1. נפתח עם חדשות מרעישות: שביתת השחקנים הסתיימה! שחקני הוליווד יזכו כעת להעלאות שכר ותגמולים, וביטוחי בריאות מוגדלים ופנסיות שהן קצת יותר סבבה. כמו כן, האולפנים יאכפו הגבלות על שימוש בפרצופים של שחקנים בכלי בינה מלאכותית, והם גם יעשו מאמצים להילחם בהטרדות מיניות ויבטיחו שיוויון הזדמנויות לבני מיעוטים.
וזהו, בכך הסתיימו כל השביתות בהוליווד (למעט שביתת כותבי שקופיות-הדיאלוגים בסרטים אילמים שנמשכת מזה עשרות שנים. מתי כבר ייכנעו בהוליווד לדרישה שלהם לבלום את השתלטות הקולנוע המדבר?). טוב, טכנייייית ההסכם דורש את אישור חברי גילדת השחקנים, וזה יקרה רק ב-5 בדצמבר, אבל מבחינת הוליווד השביתה הזו היא חדשות של פעם, ואפשר כעת לחזור לשגרה…
2. …או לאסוף את השברים. כיוון שהוליווד לא עבדה כחצי שנה, את תוצאות השביתה נחוש בעתיד הנראה לעין. מארוול למשל, שנמצאת בצרות משלה, כבר הודיעה על שינויים בלו"ז: "דדפול 3" נדחה (לא בהרבה, 50% ממנו כבר צולם) והוא עתיד לצאת ביולי הקרוב במקומו של "קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש" שזז לפברואר 2025, ואילו "ת'אנדרבולטס" זז שבעה חודשים קדימה אל מחוזות יולי 2025. "ארבעת המופלאים" כרגע שומר על התאריך המקורי שלו, מאי 2025. ויש מי שכבר ניצל את ההזדמנות ותפס את המשבצת הקודמת של דדפול: "הכפיל" יצא כעת ב-3 במאי ולא ב-1 במרץ – מה שבתורו גרם ל-"חולית: חלק שני" לזוז שבועיים אחורה ל-1 במרץ.
עכשיו, הביטו רגע בפסקה הזו ואמרו לי מה אתם מבינים ממנה. יש לכם את זה? מעולה: כן, במהלך כל 2024 יצא סרט אחד בלבד של מארוול, והוא "דדפול". וכיוון ש-DC בעיצומו של מה שזה לא יהיה שקורה ב-DC (אני לא חושב שהם בעצמם בטוחים), גם סרט גיבורי על מבית וורנר לא צפוי לראות אור ב-2024 מלבד "ג'וקר 2" (עד כמה שניתן להחשיב אותו כסרט גיבורי על). ומספיק לקרוא על המתרחש מאחורי הקלעים בהפקה כדי להבין ש"מעבר לממד העכביש" ככל הנראה יידחה גם הוא.
עם זאת, בסוני כן מתכננים להוציא בשנה הבאה שלושה סרטים: "מאדאם ווב", "קרייבן הצייד" וסרט שלישי של "ונום", מה שאומר שאת אספקת גיבורי העל הקבועה שלנו נקבל בשנה הבאה מפאקינג יקום ספיידרמן של סוני ובלי שום ספיידרמן, כששתי החברות האחרות ישחררו ב-2024, יחדיו, שני סרטי גיבורי על בלבד, שניהם מדורגים R. אנחנו חיים בחברה וכאלה.
3. טיזר ראשון ל"הקול בראש 2".
אז ריילי כעת נערה. הרגשות האהובים והמוכרים מהסרט קודם (שניים מהם עם קולות חדשים: טוני הייל במקום ביל היידר בתפקיד פחד, וליזה לפירה במקום מינדי קלינג בתור גועל) מתמודדים כעת עם רגשות חדשים שצצים בגיל ההתבגרות, ובהם חרדה (אני לא פסיכולוג אבל אני די בטוח שגם ילדים קטנים חווים חרדות) ועוד מספר רגשות כמו קנאה, חרמנות, מבוכה, חרמנות וכמובן חרמנות אדישות. הסרט, שאותו לא מביים וכותב פיט דוקטר אז תנמיכו ציפיות, עתיד לצאת לאקרנים ב-14 ביוני (ואם תתאפקו חודש, תוכלו לעשות מרתון "הקול בראש 2" ו"דדפול 3"!).
4. האחים סופר מריו – הסרט הוכיח לנינטנדו שאפשר לעשות אחלה כסף לא רק באמצעות הרחבות למריו קארט ושלושים משחקי פוקימון ברבעון. לכן, הם שמים כעת עין על פרויקט קולנועי חדש: "האגדה של זלדה". על פניו נשמע כמו רעיון טוב אלמלא היה זה סרט לייב אקשן (בבימויו של ווס בול שמלטש בימים אלה את "כוכב הקופים: הממלכה"). הסרט המתוכנן אומנם עשה את הבלתי אפשרי והפך את נינטנדו וסוני (המפיצה) לשותפות, אבל איך קרה שהלקח שנינטנדו למדו לאחר ההצלחה של מריו הוא שלינק וזלדה צריכים להיות בלייב אקשן?
בכל אופן, מוזמנים בינתיים לזרוק ליהוקים. אני מציע את טום הולנד כזלדה וג'ון דיוויד וושינגטון בתפקיד לינק.
5. ואם כבר לייב אקשן שלא ברורה הנחיצות שלו, טריילר ל"אווטאר: כשף האוויר האחרון" גרסת נטפליקס.
נראית סבבה, לא יודע. אני לא בטוח לְמה לצַפּות כי לא ראיתי את הסדרה המקורית של "אווטאר" (אבל כן ראיתי את סדרת ההמשך "האגדה של קורה", משום מה). לפי התגובות, המעריצים שבעי רצון מהטריילר אז מי אני שאתווכח? הסדרה צפויה לעלות בנטפליקס במהלך 2024.
6. טריילר ל"אדוני האוויר" מבית ספילברג, טום הנקס והפעם אפל TV+ במקום HBO.
נראית מיליון דולר. אה רגע, זו לא מחמאה כשהתקציב שלה הוא 200-300 מיליון דולר. אז כן, בהחלט נראית 200-300 מיליון דולר! הסדרה (שהיא הצלע השלישית ל"אחים לנשק" ו"הפסיפיק") תעלה לשידור ב-26 בינואר הקרוב.
7. הידעתם? "פפריקה", סרט הקולנוע האחרון שביים סאטושי קון, זמין לצפייה בחינם ביוטיוב. כן, באופן חוקי. כן, עם תרגום לאנגלית. לא באיכות HD משום מה, ולא, הפופקורן זה כבר עליכם.
ובאופן כללי, באותו ערוץ יוטיוב בשם Throwback Toons (מבית סוני) אתם יכולים לצפות במגוון תכני עבר מצוירים: סדרת האנימציה של ג'ומנג'י, סדרת האנימציה של גברים בשחור, סדרת האנימציה של גודזילה (אם לא נמאס לכם מגודזילה), סדרת האנימציה של ספיידרמן (לא זו עם טל מוסרי, אלא אחת מ-2008), אסטרו בוי (מ-2003), סדרת האנימציה המגניבה ההיא עם ג'קי צ'אן ואת כל הפרקים של אחמד וסלים. סתם, זה לא. כלומר, זה כן ביוטיוב אבל זה לא קשור לערוץ.
8. טריילר ל"בלואי: הסרט". סתם, זה לא סרט, אלא פרק בן 28 דקות. ביחס לסדרה שכל פרק בה הוא 7 דקות, זה בהחלט מרגיש כמו סרט.
