(מה זה סינמונדיאל? מה קורה פה? אם זאת הפעם הראשונה שלכם פה, תמצאו את כל ההסברים בכתבת הפתיחה של הסינמונדיאל).
אתמול התרחשו רביעיית משחקים, בית אחד ובו שני משחקים דורסניים, ובית אחר מתוח וצמוד.
בית ג' סיפק אתמול שני ניצחונות מוחצים (או הפסדים, תלוי איך מסתכלים על זה). בקרב המאסטרים הוותיקים של סקורסזה נגד איסטווד, לאחר שהנבחרת שלו עשתה התקפה אחת מוצלחת, איסטווד אמר שזה מספיק והלך ומרגע זה והלאה הנבחרת של איסטווד ספגה גול אחר גול, וזה כנראה גם לא עזר שאיסטווד הביא מאמן רוגבי למשחק כדורגל. פיין דווקא בא מוכן למשחק, אבל צימק את כל השחקנים שלו לגודל קטנטן בגלל חוסר הבנה לגבי אופי המשחק, מה שהקל על הנבחרת של פת"א לנצח בגדול.
בית ד' לעומת זאת היה מותח. למרות שהניצחון של ספילברג היה כמעט עובדה מוגמרת, הנבחרת של וילנב עשתה לו חיים קשים מהצפוי בדרך לניצחון, וגרם לניצחון בקושי של 3:2 לספילברג. ובינתיים, בעוד שמילר היה נראה בהתחלה בדרך לניצחון, טקטיקת השחקנים שלו לדהור לוואלהאלה בפיצוצים מדהימים ובדרך לאבד כמה שחקנים מהקבוצה הוכיחה את עצמה כפחות טובה לאחר שהוא מצא את עצמו עם 6 שחקנים מול ה-11 נותרים של מילר ולורד. הוא עדיין הצליח לשמור על תיקו יפה, אבל נמנע ממנו הניצחון שהיה יכול להיות לו.
ולקראת השבוע החדש, אנחנו מתחילים עם שלושה משחקים.
מהצד האחד של המגרש, הנבחרת המוקפדת ביותר של ווס אנדרסון: "משפחת טננבאום", "עמוק במים", "רכבת לדארג'ילינג", "ממלכת אור הירח", "מר שועל המהולל", "מלון גרנד בודפסט", "פשיעות קטנות" ו"המרוץ לצמרת של מקס פישר", כולם עומדים בסימטריה מוחלטת בזמן שמנגן ההמנון הווס אנדרוסני, קאבר פורטוגזי ל"רובי יום-שלישי" של האבנים המתגלגלות.
מהצד השני, הנבחרת מלאת המרץ של פיטר ג'קסון, שמורכבת מזומבים, חייזרים, הוביטים, אלפים, אורקים, גמדים, דינזואורים וגורילה אחת מאוד גדולה. בין סרטיו אפשר למצוא את "יצורים שמימיים", "טעם רע", "עיר הרשע", "מוות קליני", "קינג קונג" וגם, כמובן האפוסים על הארץ התיכונה – טרילוגית "שר הטבעות" וטרילוגית "ההוביט".
בית ה', משחק 1
מס' מצביעים: 439 Loading ...
|
במשחק השני בבית אפשר למצוא קרב בתוך הממלכה המאוחדת של צמד בריטים שהולכים ראש בראש אחד כנגד השני. האחד, מרטין מקדונה, במאי עם קריירה ארוכה בסרטים קצרים ומחזות, וקריירה קצרה ומשובחת עם סרטים ארוכים, ביניהם הלהיט "ברוז'", הסרט "שבעה פסיכופטים" והסרט שמשלב את חיבתו של מקדונה לשים בשמות של הסרטים שלו מספרים ומקומות: "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי".
השני, דני בויל, במאי שמביים כבר יותר משני עשורים ואחראי למספר סרטים מוכרים ואהובים ביניהם "טריינספוטינג", "28 יום אחרי", "127 שעות", "סטיב ג'ובס", "חברים לרצח", "מיליונים", "נער החידות ממומביי" ו"שמש".
בית ה', משחק 2
מס' מצביעים: 423 Loading ...
|
בינתיים, במשחק הראשון והאחרון בבית ו' להיום, מתמודדים שני במאים וירטואוזים שעשו סרטים אהובים במולדתם ולהיטים גדולים בארה"ב.
אלחנדרו גונזלס איניאריטו היה מנצח את התחרות בקלות עם הקריטריון לנצחון היו "הבמאי עם השם הארוך והמרשים ביותר", אבל גם בתחום הסרטים מדובר בבמאי שלא כדאי לזלזל בו. כבר מסרטו הראשון הוא צבר מועמדויות לאוסקר, וכמעט כל סרט שלו זוכה לשבחים ומחמאות מקיר אל קיר. הוא ביים את "אהבה נושכת", "21 גרם", "בבל", "ביותיפול", "האיש שנולד מחדש" ו"בירדמן".
