שנה וחודשיים בערך אחרי שהם נסגרו, בתי הקולנוע הולכים להיפתח. כנראה. אם צבא הטיגריסים הבלתי נראים לא יתקפו, או משהו.
בכל מקרה, כמו כל דבר, גם כאן יש לצד שמחה גדולה כמה סימני שאלה: מכיוון שבתי הקולנוע גררו את הרגליים שלהם בפתיחה, נראה שהשבוע הראשון מתמקד בעיקרו ב"הנה כל הדברים שממש היינו יכולים להקרין כבר!", מה שאומר בעיקר הזדמנות לחובבי חוויית הצפייה בסרטים "כמו שצריך" יותר ממי שרוצה "הזדמנות ראשונה וחד פעמית לראות סרט כלשהו". פרט ל"בגידה" הישראלי (וגם עליו בהמשך), בעצם, אני חושב שכל הסרטים שיוצאים כרגע בקולנוע ניתן לראות באפיקים… נקרא להם "אחרים".
המתווה שהוביל לפתיחה הוא איזשהו יציר פרנקשטיין שמאפשר הקרנות מסוימות בתו ירוק (כלומר, למחוסנים), והקרנות מסוימים בתו סגול (כלומר, לילדים ו/או אנשים לא מחוסנים). לאנשים שמאוד נלחצים מהמגפה אני לא בטוח שכל העסק הזה מאוד מושך, אבל בהתחשב בכך שכל ענייני התו הירוק והסגול יתבטלו בשבוע הבא, והתחושה בציבור הרחב מתחילה להיות "אוי נו יאללה יאללה" – זה מה יש. כמו שאפשר לראות ברוב המקומות הומי האדם ברחבי הארץ – אל תצפו להרבה מסכות.
בכל מקרה, רשימת הסרטים שלפנינו מחייבת כמה שאלות, כמו "מה קרה ל"אב" שאדרי קידם כזוכה האוסקר ואז הוא באמת זכה בשני סרטי אוסקר אבל נראה שזה בכל זאת לא הספיק לו?" (עריכה: ייצא ב-24.6) או "השם ישמור, יש כל כך הרבה סרטים ישראליים מרתקים ומסקרנים שמחכים להפצה, איך דווקא קיבלנו את "בגידה" כסנונית הראשונה לקולנוע הישראלי?" או "בחייאת, לא הייתם יכולים לפרגן באיזה בכורה אחת בסופ"ש הראשון במקום לרוקן מחסנים?"
אבל זה מה יש, ועם זה ננצח. אז לנוחיותכם, ולמיטב הבנתנו, הרכבנו רשימה שככל הנראה תשתנה מלא פעמים מהרגע שאני כותב את המשפט הזה (יום ראשון, 12:51) ועד שהסרטים האלה יגיעו אל המרקע (נראה שיש כבר הקרנות מיום שלישי). נתחיל עם הסרטים שכתבנו עליהם משהו, נעבור על הסרטים שראינו אבל לא כתבנו עליהם, נמשיך לסרטים שיצאו השבוע ואין לנו מושג מהם ונסיים בהצצה למה שככל הנראה יהיה בשבועות הקרובים.
