טוב, נראה שהזעם עבר אבל מישהו רוצה להסביר לי מה זה היה השבוע האחרון? למה יום אחר יום אחר שעה אחר דקה יצאו עוד ועוד טריילרים? ולא תגידו טריילרים זניחים לסרטים בהם ויל ארנט מדבר עם כלב, מילא – שובר קופות אחר שובר קופות אחר סרט מסקרן אחר פרויקט מגניב ותנו לנשום, לעזאזל איתכם! וזה בלי להזכיר את כל חדשות הקולנוע שגם הן לא עצרו (בקצרצרות: "אהבה בשחקים 2" מתחיל לצלם, ואל קילמר חוזר; משפחת אדאמס החדש יהיה מצויר וכמו כן דבר שקורה; ליהקו לחלוטין את כל החבורה של "זה – פרק 2"; ועובדים עכשיו על עוד סרט וילי וונקה, עם רשימת שחקנים די טובה לתפקיד הראשי [גוסלינג, עזרא מילר ודונלד גלובר]). אז אחרי שמתן התייחס לגל הראשון, בואו נתייחס גם לשאר.
נתחיל ברימייקים. "כוכב נולד" הוא *נשימה ארוכה* רימייק לרימייק שהיה רימייק לרימייק שבתורו היה רימייק לסרט שהיה לא-בדיוק-רימייק אלא יותר חיקוי לסרט אחר. כמעט כל אחד מהם היה להיט עם האוסקרים ונחשב לסרט מוצלח מאוד. ועכשיו באים ליידי גאגא וברדלי קופר (סליחה, "הבמאי ברדלי קופר". כי כוח המשיכה של קופר הוא כמובן אלפי הסרטים שביים או משהו) ומנסים את מזלם, הפעם באווירת קאנטרי. הטריילר מתמקד בסיפור האהבה ופחות בסיפור הקריירות של השניים, מה שלא היה העיקר בסרטים הקודמים. אבל זה רק טריילר ראשון, אז בוא נראה לאן זה מתפתח.
סוספיריה
ועוד רימייקים, הפעם לסרט שהוא לא רימייק להמשך לפריקוול לריבוט. "סוספיריה" המקורי היה סרט אימה איטלקי משנות ה-70 שמוכר בעיקר על פי זה שהוא היה צבעוני מאוד וזה הדבר החיובי היחידי שאני יכול להגיד עליו. יש לו את קהל המעריצים שלו, אני יודע, אבל פחות מדי קורה בו ומה שקורה בו פשוט לא כל כך מעניין, למרות הפוטנציאל ברעיון שבו. ולכן, הוא מועמד מצוין לרימייק – סרט שהיה לו רעיון מעניין וביצוע גרוע שעכשיו יכול לקבל טיפול הולם. אני לא יודע אם דווקא לוקה גואדנינו ("קרא לי בשמך") הוא האדם למשימה, ואני ממש לא בטוח שאני מחבב את דקוטה ג'ונסון, אבל יש פה את טילדה סווינטון וכבר בטריילר נראה שיש יותר התרחשויות מאשר בסרט המקורי, אז יש סיבה לשמור על אופטימיות, בסך הכל.
אוסקר אייזק צד נאצים (כלומר, "המבצע הסופי", אבל שלי יותר טוב)
או בשמו השלישי, "מינכן: מחלקת הנאצים". תראו, אני אוהב את צוות השחקנים, וזה סיפור טוב, אבל איכשהו כל העניין הגובר של הוליווד בסיפורים ישראלים עוד לא הוציא משהו ראוי לציון, ואין משהו בטריילר שגורם לי להאמין שדווקא כאן המצב יהיה שונה. אבל יותר אוסקר אייזק זה יותר טוב מפחות אוסקר אייזק, אז לסרט כבר יש יתרון על פני "המגשר" או "7 ימים באנטבה".
הדרקון הראשון שלי: הממלכה הנסתרת
רגע, יש לו זקן? אין לו זקן? אני מניח שהכל יהיה הגיוני בסרט, אבל אני מאוד מבולבל כרגע. החדשות הטובות בעיקריות בטריילר הזה הוא עצם קיומו של הסרט ופחות איזה פריט מידע ספציפי שיש בתוכו, למרות שסצנות החיזור של טות'לס העלו חיוך רחב על פניי.
