ברוכים הבאים לחג המולד, התקופה בה סרטים לכל המשפחה רבים ביניהם מי יעשה יותר כסף. התשובה, אם תהיתם, היא עדיין "סוניק". שימו לב שכל המספרים פה מתייחסים רק לסוף השבוע (קרי שישי עד ראשון) ושרוב הסרטים פה הכניסו עוד הרבה כסף בגלל חופשת חג המולד.
כן, "סוניק הסרט 3" נשאר במקום הראשון ומכניס עוד 37 מיליון דולר, עם ירידה של 37 אחוזים. זאת ירידה לא רעה בכלל לבלוקבאסטר מסוגו בסוף השבוע השני שלו, ואפשר לצפות שהחודש הקרוב יגדיל את כיסי הקיפוד אפילו יותר. מעט מתחתיו, אבל ממש, "מופאסה: מלך האריות" מצמצם פערים: עם עלייה של 4 אחוזים מסוף השבוע הקודם והכנסות של 36.8 מיליון דולר. מדובר בעניין די חריג שסרט שפותח "חלש" מצליח לשמור על ההכנסות שלו, אבל אולי הביקורות ה"אולי זה לא כל כך גרוע" שצצות סביב הסרט גרמו לכל מי שהתרחק ממנו בסופ"ש הקודם לבוא, בנוסף לכל הקטע הזה של סוף השבוע של חג המולד שממנו נהנים הרבה סרטים. כל העסק הזה מוביל את "מופאסה" להכנסות של 327.8 מיליון דולר ברחבי העולם, ולסך של 113 מיליון דולר בארצות הברית – בערך חצי מהתקציב שלו, ציון דרך ש"סוניק" עבר כבר בסוף השבוע הקודם. מסע ארוך עוד לפניו עד להגעה להכנסות המיוחלות של בערך כפליים מהתקציב בארה"ב.
מתחתיהם מצטרף סרט חדש: "נוספרטו", רימייק אימה גותי אפלולי שלא ממש מתאים לאווירת החג… או שמא? כי למרות שהוא לא מיועד לילדים ולא קשור לא לחג ולא למולד, "נוספרטו" הכניס 21.6 מיליון דולר, שהם חצי מהתקציב שלו (50 מיליון דולר), כאשר בזכות חג המולד הוא הרוויח בארה"ב בכלליות 40 מיליון דולר. הוא עוד רגע מכסה את התקציב, ועכשיו רק נותר לשאול כמה רווחים הוא יוכל לגרוף.
הסרטים "מרשעת" ו"מואנה 2" במקומות 4 ו-5 בהתאמה נמצאים הרחק מעל השאר. הם בערך באמצע העשירייה, אבל עם הכנסות כוללות של 424.5 ו-395 מיליון דולר בצפון אמריקה (עדיין בהתאמה), שניהם כבר כיסו את תקציבי הענק שלהם והקהל עוד לא אמר די: לשני הסרטים היו עליות השבוע (40 ו-43 אחוז, כאמור, חג מולד) והכנסות של 19.7 מיליון דולר ל"מרשעת" ו-18.9 מיליון ל"מואנה 2". מן הסתם עוד אנשים יגיעו לחזות בשני הלהיטים האלה במהלך החג, במיוחד עם הקרנות השירה בציבור של "מרשעת" שהופצו גם בארץ בזמן חנוכה.
"אנונימי לגמרי", סרט ביוגרפי על זוכה פרס הנובל לספרות בוב דילן, יצא והכניס 11.6 מיליון דולר – בערך שליש מהתקציב שלו – בסוף שבוע אחד. זה לא בלתי יאמן, אבל זה אומר שהכנסות הסרט עוד צריכות לנשוב ברוח לפני שהן ירקדו בהצלחה עם איש תוף המרים. אך עם ביקורות חיוביות למדי גם מצד חובבי ספרות וגם מהאיש ברחוב, נראה לי שהוא מסתדר. אגב, מפיצים: אין שום סיכוי שהתרגום של שם הסרט הוא "אנונימי לגמרי", כי אין אף תרגום מכונה, גם לא העלוב ביותר, שהיה מתרגם את פזמון "כמו אבן מתגלגלת" ל"כמו אנונימי לגמרי".
במקום השביעי נמצא "בייביגירל", סרט חדש על מנכ"לית שמתחילה מערכת יחסים עם אחד המתמחים שלה, כי למה שיהיו לנו סרטים על מערכות יחסים הולמות במקומות עבודה. הוא מכניס 4.3 מיליון דולר. יופי לו, ולניקול קידמן שסוגרת את טרילוגיית "רומן לא נאות בין אישה מבוגרת לאיש צעיר".
