שלום וברוכים הבאים לסינמונדיאל השלישי של עין הדג.
למי שלא מכיר, מדובר בתחרות שבה 31 במאים ובמאית אחת, מהיוצרים הגדולים, האהובים והמשפיעים בעולם יתחרו על ליבו של הקהל (אתם) בשורה של תחרויות אחד-על-אחד. מבנה התחרות זהה בדיוק לזה של המונדיאל האחר – זה שבו משחקים כדורגל: הבמאים מחולקים ל"בתים" של ארבעה, ובתוך כל בית נערכים שישה משחקים, כך שכל במאי נפגש נגד כל במאי אחר מהבית, כך שאפילו אם הפסדת במשחק אחד, יש לך סיכוי להחזיר את הכבוד שלך בשני המשחקים האחרים.
שני הבמאים שיגיעו למקומות הראשונים בכל בית יעלו לשמינית הגמר – ומשם כבר אין חזרה: כל משחק הוא המשחק המכריע. מי שמפסיד – עף. המתחרים ינופו עד שנגיע לגמר, בו נגלה מיהו הזוכה, והאם הוא ייקח מהאחים כהן את גביע עין הדג לארבע השנים הקרובות. למי שלא היה פה בשבוע האחרון, אפשר לקרוא מעט על זהות המתחרים וכיצד נבחרו כאן וכאן.
מהם חוקי המשחק?
32 הבמאים חולקו לשמונה בתים. בכל פעם יעלה למגרש זוג במאים שנמצאים באותו הבית יחד כדי להתחרות בסקר אחד-על-אחד. הבמאי הזוכה בסקר יקבל שלוש נקודות והבמאי המפסיד – 0. תיקו ייחשב פער שקטן מ-10 אחוזים. כלומר, אם התוצאה היא 45%-55% לטובת אחד מהמועמדים, זה ייחשב ל"תיקו" וכל אחד מהבמאים יקבל נקודה אחת. במקרה של מספר נקודות זהה, העדיפות בדירוג בטבלה תינתן לבמאי שמספר הקולות הכולל שקיבל בסקרים שבו השתתף היה הגדול יותר. כל אחד מהסקרים יישאר פתוח למשך לא יותר (ואולי פחות!) מ-24 שעות, וייסגר ללא התראה מוקדמת.
לאחר סיום כל משחקי שלב הבתים, המועמדים יוצלבו למשחקי שמינית הגמר, בהם כל במאי שהגיע למקום ראשון בבית כלשהו ישחק נגד במאי שהגיע למקום שני בבית אחר. למשל: הזוכה בבית א' ישחק נגד הסגן של בית ב'; הזוכה בבית ב' ישחק נגד הסגן בבית א', הזוכה בבית ג' ישחק נגד הסגן בבית ד' וכו'. הזוכים בשלב שמינית הגמר ימשיכו אל רבע הגמר, וכן הלאה – עד למשחק הגמר. בשלב זה, התיקו מצטמצם משמעותית וחוזר לתוצאה של 50% לכל אחד מהצדדים. במקרה כזה, השופטים יכריעו האם צריך לעבור לפנדלים, או שיש מספיק קולות לאחד הצדדים כדי שזה ייחשב ניצחון לכל דבר ועניין.
שימו לב – אתם רשאים להצביע פעם אחת. במקרה של חשד כלשהו להצבעות כפולות, משולשות, מחומשות, מעושרות וסתם לא כשרות, אנחנו רשאים לפסול, להסיר ולמחוק כל קול שנראה לנו לא לעניין.
הסינמונדיאל יתחיל ביום ראשון עם המשחק הראשון (והיחיד לאותו יום) ולאחר מכן יהיו לנו שבועיים עמוסים של שלבי הבתים, ואז מעבר לשמינית הגמר וכן הלאה וכן הלאה. שיהיה לנו סינמונדיאל נהדר (או מונדיאל, למי שחוגג) ושהבמאי הטוב יותר ינצח. הולך להיות חודש מעניין ועמוס בכל טוב.
