והרי החדשות: "העיר האבודה" פתח במקום הראשון עם 30 מיליון דולר. מדובר בחדשות טובות, או לכל הפחות מעניינות שכן לא מדובר בסרט המשך, או סרט שמבוסס על זיכיון מוכר והוא בא מז'אנר שלא תמיד מצליח בקופות: סרט הרפתקאות קומי-רומנטי. אז נכון שזה לא המאה מיליון של שוברי קופות אימתניים, אבל כיף לראות סרטים מקוריים מצליחים.
כל המדדים של סרט חיוביים. יש לו ציון B+ בסינמה סקור, ציון מבקרים של 74 אחוזים ברוטן טומטוז וציון קהל עוד יותר נחמד של 85 אחוזים באותו האתר. כל אלו מצביעים על פוטנציאל לרגליים ארוכות. בינתיים ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 34 מיליון דולר, בעיקר כי ברוב העולם הוא יצא רק באמצע אפריל. הסרט יכול להתגאות בכך שיש לו גם תקציב סביר לחלוטין, לפי ההערכות התקציב נע בין 68 ל-74 מיליון דולר. נכון שהוא לא כיסה אותו בסוף השבוע הראשון, אבל יש סיכוי טוב שהוא יצליח לכסות אותו ואולי גם לעשות רווח נאה.
"באטמן" ירד בסוף השבוע הרביעי שלו למקום השני בטבלה עם עוד 20 מיליון דולר. זאת ירידה של 44.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. זה לא שיש לסרט על מה להתלונן, הוא חצה את קו 300 מיליון הדולר בהכנסות בארצות הברית בלבד וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 672 מיליון דולר, סכום שרחוק מכישלון, גם אם הוא לא קו מיליארד הדולר כפי שמעריצים רבים קיוו.
במקום השלישי נמצאת ההפתעה הגדולה של השבוע "RRR" שפתח עם 9.5 מיליון דולר. פתיחה ענקית לסרט הודי בארצות הברית. סרטים הודים בדרך כלל פותחים עם מיליון אחד או שניים בתחתית הטבלה ואז נעלמים. אבל הסרט הזה נישא על כנפי "באהבולי", אפוס האקשן המצליח הקודם של הבמאי, ונראה שלכן הוא הצליח לגרוף סכומים מרשימים שכאלה. הסרט יצא, אגב, גם בישראל – אבל נראה שהיה מדובר בהקרנות חד פעמיות שכן אין לו זכר בלו"ז של שבוע הבא. יהיה מעניין לראות אם הסרט יצליח להחזיק מעמד בטבלה גם בשבוע הבא.
"אנצ'רטד" ירד למקום הרביעי עם עוד חמישה מיליון דולר. אבל אין לו על מה להיות עצוב יותר מידי, הוא עדיין בטופ 5 אחרי שישה שבועות בקולנוע ויש לו ירידה קטנה ומרשימה של 36.1 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. מכיוון שסוני לא ממהרת להוציא את הסרטים שלה לרכישה באינטרנט לסרט יש כנראה עוד חיים קולנועיים בריאים לפניו. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 357 מיליון דולר.
במקום החמישי "ג'וג'וטסו קאיזן 0: הסרט" מאבד קיטור מהר עם עוד 4.5 מיליון דולר. זאת התרסקות של 69.1 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. הסרט יכול להתנחם בזה שההכנסות הכלליות שלו עומדות על 144 מיליון דולר. לא מתקרב לשיאים של "דימון סלייר" ועדיין סכום יפה.
במקום השישי סרט האימה "X" עדיין איתנו עם עוד 2.2 מיליון דולר. ירידה של 47.8 אחוזים בסוף השבוע השני של סרט עם פתיחה קטנה זה לא אידיאלי אבל לא נורא. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 8.6 מיליון דולר.
צ'נינג טייטום שוב איתנו במקום השביעי עם "דוג טריפ" שהכניס עוד 2.1 מיליון דולר. במקום השמיני "ספיידרמן: אין דרך הביתה" הכניס עוד שני מיליון דולר, ומתחתיו "לשיר 2" שהכניס עוד 1.3 מיליון דולר – ירידה של חמישה אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם לסרט שממש נאחז בטבלה אחרי 14 שבועות על המסך הגדול. אבל נראה לי שאפשר להיפרד ממנו עם הכנסות של 387 מיליון דולר.
