מצאנו באינטרנט 62: למעשה שני ילדים אחד-על-גבי-השני בתוך מעיל גשם

בוב ובוב, אינדיאנה ג'ונס, פאוור ריינג'רס, כריס המסוורת', פוסטרים, טריילרים ועוד דברים מהאינטרנט.

1. בוב עוזב, בוב חוזר: מנכ"ל דיסני לשעבר בוב איגר, מי שכיהן בתפקיד 15 שנים מוצלחות, מוחק את התואר "לשעבר" וחוזר לנהל את החברה במקומו של בוב צ'אפק שעוזב לאחר שנתיים וחצי בלבד בתפקיד (ורק ביוני האחרון החוזה שלו הוארך ב-3 שנים).

ובאינטרנט כמו באינטרנט כבר עלו, כמובן, ספקולציות לאין שיעור אודות הפיטורים המפתיעים והחזרה המפתיעה אף יותר. יש שטענו שההערה של צ'אפק לפיה אנימציה היא רק לילדים הכעיסה עובדים בדיסני ובפיקסאר, ולפי מקורות אחרים, איגר קיבל הצעה לנהל תאגיד מדיה מתחרה (יוניברסל? וורנר? תאגיד השידור הישראלי?? עין הדג???), מה שגרם למועצת המנהלים של דיסני להזיע. גרסה אחרת שהרגע המצאתי טוענת שצ'אפק הוא למעשה שני ילדים אחד-על-גבי-השני בתוך מעיל גשם, ורק עכשיו בכירי דיסני עלו עליהם.

אבל אם נפעל לפי עיקרון התער של אוקאם, התשובה הסבירה ביותר היא כסף, ואם לדייק: היעדרו של-. מניית דיסני צנחה לשפל של שנתיים בעוד ההפסדים מהסטרימינג צפויים להימשך אל תוך 2025. וראו איזה פלא, יום-יומיים לאחר הדו"חות הלא מזהירים של דיסני, צ'אפק עזב/הועזב ואיגר חזר. צירוף מקרים זה לא. בכל אופן לא הייתי מזיל דמעה על צ'אפק: האיש עוזב את דיסני עם חבילת פיצויים בשווי מינימום 23 מיליון דולר, כך שהוא כנראה יסתדר.


2. עיניים אליי: "המפקדת" תחזור לעונה שלישית בחידוש שמזכיר התנהלות הוליוודית (כלומר, מהר ויעיל) ולא ישראלית (כלומר, עונה נוספת בעוד 8 שנים שמשודרת כל יום רביעי בחודשים שיש להם ו' בשם בהנחה שירד גשם בהונלולו שבועיים לפני כן).

ואם כבר ענייני תאגיד, מזל טוב: כספי המיסים שלכם סוף סוף עשו משהו יעיל. כאן השיקו אפליקציה חדשה שבה תוכלו לצפות בכל תכני התאגיד בחינם (כן כן אנחנו משלמים מיסים, הבנו), ולשם שינוי באפליקציה שהיא לא פח. את האפליקציה אתם יכולים להוריד לטלוויזיה החכמה שלכם, ומהתנסות קלה בינתיים היא לא רעה בכלל. רק חבל שעם כל ההשקעה בה, לא יכלו בתאגיד לחשוב על שם מוצלח יותר מ"כאן BOX".


3. תאהבו או תשנאו את זה, אבל "אינדיאנה ג'ונס 5" קורה ואין לנו איך לעצור את זה, אלא אם נעצום עיניים ונסיט ראש הצידה בזמן שהצופים החמדנים בקולנוע נשרפים למוות. או שנמנה את דיוויד זסלאב לראש לוקאספילם. אחד מהשניים.

בכל מקרה, כעת גם יש פרטים חדשים על הסרט וצילומים מתוכו באדיבות מגזין אמפייר. עלילת הסרט תביא את אינדי לשנת 1969 (כלומר הדמות תהיה בת 70 – צעירה מפורד עצמו בעשור) על רקע המירוץ לחלל. פיבי וולר-ברידג' תגלם את בת הסנדקות של אינדי שאותה מתאר הבמאי ג'יימס מנגולד בתור סוג-של ברברה סטנוויק מהסרט "ליידי איב". לא לדאוג, בדקתי. סטנוויק גילמה שם נוכלת.