סרטים עם ביקורות
וונדר וומן 1984 – "התמות יפות והכוונה טובה, אבל כאמור, זה סיפור קומיקסי, מוגזם ולרגעים מטופש, וזאת קצת בעיה כשצריך להעביר מולו לא פחות מ-151 דקות. אישית לא השתעממתי ממנו והוא גם לא עיצבן אותי, אבל יהיה נחמד אם במאי הוליווד יפסיקו להעמיד במבחן את הסבלנות שלי." (נעמה רק)
ארץ נוודים – "מוזר לחשוב עליו בתור הסרט הגדול של 2020 – גם אם הוא בפירוש אחד הטובים שבהם. הוא לא סרט קטן, אבל הצניעות שלו היא אחת ממעלותיו… לפעמים זה מעייף. לפעמים זה יפהפה. לעיתים קרובות זה גם וגם." (זוהר אורבך)
נשמה – "נשמה" הוא סרט נהדר שמברך את החיים – ועושה זאת בחן, הומור ועם דרמה טובה. זה סרט אופטימלי לסיים עמו שנה מחורבנת, וגם אם לא תיגשו אליו כאלטרנטיבה לטיפול פסיכולוגי, הוא פשוט אחלה סרט." (רם קיץ)
טרולים מסביב לעולם – "אי אפשר להתעלם מההרגשה שמדובר בסרט מאוד מאוד מאוד מאוד טיפשי. מאוד." (יהונתן צוריה)
עוזרת אישית – "אחד הסרטים המשעממים הכי טובים שראיתי." (זוהר אורבך)
ביל וטד שורפים ת'זמן – "אז קורים הרבה מאוד דברים, קווי העלילה השונים נפגשים לעיתים רחוקות וכל העניין מסובך מדי וחמור מזה – מפוזר. אפשר להגיד הרבה דברים על הסרטים המקוריים, אבל לפחות הם היו פשוטים, קוהרנטיים ויעילים." (נעמה רק)
טנט – "גם אם לא תאהבו את הסרט (ורבים לא אהבו), דבר אחד בטוח: אין לי מושג איך נולאן עשה את כל הסצנות המשוגעות פה, אבל עזבו 'איך' – זה שהוא יצא לדרך, זה מה שמדהים. לזה קוראים, נדמה לי, שאפתנות." (יצחק בארי)
סרטים בלי ביקורות
סתם אחד – "סתם אחד" הוא פשוט "ג'ון וויק" לעניים. אבל ג'ון וויק לעניים זה עדיין ג'ון וויק, ולפחות הדמויות בו הרבה יותר חביבות. סרט עם הרבה כיף, שווה צפייה ולוּ בשביל סצנת האוטובוס. (רם קיץ)
ללא מעצורים – סרט מאוד מטומטם על מישהי שצופרת לראסל קרואו בצומת אחרי שהוא לא זז כשיש אור ירוק. אני באמת מרחם על כל מי שייקח את הסיכון של ללכת לקולנוע כדי לצפות בשטות הזאת, שבה המשחק "פורטנייט" לא רק מוזכר, אלא יש לו משמעות עלילתית. כי זה העולם שאנחנו חיים בו. (מתן בכר)
אפליקציה סוף – סרט אימה קלישאתי עם דמויות קלישאתיות שמוצאות את מותן באמצעות הרעה הכי חולה של הז'אנר – ג'אמפסקיירס. עדיף כבר לצפות בקליפ הזה של ניקבלבק, או בפרק של "מראה שחורה" או פשוט בסרט אימה טוב. (מתן בכר)
ואז רקדנו – יותר משהוא סרט רומנטי, או סרט על חברות (ובשני הוא יותר מוצלח בעיניי), "ואז רקדנו" הוא סרט של חיפוש עצמי דרך אומנות, ואת זה הוא עושה ממש טוב. (מאיה כהן שלו)
אמאל'ה – נורא רציתי לאהוב את "אמאל'ה", שם שהוא אפילו יותר מסתם "לא טוב" ועל גבול הפושע, אבל נעזוב את זה. רציתי לאהוב אותו כי הוא סרטו השני של הבמאי של "חיפוש", וממש אהבתי את "חיפוש", למרות כמה בעיות לקראת הסוף. חשבתי שסרטו השני יהיה עלייה ברמה, או לכל הפחות משהו שנשאר ברמה של הסרט הקודם. לצערי, מצאתי מוצר נחות מקודמו – כזה שבו בניית הדמויות הנפלאה של הסרט ההוא נזנחת לטובת קלישאות ובמקום זה אנחנו מקבלים שעה ראשונה מותחת מאוד ונפלאה באמת, אבל בערך זהו. הייתה כאן אפשרות למשהו אגדי, ובמקום זה יש כאן משהו שהוא אפילו פחות מיומית. (יהונתן צוריה)
דני קרוון – אם כל הכבוד לסרטים הגדולים שיעלו לאקרנים בסוף השבוע הקרוב, "דני קרוון" הוא אחד הסרטים שאשכרה פתחו את פתי הקולנוע בחודשים האחרונים. קולנוע לב הקרינו את הדוקו על הפסל המהולל שוב ושוב בהקרנות הסופ"ש שלהם, בפורמט מזמין ונוח של הקרנה + שיחה עם הבמאי. קרוון, למקרה שלא הכרתם את השם, הוא האיש מאחורי אנדרטת חטיבת הנגב, כיכר הבימה וכיכר לבנה בתל אביב ויצירות נוספות. נושא הסרט וצורת הקרנתו נותנים רושם של יצירה לימי עיון בנושא אמנות במרחב הציבורי או משהו, אבל דמותו של דני קרוון עצמו הופכת אותו ליותר מתיק עבודות מצולם היטב.