במקום העשירי יש לנו כניסה חדשה "סופה אינסופית" (Infinite Storm) שפתח עם 758,919 דולר. אי אפשר להגיד שזה בא מהפצה מוגבלת כי הסרט מוקרן ב-1,525 אולמות. בסרט דמותה של נעמי ווטס יוצאת לטיפוס על הר וושינגטון. כשסופה חזקה מגיעה היא מחליטה לחזור ואז נתקלת באדם בהכרה חלקית שאינו לבוש בהתאם למקום ולעונה. כנגד כל הסיכויים היא תנסה להחזיר את שניהם הביתה. ביחד עם דירוג R זה לא החומר שמביא אנשים לקולנוע בימינו.
ההפתעה הגדולה של השבוע נמצאת דווקא במקום ה13, "הכל בכל מקום בבת אחת" פתח בהפצה מוגבלת בהחלט של עשרה מסכי קולנוע והכניס 509,659 דולר. זה ממוצע של 50,965 דולר לאולם שזה מרשים ביותר ועוד יותר מרשים כשלוקחים בחשבון שלסרט יש דירוג R שמגביל את הקהל ושאנחנו עדיין בזמן מגפה ויש אנשים שמעדיפים להימנע מהתקהלות כזאת צפופה.
בסופ"ש הקרוב יוצא רק סרט אחד בהפצה רחבה וזה "מורביוס". סוני מנסים את מזלם עם עוד סרט שמתמקד רק בנבל של ספיידרמן בלי ספיידרמן כשהפעם, ג'ארד לטו משחק את הערפד מורביוס. לאף אחד אין הרבה ציפיות מהסרט שמנסה למכור ספוילרים בתור נקודת שיווק שזה אף פעם לא סימן טוב, אבל נדע בבטחה בשבוע הבא. לא נראה לי שהוא יזכה לפתיחה היפה של אף אחד מסרטי "ונום".
פספוס קטן בדיווח, ספיידרמן עשה 2 מיליון שגרמו לו לעקוף את ה800 מיליון בUS בלבד, רק השלישי לעשות זאת
בסטרימינג, אפל הרחק מאחור, אבל היא חברת הסטרימינג הראשונה שהצליחה לרמא את האוסקר, שאפו. איימי אמרה 'כולנו באנו לחגוג את הסרטים, אז יושבים לראות טלוויזיה' בעצם כולנו אוהבים קולנוע ולכן נתנו לזכות לסרט מהסטרימינג, שנראה כמו הפקה של סטרימינג ופחות משהו סינימטי ששווה ללכת לקולנוע עבורו. בנימה זו הייתי מסכם את הערב של האוסקר ככושל, או כמו שג'ים קארי הגדיר זאת 'פתאום גילו שהמועדון כבר לא כזה קול, כמו שהוא היה רגיל להיות' והכול משתנה בצריכת הבידור שלנו והתרבות שלנו מתרחקת מהאוסקר ומהאקדמיה.
סטרימינג נהיה העתיד של רוב האולפנים וסרטים צריכים הצדקה משמעותית להישלח לקולנוע ואם לא, סביר להניח שהקהל יהיה מצומצם. בעידן של רשתות חברתיות, קהל הטוויטר יותר מחליט מי רלונטי בתרבות והוא הופך את האוסקר למשהו נישתי אף יותר והרגשה של מנותק. בעידן שיש טיק טוק וכל אחד צופה את הכוכבים שלו' בנייד, הכוכבים על השטיח האדום לא נראים כאלה נוצצים והשיחות על מה הם לבשו גרמו לי למבוכה טיפני האדיש בישירותה אמרה 'זה איך שזה נראה, זה איך שנראית תהילה, זה איך שנראה כסף, זה איך שנראית הצלחה, זה איך שזה נראה' ואיך שזה נראה וול.. לא מעניין, לא איכפת לי, זה נראה כמו עוד טיק טוק שדואג לצלם הכול יפה – משעמם. ועוד עידן אחד, בעידן שדיסני כל שבוע פורסת שטיח אדום להשיק את הסדרה או הסרט החדש לסטרימינג, אז עוד בכורה כזו או אחרת יותר גדולה ועוד שטיח אדום רק יותר פרוס, זה פשוט עוד ולא וואוו בשום צורה.
