נתחיל עם ג'יימס קמרון, שצפוי לעבוד על עיבוד לספר "השדים" של ג'ו אברקרומבי, שאולי מוכר לחלקכם מסדרת ספרי הפנטזיה "החוק הראשון".
כמה שאלות: קודם כל, בסוף זאת החברה של קמרון, Lightstorm, שקנתה את הזכויות. מה יהיה התפקיד של ג'ים קמרון (וכן, הוא מרשה לי לקרוא לו ג'ים כי אני היחיד בצוות האתר שאוהב את "אווטאר: דרכם של המים")? דבר שני, נאמר בהכרזה שג'ימי שלנו יעבור לעבוד על זה אחרי "אווטאר: אש ואפר" שצפוי לצאת בדצמבר הקרוב אם לא יהיו עוד דחיות. זוכרים שהוא הבטיח שיעבוד על סרטים 4-5 של "אווטאר" אחרי הסרט השלישי? או שהוא גם קנה את הזכויות לספר "רכבת אחרונה מהירושימה", על מישהו ששרד את שתי פצצות האטום על יפן, ואמר לרגע שזה מה שיעשה אחרי "אווטאר" השלישי? זוכרים גם שהוא בן 70 וכל סרט לוקח לו לפחות עשור? גם אם ימשיך לעבוד בגיל 95 כמו קלינט איסטווד, אלו פרויקטים מאוד שאפתניים.
מה שאני רוצה להגיד, ג'ימבל'ה, עם כל האהבה שלי ל"אווטאר", אני חושב שטרילוגיה תספיק ואני שמח שאתה עובר לפרויקטים אחרים, אבל גם, מתי לעזאזל תספיק?
בזמן שג'ימבלייה עסוק בפיתוח טכנולוגיה מיוחדת לצילום בתלת מימד בעומק מיליארד ק"מ או משהו, ונולאן עסוק בלצלם הכל ב-IMAX 70 מ"מ ברזולציה משוגעת, דני בויל קצת הולך בכיוון ההפוך והחליט לצלם את "28 שנים אחרי" עם אייפון. טוב, זה לא בדיוק נכון, זה בגדול ריג של כמה אייפונים, לפעמים אפילו עשרים:
לפי בויל זה המשך הניסיון להעניק לסדרה הזאת הרגשה שהיא צולמה "בציוד ששרד את האפוקליפסה", כי ברור שלכולם יהיה מטען לאייפון במצב של מתקפת זומבים. אבל זאת גם דרך יחסית זולה לצלם במסך רחב ומהרבה זוויות באיכות יחסית גבוהה, וגם ליצור אפקט "זמן קליע" – במצב רגיל צריך להשתמש בכמה מצלמות קולנוע מקצועיות (שעולות יותר מעשרים אייפונים) ולהבין איך להזיז אותן. כשראיתי את הטריילר בקולנוע הרגיש לי שמשהו לא הכי תקין עובר על התמונה, אבל בקטע טוב ומעניין. זה לגמרי משהו שאבדוק על מסך גדול.
זוכרים את פול גרינגראס? במאי סרטי מתח-אקשן עם קלוזאפים מוגזמים וצילום רועד בעיקר שהתפרסם בעיקר בזכות העבודה שלו על סרטים 2-3 בטרילוגיית "ג'ייסון בורן" המקורית ו"קפטן פיליפס"?
בכל מקרה, הוא קצת שקט בשנים האחרונות, והוא לא עשה סרט מאז "חדשות העולם הגדול" עם טום הנקס לפני חמש שנים. עכשיו הוא חוזר ב"אוטובוס האבוד" עם מתיו מקונוהיי, על נהג אוטובוס בית-ספרי שנקלע לשריפת הענק בקליפורניה ב-2018:
אכן הרבה קלוזאפים, אבל למה גם אפקטים כל כך גרועים?
קוגונדה הוא במאי שנולד בדרום קוריאה והיגר ישר לאמריקה, אז במקום ליצור סרטים אלימים ומוגזמים הוא עושה די את ההפך: "קולומבוס" מ-2017 הוא סרט אמנות-פסטיבלים שעושה חשק לקרוא שירה או משהו, ו"אחרי יאנג" הוא סרט מדע בדיוני מהורהר, איטי ומחמם לב.
בדרך הוא גם הספיק לביים את רוב פרקי "פצ'ינקו", סדרה שבעיניי שיטחה לספר את הצורה (אבל לא באשמת קוגונדה), ולביים שני פרקים ל"אקוליט" של "מלחמת הכוכבים" כי גם לבמאים אומנותיים יש חלומות על בריכות שמלאות ביהלומים.
