מצאנו באינטרנט 118: תשללו תקציב מהבדיחה הזאת

מהדורה חגיגת וארוכה מהרגיל של שטויות מהאינטרנט.

שימו חגרות, אנחנו במהדורת מוסף החג של "עין הדג", ובגיליון הכפול הזה תראו אותי מקלל, מפרגן, מתעצבן, נהנה, ובעיקר חופר:


טקס פרסי האקדמיה הישראלית התקיים, ותשמחו (או לא) לשמוע ש"הים" זכה בסרט הטוב ביותר ועוד ארבעה פרסים (השחקן הראשי למוחמד גזאוי, שחקן המשנה לח'ליפה נאטור, התסריט לשיר כרמלי פולק והמוזיקה לאבי בללי), והוא יישלח לייצג אותנו באוסקר (עם סיכוי מאוד נמוך לקבל מועמדות). "נאנדורי" גם הוא זכה בחמישה פרסים, אורי אבינועם זכתה בשחקנית המשנה על הסרט "כי את מכוערת", ומה קשור באו להגיד שלום ולקבל הוקרה על "לשחרר את שולי סאן".

"הים", למי שלא יודע, הוא סרט מנקודת מבטו של ילד פלסטיני מכפר ליד רמאללה. את שר התרבות מיקי זוהר זה ממש הכעיס, ברמה שהוא הודיע שישלול את תקציב הטקס, צעד שאין לי מושג כמה הוא אפשרי כי זה בסוף חלק מתקציב האקדמיה. אחת הטענות העיקריות שלו הייתה גם שהסרט מכפיש את חיילי צה"ל, מה שאומר בגדול שהוא לא ראה אותו כי באמת שהחיילים שם יוצאים הכי חמודים שיש. עוד עובדה מעניינת: משרד התרבות מימן גם את הסרט הזה. אז זה בסדר לממן את הסרט אבל לא לתת לו פרסים?

אבל אם כבר, גם אני השמאלני עד מאוד לא היה שולח סרט כזה לייצג את ישראל. אני חושב שיש פה דיון מורכב על עליית המדרגה של הקולנוע הישראלי ביחס לסכסוך: בגדול לראשונה יש הפקה ישראלית, של במאי ישראלי במימון משרד התרבות של ישראל, שהיא כולה מנקודת מבט פלסטינית – לא של אזרח ישראלי ערבי על הקהילה שלו (כמו "לא פה, לא שם"), או אפילו של יהודי ישראלי על הקהילה הישראלית-ערבית ("ויהי בוקר" לדוגמא, שגם הוא יחסית נדיר).

כלומר, צד מסוים באחד מהסכסוכים האלימים והארוכים מימן ואז שלח לאוסקר סרט שכולו מנקודת המבט של הצד השני, וזה מאוד נדיר בהשוואה לכל סכסוך, בטח כשהוא עוד מתמשך. מה זה אומר שהוא נעשה בכלל? מה זה אומר על הביקורת בסרט? האם נכון שזה הסרט שייצג את אחד הצדדים בתחרות פרסים? לא יודע, וזה היה יכול להיות דיון מעניין, אבל כל הדיון הסתכם ב"הימני ההוא כעס שיש ערבים".

אחרי זה מיקי זוהר גם הודיע שיקים טקס "ממלכתי" משלו (וגם הפעם, כמו האיום בהסרת התקציב, לא ברור מה ולמה והאם הוא יזכור את זה עד שנה הבאה).

טוב, הכל רגיל סך הכל, אפשר להמשיך. בשביל לשלוח את הסרט לאוסקר הוא מחויב בהפצה כלשהי עד סוף ספטמבר, אז ברור שהמפיצים שלו הפיצו את הסרט אמרו "לכו תחפשו" והסרט רק הוקרן כמה פעמים בסינמטק תל אביב בסוף החודש כדי לסמן וי. והנה שוב אני מסכים עם הנקודה של מיקי זוהר גם אם מסיבה שונה לגמרי: חלאס, תשללו תקציב מהבדיחה הזאת. אם אפילו הסרט הזוכה לא מגיע לקהל בדרך נורמלית, מה הטעם בכל הסיפור הזה.


