מצאנו באינטרנט 108: בעד מה שטוב ונגד מה שרע

יותר מדי הכרזות, קצת אמירות טיפשיות, ואז עוד הכרזות.

טום קרוז בימים אלה מסתובב במסע יח"צ של "משימה בלתי אפשרית: חשבון סופי", מה שאולי יהיה הסרט הסופי בסדרה, אז הקמפיין הפך לסוג של רטרוספקטיבה על כל הקריירה של קרוז והסדרה. ב-BFI, הסינמטק הבריטי, הקצו לו חודש הקרנות מיוחד והשיגו את הראיון הנדיר הזה (למי שלא עקב, קרוז לרוב לא מתראיין):

אהבתי את דמות "קרוז הצנוע" שהוא אימץ בחודש האחרון. זה כבר לא סתם "בא לי לקפוץ ממטוס", זה "תודה שנתתם לי לבדר אתכם". בכיף, תבוא כל יום. אם על הדרך אתה רק יכול לגלות לי איך מגיעים לגג של הקולנוע הזה, אני אשמח.

בינתיים קרוז הכריז על עוד סרט, שיבוא אחרי הדרמה שלו עם אנריאטו: הוא חוזר לשתף פעולה עם דאג לימן, איתו עבד כבר ב"קצה המחר", בסרט שבו ישחק אסטרונאוט שצריך לצלול למעמקי האוקיינוס ואז קורה משהו רע ואיכשהו גם אנה דה ארמס שם. אה, וגם 200 מיליון דולר מעורבים בסיפור, כי זה טום קרוז.


ושוב אנחנו עם המותג שאני הכי אוהב להתלונן עליו: דיסני, וספציפית מארוול. עם ההצלחה הביקורתית של "ת'אנדרבולטס*" אחרי רצף כשלונות, הם פתחו בקמפיין שמנסה לשכנע אותנו שהם למדו את הלקח מהשנתיים האחרונות והם שוב טובים.

זה התחיל מסיקור בוול סטריט ג'ורנל, שבו בכירים במארוול זרקו את כל האשמה על דיסני: דיסני רצו הרבה יותר "תוכן", ונוצר מצב שהאולפן שהיה ידוע בקמצנותו – תחשבו לבד מה זה אומר בהתחשב בתקציבי הענק של הסרטים שלהם – התחיל "להתפזר" ולאשר הפקות ענק על כל שטות, בלי פיקוח צמוד של פייגי או פרלמנט הבכירים שלו. בהמשך בוב אייגר, מנכ"ל דיסני, הוציא כמה ציטוטים מישיבת המשקיעים של דיסני: שרצועת הסרטים של השנה וחצי הקרובות היא הכי טובה שהייתה להם מאז 2019, ובנוסף הוא אישש את הכתבה הקודמת וסוג של הביע חרטה על זה שדחפו ליצור כמה שיותר "תוכן", ועכשיו הכול בסדר כי הם הפיקו לקחים.

יפה, נהדר, משרה אופטימיות, רק שזה פשוט לא נכון.

כלומר, אולי יהיה להם עכשיו רצף סרטים וסדרות מוצלח, אבל זה לא הלקח שבוב אייגר וקווין פייגי למדו, ואפשר לבדוק את זה בקלות: השלב החמישי ביקום של מארוול, זה שנגמר הרגע, כלל שישה סרטים ו-8 עונות של סדרות בדיסני+ במשך שנתיים וחצי (פברואר 23 עד יוני 25). בשלב השישי מתוכננים ארבעה סרטים ו-6 עונות בדיסני+ במשך כשנתיים (יולי 25 עד מאי 27). כלומר, בערך אותה הכמות, או אפילו יותר בהתחשב בהפקות הענק שמתוכננות: סנדוויץ' סרטי "הנוקמים" עם סרט "ספיידרמן" באמצע. האם באמת אייגר ושות' משוכנעים ש-10 הוא מספר הפלא לעומת המספר המקולל שהוא 14?

