, יחסית, וסרט נוסף בזיכיון כבר קיבל אור ירוק.

בסוף השבוע הבא כולם הולכים לדבר רק על סרט אחד, "באטמן." זה הסרט הגדול הראשון של האחים וורנר שיוצא באופן בלעדי לבתי הקולנוע אחרי ששנה שעברה כל הסרטים שלהם יצאו גם באופן חינמי ב-HBO MAX במקביל ליציאה שלהם בבתי הקולנוע בארצות הברית. מה שעשוי לפגוע בסרט הוא העבודה שיגיע ל-HBO MAX אחרי 45 ימים בלבד. המצב כל-כך לא ודאי שהאחים וורנר לא מוכנים לתת הערכת הכנסות לסוף השבוע הראשון שלו בבתי הקולנוע, אבל כנראה שיהיה מעניין.