בעמוד הבא תוכלו למצוא את הטבלה שמראה את הבמאים שהכניסו את מרבית הסרטים לסקרי סוף השנה של עין הדג. אלה לא הבמאים האהובים ביותר על הקהילה (מכיוון שרק במאים שיצרו סרטים החל משנת 2001 נחשבים כאן) או הבמאים שעושים את הסרטים הכי טובים (כי, שוב, התחלנו רק בשנת 2001) אלא בדיוק מה שהכותרת אומרת: הבמאים בעלי הכניסות הרבות לסקר סרטי השנה. נכון לעכשיו, סף הכניסה הוא 3 סרטים. יכול להיות שעם הזמן הסף יעלה או יירד.
במאים שסרט שלהם זכה בתואר סרט השנה אך הם עצמם כבמאים לא הביאו עוד סרטים לסקרי השנה קיבלו קטגוריה נפרדת בטבלה. הסרטים הזוכים של כל במאי מסומנים בצהוב, כאשר הסרטים שלו שזכו במקום שני מסומנים בכסף.
את ההיסטוריה של הסקרים אפשר לראות כאן.
הבמאים בעלי הכניסות הרבות ביותר לסקר סרטי השנה
במאים עם סרטים שזכו ב"סרט השנה"
במאי | כניסות | זכיות | סרטים שנכנסו |
---|---|---|---|
מישל גונדרי | 2 | 1 | שמש נצחית בראש צלול, מדעי החלום |
דמיאן שאזל | 2 | 1 | וויפלאש, לה לה לנד |
טאיקה וואטיטי | 2 | 1 | תור: ראגנארוק, ג'וג'ו ראביט |
ג'יימס גאן | 2 | 1 | שומרי הגלקסיה, יחידת המתאבדים |
ג'ון וואטס | 2 | 1 | ספיידרמן: השיבה הביתה, ספיידרמן: אין דרך הביתה |
רוברט רודריגז | 1 | 1 | עיר החטאים |
פרנק מילר | 1 | 1 | עיר החטאים |
לארי צ'ארלס | 1 | 1 | בוראט |
פלוריאן הנקל פון דונרסמרק | 1 | 1 | חיים של אחרים |
זה מדהים כמה השליטה של נולאן היא אבסולוטית.
אני לא חושב שאפשר למצוא יוצר קולנוע שבמשך שני העשורים הראשונים לקריירה שלו יצר גוף עבודה כל כך משפיע, פופולארי ומוערך. כלומר, אני בטוח שאי אפשר למצוא. רק לחשוב שרוב הסרטים שלו גם מקוריים לחלוטין. רק בדיעבד יהיה ניתן להעריך את גודל היצירה שלו.
אההה..... ספילברג? סקורסזה? טרנטינו?
כמו כן, בעוד שנולאן הוא בהחלט פופולארי ומוערך – משפיע… ניתן להתווכח על כמה ההשפעה שלו הייתה ובפרט כמה היא חיובית. (ועשינו את זה לא פעם באתר הזה)
מצא לי תקופת זמן של 17 שנה בה יוצר אחד שעשה 10 סרטים שמתוכם 8 נחשבו מהטובים ביותר של השנה שלהם.
ושהשם שלהם מתחיל ב"כריס" והם בריטים שעובדים באמריקה?
זה שכריסטופר נולאן עובד יותר לאט לא הופך אותו ליותר איכותי.
כריסטופר נולאן במאי טוב, אין מחלוקת על כך.
להגיד שהוא במאי יותר מוערך, פופולארי ומשפיע מבמאים אחרים, כאשר רק כל אחת מהמילים האלה ניתנות לעשרות פירושים שונים זה כבר הרבה יותר בעייתי, וכאשר יש לנו עוד היסטוריה שלמה לשפוט אותו על פיה – זה כבר הצהרה שראוי לפקפק בה.
אם נרצה למצוא פשרה – בהחלט אפשר להגיד שהוא הבמאי הפופולארי והמוערך ביותר בקרב קהל גדול מאוד של אנשים בימינו.