עכשיו יש לסרט החדש שלו טריילר ארוך מדי, אפילו יותר מההקדמה שלי, שכנראה מגלה יותר מדי:
אני מזהה פה אלמנטים קוגונדה-ים, אבל זה גם נראה מאוד אמריקאי כזה. מה זה העולם הקסום הזה שבו יוצאים למסע עם מרגו רובי דרך זכרונות ילדות ואיך אני יכול להצטרף אליו? זה גם הסרט הראשון של קוגונדה שהוא לא כותב בעצמו – התסריטאי הוא סת' ריס שכתב את "התפריט" מ-2022 – ועדיין הסרט הזה לא נראה כמו מיקס של שני האנשים האלה.
הכת הסודית המוכרת בשם "האקדמיה הישראלית לקולנוע" ממשיכה לשמור בשקט על כל מה שקשור לאירוע השנתי שלה, פרסי אופיר, כי למה שנרצה לדעת משהו על הסרטים הישראליים שעלו השנה? זה עוד אולי יגרום לנו לראות אותם. בכל מקרה, אני נותן ליהונתן להמשיך פה רגע בתור חבר כת:
שני שינויים חשובים שקרו השנה בכלל לא נוגעים לסרטים העלילתיים הארוכים: הראשון הוא שנוספה קטגוריה של סרט מונפש קצר, והשני הוא שקטגוריית הסרט התיעודי הקצר היא סוף סוף, אה, קצרה. שניהם קשורים לאוסקר – האופיר יוכלו מעכשיו לשלוח את הסרטים הזוכים כזכאים לעמוד בתקנים של האוסקר, וזאת אחת הפעמים הנדירות בהן האובססיה של האופיר לאוסקר משתלמת.
בנוגע לתחרות הסרטים העלילתיים הארוכים, הדבר הבולט הראשון הוא הכמות היחסית קטנה של סרטים – 23 סרטים, וזהו. קשה לדעת אם סיננו הרבה סרטים שלא היה להם סיכוי או שסתם מדובר בכל מיני צירופי מקרים ("מאמא" שבדיוק הוקרן בקאן, נגיד, לא פה), אבל בכל מקרה הדבר כנראה מקל מעט על צופי האופיר שמרגישים שכמות הסרטים מעט מעמיסה עליהם.
כתמיד, פרסי אופיר הם לא מקום שבו יש יתרון לבמאים חוזרים עם שם ועל כן יכול להיות שהזוכה הקרוב יהיה מישהו מסרט שאין לו כרגע באזז כמו "שמים וארץ" (תום אבני והילה סעדה נזרקים לתעלומה מסתורית עקב בדיקה רפואית, מאחד מהיוצרים של "סברי מרנן" ובשחור לבן) או "כי את מכוערת" (מישהי שבדיוק התקבלה לקורס קצינים מנסה לעזור לאחותה הקטנה שבדיוק נכנסה להריון) או "בלה" (קומדיה של טעויות המתרחשת בגדה המערבית).
ובכל זאת, יש שמות גדולים, אז נציין אותם: נדב לפיד פה עם "כן" (בלי סימן קריאה) הוא כנראה המועמד הבולט ביותר לאור ההקרנה המתוקשרת האחרונה שהייתה לו, "על כלבים ואנשים" של דני רוזנברג הוכרע כמי שסוף סוף יכול לפגוש קהל ישראלי, "שפה זרה" הוא סרטם החדש של מיכל ברזיס ועודד בן נון שאולי אתם מכירים אותם כבמאים של הסרט הקצר המועמד לאוסקר "איה", גידי דר ("אגדת חורבן", "האושפיזין") חוזר לשתף פעולה עם שולי רנד ב"בדחן", איל חלפון ("קרקס פלשתינה", "איזה מקום נפלא") חוזר לפרסי אופיר עם "ברנינג מן", הבמאי של "המסע לכוכב המינימיקים" חוזר עם סרט על ילד פלשתיני שמנסה לחצות את הגבול כדי לראות את הים בסרט עם השם ההולם "הים", ותום שובל חוזר עם "חיים ללא כיסוי".