עוד טקס מעניין רק טיפה יותר: פרסי האמי. שם הסדרות הזוכות בפרס הראשי היו "הפיט", יחד עם פרס השחקן לנואה ויילי ופרס שחקנית המשנה לקתרין לה-נאסה. הזוכה העוד יותר גדולה היא "התבגרות" עם שישה פרסים, כולל המיני-סדרה הטובה ביותר, השחקן הראשי לסטיבן גרהם, שחקני המשנה לאואן קופר ואירן דוהרטי, וגם פרס הבימוי למיני סדרה. עוד זוכה גדולה היא "הסטודיו" על סדרת הקומדיה הטובה ביותר, וסת' רוגן קיבל גם על המשחק, הכתיבה והבימוי, כי בכל זאת אי אפשר לנצח חנופה וסדרת ליקוקים שמתחבאת תחת הכותרת "סאטירה".

בין המסכנות יותר: "הדוב" לא קיבלה כלום אחרי ששנה שעברה קיבלה מלא, "אנדור" קיבלה רק פרס אחד על הכתיבה (מוצדק סך הכל), ו"ניתוק" התאכזבו קצת כשקיבלו רק פרסי משחק לבריט לאור וטרמל טילמן.

אבל הנה משהו אחד טוב שיצא מכל טקסי הפרסים האלה – ג'ף הילר החמוד קיבל פרס על המשחק המעולה שלו ב"מישהו איפשהו":

פרסים הם לא שטות אחת גמורה אחרי הכל.


ולשטויות הרבה גרועות: תוכניות אירוח.

אין לי מושג מי עדיין רואה את זה, אבל נראה שכל מיני אנשים בשלטון האמריקאי כן, כי התוכנית של ג'ימי קימל הורדה משידור אחרי הקטע הזה. גם רשת CBS הודיעה לפני חודשיים שתוריד את תוכנית האירוח של סטיבן קולבר בתירוץ של סיבות כלכליות, אפילו שהרבה חשבו שהסיבה האמיתית היא לחץ מהשלטון על הביקורת שלו. אם רק הייתם מקשיבים לי כשאמרתי שתאגידים זה רע ודיסני הכי גרועים! (אז כנראה הכל היה קורה בכל מקרה). למי שרוצה יותר להתעמק בכוחות הפועלים בשוק ואיך הדבר הזה התגלגל, הנה שרשור מעולה של אפי ליפשיץ.

כולם כמובן גינו, כולל תוכניות אירוח שכנות שהביעו תמיכה, וכמובן דיסני חזרו לקיים שיחות עם קימל. ואז דיסני פנו למכשף וג'ימי קימל קם לתחייה והכל בעצם סבבה בסיבוב פרסה מפואר. השאלה המעניינת עכשיו היא מה יקרה בפעם הבאה שמישהו יגיד חצי משפט שלא מוצא חן בעיני השלטון.


ואני מתנדב להיות הבנאדם הראשון הזה ולצאת על שלטונו של בוב אייגר על זה שהעלה את הדבר הזה:

כואב לי להיות נגד זה. עזבו את זאב בגיל 12 – אם תגידו לזאב של רק לפני שמונה שנים, זה שהלך כמה פעמים לקולנוע לראות את "אחרוני הג'דיי", שייצא סרט חדש של "מלחמת הכוכבים" בקולנוע וזה ייראה לו כמו הדבר הכי משעמם בעולם, הוא לא יאמין לכם.

אבל הנה אנחנו. מעט הכיף שהיה לי ב"מנדלוריאן" בעונות הראשונות היה כמה זאת הייתה סדרה מצד אחד מושקעת ועם ערכי הפקה גבוהים, ומצד שני סדרה של "הסיפור השבועי" עם פה ושם אורחים. עכשיו אנחנו עם איזשהו סיפור שבועי גדול ומסוכן יותר בלי הסבר למה, וגם האורחים הם כבר ריצוי מעריצים עיקרי בסרט, ומעל כל זה הסרט פשוט לא נראה כל כך טוב ויזואלית – הרובוטים בסוף זה אולי האפקטים הכי גרועים שראיתי מדיסני לאחרונה, והכל עם תאורה שטוחה ומשעממת.