זהו סיפורו של פסל מפורסם שיצירותיו עצומות המימדים מעטרות מרחבים ציבוריים בכל העולם והוא שונא את זה. כלומר, הוא אוהב את היצירות שלו. אוהב אותן כפי שהן נוצרו על הנייר, או ממש בשנייה שבה הוצגו לראשונה לציבור. הוא פחות אוהב את מה שקורה כשאנשים מתערבבים וחיים בתוך היצירה שלו, משאירים אחריהם לכלוך או בלאגן. הוא במיוחד שונא את מי שאמורים לתחזק את היצירות שלו ולא מקפידים לנקות אותן, להחליף נורות או להפעיל מפלים וזרמי מים המשולבים בעיצוב. אמנים אחרים לא צריכים להיות מוטרדים מעניינים כאלה כי היצירות שלהם יושבות במוזיאון, אבל קרוון יוצר עבודות ענקיות שאנשים הולכים בתוכן ואיתני הטבע משאירים עליהן סימנים. זה חלק מהאפיל, בעצם, אבל קרוון לא רואה את זה כך, מה שיוצר, לפחות עבורו, מצב די סיזיפי.
"דני קרוון" לוקח את ההוא מהכותרות למסע בין יצירות שלו בעולם, מלווה את הדילמה שלו סביב יצירת פסל שנוי במחלוקת בפולין ומציג את מערכת היחסים שלו עם המשפחה שלו, שגם היא איננה חסינה מהנרגנות שלו. באחת הסצנות הוא מעליב את בתו, תמר קרוון, כשהוא מכריז שהעבודה היא הדבר החשוב לו ביותר בחייו, והיא אולי כועסת אבל כנראה גם קצת רגילה לזה. היא נוזפת בו ומנסה להסביר לו למה תוך כדי שהיא מציירת לבבות קטנים, שומרת על הקול שלה מול האב שנותן לרגשותיו להניע אותו ולהסעיר אותו בכל רגע נתון. אז כן, יש המון סרטים על אמנים מוכשרים עם כישורים חברתיים בעייתים, אבל הפורמט הדוקומנטרי מוציא מהנראטיב המוכר הזה יותר מורכבות רגשית ועניין מהמקובל. (נעמה רק)
בנוסף, יוצאים כל הסרטים הבאים, שלא ראינו. אולי הם טובים?
שיגועים ודרקונים, חיים אחרים, סיפור חיי, העד הבלתי נראה, הדברים הקטנים, בגידה, מלחמה עם סבא, וגנב עם כבוד.
