אוקיי, קצת מוזר לקפוץ ישר לפרק הנוכחי באופרת הסבון האינסופית "דו"ח קופות שבורות" בלי להתייחס לכל מה שקרה בשנה הקודמת, אבל מצד שני לסכם שנה של ארועי קופות בשורות בודדות זה כמעט בלתי אפשרי. אז נאלץ לדלג בשלב זה על תקציר הפרקים הקודמים, ולקפוץ ישר לפרק הנוכחי. והפעם: אכזבה ושיברון לב.
במקום הראשון בקופות בארה"ב השבוע נמצא "נרניה: המסע בדורך השחר", אבל זה מקום ראשון עצוב מאוד: 24.5 מיליון דולר. להזכירכם, "הנסיך כספיאן" נחשב לאכזבה כשפתח עם 55 מיליון דולר. "המסע בדורך השחר" אמנם היה פחות יקר להפקה (תקציב מדווח של 150 מיליון דולר בלבד, זיל הזול) אבל עם פתיחה כזאת, זה לא יעזור. עוד יותר מדכא להכניס לחשבון את העובדה שהסרט גם מוקרן בתלת-מימד (איום ונורא ועלוב, אגב. אם אתם רואים אותו – תשתדלו מאוד להתרחק מגירסת התלת). תמיד יכול להיות שההכנסות מחוץ לארה"ב יצילו את הסרט, אבל לא סביר שנראה את "כס הכסף" מעובד לסרט בקרוב.
במקום השני נמצא "התייר". וזה נראה כמו סרט שלא יכול להיכשל. כשקראתי על הסרט בפעם הראשונה התמלאתי בסימני קריאה: זה מותחן עם ג'וני דפ (!) ואנג'לינה ג'ולי (!!) שבויים על ידי פלוריאן הנקל פון דונרסמרק (!!!) – אוקיי, אולי השלישי דורש קצת הסבר: פ.ה.פ.דונרסמארק, מלבד היותו הבמאי עם השם שהכי נשמע כמו ברון עשיר ותמהוני שגר בטירה בלב האלפים, הוא איש שביים עד היום סרט אחד בלבד. הסרט הזה היה "חיים של אחרים" והוא אחד הסרטים הטובים של העשור האחרון. מטבע הדברים, הסרט הקנה לו כרטיס טיסה להוליווד, וכל המי ומי (כולל, מתברר, ג'וני ואנג'לינה) רצו לעבוד איתו. נשמע מסקרן לאללה – אבל אז המשכתי וקראתי הלאה. הסרט הזה, מתברר, הוא רימייק אמריקאי לסרט הצרפתי "אנתוני זימר". איו. קטונתי מלהבין למה שמישהו יעשה מחדש את "אנתוני זימר", ובטח שלא למה לבזבז עליו צוות כל כך מוכשר. זה היה סרט פשוט טפשי.
המבקרים טוענים שחוץ מהעובדה שהוא טפשי, גם אין שום כימיה בין ג'ולי וג'וני, והסרט די כוסח בביקורות. יותר מפתיע שהוא די כוסח גם בקופות. הוא הכניס 17 מיליון דולר, וזה, בשביל סרט עם כל כך הרבה סטאר פאוור, ממש עלוב.
מה עוד קורה בטבלה: במקום השלישי "פלונטר", שהגיע עד היום ל-115 מיליון דולר – שזה הרבה יותר טוב מהניסיון הקודם של דיסני לשחזר את נוסחת הנסיכות, "הנסיכה והצפרדע", אז הם בטח די מרוצים; ברביעי, "הארי פוטר ואוצרות המוות – חלק ראשון", שאחרי פתיחה של 120 מיליון דולר, הגיע בינתיים ל-257 מיליון בארה"ב בלבד, ובכל העולם מתקרב ל-750 מיליון – כלומר, התנהגות נורמלית לגמרי בשביל סרט של הארי פוטר.