תכתבו כמה שאתם רוצים שהסרט "נוצר עבור IMAX", דיסני, אבל אתם עושים הכל כדי שארגיש את ההפך. לא בטוח שהייתי יוצא מהבית בשביל פרק טוב של "המנדלוריאן", אבל לפחות הייתי רואה אותו ומקדיש לו תשומת לב וזמן. לעומת זאת, הסרט הזה פשוט נראה כמו משהו להפעיל בדיסני+ עוד חצי שנה תוך כדי שאני מקפל כביסה ונרדם באמצע.


יודעים מה כן נראה קולנועי? הטריילר החדש והשני לסרט "אווטאר: אש ואפר":

אפשר לשכור את הכדורים הפורחים האלה? יש לי רעיון לטיול לחגים.

אני שמח שהם לקחו את ההערות שלי על האווירה והרעיון שהפעם נאבי יילחמו בנאבי די מגניב.


נישאר בדיסני ואז נעזוב: טום הולנד חטף זעזוע מוח במהלך צילומי סרט "ספיידרמן" החדש והרביעי במספר בלונדון והצילומים יתעכבו בשבוע. כשהוא התעורר הוא חשב מחדש על כל הקריירה שלו ולכן שינו את כל התסריט ועכשיו זאת דרמה עצמאית פילוסופית שבה ספיידרמן מנסה לרדוף אחרי הנשמה של עצמו ברחבי היקום כדי להגיע לגאולה רוחנית ולשאול את עצמו מיהו האל האמיתי ביקום הזה, ומהו האושר.


ולנושא קליל יותר – יש טריילר לסרט "אנקונדה" עם ג'ק בלאק ופול ראד:

חשבתי שזה ריבוט ל"אנקונדה", אבל מסתבר שבמקום זה זה בכלל ריבוט ל"רעם טרופי". מעניין. הסרט נוצר ממי שעשו את "משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק", וכרגע מהטריילר זה בעיקר מרגיש כמו התחנפות חביבה לצופים שלא רוצים משהו מאתגר יותר מדי. או בכלל.


ונעבור לכמה חדשות ישראליות: אריה מוסקונה נפטר בגיל 78 לאחר החמרה במצבו הגפואי ב-20 בספטמבר. הוא שחקן ותיק מאוד שתפקידיו הראשונים היו ב"מלכת הכביש" של מנחם גולן עוד ב-1971 (בתור "אנס"), "סולמוניקו" ב-72' ואחד הרקדנים ב"קזבלן" שוב של מנחם גולן ב-73'. מאז הוא שיחק במלא מעט קומדיות, במיוחד בתפקידים קטנים אבל תמיד כאלו שניתן לזהות אותו בהם – כמו "גבעת חלפון", "קומפוט נעליים" או סרטי מתיחות כמו "חייך אכלת אותה".

הוא התחיל להתפרסם יותר בסוף שנות השמונים עם תפקידים כמו גדליה ב"מובטל בטיטו" או קולומבו ב"נשיקה במצ"ח", אבל התפקיד אולי הכי זכור שלו הוא שמעון ב"עפולה אקספרס". במקביל הספיק לשחק קצת גם בתיאטרון ("מאמי" של אהוד בנאי) ובטלוויזיה (מרכוס ב"שמש") ולדבב בכל מיני סרטים. גם אם בשנים האחרונות הוא לא היה הכי פעיל ולא תמיד הוביל פרויקטים, הוא לגמרי יחסר. פשוט חבל.


עוד בישראל: שירות הסטרימינג HBO MAX, שכולל בין השאר את כל התוכן של האחים וורנר והערוץ HBO, עומד להיכנס לישראל בינואר הקרוב. בעקבות זאת התכנים של HBO ירדו משירותי yes, HOT וסלקום כבר עכשיו וסדרות חדשות של HBO – כמו Task שמשודרת עכשיו שם – לא זמינה בישראל.

