דוח קופות שבורות, 27.10.19: על חודם של מאה אלף דולר

הג'וקר ומלפיסינט רבים על המקום הראשון בזמן שכל הסרטים החדשים נופלים על הפנים.

לרגע קטן אחד נראה ש"ג'וקר" הצליח לטפס חזרה למקום הראשון על חשבון "מליפיסנט: אדונית הרשע" של דיסני, מה שהיה משפיל מאוד את דיסני, אך מאה אלף דולר שינו את המאזן לטובת דיסני. 

ואמנם מדובר במשהו סמלי ביותר, אבל דיסני צריכים את החדשות הטובות האלה מכיוון ש"מליפיסנט: אדונית הרשע" פשוט לא מספק את הדולרים. כמובן שאחרי הקיץ האחרון לא הייתי דואגת לדיסני יותר מדי, וגם יש להם עוד כמה להיטים ענקיים בדרך. בינתיים, סוף השבוע הבא הוא ליל כל הקדושים בארצות הברית ומרגישים את אווירת האימה בטבלה.

אז בהפרש זעום "מליפיסנט: אדונית הרשע" שמר על המקום הראשון עם הכנסות של 19.3 מיליון דולר. זוהי ירידה של 47.6 אחוזים מההכנסות של השבוע שעבר – ירידה קטנה יותר מזו של הסרט הקודם בסדרה ( 50.6 אחוזים), אבל הקודם פתח עם סכום גדול יותר משמעותית (69 מיליון דולר). הסרט הכניס עד כה 295 מיליון דולר ברחבי העולם ונראה שאין סיכוי שיגיע לסכום 758 מיליון הדולר שקודמו הגיע אליו, והוא כנראה בקושי יכסה את תקציבו. ככה זה כשיוצאים סרטי המשך שאף אחד לא רוצה.

בניגוד למליפיסנט, כולם רוצים עוד מה"ג'וקר". הסרט שמר על המקום השני והכניס עוד 19.2 מיליון דולר, ירידה קטנה של 34.2 אחוזים מסוף השבוע הקודם. הסרט הכניס עד כה 852 מיליון דולר ברחבי העולם. סכום שגורם לוורנר להיות מאוד שמחים ולנסות לפענח מה הם עשו נכון הפעם ואיך לעשות עוד מזה. למעשה הדיבורים הם שבסופו של יום הסרט יהיה רווחי ברמות של "הנוקמים: מלחמת האינסוף" בגלל שההכנסות המרשימות שלו באות עם תקציב קטן וגם תקציב פרסום קטן יחסית.  

גם בארץ "ג'וקר" עושה חייל. למרות שבארץ הצפייה בו מוגבלת לגילאי 16 ומעלה הסרט מכר כבר מעל 375 אלף כרטיסים, שיא לסרט עם הגבלת גיל שכזו. האם הוא יצליח לשבור את השיא של 850 אלף כרטיסים שמכר "וונדר וומן"? כנראה שלא, אבל אין ספק שהסרט תורם לשוק הקולנוע המקומי שמראה עלייה בכמות הכרטיסים שנמכרה לעומת השנה הקודמת. אני רק רוצה להזכיר בכל מקרה שגם בארץ, בערך 50 אחוזים מההכנסות של הסרטים הולכים למפיצי הסרט אז אני לא יודעת כמה העליות הקטנות האלו באמת משפיעות על הרווחים של בתי הקולנוע עצמם.

במקום השלישי "משפחת אדמס" שומרת על כבודה עם הכנסות של עוד 12 מיליון דולר. כמו שאמרתי בהתחלה, אולי זאת אווירת ליל כל הקדושים שתרמה לירידה הכי קטנה בעשירייה,  26.4 אחוזים. גם מתחתיו יש סרט אימה אבל בניגוד ל"אדמס", "זומבילנד: ירייה כפולה" ממשיך להתגלות כאכזבה. עם הכנסות בסופ"ש של 11.8 מיליון דולר ו-63 מיליון דולר ברחבי העולם, נראה שהשיא של הסרט יהיה להשוות את 102 מיליוני הדולר של קודמו בסדרה. אכזבה, יחסית לעובדה שמדובר בסרט המשך. ציפיתי שעם הזמן ועם הסטטוס שהסרט הראשון קיבל הוא יצליח לעבור אותו בקלות. כנראה שלא. 