אם תהיתם האם היה סיכוי שראיתם משהו מהסרטים שבתחרות, אז, ובכן: "בחורים טובים 2" ו"יום באמסטרדם" הם היחידים שהיו בהפצה רחבה, אבל צופים ערניים היו יכולים גם לתפוס את "ילד זין" ובקרוב "טרופיקנה" יוקרן לקהל הרחב, אז זה טוב. כמו כן, "מכולת" הוקרן בפסטיבל ירושלים.
למי שרוצה טיפה יותר הרחבה – יש פוסט בקבוצת הפייסבוק שלנו שנועד לזה.
בקטגוריות האחרות, בפרס הסרט התיעודי יש לנו סטרים של תום שובל ("מכתב לדוד"), הסרט מעורר המחלוקת "המושל", תומר הימן חוזר עם "אורנה ואלה" (שכרגע בסבב הקרנות בקולנוע לב), וגם את "הפקות המזרח" שהיה איזה רגע שנדמה שכל ההיפסטרים החליטו שמה זאת אומרת ברור שהם גדלו על הסרטים של ימין מסיקה.
בסרטים הקצרים – "פינק ליידי" רק יצא וכבר מינדי ארליך ביימה גם סרט קצר, ויש גם סרטים של אסף קורמן ("את לי לילה"), רונה סגל (תסריטאית "שש פעמים"), אורן גרנר ("אפריקה"), וסרט נוסף לבמאים של "בלה". יש גם סרטים מונפשים קצרים, אבל נראה לי שהבנתם: יש הרבה סרטים, לרובכם אין עדיין איך לראות אותם, נתכנס כאן שוב כשלפחות יהיו מועמדים ולא רק סרטים שיכולים-תיאורטית-להיות-באופיר.
בחזרה אליך, זאב.
חזרתי. או שלא, אולי תגלו לבד, אם יהיו בהמשך ירידות על תאגידים או פרגון לנולאן. כדי להקל על המעבר נישאר עם סרטים ישראלים, וספציפית סרט ישראלי שזכה בפרס הפסקול מאותה כת, "העיר הזאת". יצאה מהדורה מורחבת של הפסקול שלו, שכוללת גם את "מילים אחרונות", קטעי בונוס שירדו בעריכה וגרסאות אינסטרומנטליות לערבי קריוקי. הם טוענים שבכלל מנשה הדליף את כל הסיפור אבל כרגע מספיקה לי החזית מול האקדמיה אז לא אוסיף עוד בנושא, רק אקשר לספוטיפיי:
כמעט במקביל ובלי שום קשר ביניהם, עלו שני סרטוני מאחורי הקלעים. אחד מהם הוא של ג'פרי ריכמן, העורך של "ניתוק", שמסביר קצת איך הם הרכיבו את פרק הסיום של העונה השנייה (ספוילרים):
פשוט כיף לראות בן-אדם שמבין מה הוא עושה מסביר את העבודה שלו. זאת לא בדיוק הסדרה שבה העריכה הכי בלטה לי לטובה, אבל אני יכול לשמוע אותו מדבר שעות על איך הם בנו את הקצב שלה.
מצד שני, קצת פחות התחברתי לסרטון מאחורי הקלעים אחר, של דייוויד פ. סנדברג, הבמאי החביב שהתחיל ב"כיבוי אורות" ב-2016 ומשם המשיך לשני סרטי "שהאזאם", ובמקביל תיחזק עמוד ביוטיוב על העבודה שלו. בסרטון חדש הוא מדבר שוב על "בימוי כפתרון בעיות" ומתמקד בסצנת קרב זניחה בסרט הזניח "שהאזאם! זעם האלים":
אני מעריך את הכנות ומבין את הכאוטיות שפרויקטים כאלה יכולים להגיע אליה. אני גם בטוח שדברים כאלו קורים בהמון סרטים וסדרות שאני רואה ומעריך. זה יפה להראות שבסוף רוב הבמאים בסרטים כאלה הם לא בדיוק במאים לפי "תאוריית האוטר" ויותר אנשי ביצועים של האולפנים.
אבל בסופו של דבר, גם אם במקור יש איזה חזון מגובש לסרט ולסצנה הזאת, ההצהרה שהוא התחרבש ובכל זאת יצא משהו "צפי" היא לא בדיוק סיבה לגאווה בעיניי, בטח כשזאת סצנה פשוט… לא טובה, אפילו גרועה, כזאת שכמעט נראה שהאולפן כפה עליך כי "צריך שיהיה גם אקשן בסרט".