כבר מעכשיו יש כתוביות בעברית לתכנים חדשים וגם כמה ישנים ב-HBO MAX, אז אם יש לכם VPN אתם יכולים ליהנות מהמהלך כבר עכשיו. סדרות כמו "הפיט" שהרגע זכתה באמי (וגם "פיסמייקר") בוודאות יהיו זמינות, ומאוד מסקרן כמה מהקטלוג הקלאסי של וורנר – מסרטים ישנים והלוני טונס עד הפילמוגרפיה של כריסטופר נולאן – עומדים להיות זמינים שם.

אני יכול להגיד לפי ביקורות מחו"ל שאמנם זה שירות סטרימינג ברמה גבוהה מבחינת איכות הווידאו והסאונד, אבל קראתי גם לא מעט תלונות על הממשק והוא לא בדיוק ברמת הנטפליקס. יהיה מעניין.


יהיה עוד יותר מעניין אם נוכל לראות שם את "האביר השחור" של גנאדי טרטקובסקי, היוצר של "המעבדה של דקסטר" ו"סמוראי ג'ק", פרויקט שהוא קיבל עליו אישור עוד ב-2018 באולפני האנימציה של סוני. מאז הוא הספיק לעשות את Primal עבור Adult Swim של וורנר ועבור נטפליקס את "חרדת סירוס" המצוין שכולם קטלו בלי סיבה.

עכשיו יצא טיזר לפרויקט הזה, ועדיין לא ברור מי בכלל האולפן שאמור לתמוך בו ולהפיץ את זה. משה אדרי, קח את זה סמוך עליי:


עוד יוצר מוצלח שחוזר בסדרה חדשה: זוכרים את וינס גיליגאן, היוצר של "שובר שורות" ו"סמוך על סול"?

אז יש לו סדרה חדשה עבור התפוח טלווויזיה+ בשם "רבּים" (Pluribus), ואמנם פורסם תקציר עלילה רשמי אבל כל הטיזרים שעלו עד כה מאוד שומרים על כל שביב של סיפור בסוד, אז למה שאני אהרוס לכם:

אה, ואם לא שמתם לב, אנחנו עדיין באלבקרקי וגם ריי סיהורן הידועה בשם קים וקסלר מ"סמוך על סול" נמצאת פה. אולי תהיה גם עלילה מתישהו.


ולסרטים שלא ברור למה הם לא בפסטיבלים – הנה טריילר ל"הכלה!" של מגי גלינהול שהוא עיבוד חלקי לפרנקנשטיין. אזהרה, תמונות קשות:

הסרט הראשון של גלינהול היה דרמה שקטה ("הבת האפלה") ועכשיו זה נראה מאוד מסוגנן ואימתי, ממש לא הכיוון שחשבתי שהקריירה שלה תיקח. חוץ מזה יש פה את המלחינה הילדור גודנאדוטיר שזכתה באוסקר על "ג'וקר" וזאת פעם ראשונה שמגי מביימת את אח שלה, ג'ייק.

החלק שיותר מעניין אותי הוא מה קורה באולפני האחים וורנר – הם פשוט החליטו להיות האולפן שנותן המון כסף לבמאים לעשות סרטים כאילו-מיינסטרים אבל ממש מגניבים ומיוחדים? תחת זסלב? אחרי שעיצבנו את נולאן? מה קורה פה? איך זה כלכלי? כי אני אולי קונה לזה כרטיסים בערימות אבל התקציב שלי לא עד כדי כך גדול.


למפלצות מסוג אחר: אולי שמעתם על "שחקנית הבינה המלאכותית" טילי נורווד, הטאלנטית החדשה של "אולפן הבינה המלאכותית" Xicoia. הכרזה מטופשת לגמרי, כי למה לעזאזל שיהיו "שחקני בינה מלאכותית"? אפשר ליצור כל דבר שרוצים ושחקנים חדשים עד אינסוף בכל פרויקט בינה מלאכותית, למה להגביל אותה למראה יחיד? אה, בעצם פרצופים מוכרים זה דבר שמוכר? אז אולי תביאו בני אדם אמיתיים!!1%!@%!@

בינתיים המפיק האיטלקי של הסרט "פרארי" הוציא טריילר לסרט הבינ"מ הראשון, "הבטלה המתוקה" (The Sweet Idleness) שיבויים על ידי "סוכן הבינה המלאכותית" המוכר בשם FellinAI. הסרט יעסוק בעתיד בו רק אחוז אחד מהאנושות עדיין עובד והשאר נהנים מהחיים, ואמור "לחגוג את הפואטיות והשפה החלומית של הקולנוע האירופאי". אם זה עושה חשק למישהו לראות את זה, אשמח לדעת.