הדבר הכי מפתיע בטבלה הוא "ברבור שחור", הסרט של דארן ארונופסקי ונטלי פורטמן. הוא נמצא במקום השישי עם 3.3 מיליון דולר, אבל החלק המפתיע הוא שהוא נמצא שם כשהוא מוקרן ב-90 בתי קולנוע בדיוק (כשהסרטים שמעליו ומתחתיו מוקרנים ביותר מ-2,800 קולנועים). ממוצע ההכנסות לאולם של הסרט הוא אדיר, וזה אומר שאנשים קראו את הביקורות הנלהבות ורוצים לדעת על מה הרעש. אני יכול להבין אותם.
הטבלה המלאה באתר BoxOfficeMojo.
התייר
אני חושבת שאנג'לינה היא כבר ממזמן לא שם שאוטומטית מביא קהל. לי אישית הדבר נכון גם לדפ, והעלילה נשמעת כל כך משעממת שעד שלא סיכמו לי אותה במשפט אחד תמיד נשברתי באמצע התיאור ועזבתי את זה לפעם אחרת.
אנתוני זימר? לא חבל?
באמת, לקחת כל כך הרבה כשרונות ולבזבז אותם על התסריט האידיוטי הזה? ביזיון.
ונשאלת השאלה...
מתי כבר יגיע ברבור שחור אלינו??
לב כתבו לי בזמנו שלא הם רכשו את זכויות ההפצה בארץ.
באתר seret כתוב שהוא מתחיל ב-17/2.. אבל האם אפשר לסמוך על זה?
בהנחה שפוקס מפיצים את הסרט
גם מחוץ לארה"ב אזי א.ד. מטלון – שלאחרונה התמזגו (כלומר: נקנו/נבלעו) עם פורום פילם – ולא לב הם בעלי הזכויות.
מה גם שזה סרט עם נטלי פורטמן, שמנבאים שאלא אם כן חזירים יתחילו לעופף בגיהנום שמשי וחמים אין סיכוי שהיא לא זוכה באוסקר (פורטמן ה"ישראלית" + אוסקר = הפצה בארץ). מועד היציאה 17/2, עשרה ימים לפני הטקס, נשמע הגיוני.
הגיוני, ובפועל?
כן, גם לי היה נשמע הגיוני התאריך, פשוט יש לי תקוות שיקדימו אותו עוד קצת…
מה, לא יכולים להתאמץ יותר בשביל פורטמן "הישראלית"??
לא מסכים
פעם חשבתי שהערך היחיד של הדוח"קו הוא סוג של ספורט: מי נמצא במקום הראשון, כמה כמה הוא הוציא בסוף השבוע ומי הבקיע בדרבי. אבל דווקא אחרי שהאתר נסגר (הו! הקלישאה!) הבנתי שהדוח"קו היה באמת דו"ח מאוד יעיל. הוא נתן תמונת מצב שבועית על *התעשיה*. אנחנו נוטים פעמים רבות לשכוח שהסרטים מיוצרים – ברובם הגדול, העצום והענק – בתוך תעשייה קולנועית שמגלגלת סכומי כסף עצומים. אם רוצים להבין מהן המגמות שיכתיבו את הכיוון שהתעשיה הזו נעה בה – כיוון שישפיע על הסרטים שאנחנו נראה, על הפרויקטים שהבמאים האהובים עלינו יבחרו בהם, על איך בתי הקולנוע יראו – צריך להבין את התעשיה הזו.
במובן הזה, דווקא דו"ח שאינו שבועי, ולא יהיה מחויב לטבלה, כפי שמסתמן שיהיה באתר החדש, הוא סקירה מאוד מועילה, לדעתי. איך תדע, עוד כמה שנים, לאיפה נעלם פלוריאן הנקל פון דונרסמרק (מלבד, כמובן, למאורתו התת-קרקעית בהרי הקרפטים) אם לא תלווה את בחירות הסרטים התמוהות שלו ואת *כשלונותיהם הכלכליים*?
כן, כן, הכל נכון
ועדיין, הכיף הגדול בכל העניין היה הספורט. ובעיקר הציפיה לראות אילו שיאים עוד ישברו. זה הרי מה שתמיד מציינים בדוחק"ו: בין אם זה "הסרט ששבר את שיאי הצפיה לחודש אוקטובר", "הסרט שהכניס הכי הרבה כסף בימי שני", או "הסרט שהיום הראשון שלו שבר את שיאי הצפיה לסרטים שיצאו במהלך צום הרמאדן", מה שתמיד חיפשנו פה זה קודם כל שבירת שיאים, ורק אח"כ תובנות.
וכשהשיאים הכי משמעותיים – סך ההכנסות בארה"ב ובעולם כולו – הם כ"כ רחוקים ובלתי מושגים, זה די מוריד את כל הכיף.
אני לא התעניינתי בספורט או בכיוון התעשיה
אבל הדוחק"ו היה מעין רשימה קצרה של סרטים שכדאי אולי לשים לב אליהם לצפיה. לא מעט סרטים משכו את תשומת הלב שלי דרך הדוחק"ו גם אם לא היתה להם ביקורת מלאה כאן.
והיות ואני עדיין מתרגש מזה שעין הדג חזר אז הורה הורה
מסכים עם ארן.
(ל"ת)
די מסכים
נכון שהשיא של אווטאר הוא בלתי הפיך, אבל זה גם היה נכון לגבי השיא של טיטאניק. הרי טבעם של שיאים זה לישבר, לא?
ועדיין, דוחק"ו זה עדיין כיף לקריאה (בעצם, בזכות הדוחקואי"ם התחלתי להתעניין במושגי הבוקס אופיס ועכשיו אני סוג של ממוחה לזה).
יש לי שני מילים בשבילך:
"טרון", "אוונג'רס".
והנה עוד כמה: "טינטין", "אווטאר 2", "אווטאר 3", "אוונג'רס 2", "אוונג'רס 3".
טרון? ממש לא.
אוונג'רס וטינטין עוד רחוקים, אבל גם לגביהם קשה לי להאמין שהם יהיו בליגה של "אווטאר". אם "איירון מן", "תור" ו"קפטן אמריקה" כולם יצליחו, זה לא אומר ש"אוונג'רס" יעשה כסף כמו שלושתם ביחד, כי אלה אותם אנשים שצפו בכולם.
נכון לעכשיו, מבין הסרטים שציינת, נראה לי שהיחיד יש לו סיכוי להתחרות ב"אווטאר" הוא "אווטאר 2".
ראית את הסרט או מה?
הרבה ביקורות אומרות שהוא יפה לא פחות מ"אווטאר" והתלת-מימד לא פחות טוב.
גם אין לו ממש תחרות מלבד "יוגי בר" והוא יוצא באותו תאריך כמו "אווטאר". אז למה לא, בעצם?
"טינטין" זה ספילברג, וגם הוא יוצא באותו תאריך כמו "אווטאר". ובמקרה שלו, ממה שראיתי, חוץ מהסרט של סקורסזי לא תהיה לו שום תחרות בגזרת התלת-מימד אפילו יותר זמן משהיה ל"אווטאר". אז אם דווקא יש סרט שאני חושב שיכול לעבור את "אווטאר" (תלוי כמה טוב הוא יהיה) זה זה…
ובקשר ל"אוונג'רס", לא קשור לשאר הגיבורים דווקא.
הסרט יוצא בתחילת הקיץ, כשכל חודש אפריל לא יוצא שום דבר מעניין. אנשים יהיו רעבים לאקשן.
"איירון מן 2" פתח בהכי הרבה אולמות קולנוע אי פעם, אין סיבה לחשוב ש"אוונג'רס" לא.
הוא יצולם בתלת-מימד, יפמפמו אותו כסרט אנסמבל של הרבה גיבורים שגם אם לא ראית את האחרים בטח תרצה לראות (איירון מן?! קפטן אמריקה?! הענק הירוק?! לא ראיתי את הסרטים אבל שמעתי עליהם, זה נראה מגניב… אני רוצה לראות את זה.) יהיו לו שלושה שבועות לפני תחרות רצינית מצד "מדגסקר 3" ושלושה שבועות זה נצח במקרה של בלוקבסטר. ואם הוא טוב, כמו שלמדנו, הוא ירד לאט, גם אם יהיו עוד סרטי תלת-מימד.
חוץ מזה שזה ג'וס ווידון...
והוא גאון. אז קשה להאמין שהסרט לא יהיה טוב (גדול, ענק, מדהים! יצירת מופת!!)
וכשלון בקופות, אם ההיסטוריה מלמדת אותנו משהו...
(ל"ת)
היה לו רק סרט אחד, והוא נעשה בשביל המעריצים
אני לא מצפה שאנשים (אולי מעט מאוד) יבואו בגלל שווידון כתב וביים. הם יבאו בגלל הדברים האחרים שציינתי למעלה. אבל בגלל שזה ווידון, אז קשה להאמין שהסרט לא יהיה מעולה, וזה יתן לו מומנטום להמשיך ולהרוויח כסף.
כי כמו שההיסטוריה לימד אותנו, סרטים לא טובים יורדים מהר בקופות…
נכון. רובוטריקים 2, למשל.
(ל"ת)
"רובוטריקים 2" אני עוד יכול להבין
זה מסוג הסרטים שיש הפרדה בין רוב הקהל הרחב והמבקרים.
זה לא באמת נוגד את מה שאמרתי.
ואולי רק אולי
גם "האביר האפל חוזר" של נולן (או איך שלא יקראו לו בעברית. זה בטח לא יהיה "האביר האפל מתרומם" :-P)
עלייתו של האביר האפל..
(ל"ת)
אתה מדמיין בני נוער הולכים לקופאית ומבקשים
כרטיסים ל"עלייתו של האביר האפל"?
נראה לי שככה המפיצים חושבים, או לפחות צריכים לחשוב.
אף סרט לא ישבור את השיא של אווטאר בשנים הקרובות
אני חותם על זה.
וב"קרובות" אני מתכוון למעשה ל"רחוקות".
כעיקרון היו כבר סרטים שעשו יותר מ"אווטאר"
אם אתה מחשב אינפלציה.
אבל בלי קשר, עם עליית מחירי הכרטיסים אני מאמין דווקא שזה כן יקרה. אולי לא הרווח שלו בכל העולם אבל אני מאמין שבארה"ב עצמה יש אפשרות…
השיא של טיטניק החזיק 12 שנה
אני משער שזה של אווטאר יחזיק ארבע-חמש שנים: עד שייצאו אווטאר 2+3.
וגם אם הם לא ישברו את השיא, ב-2014 הטופ 4 ברשימת הסרטים המצליחים בכל הזמנים יהיו כולם סרטים של ג'יימס קמרון (טיטניק והאווטארים).
בעצם עכשיו נזכרתי שקמרון ציין שהוא מתכנן לחקור את העולמות מסביב לפנדורה בסרטים הבאים כולל האוקינוסים שלהם ואנחנו כבר ראינו בעבר מה קורה כשג'יימס קמרון מביים סרט המתרחש על פני האוקינוס. טב בקיצור: אווטאר 3 ידיח את אווטאר 2 שידיח את אווטאר שהדיח את טיטאניק.
אבל באוסקר יזכה סרט הבכורה כבמאית של לינדה המילטון
אני ממש לא חושב שזה יקרה
אווטאר הצליח בצורה שאין לה שום תקדים, בעיקר כי הוא היה בעצם הבלוקבאסטר התלת-מימדי הראשון. נכון, היו סרטי תלת-מימד לפניו, אבל המאסה הגדולה של בני האדם בעולם כולו נחשפו באמת לתלת מימד רק עם בואו של אווטאר. והמאסה הזו הזינה את עצמה, כי ככל שיותר אנשים נחשפו לזה, זה הפך למאורע שאי אפשר לוותר עליו. כולם ראו את זה, כי זה היה ראשוני וחד פעמי, מה שיצר את הרושם שאסור בשום אופן לפספס את זה. לזה התווסף גם המידע שמדובר בסרט של ההוא שעשה את טיטאניק, כך שמראש נוצרה כאן נבואה שמגשימה את עצמה: אנשים הלכו לזה (ויותר מפעם אחת) כי הם *רצו* שהשיא של טיטאניק ישבר. מלבד זאת, זה כמובן היה סרט מוצלח ומרשים מאוד, והוא גם יצא בתזמון מושלם.
צירוף הנסיבות הזה לא יחזור.
אווטאר 2 ו-3 יהיו להיטים ענקיים, ללא ספק, אבל אני בטוח שהם לא ישברו את השיא העולמי של המקור, פשוט כי לקהל כבר לא כ"כ אכפת מהתלת-מימד. הראשוניות של אווטאר לא תעזור להמשכונים שלו, והם לא יהפכו למאורעות חובקי עולם כמו הראשון. במקרה הטוב, הם ישברו את השיא של אווטאר בארה"ב, ואת זה של טיטאניק בעולם. במקרה הרע, הם יהיו סתם בלוקבאסטרים. בכל מקרה, השיא העולמי של אווטאר נמצא כ"כ רחוק מכל מי שמתחתיו, שאני באמת לא רואה מתי ואם בכלל הוא ישבר.
תזכורת קטנה:
טיטאניק עשה בעולם מעל 1.8 מיליארד. כל חבורת הבלוקבאסטרים המרשימה שאחריו, כולל שר הטבעות והאביר האפל ושודדי הקריביים וההארי-פוטרים והפיקסארים – הגיעו למרחק מינימלי של 700 מיליון דולר מהשליט הבלתי מעורער. אפילו לא קרוב. יש חבורה של 13-14 סרטים שנאבקו בציפורניים על איזור המיליארד דולר, אבל לאף אחד מהם לא היה שום סיכוי להתקרב לטיטאניק.
ואז הגיע אווטאר, ועשה פאקינג 2.8 מיליארד. כמעט מיליארד דולר יותר מטיטאניק. כמעט פי 3 מהמקום השלישי ברשימה. סכום שנמצא לגמרי מחוץ לסקאלה.
השיא הזה, גבירותיי ורבותיי, לא ישבר עוד שנים ארוכות. ואם כן, אני מכריז כבר עכשיו שבקון שאחרי שבירת השיא, אתם תוכלו לחזות במחזה נדיר: גרגמל אוכל את הכובע.
אני חולק על דעתך.
העובדה שאווטאר היה כל כך מוצלח מבחינה תלת מימדית עזרה לו מאוד, אך העובדה שלפניו יצאו כל כך הרבה סרטים בתלת מימד שהיו כל כך גרועים, והתלת מימד שלהם היה כל כך מיותר ומעיק גם עמדה בעוכריו. אני מכיר הרבה אנשים שאמרו שהם ניסו פעם סרט בתלת מימד וזה עשה להם כאבי ראש, סחרחורת ובחילה ולכן לא ניסו אפילו לראות את אווטאר.
חוץ מזה, לרוב הגדול של האנשים ממש לא היה אכפת מהשיא של טיטאניק, והם לא הלכו לראות את הווטאר על מנת שהשיא יישבר.
לעומת זאת אני מניח שלפני אווטאר 2 תהייה עוד הפצה של אווטאר הראשון, מה שיגדיל את הכנסותיו בהיעדר אלטרנטיבה ראויה ונגישה לצפייה בתלת מימד (מישהו ניסה את הטלוויזיות האלו?).
ועדיין אני חושב שאם אווטאר 2 יהיה מוצלח, ומושקע כמו האווטאר הראשון, הוא הסרט היחידי בשנים הקרובות שיכול ויש לו סיכוי אמיתי להגיע אם לא לשבור את שיאו של אווטאר. לא לשכוח שאווטאר מלבד היותו יציב לתקופה ממושכת, לא שבר את השיאים ה"רגילים", מה שמסביר את החיסרון של להיות הראשון. סכום הכנסותיו בסופ"ש הראשון הוא פחות מחצי הכנסותיו של האביר האפל בסופ"ש הראשון! כמובן שאווטאר 2 ינפץ את השיאים האלו, ואני בטוח שאם הוא יצליח לשמור על היציבות של הראשון הוא ישבור את השיא.
אם הוא יהיה מחורבן לעומת זאת, אנו עומדים לראות פתיחה מרשימה ונפילות כואבות בהמשך, מה שיוריד גם את סכום הכנסותיו של הסרט השלישי בסדרה (ראו מטריקס).
מי שמעוניין אגב לקרוא את דו"ח הקופות של אותה התקופה מוזמן להיכנס לפורום עין הדג באג'נדה.
מה שמעניין אותי הוא כמה כסף יהיו מוכנים להשקיע האולפנים באווטאר השני. על אווטאר הראשון השקיעו יותר מ-300 מליון דולר, מה שנחשב להימור עצום והתאבדות בשבועות שלפני יציאת הסרט. הסרט השני הוא הימור בטוח, ומעניין לדעת האם נראה סכומי כסף שאנו רגילים לשמוע עליהם בישיבות ממשלה.
לי תלת מימד עדיין עושה כאב ראש.
גם של אוואטאר.
מש"א
(ל"ת)
ואילו אני
שייך למיעוט שלא מצליח לראות תלת מימד כך שכאב הראש נחסך ממני. ועדיין נהניתי מאווטאר שמרהיב גם בדו-מימד (ועל מסך ענק).
אתה חושד בקמרון שהוא יעשה את אווטאר 2 סתם גדול יותר?
ועם יותר אפקטים?
זה הבן אדם שבכל סרט שלו מעלה לכולם את הרף בנוגע לאיך קולנוע -גדול- צריך להיראות.
אני משוכנע שבאווטאר 2 הוא יפתח איזו מצלמה שמשדרת ריחות, טעמים, ותגיש לך קפה ומסאז' עם הסרט, או משהו – וזה יעלה למפיקים שלו הון תועפות.
וכולם ינבאו לו כישלון ויאכלו את הכובע כשהוא ישבור עוד שיא. הוא פשוט די טוב בזה, בלשבור שיאים שאי אפשר לשבור.
אם אתה שואל אותי
הקרב האחרון ב"שר הטבעות: שיבת המלך" היה הרבה יותר אפי מהקרב האחרון ב"אווטאר".
ומבחינת קרב אחד על אחד, אני לא חושב שהקרב בסוף (בין ג'ייק לקולונל) היה גדול כמו הקרבות ב"ספיידרמן 3".
הרשה לי לחטוף שבץ מרובה
לא גדול כמו הקרבות ב'ספיידרמן 3'? 'ספיידרמן 3'?! אני אפילו לא מצליח לזכור עם מי הקרבות שם היו ומאיזו סיבה מרוב שהעלילה לא הצליחה לבנות לקראתם כמו שצריך. הרי קרב טוב זה לא רק עניין של כיראוגרפיה או אפקטים, אלא גם עניין של בניית מתח שמשתחרר בקליימקס – ואת זה קאמרון עשה נהדר.
הוא גם לא טוב כמו הקרב המצוין בסוף "נשק קטלני 2"
ולמעשה הוא סצנת "שני אנשים הולכים מכות" אקראית לחלוטין שלקרוא לה קרב ולהשוות אותה לסצנות מקבילות בסרטים שזה הפוקוס שלהם זה מוזר קצת.
הקרב הוא הקליימקס הסיפורי, לא הסגנוני (או האפי)
את זה יש לך כמה דקות קודם, בזמן הקרב האווירי, שהיה אפי להחריד.
תודה על סימון הספוילר
שכחתי מזה.
פלונטר היה מעולה
לדעתם של נ' וי' בני החמש וחצי ושבע וחצי, שצפו בו עם סבתא שלהם בחופש חנוכה. את "הנסיכה והצפרדע" הם נטשו באמצע.
הטריילר ל"שודדי הקריביים" הרביעי
שוחרר סוף סוף, והוא נראה טוב,למרות שפנלופה קרוז והמחסור באפקטים מפריעים לי קצת.
http://www.youtube.com/watch?v=Eb6p92lj6Dc
אה, וווילקאם באק! התגעגעתי :)
אני רק שמחה לראות דוח"קו חדש
(ל"ת)