לפני חמש שנים רבתי עם עמיתה מהעבודה. בכל יום היינו מלרלרים על כל נושא שבעולם וחולקים סודות, עד שחתול שחור עבר ביננו וגרם לי לחרדות ולכעסים – מה שהגיוני, כמובן, כיוון שהיא הייתה חלק משמעותי מחיי (או לפחות בכל ראשון עד חמישי בין 08:00 ל-16:00).
אני מספר לכם את זה כחלק מניסוי מחשבתי קטן שאני רוצה שגם אתם תעשו: עצרו רגע וחִשבו על עניין ספציפי שהטריד את מנוחתם לפני כחמש שנים, יהי זה במסגרת העבודה, הלימודים, הצבא או לאיפה שזה לא יהיה שלשמו כיוונתם שעון מעורר לכל בוקר (כלומר, כל מסגרת שאינה משפחה)? והאם היום, ממרום השנים, אתם אמפתיים לעצמם מהעבר ולדבר הספציפי שעברתם אי אז – או מה שעובר לכם בראש זה "וואו, לא להאמין שזה מה שהטריד אותי"? אני, למשל, אמנם לא השלמתי עם אותה חברה, אבל בשלב לא נראה לי שחשבתי עליה הרבה בשנים האחרונות, אם בכלל. בסופו של יום החיים שלנו נסובים סביב המסגרת שאנו נמצאים בה באותו רגע, ומסגרות נוטות להתחלף ולהשתנות. הבעיות שכיום מדירות שינה מעיננו עשויות להישכח ובעתיד נגרד את הראש בניסיון להבין איך ולמה נתנּו למשהו כזה להשפיע עלינו.
עם עונתה השלישית (והאחרונה) של "המפקדת", העניין הזה של רלוונטיוּת של בעיות התחיל להציף אותי יותר ויותר. ולא בגלל המלחמה, תהיו מופתעים לגלות. אני לא מאלה שמאמינים שהמלחמה האמיתית שמתחוללת בחוץ מגמדת את הבעיות שעוברות גיבורות הסדרה. כלומר, היא כן, אבל זה נכון גם לתככים בבית "האח הגדול" ולכל דבר אחר במסכים שאינו החצי הראשון של מהדורות החדשות. "המפקדת" מתרחשת בבסיס טירונות רובאי 02; הבעיות שם תמיד נראו מגוחכות.
לא, זה מפריע לי הפעם בעיקר כי אנחנו עונה שלישית פנימה, ומה שהיה בעונה הראשונה חדש, מרענן, סוחף ומצחיק הוא עכשיו לעוס וממוחזר (אבל עדיין מצחיק) ובמְקום שוב להיות צופה ששקוע בכל אותם תככים כאילו אני שם אישית, לקחתי צעד אחורה כמעין צופה מהצד ותהיתי למה כולם עושים שם כזו דרמה מכל דבר.
ונדמה כי גם "המפקדת" בעצמה מודעת לעודף הפאתוס שהדמויות שלה מכניסות עצמן אליו. באמצע העונה, דמות משמעותית מעברה של הסדרה שבה (זמנית, לפרק אחד) – מישהי שהייתה חלק מהפאתוס רווי המלודרמות, ושכמוני מצביעה על כך שכל מה שקורה בבסיס, מבחוץ, לא רק שנראה די מגוחך – הוא גם רעיל. אלא שבמקום להקשיב ואולי ליישם את ההמלצות שאותה דמות הביאה עמה ממקום חיובי, נועה מגיבה בפרנואידיות ובדרמה נוספת. כמובן.
ונשאלת פה השאלה: חבר'ה, למה? אתם בצה"ל, כן? הרבה מכם לא יישארו כאן בעוד מספר שנים/חודשים (ובמקרה של צימר, שבועות. ואם תמשיך לעשן ככה אז אולי ימים). אבל זה טבעי, כי כפי שכתבתי בהתחלה: החיים שלנו נסובים סביב המסגרת שאנו נמצאים בה באותו רגע. וגם אם נועה לא תזכור בעוד חמש שנים את תחרות "הפלוגה המצטיינת" שמרבית העונה נסובה סביבה (שכשמה כן היא: תחרות שנועדה לאתר את הפלוגה שמסוגלת להעמיד פנים הכי טוב שהיא משחקת את המשחק הצה"לי), כאן ועכשיו אלה הם חייה – מקצועית, חברתית ורומנטית. אבל העובדה שכאלה הם החיים לא אומרת שאני צריך להשלים עם הבעיות הבינוניות שגיבורות הסדרה עוברות.