יש חגים אז סבב ההכרזות יהיה קצר צוחקים איתכם הוא יהיה באורך רגיל:

  • סת' רוגן ושותפו אוון גולדברג יפיקו (ואולי רוגן גם יופיע) ספיישל מיוחד של "החבובות" שיעלה ב-2026 בדיסני+ לכבוד חמישים שנה לסדרה המקורית. לפי הדיווח הם מקווים שהפיילוט הזה ימשיך לסדרה שלמה וגם סברינה קרפנטר תופיע בו. כי זה פשוט מה שזוכי אמי עושים היום, ספיישל חבובות עבור דיסני.
  • אמזון פריים דחו עד להודעה חדשה את צילומי העונה השנייה של "מר וגברת סמית". העונה הראשונה הייתה בעיקר של דונלד גלאבר והתעכבה גם היא כאשר פיבי וולר-ברידג' לוהקה ועמדה לכתוב אותה יחד איתו, אבל הם נפרדו עקב חילוקי דעות יצירתיים. העונה הראשונה הסתיימה בצורה די פתוחה עם רמיזה שהעונה החדשה תעסוק בזוג חדש, ולוהקו מארק אידלשטיין (הילד מ"אנורה") וסופי טאצ'ר (אחת הילדות מ"צהובות" ועוד), אבל לפי הדיווח יש בעיות ליהוק אז מי יודע מה יקרה.
  • מרטין סקורסזה אוהב להכריז על הרבה פרויקטים, והנה עוד אחד: הסרט הבא שלו כנראה יהיה "מה שקורה בלילה" (What Happens At Night) בכיכובם של לאונרדו דיקפריו וג'ניפר לורנס. הסרט מבוסס על ספרו של פיטר קמרון באותו השם. פטריק מרבר, תסריטאי שבעיקר עבד בתיאטרון, עיבד אותו לתסריט. מדובר בזוג אמריקאי שמגיע לעיירה אירופאית כדי לאמץ תינוק ומגלה שקורים במקום מלא דברים מוזרים. ג'ניפר לורנס כבר לא בת 25 ולכן אין סיכוי שהיא תהיה בת הזוג של דיקפריו, אז נצטרך לחכות ולשמוע מי בדיוק משחק את מי.
  • שמועות מהסוג היחסית אמין טוענות שגלן פאוול ("היט מן" ו"הנרדף" העתידי של אדגר רייט) ומייקל בי ג'ורדן (וואלאס מ"הסמויה" לא משנה בכמה סרטים ישחק) בדרך להצטרף לקאסט של הרימייק ל"מיאמי וייס" אותו יביים ג'וזף קוסינסקי ("פורמולה 1", "אהבה בשחקים: מאווריק"). בהצלחה, אבל בראש שלי אלו תמיד יהיו קולין פארל וג'יימי פוקס (כן, אני אוהב את הסרט של מייקל מאן, תהרגו אותי).
  • "הרשת החברתית 2" ייקרא "The Social Reckoning", מה שאומר שבישראל הוא יהיה "הרשת החברתית הקטלנית" או משהו. תאריך ההפצה הוכרז (9 באוקטובר 2026), והשמועות על השחקנים שישתתפו בסרט (מייקי מדיסון, ג'רמי אלן וויט, ביל בר וג'רמי סטרונג) אומתו. אפשר להתחיל לנחש ליהוקים (מייקי מדיסון היא מארק צוקרברג, ביל בר הוא אובמה לדעתי).
  • סרט חדש של "משפחת סימפסון" יעלה בקיץ ב-23 ליולי 2027, תאריך שבו דיסני תיכננו בהתחלה לעלות עם סרט מארוול כלשהו. הסרט הקודם של המשפחה יצא ב-2007 והצליח מאוד גם בכיס וגם אצל המבקרים, ובכלל נחשב לאחד מהדברים היותר מוצלחים שהם עשו מאז העונות הראשונות, אז אפשר רק לקוות שגם הפעם זה יעבוד.
