1. לפני כל הטריילרים הבומבסטיים והחדשות המרעישות מהתעשייה, בואו נפתח עם משהו נחמד: הבן של כריס המסוורת' בתחפושת סופרמן.
View this post on Instagram
איך אני גורם לאיש הזה לאמץ אותי?
2. ועכשיו לדברים פחות נחמדים: אמזון רכשה את MGM.
זה לא מפתיע, כן? שיחות אודות הרכישה הזו התנהלו בשבועות האחרונים בלי שאף צד הסתיר זאת וכעת זה סופי (טוב, כמעט. המהלך מצריך אישור רגולטורי). MGM אמנם לא בדיוק בתור הזהב של עצמם, אך עדיין מדובר בחברה שמחזיקה במותגים ידועים דוגמת "רוקי", "הפנתר הורוד", "השור הזועם" וסוכן בריטי כלשהו, אני תמיד שוכח מה השם שלו.
משמעות נוספת של המהלך היא סרטים ש-MGM תכננה להוציא בעתיד הקרוב, דוגמת "בית גוצ'י" של רידלי סקוט ו-"Soggy Bottom" של פול תומאס אנדרסון, עוברים כעת לבעלות חדשה – ובקרוב נגלה מה זה אומר על סוג ההפצה שהם יקבלו.
אבל אותי אישית מעניינים הפרטים הקטנים של העיסקה, וספציפית מה זה אומר על ג'יימס בונד (כי בואו נודה, אמזון לטשו עליו עיניים כמו שבונד לוטש עיניים על בחורות). המותג של סוכן 007 לא שייך רק ל-MGM אלא הוא בבעלות משותפת עם Eon Productions בו מחזיקה משפחת ברוקולי, ועד היום יש לברוקולי השפעה אדירה על ג'יימס בונד, והמשפחה אף מחליטה על הדברים הקטנים ביותר הקשורים בסוכן הוותיק – מהליהוק דרך התסריט ועד השחקנים; זה אומר כי אמזון לא תוכל להרים בקלות, נניח, סדרת ספין אוף של ג'יימס בונד או לשחרר סרט חדש בסטרימינג-בלבד במידה והמשפחה תתנגד (ולפי הרצון שלהם לשמור על "יוקר המותג", לא נראה כי העמדה הזו תשתנה).
בכל אופן, בריכת האולפנים ההוליוודיים ממשיכה להצטמק ועמה גם התחרות. בקצב הזה, 20 שנים מהיום יישארו רק שני תאגידי מדיה עצומים (מוזמנים לנחש מי תהיה זו שתיתן את הפייט לדיסני). בינתיים, ברמת המיקרו, אפשר לפחות לתת שריקת התפעלות לאמזון – כי עם הסדרה המתקרבת של "שר הטבעות" וכעת ספריית MGM, ועמה הפוטנציאל לסדרה חדשה של "סטארגייט", ממצב עצמו "פריים וידאו" (לו יש 200 מיליון מנויים, סוג-של. רובם פשוט נרשמו למועדון הלקוחות של אמזון) כאחד משירותי הסטרימינג היוקרתיים בסביבה.
רק חבל שהם לא משקיעים חלק מהכסף הזה בשביל מערכת לא גרועה.
3. וממשיכים בפינת הכלכלה "דגדגיסט" (על משקל "כלכליסט"): עסקת אמזון MGM האפילה על מיזוג גדול אחר שהתרחש בתעשייה בין וורנר לדיסקברי. ענקית התקשורת AT&T החליטה על המהלך לאור ההפסדים ההולכים וגדלים של וורנר אותה רכשה ב-2016. החברה הממוזגת תהפוך לתאגיד המדיה השני בגודלו בארה"ב, והמטריה שלו תכלול את כל נכסי וורנר (ובהם HBO, CNN, קרטון נטוורק, אולפני וורנר ומספר אולפני גיימינג) ונכסי דיסקברי (ובהם ערוצי לייף סטייל, ריאליטי, אופרה ווינפרי ועוד שטויות שאהובות במיוחד על סחים).
גם לוורנר וגם לדיסקאברי יש פלטפורמות סטרימינג משלהן (HBO Max ו-+Discovery) שככל הנראה יאוחדו תחת HBO Max. כעת נותר לקוות שכל הטוב הזה יגיע לישראל בקרוב.
4. טוב, וכעת: "נצחיים".
חשבתי שיצאתי שנון כאשר חשבתי (במהלך הטריילר) על כך שטיטאן מטורף מחק חצי מהיקום והחבר'ה האלה פשוט שיחקו טאקי או משהו, אבל הבדיחות האלה מרכיבות 80% מהתגובות ביוטיוב. גם אל חוסר ההתייחסות לזוכת האוסקר קלואי ז'או האינטרנט לא נותר אדיש.