כי יש גבול לכמות הפעמים בהן נועה אומרת את הדבר הלא נכון ומעצבנת מישהי לפני שאגלגל עיניים. יש גבול לריבים שיכלו להיפתר אם הדמויות רק היו יושבות לשיחה לפני שאפסיק לרחם עליהן. יש גבול לקלות הרבּה-מדי שדמות מאמינה למניפולציות לפני שאפסיק לדאוג לה – ובעיקר יש גבול לכסת"חים מהצמרת שאותם אפשר לספוג לפני שזה ייראה כמו פרק של, הממ, לא יודע, סדרה אחרת בה יש הרבה כסת"חים מהצמרת.
והבנתי שמה שחסר לי יותר מהכל בעונת הסיום זה היכרות עם הדמויות מחוץ למסגרת הצהל"ית. זה עבד בעונה שעברה כשראינו את החיים האזרחיים של חגו והבנּו למה היא מתנהגת כמו במאפיה – היא גדלה באחת. וזה גם עבד קצת עם נועה באותה עונה לאחר שפגשנו את ההורים שלה ולמדנו מי היא באמת, לפני שבעונה החדשה היא זנחה כל התפתחות שהייתה לה וכל גלולת אומץ שבלעה בשיחת הטלפון ההיא למצ"ח, וחזרה להיות עצמה של עונה 1 – כנוּעה ונאמנה למערכת שדורכת עליה.
אלא שאנחנו לא יודעים כמעט דבר על החיים מהם הגיעו מייקי או כפיר, מה גרם לצליל להפוך לפרפקציוניסטית ושאפתנית באופן רעיל ומדוע צימר היא צימר. וכשאנחנו לא מעט פרקים לתוך הסדרה ועדיין לא מכירים את הרקע של הנפשות הפועלות, הסבלנות שלי כלפי החרא שהן מתמודדות עמו פוקעת.
לכל כלל יש יוצא מן הכלל, אלא שגם היוצא מן הכלל התפספס – ואני מתכוון לגיבורת הסדרה טולי. ואל תגידו לי "רגע אבל נועה…", כי כבר שתי עונות שהדמות שמניעה את העלילה, מדרבנת אחרים, נמצאת במוקד העניין, סופגת הכי הרבה חרא ואני די בטוח שבעלת הכי הרבה דקות מסך, זו טולי – ואין לי תלונה על כך. בעצם יש לי אחת והיא שחבל שטולי לא הגיעה כבר בעונה הראשונה. זו דמות מרתקת, סוחפת ועגולה שלא נופלת למניפולציות זולות, ומנסה למצוא את עצמה מעל כל הרעל שמסביב. זו הדמות היחידה שאני מבין מדוע לוקחת קשה את מה שקורה, ושכנראה בעוד חמש שנים בהחלט תזכור היכן הייתה ומה עברה. והעונה השלישית בנתה אט אט, דרך תחרות "הפלוגה המצטיינת" שטולי נחושה לנצח בה, את הרקע המסתורי של טולי שעד כה זכינו לפירורים ממנו.
וגם בגִזרה הזו, המעניינת מכולן ואולי היחידה ששמרה על רמת עניין גבוהה, הסדרה מפילה את הקרמבו. אמנם זכינו ללמוד מעט יותר על העבר שלה, אבל הדמות (כאמור, הראשית) זוכה לסיום שהוא אנטיקליימקס אחד גדול ושמותיר אחריו יותר סימני שאלה מסימני קריאה.
וכמוה, גם רוב גיבוריה האחרים של הסדרה לא זוכים לסגירת מעגל – והעונה האחרונה, שהתעסקה ברובה באותן השטויות הקבועות, גם מסתיימת בהתעסקות כמעט אובססיבית בשטויות, וזאת במְקום ליצור מכתב פרידה זכיר ומרגש. אני אוהב את הסדרה, שלא יהיה ספק. הדמויות בה כתובות נהדר ואת ההומור היא לא איבדה לרגע. אך קשה להמליץ עליה כשאני יודע שהיא לא מתכנסת לסיום שאני יכול להגדיר כבעל משמעות.