אין בי שמץ של אירוניה כשאני אומר שאני מחכה לזה יותר מלכל דבר אחר.
9. לפני 7 חודשים עלה ביוטיוב ערוץ חדש בשם matttt של בחור כלשהו שאני מנחש שקוראים לו מאט. ובמה הערוץ עוסק, אתם שואלים? בטלוויזיה? בקולנוע? סליים? לא ולא. הוא עוסק בקומיקס.
נכון לכתיבת שורות אלו, בערוץ 9 סרטונים בלבד, חלקם כבר בני מיליוני צפיות, וכל אחד מהם מפנה זרקור לאלמנט מרתק אחר מעולם הקומיקס, כמו למשל כיצד צבי הנינג'ה נוצרו והפכו לפופולריים, איך מורה שוויצרי מתוסכל מהמאה ה-18 המציא את הקומיקס או הדרך שבה חברות הקומיקס הגדולות דופקות את האמנים.
נוסף על כך, בערוץ מאמרי וידאו שעוסקים באישים מרתקים שהותירו חותם על עולם הקומיקס (חלקם עשו זאת מבלי שידעו זאת בכלל) ובהם סרטון מרתק על האלמוני ברנרד קריגסטיין, סרטון מרתק אף יותר על ג'ורג' הרימן (ויש פה גם טוויסט!) ועל רוב לייפלד שהצליח בתעשייה על אף שהוא לא משהו בקטע הזה של איור. לאחרונה אף עלו סרטונים על שמות קצת יותר ידועים כמו סרטון אודות רוברט קירקמן (שמתברר שהוא לא איש נחמד) ואודות ג'ונג'י איטו (שהוא, על אף הסגנון המעוות והפסיכוטי של יצירותיו, דווקא מאוד נחמד) ומה בדיוק הופך אותו לייחודי. וכיוון שממילא כבר פרסמתי לינקים לשמונה מתוך תשעת הסרטונים שקיימים כרגע בערוץ, אז הנה האחרון: ההיסטוריה של אדם וורלוק.
מאמרי וידאו ביוטיוב אומנם יש בשפע, גם על קומיקס. אבל מה שהופך את מאטטטט לייחודי הוא הידע הרב שיש לו, ההגשה הנעימה שלו, העריכה הפנומנלית והנושאים הייחודיים שבהם הוא בוחר לעסוק, לרוב מזוויות שטרם ראינו. כן, זה לא בדיוק קולנוע אבל לא צריך להסביר איך עולם הקומיקס, והאנשים שעליהם מאטטטט מדבר, השפיעו גם על הוליווד באופן עקיף. ממליץ בחום על הערוץ, שהוא כרגע אחד הדברים הכי מוצלחים ביוטיוב.
10. סרט חדש של "ילדות רעות" צפוי לעלות בשנה הבאה והנה הטריילר. צפו, אחרי זה נדבר.
מה שהטריילר לא מספר לכם הוא שמדובר, למעשה, במחזמר. למה להסתיר את זה? אין לי מושג. אולי כדי לא להרחיק חלילה את כל הבחורים הקשוחים עם הקעקועים והשרשראות והאולר הקפיצית שמעריצים את הסרט המקורי של "ילדות רעות" ושמחזות זמר זה איכסה מבחינתם או משהו, לא יודע.
בכל אופן, אולי זה יהיה טוב. אנגאורי רייס ללא ספק מושלמת לתפקיד הזה (צפו ברבע השעה הראשונה של "השמיניסטית" בנטפליקס ותבינו מדוע) ואני שמח שלאאולי'אי קרוואלהו (כן, ברור שעשיתי העתק-הדבק לשם שלה) יש תפקיד משמעותי בקולנוע (ואל תתחילו עם "אבל היא השתתפה גם ב-" כי לא שמעתי על אף אחד מהסרטים שהיא עשתה אחרי "מואנה"). ינואר הקרוב באקרנים.
11. כשיצא לפני כמעט עשר שנים סרט על אלמן בודד שיוצא לנקום את מות הכלב שלו, הדבר האחרון שדמיינתי הוא שהסרט יהפוך ליקום קולנועי. והנה העולם של ג'ון וויק מכיל כבר ארבעה סרטים, סרט ספין אוף נוסף בדרך אלינו ("בלרינה") ושודרה אך לאחרונה מיני-סדרה שאני צריך לפנות לה זמן ולגלות מדוע היא עוסקת בארוחות בוקר בבתי מלון ("הקונטיננטל").
וזה לא עומד לעצור פה: הסרט החמישי כבר בתכנון, סדרת טלוויזיה נוספת נמצאת בדרכה אלינו וגם אנימה כי היום, מסתבר, כל זיכיון מצליח צריך אנימה (מתי האנימה של "קופה ראשית", הא?). תגידו אתם כמה ג'ון וויק זה מספיק ג'ון וויק.
12. ואם כבר זיכיון אקשן-קונג-פו-אקדחים-ומאפיונרים, טריילר לסרט של גארפילד!
אין לי רגשות עזים לגארפילד ולא אפתח בבדיחות "שוב כריס פראט?" כי מיצינו. זה נראה כמו סרט אנימציה בסדר שאני לא יודע אם אטרח לראות, אלא אם במקרה ישודר בטלוויזיה והילדים בסביבה (בעדיפות לילדים שלי). ונראה לי שרק עכשיו למדתי שסמואל ל. ג'קסון בסרט, וכמוהו גם הארווי גווילן מ"מה שקורה בצללים". לפחות אני יודע באיזו שפת דיבוב אבחר.
13. ובחדשות שהן מפתיעות כמו לגלות שסניף הבנק שלכם סגור בחצות: "לשבור את הקרח 4" כבר בתהליכי עבודה! אבל רגע, "לשבור את הקרח 3" עדיין לא יצא אז לכל השדים? כי דיסני לכל השדים.
ואני מקווה שזה יעצור פה כדי שנקבל את קוודרולוגיית עונות השנה שאני מניח שהיא צפויה להיות: הסרט הראשון התרחש בקיץ והשני היה בסימן הסתיו. זה אומר שהשלישי יתרחש בחורף והרביעי באביב. אמןןןןן שלדיסני יהיה חוש הומור והם יקראו לסרטים הבאים "Frozen 3: The Winds of Winter" ו-"Frozen 4: A Dream of Spring".
14. יש מעריצי פרסי ג'קסון בקהל? כן? מה זה פה, 2010?!
סליחה סליחה, הפוסט כבר נהיה ארוך ואני מאבד את זה. בכל אופן, טריילר לסדרה של פרסי ג'קסון שתעלה בדיסניפ ב-20 בדצמבר ואז תבוטל וכל הפרקים ירדו מהשירות בשביל החזר מס.
בהחלט נראה כמו מה שהסרטים של כריס קולומבוס היו אמורים להיות מלכתחילה (זוכרים שבסרט הראשון שמענו את "פוקר פייס" של ליידי גאגא? אני תוהה אם קולומבוס ניסה להטריל אותנו ואף אחד לא עלה עליו).
15. בואו נתעצבן קצת על הוליווד כי הרבה זמן לא עשינו את זה: אחרי שביטלו את "באטגירל" וסרט של "סקובי-דו" לאחר שצולמו, וורנר הודיעו שלא ישחררו לאקרנים את "Coyote vs. Acme", סרט היברידי (לייב אקשן ואנימציה) שעוסק בווייל אי. קויוטי ורוד ראנר, ומככבים בו ויל פורטה וג'ון סינה.
