מצאנו באינטרנט 16: ועוד בשעת התה!

מת'יו ווהן חוזר לקינגסמן, סטיבן סודרברג חוזר לאוסקר, וד"ר אוקטופוס חוזר לספיידרמן.

1. אוסקר אייזק יככב בעיבוד הקולנועי של Metal Geat Solid ובו הוא יגלם את הגיבור, נחש מוצק (Solid Snake).

מדובר בצעד מעניין, שכן Metal Gear (מבית קונאמי היפנית) היא סדרת משחקים עם אחת העלילות המורכבות והסבוכות בעולם משחקי הוידאו או בכלל (הודות ליוצר שלה הידאו קוג'ימה, האיש שאחראי על הלהיט "חייזרים ועובָּרים"), שזה התירוץ שאני נותן כדי להתחמק מהצורך להסביר על מה הסדרה הזו (בקצרה: מלחמות גרעין וקופסת קרטון).

אתם ודאי מכירים את הסרטונים והכתבות שיוצאים כיום עם הכותרת "Ending Explained", גם אם מדובר בסרט של דורה החוקרת. ובכן, Metal Gear היא בין הזיכיונות הבודדים שזקוקים לכתבות מהסוג הזה (ואם לא כתבות, אז דוקטורט) וקשה לדמיין איך העלילה הזו תתורגם לקולנוע. נו, מזל שהתסריטאי של "עולם היורה" ו-"עלייתו של סקייווקר" אחראי על התסריט!

אוסקר אייזק אגב קיבל את הבשורה על הליהוק באמצעות שיחה מוצפנת בת שעתיים.

2. נמשיך עם כריסטופר נולאן שמסתמן כבחור עם פה ג'ורה (אבל ג'ורה בריטית ומנומסת כזאת). לאחרונה הוא טען כי עמיתים שלו התלוננו על הסאונד מיקס בסרטים שלו (ואחרי שראיתי את "טנט" אולי זה לטובה), ונולאן לא מבין מה הביג דיל. ובכן, זה אכן לא כזה עניין גדול אם אתה לא מעוניין שמישהו יבין את הדיאלוגים שלך, דבר שכנראה נולאן לא חפץ בו.

עוד לא הספקנו להרים את המשקף שנפל מעינינו מרוב תדהמה (ועוד בשעת התה!), וכעת הוא יצא נגד ההחלטה של אולפני וורנר לשחרר את הסרטים שלהם ב-HBO Max – עם הציטוט הבא: "חלק מיוצרי הקולנוע הגדולים של התעשייה שלנו וכוכבי הקולנוע החשובים ביותר, הלכו לישון במחשבה כי הם עובדים למען האולפן הטוב ביותר, והתעוררו לגלות שהם עובדים בשירות הסטרימינג הגרוע ביותר". וואי וואי וואי וורנר. לא הייתי שותק, הייתי משתק את הסאונד בסרטים שלו שאתם מפיצים בפלטפורמת סטרימינג הגרועה שלך.

ובכל זאת, ייתכן והצדק עם נולאן, ובאמת נעשה פה קטע מסריח. וורנר מנעו מאולפני לג'נדרי (שמימנו 75% מהסרט) למכור את "גודזילה נגד קונג" לנטפליקס תמורת 225 מיליון דולר (בעיסקה שדומה ל-"מוגלי" בזמנו), ולג'נדרי גילו, יחד איתכם ואיתי, כי הסרט עובר אל "שירות הסטרימינג הגרוע ביותר" (הם כנראה לא גולשים בוואלה VOD). זה מעניין, כי אם הסרט היה עובר לנטפליקס, גם הקרנות קולנועיות סדורות "גודזילה נגד קונג" לא היה זוכה לראות, בניגוד ל-HBO Max שם הסרטים החדשים עדיין יוקרנו בקולנוע.

סוכן אחר צוטט כשהוא אומר "מעולם לא היו כל-כך הרבה אנשים שכועסים על ישות אחת" ויש לי הרבה מה לומר על המשפט הדבילי הזה, אבל אצטט במְקום זאת את התגובה האהובה עלי ברדיט: "תגידו מה שתגידו על היטלר, הוא לפחות לא הכריח אותנו לראות סרטים בבית".