"גלדיאטור II" מכניס עוד 4 מיליון דולר ויורד ב-10 אחוזים. ומתחתיו נמצא "כאן ביתי" ("Homestead"), סרט על הישרדות לאחר מתקפה גרעינית שמתאים לתקופת חג המולד כמו שעמבה מתאימה לעוגת שוקולד. הוא כנראה כבר כיסה את התקציב שלו, אבל ירידה של 48 אחוזים והכנסות של 3 מיליון דולר הן קצת מאכזבות בתקופה הזאת של השנה. לא נראה לי שסנטה יביא לו במתנה עוד כמה עשרות מיליוני דולרים, אבל אולי הוא יקבל כבאית.
במקום העשירי נמצא סרט חדש, "האש שבפנים" ("The Fire Inside"), על מתאגרפת שזכתה במדליית זהב באולימפיאדה. פתיחה של 2 מיליון דולר היא קצת עלובה אפילו בשביל ביוגרפיית ספורט קטנה, ועם תקציב של כ-12 מיליון דולר הסרט יצטרך ללמוד לרחף כמו פרפר ולעקוץ כמו דבורה.
דווקא "מבצע סנטה" ו"הצגת חג המולד הטובה ביותר", שבאמת מדברים על החג הקרב ובא (או, נו, בעיקר מזכירים אותו בכותרת, במקרה של "מבצע דווין ג'ונסון בעוד סרט של דווין ג'ונסון") לא קרובים בכלל לעשירייה: הם במקומות 13 ו-14 (לא בהתאמה). האם שלוש רוחות רפאים יבקרו את הקהל האמריקאי וישדלו אותו להוציא את הכסף שלו על בידור שלפחות מנסה לתרום לאתוס שאותו הוא לכאורה חוגג? כנראה לא.
בשבוע הבא לא ייצאו סרטים חדשים (למעט כמה הפצות מצומצמות והפצה מחודשת אחת) כי כולם יהיו עסוקים מדי בלא לראות את הסרטים שכבר יצאו ולבלות עם המשפחות שלהם.
השמועות על מות מופסאה היו מוקדמות
(ל"ת)
אני רק מזכיר שזה המשכון לסרט שהרוויח 1.6 מיליארד
כך שכל רווחים שנמוכים ממיליארד יחשבו עבורו ככישלון ענק, גם אם אלה יהיו סכומים שסרטים אחרים יכולים לחגוג עליהם.
למעשה, אפילו מיליארד לא נראה לי מספיק לסרט בסדר גודל שכזה כדי להיחשב להצלחה, אבל אני עוד לארג׳ איתו.
למעשה, גם מלך האריות מ-2019, על כל ה-1.6 מיליארד שלו, הוא בעיני כישלון ביחס למה שהוא היה יכול להשיג.
רימייק למלך האריות היה יכול לדעתי בקלות לחצות את רף ה-2 מיליארד ויש מצב שאפילו יותר.
אם באמת הקהל היה מקבל בדיוק את מה שרצה זה היה בקלות הופך לאחד הסרטים המרוויחים ביותר בכל הזמנים (מלך האריות המקורי היה בשעתו מקום שני ברווחים בכל הזמנים).
זה כמו שהיו אנשים שהחשיבו את המיליארד פלוס שעשה עלייתו של סקייווקר להצלחה, חרף העובדה שהיות ומדובר בסרט שסוגר את הסאגה של מלחמת הכוכבים, הסכומים היו אמורים להיות הרבה יותר גבוהים.
במקרה של סטאר וורס דיסני לפחות הבינו שלמרות המיליארד הצלחה גדולה זה לא והשעו את הסרטים של מלחמת הכוכבים.
נקווה שגם במקרה הזה הם יבינו את הכישלון ויפסיקו לאלתר עם סרטי החיות הריאליסטיים מדי.
למה שמישהו יסתכל על הכנסות של 1.6 מיליארד דולר ויבין מזה שצריך להפסיק לאלתר?
אני מבין שהכל בחיים יחסי ואמסי בריבוע שווה לאי והכל, אבל בסוף יש 1.6 מיליארד דולר שנכנסו לכיס וזה עדיין עדיף על 0 דולר.
אז הם לא הפסיקו ועשו עוד סרט ועכשיו הם חווים התרסקות
ואולי הם יחשיבו גם את זה כהצלחה כל עוד הם יכסו את ההוצאות שלהם ויצאו עם רווח מסוים, ואז הם יעשו עוד סרט בסדרה שהפעם לא יעקוף את התקציב שלו.
אולפני סרטים לא מבינים מה הציבור מנסה לרמוז להם, רק כישלון של ממש גורם להם להבין.
זה למה אולפני סרטים עושים כשלונות מטורפים, כי הם לא עוצרים לפני כשתמרורי האזהרה מופיעים לפניהם.