ובשבוע הבא (ככל הנראה, טעות לעולם חוזרת, לכו תדעו):
צעירה מבטיחה – "האהבה והמחשבה המרובות שהושקעו בסיפור הזה ניכרות, והן מפצות על חריקות כאלה ואחרות בתסריט או בבימוי. הבונוס הוא כמובן קאסט החלומות שלו." (נעמה רק)
עוד סיבוב – "אם הסרט בכלליותו הוא סרט כיף וזורם, הסיום מעלה אותו לרמת 'תקשיבו, אתם צריכים לראות את זה'." (יהונתן צוריה)
סקובי דו! – "אני לא יודע אם "סקובי דו" הוא סרט "טוב" לילדים או למבוגרים. אני לא חושב שהוא גרוע כמו שחלק מהאנשים עושים ממנו, אבל אני מודע לחולשותיו. אבל זה לא משנה – אני יודע שזה סרט ששימח אותי ושלשעה וחצי חייכתי בהתקפים קלים וגם ציחקקתי בצורה בלתי נשלטת כששמעתי צלילים מסוימים." (יהונתן צוריה)
מורטל קומבט – "אם אתם לא חובבי "מורטל קומבט" הארד קור או סתם עייפים ממש והמוח שלכם כבוי גם ככה – תחשבו טוב לפני צפייה בסרט הזה." (יצחק בארי)
גודזילה נגד קונג – " אני נהניתי, והייתי נהנה הרבה יותר אם הייתי רואה את המפלצות הללו במסך האיימקס הקרוב לביתי. ברגע שזה יתאפשר, אני די בטוח שאלך לשם כדי לחוות את העסק כמו שצריך." (יצחק בארי)
ריה והדרקון האחרון – "למרות בעיות בעלילה, נהניתי. האקשן ממש ממש טוב, אבל גם האנימציה מציבה סטנדרט חדש, סטנדרט שכמו תמיד יישבר על ידי סרט אחר מבית דיסני." (רם קיץ)
קרואלה – שלא ראינו.
מוזמנים להמליץ ולהזהיר על סרטים מהרשימה (או כאלה שייצאו בעתיד) ולשתף חוויות מהחזרה של בתי הקולנוע לחיינו.
לא ראיתי עדיין אף אחד מהסרטים ברשימה
ותיאורטית, אם בתי הקולנוע כאן היו נפתחים בקרוב (אני לא בארץ), הייתי ממש שמחה לראות את נומאדלנד, סתם אחד, צעירה מבטיחה ועוד סיבוב. אבל כל אלה סרטים שהייתי רואה באותה מידה על המסך הביתי שלי.
כשאני חושבת על הציפייה וההתרגשות לקראת פתיחה מחודשת של בתי הקולנוע, שני הסרטים שאני הכי מצפה לראות על המסך הגדול הם In the Heights ו-מקום שקט 2. כמובן שמדובר על סרטים מאוד שונים – אחד מיוזיקל צבעוני ושמח והשני סרט אימה מותח שבו כל רחש מקפיץ. אבל לגביי שניהם אני מרגישה שלראות אותם עם קהל ישדרג משמעותית את החוויה לעומת צפייה ביתית.
אבל תכלס, כשסוף סוף יפתחו פה את האולמות, יש מצב טוב שאני פשוט אלך לכל סרט סביר מינוס שיוקרן, כי אני ממש ממש מתגעגעת לקולנוע אחרי יותר משנה בלי.
התפספסה פה הזדמנות פז להקרין את "אמאל'ה" לצד "אסיה הישראלי
ולאפשר דאבל פיצ'ר "אימהות מטפלות בבנות בעל מוגבלות פיזית".
(אם כי "אמאל'ה" הוא במילא התוצר המוצלח יותר, גם אם המטופש יותר, בהשוואה הזו).
טוב, אי אפשר לעשות גם דאבל פיצ'ר כזה
וגם את הדאבל פיצ'ר המתבקש בעולם והוא אסיה-אפריקה.
לוידע
(ל"ת)
דעות קצרצרות
כדאי לראות:
עוזרת אישית – כמו שזוהר כתב, מתחת לאפרוריות ונטולת אירועים "גדולים" על פני השטח יש סיפור אקטואלי ומטריד שמצליח להכנס מתחת לעור, הרבה בזכות ג'וליה גארנר.
צעירה מבטיחה – הסרט הראשון שראיתי ב-2021, ותכלס, לא חושב שראיתי עדיין סרט אחר השנה שאהבתי יותר ממנו (היו כמה שהתקרבו). עטיפה פופית ומתקתקה שמתחתיה נמצא ממתק רעיל והופך-קרביים. עבודה מדהימה של פנל, מוליגן ושאר הקאסט המלוהק היטב.
גודזילה נגד קונג – האם זה סרט מטומטם? מאוד. האם נהניתי? מאודדדדד. והרגשתי שהייתי נהנה הרבה יותר אם הייתי צופה בו על מסך גדול.