השם של אדגר רייט יותר פשוט, אבל זה מכיוון שהוא נותן לסרטים שלו לעשות את הדיבורים בשבילו. בין אם זאת טרילוגיית הקורנטו ("מת על המתים", "שוטרים לוהטים" ו"סוף העולם"), סרט הקומיקס שלו "סקוט פילגרים נגד העולם" או הסרט מכוניות המוזיקלי שלו "בייבי דרייבר", פארודיית המערבונים שלו "בעבור חופן אצבעות" או הסדרה "Spaced" , כל יצירה שלו היא חגיגה של סטייל, תסריט מוקפד ומלא רמזים והומור סוחף.
שאלת הקריינים באולפן
אז, שאלה:
אישית, אני נהנה מהתקצירים הקצת מפליגים בדמיון אבל כתבנו במרתף מסר לי שיכול להיות שיש עוד אנשים בעולם עם (השם ישמור!) דעות שונות משלי. אז, אני אפנה את השאלה אליכם: איך אתם הייתם רוצים את התקצירים? יותר תמציתיים ורשמיים (דיווח של המפגשים, האחוזים והנקודות)? בערך כמו שהם עכשיו? בין לבין? אפילו יותר מופרעים? קצרים יותר? ארוכים יותר?
אתה נהנה? אז תעשה מה שאתה רוצה
(לא, ברצינות, פרויקט כזה לא יעבוד אם מי שמבצע אותו בפועל לא יהנה ויתחזק אותו צמוד, אז תעשה מה שיגרום לך לא להגיע לגמר עם הלשון בחוץ)
התקצירים מעולים ככה
בעייני זה בדיוק במידה לא מוגזם מידי ולא יבש מידי.
תראה אני אישית נהנה.
למרות שלא רשמת כמה כמה ניצחו סרקסוזי ופת״א!!!
והכי חשוב שתעשה מה שאתה רוצה וכולנו נהנה!!
אני נהנה מאוד מהתקצירים
ומבחינתי אתה יכול אפילו להתפרע יותר!
כן הייתי שמח אם במקום תוצאות כדורגל מומצאות היית משתמש בדיווח בתוצאות האמת בהצבעה.
סתם כי זה יותר מעניין ולפעמים אני הולך כתבה אחורה לבדוק.
זה רעיון טוב
(ל"ת)
אחלה תקצירים
(ל"ת)
התקצירים נהדרים לדעתי
אני לא רואה שום סיבה להפסיק אותם. השילוב של רפרנסים לסרטים עם כדורגל מצויין לדעתי, אפשר אפילו לקחת אותם רחוק יותר (אבל גם הצורה הנוכחית מצויינת)
more of the same, please...
(ל"ת)
כמה שיותר מופרע יותר טוב.
(ל"ת)
התלבטות קשה בבית ו
אוהב מאוד את שניהם הלב אומר אדגר רייט אבל הוא לא עשה משהו שמתקרב בעיניי לבירדמן ולכן אני הולך עם איניאריטו
אחלה תקצירים
סקרן לדעת מה הכוונה בלהתפרע
עם כמה שעות לסיום, בית ה' מוכיח את עצמו כצמוד (ומותח) מאוד
האם מקדונה ובויל יסיימו בתיקו, או שיצליחו לפתוח פער אחד מהשני? והאם, בהמשך המגמה שמתרחשת לאורך כל היום – ג'קסון יצליח לסגור את הפער ולהשוות מול אנדרסון?
רייט, לעומת זאת, בשלב זה בעיקר משתעשע עם איניאריטו.
יש כאן כמה הפתעות
קודם כל בעיניי כמות הקולות לג'קסון שחוץ משר הטבעות (אם כי זה חוץ מ… די גדול) לא באמת עשה משהו מעניין או הטביע חותם בטח לא כמו המתחרה שלו. ותיקו בין בויל למקדונה? באמת?? מעריך מאוד את מקדונה אבל הפילמוגרפיה שלו לא מתקרבת בכלל בהיקף ובהשפעה לזו של בויל
"הטביע חותם" אולי לא
אבל הקריירה טרום-שר הטבעות של ג'קסון היא לא משהו שהייתי קורא לו "לא מעניין".
ג'קסון, בכל זאת,
הוא במאי שזכה בתואר "סרט השנה של עין הדג" שלוש פעמים, חידש את כל הזכיות האלה בסקרי "מה נשתנה" ממש לפני חודשיים, ובסינמונדיאל הקודם הגיע לרבע הגמר. דווקא העובדה שהוא מפסיד היא ההפתעה כאן.
זאת הפתעה רק למי שלא ראה את ההוביט.
(ל"ת)
ג'קסון מול אנדרסון זה ממש פשע.
הבמאי שעשה את סדרת הסרטים שהכי אהבתי (בתור סדרה) והבמאי שאני הכי מצפה לסרט חדש שלו מכל הבמאים הפועלים היום. לא הצלחתי להחליט.
באשר לשאר, זה היה קל – אהבתי יותר את היצירות של מקדונה משל בוייל, הגם שהאחרון כנראה במאי חשוב יותר, ואדגר רייט עשה המוני סרטים שממש אהבתי, מול א.ג.א. שבהחלט הערכתי את הסרטים שלו אבל לא מאוד אהבתי אותם.