White Boy Rick
אם הטריילר לא עושה עבודה טובה בלהלהיב אתכם לקראת הסרט (והוא אמור לעשות, כי הוא אחלה של קדימון), אז אולי העובדה שאת הסרט ביים יאן דמאנז', הבחור המוכשר מאחורי "71'" תלהיב אתכם יותר. אה, לא ראיתם "71'"? ובכן, כדאי לשנות את זה במהרה.
האיש הזקן והאקדח
סרטי שוד זה נחמד. רוברט רדפורד זה נחמד. רוברט רדפורד שודד בנקים זה נחמד. "האיש הזקן והאקדח" נראה נחמד.
הדברים היחידים שעלולים להפריע זה העובדה שאני עוד לא לחלוטין מסונכרן עם דייוויד לאורי. לא חיבבתי את המאליק-לייט שלו ב"נאהבים מחוץ לחוק", ואת "סיפור רוחות" חיבבתי רק כפארודיה. כן אהבתי את "חברי הדרקון אליוט", כך שאולי כשהבמאי עושה דברים יותר מיינסטרימים זה יוצא יותר טוב.
הסרט הזה, לא, הסדרה הזאת, היא אמורה לעורר עניין? כי נהניתי מ"נערה עם קעקוע דרקון", אבל אני לא זוכר ממנו כמעט כלום ואני אישית לא ממש צריך המשך. ליסבת' סנדר פשוט לא דמות כזאת מרתקת, בטח לא כאשר לא משחקת אותה רוני מארה, ולכן אין לי מושג מי בדיוק מצפה לסרט הזה.
מה שכן, נראה ש-2018 מתייצבת להיות השנה של קלייר פוי, בין זה ובין "האדם הראשון". אבל למרות השבחים שהיא מקבלת ב"הכתר", באף אחד מהטריילרים היא לא נראית מרשימה במיוחד.
וסיבוב בונוס
אוקיי, הטריילרים הבאים לא מעניינים אותי, אבל אולי הם יעניינו מישהו אז בזריזות: "טובה מסתורית" נראה לא טוב, למרות שההיפרדות של פול פייג ("מסיבת רווקות, מכסחות השדים") מז'אנר הקומדיה מסקרנת; "מועדון הילדים המיליארדרים" נראה לא מעניין ואז לפתע יש בו קווין ספייסי אז עכשיו הוא לא מעניין ועם קווין ספייסי, שזה כבר ממש לא משהו; "Serenity" נראה כמו משהו שהייתי ממש אוהב אם הוא היה יוצא בשנות ה-40, אבל איכשהו בימינו הוא פשוט… לא.
וזהו. וואו. זה היה הרבה יותר מדי טריילרים.
סוף סוף!
הגיע הפריקוול המיוחל ל"מועדון הלקוחות של דאלאס"!
ווילי וונקה חדש!
מעניין. בדיוק ראיתי את האחד של טים ברטון והוא היה הרבה פחות טוב ממה שזכרתי, אז אפילו שבעיקרון הייתי מעדיף בהרבה סרט מקורי חדש, אולי יש טעם לעיבוד נוסף. מה שכן, במהלך הצפייה חשבתי גם שהרבה מהבעיות נמצאות בחומר המקור, אז אולי המעבר לסרט הוא ארור מראש.
עבודה יפה
גרמת לאחד מסרטי האימה הטובים והמשפיעים בכל הזמנים להישמע כאילו הוא גרוע ובהכרח צריך רימייק.
ואגב, קלייר פוי היתה מדהימה ב-Unsane, ואחרי שצפיתי בטריילר לסרט החדש של ליסבת סלנדר, אני בהחלט יכול לומר שאני מצפה לסרט. פלוס העובדה שמביים אותו פדה אלוורז, ואחרי הרימייק ל-Evil Dead וגם Don’t Breathe אני קהל שבוי שלו.
תודה!
לא יודע, כל סרטי ג'יאלו שראיתי עד היום גרמו לי בעיקר לגרד את הראש ולהבין למה הם נחשבים ליצירות מופת. וזה לא שיש לי בעיה עם סרטים איטלקים, סרטי אימה, או השילוב של השניים. הסרט אימה מדובב היחידי שאהבתי שקשור לאיטליה שאהבתי הוא "אולפן הקלטות ברבריאן"
וכמובן טריילר לדמבו
החדש של ברטון, כי איך אפשר בלי גרסת לייב אקשן לדמבו?
גם יצא הטריילר הראשון של "דמבו" ואי אפשר לא להתרגש ממנו
הטריילר המלא לסרט של ג'קסון "Mortal Elngines", שנראה פתאום גנרי.
הטריילר The Little Stranger מהבמאי של "החדר" שנראה מצויין.
"Serenity" עם מת'יו מקונוהי ואן הת'ווי שנראה מוזר.
ויש מצב גם שנקבל היום טריילר ראשון ל"קפטן מארוול"!
הסרט של קופר וגאגא
הוא הזדמנות מעולה להחזיר לתודעה את "Country Roads". לא חושב ששמעתי אותו בסרט מאז שנה שעברה שהוא היה באיזה חמישה סרטים שונים.
ב"סוספיריה" אין שום דבר שמעניין אותי. לא ראיתי את המקורי, לא התלהבתי מהבימוי ב"קרא לי בשמך" ולא אוהב את דקוטה ג'ונסון. אה, ואני שונא טריילרים שקוטעים את עצמם עם טקסט כל הזמן. זה לא דרמטי, סתם מסיח דעת.
"ווייט בוי ריק" זה הטריילר הכי טוב פה ואני בהחלט רוצה לראות את הסרט, רק חבל שהסרט מספיילר אותו. אני יודע שזה דבר טיפשי להגיד על סיפור אמיתי, אבל לעזאזל, לא הייתם צריכים להגיד לי ה-כ-ל. לא כולם שמעו על הסיפור של הבחור הזה. כמו שנכנסתי ל"אני, טוניה" בלי לדעת ממש על המקרה הייתי שמח אם הייתי יכול לעשות את זה גם פה.
"הנערה ברשת העכביש" נראה ככה-ככה. אני מחבב את קלייר פוי, אבל ליסבת' שלה נראית כמו דיאט-ליסבת'. תגידו מה שתגידו על רוני מארה, לפחות היא הלכה על זה. פוי נראית כמו מישהי שאפשר לראות בדיזנגוף סנטר. וזה באמת נראה כמו הסרטים שמגיעים ישר למדיה ביתית. אבל לטובת הסרט, יש לו את פדה אלוורז ולאקית' סטנפילד, אז אני סקרן.
ועוד טריילר ל"נזירה", שעדיין מנסה לשכנע אותי שיש איזה יקום קולנועי ל"לזמן את הרוע". מה שתגידו, לא ראיתי אף אחד מהם. מבחינתי זה "היקום הקולנועי של ג'אמפ סקיירס זולים", והטריילר הזה בהחלט מצדיק את השם.
לא מוצאת חן בעיני האמירה הזאת, ״תגידו מה שתגידו על רוני מארה״ כי היא מרמזת שאפשר לומר משהו רע על רוני מארה.
שנית, סרטי אנאבל אולי היו מאד meh אבל שני סרטי לזמן את הרוע של ג׳יימס וואן היו מצוינים, ואני ממליץ עליהם לכל מי שאוהב אימה.
לגבי The Nun – גם זה נראה קצת meh ומאשש את החששות שוואן הוא הכנס היחיד של מחלקת האימה הזאת.
רוני מארה היא אלילה.
בניגוד לקייט מארה הבינונית בכל סרט שרוני מארה לוקחת בו חלק, אפילו בסרטים בינוניים, היא מצליחה לשאוב אותי פנימה. אני די בטוח שקלייר פוי תחוויר לידה. אגב מה הקטע עם המבטא הבריטי שיש לה בטריילר. אומנם ליסבת' סאלנדר של הוליווד לא דוברת שוודית אבל המבטא המוזר של מארה בנערה עם קעקוע דרקון קצת מזרח אירופאי אולי? אני לא טוב בשיט הזה של לזהות מבטאים) בהחלט הוסיף לאוטסיידריות של הדמות בעוד שכאן היא נשמעת די סטנדרטית.
סספיריה ישר נכנס לרשימה שלי. מזמן לא צפיתי בסרט אימה בקולנוע מאז
"הצלצול" (תודה לך סמארה, תדלקת לי שנים של סיוטים).
אגב, נתקלתי לא מזמן בידיעה שזאק סניידר הולך לביים גרסה קולנועית ל"כמעיין המתגבר" של איין ראנד (וזו לא תהיה הפעם הראשונה: סרט על פי הספר יצא כבר ב-1943). בהתחלה זה נשמע מוזר, אבל חשבתי על זה קצת וזה תפור לסגנון של סניידר כמו כפפה ליד: פומפוזי ומלא חשיבות עצמית, דיאלוגים רצופים בנאומים, היעדר כמעט מוחלט של הומור. רורק עצמו, האמת, הוא הדמות הכי פחות מעניינת ומתפתחת בספר – כל דמויות המשנה עוברות תהליכים יותר מרתקים משלו: דומיניק, ואיינאנד, פיטר קיטינג (ואלסוורת טוהי בתור הנבל). אני כבר מתחיל לחשוב על קאסט חלומות לסרט כזה.
תכניס לרשימה כת המכשפה מבלייר שהוא מעולה
(ל"ת)
לא עשו כבר את הקטע של רשע רנדומלי שמאיים על עולם הדרקונים בסרט השני?
(ל"ת)
הנערה ברשת העכביש
נראה שהם לא הולכים לפי הספרים, שזה דווקא טוב כי השני והשלישי היו על הפנים. הסרטים השוודים היו נאמנים להם ולכן גם בינוניים.
בכל מקרה עדיין לא נראית עלילה מעניינת, יש להם הרבה פוטנציאל עם מה לעבוד אז חבל שנתקעים על העבר שלה.
זה מבוסס על הספר הרביעי.
(ל"ת)
מה אני אגיד לך...
הכל נראה לך רגיל ובינוני
להקצין בתור כותב את גישת הטינאייג'ר הלא מתלהב לא תורם יותר מדי
טריילרים מעולים BTW
הכל נראה לי רגיל ובינוני... חוץ מזה שאני אהבתי שני טריילרים מהאוסף הזה?
אני אניח שלא קראת את כל שאר הדיונים שמנסים לנתח מאיפה אני בא ולכן אקח את הזמן להגיד שלא זאת הגישה. להתלהב זה כיף. הידד להתלהבות!
מה שכן, בהחלט אפשרי שכמות הסרטים המעט-לא-בריאה שאני רואה ביום וראיתי בכלל נותנת לי פרספקטיבה שונה קצת על מה הוא בינוני ומה הוא לא ולכן יותר דברים נראים לי בינוניים מאשר למישהו שרואה פחות סרטים. אני רוצה להאמין שלא, אבל זאת בהחלט לא השערה שאפשר לנפנף אותה ללא התייחסות.
הי
תודה על התגובה
לא מכיר את הדיונים, אני מגיע פעם ב, ואני מבין שכשרואים מלא מלא סרטים אז הפרספקטיבה נהיית סיסטמתית ומקצועית יותר, אבל זה מוריד פאן וציפיה כשזה מגיע במנה כזו מרוכזת במיוחד עבור אנשים "רגילים" (שרואים סרט פעם ב למרות אהבתם לקולנוע)
בסוף אתה אחראי על הפלטפורמה של להנגיש את זה אלינו הרגילים
עכשיו, ציניות וביקורתיות זה מבורך, כל עוד זה מגובה בסיבות, אזכורים, הסטוריה, ולא מתפרש כסתם מצב רוח רע כללי
זה כמו שיקחו ילד לסופרלנד ויגידו לו "הכל כאן מעפן, תהנה"
אני חושב שאולי הסיום של הכתבה שאכן מסתיימת בטון קצת שלילי
קצת מסיט את תשומת הלב שלך לכך שמתוך שבעה טריילרים, שלושה מהם קיבלו משוב חיובי, שניים נייטרלי ושניים שלילי, כאשר אחד מהם הוא שלילי-לייט. זה מאוד רחוק מ"הכל כאן מעפן, תהנה".
כל שאר הדברים זה סתם להיכנס לפינות לא רצויות, אז אני לא אכנס לשם, ברשותך.
ובכל מקרה תודה על העבודה! :)
ממש הסיח את דעתי
השיר של אד שירן ברקע של הטריילר של "הדרקון הראשון שלי". ברגע שהמנגינה התחילה פשוט אבדתי את מה שקורה וניסיתי להבין אם אני מדמיינת או שזה באמת השיר שלו.