לא יודע בתור אחד שאהב פעם את האוסקר והוא הרגיש מיוחד הוא לא הרגיש לי כזה. גם המתמודדים לא הרגישו מעניינים. היחיד שחכיתי לזכייה שלו, היה וויל סמית' שממש אהבתי את המשחק שלו, דאג שהנאום שלו יהיה קרינג' וענן שחור, בגלל זה אני גם לא מדבר על הנושא הזה, פחות מעניין אותי ואיכזב אותי. הבנתי עכשיו יעשו כללים לא לצחוק על אנשים באוסקר ועוקצנות תהיה רק בגלובוס הזהב שהוא בכלל באזכרה. שיהיה.
בעצם במלחמה של הקולנוע מול הסטרימינג, סרטים מול סדרות, אם הסרט לא מיוחד סינימטי עם ערכי הפקה גבוהים, לא שווה לצאת עבורו מהבית. צריך משהו שיפעיל את הקהל שונה מאיך שהוא בבית, באימה וקומדיה או ספקטיקל. אני מקווה שאווטאר 2 הולך להביא לנו פרצת דרך טכנית שהסרט ירגיש ענק מכל דבר שבא לפניו, כי הקולנוע ממש צריך את זה.
דיסני פלוס, בסוף נכנסת ל48 מדינות טריטוריות (במקום 42) בקיץ הזה, אפריל-יוני ואנחנו המדינה האחרונה שמקבלת את השירות ב16.6.22 ובמחיר הכי יקר. אני לא מבין מה נותן השקל החזק שלנו אם הכול מגיע יותר יקר לארץ? זה עדיין לא הפרש משמעותי אבל ב35₪ זה היה מדהים, ב40₪ זה עדיין מחיר טוב והסטרימינג הכי
שווה, שנותן תמורה הכי גבוהה לכסף שלכם, נקווה שהוא יהיה גם האחרון לעלות אצלנו. אני אתן לכם עצה לגמרי חוקית שתודי לי עליה מאוד. השתמשו בVPN ופתחו את החשבון הכי זול של דיסני פלוס בעולם, אפילו כ3$ לחודש. וברגע שתכבו את הVPN והשירות בארץ, אוטומטית אתם תקבלו את כל התכנים עם תרגום בעברית שיהיו זמינים למדינתינו אבל תשלמו את המחיר הכי זול בעולם;)
אפל מעבר לזכייה, מנסה ליצור עניין חדש בשירות שלה על ידי שילוב של ספורט בשידור חי, יש דיווחים גם על דיל ענק לזכויות של NFL שאפל רוצה לקנות ואמזון מתחרה איתה. בלי קשר לכל אחד מהשירותים הגדולים אמזון, דיסני (ESPN), יוניברסל פיקוק פראומנט פלוס. וגם HBO Max סגרה דיל בתחילת החודש לשדר לייב ספורט. אבל לדעתי רק דיסני עושה את זה נכון, כי היחידה שלא מחייבת אותך לשלם על הספורט אם אתה לא צורך אותו.
כמו שרואים השוק הזה משתנה, החברות עושות הכול כדי למשוך עוד מנויים, כולל לחצות מבידור לספורט. גיליתי שבארץ אין לנו שירות ספורט עצמאי וזה כנראה הדבר היחיד שישמור על יס, הוט ושאר המתחרות המקומיות מלהתייבש לגמרי מול השירותים האיכותיים הזמנים שיהיו זמינים בארץ. ברגע שיכנס לכאן שחקן ממוקד ספורט או עם תוספת ספורט, ספקיות הטלוויזיה בארץ יקבלו את המכה השנייה שלהם והמנויים יאבדו. המכה הראשונה היא כמובן עכשיו עם דיסני פלוס ואני צופה נטישה גדולה מהחברות הישראליות. מכת הביניים תהיה HBOM כשתצטרף לשוק הישראלי.