מבחינתי, זה מסכם את העליהום סביב וורנר. נכון, אולי המהלך לא הוגן עבור גורמים מסוימים בתעשייה, אבל בואו נשים דברים בפרופורציה: אנשים שהלכו לישון בתור שחקני קולנוע והתעוררו בתור שחקני שירות סטרימינג – בעיקר בזמנים כאלה – לא מדירים שינה מעיני.

3. מת'יו ווהן מתכנן עוד שבעה סרטים ביקום קינגסמן וסדרת טלוויזיה. אלה בהחלט חדשות טובות למישהו, אני מניח. לוּ רק מת'יו ווהן היה משולהב באותה מידה לקיק אס. או אקס מן. או כל פרויקט אחר שאינו קינגסמן, מה נסגר.

4. ערוץ Epic Rap Battle of History חזר – לא מההפוגה (כאלה יש לו הרבה) אלא לעצמו, כי חלפו שנים מאז אנשי הערוץ הוציאו סרטון מוצלח כל-כך: הארי פוטר נגד לוק סקייווקר בלגו! כעת נותר לחכות לפרק "כריסטופר נולאן נגד אולפני וורנר".

5. שוב דצמבר, ואנחנו מתחילים את עונת הפרסים. לא, לא זאת שאתם חושבים עליה: סוף השבוע הזה ייפתח עם The Game Awards, האוסקר של עולם המשחקים.

מלבד העובדה ש-The Last of us: Part II יגרוף כנראה את הפרסים הגדולים (ובצדק), מספר כוכבי קולנוע צפויים להגיש בטקס פרסים, ובהם טום הולנד (שלפי השמועות יציג את הטריילר הראשון לסרט Uncharted בכיכובו), גל גדות (אולי עם טריילר #58 לוונדר וומן) וברי לארסון, שבין הפרסומת החדשה שלה עבור נינטנדו או הקוספליי שלה למטרויד, מסתמנת כגיימרית להוטה יותר ממני (כאילו הייתי צריך עוד סיבות לאהוב אותה).

אפרופו אנשים מפורסמים שלא ציפיתם לגלות שהם גיימרים: הבמאי ג'ון קרפנטר הוא, מסתבר, חובב גדול של סדרת Assassin's Creed וטרי קרוז משחק עם הבן שלו דאנגנרונפה.

ואם כבר אנחנו בשוונג של משחקי וידאו, ריק ומורטי בכלל לא מפרסמים, מה פתאום, את הפלייסטיישן 5:

6. בואו נדבר שניה על פתיחי קולנוע. פתיחי קולנוע מזכירים לנו, הצופים, לא רק למי שייך הסרט אלא כי אנחנו עומדים לפתחה של חוויה קולנועית גדולה מהחיים – גם אם זה מול המסך הקטן בבית. כשהקו בין קולנוע לטלוויזיה הולך ונעלם, הפתיחים דוגמת הגלובוס של יוניברסל או ההר של פרמאונט הכרחיים על-מנת שנדע (כבר בדקה הראשונה) שאנו לא מתיישבים לראות עוד פרק של סדרת טלוויזיה.

אתם יודעים אצל מי זה חסר?
נטפליקס. הפתיח הגרפי העבש של נטפליקס (ה-"טו טוווו" הידוע) מופיע לפני סדרות וסרטי מקור ללא אבחנה בין השניים – וזה מעיק. בחייאת נטפליקס, כבר השקעתם 200 מיליון דולר בסרט. תנו לנו להרגיש תג המחיר הזה.

אני מספר לכם את זה כי באופן אבסודי, קיים לנטפליקס פתיח קולנועי מיוחד (של איזה אחד, האנס זימר):

נכון מדהים? את הפתיח הזה נטפליקס שמים רק לפני הקרנות פיזיות של סרטיהם בבתי הקולנוע. כלומר, אולי 20 אנשים ברחבי העולם צפו בו בהקשר הזה. אני מבין שהפתיח הזה נמשך 16 שניות שעשויות להבריח צופים חסרי סבלנות שיושבים בבית, אבל אם זה הפתיח שיברך אתכם ואותי בכניסה לסרטי המקור של החברה – אולי כולנו נבוא אליהם מראש בגישה חיובית יותר.