אפשר לראות:
נשמה – שני הסרטים של פיקסאר השנה לא הדהימו אותי, אבל זה בהחלט המוצלח מבין השניים.
אמאל'ה – לא טוב כמו "חיפוש" וקצת מאבד גובה במערכה האחרונה, אבל חיבבתי. לא משהו שחובה לראות במסך הגדול, אבל כאמור, אפשר.
עוד סיבוב – כמו שיהונתן כתב, סרט כיפי וזורם. פחות הבנתי את ההתלהבות מהסיום שלו, אבל עדיין.
אפשר לוותר:
וונדר וומן 1984 – אני מניח שמי שרצה לצפות בו כבר עשה את זה מתישהו בחודשים האחרונים. אין סיבה מיוחדת לצפות בו שוב על מסך גדול. ואם עדיין לא צפיתם, יש דברים יותר טובים לראות לכבוד שובו של הקולנוע.
ארץ נוודים – כמעט דוקו, ולא אחד מרתק, בלשון המעטה. יותר שומר מסך יפה מאשר סרט מעניין. רואים שלקלואי ז'או יש כשרון מאחורי המצלמה, ואני אשמח לראות אותו בסרט טוב יותר.
מורטל קומבט – לא מטומטם-בקטע-טוב כדי להיות מבדר כמו הסרט המקורי וגם לא מטומטם-בקטע-רע כדי להיות רע כמו סרט ההמשך של המקורי. פשוט…משעמם ונשכח. אה, ואין בו אפילו טורניר, אז מה הטעם.
טרולים 2 – לעזאזל, הוא יצא ממש בתחילת הקורונה. או שכבר ראיתם אותו או שכבר לא תראו אותו.
כדאי להתרחק:
סתם אחד – אלים לשם האלימות ונוטף אכזריות ללא סיבה. פשוט סרט שהוא mean-spirited.
סקוב! – יותר כמו Scooby-Don't. סרט "סקובי-דו" נהדר, במשך שתים עשרה וחצי הדקות הראשונות שלו, ואני בהחלט ממליץ לצפות בהן ואז לעצור ולהעמיד פנים שזה סרט קצר. כתבתי בהרחבה כאן (לפני כמעט שנה בדיוק, דאם).
וכמובן שגם אני מתרגש לחזור לבתי הקולנוע וכבר יש לי כרטיסים ל"טנט" ביום שבת. ראיתי אותו בבית והתגובה שלי בסוף הייתה "Meh". אבל מאז הייתה לי תחושה שאולי זה מצריך צפייה נוספת, ואם אפשר לעשות אותה על המסך הגדול, מה טוב.
צעירה מבטיחה
מישהו יודע להגיד באיזה בתי קולנוע הולכים להקרין את צעירה מבטיחה? לא מצאתי אזכור לזה בהוט סינמה או ביס פלנט
בכולם, ככל הנראה
אבל רק החל משבוע הבא
הערה קטנה
אני רק אומר שמתוך מעט הסרטים שכן ראיתי, "ואז רקדנו" השוודי-גיאורגי (הפקה שוודית שמתרחשת בגיאורגיה ודוברת גרוזינית) הוא הסרט הכי טוב שנמצא על המסכים, ואם למפיצים תהיה סבלנות, והם לא יורידו אותו אחרי שבוע, הסרט הזה אשכרה יכול להיות להיט ארט-האוס קטן. סיפור אהבה יפהפה בין שני גברים על רקע הרבה פולקלור, מוסיקה, וריקודים גרוזינים – ובלי ציניות, זה מרגש ועשוי נהדר.
עוד סיבוב?
Whatever happened to baby Jane עשה את הסיום הזה הרבה הרבה יותר טוב
זה לא אותו סיום בכלל
כלומר, זה שבשניהם יש אנשים רוקדים זה לא הופך אותו לאותה סצנה.
נראה שגם "דני קרוון" יהיה החל מיום חמישי בקולנוע לב
(ל"ת)
בטוויסט עגום, הוא נפטר אתמול
https://www.haaretz.co.il/gallery/art/.premium-1.9855678
והנה הטריילר לסרט, קצת בא לי לראות אותו, חבל שנגמרו הקרנות זום.
