1. גרין לנטרן – 53.2 מיליון דולר
יכול להיות שלאנשים מתחיל, ממש טיפ-טיפה, להימאס מגיבורי-על. זה לא שסרטי גיבורי העל בקיץ הזה לא מצליחים, אבל הם לא מצליחים מאוד. הם מגיעים לתוצאות אמצע-הדרך כאלה. זה היה נכון לגבי תור (פתיחה של 66 מיליון דולר) והאקס-מן (55 מיליון), ועכשיו "גרין לנטרן" הכניס עוד פחות – 53 מיליון. התקציב המדווח של הסרט הוא 200 מיליון דולר, והדמות שלו כמעט ולא מוכרת מחוץ לארה"ב, כך שזו בעיה.
אבל לא הבעיה הכי גדולה של הסרט. הבעיה של "גרין לנטרן", אם מקשיבים לביקורות, היא שהוא סרט איום ונורא. רוב המבקרים מתארים את מה שהוא פחות או יותר התסריט הגרוע ביותר האפשרי: עלילה מטופשת ואפקטים מגוחכים וכל הקטעים הטובים היו כבר בטריילרים. אפשר היה לראות את זה גם בתוצאות הקופות: ההערכות על הכנסות הסרט בסופ"ש התחילו ב-60 מיליון וירדו בהדרגה כשהתברר שמספר הצופים פוחת מיום ליום. הצד החיובי של כל העניין, לגבי חובבי הקומיקס: אם ל"גרין לנטרן" לא יהיו המשכים, זה אומר שריאן ריינולדס יהיה פנוי לעשות את "דדפול".
2. סופר 8 (שבוע שני) – 18.5 מיליון דולר (39%-)
ירידה לא רעה ל"סופר 8". אחד מהסרטים המצליחים של הקיץ הוא כבר לא יהיהי, אבל ההכנסות הכוללות שלו הן 73 מיליון דולר – כך שאת התקציב הצנוע שלו הוא כבר כיסה.
3. מר פופר והפינגווינים – 18.4 מיליון דולר
לא הייתי מאמין שסרט עם ג'ים קארי ופינגווינים יקבל ביקורות טובות יותר מ"גרין לנטרן", אבל זה מה שקרה. לא שזה אומר ש"מר פופר והפינגווינים" הוא יצירת מופת, הדעה הכללית עליו היא משהו בסגנון "לא מועיל, לא מזיק". ובשביל סרט לכל המשפחה עם ג'ים קארי, ההכנסות שלו די מאכזבות. בפעם האחרונה שבה ג'ים קארי כיכב בסרט-קיץ, זה היה "ברוס הגדול מכולם" שהכניס 242 מיליון דולר. הפינגווינים לא יתקרבו לזה.
9. חצות בפריז (שבוע חמישי): 4.9 מיליון דולר (%16-)
עדיין בהפצה קטנה יחסית, הסרט החדש של וודי אלן ספג ירידה זעירה. ההכנסות הכוללות שלו הן 21 מיליון דולר, ותוך כמה ימים הוא יגיע ל-23 מיליון, יעקוף את "ויקי כריסטינה ברצלונה" ו"נקודת מפגש" ויהפוך לסרט המצליח ביותר של וודי אלן מזה עשורים. וברצינות, אין לי מושג למה, או מה אנשים מוצאים בסרט הקלקרי הזה. הוא מגיע לארץ ביום חמישי הקרוב.
בשבוע הבא: "מכוניות 2" של פיקסאר. הייתי קורא לזה להיט בטוח, אלמלא מה שקרה לפנדה. וגם "מורה רעה" עם קמרון דיאז. וגם שובו של "מכסחי הקופות".
מכסחי הקופות?!
איזה כיף! התגעגעתי.
זה לא שלאנשים נמאס מגיבורי-על
לאנשים נמאס מסרטים גרועים על גיבורי על. הרבה מהקהל שבא לסרטים כאלה הם חובבי קומיקס שרוצים לראות את הגיבור האהוב עליהם על המסך ומתאכזבים כל פעם מחדש. חוץ מקיק אס, לא זכור לי סרט טוב מהז'אנר כבר כמה שנים (חוץ מהאביר האפל, כמובן, אבל הוא בליגה משלו).
גרוע?
"אקס מן: התחלה" היה מצוין, טוב בהרבה מרוב הסרטים שראיתי לפניו ואחריו (בתקופה הקרובה אליו) והוא בהחלט סרט גיבורי-על.
צודק, שכחתי את אקס מן.
אבל הוא כל כך חריג. מדהים אותי שהוא לא מצליח יותר בקופות. אני חושב שזה באשמת הסרט השלישי והסרט של וולברין.
מורה רעה כמה אני מחכה לסרט הזה !
(ל"ת)
לגבי "מורה רעה"
לי אייזנברג, התסריטאי של הסרט (וגם של כמה פרקים ב"המשרד" האמריקאי), היה בארץ לפני כ-3 שבועות בפסטיבל קולנוע דרום כדי לתת איזו סדנה/הרצאה מול הקהל הרחב וגם מול קהל מצומצם של סטודנטים. הייתי בשתי הסדנות כשזו של הסטודנטים הייתה מהנה במיוחד.
היינו כ-15 סטודנטים לטלוויזיה מכל 3 השנים (טוב, נו, היו 2-3 סטודנטים של קולנוע שהתפלחו פנימה) והוא חילק אותנו לקבוצות, נתן לנו משימה (ראינו פרק שהוא כתב של התוכנית והיינו צריכים לפתח אותה בלי שידענו מה קורה בהמשך, כלומר "לכתוב" פרק חדש), הוא נתן עצות, אמר מה לדעתו יכול לעבוד יותר או פחות וכו'. הוא בחור נחמד רצח שדובר עברית ברמה גבוהה מאוד.
אחרי הסדנה הזו נשארתי עם כמה חברים כדי לדבר איתו אחד על אחד במשך כרבע שעה ושאלנו כל מיני שאלות. את Year One (עם ג'ק בלאק ומייקל סרה) שהוא כתב הוא אמר שהוא לא אהב ואת "מורה רעה" הוא אמר שהוא ראה כבר בערך 6 פעמים וממש אהב. שאלתי אותו גם לגבי העלילה של "מכסחי השדים" החדש שאותה הוא כותב והוא גילה לי, פחות או יותר, את כולה (!!). אני לא אספיילר (אלא אם תבקשו. איכס, אני נשמע מתנשא. מצטער אם זה ככה), אבל אגיד שהיא נשמעת מגניבה רצח וכמו שהוא אמר – הכל תלוי אם ביל מוריי יסכים להשתתף בסרט או לא כי הוא כמובן דמות מרכזית מאוד בסרט ואם הוא לא יסכים (הוא אומר שהציעו לו על התפקיד 15 מיליון דולר, לא פחות) הוא יצטרך לכתוב תסריט חדש לגמרי.
קיצר, אחרי המפגש הזה החלטתי שאלך לראות את הסרט הזה – גם אם הטריילר לא נראה מדהים במיוחד (:
אני מבקש. ספיילר!
(ל"ת)
רגע, הקטעים בטריילר היו הקטעים הטובים?
כי הטריילר לא נראה מושך בכלל. חשבתי שאולי מדובר במקרה של טריילר גרוע לסרט טוב, אבל אני לא זוכר מתי ראיתי בפעם האחרונה בלוקבאסטר שיותר טוב מהטריילר שלו.
גרין לנטרן
על מה הם שפכו 200 מיליון דולר? יש שם כאלה אפקטים גרועים.
נראה לי שמשהו מסריח בעסק הזה. אני מוכן לעמוד בראש ועדת החקירה.
http://www.tve.co.il
זה לא רעיון מופרך.
בטווח המיידי זה לא יקרה. הייתי בכיף פותח כאן דיון על "משחקי הכס", אבל אם "משחקי הכס" כן, אז למה לא "הבורג'ס" או "המשרד" או "גלי" או "דוקטור הו" או "עקרות בית נואשות" או מיליון סדרות אחרות? אין לזה סוף. אתה בעצם מבקש אתר חדש, שכמות העבודה עליו תהיה זהה אם לא גדולה יותר מהאתר הנוכחי. אז כן, זה אתר שהייתי שמח לפתוח, אבל כרגע זה לא אפשרי. בינתיים יש "המסך המפוצל".
במה שונה המסמ"צ מהאתר שאתה מתאר שהיית שמח לפתוח?
(ל"ת)
נתחיל מזה שהוא כבר פתוח.
(ל"ת)
בדיוק, כל מה שמתואר בשתי התוגובות כבר קיים ועובד יופי.
(ל"ת)
אחלה, אבל למה לספיילר
(ל"ת)
כן, כאילו זה לא היה צפוי שהמבקרים ימחצו את גרין לנטרן.
אני לא חושב שלאנשים נמאס מסרטי גיבורי על. הכרטיסים יימכרו כמו לחמניות אחרי פסח לאוונג'רס, באטמן השלישי והאחרון וסופרמן החדש. הרי כבר מהטריילרים היה ברור (וגם כתבתי את זה פה) שגרין לנטרן הולך להיות סרט גרוע מאוד.
רשימה נחמדה שחשבתי עליה:
כידוע, כל סוף שנה נערך בעין הדג סקר סרט השנה, אבל המסורת הזאת החלה רק ב-2001. לכן חשבתי, אילו סרטים היו זוכים בסקר במידה ועין הדג היה קיים לפני השנה הזאת? ביססתי את הרשימה על שבחים שניתנו לסרטים בתגובות עבר ועל כתבות מאוד ישנות. אולי אני טועה, אבל אף אחד מהרעיונות לא נראה מופרך:
2000 – נמר, דרקון
1999 – מועדון קרב
1998 – להציל את טוראי ריאן/אמריקה X
1997 – לילות בוגי
1996 – טריינספוטינג
1995 – 12 קופים/החשוד המיידי
1994 – ספרות זולה
(עד לכאן חשבתי. מה אתם אומרים?)
אתה זוכר שמטריקס גם יצא ב99, כן?
(ל"ת)
וגם מועדון קרב...
(ל"ת)
גם את התגובה הזו לא הבנתי
הוא ציין את מועדון קרב כסרט הזוכה בסקר של 99. אני הערתי שייתכן שמטריקס היה מספק תחרות ראויה (כמו גם עוד סרטים – 99 זכורה לי בתור שנה נהדרת בקולנוע). אז אתה שוב מזכיר את מועדון קרב?
זאת הייתה בדיחה שנונה
שכוונתה הייתה לומר שמועדון קרב יותר טוב מהמטריקס…
הייתי מוסיף את Seven ל-1995
נראה לי שמועדון קרב היה מפסיד למטריקס. הייתה (וישנה עדיין) כמות לא מבוטלת של אנשים שמתעבים את הסרט הזה בגלל העלילה היומרנית והמפגרת שלו המדיפה ריח של white people problems.
המממ.
מה שמעניין הוא שבלי הרישא, לא הייתי יודע על איזה סרט אתה מדבר – הסיפא עובדת על שניהם.
הבעיה היא לא בגיבורי על-
הבעיה היא בקולנוע. אני הולך לקולנוע כבר מספיק שנים כדי לשים לב שכמות האנשים שהולכים ירדה דרסטית, ושכולם מעדיפים להוריד את הסרט מאשר לשלם ולצפות בו פעם אחת. אני מסכים שגרין לנטרן הוא אחד מהסרטים הגרועים שיצאו השנה, אבל אין הסבר ממשי לירידה החדה של הרווחים בקיץ הזה לעומת שנה שעברה מאשר הורדות פיראטיות ועצלנות. למשל שסרטים כמו האביר האפל שגם הוא סרט גיבורי על וגם הוא יצא בקיץ מרוויחים מיליארד דולר ופותחים עם מאות מיליוני דולרים, בעוד סרטי קומיקס לא פחות טובים וידועים מרוויחים עשירית.
מה מבין הורדות פיראטיות ועצלות לא היה בקיץ שעבר?
(ל"ת)
יש ירידה עקבית במספר האנשים שיוצאים לקולנוע
לעתים היא ממוסכת על ידי שוברי-קופות ממש גדולים כמו אוואטר והאביר האפל, ובעיקר על ידי עלייה במחירי הכרטיסים.
אם יש פה מישהו עם מנוי ל-box office mojo אולי אפשר להוציא את הטבלה (התייחסתי כמובן לארצות הברית).
לא הבנתי את התגובה שלך
יש ירידה ביחס לשנה שעברה, אחלה. הכותב מייחס אותה להורדות מהאינטרנט ולעצלות. זה מוזר, אבל, כי גם בקיץ שעבר אנשים הורידו מהאינטרנט והיו עצלנים. אז אולי כדאי לשקול מחדש מה הגורמים לירידה?
אני לא מתיימר לדעת מה הגורמים
אבל אם הטענה היא שאנשים עצלנים ומורידים מהאינטרנט, אפשר לטעון שהשנה הם עצלנים יותר ומורידים יותר מהאינטרנט. לדעתי זה יכול להסביר רק חלק קטן מהירידה בין שתי שנים נתונות, אבל אם מסתכלים על 10 השנים האחרונות אז בהחלט יש לאינטרנט ולהרגלי הפנאי של אנשים השפעה חשובה.
אפשר לטעון הרבה דברים
השאלה היא האם אתה באמת מאמין בזה והאם אתה יכול לבסס את זה. לפטור עובדות קיימות עם תירוץ שלא מוסיף ידע זה קל, בריאתנים חיים מזה.
הנה משהו קטן.
לא לגמרי עונה על השאלה, אבל בכל זאת-
אוואטר בקולנוע היה אטרקציה, בדויד [/ צפייה ישירה] הוא זבל ולא הייתי מקדישה לו שעה מהחיים שלי.
כולם?
אני מעדיף ללכת לקולנוע ולשלם על כרטיס מאשר להוריד את הסרט ולראות אותו בבית.
גם אני מעדיף ללכת לקולנוע,
אבל צריך להבין שהרווחים הנמוכים האלה אינם כבר בגלל בסרט עצמו, זה פשוט שמספר האנשים ההולכים לקולנוע קטן וקטן, והרווחים קטנים בהתאם. העובדה גם שמחיר הכרטיסים יקר מאוד ולאנשים נמאס מתלת מימד מוסיפים לעובדה שפשוט קולנוע היום זה לא להיט כמו פעם.
יש לך מספרים שמגבים את הטענה הזו?
(ל"ת)
זה לא מוזר שהתקציב של גרין לנטרן
דומה מאוד לתקציב של רובוטריקים 3 והאפקטים של רובוטריקים נראים הרבה יותר טובים משל גרין לנטרן ?
נורא בא לי להגיד "אמרתי לכם".
אז הנה זה: אמרתי לכם.
הממ, מוזר, זה לא גרם לי להרגיש טוב יותר.
אם יש משהו שאני אוהב
זה שאנשים דוחפים את ה"אמרתי לכם" שלהם, גם אם בכלל לא היה ויכוח בנושא.
או שאני טועה? מישהו חשב שהבחור הירוק יעשה הרבה ירוקים?
הנה, קרא כמה תגובות אקראיות:
http://www.fisheye.co.il/new_superheroes_trailer/
http://www.fisheye.co.il/supergreen-2/
אגב, לא התכוונתי לנושא ההצלחה בקופות, אלא יותר לפגמים של הסרט (עלילה ואפקטים ממוחשבים, בפרט).
יש להם אמנם פוטנציאל להשפיע על ההצלחה של הסרט, אבל לצערי המשקל שלהם לא מספיק גדול.
האמת שההכרה כמה הטריילר מגוחך מתגבשת רק בפעם השניה שצופים בו, ברגע שאתה מבין שהסרט אשכרה עוסק בגיבור על ששואב כוחות מטבעת ירוקה של חייזרים והכוחות האלו מאפשרים לו לצייר דברים באוויר ואז להשתמש בהם… איכשהו תמיד כשנותנים לגיבור על יותר מדי כוחות, זה לא נגמר טוב… במיוחד אם קוראים לך ניו ואתה מופיע בהמשך לסרט שנקרא המטריקס…
אוי... אפשר להוריד את סימון הספוילר?
קרה בטעות.
*שיעול*
(ל"ת)
לבריאות
(ל"ת)
קפטן אמריקה יוצא השנה
ובארה"ב, אנרכוניסטי ככל שיהיה, הוא נחשב מותג קומיקס מוביל יותר מהאלק ומת'ור. הפתרון האלגנטי שמצאו לסרט בעל רעיון אנרכוניסטי לפי הטריילרים שלו, הוא פשוט לבסס אותו בתקופת מלחמת העולם השנייה.
עכשיו, אני לפה כדי לנפנף בעניין של "מה נחשב גיבור על בליגה הלאומית ומה נחשב בליגה ד'" אבל עובדה היא שאיירון מן היה מותג כמעט ומת והצליחו להנפיש אותו בצורה מצוינת, לעומת סופרמן חוזר או ספיידרמן 3 שהיו סרטים לא משהו עד לרמה של על הפרצוף. כפי שרד תיאר פה בעבר, הקשר היחיד שנמצא בין איכות הסרט לבין הצלחה בקופות – הוא לרוב איכות הסרט הקודם בסדרה. אקס-מן ההתחלה סבלו מכל התסמינים לרעתם ועדיין הצליחו לצאת איכשהו עם סכום סביר מינוס. איירון מן 2 שנה שעברה יצא עם קופה שהרבה יותר גדולה ממה שהגיע לו (ועם אחד הנבלים הכי לא מעניינים בסרטי הקומיקס בשנים האחרונות) ואקסמן העמדה האחרונה (שטרחתי מסיבה זו או אחרת לראות שוב אחרי שראיתי אותו רק פעם אחת בקולנוע ורציתי לבכות) הצליח בצורה מסחררת ודיספרופוציונאלית לאיכותו המעפנה.
קיק-אס, שמבוסס על קומיקס כזכור, הצליח בגלל שהטריילר היה ממש מגניב והוא בכלל נראה מקסים והתגלה כאחד כזה. יחסית לקומיקס שהגיע יש מאין, כל הכבוד לו על הסכום שהוא הצליח לקטוף. איפה זה ואיפה הצלחה של גיבורי קומיקס כמו ת'ור או גרין לנטרן עם קריירה ש 40 שנה בקומיקס.
קפטן אמריקה הוא גיבור על סוג ג'
זה יותר גבוה אומנם מסוג ד', אבל זה לא מגיע לרמות של ארבעת גיבורי העל הפופולריים ביותר בעולם (באטמן, סופרמן, ספיידרמן ו-וולברין).
העניין הוא, ש"קפטן אמריקה" הוא אולי שם מוכר שאנשים יזהו, אבל הוא לא מותג. הוא לרוב לא עובד לבד.
הדמות שלו עובדת רק כשהוא חלק מקבוצה. כדמות בפני עצמה הייתי אומר שהוא די משעמם או לפחות ככה הוא נתפס בעיני הרבה אנשים.
איירון מן היה גיבור על סוג ד', אבל אחרי ההצלחה של שני הסרטים הראשונים הוא עלה די מהר לגיבור על סוג ב', הוא עדיין לא בדיוק הגיע לרמה של גיבורי העל הפופולריים יותר, אבל הוא בדרך.
בעיקר עכשיו, כשהוא הדמות הראשית בשלושה (!) תוכניות מצוירות שונות בעת ובעונה אחת + אנימה ביפן שתכף מגיעה לארה"ב.
במילים אחרות, הרבה ילדים הולכים לגדול על איירון מן ואני מתאר לעצמי שבעוד כמה שנים הוא כבר יהיה מותג בינלאומי מוכר כמו וולברין וספיידרמן. מה שמעניין הרי בוולברין הוא שהדמות יחסית חדשה (מבחינת ההופעה שלו בקומיקסים) וההצלחה שלו וההפיכה שלו מגיבור על לא מוכר סוג ז' לגיבור על סוג א' היתה די מטאורית וקרתה בזכות הסדרות המצוירות של האקס מן שהרבה גדלו עליהן ו-וולברין היתה הדמות הכי פופולרית שהילדים אהבו ממנה ואז גם הקומיקסים בכיכובו נהיו הרבה יותר פופולרים.
תוסיף לזה את הסרטים המעולים והמצליחים של סינגר שהפכו את וולברין לחבר האקס מן הראשי ותבין מיד למה הוא נהפך לכל כך פופולרי.
"סופרמן חוזר" היה מקרה של סרט גרוע ולכן ההצלחה הלא גדולה שלו.
עובדה ש"סמולוויל" – סדרה על קלארק קנט בצעירותו – נהייתה לסדרת הנוער המצליחה ביותר בארה"ב במשך הרבה שנים (לא שהיא היתה טובה, אבל הקהל אהב אותה, משום מה).
"ספיידרמן 3" אולי לא נחשב לסרט אהוב, אבל הוא כן שבר את כל שיאי הפתיחה שיצא והיה סרט מצליח.
