ברוכים הבאים לסינמונדיאל: גביע העולם בקולנוע

התחרות המטורפת ביותר שנעשתה באתר הזה אי פעם מתחילה עכשיו. 32 במאים מתחרים על תואר מחזיק גביע העולם בקולנוע

אני לא יודע שום דבר על כדורגל. אני לא זוכר מה זה בדיוק נבדל, והאמת שזה לא מטריד אותי; אני לא יודע מאיזה צד מניחים את הדשא, ואם אני נקלע למקום שבו מוקרן משחק, אני בעיקר מייחל לכך שבמקום זה הייתי רואה איזה סרט טוב. מצד שני, אני מאוד אוהב את המונדיאל – כלומר, חוץ מהקטע של הכדורגל: הבתים, הדירוגים, התחרות שבסופה נשאר רק אחד. אז ארגנתי לי מונדיאל משלי.

שלום וברוכים הבאים לסינמונדיאל הראשון של עין הדג, תחרות שבה 32 מהבמאים הגדולים, האהובים והמשפיעים בעולם יתחרו על ליבו של הקהל – אתם – בשורה של תחרויות אחד-על-אחד חסרות רחמים. מבנה התחרות זהה בדיוק לזה של המונדיאל האחר – זה שבו משחקים כדורגל: הבמאים מחולקים ל"בתים" של ארבעה, ויתחרו זה בזה; שני הבמאים שיגיעו למקומות הראשונים בכל בית יעלו לשמינית הגמר – ומשם כבר אין חזרה: כל משחק הוא המשחק המכריע. מי שמפסיד – עף. המתחרים ינופו עד שנגיע לגמר, בו נגלה מיהו הזוכה, ומחזיק גביע עין הדג למשך ארבע השנים הקרובות לפחות. התחרות אינה הוגנת, אבל ככה זה בכדורגל, לדרבי חוקים משלו. או משהו.

יום 14 (סגור)
יום 13 (סגור)
יום 12 (סגור)
יום 11 (סגור)
יום 10 (סגור)
יום 9 (סגור)
יום 8 (סגור)
יום 7 (סגור)
יום 6 (סגור)
יום 5 (סגור)
יום 4 (סגור)
יום 3 (סגור)
יום 2 (סגור)
יום 1 (סגור)

איך נבחרו המשתתפים?

מטרת הסינמונדיאל היא לבחור את הבמאי העכשווי הפופולרי ביותר. אבל מה פירוש "עכשווי"? כדי לעמוד בתנאי הסף של כניסה לתחרות, על במאים לעמוד בשני תנאים:

א. הבחירה היא על פי גוף עבודה של במאי, ולא על פי סרט בודד; לכן כדי להיכנס לרשימה על הבמאים להיות בעלי "גוף עבודה" – כלומר, פילמוגרפיה הכוללת שלושה סרטים לפחות.
ב. להיות במאים פעילים כיום: אנחנו לא בוחרים כאן את הבמאי הטוב ביותר בכל הזמנים, ולא תתבקשו להתלבט בין בילי וויילדר לבין צ'רלי צ'פלין. במאים מתים, או כאלה שסתם יצאו לפנסיה, אינם משתתפים. התנאי להשתתפות: להוציא סרט אחד לפחות להפצה רחבה במהלך חמש השנים האחרונות.

מבין הבמאים הכשירים, השיקול בבחירת 32 המתחרים היה הפוטנציאל שלהם בתחרות המודדת את הפופולריות בקרב גולשי עין הדג. לשם כך נשקלו התוצאות שלהם בתולדות סקרי סיכום השנה של עין הדג, כמו גם הישגיהם בתחומים אחרים, כמו פרסי אוסקר וציונים ב-IMDb.

מהם חוקי המשחק?

32 הבמאים חולקו לשמונה בתים. בכל אחד מהם, כל זוג במאים יעלה למגרש יחד כדי להתחרות בסקר אחד-על-אחד. הבמאי הזוכה בסקר יקבל שלוש נקודות; הבמאי המפסיד – 0. במקרה של סקר שיסתיים בהפרש של 5 קולות או פחות לכאן או לכאן, התוצאה תיחשב ל"תיקו" וכל אחד מהבמאים יקבל נקודה אחת. במקרה של מספר נקודות זהה, העדיפות בדירוג בטבלה תינתן לבמאי שמספר הקולות הכולל שקיבל בסקרים שבו השתתף היה הגדול יותר.

כל אחד מהסקרים יישאר פתוח למשך לא יותר (ואולי פחות!) מ-24 שעות, וייסגר ללא התראה מוקדמת.

לאחר סיום כל משחקי שלב הבתים, המועמדים יוצלבו למשחקי שמינית הגמר, בהם כל במאי שהגיע למקום ראשון בבית כלשהו ישחק נגד במאי שהגיע למקום שני בבית אחר. למשל: הזוכה בבית א' ישחק נגד הסגן של בית ב'; הזוכה בבית ב' ישחק נגד הסגן בבית א', הזוכה בבית ג' ישחק נגד הסגן בבית ד' וכו'. הזוכים בשלב שמינית הגמר ימשיכו אל רבע הגמר, וכן הלאה – עד למשחק הגמר.
שימו לב, בשלב זה אין תיקו. אפילו קול אחד יכול להכריע את המשחק לכאן או לכאן.

מילה על התנהגות ספורטיבית: אתם רשאים להצביע פעם אחת. במקרה של חשד כלשהו להצבעות כפולות, משולשות, מחומשות, מעושרות וסתם לא כשרות, הועדה המארגנת של התחרות – אני – רשאית לפסול, להסיר ולמחוק כל קול שאפילו הסתכל עליה עקום.

טירוף? זוהי ספרטה, רבותי.

שיהיה לכם סינמונדיאל שמח ושהבמאי הטוב יותר ינצח. יש לכם כמה החלטות קשות מאוד לעשות בחודש הקרוב.

אלה הם הבתים:

בית א'
מקום במאי ניקוד
1 סטיבן ספילברג 9
2 דארן ארונופסקי 6
2 טים ברטון 3
4 לארס פון טרייר 0
בית ב'
מקום במאי ניקוד
1 האחים כהן 9
2 הייאו מיאזאקי 6
3 פול גרינגראס 3
4 פארק צ'אן ווק 0
בית ג'
מקום במאי ניקוד
1 קוונטין טרנטינו 9
2 מרטין סקורסזה 6
3 גיירמו דל טורו 3
4 קתרין ביגלו 0
בית ד'
מקום במאי ניקוד
1 אדגר רייט 7
2 קלינט איסטווד 5
3 מתיו ווהן 4
4 ג'וס ווידון 0
בית ה'
מקום במאי ניקוד
1 דיוויד פינצ'ר 9
2 בראד בירד 6
3 ווס אנדרסון 3
4 יוסף סידר 0
בית ו'
מקום במאי ניקוד
1 כריסטופר נולאן 9
2 ג'יימס קמרון 6
3 דני בויל 3
3 וודי אלן 0
בית ז'
מקום במאי ניקוד
1 אלפונסו קוארון 9
3 פיטר ג'קסון 6
3 דייויד או. ראסל 3
0 פדרו אלמודובר 0
בית ח'
מקום במאי ניקוד
1 ספייק ג'ונז 9
2 רידלי סקוט 6
3 מישל גונדרי 3
4 פול ת. אנדרסון 0