כמו כן, מנגולד שיתף שבסיקוונס הפתיחה של הסרט נפגוש את אינדיאנה ג'ונס מודל הטרילוגיה המקורית, וזאת באמצעות טכנולוגיית De-aging (בעברית "הצערה", מלשון "צעיר" ו"זה גורם לצופים צער"). סיקוונס הפתיחה יתרחש ב-1944, כלומר 5 שנים אחרי סיום "מסע הצלב האחרון", והריסון פורד מבטיח שהפעם זה לא גרוע, ויודעים מה? אני מוכן לתת לו את חמת הספק, כל עוד בהפקה ישכילו להשתמש בכפיל גוף כדי שלא נקבל שוב את מקרה "האירי" שבו רוברט דה נירו בן ה-30 הרביץ לאחרים כמו רוברט דה נירו בן ה-77. לא יכלו פשוט להשתמש שוב באלדן ארנרייך?


4. ניפרד מאגדת הילדוּת ג'ייסון דיוויד פרנק, הלא הוא טומי אוליבר: לוחם הפאוור ריינג'ר הירוק שחזר בתור הריינג'ר הלבן שהפך בהמשך לריינג'ר האדום וחזר, כעבור שנים, בתור הריינג'ר השחור. פרנק מת שבוע שעבר בנסיבות מצערות בגיל 49, והותיר את המיליונים שגדלו על טומי המומים (אני אישית הייתי מעריץ של הריינג'ר האדום ג'ייסון אבל גם טומי סבבה).

ואם זה מנחם מי מכם, בשנה הבאה צפוי לצאת הפרויקט האחרון בהשתתפותו, סרט בשם "אגדת הדרקון הלבן", והטריילר נראה גרוע במובן החיובי של המילה.

לזכרו, להלן סרט מעריצים קצר מ-2018 שהפגיש את הפאוור ריינג'רס עם הדמויות מסטריט פייטר. הסרט הוא הפעם האחרונה שבה דיוויד פרנק לבש את מדי הפאוור ריינג'רס על המסך.


5. בחדשות יותר חמודות, כריס המסוורת' השתתף לאחרונה בסדרה תיעודית של נשיונל ג'יאוגרפיק בשם "ללא גבולות" (זמינה גם בדיסני+) שבה הוא חוקר כיצד לחיות חיים ארוכים וטובים יותר.

ועכשיו, בחדשות יותר מדכדכות, המסוורת' גילה במסגרת הפרק החמישי שהוא בעל סיכון גבוה לחלות באלצהיימר ועל כן הודיע האח החתיך לבית המסוורת' כי הוא לוקח פסק זמן מעולם המשחק כדי לבלות בחיק המשפחה. כלומר, אני תמיד בעד זמן עם המשפחה (אם זה לא כולל את סבא שלי) אבל אין ספק שאלה נסיבות די מבאסות לצאת בגללן לפסק זמן. בכל מקרה, תהנה כריס!

נוסף על כך, לאחר מכן קיים המסוורת' ראיון עם ג'וש הורוביץ ובו הוא דיבר על "מסע בין כוכבים", "פיוריוסה", "ללא גבולות" ועוד שלל נושאים, ובין היתר ציין המסוורת' שאם יזמינו אותו לגלם שוב את אל הרעם ת'ור, הוא מקווה שזה יקרה בגרסה "חדשה לחלוטין" ולא האחת של ואיטיטי, כדי לשמור אותו ואת המעריצים מופתעים מהכיוון שהדמות לוקחת. כריס, אתה צודק לגמרי. רק אל תשכח שאמרת את זה.


6. מזל טוב לתלמידי מגמת הקולנוע והתקשורת של תיכון עירוני ה' בחיפה שזכו במקום השני בפסטיבל סרטי תלמידים שהתקיים בניו-יורק.

הסרט, "שעת מבחן" שמו, הגיע לגמר לאחר שגבר על 5,000 סרטים מכל העולם, והוא עוסק ביונתן, נער שניחן ביכולת לחזור בזמן. הכוח החדש שלו מאפשר לו לזכות בתדמית של בחור אינטליגנטי ומצליח, אך בד בבד הופך הצעיר לאובססיבי כלפי הפרטים הקטנים ביותר, וכתוצאה מכך המצב הנפשי שלו מתדרדר. נשמע נהדר, איפה רואים את זה?


7. ואם כבר אנימה (דמיינו ש"שעת מבחן" הוא סרט אנימה). לא מזמן סיפרתי לכם על Chainsaw Man, אחת מסדרות האנימה המדוברות של השנה שעלתה בחודש שעבר לשידור; ובאמת שלא תכננתי לדבר עליה שוב, אלא שבתור חובבי קולנוע (אני מקווה, אחרת מה אתם עושים באתר?) אתם מוכרחים לצפות בפתיח שלה:

כן, קליפ הפתיח כולו מלא במחוות לסרטים של קוונטין "הפוך על הפוק" טרנטינו (זיהיתי לפחות שלושה) וגם ביג לבובסקי, פייט קלאב, ארץ קשוחה, קונסטנטין, המנסרים מטקסס ואפילו קוררוק. הנה סרטון יוטיוב שמציג את רוב הרפרנסים (הקהילה עדיין מחפשת כאלה שטרם התגלו). נהדר, רק חבל שהשיר עצמו לא משהו.


8. סרט המאפיה המפורסם של סקורסזה ורוברט דה נירו, "גונצ'רוב", ההוא שעוסק בבעל מועדון דיסקוטק שמהגר לנאפולי אחרי נפילת בריה"מ במטרה להפוך לבוס פשע, יחגוג בשנה הבאה 50 – ואם אתם מתרגשים כמוני, סימן שאתם שקרנים מסריחים. הסיבה: "גונצ'רוב" לא קיים.

מדובר בסרט שטאמבלר (נו, כמובן) המציאו (אם תהיתם איך סרט מ-1973 מתרחש אחרי נפילת בריה"מ), אבל רמת ההשקעה פה היא משהו יוצא דופן: גולשים בטאמבלר הכינו עבור הסרט פוסטרים פיקטיביים, עיצבו עטיפות של קלטות וידאו, הלחינו פסקול ואפילו יצרו משחק וידאו זול. ב-The Guardian מביאים את הסיפור הנפלא והמלא סביב הסרט.

תגובת מרטין סקורסזה, אם תהיתם: "כן, יצרתי את הסרט הזה לפני שנים רבות". תנו לאיש עוד 5 נקודות בסינמונדיאל.


9. אני לרוב לא כותב על פוסטרים חדשים לסדרות וסרטים כי הם לרוב לא מאוד מעניינים. אני למשל מחכה מאוד ל"האחרונים מבינינו" אבל הפוסטר החדש ששוחרר מרתק כמו בית שחי. אלא שלעתים מגיע פוסטר מקורי, מעניין, שגורם לך להרים גבה ולחייך, ולאחרונה זכינו לשניים כאלה.

האחד הוא של הסרט הישראלי (שפתח את פסטיבל הקולנוע הגאה בתל אביב) "כאילו אין מחר". סרטים ישראליים לרוב לא מקבלים פוסטר מקורי או מושקע אלא המעצבים לוקחים פריים מתוך הסרט, שמים אותו על רקע שחור או לבן וחוזרים לשחק ב"סימולטור עז". אך "כאילו אין מחר" שובר את המוסכמה באופן יפהפה, ואני מקווה שנזכה לפוסטרים מושקעים כאלה גם לסרטים ישראליים נוספים.

והפוסטר המגניב השני הוא "רעש לבן" של נואה באומבך, פוסטר בסגנון "איפה אפי" שאפשר לבהות בו שעות ועדיין לגלות פרטים חדשים. יש גם טריילר חדש לסרט אבל הפוסטר יותר טוב.


10. הכירו את ערוץ היוטיוב של הבמאי איתן גפני, ובו, מלבד הסרט "בשר תותחים" שביים (כן, כל 92 הדקות שלו), תוכלו ליהנות מהפרויקט השאפתני החדש של גפני: "100 הסרטים הטובים בכל הזמנים", פרויקט שיתפרס על פני 100 סרטוני וידאו שונים (טוב, בעצם 101 כי יש גם סרטון שמציג את המיזם).

גם אם לא תסכימו עם הטעם של גפני, הרבה מהסרטים שעליהם הוא מדבר הם לא בדיוק, מה שנקרא, שגרתיים, וכולם נעים על פני טווח גיאוגרפי רחב כך שסביר שתכירו פה סרטים שמעולם לא שמעתם עליהם – ורק בגלל זה שווה לתת לגפני את הזמן שלכם. נכון לכתיבת שורות אלו הפרויקט יחסית בתחילתו, מקום 81 ("הבוגר"). נעקוב.


11. "נוספרטו" חוגג 100 ואם טרם צפיתם בקלסיקת הערפדים המפורסמת (שכמעט נגוזה), תוכלו לעשות כן בשבוע הבא: ביום חמישי, ה-8.12, מוזיאון חיפה לאמנות יקרינו את הסרט בליווי פסקול חדש שיבוצע לייב על הבמה (בביצוע המוזיקאית אליוט שהלחינה את המוזיקה החדשה). לא נותרו עוד הרבה כרטיסים אבל מי יודע, אולי אם יהיה ביקוש יפתחו עוד הקרנה.


12. טריילר חדש של "עיניה התכולות" (Pale Blue Eyes), סרט נטפליקס ששימו לב: אני אשכרה מחכה לו (משהו שקורה לאחרונה עם נטפליקס הרבה, משהו פה מוזר).

ואיך אפשר שלא? יש לנו חקירת רצח באקדמיה צבאית, אווירה גותית, 1830 (אח, איזו שנה מקסימה), כריסטיאן בייל שמגלם בלש, הארי מלינג (דאדלי מ"הארי פוטר". כן, בדקתי פעמיים) הוא העוזר שלו אדגר אלן פו (איזה צירוף מקרים, יש משורר עם השם הזה שחי באותן שנים) וגם ג'יליאן אנדרסון בסביבה.

החשש היחיד כרגע הוא שני שיתופי הפעולה הקודמים בין בייל והבמאי סקוט קופר, "אויבים" ו"אחים בדם", סרטים שהקונצנזוס סביבם הוא "בסדר".

נגלה אם הסרט בסדר או יותר מזה ב-6 בינואר, בנטפליקס.


13. ועכשיו נעבור לידיעה הבאה שהיא על… אוי לא, עונת הפרסים? אבל עונת הפרסים הופכת אותי לאלטר אגו המרושע שלי, יהונתן! לא, תברחו, לא, לאאאאאאאא.

*אהם*

עונת הפרסים עוד לא ממש נכנסה להילוך גבוה, אבל אחד מהגופים היותר משמעותיים (וכיפיים) כן פרסמו את המועמדויות שלהם והם… די דומים לאלה של גותהאם לפני איזה שני מצאנו, למען האמת. כלומר, בשני הגופים המועמדים המובילים הם "המנצחת" ו"הכול בכל מקום בבת אחת", ובין פרסי המשחק שלהם (גם האינדי ספיריט עברו לניסוי של קטגוריית משחק ראשית ומשנית עם 10 מועמדים במקום חלוקה על פי מגדר עם 5 מקומות) יש חפיפה של 5 מקומות בקטגוריה הראשית (אוברי פלאזה ב"אמילי הפושעת", קייט בלאנשט ב"המנצחת", מישל יאו ב"הכול בכל מקום בבת אחת", טיילור ראסל ב"עצמות והכול", ופול מסקל ב"אחרי השמש"), ו-5 בקטגוריה המשנית (קי היי קוואן  ב"הכול בכל מקום בבת אחת", מארק ריילאנס ב"עצמות והכול", נינה הוס ב"מנצחת", בריאן טיירי הנרי ב"גשר ימי" וגבריאלה יוניון ב"The Inspection").

מה שכן, אם בפרסי הגותהאם שמרו על איזון מגדרי מסוים עם חלוקה של 6-4 (לטובת הנשים) בקטגוריה הראשית ו-5-5 במשנית, הרי שבפרסי הספיריט לא התחשבו בנושא והנשים דרסו את הגברים 8-2 בקטגוריה הראשית בעוד הגברים גברו על הנשים בקטגוריה המשנית 7-3.

בכל מקרה, המועמדים לפרס הסרט הם "הכול בכל מקום בבת אחת" (עם 8 מועמדויות סך הכול), "המנצחת" (עם 7), "עצמות והכול" ו"נשים מדברות" (עם 3) והסרט "Our Father, The Devil" עם מועמדות יחידה לפרס הסרט וזהו. נראה לי שמצאנו את הזוכה שלנו!

עוד מועמדים בולטים: "אחרי השמש" (5 מועמדויות), "אמילי הפושעת" שראינו בירושלים (עם 4 מועמדויות) וכמו תמיד, כיף למצוא בטקס הערכה לסרטים שלא זוכים לה בטקסים "גדולים" יותר – והפעם, סרטי האימה הקטנים של A24 – "גופות גופות גופות" (שמועמד לבימוי ולתסריט ראשון) ו"פרל" שזיכה את מיה גות במועמדות מוצדקת למדי בתפקיד ראשי.

כל שאר המועמדים והמועמדיות כאן. ועכשיו אחזיר אתכם למר קיץ, קורבנות תמימים שלי.


14. ונסיים עם סרטון של ערוץ היוטיוב Man Carrying Things שאני מחבב במיוחד, בעיקר כי רוב המערכונים שלו בני חצי דקה (חלקם גם מחצית מזה), סרטונים שבהם הוא מנתח באופן מבריק ומצחיק סיטואציות מחיי היומיום (להצטרף מוקדם לשיחת זום, להציג לחברים את התכנית האהובה עליך), ראיונות פיקטיביים, פרודיות לא מעודנות על יוטיוברים אחרים, סרטונים שקשורים בקולנוע (לנסוע עם אימא שלך באוטו אחרי שראיתם סרט של A24) וגם כל סרטון סיכום גנרי של "סצנות המשחק הטובות ביותר":