ברור לי שגם הבמאים הגדולים ביותר נאלצו לאלתר על הסט או אחריו אחרי שבעיות צצו, אבל אולי יש משהו כן מדי בסרטון של סנדברג, שפשוט גורם לי לשאול את עצמי למה שארצה לראות עבודה כזאת, שהבמאי שלה נמצא באיזשהו מצב הישרדות שבו הוא חייב להוציא משהו למסך?
האחים וורנר ודיסקברי מתפצלים ועכשיו כל אח יעשה ארוחת חג נפרדת. רגע, אני נכנס לכתבה לבדוק מה זה בעצם אומר:
בעצם תישאר חברה אחת עיקרית, כמו זאת שהכרנו, שתהיה אחראית על הקולנוע (איפה שהם עשו פעם את סרטי "הארי פוטר") והסטרימינג (איפה שהם עתידים לעשות סדרה על "הארי פוטר"). חברה אחרת תטפל בדבר הזה שנקרא ערוצים ליניאריים שמסתבר שעוד רצים ב-2025. גם קומקאסט, חברת האם של אולפני יוניברסל, עשתה מהלך דומה ופיצלה את ערוצי הטלוויזיה שלה משאר העסק. זה קורה כי, הפתעה, ערוצים ליניאריים הם כבר לא עסק משתלם במיוחד והחברות האלו לא רוצות סתם לסחוב את החוב. יקיר חובבי הקולנוע באינטרנט דיוויד זאסלב ימשיך להיות מנכ"ל החברה הגדולה ואולי לא יגנוז כל כך הרבה סרטים הפעם… בבקשה?
נישאר רגע עם "הארי פוטר": הוכרזו עוד ליהוקים ואני לא מבין, הדמויות האלו מוכרות? אני בקושי זכרתי מי הארי ומי רון. בכל מקרה:
לוקס פראט ישחק את דרקו מאלפוי (הילד הבלונדיני המעצבן), ג'וני פלין ישחק את לוציוס מאלפוי (אבא שלו), בל פאולי תשחק את פטוניה דרסלי (האמא המאמצת והמעצבנת של הארי), דניאל ריגבי ישחק את ורנון דרסלי (האבא המאמץ והמעצבן של הארי), קת'רין פרקינסון תשחק את מולי ויזלי (אמא של רון וויזלי), ועד כאן חברי המשפחה (ודרקו).
אצל התלמידים, ליאו אירלי ישחק את שיימוס פיניגן (גריפנדור, הילד ההוא שמתפוצץ הרבה), אליסיאה ליאוני תשחק את פראוואטי פאטיל (ההודית), סיינה מושאה תשחק את לבנדר בראון (הילדה עם הקשת בשיער).
בסוף גם הודיעו שאת קורנליוס פדאג', שר הקסמים, ישחק לא אחר מאורן חזן אחרי פרישתו מהכנסת! איזה טוויסט! אה, לא, בעצם ברטי קארוול. נו בסדר.
ג'וזף קאן חוזר בסרט ראשון מאז 2017, והוא מביא איתו את ברנדון רות':
למי שלא מכיר, קאן הוא עוד במאי שנולד בדרום קוריאה ועבר כבר בילדותו לאמריקה. הוא התפרסם בעיקר בקליפים לכל מיני אנשים כמו אמינם או קייטי פרי, וגם עשה את הסרט החצי-ביוגרפי על אמינם, "גוף" (Bodied). עכשיו הוא חוזר בסרט האימה הזה שנראה מאוד כיף ואני לא נגד.
האולפנים הכריזו בזאת:
- אחרי עשרה סרטים, סדרת "המסור" עוברת מאולפני ליונסגייט אל בלומהאוס, החברה שהצליחה בעיקר עם סרטי אימה קטנים, אז הגיוני סך הכל. "המסור 11" כבר היה בפיתוח אצל בלומהאוס ואפילו היה אמור לעלות בספטמבר השנה, אבל התעכב וכרגע לא ברור איך ומתי יקרה, והאם גם בסרט החדש טובין בל יצטרך להעמיד פנים שהוא בן 8 או משהו או שאולי סוף סוף ישחררו אותו מהעסק הזה.
- טד "יונבומבר" קזינסקי, המורה למתמטיקה והטרוריסט, יקבל סרט בנטפליקס בכיכובם של ראסל קרואו, ג'ייקוב טרמבלי, שיילין וודלי ואנאבל ווליס. טרמבלי צפוי לשחק את היונבומבר בניגוד לציפיות שלי (אני חשבתי על וודלי) והבמאי הוא יאנוס מטס שביים את פרקים 7-9 בעונה השנייה של "אנדור", אז הוא כנראה מבין בטרור.