זה הפתיע רבים, בין היתר כי ג'יימס גאן מפיק את הסרט והוא אחד האנשים שעבדו על התסריט, מה שגורם לי לחשוש שהוא לא כזו דמות חזקה ומשפיעה בוורנר כפי שרוצים שנחשוב שהוא, ושבהחלט יש סיכוי שוורנר יגנזו גם סרטים ביקום גיבורי העל החדש שהוא מפתח.
אלא שהסערה הציבורית סביב המהלך הנבזי של וורנר גרם לחברה לחזור בה. בערך. וורנר אומנם לא ישחררו את הסרט לאקרנים, אבל הם יאפשרו ליוצריו למכור את זכויות ההפצה לחברות אחרות – כשהמועמדות לפי דדליין הן חברות הסטרימינג הגדולות: אמזון, נטפליקס ואפל (השמועות אומרות שזה ככל הנראה ילך לאמזון). יהיה מוזר לראות מותג שכל כך מזוהה עם וורנר עובר לידיים אחרות, אבל זה העולם העסקי החדש בייבי.
16."ארקיין" תשוב למסך הקטן עם עונה שנייה במהלך 2024, ואני מהמר שזה יקרה בחצי המאוחר-יותר של השנה, מה שאומר שמפרידות בינה ובין העונה הראשונה בערך 3 שנים. סדרה נוספת שחודשה היא "הדוב" שתשוב לעונה שלישית (וחסר להם שלא אחרי איך שהסתיימה העונה השנייה). כמו כן, "הארלי קווין" חודשה לעונה חמישית. נחמד לראות את וורנר לא גונזים תכנים.
17. טיזר ל"מכסחי השדים: אימפריית לשבור את הקרח" (שם עברי לא רשמי).
לא ראיתי אי פעם משהו שקשור במכסחי השדים, כך שאין לי מושג אם אני אמור להתלהב. תגידו לי אתם. בכל אופן, מרץ הקרוב בבתי הקולנוע.
18. פסטיבל סרטים בערבה יתקיים כמתוכנן במתכונת מצומצמת, עם הקרנות סרטים תחת כיפת השמיים. אבל גולת הכותרת בסיפור היא שהסרט החדש של מיאזאקי, "הילד והאנפה" (היי חבר'ה, שמישהו מכם יעדכן את דף הסרט. מה זאת אומרת "גם אתה יכול רם, ותפסיק כבר להשאיר הערות עריכה בכתבות פומביות כי זה מפריע לקוראים"? אתם לא רואים שאני עסוק?) יוקרן בפסטיבל, וזו כנראה ההזדמנות היחידה שלכם לצפות בו בתקופה הקרובה כי עדיין לא ברור מה לו"ז ההפצה של הסרט הזה בעולם שאינו דובר אנגלית או יפנית.
19. טריילר חמוד לסרט האנימציה "אוריון והחושך".
הסרט עוסק בילד שמפחד מהחושך ויוצא להרפתקה לילית קסומה (תרתי משמע), והוא מבוסס על ספר ילדים של אמה ירלט. החלק המעניין הוא שאת התסריט כתב לא אחר מאשר צ'ארלי קאופמן. "אוריון והחושך" (שאותו מפיקים דרימוורקס) צפוי לצאת בנטפליקס בפברואר הקרוב.
20. טוב, בואו נתקתק טריילרים פחות מעניינים: אתם לא רוצים לראות את הטריילר של "מאדאם ווב" (אלא אם שוגרתם לכאן משנת 2007), אתם לא רוצים לראות את הטיזר לסדרה של "טד" (הבנו, זה מצחיק כי הם צוחקים על עצמם), אתם לא רוצים לראות את הטיזר לסרט נטפליקס "אם אין נסיך לי" שעוסק בנסיכה שצריכה לברוח ממערה ובה דרקון (הרעיון סבבה, אבל למה כל האפקטים הממוחשבים בהוליווד נראים אותו הדבר?) ואתם לא רוצים לראות את הטיזר של "בלשי הרפאים" שמתרחש ביקום "סנדמן", ועוסק בשני נערים שחוקרים פשעים מהעולם הבא.
בעצם רגע, טעות שלי. את הטיזר הזה אתם דווקא כן רוצים לראות:
רואים נטפליקס? כשאתם רוצים אתם יכולים!
בחדשות הפורמטים: "חולית 2" יוקרן ב-IMAX 70MM!
זה הסרט הראשון שצולם דיגיטלית ויופץ ככה מזה שנים (חושב שמאז "אווטאר" הראשון אבל המידע בנושא לא הכי נוח), בזמן שיש סרטים שכן צולמו ככה והוקרנו רק דיגיטלית ("לא זמן למות", "נופ"). זה גם הסרט הראשון אי פעם ב-IMAX שימלא את כל אורכו של המסך (4:3) לכל אורכו של הסרט (משערים ש-150 דקות). יש רק 32 בתי קולנוע שעדיין תומכים בפורמט הזה ואני צריך להזמין כרטיס ללונדון לתחילת מרץ.
יש פה קצת מעבר ל"איזה מגניב שסרט שאני אוהב מקבל פורמט שאני אוהב". זה קצת ניסיון מיתוג מחדש של IMAX בעקבות ההצלחה של "אופנהיימר". המותג שלהם כרגע כולל 3 סוגי הקרנה דיגיטליים באיכויות וגדלים משתנים, שמאוד קשה להבדיל ביניהם בלי לעקוב מקרוב ולזכור מלא שיט טכני, ופורמט אנלוגי שהוא ה-70 מ"מ. הדיגיטלי מצליח לא רע, אבל האנלוגי הביא אחוז גבוה מאוד מההכנסות של "אופנהיימר" אפילו (ואולי בגלל) שמדובר במעט מאוד אולמות. כל הקרנה התמלאה שבועות מראש.
דני וילנב מאוד אהב את "חולית 1" ב-IMAX בעיקר בגלל הגובה של המסך. הכל היה אז תחת שלושת הפורמטים הדיגיטליים המבלבלים והיה קשה לדעת מתי באמת הוקרנה התמונה המלאה.
נראה שהחברה ויתרה על להסביר מתי ה-IMAX באמת ענק וגבוה, ובמקום פשוט תמכור אירוע ב-70 מ"מ. מבחינת איכות זה לא בהכרח יביא לתוצאה יותר טובה. להדפיס את הסרט הדיגיטלי הזה לפילם יכול דווקא לגרום לאיבוד מידע מסוים, אפילו שזה היה חלק מהתהליך בסרט הקודם. אבל גם להקרין אותו על מקרני IMAX ישנים שעדיין נמצאים תחת אותו מותג מביא לאיכות לא משהו (אני מסתכל עליכם פלאנט ישראל).
ככה יהיה קל יותר למכור מתי זה "סתם אולם פרמיום" ומתי זה "החזון המלא של הבמאי שצריך לטוס חצי כדור הארץ בשבילו" כמו שהצליח לנולאן, אפילו שבמקרה הזה יהיו כמה אולמות IMAX דיגיטליים שיקרינו את אותה התמונה וטכנית ישירות מהמקור הדיגיטלי לעומת הדפסה לפילם.
לא ב-IMAX אבל גם ב-70 מ"מ, "נפוליאון" קיבל כמה אולמות באמריקה שיקרינו אותו בעותק שהודפס במיוחד. וגם Rebel Moon של סניידר ונטפליקס (כן, נטפליקס מקרינים בפילם אנלוגי בבית קולנוע אמיתי, מי היה מאמין?). אם הם יצליחו מאמין שהמגמה תמשיך. באיחור של 15 שנה, נראה שהחזון של נולאן מימי "האביר האפל" קיבל דחיפה גדולה השנה.
