דוח קופות שבורות, 29.12.24: אנוספרטו לגמרי

חג מולד הוא חג טוב, הכנסות - עוד עוד עוד.

ברוכים הבאים לחג המולד, התקופה בה סרטים לכל המשפחה רבים ביניהם מי יעשה יותר כסף. התשובה, אם תהיתם, היא עדיין "סוניק". שימו לב שכל המספרים פה מתייחסים רק לסוף השבוע (קרי שישי עד ראשון) ושרוב הסרטים פה הכניסו עוד הרבה כסף בגלל חופשת חג המולד.

כן, "סוניק הסרט 3" נשאר במקום הראשון ומכניס עוד 37 מיליון דולר, עם ירידה של 37 אחוזים. זאת ירידה לא רעה בכלל לבלוקבאסטר מסוגו בסוף השבוע השני שלו, ואפשר לצפות שהחודש הקרוב יגדיל את כיסי הקיפוד אפילו יותר. מעט מתחתיו, אבל ממש, "מופאסה: מלך האריות" מצמצם פערים: עם עלייה של 4 אחוזים מסוף השבוע הקודם והכנסות של 36.8 מיליון דולר. מדובר בעניין די חריג שסרט שפותח "חלש" מצליח לשמור על ההכנסות שלו, אבל אולי הביקורות ה"אולי זה לא כל כך גרוע" שצצות סביב הסרט גרמו לכל מי שהתרחק ממנו בסופ"ש הקודם לבוא, בנוסף לכל הקטע הזה של סוף השבוע של חג המולד שממנו נהנים הרבה סרטים. כל העסק הזה מוביל את "מופאסה" להכנסות של 327.8 מיליון דולר ברחבי העולם, ולסך של 113 מיליון דולר בארצות הברית – בערך חצי מהתקציב שלו, ציון דרך ש"סוניק" עבר כבר בסוף השבוע הקודם. מסע ארוך עוד לפניו עד להגעה להכנסות המיוחלות של בערך כפליים מהתקציב בארה"ב.

מתחתיהם מצטרף סרט חדש: "נוספרטו", רימייק אימה גותי אפלולי שלא ממש מתאים לאווירת החג… או שמא? כי למרות שהוא לא מיועד לילדים ולא קשור לא לחג ולא למולד, "נוספרטו" הכניס 21.6 מיליון דולר, שהם חצי מהתקציב שלו (50 מיליון דולר), כאשר בזכות חג המולד הוא הרוויח בארה"ב בכלליות 40 מיליון דולר. הוא עוד רגע מכסה את התקציב, ועכשיו רק נותר לשאול כמה רווחים הוא יוכל לגרוף.

הסרטים "מרשעת" ו"מואנה 2" במקומות 4 ו-5 בהתאמה נמצאים הרחק מעל השאר. הם בערך באמצע העשירייה, אבל עם הכנסות כוללות של 424.5 ו-395 מיליון דולר בצפון אמריקה (עדיין בהתאמה), שניהם כבר כיסו את תקציבי הענק שלהם והקהל עוד לא אמר די: לשני הסרטים היו עליות השבוע (40 ו-43 אחוז, כאמור, חג מולד) והכנסות של 19.7 מיליון דולר ל"מרשעת" ו-18.9 מיליון ל"מואנה 2". מן הסתם עוד אנשים יגיעו לחזות בשני הלהיטים האלה במהלך החג, במיוחד עם הקרנות השירה בציבור של "מרשעת" שהופצו גם בארץ בזמן חנוכה.

"אנונימי לגמרי", סרט ביוגרפי על זוכה פרס הנובל לספרות בוב דילן, יצא והכניס 11.6 מיליון דולר – בערך שליש מהתקציב שלו – בסוף שבוע אחד. זה לא בלתי יאמן, אבל זה אומר שהכנסות הסרט עוד צריכות לנשוב ברוח לפני שהן ירקדו בהצלחה עם איש תוף המרים. אך עם ביקורות חיוביות למדי גם מצד חובבי ספרות וגם מהאיש ברחוב, נראה לי שהוא מסתדר. אגב, מפיצים: אין שום סיכוי שהתרגום של שם הסרט הוא "אנונימי לגמרי", כי אין אף תרגום מכונה, גם לא העלוב ביותר, שהיה מתרגם את פזמון "כמו אבן מתגלגלת" ל"כמו אנונימי לגמרי".

במקום השביעי נמצא "בייביגירל", סרט חדש על מנכ"לית שמתחילה מערכת יחסים עם אחד המתמחים שלה, כי למה שיהיו לנו סרטים על מערכות יחסים הולמות במקומות עבודה. הוא מכניס 4.3 מיליון דולר. יופי לו, ולניקול קידמן שסוגרת את טרילוגיית "רומן לא נאות בין אישה מבוגרת לאיש צעיר".

"גלדיאטור II" מכניס עוד 4 מיליון דולר ויורד ב-10 אחוזים. ומתחתיו נמצא "כאן ביתי" ("Homestead"), סרט על הישרדות לאחר מתקפה גרעינית שמתאים לתקופת חג המולד כמו שעמבה מתאימה לעוגת שוקולד. הוא כנראה כבר כיסה את התקציב שלו, אבל ירידה של 48 אחוזים והכנסות של 3 מיליון דולר הן קצת מאכזבות בתקופה הזאת של השנה. לא נראה לי שסנטה יביא לו במתנה עוד כמה עשרות מיליוני דולרים, אבל אולי הוא יקבל כבאית.

במקום העשירי נמצא סרט חדש, "האש שבפנים" ("The Fire Inside"), על מתאגרפת שזכתה במדליית זהב באולימפיאדה. פתיחה של 2 מיליון דולר היא קצת עלובה אפילו בשביל ביוגרפיית ספורט קטנה, ועם תקציב של כ-12 מיליון דולר הסרט יצטרך ללמוד לרחף כמו פרפר ולעקוץ כמו דבורה.

דווקא "מבצע סנטה" ו"הצגת חג המולד הטובה ביותר", שבאמת מדברים על החג הקרב ובא (או, נו, בעיקר מזכירים אותו בכותרת, במקרה של "מבצע דווין ג'ונסון בעוד סרט של דווין ג'ונסון") לא קרובים בכלל לעשירייה: הם במקומות 13 ו-14 (לא בהתאמה). האם שלוש רוחות רפאים יבקרו את הקהל האמריקאי וישדלו אותו להוציא את הכסף שלו על בידור שלפחות מנסה לתרום לאתוס שאותו הוא לכאורה חוגג? כנראה לא.

בשבוע הבא לא ייצאו סרטים חדשים (למעט כמה הפצות מצומצמות והפצה מחודשת אחת) כי כולם יהיו עסוקים מדי בלא לראות את הסרטים שכבר יצאו ולבלות עם המשפחות שלהם.