7. גל גדות תככב במותחן הריגול Heart of Stone ותקבל על זה 8 ספרות, מה שממצב אותה אי שם בראש טבלת השחקניות ההוליוודיות המרוויחות ביותר (ואולי גם בראש טבלת השחקניות הישראליות המרוויחות ביותר. אני רק צריך לבדוק אם שירה האס הרוויחה יותר מ-40 מיליון שקל על "אסיה" או פחות).

8. אף אחד לא כל כך חושב על המפיקים של האוסקרים, כי אף אחד לא כל כך חושב על מפיקים. אז של האוסקרים? למי אכפת?

ובכן, אולי לנו, כי השנה יפיק אותם (ביחד עם שני מפיקים אחרים, אחת מהן הפיקה כמה מסרטיו של טרנטינו) סטיבן סודרברג, כי מסתבר שאין דבר שהאיש הזה לא עושה כדי להעביר את הזמן. טוב, יש לקוות שזה יגרום לאוסקרים השנה להיות יותר מעניינים.

9. שאלת עתידו של "הפנתר השחור" עמומה, אך רבים סבורים כי הדמות של שורי, בגילומה של לטיטיה רייט, תיכנס לנעלי הדמות הראשית בסרט הבא, במְקום צ'דוויק בוסמן המנוח. ובכן, אם אכן היו תכניות כאלה הן כנראה לקחו פסק זמן לאחר שהשחקנית שיתפה בטוויטר סרטון יוטיוב בן 70 דקות שמכחיש את כל עניין הקורונה. מחיקת הציוץ לא עצרה את גל התגובות הזועמות, ולטיטיה נאלצה למחוק את חשבון הטוויטר והאינסגרם שלה – ואולי גם את הנוכחות שלה ב-MCU.

ילדים, אל תשתפו דעות בטוויטר. הן ממילא לא מעניינות אף אחד.

10. אלפרד מולינה יגלם את דוקטור אוקטופוס ב-"ספיידרמן 3", מה שאכן מעלה את החשד כי הסרט הבא יהיה מעין ספיידרוורס של ה-MCU (כזכור, הוכרז כבר כי ג'יימי פוקס ישוב בתור אלקטרו ושדוקטור סטריינג' יופיע בסרט כדי לעשות משהו קסום כזה או אחר). ישנן גם שמועות  על הצטרפותם של אנדרו גארפילד, טובי מגווייר, קירסטן דאנסט ואמה סטון, אולם כרגע לא נראה אישור "רשמי" לנושא, וכנראה לא נראה עד הסרט עצמו. ואני אומר, תחזירו את טופר גרייס כונום, פחדנים.

11. גדעון סער פרש מהליכוד. אין ברירה, חייבים לדבר על פוליטיקה בעין הדג. זו האופנה.

סתם נו. הסיבה שאני מספר לכם את זה היא בגלל המפלגה החדשה שהוא הקים: "תקווה חדשה" – והאינטרנט הישראלי עף על בדיחות "מלחמת הכוכבים", בין אם זו תמונה ראשונה מהקמפיין, טענות על כך שהוא מסית' ובדיחות נוספות עצלניות למדי (איך אף אחד לא לקח את מגש הכסף שהוא "מוף גדעון סער"?). כמה יוצאי דופן נזכרו דווקא בתקווה אחרת, שעירה יותר.

12. בואו נהיה ילדים טובים ונתמוך בתעשיית האנימציה הישראלית: סרט אנימציה לילדים אודות שיריו של שלמה ארצי צפוי להיות משודר ביס ביום שישי הקרוב (ובמקביל הוא יעלה גם ב-VOD).

13. בכנות, לא יודע למה אני טורח לסקר כל פרק של "המנדלורי" כשהבחור הזה בחצי דקה סיכם את כל פרקי הסדרה:

14. עונת הפרסים של הסרטים (זוכרים את אלה?) עדיין לא ממש התניעה, ובכל זאת יש כמה ניצנים שלה. למשל, פרסי האקדמיה האוסטרלית, או נציגי כל מדינה לפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר לאוסקר, או המועמדים לטקס פרסי גות'אם.