איך סרט שעשה 1.6 מיליארד דולר נחשב יחסית מאכזב?? מה
(ל"ת)
אם הוא רימייק לסרט שעשה מיליארד ב1994.
(ל"ת)
פחות ממיליארד!
(ל"ת)
במונחים של 1994 זה הרבה מעבר למיליארד של היום
להצליח להיות מקום שני ברווחים בכל הזמנים, זה חתיכת הישג מטורף.
רק לצורך ההשוואה, מי שהיום מחזיק בתואר הזה זה הנוקמים סוף המשחק.
ועד כמה שאני יודע זה הכי גבוה בטבלת שוברי הקופות שסרט אנימציה הגיע אליו (אלא אם שלגיה גם הגיע למקום השני, אני לא יודע בקשר לזה).
מדובר בשווה ערך ללהרוויח היום 2 מיליארד ואף הרבה מעבר.
זה דבילי להשוות הצלחה קופתית של סרט מהנייטיז לסרט מ2024.
כן האינפלציה שונה אבל גם השוק, שהיה פחות תחרותי. ובתחרות אני לא מדבר רק על סרטים אחרים. והדמוגרפיה הייתה שונה והרגלי הצריכה. וממוצע הכנסות למשפחה. האם אתה מחשב את כל הפרמטרים האלו? כי אם אתה רוצה להתאים לאינפלציה אתה צריך להתאים לכל הפרמטרים. או לא להתאים בכלל כי מלכתחילה זו השוואה עקרה..
כלל לא דיברתי על האינפלציה
לא עשיתי השוואות לערך הדולר אלא התייחסתי להצלחה של הסרט ביחס לסרטים מתקופתו, מה שמשקלל את כל הפרמטרים שהזכרת.
סרט שמצליח לעקוף את הרווחים של כל סרט שיצא עד אז בכל הזמנים למעט סרט אחד, זה הצלחה מטורפת בקנה מידה היסטורי ולא משנה באיזו תקופה מדובר.
במיוחד שזה רק חלק מהסיפור. ההצלחה של הסרט כשיצא היא רק השלב הראשון בדרך להפיכה לקלאסיקה מהגדולות ביותר בתולדות הקולנוע בשלושים השנה הבאות.
בדירוגים של הסרטים הטובים בכל הזמנים הסרט הרבה פעמים מצליח להיכנס ולהתברג טוב (אצלנו הוא היה סרט האנימציה שהגיע למקום הגבוה ביותר – מקום 15) ואצל הדור שגדל בשנות ה-90 הוא נחשב כמו מלחמת הכוכבים לדור שגדל עשור קודם.
כך שכן, אי אפשר להכחיש את ההצלחה המטורפת של הסרט המקורי, הצלחה שהרימייק לחלוטין לא ניצל עד הסוף.
יחסית למה שהוא יכל להיות
רימייק לאחת הקלאסיקות הגדולות ביותר של שנות התשעים ובכלל, קלאסיקה שהפכה לטופ 2 בכל הזמנים כשיצאה לקולנוע ומאז רק צברה עדת מעריצים הולכת וגדלה.
פלוס זה שמדובר בסרט לכל המשפחה, כך שמלבד הקהל העצום של מעריצי הסרט יש גם דור חדש של ילדים שאפשר להריץ גם אותם לקולנוע.
ביחס לכל זה, כן, הסרט יכל בקלות לחצות את ה-2 מיליארד ויתכן שגם מעבר.
העובדה היא שהקהל הרב שרץ לסרט התאכזב ממנו וחלקו הנכבד כבר לא רץ לסרט פעם נוספת, מה שגרם לסרט להיעצר בסכומים הללו שלחלוטין לא מממשים את הפוטנציאל שהיה לסרט.
ולמי שלא מאמין לי: פשוט תסתכלו מה קורה עם מופאסה.
סרט המשך לסרט שהרוויח 1.6 מיליארד שלא מצליח לגרד את הרווחים שלו.
הכישלון של מופאסה מעיד דבר מאוד פשוט: רוב מוחלט מאלה שהלכו למלך האריות של 2019 (כמוני, למשל) הלכו אליו רק בשל הנוסטלגיה לסרט הקלאסי אבל ממש לא אהבו את מה שעשו מהקלאסיקה ולכן עכשיו כבר מוותרים על ללכת לראות עוד מהסגנון הזה.
