דו"ח קופות שבורות, 28.4.24: הרמה להנחתה

הסרטים החדשים לא עומדים בציפיות ומכניסים סכומים מאכזבים, ודווקא הסרטים הוותיקים יותר שומרים על כבוד הטבלה.

סוף השבוע האחרון לא הביא איתו בשורה טובה לקופות.

סרטה החדש של זנדאיה, אותו ביים לוקה גואדנינו "מתחרים" פתח במקום הראשון עם 15 מיליון דולר. מובן שהכותרות מנסות לתת לסרט ספין חיובי של סרט מצליח שאינו חלק מזיכיון, אבל המציאות מורכבת יותר. יחסית לסרט שמיועד בעיקר לפרסים זה באמת לא רע, וגם ציון של 88 אחוזים ברוטן טומטוז זה לא רע בכלל. אבל ציון קהל של 75 אחוזים וציון סינמהסקור של B+ מרמזים על כך שהקהל לא ינהר לסרט בעתיד, והפתיחה הנמוכה יחסית לא מבשרת טובות לסיכויים של הסרט בעונת הפרסים. אם זנדאיה ציפתה שהמעריצים שלה יבואו לסרט שהוא לא חלק מזיכיון ענק היא כנראה התאכזבה במקצת. בייחוד צריך לציין שזאת לא פתיחה טובה לסרט עם תג מחיר של 55 מיליון דולר.

גם מחוץ לארצות הברית לא נרשמה התלהבות מיוחדת מהסרט, וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 25 מיליון דולר עד כה.

כמו שאמרתי בפעם הקודמת, אין לזלזל בכוחם של סרטים נוצרים, ו"Unsung Hero" פתח במקום השני עם 7.7 מיליון דולר. זה כבר מכסה את התקציב המאוד צנוע של 6 מיליון דולר. הסרט הזה מספק מאוד את קהל היעד של הסרט שנתן לו ציון נדיר של A+ בסינמה סקור וציון של מאה אחוזים בעגבניות רקובות. אמנם המבקרים באתר נתנו לסרט רק 60 אחוזים, אבל לא נראה שזה סרט שנועד לרצות מבקרים. בהתחשב בכך שקהל היעד שלו אהב אותו מאוד, אני צופה רגליים ארוכות מאוד לסרט.

במקום השלישי "גודזילה X קונג: אימפריה חדשה" ממשיך להחזיק יפה עם עוד 7.2 מיליון דולר – ירידה של רק 25 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. זה מספר יפה מאוד לסרט בסוף השבוע החמישי שלו על המסכים, שבאופן מרשים ביותר עדיין נמצא בשלישייה הפותחת. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 519 מיליון דולר, מה שאומר שהוא חצה את קו החצי מיליארד הנחשק ביותר. זה גם מספיק כדי להפוך אותו לסרט השני הכי מכניס השנה בכל העולם (אחרי "חולית: חלק שני" שאין סיכוי שהוא יצליח לעקוף).

מתחת, "הקרב על אמריקה" הכניס עוד 7 מיליון דולר ועומד בהכנסות כלליות על 70 מיליון דולר, ואחריו "מתוקה רצח" שהכניס עוד 5.2 מיליון דולר, שהם ירידה של 49 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. נכון שכבר ראינו התרסקויות כואבות יותר, אבל זה לא הופך את זה לירידה סולידית לסרט בסוף השבוע השני שלו על המסכים. ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 28 מיליון דולר.

יחידה ללוחמה לא ג'נטלמנית" התחיל ברגל ימין אבל הכניס רק עוד 3.8 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, מה ששם אותו במקום השישי. זאת ירידה של 57 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם והירידה הכי חדה בעשירייה. כבר בסוף השבוע השני שלו נראה שלסרט הזה אין עתיד בקולנוע, והוא יצטרך לקוות לחיים דיגיטליים טובים יותר כי הכנסות כלליות של 15 מיליון דולר זה פשוט עצוב. לעומתו, "קונג פו פנדה 4" ממשיך להחזיק חזק עם עוד 3.5 מיליון דולר – ירידה של רק 23 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, שזה נהדר לסרט בסוף השבוע השמיני שלו על המסכים (אם כי אין לו הרבה תחרות כרגע בשוק הסרטים לכל המשפחה). ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 503 מיליון דולר ככה שהוא חצה את קו החצי מיליארד דולר המרשים ביותר.

במקום השמיני, "מכסחי השדים: אימפריה קפואה" ממשיך לא להרשים עם עוד 3.2 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 187 מיליון דולר מאכזבים במיוחד. מתחתיו, נמצא "חולית: חלק שני" עם עוד 2 מיליון דולר. מה שמספיק כדי להביא את ההכנסות הכלליות של הסרט ל-704 מיליון דולר, קו מאוד מרשים בימינו. הוא גם יכול להתהדר בתואר של הסרט הכי מכניס השנה עד כה בארצות הברית ובעולם כולו.

במקום העשירי יש לנו כניסה חדשה ומאכזבת במיוחד ל"ילד נגד העולם" (Boy Kills World) בכיכובו של ביל סקארסגארד ועוד כמה שמות מוכרים למחצה.  זהו סרט אקשן נקמה שבמרכזו אדם חירש-אילם וחסר שם יוצא לנקום במי שרצח את אימו ואחותו. הסרט פתח עם 1.6 מיליון דולר מאכזבים ביותר. מסתבר שכשאין חברת הפצה מוכרת, במאי מוכר או מספיק שחקנים מוכרים, גורלם של סרטים כאלה הוא להיעלם.

הוא כן הצליח למנוע מ"הנוסע השמיני" להיכנס לטבלה, שנדחק למקום 11 עם 1.5 מיליון דולר. אני לא יודעת כמה אנשים באים לסרטי נוסטלגיה אבל כנראה שלא הרבה.

יש רק סרט אחד שכולם מתעניינים בו בסוף השבוע הקרוב וזה "הכפיל" בכיכובם של ריאן גוסלינג ואמילי בלנט. השאלה המרכזית סביב הסרט תהיה האם הפופולאריות של ריאן גוסלינג אחרי "ברבי" תתורגם להכנסות של "הכפיל". בפינת ה"כמה סרטי אימה עוד אפשר להוציא?": הולך לצאת סרט אימה בשם "טארוט". הפעם מסתבר שאם משתמשים בקלפי טארוט של אדם אחר משתחרר רוע כלשהו.