יום 1
יום 2
יום 3
יום 4
יום 5
יום 6
יום 7
יום 8
יום 9
יום 10
יום 11
יום 12
יום 13
אלה הם הבתים:
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | קוונטין טרנטינו | 9 |
2 | האחים כהן | 6 |
3 | גאי ריצ'י | 1 |
4 | ג'יימס גאן | 1 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | דני וילנב | 9 |
2 | אלפונסו קוארון | 6 |
3 | כ. מק'קווארי | 3 |
4 | שיין בלאק | 0 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | מרטין סקורסזה | 7 |
2 | אדגר רייט | 7 |
3 | סם מנדז | 3 |
4 | אלכס גארלנד | 0 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | פול ת. אנדרסון | 9 |
2 | ג'ורדן פיל | 6 |
3 | גרטה גרוויג | 1 |
4 | פדרו אלמודובר | 1 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | ווס אנדרסון | 9 |
2 | נואה באומבאך | 6 |
3 | פארק צ'אן ווק | 1 |
4 | יורגוס לנטימוס | 1 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | כריסטופר נולאן | 9 |
2 | דייוויד פינצ'ר | 6 |
3 | ספייק לי | 3 |
4 | תום מור | 0 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | ריאן ג'ונסון | 7 |
2 | בונג ג'ון הו | 5 |
3 | טאיקה וואטיטי | 4 |
4 | רוברט אגרס | 0 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | סטיבן ספילברג | 9 |
2 | פיט דוקטר | 4 |
3 | רידלי סקוט | 4 |
4 | ג'יימס מנגולד | 0 |
(וכמובן, תודה לקסם על כל הגרפיקה מפה ועד הודעה חדשה)
אני חושב שגם כדאי להדגיש שההצבעה אמורה להיות בעיקר לפי ארבע השנים האחרונות של אותו הבמאי, אחרת נקבל חצי גמר מאוד דומה לסינמונדיאל הקודם
באיזה ימים הולכים להיות משחקים?
אני מניח, לאור איך שהאתר עובד, שלא הולכים להיות משחקים בשבת, אבל מה לגבי שישי? או מוצ״ש? או שזה יהיה רק בימים א-ה?
לא רק א'-ה'
(ל"ת)
מניח שהתכוונת ל״לא, רק א׳-ה׳״
כי בלי פסיק זה מקבל משמעות שונה ;-)
ובפירוט
לאורך שלב הבתים, נעקוב בצמוד למשחקים של המונדיאל – זאת אומרת כל יום, כולל שבת.
בשלב ההכרעה/נוקאאוט, אנחנו עלולים לחרוג מהלו"ז של המונדיאל ולהקדים משחקים מסוימים או לאחר אותם.
טוב, אז אני צריך להכין את עצמי למתמשכים מפוצצים במוצ״שׁ
מזל שעכשיו יש מוצ״שים ארוכים, כי נראה לי שיקח לי הרבה מאוד זמן להשלים את התגובות שנכתבו בשבת בזמן משחקי הבתים.
מה שכן, אלה שלא שומרים שבת יוכלו לנסות לאבחן את הטעם הקולנועי של שומרי השבת כשיבדקו את השינויים במשחקי השבת ברגע שהשבת יוצאת ושומרי השבת יכולים להצביע.
במה זוכה הבמאי המנצח?
(ל"ת)
נשיקה במצח
(ל"ת)
אם טרנטינו יזכה הוא יבקש את הנשיקה במקום אחר
בפעמים הקודמות היו הקרנות של שני סרטים של הבמאי הזוכה. לא מתוכנן משהו כזה גם הפעם?
מתוכנן
(ל"ת)
יש פעמיים ״ם״ בשם של תום מור
אגב, אישית אני בכלל חושב שהתעתיק היותר נכון ומקובל אמור להיות ״טום״, וזאת על מנת לבדל מהשם העברי ״תום״ שהוא שם אחר לחלוטין וללא כל קשר.
איך בעצם נקבעה החלוקה לבתים?
אני מניח שבהגרלה
(ל"ת)
מי ששילם הכי הרבה קיבל את הבית הכי נוח
(ל"ת)
זו בעיה , אמרת שאין שחיתות
וברצינות, אני מניח שפינקי התכוון האם היה דירוג
בואו כולנו נעריך לרגע את פרק הזמן שבו
האחים כהן הם הבמאים במקום אחרון בבית שלהם.
שאלתי במקום אחר אבל אני חושב שזה התמסמס
מה עם דמיאן שאזל?
לא ראיתי אותו מרעיד את אמות הסיפון ב-2018
ו"האדם הראשון" היה פספוס לכל הדעות. בהנחה ש"בבילון" יראה לכולנו מאיפה משתינים שחקנים הוליוודים בשנות העשרים בזמן שהם מסניפים שורות, תהיה לו הזדמנות לקאמבק מחוזק שיראה שהוא במאי שפה להישאר. במידה ולא, נו שוין.
אפשר כבר להתחיל עם הימורים לרבע הגמר?
ספילברג, נולאן, טרנטינו וסקורסזה.
עם כל האהבה לבונג הו – או אפילו עם כל האהבה שלי לריאן ג'ונסון – הם לא יביסו את ספילברג
בתים א'+ב' בעצם כבר הוכרעו בקרב בין טרנטינו לאחים כהן
אולי יהיה איזה מתח בקרב בין פינצ'ר לנולאן, אבל הרזומה שלו פה באתר כמעט בלתי ניתן לניצוח (ובבית ממול אין שום פייט)
ועם כמה שאני רוצה שפ.ת.אנדרסון יגיע, אבל מה לעשות שלסקורסזה יש רפרטואר יותר מכובד שינצח בסוף.