דברים ששכחתי לציין בקשר לדיסני פלוס
שוב נושא הדירוג על הפרק, אחרי שבקרת ההורים עלתה יחד עם סדרות מארוול TV, דרדוויל ושאר הדפנדרס ב16 לחודש ואחרי שמונייט עלתה היום לשידור עם דירוג לבני 14 ומעלה מסביב לעולם, מסתבר שפלקון וחייל החורף, היו יותר מידי אמיצים עם הדם והם צריכים עכשיו 'לתקן' סצנות שהיה בהן הרבה דם, או כזו ששופדה בה הנבלית במוט ברזל ועכשיו הוא קופץ ממנה. התזמון מאוד מעניין ולא ברור אם הצנזור ייקח חלק בגרסה למבוגרים לבנתיים ממה שקראתי כן, ככה שזה מוזר לי. בעולם שקיימות 2 גרסאות לדדפול 2, מה מונע מדיסני בעצם ליצור סדרה רגילה למבוגרים וגרסה מצונזרת כשיש את בקרת ההורים? יכול להיות שהם יגיעו למסקנה הזו בקרוב וזה רק ניהול לא נכון, כי לדעתי זה הדבר הנכון לעשות. מה הבעיה בעצם ליצור גם סרט עם הפצה של 85% לכל המשפחה וגרסה נוספת מצומצמת לא מזונזרת. זה לא ירצה את כולם?
גם וורנר העלו בהתחלה בטעות גרסה מצונזרת לציפורי הטרף לHBOM ואחר כך טענו שזו טעות והעלו גרסה לא נכונה של הסרט. הם גם מתכננים סדרה פריווקול עם הליצן It גם שם הוא היה מדורג R במקור אבל גם כאן יוכלו להנות מגרסה של סדרת אימה לצעירים יותר. אעדכן אתכם בהתפתחויות.
לא יודע להעיד לגבי שאר הארץ
אבל אין לי yes/hot והסיבה היחידה שאני שוקל לעשות לפעמים זה חבילת הספורט, אפשר למצוא סטרימים באינטרנט די בקלות אבל זה פשוט לא נוח ומלא בבעיות.
אם יהיה איזהשהו שירות סטרימינג שיביא איתו חבילת ספורט שמדברת אליי זה מבחינתי יקבור לחלוטין את הצורך בכבלים ישראליים
כן דברתי עם חבר שזו הסיבה היחידה שהם קשורים לחברות בארץ
אתה לא יכול לקחת חבילת ספורט בלבד, אתה חייב את כל הבסיס של יס או הוט ועל זה אתה מוסיף, אז יש להם הרבה לקוחות שבויים גם אחרי השקות סטרימינג מתחרים. בהחלט כאן צריך שחקן מפוקס ספורט או כשירות משלים למי שיבחר. זה ישתנה את כל התמונה.
כל כך שמח על RRR
יש עדיין כמה הקרנות במובילנד ממה שאני רואה, ואני פשוט לא יכול להפסיק להמליץ עליו לאנשים כבר שבוע או לזמזם את הפסקול.
קראתי בכמה מקומות בשנים האחרונות שללכת לערב בכורה של סרט הודי זאת חוויה שמשנה את איך שאתה רואה קולנוע, אבל לא היה לי מושג כמה זה נכון. באמת שאין לאנשים מושג מה אתם מפספסים. אנחנו רגילים שסרטי מארבל גורמים לאנשים לצרוח ולמחוא כפיים, אבל מתי ראיתם אולם שלם קם ורוקד מרוב שהוא נהנה?
אני חושב שיש גם אפקט של פוסט-קורונה שמלווה להצלחה שלו, זה באמת משהו שונה לגמרי מצפייה ביתית. שמח שעוד אנשים מגלים את זה בעולם (כולל אני) ומקווה שיקרה גם עוד בארץ.
נשמע כיף האם צריך לראות את הסרט הקודם?
(ל"ת)
אין סרט קודם, סרט חדש שלא חלק מסדרה כלשהי
(ל"ת)