מסכים עם כל מילה
כמו כל מעריץ של הסרט המקורי אני לא יכול שלא לשמוח לאיד על כשלונו של מופאסה
כשהתקציב המדווח הוא 200 מיליון פלוס מסע פרסום לא קטן הסרט צריך להגיע לחצי מיליון כדי לא להיחשב לבזבוז זמן עבור האולפנים
חבל שדיסני לא למדו את הלקח שלהם בשנות אור (שהיה כשלון ענק) שגם שם הם ניסו לשחק עם ה"אוריגין" של הדמיות ולהפוך אותם למשהו אחר ממה שהכרנו בתור ילדים
שילמדו שגם אם רוצים לסחוט כסף שלפחות ינסו לעשות המשכים מיותרים ולא להתעסק עם הדמיות הישנות והטובות
אני מאמין שכישלון כמו של מופאסה היה קורה גם אם זה היה מלך האריות 2 במקום
הכישלון הוא בעיקר בגלל סיבה אחת פשוטה: אנשים לא רוצים לראות עוד סרט של מלך האריות ב״לייב אקשן״.
זה פשוט לא עובד הניסיון לספר סיפור כמו מלך האריות בצורה שמדמה לייב אקשן.
חיות לא יכולות לדבר ולשיר בלי שתהיה להם לפחות קצת האנשה.
אבל במלך האריות 2019, וממה שראיתי גם במופאסה, כל כך מקפידים על הריאליזם שיוצא בסוף שהדמויות נראות חסרות רגש לחלוטין. הכל פשוט מרגיש מלאכותי.
עזבו את זה, כבר ראיתי אריות אמיתיים בסרטי טבע שמביעים רגש בצורה טובה יותר.
כך שאת הדבר הזה אנשים פשוט לא רוצים לראות שוב.
בתקווה שדיסני יבינו את זה ויבטלו לאלתר את הרימייק המתוכנן לבמבי, אבל אם הם יהיו טיפשים כדי לא להבין, הם יראו איך הסרט יכשל אפילו יותר מפה.
מניח שמתישהו הם יקלטו ויפסיקו עם סרטי החיות הריאליסטיות המדברות.
תיאוריה שלי: זה לא קשור ל"לייב אקשן", לדיסני/לכותבים בדיסני אין מושג מה לעשות עם מלך האריות מאז הסרט המקורי
מילא שאני לא מרגיש בנוח עם התוכן של מלך האריות, נראה שאף אחד מהכותבים של סרטי ההמשך, ההמשכים הרוחניים והריימיק לא מרגיש נוח עם החומר הזה בדיוק כמוני. סרטי ההמשך: הבסיס לעלילה שלהם מובוסס על על פיקפוק במוסר ובסטטוס קוו של הראשון (לא ראיתי את שתיים מסיכום העלילה זה נשמע נכון אבל זה תקף לגמרי ל 1 1/2 "we can't eat grass we are grass intolerant")
ההמשכים הרוחניים, מבחינתי הם אחי הדוב והדינוזאור הטוב: box office bombs ובקמקרה של TGD הוא היה גיהנום הפקתי. גם אז שניהם לקחו השראה ממלך האריות והוסיפו המון פרטים שהיו חסרים לי במלך האריות (זה לא הופך אותם לסרטים טובים אבל אני מעריך את הניסיון). הכותבים לא הסתפקו בסיפור של מלך האריות כמו שהוא וניסו לפתח אותו, וכתוצאה מכך הם נענשו כלכלית.
מהריימיק קיבלתי תחושת מרירות, שהיוצרים של הסרט מודעים לבעיות של המקורי אבל הם לא רוצים להרגיז את הקהל ולהפסיד כסף ולכן הם מנסים להיות כמה שיותר נאמנים למקור תוך כדי שינוי המוסר של הדמיות והסרט וזה לא עובד.
לדוגמה: הנאום של מופסה, הרימייק שינה אותו מביקורת על סיבה על חוסר מילוי תפקיד מלכותי להודעת גאווה של אביו אבל הבעיה המרכזית של הנאום לא נפתרה, סימבה עדיין מוגדר בנאום הזה כהבן של.. והסרט לא מסביר מהם החוזקות של סימבה כמנהיג שהוא בכלל יהיה מסוגל להתמודד מול סקאר או אפילו להנהיג את הגאווה בעתיד. כן זה נשמע פחות אכזרי מ"תזכור את התפקיד שלך יא בן בליעל" אבל א. סימבה עדיין נשאר חסר הגדרה כדמות וכמנהיג ב. לדעתי ההנאום הזה פחות מדרבן לצאת לקרב שזו המטרה שלו מלכתחילה.
אני מזכיר שמלך האריות עבר 3-4 דראפטים שונים שכל אחד מהם היה שונה מהשני. נראה שמלך האריות המקורי היה ברק בבקבוק, הבעיה שנראה שדיסני אפילו לא רוצים לנסות לשחזר את הרכיבים המקוריים, ואני מזדהה איתם מאוד, אבל בשביל לספר את מלך האריות בפאטוס אליו הוא זקוק צריך ביטחון ולכל התוצרים הללו לא חסר כישרון או הבנה אלא ביטחון בחומר המקורי.