אני בשוק שרבל מון זה פילם. מהטריילרים נראה דיגיטלי ידי זול גם.
(ל"ת)
זה לא, רק הודפס בשביל הקרנות
בדומה למה שדני יעשה עם "חולית", כדי להגדיל את ההייפ ולשווק יותר בקלות שיש פה "אירוע".
במקרה של סניידר טריילר רע יכול להיות סימן לסרט טוב.
אבל נראה שלא. אפס ציפייה לרבל מון
אפשר קישור או משהו לפירוט של 32 האולמות?
לאלו מאיתנו שלא גרים בארץ ואולי יש להם סיכוי טוב לראות באחד מהם? :)
בלי קשר תגובה ממש מעניינת, תודה על כל הסבר הפורמטים וזה.
כן, מתפרסמת רשימה כל פעם שסרט עולה בפורמט
האחרון היה "אופנהיימר" ואלו היו האולמות. הרוב באמריקה הצפונית, יש גם אחד באוסטרליה ובודדים באירופה.
עד עכשיו מסרט לסרט הרשימה רק הצטמצמה, מקווה שבעקבות ההצלחה של "אופנהיימר" היא לפחות תישאר אותו דבר ואולי גם תגדל.
בזמנו מצאתי רשימה לגביי אופנהיימר
מניחה שזה יהיה די דומה אם לא זהה עבור Dune.
זו הרשימה. בעיקרון כמעט כולם בצפון אמריקה, כשבאירופה יש לך את לונדון, מנצ׳סטר ופראג.
עדכונים קטנים
קודם כל הסרט הראשון חזר ליום אחד בשבוע שעבר באמריקה רק ב-IMAX. בהצצה לסרט הבא פרסמו שיהיו הקרנות מעריצים רק ב-IMAX כבר ב-25 לפברואר (יום ראשון, 5 ימים לפני הבכורה). עכשיו IMAX פתחו לזה את המכירה, ושתי תובנות משם:
-כתוב "קטעים נבחרים ב-1.43", כלומר זה לא יהיה כל הסרט כמו שפרסמו בהתחלה. עדיין כל הסרט יהיה ב-1.90:1 שימלא "איימקס רגיל", ומי שיילך באולמות אחרים יפסיד גם את זה.
-יש רק 12 אולמות באמריקה כרגע. יש מצב שיפתחו עוד (בספק שידלגו על ה-BFI בלונדון, עם פראג אני פחות אופטימי), אבל נראה שלא תהיה הפצה מלאה כמו שנולאן מקבל.
בישראל כמובן אין כלום מבחינת 70 מ"מ, אבל אולי נקבל גם את ההקרנה המוקדמת ב-25?
רשימת אולמות מתעדכנת
כאן. כרגיל יש יותר 70 מ"מ רגיל (זה ה-5/70) לעומת IMAX 70 מ"מ (זה ה-15/70). מאכזב שזה לא כל האולמות של נולאן אבל מה לעשות.
חוץ מזה נראה שבישראל הבכורה תהיה ב-27.2.
אוף, בניתי על פראג והיא לא ברשימה.
תודה על הלינק המעודכן!
לגבי גארפילד
שכחת לציין שהבמאי הוא מארק דינדל.
למי שלא מזהה את השם, מדובר על הבמאי של חתולים לא רוקדים ושל הקיסר נפל על הראש.
מצד שני, זה גם הבמאי שביים את סרט דיסני אנימציה הגרוע ביותר בכל הזמנים (אני מתכוון כמובן לצ׳יקן ליטל. קשה לי להאמין שיש מישהו שסובר שיש סרט אחר לדיסני אנימציה שהוא גרוע יותר. ולא, סרטי ההמשך להפצה ביתית הם לא של אולפני דיסני אנימציה, כך שהם לא נחשבים).
למעשה, מדובר בבימוי הראשון שלו מאז צ׳יקן ליטל.
האם הקאמבק שלו, אחרי 18 שנה, יאפשר לו לחזור לכישרון שהיה לו לפני צ׳יקן ליטל (ספציפית אני מדבר על הקיסר נפל על הראש, מאחר ואת חתולים לא רוקדים לא ראיתי עדיין) או שהוא הולך להרוס את הצ׳אנס שקיבל פה ולתת לנו עוד זוועה כמו צ׳יקן ליטל?
נצטרך לחכות ולראות.
מרד החיות של 2004 גרוע יותר מצ'יקן ליטל
צ'יקן ליטל הוא פרודיה טראשית ומהנה בצפיות אינסופיות כילדים. כל קלישאות סרט תיכון אמריקאי ארוזות לילדים בתוספת סוריאליזם חייזרים.
תמיד מדהים אותי איך במאים של סרטי ילדים (עד גיל 10) בכלל יכולים להעלות בדעתם לזלזל בצופים שלהם, בניגוד לרוב המוחלט של סרטים לנוער או למבוגרים, מדובר בסרטים שיצפו בהם שוב ושוב וילמדו אותם בעל פה- אם הם טובים מספיק כדי שיקנו אותם הביתה או ייכנסו לאתר שוב. יש לך הזדמנות לעצב לילד כלשהו את הילדות, לעולם אל תזלזל.
אבל אולי סתם היינו ילדים עם טעם מוזר, סרטי הפולחן שלנו היו אצבעונית, היפהפיה והיחפן, נרניה ואל סיד, ואם היינו מצליחים לשים עליו יד- גן עדן לכלבים.
לא צפיתי בצ׳יקן ליטל כילד, כך שאין לי מושג איך זה נראה כשגדלים על זה
את מרד החיות ראיתי פעם אחת בקולנוע כילד ולא זכור לי יותר מדי מההתרשמות שלי ממנו אז (נראה לי שלא היה לי אז שום דבר נגדו או בעדו).
אבל כמבוגר כיום אני יכול להגיד שמרד החיות טוב בהרבה מצ׳יקן ליטל.
פחות ירידה לבדיחות רדודות ומפגרות (הזכרתי כבר שיש קטע בצ׳יקן ליטל בו אחת הדמויות מתגלגלת בירידה בליווי סאונד של גרעפסים? וכן, אני יודע, יש גרעפסים גם במרד החיות, אבל שם זה פחות מרגיש כמו משהו שנדחף בצורה מפגרת בלי קשר לסצינה רק כדי לעורר צחוק מהילדים כמו בצ׳יקן ליטל), הדמויות מעוצבות בצורה חיננית ונחמדה שלא כמו החזיר המחריד ההוא בצ׳יקן ליטל שהוא כנראה הדמות המכוערת ביותר שאי פעם הייתה בסרט אנימציה של דיסני, והאנימציה עצמה נראית הרבה יותר טוב וזה שהיא באנימציה ידנית סטייל לוני טונס רק מהווה יתרון גדול.
אה, וכמו כן יש שם אחל׳ה שירים של אלן מנקן (שיר היודל ממש נחמד), כך שגם זה יתרון.
כך שלפחות בעיני אין מתחרה לצ׳יקן ליטל בתואר ״הסרט הגרוע ביותר של דיסני אנימציה״ (מצד שני, לא ראיתי עדיין את המשאלה, אז אולי יש מצב שהוא יכול להתחרות על התואר, לא יודע).