אם תהיתם איפה כל הסרטים החדשים האלה שהיו אמורים לצאת השבוע, אז הנה הם: במקום החמישי נמצא "ספירה לאחור" סרט האימה על אפליקציה שאומרת לך כמה זמן נשאר לך עד שתמות, ומלווה מישהי שמגלה שיש לה 3 ימים לחיות, ולכן היא יוצאת למסע להבין מה קורה עם זה. הסרט הכניס 8.8 מיליון דולר ובהתחשב בכך שהתקציב שלו מוערך בסביבות 6.5 מיליון דולר הוא עשה את שלו ואין צורך לחשוש שהוא יגרור את STX Entertainment לעבר פשיטת רגל. נראה שהסרט יצא בעיקר עבור חובבי האימה בקהל וכנראה שלאחר ליל כל הקדושים נפרד ממנו לשלום. 

מתחתיו יש עוד כניסה חדשה – "שחור וכחול", סרט על שוטרת שחורה שרואה שני שוטרים מושחתים רוצחים מישהו ואני מניחה שמשם העניינים מסתבכים. הסרט הכניס 8.3 מיליון דולר (עם תקציב של 12 מיליון דולר) – לא בדיוק הכנסות נוצצות אבל גם לא רעות. 

במקום השביעי "איש מזל התאומים" ממשיך לפרפר את פרפורי הגסיסה שלו, השבוע עם עוד 4 מיליון דולר. 

כניסה חדשה-ישנה לעשירייה היא "המגדלור", שהכניס 3 מיליון דולר כשהוא מוקרן רק ב-586 בתי קולנוע. יש לכניסה המפתיעה שלו כמה סיבות אפשריות: אולי אלה אנשים שהתרשמו מהביקורת המעולות שלו, אולי זה העניין סביב רוברט פטינסון בתור הבאטמן החדש, ואישית – אני ממש מקווה שזה ההשפעה של חובבי האימה שמחפשים משהו באמת טוב לראות לפני ליל כל הקדושים. 

במקום התשיעי נמצא "המלחמה על הכוח: גרסת הבמאי" עם 2.6 מיליון דולר. הסרט, ש"גרסת הלא במאי" שלו מעולם לא הופצה, היה תקוע בגיהנום הפצתי מאז 2017 בגלל פרשיית וויינשטיין, והוא מתאר את המלחמה על ייצור חשמל ביתי בין תומס אדיסון, ג'ורג' ווסטינגהאוס וניקולה טסלה. כפי שאפשר לראות, הציפייה לא ממש השתלמה ולא נראה שמישהו חיכה לסרט בצד השני של המסך. 

בתחתית העשירייה, אפשר להיפרד מ"קסם של מפלצת" שהכניס בסוף השבוע האחרון 2 מיליון דולר. בסך הכול הסרט הכניס 144 מיליון דולר ולא מימש את ההבטחה של קאסט אסייתי גדול שיביא את הכסף. בואו נגיד ש"עשיר בהפתעה" זה לא. 

אני רוצה לציין גם את "פרזיטים" שהגיע למקום ה12, ירידה במקום אחד מהשבוע שעבר, למרות שהפצתו התרחבה ל-129 בתי קולנוע. עדיין הסרט הכניס 1.8 מיליון דולר בארצות הברית בשבוע האחרון וההכנסות העולמיות שלו עומדות כבר על 97 מיליון דולר. אני מניחה שהוא יפרוץ בגדול או כשיגיע לתפוצה מלאה או עם המועמדויות לאוסקר. 

בשבוע הבא יוצאים 4 סרטים חדשים. כי אף אחד לא רוצה שהסרט שלו יקבל הזדמנות אמיתית. הבולט שבהם הוא "שליחות קטלנית: גורל אפל" שאמור לרכב על גלי הנוסטלגיה כל הדרך לפסגה; חוץ ממנו יש את "הארייט", דרמה ביוגרפית על הארייט טאבמן אשר ברחה מעבדות בדרום ארצות הברית, ואז חזרה לשם והבריחה איתה עוד עבדים ולקחה חלק במלחמת האזרחים של ארצות הברית – הסרט כנראה מראש לא בונה על הקופות ויותר קורץ לעונת הפרסים ומנסה לבנות לעצמו הייפ; " Arctic dogs", אמנם נראה קצת כמו סרט אימה, אבל לא כזאת מכוונת. מדובר במה  שנראה כמו סרט חג מולד לילדים על שועל שרוצה להיות כלב מזחלות בקוטב ועל הדרך עוצר איזה מזימה של רעים גנריים כלשהם; אחרון הוא "עיר יתומה" – סרט שנכתב, הופק ובוים על ידי אדוארד נורטון שגם משחק בו את הדמות הראשית. הדמות שלו, בחור שסובל מתסמונת טורט, עובדת אצל בלש פרטי בגילומו של ברוס ויליס. הבלש נרצח  והדמות של נורטון יוצאת לנסות להשיג צדק. בהצלחה לכל הסרטים הללו.