ואולי זה הרעיון, לא? בין אם זה השירות שלכם בצה"ל ובין אם עזיבה של כל מסגרת אחרת, לחיים אין קליימקס מלווה בנעימת סיום מרגשת. אתם נפרדים, ולמחרת משהו אחר הופך למרכז חייכם. אני לא בא להגן על "המפקדת" ולהצדיק סתמיות, אבל כאחד שאשתו קצינה, ומעל שנה ברצף במילואים, ובלב הדרמה של טלפונים בלילה ודיבורים רשמיים בראשי תיבות שאת רובם אני לא מכיר – אני מבין שזה יסתיים מתישהו (בתקווה בקרוב) ב"טוב, תודה רבה לך. נגמר הצו 8. ביי". אז באיזשהו מקום אני יכול להבין סיום שכזה.
אבל זה שאני מבין לא אומר שאני מקבל, ועם פחות התעסקות בטפל, "המפקדת" הייתה יכולה להיות אחת הסדרות הישראליות הטובות שנוצרו. בסופו של יום, מה שאזכור ממנה אלה הדמויות הנהדרות שלה, שכתובות כל אחת באופן ייחודי. אלא שלצערי לא נעשה שום דבר מעניין או משמעותי עם הדמויות הללו, שזה בערך כמו לבנות מכונית בנטלי קונטיננטל GT אבל לא לצאת איתה מקרית-ים. מצד שני, כמה סדרות ישראליות זוכות לתואר "אחת הסדרות הישראליות הטובות שנוצרו אם רק הייתה עושה ככה וככה"? אני מניח שזו סוג-של מחמאה. על כל פנים, ובהנחה ולא מתוכנן ספין אוף על טולי, אתגעגע. אמנם בתחושת חמיצות, אבל אתגעגע.
לקריאה נוספת:
המפקדת: עונה 1 (ביקורת מתגלגלת, רם)
המפקדת: עונה 2 (ביקורת מתגלגלת, גבי)
סדרה שאמורה הייתה להימשך עונה אחת ונגררה בכוח כי היא ממש הצליחה
העונה הראשונה הייתה נהדרת עקבית ומרעננת, ה2 עונות שאחריה פשוט לא כלום מזה, יש כמה רגעים טובים כי האנשים שעבדו על הסדרה הזו מוכשרים אבל הכתיבה נפלה קשות אחרי העונה הראשונה וזה פשוט מוריד את כל הסדרה כמה רמות מתחת.
עם הסוף המוזר שהיה זה רק הבהיר לי יותר שאף אחד מהמעורבים לא תכנן שהסדרה הזו תימשך מעבר לעונה ופשוט ניסו לאלתר קווי עלילה ולקוות שיהיה בסדר.
הדמות של צימר הכי עלתה לי על העצבים העונה הזאת
כי אני באמת מצליחה לא להבין למה לסמלת שמשתחררת עוד כמה שבועות בודדים באמת אכפת ממשהו, בעיקר מתחרות שהתוצאות שלה לא ישפיעו עליה בשום צורה ושהיא יודעת שהיא בולשיט אחד גדול. היא כבר אמורה לעבור לשלב של זריקת ז*ן מוחלטת. לדעתי היה אפשר בכיף לוותר עליה בעונה הזו
אבל לא היה אכפת לה מהתחרות
(ל"ת)
אכפת לה מטולי אז "אכפת" לה מהתחרות
האמתי אני הייתי עושה את ההפך ממך ונותן לה את תפקיד הדמות הראשית במקום… נועה?.. טולי? …מייקי?… כי היא מייצגת את הגישה של העונה האינחות וממשיכים הלאה עד שהכול מתפוצץ.(וכשמנסים משהו אותו תהליך קורה)
בדיוק להפך.
לצימר באמת לא אמור להיות אכפת מכלום במסגרת הצבאית. אבל בעונה הזאת הפכו אותה מאדישה למפריעה מכוונת לחברות שלה. יכול להיות שרגע אחרי השחרור היא תשכח אותם, אבל כרגע עדיין מדובר בדמויות שהיא העבירה איתן הכי הרבה זמן בשנתיים האחרונות – זה משהו שאמור ליצור לה לפחות סימפטיה למאמצים שלהן.