  • הסדרה "פיקי בליינדרס" (אני עדיין לא יודע מה זה "כנופיות ברמינגהם"), הסתיימה אחרי שש עונות לפני שלוש וחצי שנים כבר. מאז הם הספיקו לצלם לה סרט שטרם עלה בשם "איש הנצח" (The Immortal Man) שם קיליאן מרפי יחזור בתור תומאס שלבי, ועכשיו הוכרזה גם סדרת המשך אותה קיליאן מרפי רק יפיק ותעסוק בדור הבא של המשפחה, כי יש אנשים שעבורם שש עונות וסרט זה לא מספיק.
  • חברת FX מתקדמת עם הסדרה "פרנקנשטיין הממש צעיר" (Very Young Frankenstein) שתיקח השראה מ"פרנקנשטיין הצעיר" של מל ברוקס עם היוצרים של "מה שקורה בצללים", והיא ליהקה את קרי אלווס, זאק גאליפנאקיס, קומייל ננג'יאני, ועוד כמה שחקנים מוכרים פחות: דולי וולס, ספנסר האוס, ניקי קראופורד. אני לא בטוח למי הסדרה הזאת נועדה, אבל אני מקווה שהודעת הליהוק הזאת שימחה אותה.
  • עוד דברים שדיסני מפתחת בלי סיבה ברורה: סדרה שמבוססת על הקומיקס "אחרי המוות עם ארצ'י", שעוסקים במציאות אלטרנטיבית בה בעיירה ריברדייל יש זומבים. מאחורי הסדרה עומד הצוות של הסדרה "ריברדייל" של רשת CW ו"הרפתקאותיה המצמררות של סברינה" של נטפליקס: רוברטו אגירה-סאקאסה, שגם כתב את הקומיקס.
  • הסרט החדש של גור ורבינסקי, "בהצלחה, תעשו חיים, אל תמותו", רק קיבל הפצה לחודש ינואר והוא כבר הוקרן בהפתעה בפסטיבל Beyond Fest וזכה לביקורות מאוד מפרגנות. קיבלנו על הדרך תמונה ראשונה מהסרט (זאת שבראש הכתבה) שבה סאם רוקוול עובר משהו, מקווה שהוא בסדר.
  • רון האוורד יביים דרמת צבא שבה יככבו אדם דרייבר ואן האת'וויי עבור אמזון MGM (כן, זה השם עכשיו, תתרגלו). הסרט ייקרא "לבד עם שחר" (Alone At Dawn) ועוסק בסיפור האמיתי של ג'ון צ'אפמן, בקר קרב בחיל האוויר, שנלחם עד המוות כדי להציל את חבריו החיילים, וסוכן המודיעין שנלחם כדי לחשוף את הגבורה שלו ולהשיג לו מדליה. אכן נשמע כמו סרט של רון האוורד שיעלה באמזון.
  • הבמאי מייקל שנקס רק סיים את "צמודים" וכבר מקבל סרט חדש באולפן A24: "מלון מלון מלון מלון" (Hotel Hotel Hotel Hotel) לפי התסריט שלו שהיה ברשימה השחורה עוד ב-2021, על אדם שמתעורר לכוד במלון מסתורי. מקווה שהפעם הוא לא ישתה מים משלולית.

עוד באולפן A24 – הומואים:

אז אלכסנדר סקרסגארד והארי מלינג הם זוג קינקי (לא יודע למי היה את זה בבינגו) בסרט הראשון באורך מלא של הארי לייטון. אם לא שמתם לב אולפני A24 קצת בירידה או חוזרים למקורות האינדי – מזכייה באוסקר על "הכל בכל מקום בבת אחת" לשנה בה לא נראה שיש להם בכלל סרט במרוץ, וגם לא ברשימת הסרטים המדוברים של השנה.