חוץ מזה שהוא ממש מכוער אני לא רואה מה באמת יש לשנוא בצ'יקן ליטל
סרט בינוני עם דמויות שהיו יכולות להיות אחלה לולא דיסני היו מעתיקה את סטייל הומור של דריימוורקס בלי אפילו לנסות להבין אותו, רשעות ופופ קולטצר כל הזמן זה לא מצחיק, דרימוורקס לפחות מנסים לקשר את הטון לעלילה. לפחות זה נותן לנו רגעים יותר סולידים וחמודים מבדרך כלל אבל עם זה היתרון היחידי בולט עושה עבודה יותר טובה בזה ולילו וסטיץ עוקף את שניהם ביחד. סביר מינוס אבל מאוד שכיח.
אני ממש מקווה שלא התכוונת להגיד שלילו וסטיץ' הוא בינוני באיזושהי דרך
(ל"ת)
את חתולים אני ראיתי
וואו האנימציה שם ממש טובה אבל ממש טובה. אה כן יש שם עלילה אני מניח…. היא ….. בהחלט שם.
mikros
תכירו את סטיודיו האנימציה הגדול של הדור הזה. אני מעריץ שלהם מאז הנסיך הקטן ונראה שהם ממשיכים לגדול ולהתרחב בלי הפסקה. נראה שאיכות הכתיבה שלהם מידרדרת (לא שהיא הייתה ברמה גבוהה במיוחד מתחילכילה) אבל איכות האנימציה רק השתפרה עם השנים.
אגב mune סרטם הראשון הוא אחד מהסרטים הכי יפיפיים שראיתי טריילר
הם הסטודיו מאחורי אוריון לא דריימורקס
אותו דבר עם קפטן תחתונים
הערה מעניינת וחשובה
אף על פי כן כתבתי שאת הסרט מפיקים דרימוורקס, מה שעדיין נכון.
נכון
אני פשוט בשוק שהסטודיו שעשה את הנסיך הקטן, שני סרטי אטרקיס תלת מימדים, קפטן תחתונים, צבי הנינג'ה החדש, את שתי סרטי יחידת החילוץ, הסרט השלישי של בובספוג ועוד כמה סדרות טלויזיה לא מוזכר בשמו. בשלב הזה הם כבר צריכים להיות מוכרים כמו דרימוורקס ופיקסאר. לאיכות הכתיבה יש עליות ומורדות אבל אין ספק שיש שם אנימטורים מאוד מוכשרים (ביחוד בפריז ומונטריאול).
אפילו בקידום הרשמי לסרט לא מציינים את זה
זה לא מופיע בפוסטר, לא בטריילר ולא בפוסטים של נטפליקס, דרימוורקס או השחקנים. או שלאולפן הזה אין רצון להתפרסם או שנטפליקס ודרימוורקס ממש סחטו אותם בחוזה, או שניהם. אחרת ממש לא ברור מה קורה כאן.
אווטר החדש נראה חסר תועלת
הסצנות שהם לקחו נראות בדיוק כמו הפרקים שמהם הם לקוחות רק ב"לייב אקשן" סגנון מלך האריות 2019. אני מקווה שאני טועה לגבי זה
באמת שאין בזה שום טעם. הסדרה המקורית מושלמת.
השלמתי את הסדרה רק בשנה שעברה, ומדובר ביצירת מופת- לא פחות. האנימציה, הפסקול, הדמויות והסיפור פשוט מדהימים.
זאת אחת הסדרות הכי טובות שאי פעם ראיתי ומי שלא ראה- ממליצה בחום.
הסדרה של נטפליקס פשוט מיותרת לדעתי.
מצד שני,
וואן פיס הראו שנטפליקס מסוגלים לעבד אנימה כמו שצריך. אולי זה יעבוד גם עכשיו.
'מושלמת' זה נדיב
בכל זאת, סדרה עמוסת פילרים (מרבית עונה 1 מיותרת) עם עודף הפוגות קומיות ודמויות שוליות מוקצנות.
היא כן מושלמת בתור חומר לעיבוד מזקק שיעשה חסד איתה וצדק עם הפוטנציאל שלה.
(מן הסתם לא העיבוד הזה)
בו באמת אין טעם.
מעניין למה היוצרים מהאנימציה פרשו.
לא שהסדרה מושלמת אבל מה?
זה כמו להגיד שההקדמה באופרה היא מיותרת כי שאר ההחלטות שמקדמות את העלילה קורות אחריה. זו עונה שאנחנו לומדים להכיר את הדמיות הראשיות והעולם מסביבם.
נ.ב: האמת שבאופן אישי אני חושב שהבקע הגדול זה פרק קורע מצחוק שידוע בתור הפרק הכי פילירי בסדרה ביחוד הסוף אבל עכשיו זה לא נראה זמן טוב להרחיב על זה.
מה שאני יכול להסכים
שבעוה 1 הפרקים לא זכירים במיוחד יש הרבה יותר מאלו בעונה 2 אבל זה קשור לאיכות כתיבה לא לנושאים שלהם.
הלוואי
שעונה 1 הייתה משקיעה בהיכרות עם הדמויות ועם העולם המעניין של אווטאר.
יש עולם שלם לחקור, ופרקים שלמים מתבזבזים על מקומות משונים שמאוכלסים בטיפוסים תמהוניים בשביל הקומדיה.
הזכרת את הסוף של הבקע הגדול. למדנו משהו: אנג בוחר בשקר על פני אלימות. בכל פילר יש איזשהו ערך, וכולם לא נתנו תמורה לזמן.
אותה הבעיה עם פרקים סתמיים לא פחות, שלא נחשבים פילרים רק בגלל הופעה של דמות או מקום שיופיעו בהמשך.
יש מעט דמויות ראשיות, ולמדנו עליהן מעט מדי בכל פרק. עונה 2 – רק שיפור קל.
זמן המסך איפשר יותר בניית עולם ודמויות.
בצוות הראשי 3-4 דמויות מבלות יחד המון, ולא נוצרו מערכות יחסים מובחנות.
בלואי זה הדבר הכי מרגש כאן
(ל"ת)
מסכים לחלוטין
מודה לילדיי בכל יום שהם אוהבים את הסדרה הזו יותר מיחידת החילוץ
פפריקה!
מתחשק לי לראות. אולי עכשיו יהיה מובן יותר כל הקטע של המצעד והאנשים עם הטלוויזיה על הראש. (ראיתי אותו לפני שנים רבות, וזה כל מה שאני זוכר).
פפריקה הוא סרט אדיר
(ל"ת)
בהתחשב באורך החיים הכללי של טייסים במלחמת העולם השנייה,
אני כבר לא יכול לחכות בשביל לראות איזו דמות יציגו כדמות ראשית רק בשביל שתמות בפרק הראשון.
איך הדיבוב לאנגלית של "כחול מושלם" לעומת הדיבוב היפני?
אני כבר המון המון זמן רוצה לראות את הסרט הזה ועכשיו כשראיתי שפפריקה נמצא ביוטיוב בחינם, חשבתי אולי גם כחול מושלם יהיה שם. בדקתי את העניין וזה באמת נכון (אם כי במקרה הזה לא נראה לי שזה באופן חוקי. כרגע לא כזה אכפת לי האמת), אבל זה בדיבוב לאנגלית. האם הדיבוב הזה הוא טוב? או לכל הפחות, לא פוגע באיכות של הסרט? אני יודע שברוב המקרים הדיבוב המקורי עדיף. מה המקרה לגבי הסרט הזה?
הוא בסדר, רחוק מלהיות גרוע. המקורי עדיף מן הסתם.
הסרט עצמו הוא צפיית חובה גם באנגלית, אם אתה מרגיש שזה יקל עליך לצפות בו – לך על זה.
עד כמה שזכור לי, הדיבוב סביר, אבל התרגום חורק
ולשמוע את השירים באנגלית זה ממש עינוי.