טוב, זה השלב שבו צימר לכודה במערכת יחסים ממש לא בריאה ומניפולטיבית עם טולי, במשך 8 פרקים, רק כדי לזרוק את זה לפח עם סיפור רקע שמתקשה להיות אמין של טולי בפרק 9 והיידה, הן רוכבות יחד אל השקיעה. אבל כשהפרקים הראשונים של העונה ביססו את התלות המוחלטת והלא רציונלית של צימר בטולי, ההתנהגות של כן הגיונית. טולי גיהצה אותה לחלוטין.
אבל אלו לא 8 פרקים.
טולי יוצאת מהמסך כבר אחרי כמה, 4 פרקים? וגם לפני, כמו רוב הדברים בעונה הזאת, מערכת היחסים ביניהן מצטמצמת לכמה סצינות מנותקות (בהתרשמות לאחור שלי, צימר עסוקה הרבה יותר בניסיונות אקטיביים לזרוק ז' בעונה הזאת מאשר בטולי). בעצם, צימר יוצאת מהסיפור כולו מיד אחרי שהיא מגלה פרט ביוגרפי עצום על בת הזוג שלה, ואין שום התייחסות לכך, בכלל.
טולי יוצאת מהמסך בפרק 5 וחוזרת בפרק 9 אבל אי אפשר להגיד שהיא יוצאת מהעלילה גם ב-3 הפרקים בלעדיה או שמערכות היחסים שלה עם הדמויות כבר לא משפיעות. צעבר לעובדה שהיא זאת שמחרטטת את כל פרק 10 ובלעדיה הבנים היו מתעייפים אחרי 5 דקות בדיוק וחוזרים להיות ילדים טובים.
הפרט הביוגרפי מתגלה בפרק 9 מתוך 10, לא? ולחלוטין הסכמתי איתך שבפרקים 9-10 כל מה שהתרחש בין צימר לטולי נמחק במחי תסלחו לטולי היא שוב קורבן, לא ברור של מי ומי מכריח אותה להיות כלבה (כמו סוף עונה 2). בהקדם אני אכתוב התייחסות מקיפה יותר לדמויות ולעלילה בכל העונה, ואפרט על מערכת היחסים של צימר וטולי. ככל שניתן בכלל.
אבל עונה 3 לנצח העניקה לנו פארודיית מי טו נהדרת
"ופתחנו קבוצת פייסבוק ויש לנו כבר 20 סיפורים!" וצימר זכתה להשתתף ברגע המצחיק ביותר של פרק 10.
הכתיבה בעונה הזו ממש חלשה, ונראה שגם התקציב היה מצומצם – כמה פרקים עם לוקיישן אחד, כמו המטבח, הבאולינג וכו'. דלות הפקתית שכתיבה מבריקה היתה יכולה לפצות עליו.. אבל לא היתה כזו.
המשכנו לצפות מהאינרציה, וגם כי זכרנו לסדרה חסד נעוריה – אבל היו כמה וכמה פעמים בעונה שלא היה ברור איך התסריטים אושרו.
המון חוסר אמינות, דמויות שטוחות שלא מתפתחות ואז פשוט… מפסיקות לעניין.
והסוף נשאר די סתמי. לא התרומם, לא מספיק חד ומדוייק.
סתם.
חבל ממש, באמת שהיה המון כשרון ופוטנציאל.
תראה, אני לא מבינה את הטענות שלך על צליל, כי כבר בביקורת על עונה 1 כתבת שלא הוסבר למה היא כזה רוצה להיות קצינה, ואהמ, היא נפלה אז קורבן למניפולציות של חיילת, לא דפקה אף אחד. היא גרסה מוקצנת וסאטירית של ילדה "נכונה" שהפנימה את כל הסיסמאות בתיכון ובצופים ורוצה להצטיין כפי שהיא מבינה הצטיינות. הסביבה הרעילה של הבט"ר הופכת כל תכונת אופי של הדמויות לאסון להם ולסביבתם, וחגו היא ההסבר של התסריט להתרופפות המוסרית בעונה 2 שהובילה לדבר הרע מאוד שהיא עשתה למייקי (לא הברקה תסריטאית, מה שהיא עשתה, אבל זה נבנה והוסבר עונה שלמה). בעונה 3 היא כבר לא דפקה אף אחד (אני לא מקבלת את התפיסה המוסרית של וייסלר ויוגב, שדיווח על ניצול יחסי מרות בבה"ד 1 הוא פשע מוסרי. אתה חושב כך?)
שמע, לתפיסתי זאת סדרה קומית וסוריאליסטית. לא כל החרדתיים מרגיעים את עצמם באמצעות סקס, אבל זה עדיין קוהרנטי בדמות של כפיר. בדיוק כמו שחגו היא דמות מוקצנת של עבריינית שמנסה להשתלב במיינסטרים הישראלי אבל לא מצליחה להבין שהיא צריכה להיפטר מהדפוסים של העולם שעזבה- ולמרות הסוריאליזם, היא *דמות* קוהרנטית והמניעים שלה מובנים.
טוב, נו, בוא נעשה רשימה חלקית של כל ההתנהגויות המוקצנות בסדרה מצד דמויות אחרות, כבר בעונה 1 המהוללת והלאה:
1. לספר על המ"פ שלך מידע רפואי חסוי שהוא חלק איתך כדי לתקוע לו את הקידום כדי שיישאר חבר שלך. לא קיבלתי רקע משפחתי קורע לב מה גרם לה לעשות את זה.
2. לשכב עם 3 חיילות וקצינות ביחסי מרות תחתיך, ב-8 חודשים. זה חודשיים וקצת לכל מערכת יחסים אסורה. ברור שזאת הקצנה.
3. להתקשר למצ"ח כדי להתלונן בשם קצינה אחרת על הטרדה מינית. כאילו, אי אפשר לעשות את זה. תבוא הקצינה ותתלונן בעצמה, יגיד לך החייל במצ"ח וינתק. ברצינות, ממקור ראשון. גם באזרחות אי אפשר להתלונן בשם אחרים, בטח על עבירות מין. בעונה 3 נזכרו לתקן את זה שרק טולי יכולה להגיש תלונה, ואז כל המעורבות של כפיר ונועה נגררת כסרח של טמטום תסריטאי.
4. להתנשק עם חיילת ואז לדחוף אותה באלימות עד שתיפול. כן, זאת קלישאת סרטי גייז, זה לא הופך את זה למשהו שבני אדם אמיתיים עושים.
5. להגיד למ"כית צעירה ולא מנוסה שתשחרר חיילת שלה הביתה בלי אישור מהמ"מ. תודה, צימר.
6. להיכנס לפלוגה של מישהו בתור סמ"פ ולהשתלט על הפלוגה שלו כדי להפוך למ"פ בקנוניה יחד עם המב"סית וללא ידיעתו. אם יש דמות שעוד לא הבנתי למה היא מניפולטיבית ודופקת אחרים, זאת טולי.
7. להוביל את כל סגל הפלוגה לכלא כי יש לך עצבים על המב"סית. וזה ממש נאמר בתסריט- הן על ידי המב"סית והן על ידי טולי עצמה. אני נאלצת להניח שזאת אירוניה דקה של היוצרים, לראות כמה דברים רעים טולי תעשה ועדיין תצא טוב בעיני הצופים כי ככה אמרנו.
, לא נאמר בסדרה שהיא הפיצה שמועות למיטב זיכרוני, אלא שעובדה: היה ניצול יחסי מרות, והיא לא הפיצה שמועות, אלא דיווחה לקצינים הבכירים יותר. יוגב פשוט חושב שההתנהגות הנכונה היא להתעלם מכך ולהיות חלק מקשר השתיקה. שזה מאוד הגיוני מצד יוגב ותפיסותיו המוסריות. והיא קיבלה את ההצטיינות, למיטב הבנתי, כמעין פרס על התנהגותה והדיווח, מה שאכן מוציא את העוקץ מההצטיינות.
כאילו, בפרק 1 של אותה עונה זה לא בסדר להחרים את נועה כי הרבה חיילים נכנסו בגללה לכלא צבאי על סמים, אבל בפרק 8 זה בסדר להחרים קצינה אחרת על דיווח שהוביל לשלילת הצטיינות חסרת משמעות בבה"ד 1.
זה נראה שאת מכירה את הדמויות טוב יותר ממי שכתבו אותן בעונה 3.
מה שמפריע לי במיוחד במקרה הזה זה יוגב. במשך שתי עונות הוא היה הסטרייט מן של הסדרה – הנציג של הצופים שיודע שבסיס טירונים זה משחק, ומתייחס לכל מה שמתרחש שם באיזי (בדיעבד, יותר מדי באיזי, כשאנחנו יודעים איזה איום רחפנים יכולים להיות, והחמ"ל נכשל בפעם היחידה שהוא היה צריך לפעול).
ואז הגיעה עונה 3, והוא חלה במחלה הצבאית המוכרת – התייחסות לאדם קודם כל לפי מה שיש לו על הכתפיים. זה קומי, כן, אבל זה לא האופי שהיה לו.
כמו כן,
ליבי ליבי לכל השחקניות הצעירות שקיבלו את הודעת הליהוק לעונה השלישית, וחשבו שהן זכו בפרס על שם גל מלכה לכוכבות אינסטנט.
למה את מתכוון?
הוא דיבר די בגובה העיניים לכל הצוות בסדרה. אם הכוונה לנושא הרומנטי, בזמני חיילים/ות היו מסתובבים עם סיכת פלאפל על הכומתה בכדי לסמן כי הם השתובבו עם קצונה. חברה שלי הלכה עם סיכה כזו והמפקד הישיר שלה (אל"מ) ידע בדיוק מה זה מסמן. אז ההתנהגות שלו בנושא נראית לי מאוד הגיונית.
האם אתה מתכוון למשהו אחר?
נשמע ששלמקו ציפה ליותר מיוגב
והתחבר אליו רגשית יותר, כדי להתאכזב שהוא בקטע של "להשכיב קצינות"- בעיקר כי יוגב לא התנהג ככה כשהוא שכב עם קצינה אחרת, נועה. הקשר בינו ובין נועה בשתי העונות הקודמות בכלל היה מקסים בעיניי. כמובן, תקן אותי אם אני טועה. וכמובן שזה פוגע בעניין הלב השבור של יוגב סביב וויסלר וכל זה.
במשך שתי עונות,
יוגב לא נראה כמו מישהו שדרגות מעניינות אותו, ואז פתאום כל המוטיבציה שלו זה להיות חבר של קצינה?
(גם, אם מתעלמים מכך שככה זה בטלוויזיה, יוגב מתלהב מכך שחברה שלו עכשיו היא קצינה – אבל זה אומר שהם התחילו להיות ביחד יותר מחצי שנה קודם, וספציפית במהלך העונה השנייה, אבל כמובן שלא הייתה אז ויסלר בבט"ר)
אני ראיתי משהו אחר
מערכת היחסים של יוגב עם נועה לא היתה רומנטית, כפי שטקרוי ציינה.
מערכת היחסים שלו בעונה הזו היא של התאהבות, ולכן כל דבר במי שהוא מאוהב בה הוא נושא להערצה. די פשוט לדעתי.
"המסר הכללי הוא שזה בסדר להיות מניפולטיבי, שקרן ורמאי כמו צימר, טולי, כפיר ונועה, אבל אסור להגיד שזה בסדר להיות מניפולטיבי"
מה? לא. למה? איך? אם כבר המסר הוא שלעשות מניפלציות כדי לשיג זוטות מסיג לך רק זוטות ואת יכול לאבד הרבה יותר ממה שאתה מרוויח.
אני אשמח אם תסביר לי א) מה גרם לך להזדהות עם טולי כמכלול של דמות (לא ברגע ספציפי שבו מישהו אומר לה משהו מעליב) וב) איך המסר הוא לא להיות מניפולטיביים אם גם צימר וגם טולי התנהגו במניפולטיביות זו לזו וכולם לכולם במשך כל פרק 10? אפילו טולי התוודתה שהיא סתם גוררת את כולם לבוץ בגלל סכסוך אישי שלה עם המב"סית. היא כמובן אמרה את זה לצימר, ששיקול דעתה בנוגע לטולי… לוקה מאוד בחסר גם כשטולי מרביצה לה. אז הוא היה חסר השפעה חוץ מפשוט לאשר לצופים את דברי המב"סית.
אני יוצאת מנקודת הנחה שזאת בדיחה מודעת של היוצרים או שהם כתבו את פרקים 9-10 עם אקדח לרקה, או גם וגם. לא הייתה הפקה קלה שם באוקטובר 23.