ולחדשות הרבה יותר חשובות וכנראה חסרות כל משמעות: כריסטופר נולאן נבחר להיות יו"ר איגוד הבמאים. בטח ראיתם כל מיני אנשים מגיבים לזה בלי להבין מה לעזאזל זה אומר, ממעריצים שצועקים שסוף סוף מכירים באל שלהם ועד עמודים שצועקים ש"מגיע לו" ושזאת הכרה כלשהי, אפילו שזה לא ממש.

בגדול, ה-DGA משמש כאיגוד העובדים של הבמאים והוא לא עושה כזה הרבה. בסיטואציות כמו שביתת התסריטאים והשחקנים מלפני שנתיים הוא מנהל את העסק, ובשוטף חברוּת בו מחייבת את המעסיקים של אותם במאים לתת להם זכויות מסוימות. בעשורים האחרונים המנהלים של הארגון היו במאים לא פעילים, ועכשיו מגיע כריסטופר נולאן.

זה שהוא במאי מצליח כלכלית וביקורתית לא מאוד קריטי לתפקיד – יותר זה שהוא הביע תמיכה באיגודי עובדים לאורך השנים ובמיוחד בשביתה האחרונה, וגם העובדה שבגדול כל מי שעבד איתו מדבר על חוויה מאוד חיובית ונעימה וכמה הוא יודע "להנהיג" את הסט (וכל זה כשלאף אחד אין כיסא!).

אז נשמע שיש לו את התכונות המתאימות להיות יו"ר איגוד עובדים, אבל מה הוא מתכנן לעשות שם ומתי? אם מחר אולפן כלשהו יוציע חוזה דרקוני לבמאים, נולאן יעצור את העבודה על "האודיסאה" בשביל לטפל בזה? אבל כבר יש לי כרטיסים ליולי 2026!


ועוד במאי גדול שמוצא לעצמו עיסוקי צד במקום לעבוד על הסרט החדש שלו: קוונטין טרנטינו ישחרר בדצמבר את הגרסא המאוחדת והמלאה של "להרוג את ביל", הידועה בשם "להרוג את ביל: כל הרומן המדמם" (The Whole Bloody Affair) בהפצה שעוד לא ברור מה יהיה ההיקף שלה, אבל עם דגש על עותקי פילם 35 ו-70 מ"מ כמו שהוא אוהב.

חוץ מהעובדה ששני החלקים כמובן מאוחדים, ההבדלים העיקריים הם כמה שוטים נוספים של דם בחלק מסצנות האקשן ושהקרב הגדול בסוף החלק הראשון בצבע במקום בשחור לבן (וגם הגילוי הקטן בסוף החלק הראשון יורד). הפעם נכתב גם שיש סצנת אנימציה חדשה באורך שבע וחצי דקות שלא הוקרנה מעולם.

טרנטינו גם אמר ממש לאחרונה בפודקאסט שהוא לא חושב לשחרר את הגרסא הזאת בקרוב, אז כנראה שהוא שקרן אחולמאניוק.


וחדשות כואבות לסיום: השחקנית האיטלקיה קלאודיה קרדינלה נפטרה ב-23 בספטמבר בגיל 87. היא הופיעה בהרבה מהקלאסיקות של כמה מהבמאים האיטלקים הכי גדולים: "רוקו ואחיו" ו"הברדלס" של ויסקונטי, "שמונה וחצי" של פליני, "היו זמנים במערב" של לאונה, וגם "פיצקרלדו" של וורנר הרצוג ו"הפנתר הוורוד" האמריקאי מ-1963. אפילו שבשנים האחרונות בקושי הופיעה בסרטים היא הספיקה בשנות השישים והשבעים יותר ממה שרוב כוכבות הקולנוע מספיקות בחיים שלמים. רק הכניסה שלה ב"היו זמנים במערב" עם המוזיקה של אניו מוריקונה היא רגע נדיר והיא תחסר מאוד: