דוח קופות שבורות, 26.06.2022: קצת פחות שיחה, קצת יותר כסף

אלביס לא נותן לטום קרוז לדרוך על נעלי הזמש הכחולות שלו.

המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות הוא יותר סמלי מאשר מעשי – יש סרטים מצליחים מאוד או נחשבים מאוד שמעולם לא הגיעו למקום הראשון, ולאף אחד לא אכפת. ובכל זאת, נחמד להיות במקום הראשון – ויעיד על כך "אלביס", שעד אתמול בלילה היה נראה שהוא יסתפק במקום השני בהופעת הבכורה שלו, ואז כשהגיעו המספרים הסופיים הוא הצליח לכבוש את הפסגה. 

אז כן, אפשר להגיד של"אלביס" היה סוף שבוע טוב: פתיחה של 31 מיליון דולר בארה"ב (51 ברחבי העולם) שהם יותר, נניח, מה-25 מיליון של "רוקטמן" או מה-10 של "סיפור הפרברים". מצד שני, יחסית לסרט הקודם של באז לורמן, "גטסבי הגדול" או ל"רפסודיה בוהמית", מדובר בנפילה של 20 מיליון דולר מאותן פתיחות. נראה לי שאפשר לסכם שבימים בהם סרטים מוזיקליים מתקשים, וסרטי דרמה למבוגרים בלי ענייני ז'אנר גם – "אלביס" מצליח להכניס סכומים לא רעים בכלל. קשה להגיד אם זה "הכי גדול" מאז פרוץ המגפה, כי אז נכנסים להגדרות של כל סרט והאם זה כן ז'אנרי או לא מקורי או מה לא יהיה אבל בשורה התחתונה: זה לא מעט. 

זה גם לאו דווקא הרבה, לפחות בהתחשב בתקציב שלו (85 מיליון דולר). קשה לדעת האם הוא יצליח להחזיר אותו כרגע, וזה מאוד תלוי האם יהיו לסרט רגליים כמו של "מאווריק" ואגן כמו של אלביס, או שמא הסרט יתחיל להתרסק בשבוע הבא. לסיכום, ל"אלביס" הייתה פתיחה טובה למדי, והוא בהחלט יכול לחגוג בקטנה – אבל לפני שהוא יצא בחגיגות סוערות, כדאי לחכות לראות האם גם בשבוע הבא הקהל ימשיך לבוא. 

לעומת זאת, מי שלחלוטין יכול לחגוג הוא "אהבה בשחקים: מאווריק", שעם 29.6 מיליון דולר בסופ"ש האחרון בארה"ב ועוד לא מעט ברחבי העולם עבר את המיליארד דולר ברחבי העולם ובכך גם הפך לסרט הכי קופתי של השנה (תאכל נזלת דוקטור סטריינג') וגם לסרט השני בסך הכל מאז פריצת מגפת הקורונה שהגיע למיליארד דולר. זה הסרט הכי גדול של טום קרוז אי פעם, ולא נראה שהוא בדרך לעצור (אם כי, טכנית, אני מניח שהוא כן – פשוט הנפילות שלו הן 33% כזה, שזה כלום). אמנם נמנעה ממנו חזרה מפוארת למקום הראשון שאנשים חשבו שתהיה לו, אבל נראה לי שהוא יחיה בשלום גם עם המקום השני ומיליארד דולר. כזה הוא, צנוע.  

מתחת מתחת במקום השלישי, "עולם היורה: עולם חדש" עם 26.7 מיליון דולר. הסרט הגיע כבר ל-303 מיליון דולר ברחבי ארה"ב, ו-748 מיליון ברחבי העולם ובכלליות מדובר במשהו שלא מבייש את הפירמה בכלל (אפילו אם לא נראה סביר מאוד שיגיע למיליארד). 

במקום הרביעי יש לנו כניסה חדשה נוספת ומוצלחת למדי של "בלאק-פון". עם פתיחה של 23.6 מיליון דולר (36 מיליון ברחבי העולם) ותקציב של 18 מיליון, הוא יכול לנוח כבר מעכשיו ולספור דולרים בכיף. 

מתחתיו קצת פחות נינוח, נמצא "שנות-אור". אם לא הספיקה הפתיחה המאכזבת, הסרט צונח ב-64% אל 18.1 מיליון דולר. לא מדובר בנפילה מוחלטת על הפנים – הסרט יגיע ל-100 מיליון דולר בארה"ב (כרגע הוא עם 89), נניח – אבל סרט שעד כה הצליח להכניס 150 מיליון דולר ברחבי העולם עלול לסיים כסרט הכי פחות מכניס של פיקסאר עד כה (לא כולל סרטי הקורונה שלא יצאו או נפגעו מאוד מתחילת המגפה).

מכאן אנחנו צוללים למספרים חד ספרתיים ואפילו מתחת: "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף" כנראה יהיה איתנו עוד לא מעט זמן בזמני הקורונה המבלבלים האלה, אבל סכומים גדולים הוא כבר לא מרוויח, והוא מסתפק ב-1.7 מיליון דולר הסופ"ש. עד שהוא ייצא מהטבלה, השאלה הגדולה שתלווה אותו היא האם הוא יצליח להגיע למיליארד דולר, והתשובה הולכת ומתגלה כ"לא ממש". הסרט הרוויח בסופ"ש האחרון כ-5 מיליון דולר בסך הכל, ואולי בדיסני ימצאו דרך לחלוב את הזחילה הזאת כדי לדחוף את 947 מיליון הדולר שלו למיליארד, אבל אני בספק. ובכל זאת: גם 950 מיליון דולר זה מכובד, אם לא מסתכלים על "מאווריק". 

במקום השביעי יש עוד סרט הודי, ואחד שאפילו יצא בארץ: "תזכו לשנים רבות". הוא הרוויח 725 אלף דולר, שזה נחמד מאוד בשבילו אבל קשה שלא להתבאס שסכום כזה מביא אותו למקום השביעי בסרטים הכי מכניסים. 

בתחתית, "הכל בכל מקום בבת אחת" במקום השמיני הוא ותיק הטבלה עם 14 שבועות (533 אלף דולר), ומתחתיו "הבורגרים של בוב: הסרט" (498) ו"לא רעים בכלל" (455) מסיימים את דרכם ככל הנראה. עבור "לא רעים בכלל" זאת פרידה קצת מתסכלת כי היו חסרים לו 5 מיליון דולר כדי להגיע ל-100 מיליון דולר בארה"ב. 

בשבוע הבא: "המיניונים: עלייתו של גרו" צפוי לחנוק את שוק סרטי הילדים עם הטיקטקים הצהובים האהובים (?) על כולם. בנוסף, "הרשימה של מר מלקולם" (Mr. Malcolm's List), דרמה רומנטית תקופתית אבל עם ליהוקים בכל הצבעים, ינסה לשחזר את ההצלחה של "ברידג'רטון" בקולנוע.