- זוכרים שסידני סוויני הייתה אמורה להשתתף בסרט של A24 המבוסס על "מסיכת המוות האדום" של אדגר אלן פו? אז תשכחו מזה כי היא פרשה בגלל "אילוצי לו"ז", ועכשיו מייקי מדיסון תחליף אותה בתפקיד הראשון שלה מאז האוסקר על "אנורה". את הסרט מביין צ'ארלי פולינגר, שהסרט הראשון שלו באורך מלא, "המגיפה", הוקרן בפסטיבל קאן בחודש שעבר בלי לעשות יותר מדי רעש. כנראה יש לו קטע עם מגיפות.
- לוקה גואדנינו יביים את הסרט "מלאכותי", על הפעם ההיא שסאם אלטמן, מייסד ומנכ"ל OpenAI (מכירים ChatGPT? אז זה), פוטר ואז חזר. הסרט בהפקה אצל אמזון MGM שרוצים לצלם אותו כבר הקיץ עם אנדרו גארפילד (שאני מהמר שישחק את סם אלטמן, ומשחק בסרט "אחרי הציד" שגואדנינו כבר צילם עבור אמזון MGM ועתיד לצאת השנה) ומוניקה ברברו (השחקנית הכי טובה ב"אנונימי לגמרי") ויורי בוריסוב (איגור מ"אנורה"). זה אומר ששוב יהיה סרט על ענק הייטק בכיכבו של אנדרו גארפילד עם פסקול של טרנט רזנור ואטיקוס רוס? אני לא נגד.
- הבמאי של סרטי "מייגן", ג'ארד ג'ונסטון, נשאר עם בובות ויביים את הסרט של "תיכון מפלצות", הבובות המוזרות האלו של חברת מאטל, שממשיכה לעשות סרטים אחרי ההצלחה של "ברבי". מעניין אם זה יתרחש באותו יקום ואם מרגו רובי תקפוץ לביקור.
- נעבור ליצורים פחות חמודים: יש סרט חדש של "דובוני אכפת לי" בפיתוח אצל וורנר עם הבמאי ג'וש גרינבאום מ"ברברה וכוכבה" המוצלח ו"דוגי סטייל" הפחות מוצלח. עכשיו תהיו רציניים ותעשו את זה רימייק לייב-אקשן.
- "משפחת סופר-על 3" קורה ונמצא במאי במקום בראד בירד: פיטר סון, הבמאי של "אלמנטלי" ו"הדינוזאור הטוב". למה פיקסאר ממשיכים איתו כשהסרטים הקודמים לא בדיוק הצליחו? למה בכלל צריך עוד "משפחת סופר-על" בלי היוצר המקורי? אבל יפה, החזקתי שתי דקות בלי לרדת על דיסני.
ולסיום, טריילר מלא ראשון ל"אדינגטון", סרט הקורונה של ארי אסטר שהוקרן בפסטיבל קאן וקיבל ביקורות מעורבות:
באמת טוב לחזור לתקופה היפה והשקטה של הקורונה.
דווקא אלמנטלי הצליח סבבה בקופות ובסטרימינג וגם הביקורות סך הכל בסדר גמור.
מעדיף אותו מאת הקול בראש 2.
לי אבל קצת מוזר למה דווקא הוא נבחר
כלומר, כן, אלמנטלי היה הצלחה לא רעה בכלל (וגם היה מועמד לאוסקר) אבל לא הוא ולא הדינוזאור הטוב מרגישים כמו משהו בסגנון של בראד בירד.
כך שאני מניח שזה הולך להיות משפחת סופר על שונה ואחר.
מצד שני, אחרי הסרט השני שדי היה שחזור של הראשון, אולי דווקא מה שהזיכיון הזה צריך זה במאי חדש ושונה שיקח את הסדרה הזאת למקום חדש ושונה במקום לעשות עוד שחזור של הסרט הראשון.
לגבי סופר על
זה באמת הזייה מכמה סיבות
גם מהסיבה שזאב אמר , כאילו הדינוזאור היה ממש כישלון ביקורתי וגם קופתי.
אלמנטלי היה יותר טוב מבחינת הקופות ולדעתי גם בביקורות אבל גם לא הרשים במיוחד.
אני חושב שהוא במאי די גרוע , היו לו שני רעיונות נחמדים והוא לא הביא אותם לכדי מיצוי לדעתי.