גם נראה שהסרטים האלו יהיו בדיוק ההפך מ-"ת'אנדרבולטס*": לא הפקה קטנה ויחסית עצמאית, אלא מגה-אירוע עמוס כוכבים שמכוון לרצות את הקהל עם פיקוח צמוד של פייגי. שוב, אולי זה יעבוד אפילו עליי, אבל למה לחרטט? ולמה כמעט אף אחד לא מצביע על השטויות שלהם? אפשר לקדם פרנצ'ייז בלי לשקר, תראו את טום קרוז למשל.


בינתיים באולפן גדול אחר, האחים וורנר, המנכ"ל שעליו לפחות יש הסכמה רחבה שהוא בלתי נסבל, דיוויד זסלב, נתן גם הוא נאום למשקיעים שבו הוא כמובן טוען שהשנה יש ל-HBO את רצף הסדרות הכי טוב אי פעם (אני צריך בכלל לפרט למה זה לא נכון?), וגם התייחס לבעיה מבחינתו באולפן: הכסף הגדול שלהם כרגע מגיע מזכיונות שלא שייכים להם כמו "בארבי" או "מיינקראפט", בזמן שכן יש להם זכויות מלאות על "הארי פוטר", הקומיקסים של ע"ב (נו, עלילוני בלשים. נו, די-סי) וגודזילה. הוא טוען שיעביר את הפוקוס דווקא לפרנצ'ייזים האלה, ונתן את הציטוט הנפלא הזה של נבל מסרט בונד: "הם (אותם זכיונות) שייכים לנו, ויהיו שייכים רק לנו לנצח". אז בגלל זה הוכרז על "גודזילה נגד קונג: סופרנובה" שיעלה באביב 2027.

אוקיי, אבל למה לא לוני טונס? למה אתם כל כך שונאים את לוני טונס? האם פורקי פיג דרס לך את הכלב? דאפי דאק אכל לך פשטידה שחיכית לה יום שלם? באגס באני לבש בגדי אישה וניסית להתחתן איתו עד שהבנת שזה בעצם ארנב ולא ארנבית? מה הקטע, זסלב, מה חבורת המונפשים המשוגעים הזאת עשתה לך שאתה מתייחס אליה עד כדי כך גרוע?!


אם כבר האחים וורנר: "חוטאים", שמכניס עכשיו ימבה כסף לאולפן ואני מניח שיהפוך גם הוא לזיכיון ששייך "רק להם" לנצח, אבל עד אז בוא נתלהב לרגע קצרצר מקולנוע מקורי. ולא רק קולנוע מקורי – אלא קולנוע מקורי שמשתלם ליוצרים שלו.

כי מסתבר שקוגלר (שביים, כתב, והפיק את הלהיט הזה), הצליח להוציא מוורנר סעיף לא סטנדרטי בחוזה: הוא יקבל את ההכנסות מהכרטיסים תוך כדי ריצה ולא בסוף, כלומר הוא כבר עכשיו נהנה מההצלחה של הסרט. זה מתקשר לעובדה שהסרט "הופק" בין השאר על ידי Domain Capital, שזה בעצם בנק. לפי הכתבה משערים שקוגלר הגיע לוורנר עם הצעה לממן את הסרט חלקית עם הלוואה מהבנק הזה וככה שיכנע אותם לתת לו הכנסות במיידי. לא יודע כמה זה באמת ישפיע על הפקות עתידיות, אבל נחמד לדעת שקוגלר כבר קיבל ממני את הצ'ק.


יש סדרת ספין-אוף של "קריד", סרטי הספין-אוף של "רוקי". לסדרה קוראים "דלפי", אז ההנחה הכי סבירה היא שזה סדרה על ז'ולי דלפי צופה בכל סרטי רוקי. לא? זה על איפה שהמאתגרים בסרטים האלו מתאמנים? שלי היה יותר טוב.