ואגב, "אסטרו-בוי" משנת 2003 שהוזכר כאן שגם זמינה לצפיה חינם
היא סדרה נהדרת. קהל היעד הוא ילדים, אמנם, אבל התסריטאי סאדאיוקי מוראי* עשה עבודה מצוינת בלהתאים את החומר למציאות של המאה ה21 (כמובן שאם אתם מחפשים את הטייק המבוגר על אסטרו-בוי, יש את "פלוטו" בנטפליקס…).
*שכתב גם את התסריטים ל-Perfect Blue וגם ל-"שחקנית המילניום" של סטושי קון, וגם פרקים של "קאובוי ביבופ" ועוד היד נטויה – הוא היה אחד התסריטאים בפרופיל יותר גבוה של העשור הראשון של המילניום הנוכחי. מאז הוא עדיין פעיל, אבל קצת פחות דמות מרכזית בתעשייה, אני חושב.
רצח בסוף העולם- נערה עם קעקוע לעניים.
עוד פעם האקרית גאונה שחוקרת פשעים, עוד פעם תעלומת חדר סגור במקום מושלג ועשיר. רק מה, בריט מארלינג והשותף שלה הם לא דיוויד פינצר (או סטיג לארסון). סרט מתח סטנדרטי של שעתיים נמתח לשבעה פרקים. כך שמקבלים הרבה סצנות של אמה קורין נכנסת לחדרים באיטיות או פוסעת במסדרון המלון. ואמה קורין קצת משעממת, ממש לא רוני מארה. 2023- השנה שהחזירה אותי לסרטים כי הטלוויזיה שחונה מתמיד והזכירה לי למה בסוך אני יותר אוהב קולנוע
הצפייה שלי בסופרנוס בחודש האחרון ממש חידדה לי את הירידה באיכות בטלוויזיה.
תחלואות הסטרימינג די גומרות את רוב הסדרות שמשודרות היום, ונראה שממש התרחקנו מתור הזהב של ערוצי הכבלים. אפילו HBO ו-FX היום הם צל חיוור של עצמם (ועדיין, סוג של עדיפים על האלטרנטיבה).
Fx כב אלא עושים סדרות דרמה
רק קומדיות או מיני סדרות, או אנתולוגיות. HBO עוד איכשהו סבבה אבל ממש לא מה שהיה פעם. יותר מדי זמן וכסף מושקעים בבית הדרקון ואין כמעט אלטרנטיבות (מישהו ראה העידן המוזהב). על השאר אין מה לדבר. באסה.
טריוויה בעניין הצרות של מארוול:
בניכוי שנות המגפה שבהן בתי הקולנוע היו סגורים או כמעט-סגורים:
הפעם האחרונה שבה הסרט שפותח את הקיץ הקולנועי – כלומר הבלוקבאסטר הראשון של מאי – לא היה סרט שמבוסס על קומיקס של מארוול היתה ב-2006.
ועכשיו ב-2024.
ועוד כמה ידיעות:
– ניקולס הולט לוהק בתור לקס לות'ר ב"סופרמן: המורשת" של ג'יימס גאן.
– עובדים על עוד סרט ג'ייסון בורן, משום מה.
– "ארקל מציל את סנטה" הוא סרט מצוייר חדש בכיכובו של סטיב ארקל. שיוצא ב-2023.
– קומדיית האימה (המומלצת) "The Blackening" תקבל סרט המשך.
– ופורסמה תמונה ראשונה מ"השוטר מבוורלי הילס 4", שנראית יותר כמו תמונת AI מאשר הרבה תמונות AI שראיתי.
אז הם נחושים שלא לעשות את לקס לות׳ור מאיים.
לפחות תהיה עוד נבלית בסרט ותשחק אותה מריה גבריאלה דה פארייה (שהיתה מדהימה בתור מריה בדדלי קלאס).
קצת אוף טופיק
כבר שנים שאני רוצה לראות את רוקד עם זאבים, ואני מוצא רק את הגרסה של 4 שעות ולא את המקורית של 3 שעות. האם הגרסה המורחבת יותר טובה, פחות טובה, האם כדאי לי להמשיך לחפש את הגרסה הרגילה או לצפות במורחבת?
לדעתי הקולנועית עדיפה
הסרט כבר ארוך וזאת גרסא טובה ויותר הדוקה, עדיף במיוחד לצפייה ראשונה. המורחבת לדעתי היא תוספת יפה למי שאהב ורוצה לראות עוד. הקולנועית יותר קשה להשגה כי במשך הרבה שנים רק המורחבת הייתה זמינה ב-HD (לא בהכרח כי היא יותר טובה, *אהמ* "אמדאוס"). יכול לעזור להשיג בפרטי.
אשמח לעזרה אם אפשר
(ל"ת)
zsicap בג'ימייל
או חפש אותי בפייסבוק.
מצאתי?
https://www.facebook.com/tdkr.2?mibextid=ZbWKwL
ראיתי את הגרסה המורחבת והיה לי בסדר
כאילו, אתה יכול להמשיך לחפש אבל לא בטוחה כמה הבדל יהיה אלא אם מאוד קריטי לך השעה הנוספת בחווית הצפיה
ארץ נהדרת אתמול הייתה רכבת הרים של צחוק, רגש ומחשבה.
בדיוק כך אני רוצה את סרטי מארוול שלי
קווין פייגי תלמד ממולי שגב
ילדות רעות 2024
הוא רימייק מוזיקלי (תחשבו חנות קטנה ומטריפה) או שיש המשכיות והתייחסות לסרט המקורי מ-2004?
כמו כן, לא יכולתי שלא לשים לב שכל אחד ואחת מבין עשרות הסרטים והסדרות המוזכרים כאן מבוססים על פרנצ'ייז קיים*. בעסה.
*חוץ מהאנפה ומספילברג (אם כי אני בהחלט פתוח לטענה שמלחמת העולם השנייה היא פרנצ'ייז קיים).
יש כאן הטייה מובנת.
אם משהו לא מבוסס על פרנצ'ייז, הוא לא מוכר מראש; אם הוא לא מוכר מראש, פחות מעניין להתייחס אליו בכתבה על חדשות.
מה? במאים מוכרים, שחקנים, פרמיסים מעניינים. הרבה יותר מבקרן מעוד ידיעה על פרנצייז שגם ככה לא מחדש לאף אחד
(ל"ת)
במאים ושחקנים מוכרים זה גם פרנצ'ייז.
(ל"ת)
לא מוכר הוא לא מעניין?
לדעתי זה בד"כ הפוך
גם אני לא צריך להיכנס לכתבה הזו כדי ללמוד שיצא טריילר חדש למכסחי השדים או הקול בראש
אבל זה היה יכול להיות ממש מגניב אם הייתי יותר נחשף בכתבות ״מצאנו״ לסרטים מעניינים ומגניבים מתחת לרדאר.
בהחלט
(ל"ת)
טוב
מצד אחד המטרה של הפוסטים האלה היא להביא לקוראים שפחות עם היד על הדופק, את כל חדשות הקולנוע המשמעותיות במרוכז ועל מגש של כסף, ולאלו שכן עוקבים אחר כל המתרחש: פלטפורמה לדבר על החדשות הללו או אולי (אני מקווה) להיחשף לזווית אחרת. אין פה שיקול של מה "מוכר" או "מעניין". זה פשוט חדשות קולנוע.
מצד שני: טוטו-צ'אן, דוקו ברזילאי אבוד בן 100 על האמזונס, ערוץ יוטיוב חדש על קומיקס, אוריון והחושך, סולטבורן, קליפ ישן של קובריק ועוד דברים ששלפתי רק בחצי דקת שוטטות בפוסט הנוכחי ובפוסטים האחרונים של מצאנו באינטרנט שכתבתי.
אנחנו בהחלט מנסים ומעודדים לאתר גם דברים שוליים-יותר. אם (לדעת מי פה) זה אולי פחות קרה בפוסט הנוכחי (לדעתי לא אבל זה סובייקטיבי), הסבר אפשרי לכך הוא שבשל המצב, עבר זמן רב מהרגיל מהפוסט הקודם בפינה, והצטברו המון חדשות להתייחס אליהם. לא הייתי רואה בכך סיבה להכליל או לטעון להטייה.
זה פלוס העובדה שעין הדג הוא מהקהילות הבודדות שבה אפשר לדון גם בדברים פחות מוכרים ובקולנוע עולמי.
וזה בטח תקף גם לסוגי האייטמים שעולים פה.
האמת שזאת לא הייתה ביקורת על האתר
אלא יותר על מצב הקולנוע (Get a load of this society!).
ברור לי שכולם, כולל אותי, מעדיפים שהתוכן באתר יהיה על הסרטים הגדולים והחדשים. הבעסה היא שהסרטים האלה הם כה מעפנים וחסרי מעוף.
אני נזהר לתת ביקורות על תוכן שהוא לא מסחרי ולטובת כולנו, ואני מאד נהנה ממצאנו באינטנרט.
אבל כן אפשר למצוא סרטים מעניינים יותר לדווח עליהם. בעיני דיווח כמו זה של מכסחי השדים, שבו אין לך מה להוסיף על הטריילר מעבר לזה שהוא קיים, קצת מיותר. ובזה לא שלא קיימים סרטים מגניבים לדווח עליהפ, פשוט צריך לנבור טיפה מעבר לעוד טריילר עם הרבה יחסי ציבורי של פיקסאר או משהו.
בעיני אין פה כמעט קונטרה לסרטים המיינסטרימים, צריך ממש לחפש בנרות (וזה לא שסולטבורן הוא איזה סרט אינדי לא ידוע).
וחוץ מזה, חיפשתי את הדברים שציינת בצד שני (סולטבורן, דוקו על אמזונאס וכו)
ומוצא רק את סרט האנימציה החד ששל נטפליקס במצאנו הנוכחי. אם הרשימה הזאת מתפרשת על פני כמה כתבות אז כן, זה ממש מעט בעיני. אבל אולי אלו ידיעות שפחות מעניינית קוראים מהטריילר החדש של מכסחי השדים והבעיה בי.
בכל מקרה אני מעריך את כתבות ״מצאנו״ ולרוב כן נהנה לקרוא, גם כשאין ידיעות שמחדשות לי (פה החידוש העיקרי היה שיש את פפריקה ביוטיוב).
ילדות רעות הוא גרסה קולנועית של המחזמר, שהיא גרסה בימתית של הסרט
*שהוא בעצמו עיבוד לספר
אז ההקשר לסרט מ2004 הוא הקשר ישיר. אותם דמויות, אותה עלילה אלה גם אותם יוצרים.
(קצת כמו היירספריי)
קצת פרסום עצמי חסר בושה
אין לזה קשר לעין הדג / קולנוע אז לא חשבתי להעלות את זה פה, אבל מאחר והוזכר הערוץ קומיקס יוטיוב של המאטטטט הזה: שלום, אני תום שפירא ויש לי פודקאסט על קומיקס (בעברית), זה כמו ווידואים ביוטיוב רק שאפשר להאזין בזמן ששוטפים את הכלים
פרקים אפשר למצוא פה – https://between-panels.podbean.com/
מצטרף להמלצה, פודקאסט מצוין
(ל"ת)
מה יש לאנשים מהבלואי המשעמם הזה אדוניי ישמור.
הכלבים חמודים, אבל יש כלבים אפילו יותר חמודים מהם בחיים האמיתיים, שגם ממש אפשר ללטף.
אנשים לא רואים בלואי בגלל "כלבים חמודים".
(ל"ת)
לא יודע בגלל מה הם רואים.
גם לא היה לי שום אנטי נגד התוכנית הזאת, אילולא היא ורק היא הייתה ממלאת את המסך בשנים האחרונות במקום כל תוכן אחר שערוץ דיסני שידר אי פעם. די מבאס. בערך כמו שבסוף 2007, ערוץ הילדים הפך להיות ערוץ השמיניה.
מה יש לאנשים מבוג'אק הורסמן
הוא סוס חמוד, אבל יש סוסים חמודים יותר ממנו בחיים האמיתיים, שגם אפשר ללטף.
אתה באמת משווה את בלואי לבוג'ק? אפילו בשביל הבדיחה או ההטרלה זה לא מצחיק.
בוג'ק הן לא דמות או סדרה מושלמות, ולעתים גם מגעילות או מרגיזות, אבל לרוב אינן משעממות (טוב, חוץ משני הפרקים הראשונים ממש.) בלואי פשוט מ-ש-ע-מ-ם. אפילו פפה פיג עדיף כבר.
הבדיחה הייתה משום שכל הטיעון שלך נגד בלואי זה שהכלבים שם לא חמודים
(מה שלא נכון אבל נניח)
מעבר לכך לא נראה שיש לך הרבה מה להגיד מלבד "זה משעמם". הרושם שמתקבל, יוצא אפוא, הוא שבא לך להיטפל לסדרה רק בשביל הצורך להיטפל למעריצים של הסדרה.
מעבר לכך שלקרוא תגובות בלי תוכן (כמו לכל הפחות מדוע לדעתך זה משעמם) – זה משעמם.
אבל אמרתי שהכלבים כן חמודים...
ומעבר לזה, כשמשהו משעמם, קשה מאוד להסביר למה הוא משעמם, כי אין בו מספיק תוכן שמייצר טיעון. פשוט נרדמתי מול הסדרה הזאת כמה וכמה פעמים. אפילו פישלר הגדול בכבודו ובעצמו – יש סרטים שהוא ראה ואפילו לא יכול לזכור שהוא ראה מרוב השיעמום ומרוב כך שהם לא עוררו בו שום רושם.
התורה של בלואי על רגל אחת
לינק
הצורה שבה הילדים מדברים ומתנהגים בסדרה היא כמעט אחד לאחד כמו במציאות
חלק מהפרקים מבוססים על משחקים אמיתיים שהיוצרים שיחקו עם ילדיהם זה הומר שאם אתה לא מזדהה איתו תהיה לך בעיה לצחוק איתו. הרבה הורים וילדים (גם כאלו שאני מכיר אישית) מאוד מזדהים עם בלואי.
האמת..
חוץ מהזמן הפנווי האין סופי שיש להורים וההגזמה שלהם עם המשחקים גם ההתנהגות של כולם היא די מציאותית.
סתם תהייה לגבי בלואי
אני ממש לא אוהב חיות אנתרופומורפיות (חצי אנושיות).
אין לי בעיה עם חיות מדברות שנראות פחות או יותר כמו חיות, כמו בהיפהפיה והיחפן ועוד כמה וכמה סרטים קלאסיים של דיסני. אבל ברגע שהחיה היא חצי אנושית זה קריפי.
מעניין אותי… האם לדעתכם היה אפשר ליצור את בלואי עם משפחה של בני אנוש במקום כלבים?
הרי אפשר להגדיר אותם פחות או יותר כסדרת טוסטר [רפרנס]. אז אם הם בסך הכל משפחה שרוב הזמן עושה דברים שהורים וילדים עושים, אי אפשר היה ליצור אותם בתור אנשים במקום וזהו?
זה היה אולי קצת מקשה על התסריט בחלק מהפרקים, כמו הפרק שבו בלואי צבעה את עצמה ונראתה כמעט בדיוק כמו אחותה בינגו, וגם לא היה להם זנב לכשכש בו, אבל ברוב הפרקים זה לא היה נורא.
נראה לי שכן אפשר לעשות אותם אנושיים
לי אין בעיה עם העיצוב אני חושב שהוא חמוד, מספיק דומה לכלבים אמיתים (לפחות אצל דמויות הצד) ויותר חשוב אקספרסיבי. הבעיה היא שאני לא יודע איך זה ישפיע על תהליך האנימציה שלהם עם שלד דו מימדי. הילדה משתמשת בשלדים וניראת טוב אבל זה כל מה שאני יודע. סתם להשוואה
זאת הילדה לבדה:
https://www.youtube.com/watch?v=iCTYI_g4x48
וזאת שבירת ההקיר הרביעי מבלואי:
https://www.youtube.com/watch?v=HkcNoaiZV0A
אז יכול להיות שהעיצובים גם נבחרו משיקולי תקציב או שהם מוכרים יותר צעצועים איתם אבל אני לא בטוח. עדיף לדבר עם מומחה. נראה לי שהיוצרים פשוט אוהבים כלבים זה הכל.
מסתבר שגם אין בעיה שהם יהיו צ'ינצ'ילות
כי לפי מאמר השוואה ארוך ואינסופי שקראתי בהארץ כשהמוח שלי (וכנראה של הכותבת) לא באמת תפקד, יש סדרה מתחרה של ערוץ שמרני ובו זאת משפחת צ'ינצ'ילות עם עיצוב חמוד-שכזה, וגם בו יש ילדה-צ'ינצ'ילה גיבורה (מבלבל שבלואי היא בת, בלואי נשמע לי ממש שם של בן), כשההבדל המרכזי הוא שמעט עבודות הבית שמוזכרות נעשות על ידי האמא ולא על ידי האבא כמו בבלואי, ושבסדרה של הצ'ינצ'ילות יש נימוק למה האבא והילדים עם כל כך הרבה זמן פנוי- האבא נשאר בבית כדי ללמד את הילדים בחינוך ביתי. שאלת המחקר של ההשוואה הייתה למה אי אפשר לכתוב סדרה על אמא מגניבה ומסעות הדמיון שלה אלא כמעט תמיד על אבא מגניב, כי אפילו בסדרה השמרנית בעצם אין שום הבדל מהותי בתפקידי ההורים, יש בסך הכול מסגור תרבותי שנועד להגיד לילדים ממשפחות שמרניות "היי, זה אנחנו על המסך", כי בארה"ב חינוך ביתי מזוהה דווקא עם שמרנים ולא עם ליברלים-זורמים-חובבי-טבע (מצד שני מאז הקורונה גם ככה כל הקטגוריות האלה התערבבו, ולא שיש לי ביקורת עקרונית על צד זה או אחר, למדתי בעצמי בחינוך ביתי שנה וחצי), וההתגרויות הקטנות האם האבא או האמא מחזיקים סלי כביסה בשניים שלושה פריימים, אבל חוץ מזה הדינמיקה של ההורים והילדים מתוארת כזהה לחלוטין. אני לא מאמינה שהייתי עייפה מספיק כדי לקרוא את זה.
נראה לי שהם בעלי חיים ולא משפחה אנושית כי האנימטורים אוהבים את זה, זה חוסך שאלות של צבע עור, אתניות ומודל יופי (שאפשר להכניס אותן לאנימציה עם בעלי חיים, אהמ מלך האריות, אבל רק אם רוצים מאוד, בניגוד לבני אדם שאי אפשר להתחמק מזה) ואם יגידו לך שההורים לא ריאליסטיים ומושלמים מדי, אין בעיה, אלה כלבים כחולים מדברים, מה ציפיתם?
בנדיט הוא ארכיאולוג שעובד מהבית (איכשהו..) וצילי היא עובדת בביטחון בשדה התעופה
(ל"ת)
זאת תפיסה מאוד מאוד מעניינת של מקצוע האריכאולוגיה
איך הגיעו לזה בבלואי מכל המקצועות שבעולם? אין מקצוע שיותר שווה "בחוץ" מאשר ארכיאולוגיה, חוץ מימאי. למה רק "בחוץ", הרבה פעמים זה "מחוץ למדינה".
באנקדוטה, דודיי ז"ל היו ארכיאולוגים וכשהם לא היו מעורבים בחפירות או בחפירות על מגילות במקררים קפואים ואפלוליים באוניברסיטה או בספריות באוניברסיטה, זכור לכולנו שהם ישבו בבית ולמדו כל כך הרבה שהם לא קישטו אפילו את הסוכה בחג סוכות.עבור בנם בכורם בן ה-5, ומדובר במשפחה דתית. מעבר לעבודה באתרי חפירות ובמקררים של ממצאים, זה גם מקצוע שקשה מאוד ללמוד אותו, לחקור אותו ולכתוב עליו.
לפחות היה חוקר אמנות. או היסטוריה צבאית.
מה הסיבה הכי טיפשית לעבודות שלהם?
רמז: זה קשור לזה שהם כלבים.
בכללי בלואי יש הומור שאפשר להזדהות איתו חוץ מעניינים כספיים. במקרה זה: להורים יש 48 שעות ביממה כדי לשחק עם הילדים שלהם, אין להם שום בעיות כספיות, הם חיים בבית גדול, רוב ההורים בשכונה יכולים להרשות לעצמם להסיע את הילדים שלהם עשרות קילומטרים רק בשביל להגיע לגן, הגן עצמו ענק ומלא בפלאי טבע מטופחים ואיכשהו יש רק גננת אחת שמשגיחה עליו ועל כל הילדים והרשימה לא נגמרת.
Avatar the Last Airbender
כרגע סיימתי לראות את הסדרה עם הילדה הגדולה, היא לא מפסיקה לדבר על זה. ראיתי את הסדרה לפני כמה שנים טובות, זאת סדרת פנטזיה מדהימה, בניית הדמויות והעולם היא נהדרת, החלק הקומי באמת יותר מתאים לילדים ברובו, אבל העלילה והפנטזיה שבה מתאימים לכולם, מומלץ בחום לכולם.
הלייב אקשן, כלל הידוע לי מעובד עם היוצרים של הסדרה המקורית, השאלה אם הם יעשו התאמה מבחינת האלימות לקהל יותר מבוגר…יש שם בעקרון לא מעט קטעים קשים שבתצורתם המצוירת עוברים חלק אצל ילדים, הטריילר נראה כרגע כמו העתק מושלם ונראה שלא בוצעה התאמה מבחינת הדירוג, אבל נחיה ונראה.
הסדרה בנטפליקס זכתה לדירוג של TV-14, שזה המקבילה הטלויזיונית ל-PG-13
גם בנטפליקס עצמו יש סיווג של 13+.
כך שכן, בעקבות המעבר ללייב אקשן, הדירוג עלה מדירוג לכל המשפחה לדירוג לנוער ומעלה.
לעומת זאת, בסרט לייב אקשן הכושל של מ. נייט שאמלאן הדירוג נשאר PG למרות שזה היה בלייב אקשן.
כבר לא עם היוצרים
ממה שאני יודע זה באמת התחיל איתם ובשלב מסוים הם פרשו, ועכשיו עובדים על סרטי המשך/סיפן אופים (מצויירים) לסדרה ולאגדה של קורה.