למרות שאני מודה שאמנם מאוד לא אהבתי את אלמנלטי ואת חוסר היכולת שלו למצות את הרעיון הזוטופי הזה לכדי משהו מיוחד אבל בדיעבד הוא היה נחמד דווקא, אבל בכל מקרה הוא לא מרשים במיוחד.
אולי בגלל שזה סרט המשך של המשך אז גם ככה פיקסאר לא מצפים ממנו לאיזה סרט גאוני ויותר מצפים לחלוב כסף וחושבים שהשם של סופר על יעשה את זה שלו.
אם מתייסים לשני הסרטים האחרונים שבראד בירד ביים,
גם המצב של בירד לא מזהיר. עולם המחר יצא באותה שנה של הדינוזאור הטוב והיה פלופ בעצמו, פלופ הרבה יותר קשוח אפילו. ומשפחת סופר על 2 היה המשך נחמד ודי נשכח. אני חושב שאלמנטלי סרט עם יותר קסם מסופר על 2.
פיקסאר הם פחות אולפן של במאים. זה לא ממש אוטר .הסרטים נעשים על ידי צוותים . כלומר כל סרט מובל על ידי צוותים אבל אצל פיקסאר זה אפילו יותר. מה שכן בראד בירד הוא אנומליה כי הוא בהחלט התנהל כמו אוטר שם. כל שזו לא בחירה הזויה בכלל מאחר שהגיוני ובירד יעדיף לעבוד על פרוייקט החלומות המקורי שלו מאשר עוד המשך מיותר.
מה עוד בירד עושה חוץ מסופר על?
בכל מקרה סופר על 2 עשה מיליארד דולר. אלמנטלי עשה פחות מחצי מיזה.
אני לא מיתווכח על דעה, אבל אני חושב ששני הסרטים לא זכירים בדיעבד. ובזמן אמת סופר על קיבל ביקורות טובות יותר (באתר הזה נאמר שהוא ברמה של הראשון) .
כך שקשה לי להסכים שבירד לא הצליח בשני הסרטים האחרונים שלו(עולם המחר כמובן היה כישלון) .
לגבי פיקסאר זה לא אולפן של במאים אני מסכים עוד פחות.
בבירור ניתן לראות למי יש סרטים יותר זכירים ומצליחים ולמי פחות.
דוקטור, לאסטר , אנקריץ לעומת סון לדוגמא
עובדי פיקסאר טוענים בעצמם שזה לא אולפן של במאים ושהפרוייקטים הם מאד צוותיים כך שזה לא איזו המצאה חסרת בסיס שלי.
בירד עובד שנים על סרט שקוראים לו ״ריי גאן״ פילם נואר עתידני על בלש אנושי בעולם חייזרי. ממה שהבנתי אנימציה. נטפליקס ממנים.
כן, אנימציה בוודאות
הסרט בהפקת סקיידנס אנימציה של ג׳ון לאסטר, אולפן שעד עתה ידע רק כשלונות בתחום הסרטים (אם כי סדרת הסטרימינג שלהם, וונדלה, דווקא אחל׳ה ואני כבר מחכה לעונה 3) וכולי ציפייה שבראד בירד הוא האדם שיכול להפוך את האולפן הזה למשהו מוצלח יותר, כי מאוד לא הייתי רוצה שבירד יכשל בסרט שהוא גם פרויקט תשוקה שלו וגם הסרט הראשון בבימויו מאז 2018.
חוץ מזה קצת מטופש להשוות בין ביצועי הקופות של אלמנטלי ובין סופר על 2
סופר על 2 הוא סרט המשך, שהם תמיד נוטים להרוויח יותר מסרטים מקוריים. הסרטים הכי מצליחים של פיקסאר בקופות הם סרטי המשך. מה גם שהוא יצא בשנת 2018, כלומר לא באקלים פוסט קורונה פוסט דיסני פלוס של היום שבו ניתן לצפות בסרט של פיקסאר בערך חודש וחצי אחרי שיצא בקולנוע.
בהתחשב בנסיבות אלמנטלי עשה אחלה כסף. ואם סופר על 2 קיבל בזמנו ביקורות חיוביות והיום אנשים די שכחו ממנו אז אצל אלמנטלי התופעה הפועה, עם הזמן הוא יחסית יותר אהוד ובצדק. בין הסרטי פיקסאר היותר כיפים של השנים האחרונות.