השואו-ראנר הוא מרקו רמירז מ"המגינים", סדרת השיא של היקום הנטפליקסי של מארוול שלא הייתה בדיוק שיא, ומייקל בי ג'ורדן זרק את השם שלו איפשהו, אולי הוא יכין לצוות את פשטידת הכרישה המפורסמת שלו.

זה נשמע כמו עוד הכרזת "אין לנו כמעט מידע אבל חשבנו שזה יהיה מגניב ורצינו לראות איך תגיבו", אז תגיבו – כי פעם שעברה שהייתה הכרזה כזאת עם הקוטלת הצעירה של "באפי" כולכם הגבתם בסבבה משום מה, ועכשיו יש ליהוק: ריאה קירה ארמסטרונג, ששיחקה לאחרונה ב"מלחמת הכוכבים: צוות שלד". מזכירים שוב ששרה מישל גלר אמורה לחזור בתור ג'יילס, המנטור של הקוטלת, את הפיילוט תביים קלואי ז'או והשואו-ראנריות הן נורה ולילי צוקרמן מהעונה הראשונה של "פוקר פייס". עדיין לא שכנעתם אותי שמישהו רוצה לראות את זה אז הפרויקט לא קיים מבחינתי כמו כל סדרה אחרת.


קיץ, חם, יש פסטיבל קאן, וכולם אומרים דברים מטומטמים. הנה כמה מהם (הקרנף, לא לתבוע בבקשה):


בואו נישאר בענייני פסטיבל קאן, הנה טריילר לסרט החדש של ריצ'רד לינקלייטר, "הגל החדש":

אני לא זוכר בעל פה סרטים של גודאר כמו אדרת, אבל זה פשוט נראה כמו שחזור נקודות רנדומליות מההפקה של "עד כלות הנשימה" עם זואי דויטש. אוקיי, עד שסיימתי את המשפט הבנתי למה הסרט הזה אולי יעבוד, אפילו שהביקורות בינתיים חלוקות לגביו.


הנה הטריילר החדש ל"סופרמן" של ג'יימס גאן שמגיע הקיץ:

מצד אחד אחלה, מצד שני… למה? זה נראה כמו ערבוב של הרבה סרטי גיבורי-על שכבר ראינו, חלק מהם של גאן עצמו. למה שאני אלך לזה, כי הפעם הדמות הראשית המעצבנת עם תחתונים מעל המכנסיים? היה אפשר לגרום לסטאר-לורד לעשות את זה ב"שומרי הגלקסיה 4" ולא להפוך עוד דמות גיבורי-על לסרט גנרי (ואולי מוצלח! לא לכעוס עליי).


הכרזות, הכרזות, ועוד הכרזות:

  • ג'ואל אדגרטון וטוני קולט יככבו בסרט הביכורים של הבמאית האוסטרלית לוסי מקנדריק, "ניבים" (Fangs), שגם תגלם את הדמות הראשית. הסרט מתואר כ"קומדיה שחורה פרועה על פריווילגיות, כוח ופנטזיות מסוכנות", ובה הבת של בעלי כלא מופרט מתאבססת על אחד מהעצורים בכלא – "פנגס", הוא ג'ואל אדגרטון.
  • טוני קולט תמשיך גם לסרט "תמרון השורשים" (The Roots Manœuvre, האיות המוזר במקור), קומדיה על אישה צעירה שמארגנת שוד בזמן שהיא מארגנת חתונה. הרבה ארגונים! זהו הסרט השני של ריאן אלן-מילר, שביימה את "ריי ליין" המצוין. ויואן אופרה מאותו "ריי ליין" תמשיך גם לסרט הזה יחד עם עוד כל מיני בריטים. אם הבחירה שלכם לצפות בסרטים מושפעת אך ורק מהשאלה האם מופיעות בהם ראפריות בריטיות אז ברכותיי, תוכלו לצפות בסרט הנ"ל כי סימז הקטנה לוהקה בו. קחו הפסקה תקשיבו ל"גורילה" תחזרו.
  • ריוסוקה המגוצ'י, הבמאי היפני המועמד לאוסקר של "הנהגת של מר יוסוקה" ו"הרוע אינו קיים", יביים לראשונה סרט מחוץ ליפן בשם "פתאום" (All of a Sudden). הסרט יצולם בפריז ושתי השחקניות הראשיות הן וירג'ינה אפירה הצרפתייה ("בנדטה") וטאו אקמוטו הלא צרפתית ("וולברין").
  • הבמאי זוכה האוסקר, גיא נתיב, ממשיך להתקדם בהפקה של הסרט "הרמוניה" המבוסס על הסיפור של סבתו בכת. הוא ליהק עכשיו את קארי קון ("הלוטוס הלבן") ולילי ג'יימס ("פאם וטומי"), שמצטרפות לבלה רמזי ואודסה יאנג ("המסדר"). אולי הפעם אם ניתן לסרט ציון לא משהו בלטרבוקסד הוא לא יפתח משתמש בשביל לנזוף בנו על כך.
  • זוכת האוסקר הטרייה מייקי מדיסון ("אנורה") והמועמדת לאוסקר הפחות טרייה קירסטן דנסט ישחקו בסרט "זוחלים" (Reptilia), ואני אתרגם מילה במילה את התקציר כדי שתאמינו לי: "מותחן המספר אודות שיננית, שבת ים מסתורית מפתה אותה אל העולם התחתון החשוך והרטוב של סחר בעלי החיים בפלורידה". הבמאי הוא אלחנדרו לנדיס מהסרט המעולה "מונוס".
  • השחקן מייקל סרה יביים "קומדיה מדויקת, לא צפויה ואבסורדית" בשם "אהבה היא לא התשובה". ישחקו בה פמלה אנדרסון, סטיב קוגן וג'יימי דורנן.
  • הפרויקט הבא של אלכסנדר פיין יהיה "איפשהו שם בחוץ" (Somewhere Out There) בכיכובה של רנטה רינסב. זאת ההפקה האירופאית הראשונה של הבמאי האמריקאי מאוד שהוא פיין ואני מקווה שרנטה תעזור לו עם נחיתה רכה.

יותר מדי הכרזות. הנה קליפ מהסרט החדש של לין רמזי, "תמות, אהובי" (תורגם בלשון זכר כי אין לי מושג):

על פי הטיזר החידתי הזה כמובן שאפשר בקלות להסיק שזה סרט על אישה שמשתגעת בחיי הנישואים והאמהות. מי מאיתנו לא הסתובב בדשא ככה אחרי כמה חודשים בפרברים.


יאללה, לקחת אוויר, עוד הכרזות:


אסיים עם אור בוטבול ועמרי הכהן שמנסים לעשות משהו חדש ביוטיוב הישראלי – "דונקי", לא בדיוק "דרופאאוט הישראלי" (ולו רק כי הם כנראה לא יפטרו אחד את השני בגלל חשש שמא אחד מהם הוא ציוני) כי עדיין כל התכנים עולים ליוטיוב, אבל כן לעשות ערוץ שהוא ממש ערוץ, עם שלל תוכניות שונות ופורמטים שונים – משעשועונים, דרך "ביקורת פרסומות" המוכרת, ועד הבטחה לממש להעתיק מ"דרופאאוט" ולעשות קמפיין מבוכים ודרקונים שהם יצלמו ויעלו.

אני בעד דברים שונים, אבל חלק מהקסם של ערוץ שכזה הוא שיש בו יותר משני אנשים שמדי פעם מארחים מישהו, אלא שלל קולות. ידעתם שסבתא של רם, למשל, הייתה פעם שליטת מבוך? לא במבוכים ודרקונים, מילולית שלטה על מבוך כלשהו. שם היא פגשה את סבא שלו. הייתי מרחיב אבל לא רוצה לעשות פאדיחות לרם.