טוב, תקשיבו, בכנות, אין לי מושג מה הולך לצאת בקולנוע בשבועות הקרובים
אני מניח שהתמונה תתבהר מתישהו, אבל כרגע זה לא רק שיש סימני שאלה, זה שיש סימנים סותרים לחלוטין: יס פלנט אומר דבר אחד, הוט סינמה משהו אחר, וסינמה סיטי דבר שלישי.
קצת קשה להבין משהו בבלגן כזה. ננסה לעשות כמיטב יכולתנו, אבל אגיד מראש שהתאריכון יהיה בסימן כוכבית מסוים עד שהדברים יסתדרו.
סוף סוף, טריילר ל-Last night in soho של אדגר רייט.
https://www.youtube.com/watch?v=TnkwtUFS6Ds
אין לי מילים לומר כמה אני נרגש וכמה אני סקרן.
גם מתעסק עם הזמן וגם מלהק את דוקטור הו.
(ל"ת)
יש צפי ל'אלמנה השחורה'?
(ל"ת)
כן, בתחילת יולי, צמוד לתאריך הארה"בי שלי
(ל"ת)
האמת שההקרנות לבעלי תו ירוק יכול להיות מוצלח במיוחד
ללא ילדים שעושים רעש
אז נוכל ליהנות מזה למשך 5 ימים בדיוק
(ל"ת)
טוב, אז כצפוי
מסכות הן פיקציה. לא ראיתי אדם אחד שמעיר (בין אם סדרן או סתם איש לרעהו) על עניין המסכות, ופרט לעובדה שבכניסה התבקשנו למסור גם תו ירוק, קשה להגיד שחשתי בשינוי מהותי בין הקולנוע פוסט-קורונה ולפני קורונה (ובהתחשב בכך שגם זה הולך ויעלם לו ביום שלישי הבא, בכלל).
כן אציין שלא הייתה נראית תנועת צופים גדולה מדי, אבל זה קצת "בנוהל" ביס פלאנט ירושלים, ובהתחשב בקרבה שלו למזרח העיר לאור המהומות, אולי חלק מהצופים החליטו להתפשר על איכות בשביל תחושת בטחון, ואפשרי בהחלט שצבא הצופים פשוט השתלט על סינמה סיטי ושם לא היה אפילו מקום לזוז. תכלס אני מעדיף את זה ככה, רק מחזיק אצבעות שזה לא מבשר על סגירה/צמצום עתידי של היס פלאנט הנ"ל.
איכשהו מצאתי את עצמי ב"וונדר וומן 1984", ומה אני אגיד: זה בהחלט סרט טיפשי מסך גדול. אבל למה כזה ארוך.
בסך הכל נחמד כל הקטע הזה של קולנוע. אני עלול לשוב.
הייתה לנו הקרנה פרטית. היה מגניב ואפשר היה לדבר בכיף בלי להפריע
(ל"ת)
הקולנוע חוזר ואיתו אינטראקציה אנושית
בקרוב אצלכם?
אני די משוכנע שראיתי גם את "host" מופיע בכמה הקרנות
כמובן שלא מדובר בסרט הנהדר של בונג ג'ון הו, אלא באימתון בריטי קצרצר (56 דקות) שמתרחש כולו במסגרת שיחת זום בימי הבידוד החברתי, בה הדמויות מבצעות זימון רוחות משועשע ש(הפתעה הפתעה) משתבש. למרות שהסרט סובל מהמון בעיות של הז'אנר (שהעיקרית ביניהן היא הטימטום של הדמויות שאף אחת מהן לא עושה את מה שכולנו היינו עושים בסיטואציה הניתנת), הוא עדיין שווה צפיה, ולו רק בשל השימוש החכם במדיום שבו הוא משתמש. כמעט כל פיצ'ר של הפלטפורמה – מהעוצמות המשתנות במיקרופונים, כפתור המיוט, הרקעים הוירטואליים ובעיות חיבוריות משמשות להבהלות (לא כולן זולות) ולהקרפות די יעילות. מה שכן, הרעיון של לראות את הסרט הזה בקולנוע די מגוחך – לא רק בשל האורך הקצרצר שלו, אלא גם כיוון שהסרט פועל במגבלות הפלטפורמה – הכל מאיכות סאונד מפוקפקת ועד לרזולוציה נמוכה במיוחד של צילום שללא ספק כוונה למסך הלפטופ (אם לא לסלולרי).
זה לא מוזר
שבאותו המחיר אתה מקבל סרט של 56 דקות וסרט של 150?
זאת בדיוק דרך המחשבה שגורמת לסרטים להגיע לשלוש שעות.
בספרים, לפחות, יש מתאם כלשהו בין האורך למחיר.
לא נתקלתי בזה מעולם בארץ
אבל בגרמניה יש תוספת מחיר לסרטים ארוכים במיוחד.
זה לא מוזר
שבאותו מחיר אתה מקבל שעתיים ורבע של סולו: סיפור מלחמת הכוכבים ושעתיים ורבע של פרזיטים?
היו מספר סרטים שנראה שהוקרו בעיקר במובילנד
ולא ברשתות האחרות. יש מצב ש"הוסט" הוא אחד מהם ואנחנו בעצם כבר צריכים לעשות לו דף סרט. יש מצב שהוא רק יקורן בעתיד. הכל מבלבל.
אז, מה ייצא השבוע?
כאמור, טעות לעולם חוזרת וכרגע נראה שרוב הסרטים שצוינו בכתבה ככאלה שיוצאים לא ייצאו. הנה תמונת העדכנית:
יוצאים ב-99% (קרי: כל בתי הקולנוע הגדולים מסכימים שזה ייצא שבוע הבא, לחלקם אפילו יש הקרנות עיתונאים):
גודזילה נגד קונג
פריקי
עוד סיבוב
ריה והדרקון האחרון
קרואלה
שומר טינה
יוצא ב-90% (יס פלנט וסינמה סיטי רושמים אותו בתאריך הנ"ל):
מקום שקט 2
יוצא ב-80% (הוט סינמה ויס פלנט רושמים אותו בתאריך הנ"ל. סינמה סיטי חושבים שייצא רק שבוע הבא. לב עדיין לא מתפקדים אבל נראה שהם רומזים שהוא כן יוצא השבוע):
צעירה מבטיחה
יוצא ב-50% (הוט סינמה יס פלנט רושמים אותו בתאריך הנ"ל, סינמה סיטי משבצים אותו בכלל באוגוסט, ובגלל שיוצאים עוד כמה סרטי ילדים השבוע יש מצב שהמפיצים שלו יחליטו באמת להרחיק אותו השבוע):
סקובי-דו!
לפי עדכון השעות של הסופ"ש באתר של יס פלאנט
"סקובי-דו!", "צעירה מבטיחה" ו"מקום שקט 2" ייצאו לבתי הקולנוע השבוע.
אני רואה גם שהם החליטו להקרין את גודזילה נגד קונג ב-imax 2d
החלטה אומללה.
זה בדיוק הסרט שצריך בשבילו איימקס תלת מימד, הוויתור על התלת מימד מקטין לי מאוד את החשק ללכת לראות את הסרט. כלומר, אני מניח שאני אלך לראות ואני מניח שעל המסך הענק של האיימקס זה יהיה מרהיב, אבל בחיי שכל כך רציתי לראות את הסרט הזה בתלת מימד של איימקס, הסרט הזה נועד לתלת מימד מרהיב של איימקס.
כמה חבל, מקווה שיחזרו בהם.
ונראה שנרגע
כלומר, עדיין נראה שיש תזוזה כלשהי, אבל נראה שמעכשיו נראה טפטוף סביר מבחינת מספר הסרטים שיוצאים: היום יוצאים רק 3 סרטים בסך הכל.
שזה מצד אחד מגניב ונחמד, מצד שני עדיין קצת תמוה בהתחשב בכך שיש לא מעט סרטים על המדף שמחכים להפצה. אבל, נו, טוב.