משפחת סופר על הראשון הרוויח קצת מעל 600 מיליון, בעוד אלמנטלי הרוויח קצת פחות מ-500 מיליון
כן, עם חישובי אינפלציה הפער אמור להיות יותר גדול, אבל אז צריך לשקלל גם את התקופה בה אלמנטלי יצא (פיקסאר כבר בירידה בכל הנוגע לסרטים מקוריים ולא כולם רצים לראות מה הדבר החדש של האולפן + במאי שסרטו הקודם לא התקבל טוב, מה שלא ממש מושך קהל + עידן הפוסט קורונה בו יש מעט להיטי ענק והרבה מאוד כשלונות) ועם השקלול הזה אולי הפער אפילו קטן יותר.
כמו שרועי ציין, להשוות את אלמנטלי לסופר על 2 זה לא הוגן. תשווה את סופר על 2 לאלמנטלי 2 לכשיצא (ואני מאמין שירוויח לא מעט), בינתיים ההשוואה צריכה להיות למשפחת סופר על הראשון, ונראה שבהשוואה הזאת הוא יחסית שווה ערך אליו.
אגב, מבחינת התקבלות בציבור, לי ממש לא זכור שמשפחת סופר על 2 התקבל טוב, בטח לא ביחס לציפיות.
הרווחים הגבוהים היו רק בגלל האהבה לראשון, אבל התגובות היו שזה הרבה פחות מוצלח מהראשון, ורבים כמוני גם טענו שזה שחזור מחדש של העלילה של הראשון באופן שהופך את הסרט למיותר להפליא.
כך שנראה לי שדם חדש זה דבר שיכול בהחלט להועיל לסדרה הזאת, כל זאת בזמן שבירד עצמו מביים את פרויקט התשוקה שלו בסקיידנס (וראו על משפחת סופר על 2 שבירד בא בלי יותר מדי חשק לעבוד על זה, אני מעדיף שיעבוד על מה שהוא באמת רוצה ושיש לו תשוקה אליו).
חשוב לציין לגבי משפחת סופר על 3 שבראד בירד כותב את התסריט
ולגבי פיטר סון, דווקא הרעיון שצעירי הסטודיו ייקחו את המושכות ויעשו את הסיקוולים יותר קוסם לי מאשר החזרת הבמאים המקוריים. אני מקווה שהוא יצליח לתת פרספקטיבה חדשה על העולם האהוב הזה.
ואני מעדיף שלא יהיו סיקווילים
או לפחות שהפוקוס יהיה בעיקר על סרטים חדשים (או סדרות, כי Win or Lose הייתה מבריקה)
פיקסאר דווקא מוציאים לא מעט סרטים מקוריים
אם נסתכל מאז 2020 לדוגמא, נגלה שהם הוציאו בשנים הללו 5 סרטים מקוריים כשהשישי יוצא עוד רגע, לעומת המשכון אחד וספין אוף אחד.
הגיוני שעכשיו זה ישתנה ויהיו יותר המשכונים, מאחר ומרבית הסרטים המקוריים לא הפכו מי יודע מה ללהיטים, אבל עדיין אי אפשר להגיד שהם לא ניסו בשנים האחרונות לא מעט תוכן מקורי.
גם הסרט הבא שלהם, אליו, מקורי.
וקשה להאשים אותם בכל שהם עושים הרבה המשכונים בהתחשב בכל שהקנל מגיע הרבה יותר להמשכונים. בסוף קל להאשים את האולפניפ אבל מי שבאמת אחראי למגפת הסיקוולים הם הקהל.
רק שמבין כל הסרטים המקוריים שלהם
שיצאו בשנים האחרונות, רק "אלמנטלי" קיבל הפצה רחבה, והוא הצליח בצורה בינונית מינוס. אי אפשר לטעון שאנשים הולכים רק להמשכונים כשזה כל מה שיוצא לקולנוע.
זה היה בגלל הקורונה
חוץ מזה ראיתי שאנשים שיש להם דיסני פלוס בבתים כן צפו בסרטים החדשים של פיקסאר
לפי הערכות כרגע גם החדש לא יהיה הצלחה גדולה לצערי
(ל"ת)
גם לפני הקורונה סרטי ההמשך של פיקסאר היו הסרטים הכי מצליחים
(סופר על 2, מוצאים את דורי, צשס 3, צשס 4). אז לא להיתמם והלפיל הכל על קורונה או דיסני פלוס. זה לא מקרי שהקול בראש 2 הרוויח יותר מהראשון.