אני לא רואה סיכוי לקפטן אמריקה להפוך לדמות בליגה של הגדולים. הוא אומנם דמות מרכזית בעולם של מארוול, אבל הוא צ'יזי והרבה רואים בו כדמות משעממת. וגם אם הסרט החדש ישנה את זה, אני לא רואה לו סיכויי פתיחה ברמה של "איירון מן" או דמויות פופולריות אחרות. וכל עוד אין שום סדרה מצוירת בכיכובו, שמהווה חלק גדול במה שמבדיל בין גיבורי על "נחותים" מגיבורי העל הגדולים, אני גם לא רואה סיכוי שזה יקרה. מארוול כנראה גם לא מאמינים שהוא יכול להפוך למותג בפני עצמו, אחרת הם היו נותנים לו סדרה כזאת.
באטמן יפוצץ את הקופות לחתיכות קטנות...
ספיידרמן וסופרמן יכשלו…
אוי לא
האם 'מכוניות 2' בדרך להיות הסרט הגרוע הראשון של פיסאר?
http://www.rottentomatoes.com/m/cars-2/
וואוו!!
(ל"ת)
לפחות זה טרי (בינתיים)
(ל"ת)
בינתיים
בדרך כלל הציונים בעגבניות יורדים (אם כי קרו מקרים שבהם זה עלה, אבל הם זכורים לי כמעטים). בכול מקרה, המחשבה על כך שזה הולך להיות הסרט הרקוב הראשון של פיקסאר מעוררת בי דאגה.
אני בטוח שהוא יתמקד מתחת ל-90%
ידעתי את זה עוד מאז ששמעתי שבכלל עושים את הסרט הזה.
אין לי מושג למה לאסיטר כל כך אובססיבי ל"מכוניות" ורואה בזה כבייבי שלו.
אבל לא נורא. הבא בתור הוא הפריקוול ל"מפלצות בע"מ". למרות שלדעתי גם הוא מרגיש די מיותר.
בעצם, יש לי הרגשה איומה שהשנים הקרובות הולכות להיות שנות הסרטים הבינוניים של פיקסאר.
בואו נודה בזה, הרי היה ברור שהם לא יוכלו להמשיך באותה רמה עקבית של איכות לנצח.
גם לדיסני היו שנים שבהם הם הוציאו יצירת מופת אחת אחרי השנייה, ושנים בהם הם הוציאו סרטים בינוניים.
ולצערנו בסוף זה בכלל נפסק.
החברה לא הוציאה יצירת מופת כבר מאז… טוב, תלוי את מי שואלים.
יש שיגידו "אלאדין" מ-1992, ויש שיגידו שלמרות שזה סרט מצוין זו לא יצירת מופת.
יש שיגידו "היפה והחיה" מ-1991, וגם פה יש את אלה שיגידו שזו לא יצירת מופת.
ויש שיגידו "מלך האריות" מ-1994, ויש כאלה שגם פה יגידו שזו לא יצירת מופת (כמו רז).
בקיצור, מאז שנות ה-90 הם לא הוציאו שום יצירת מופת.
נכון, היו להם כמה סרטים מעולים מאז. "הגיבן מנוטרדם", "מולאן", "הקיסר נפל על הראש", "פנטסיה 2000", "לילו וסטיץ'", "כוכב המטמון", "לפגוש את הרובינסונים", "בולט", "הנסיכה והצפרדע", "פלונטר".
אבל אף אחד מהם לא ממש נחשב ליצירת מופת.
הסרט הבא של פיקסאר
זה BRAVE.
אה, נכון. "מפלצות בע''מ 2" יוצא ב-2013
אבל עדיין. גם Brave לא נשמע לי מי יודע מה לפי התיאור שלו.
גם רובוט ניקוי זבל ששותק שליש סרט לא נשמע משהו.
(ל"ת)
דווקא כן, לדעתי.
לעומת זאת Brave נשמע יותר כמו סיפור אגדה ג'נרי ולא מעניין.
לדעתי הרבה מהסרטים החדשים של דיסני
עדיפים בעשרות מונים על הישנים, ולו רק בגלל המסרים המטרידים ואף חולניים שיש ברובם.
מסרים מטרידים?
(ל"ת)
"דובים יכולים לדבר"
(ל"ת)
הסרטים של דיסני יכולים להיות קצת מטרידים
לאחרונה התחלתי סוג של מרתון של סרטי דיסני (תחילה על החדשים מבת הים הקטנה ועד היום, ועתה הישנים יותר כמו שלגיה, במבי וסינדרלה), ובהחלט יש לא מעט מסרים בעייתים בחלק מהסרטים (למרות שזו לאו דווקא בעיה של הישנים לעומת החדשים). חשוב כמובן להדגיש שכיוון שהרבה מהסרטים מבוססים על סיפורי עם או ספרים, המסרים בד"כ היו גם במקור.
אני לא יודע אם מטריד היא המילה הנכונה, אבל למשל המסר של סינדרלה הוא די בעייתי. המסר של הסיפור הוא למעשה (או לפחות אחד מהם), שאם תעבוד קשה ותציית למה שאומרים לך, אז בסוף תתוגמל בהתאם. במהלך כל הסרט (למעט אולי הסצינה האחרונה) נאמר באופן מפורש* או באופן עקיף** שלא משנה כמה רע מתייחסים אליך, צריך תמיד להבליג על זה ולקבל את המצב כמו שהוא. סינדרלה כמעט ולא עושה דבר בשביל לשנות את מצבה, למעט אולי לנסות לעבוד קצת קשה יותר בשביל לרצות את אמא החורגת, כדי שזו תרשה לה ללכת לנשף המלכותי.
למרות שאפשר לדבר גם על הפן השוביניסטי בסרט, ניראה לי שהמסר לעיל יותר בעייתי, כי הוא מעודד אנשים לחכות שיקרא נס מאשר לפעול בעצמם לתקן את המצב.
* סינדרלה אומרת את זה לכלב שלה כשהוא לא מסתדר עם החתול של האמא החורגת.
** כל המקרים כשסינדרלה מושפלת ללא סיבה ולא עומדת על שלה.
עוד נקודה מעניינת ששמתי לב אליה: ברוב הסרטים של דיסני בהם יש סיפור אהבה, לדמויות יש נטייה להתאהב תוך דקות ספורות (שילגיה, היפיפיה הנרדמת), שעות (סינדרלה) או ימים בודדים (בת הים הקטנה, אלאדין), וכבר לאחר מכן הן מוכנות להינשא או לסכן את החיים שלהן למען אותה אהבה. בין החריגים לכלל הזה הוא היפה והחיה, שם הסיפור נפרש על פני מספר חודשים (אפשר לראות לפי חילופי העונות).
אפשר גם לעלות את הסצנות ההזויות כשדמבו נהייה שיכור, או סצנה בבמבי בה כמעט ומתרחש אונס (אני לא צוחק, למרות שזאת כבר פרשנות שלי כשראיתי אתמול את הסרט).
כן, על זה בדיוק אני מדבר
אבל ניתן להגיד את זה על כמעט כל סרט ישן של דיסני, שהמסר שלו אמור להיות משהו אחד, אבל הוא בעצם משהו אחר לגמרי, מעוות ואף חולני.
ולא, "ככה היה במקור" זה לא תירוץ. המקור זה סיפור מלפני מאות שנים שמטרתו המקורית הייתה להפחיד ילדים, כשרובם ככולם היו חסרי מוסר השכל והסתיימו במוות אכזרי ונורא. מסתבר שלא הרבה השתנה מאז ימי הביניים.
שישים ושבעה אחוזי טריות זה נמוך במונחי הסרטים של פיקסאר
אבל זה עדיין רחוק מלהיות גרוע. מלבד זאת, כדי לקבל מושג ממשי יותר לגבי מדד העגבניות, כדאי לחכות עד שתצטבר מאסה של לפחות 50 ביקורות.
לא
כי Perfume שרות שם.
מה דעתכם על סוג של פיקניק, עם נגיעות של קון?
אני אפרט:
הרחפת הקלה, הלא היא תא המד"ב והפנטזיה הירושלמי, עורכת פיקניק ב-1.7 (כן, בירושלים. יבש אצלנו!). בתור המארגנת, החלטתי שאם כבר אני מארגנת פיקניקון – נכריז עליו ידידותי לעין הדג. כלומר, כל מי שרוצה לבוא לדבר איתנו על קולנוע בכלל ועין הדג בפרט יתקבל בברכה. והיות ומהרשויות הרלוונטיות מוסרים שאם נדבר מספיק על קולנוע אז מותר לי לעשות דבר כזה… הבה נתפקנקה!
כל הפרטים כאן: http://jerusalemsff.blogspot.com/2011/06/blog-post_20.html
נשמע כיף, אבל...
זה יוצא בדיוק על מלחמת המים המסורתית בכיכר רבין. מה גם שאנשים רבים יתאוששו בדיוק מהלילה הלבן ונסיעה לירושלים לפני הצהריים, לא נשמעת כזו מפתה. אני יודע, קשה להיות תל אביבי.
ויש גם הופעה של סווייד בערב
https://www.facebook.com/#!/event.php?eid=114474078632620
נו, אז הירושלמים שבין הגולשים מוזמנים לבקר.
ושאר גולשים שאינם תל אביבים, כמובן. או אפילו תל אביבים שכל כך חשקה נפשם באוויר שהם יסעו להרים. כן, אוויר זה דבר עד כדי כך נהדר.
אני לא רוצה להציק או משהו, רק עצרתי לציין ש...
חומרים לקיש בצל? יש. חומרים למאפינס? יש. דובדבנים? מישמשים? אפרסקים? ענבים? יש, יש, יש, ויש. וכמובן, אנשים שאמרו שיביאו עוד הפתעות. פיקניק!
(עד כאן פינתנו להיום)
(עכשיו אני רק צריכה לזכור להביא איתי את הכל…)
למה אין קישור בדפי הסרטים לIMDB?
(ל"ת)
כן! ולמה גם אין קישור לויקיפדיה או Metacritic?
אז זהו, שכאן זה עין הדג… ולא צריך קישורים לאתרים אחרים.
רשום לך בכל עמוד את שם הסרט גם באנגלית כדי שתוכל לאתר אותו בעצמך באיזה אתר שתרצה. אפילו למצוא את האתר הרשמי אם מתחשק לך.
צודק. ניצחת בויכוח. השתכנעתי לגמרי שזה היה טפשי
שבכלל שאלתי דבר כזה.
.
למעשה, אני חושב להגר לחו"ל בגלל הבושה.
יצא פוסטר ראשון לסרט הבא של פיקסאר:
http://www.impawards.com/2012/brave.html
ג'ינג'ית בארץ הפלאות
ככל הנראה…
מגניב!
אולי טעיתי לגביו. אולי הוא דווקא גם יהיה מעולה כמו שאר הסרטים של פיקסאר שהם לא "מכוניות". אני באמת מקווה ככה.
הבמאי גם סיפר בראיון שהסרט יהיה די אפל ובוגר ביחס לסרטי הפיקסאר האחרים (והרגיע שזה לא אומר שלא יהיו גם בדיחות ודמויות משוגעות) שבהחלט נשמע מעניין.
פיקסאר לא ממש עשו סרט אפל עד עכשיו. למרות שב"מוצאים את נמו" ו"וול-E" היו רגעים די אפלים ומטרידים.
צעצוע של סיפור?
בטרלוגיית צעצוע של סיפור יש צעצועים די מטרידים…
כן, גם שם יש כמה קטעים
אבל עדיין לא הייתי קורא לאף אחד מהם "סרט אפל".
קול.
אבל אני רוצה להתלונן על משהו בכל זאת. Change your fate. אררררררג. נמאס לי לגמרי מ-Fate. צריך לאסור על שימוש ב-Fate בטאגליינים של סרטים לנצח. אני אסלח להם רק כי זה כתוב בקטן.
אנימציה אלטרנטיבית ב-YES
בסוף השבוע הזה יוקרנו ב-YES3: פפריקה, מרי ומקס, כלבתי טוליפ, 9.99$, פרספוליס, סורק אפלה, 9, חתונת רפאים, שלישיית בלוויל, אבודים בתל-אביב ועוד כמה. יש הרבה מה לראות/להקליט.
אבל בעיקר, למי שלא ראה עדיין, יוקרן הסרט 'כשהרוח נושבת', סרט אנימציה בריטי וותיק העוסק בזוג קשיש והתמודדותו עם מלחמה גרעינית. זה הסרט קורע הלב ביותר שראיתי בחיי.
בשביל להתעודד, במהלך סוף השבוע יוקרנו גם כל הסרטונים של וואלאס וגרומיט.
לצפות ב"כשהרוח נושבת" פעם אחת זה לקחת את החיים בידיים
לצפות בו פעם שנייה זה מתכון בטוח להתאבדות.
ראיתי מתוך הרשימה הזו רק את "מרי ומקס" ו"9".
"9" זה סרט שמתחיל נחמד מאוד ועל פניו בעל פוטנציאל מסוים, אבל בפועל הוא די מפוספס והלך לכיוון שונה ממה שציפיתי. הייתי אומר שבסופו של דבר זה סרט די סתמי, בגלל הכיוון שהוא נטה אליו לקראת אמצע-סוף הסרט, ובגלל הסוף חסר הפואנטה. ואם זה משנה למישהו, האנימציה מצוינת.
"מרי ומקס" זה סרט שמתחיל גם כן נחמד, אבל ממצה את עצמו מהר מאוד והופך להיות סתמי ומשעמם. אני לא ממליץ עליו בכלל. מה שכן, אני ממליץ על סרט האנימציה הקצר של אותו במאי, "Harvie Krumpet". הוא זכה בפרס האוסקר לסרט האנימציה הקצר. אפשר לראות אותו במלואו ב-YouTube, סרט נחמד מאוד ודי טוב, מומלץ למדי.
אני חייב להתריס.
"מרי ומקס" הוא סרט נפלא. הוא מרגש ומקסים ברמות שרק לעיתים נדירות יוצא לי לראות בקולנוע. שווה ניסיון צפייה לדעתי.
מסכים לגמרי!
אולי לא סרט לכל אחד. מתעסק בנושאים קצת כבדים , אבל סרט מעולה.
הוא גם מאוד דומה להארווי קראמפט אגב.
"ועוד כמה" כולל את הנסיכה מונונוקי
שיחד עם פפריקה וכשהרוח נושבת הם שלושת הסרטים העיקריים שהייתי ממליץ, אישית, לצפות בהם במהלך הסופ"ש הזה, אם אין זמן לצפות ביותר.
אני כמובן מצטרף להמלצה
אוסיף רק ש'פפריקה' זו הקרנה חד פעמית, עם תרגום חדש ומלא.
ועוד בגזרת קלאסיקות האנימציה שלא משודרות דרך קבע יהיה גם את 'שר הטבעות' של רלף באקשי מ-1978, וגם לו לא יהיו שידורים נוספים בתקופה הקרובה.
תרגום חדש ומלא הוא באמת חדשות טובות בקשר ל"פפריקה"
כי התרגום של ה-DVD היה נוראי.
ואנצל את זה ללינק: http://www.fisheye.co.il/paprika/
את "אבודים בתל-אביב" אפשר גם לראות באתר של יס בוואלה!
http://yes.walla.co.il/?w=/7801/1302236
פספסתי משהו?
התחלתי לראות ואני לא חושבת שהחזקתי 10 דקות. האנימציה מרגיזה, הדמויות מרגיזות, העיצוב שלהן מרגיז (הרקעים דווקא בסדר) והדיבוב מרגיז בצורה שלא תיאמן. זה הזכיר לי את חוויית הצפייה בביוויס ובטהד. אני מפספסת פה משהו?!
מש"א
אין לי מה להוסיף. תיארת בדיוק את החוויה שהיתה לי
למקרה שהשאלה הייתה מכוונת אלי, כנראה שכלום
שימי לב שלינקקתי אליו מבלי להביע דעה על הסרט. דעתי על הסרט פחות או יותר זהה למה שתיארת, אבל אני לא רואה טעם בלבזבז אנרגיה ולכתוב בגנותם של סרטים שלא אהבתי כשאחרים מתמוגגים מהם (פחות או *יותר* כל סרט ברשימה בראש הפתיל, למעט "פפריקה" שלא ראיתי) וגם כשלא, אז למה לא ללנקק?
אין בעיה,
האמת, בגלל שהבאת את השם של "וואלה!" בצירוף סימן הקריאה, זה עשה רושם שאתה נורא מתלהב מהדבר שאליו אתה מלנקק. בגלל שהסרט נזכר בנשימה אחת בשרשור הזה עם מונונוקי וכשהרוח פאקינג נושבת, הנחתי שהוא נחשב למשהו שעומד איתם באותו סדר גודל, ולכן הדבר שנחשפתי אליו בלינק היה כל כך… אמ… לא.
בגלל הצמצום
הם לא דואגים רק לעצמם – הם דואגים רק לעולם שהם מכירים (למשל, לבן שלהם). אבל חלק מהקסם הוא בקוצר הרואי שלהם: מראים שברמה האישית ביותר, זו טרגדיה עצומת ממדים. בעידן שבו הסרט יצא – בו דיברו על MAD, על השלכות כלל-עולמיות – היה קל לפספס את משמעות האטום בגלל קנה המידה של התמונה. הסרט מצמצם קנה מידה, ומספר סיפור קטן – וממנו למדים הרבה יותר על הסיפור הגדול.
אבל אם להיות פחות תיאורטי, אני בעיקר חשבתי שהזוג הזה נהדר: שני אנשים לא חכמים במיוחד, אבל נחמדים ודואגים ובאמת ובתמים אוהבים האחד את השניה. בקיצור, אני כן הזדהיתי איתם, ולכן נשבר ליבי.
תודה
אתה אומר שהקסם הוא המיקרו; המיקרו הוא מיקרו רק בגלל המאקרו; אני לא ממש מכיר את המאקרו, לכן הסיפור האנושי נטו – על זוג חינני-במידה אבל טיפש ואטום במידה עצומה ("לא חכמים במיוחד" זה אובר-רייטד) – לא מצליח לגעת בי.
"מראים שברמה האישית ביותר, זו טרגדיה עצומת ממדים" – הטרגדיה היא שהחלבן לא מגיע בזמן בבוקר שאחרי הפיצוץ? כי זו הייתה הרגשתי מהסרט.
אני עוד זוכר את האימה
של לגדול בידיעה שמחר יכול להיות היום האחרון של האנושות. זה לא היה מוחשי מאוד, והייתי קטן מאוד, אבל מדי פעם היו תזכורות. במובנים מסוימים, זה כמו לגדול בתוך 'שר הטבעות': זה פשוט לא משהו שאמור להתקיים במציאות היומיומית שלך, ויש בזה אלמנט מוחץ.
והטרגדיה היא, כמובן, מה שקורה לזוג עצמו.
אני צעיר ממך בהרבה שנים, כנראה. מקווה שלא נפגעת.
ובדיוק את הטרגדיה בסיפור *שלהם* אני לא מבין – מבחינתם זה ללכת לישון.
אבל לפחות עכשיו אני מבין את החוויה שלך, כמיטב יכולתי. תודה ששיתפת.
39% ל"מכוניות 2" ב-RT
וואו, היתה לי הרגשה שהסרט יקבל ציון נמוך, אבל משום מה הייתי בטוח שלפחות זה עדיין יתיישב על אזור ה-Fresh (בסביבות ה-60 או 70 ומשהו) אבל עכשיו נראה שזה הולך להיות הסרט הראשון של פיקסאר עם ציון "רקוב" של מתחת ל-50.
כן זה באמת לא ייאמן
ודווקא ג'ון לאסיטר יהיה אחראי ל"ציון דרך " הזה
וואו, מעניין איך הביקורות ישפיעו על הסרט בקופות
הסרט הראשון היה להיט גדול מאוד. מעניין.
לא השפיע
ההערכות, נכון לעכשיו, מדברות על 75 מיליון לעומת 60 לסרט הראשון
http://www.deadline.com/2011/06/first-box-office-cars-2-bad-teacher-look-to-be-overperforming-friday/
לא שזה משנה כשהמרצ'נדייז לבדו שווה מיליארדים
כל המרצ'נדייז לכל הסרטים של פיקסאר ביחד לא כולל "מכוניות" הראשון הרוויחו בסביבות ה-7 מיליארד.
המרצ'נדייז של "מכוניות" לבדו הכניס לדיסני בסביבות ה-10 מיליארד דולר. די מטורף.
אז במקרה הזה אני לא חושב שההכנסות בקופות משנות למישהו. אולי לג'ון לאסיטר, שבאמת ובתמים נראה שאכפת לו מהסרטים האלה.
אז מה אם גרין לנטרון גרוע והוא התרסק?
זה לא אומר שאי אפשר לעשות המשך!
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=79032
האמת, לפעמים נראה כאילו האולפנים מוצאים סרטים כאלו רק כדי שיהיה אפשר לעשות להם המשך.
אני לא יודע, גם ל"טרון" הכריזו לכאורה על המשך
רק שלא נראה כאילו מישהו באמת מתכוון לעשות אותו. יכול להיות שבאמת מתכננים על המשך ל"גרין לנטרן", מתוך מחשבה שהם הפיקו פרנצ'ייז, לא סרט. מצד שני, יכול להיות שהכרזה על המשך היא רק סוג של פרומו.