יהונתן יכול להסביר יותר טוב ממני את הנושא (בקצרה: פרסים סופר אינדי שעיקרם הוא להגיד "ראשון!"), ואין להם ממש הרבה קטגוריות , אז נתמקד במועמדים לפרס הראשי: "עוזרת אישית", "פרה ראשונה" (שוליית אופה ובחור סיני גונבים במערב הפרוע חלב על מנת להתעשר. פחות מערבוני משזה נשמע), "אף פעם, לעיתים רחוקות, לפעמים, תמיד" (אני בשוק שזה יצא השנה, מרגיש שצפיתי בו מזמן), "רליק" (סרט אימה. אֵם ובת מגיעות לבית כפרי כדי למצוא את הסבתא שנעלמה) ו-"ארץ הנוודים" (שכרגע מסתמן כסוס המוביל במרוץ האוסקר).

והסיבה שנתמקד בהם היא כי זאת ככל הנראה הפעם הראשונה שטקס פרסים שאינו ייעודי לנשים ובו כל הסרטים שמתמודדים על פרס הסרט הטוב ביותר בוימו על ידי נשים.

15. ונסיים ברשימות. זה הזמן הזה בשנה בו כולם מסקרים את רשימת הסרטים הטובים ביותר של השנה, על אף שדצמבר רק התחיל ואמורים לצאת בו כמה סרטים מדוברים. בכל זאת, אפשר ללמוד מהם דבר או שניים על הסרטים שאנשים אהבו השנה, או, למצער, מבקרי קולנוע.

מיותר להתייחס לכל רשימה בנפרד (וגם עוד לא כולן יצאו), כי לכולן יש בחירות לא שגרתיות כדי להראות "תראו איזה מגניבים אנחנו" (מגזין TIME למשל הציב את "ביל וטד 3" במקום העשירי ו-Vanity Fair חושבים ש-"פריקי" זה הסרט השמיני הכי טוב של השנה) אבל ניתן בין כל הרשימות האלה להבין, פחות או יותר, מה הקונצנזוס, והמסקנה היא כזו: "פרה ראשונה" הוא  כנראה הסרט הטוב ביותר של השנה.

חביב הפסטיבלים "ארץ הנוודים" מככב במרבית הרשימות וכמוהו גם "אף פעם, לעיתים רחוקות, לפעמים, תמיד", "עוזרת אישית" ואפילו "אני חושבת לגמור עם זה", אבל "פרה ראשונה", שימו לב, נמצא במקום הראשון ברשימה של TIME ושל המבקר של אינדיוייר, מקום שני ברשימה של Esquire ומקום שלישי אצל הניו יורק טיימס, בעוד "ארץ הנוודים" נמצא באותן רשימות, בהתאמה, במקום השמיני, הרביעי וגורנישט. לצד זאת, Vanity Fair דווקא לא הכניסו את "פרה ראשונה" לעשירייה שלהם ואילו את "ארץ הנוודים" הציבו במקום החמישי (אבל אני מזכיר לכם שזו אותה רשימה ששמה את "פריקי" במקום השמיני).

המשעשע הוא לראות את המקום הראשון בכל רשימה; ניו יורק טיימס בחרו ב-"סרט המשך בוראט" (מקום #35 ב-Esquire, מקום #43 בגארדיאן והיעדרות משאר הרשימות), Esquire בחרו ב-"דיק ג'ונסון מת" (#9 אצל הניו יורק טיימס, #22 בגארדיאן והיעדרות משאר הרשימות) ואילו Vanity Fair בחרו במקום הראשון את "The Nest" (שלא נמצא באף רשימה אחרת בינתיים, ויהונתן רוצה לציין שהוא לא משהו).

קשה לומר איזו רשימה אפשר לקחת ברצינות, אבל המושקעות ביותר – ועם כמה שפחות בחירות הזויות – הן הרשימה של Esquire (שלפחות טורחת לרשום מעליה "עד כה", בידיעה שהשנה עוד לא נגמרה) והרשימה של הגארדיאן (שעדיין מתעדכנת מדי יום, כרגע היא במקום התשיעי).