מה שכן, פיקסאר הם בין היחידים בהוליווד שיכולים להרוויח הרבה על סרט מקןרי כי השם פיקסאר הוא מותג, או פרנצייז, בפני עצמו. קצת בדומה ל״חדש של נולאן״.
לא התכוונתי מפיל את חוסר ההצלחה שלהם על הקורונה
רק על הביצועים באולמות הקולנוע. אחוזי הצפייה בדיסני פלוס היו גם נמוכים?
זה היה בתגובה להצב-לא-שב
(ל"ת)
(אין פה ספוילר לכלום, טעות)
(ל"ת)
לא אמרתי שאין להם סיבה להפסיק לגמרי עם הסרטים המקוריים
אבל גם שאנחנו לא צריכים להיות הזה מופתעים ממבול המשכונים כי הקהל בסוף הפך את המשכונים שלהם ללהיטים הכי גדולים בקופות
אז סבבה, זאת הייתה תגובה כללית לך ולאחד
(ל"ת)
על הסצנה של שהאזאם
היא מזעזעת, אבל בכנות, לא בגלל אף אחד הסיבות שמתוארות בסרטון. מה שהכי הפריע לי כשראיתי אותה היא שהקרב הוא סופר סטטי. יש המון קטעים בהם אנשים פשוט עומדים ובוהים אחד בשני, בלי לעשות כלום, באמצע מה שאמור להיות קרב. וזה המצב גם במחסן, איפה שכביכול אמור היה להיות להם את הזמן לצלם מה שבא להם. אז כן, בעיות קורות גם בסרטים הטובים ביותר ואצל האוטורים הגדולים ביותר. טרקובסקי נאלץ לצלם כמעט את כל סטאלקר מחדש אחרי שבמעבדה הרסו את הנגטיבים המקוריים. אבל הבעיה של הקרב הזה היא שהכוריאוגרפיה שלו היא פח אשפה מלכתחילה ושום דבר לא יכול היה להציל אותו.
וגם המוזיקה
לא יודעת למה, אבל המוזיקה היתה מאוד בולטת בזמן הקרב, בקטע רע. היא ממש הרגישה גנרית ומאולצת.
אני כן מאוד מחבבת את הרעיון של לייצר חדר נוסף לצורך צילומי השלמה כי המקום המקורי לא אפשרי יותר. לא חשבתי על זה ככה, וזה מעניין לראות עוד צד של קשיים שיכולים לצוץ. אבל אני מסכימה שמרבית הבעיה מבחינתי היא כל מה שקרה מתחת לאדמה- שזה מה שכביכול היה להם זמן לתכנן ולצלם, וזה היה פשוט גרוע.
טיזר: In Your Dreams
לא שמעתי על הסרט הזה עד עכשיו, וידיעה על טיזר לעוד סרט אנימציה של נטפליקס כנראה לא היתה מושכת את תשומת הלב שלי יותר מדי, אבל…
את הסרט הזה ביים אלכסנדר וו. לפני 21 שנים (וואו, 21 שנים), הוא ביים סרט קצר ומוצלח מאוד בשם "רקס סטיל: מכסח הנאצים" – כל כך מוצלח, שאפילו קניתי את ה-DVD שלו (וואו, DVD), וכשהראיתי אותו לדורון ועינת הם אפילו הקרינו אותו בקון בעין החורש (וואו, הקון בעין החורש). מאז האיש עבד בעיקר כאנימטור עבור סרטים וסדרות טלוויזיה, רובן עבור פיקסאר, ונדמה לי שזה הסרט הראשון באורך מלא בבימויו:
https://www.youtube.com/watch?v=HfR120ctTlk
נראה טוב, והמחווה לוינזור מקיי מרגשת. אזהרה: עירום לקראת הסוף (בדיחה סטייל "משפחת סימפסון הסרט", לא משהו גס).
wow....
Rex Steele: Nazi Smasher sure was the most 2000's short ever to 2000's
טריילר Deliver Me From Nowhere
לא מצאתי איפה לשתף,
אבל יצא טריילר לסרט על ברוס ספרינגסטין
https://youtu.be/oQXdM3J33No?si=LTpvfauEBpltzzyz
סינמטק תל אביב פתח חמישה סרטים לצפייה ביתית ללא תשלום:
די כבר עם השקרים שלך
זרים מושלמים
חיי אהבה
מחר הכל מתחיל
משפחה אמיתית
https://www.cinema.co.il/%d7%91%d7%91%d7%99%d7%aa/
(הצפייה בחינם עד שבת בערב)