בכל אופן, תנו לי לומר מילה טובה. בשנים האחרונות אולפנים שכחו את מהותם של טיזרים כשהם לא טורחים לבדל בינם ובין טריילר (מסתכל עליך, ה-"טיזר" של שאנג צ'י), אבל הטיזר של "הנצחיים" הוא אשכרה טיזר: אין לנו מושג על מה הסרט ומה הקטע עם הדמויות האלה. הטיזר בסך-הכל מכריז בחגיגיות על קיומו של הסרט ולומדים ממנו על האווירה שתהיה בו (יותר "ת'ור" הראשון, פחות "שומרי הגלקסיה"), והוא מבקש מאיתנו להתאזר בסבלנות. ככה בהחלט טיזר צריך להיות. כלומר, הוא עשה עבודה מחורבנת בלגרום לי להתרגש לקראת הסרט.
אבל היי, לפחות אני לא יודע כל דבר על הסרט לפני שהוא יצא.
5. ולטיזר חדש נוסף שעושה את זה הרבה יותר טוב:
אוקי אדגר רייט, שכנעת אותי (לא שאדגר רייט צריך לשכנע אותי לראות סרט שלו). "אמש בסוהו" נראה מוזר ומרהיב ולא כמו שום דבר שהוא עשה בעבר. מעבר לכך, מילה קטנה על תומאסין מקנזי – הקריירה של השחקנית בת ה-21 רק בחיתוליה והיא הספיקה בינתיים לעבוד עם כמה מהבמאים הידועים בעולם – טאיקה וואיטיטי ("ג'וג'ו ראביט"), פיטר ג'קסון ("ההוביט: קרב חמשת הצבאות"), ג'יין קמפיון ("The Power of the Dog" שייצא מתישהו בעתיד), אדגר רייט ו… אממ, מ. נייט שמלאן בסרטו החדש (אמרתי ידועים, לא אמרתי טובים). מקנזי בדרך הנכונה.
בכל אופן, "אמש בסוהו" צפוי לצאת לאקרנים באוקטובר.
6. הנרי קאביל ממשיך במסעו ההירואי לכבוש את עולם הגיקים, כשהפעם על הכוונת נמצא ריבוט של "איש הנצח" אותו יביים במאי ג'ון וויק, צ'אד סטהלסקי. זה מעניין אגב, משום שחלפו רק חודשיים מאז שכתבתי פה על סרט אחר שהוא אמור לביים, Ghost of Tsushima (וכל זה עוד לפני שצילומי "ג'ון וויק 4" בכלל החלו). אז או שסטהלסקי לא יודע לישון או שהוא סתם מפזר הבטחות למפיקים.
את הריבוט עצמו תכתוב קרי וויליאמסון, שלפי הימד"ב שלה כתבה עד כה רק שני תסריטים לסרטים – הסרט של "אלכס קרוס" (2012) והמד"ב הדיסטופי "מה קרה ליום שני" (2017. 59% עגבניות רקובות). שיהיה בהצלחה.
אם אתם רוצים סרט "איש הנצח" מוצלח אתם מוזמנים לפנות לסרט האנימה "Highlander: The Search for Vengeance" של הבמאי האגדי יושיאקי קוואג'ירי.
7. רוצים ללמוד קולנוע אבל לא רוצים להשקיע בזה יותר מדקה? הנה "אהרון סורקין" מלמד תסריטאות:
8. קייט הדסון לוהקה אל "רצח כתוב היטב 2" (שיתחיל צילומיו בקיץ ביוון), ובכך היא מצטרפת אל דניאל קרייג וגם אל קאסט חדש ומרשים שכולל שחקנים מהסוג שיש להם מועדוני מעריצים – לסלי אודום ג'וניור, קת'רין האן, דייב בטיסטה, ג'אנל מונה ואדוארד נורטון.
מי שנכון לעכשיו עדיין אינו חלק מהקאסט (למורת רוחו) הוא טומי וויסו:
I am not a coward ! Why is Hollywood so afraid ? https://t.co/uEmGQUjrj0
— Tommy Wiseau (@TommyWiseau) May 22, 2021
קדימה ג'ונסון, לְמה אתה מחכה?
9. סרט אנסמבל נוסף שמתהווה לו הוא "יצורים מסכנים" ("Poor Things"). במאי "המועדפת" יורגוס לנתימוס (שם שאין סיכוי שאכתוב בלי העתק/הדבק) מביים ובסרט יככבו אמה סטון (עמה עבד ב-"המועדפת"), מארק ראפלו (שבכלל לא הצית דיון שנוי במחלוקת כשצייץ על ישראל), ווילם דפו, ג'רוד קרמייקל וראמי יוסף.
הסרט יתרחש באנגליה הויקטוריאנית ויעסוק בצעירה ושמה בל (סטון, שנראה כי אוהבת לגלם דמויות בריטיות) ששבה לחיים בזכות מדען אקסצנטרי (דפו, אלא מי?). על התסריט אחראי טוני מקנמרה שכתב את "המועדפת" (וגם את "קרואלה", מסתבר. אולי הוא זה שאוהב לשמוע את אמה סטון מדברת במבטא בריטי?), על פי ספר שהוא לא פרנקנשטיין.
10. טריילר לסרטו החדש של נבות פפושדו ואהרו… סליחה, טרם התגברתי על הפרידה.
אז "ג'ון וויק" עכשיו ז'אנר? לא שאני מתלונן, אבל במְקום עוד בני-אדם שעושים קסמים עם גלוק 26 – אולי הגיעה העת לקרוסאובר של "פצצה אטומית", "סתם אחד" ו-"מילקשייק אבק שריפה" מול קיאנו ריבס? מישהו? בבקשה?
בכל אופן, 15 ביולי בבתי הקולנוע בארץ.
11. זה רשמי, טימות'י שלמיי הוא ווילי וונקה.
למה צריך סיפור אוריג'ין לווילי וונקה? לא יודע. למה קולה דובדבן זה קטע? מדוע ליהי גרינר מפורסמת? כי לאנשים יש טעם דפוק, זה למה. אבל לפחות פול קינג ("פדינגטון 2", עדיין הסרט בעל מדד העגבניות הרקובות הגבוה ביותר) מביים.
12. אם כבר דברים מטומטמים, ג'ון סינה התנצל על שאמר כי טאיוואן היא מדינה.
על פניו זה דבר מוזר להתנצל עליו, זה כמו שאתנצל על שקראתי לפתח תקווה עיר. בשני המקרים קיים קומץ זועם שמוכן להכחיש את קיומן, אבל זה לא מפחית מהאמת. טאיוואן היא אכן מדינה, אבל אנחנו חיים בעולם בו סין מכתיבה דוקטורינות, ומבחינת סין טיוואן אינה מדינה ועל כן זה המצב מבחינת רוב העולם.
ובכל זאת, סרטון ההתנצלות הרופס של סינה גרם לי להרגיש כלפי האיש תחושות עמוקות של בוז (אפילו שהוא מדבר מנדרינית, מסתבר). זה מסוג סרטוני ההתנצלות שאמורים לראות בסרטים דיסטופיים, אחרי שלוחם מחתרת נחטף ועבר שטיפת מוח. הוא אפילו לא אומר על מה הוא מתנצל, רק שהוא "ממש ממש ממש ממש מתנצל בבקשה תסלחו לי בבקשה סליחה".
אבל סינה לא עבר שום שטיפת מוח. הוא עבר נו נו נו מצד האולפנים ובמְקום לעמוד על שלו הוא העדיף להתרפס. לך לעזאזל סינה.
13. שלום.
במסגרת עבודתי ב"מצאנו" אני עובד על הרבה ידיעות, וחלקן קשורות לסין. בסגמנט הקודם עשיתי טעות. טעות מאוד מאוד מאוד קשה. טעות חמורה. טעות טעותית. טעות שכזאת. אני מצטער ומבקש סליחה. כוונתי לא הייתה לפגוע בקוראינו הסינים. אני אוהב אוהב אוהב את העם הסיני ומוקיר את הרפובליקה העממית של סין. אני מכה על חטא בגלל הטעות החמורה שעשיתי, טעות שנבעה מבורות. סליחה, סליחה, סליחה.
14. לקולנוע הדני מסתבר יש ז'אנר מאוד ספציפי, כפי שעולה מהקומיקס החמוד הזה שפורסם לאור זכייתו של "עוד סיבוב" (בקרוב בבתי הקולנוע הקרובים לביתכם) באוסקר.
15. דירוג חדש של סרטי MCU (וגם הסדרות של דיסני+), הפעם על פי סצנות האקשן הטובות ביותר. היי, לפחות סצנת המעלית האוברייטד מ"קפטן אמריקה: חייל החורף" לא פה (אבל היא כן מוזכרת).
16. אחרי שהולו ניסתה, והצליחה, לגרום לנו לפחד משיער – מגיע (שוב) תורם של עובּרים.
ובכן, אני יודע איזה סרט אני הולך להראות לאשתי שכעת בחודש שביעי.
שימו לב כי יש כאן מקרה נוסף של "ג'ורדן-פיליזציה", קומיקאים שהחליטו כי אימה זה עכשיו הקטע שלהם. מלבד אילנה גלייזר (המופלאה) מ"ברוד סיטי" שכתבה את הסרט ומככבת בתפקיד הראשי, הבמאי הוא ג'ון לי שביים פרקים מתוך "בתוך איימי שומר", "ברוד סיטי" וסרט הקומדיה העילאי "החופשה הגדולה של פי ווי הרמן" (זמין בנטפליקס!).
בכל אופן הסרט שווה בדיקה ולוּ עבור פירס ברוסנן שנהנה בזמן האחרון לקחת תפקידים ביזאריים. את כל הטוב הזה תוכלו לראות ב-25 ביוני בהולו, ומתישהו בהמשך, ככל הנראה, גם בישראל (בין אם בקולנוע או ב-VOD).
17. ולסיום, לא יודע אם הבחנתם אבל בתי הקולנוע חזרו (לא שהיו על זה 500 כתבות באינטרנט, במהדורות החדשות ופרסומת עם גל גדול). עמוד הפייסבוק "רק אומרת" של נעמה רק חוזר לעשות סדר בסרטים שתוכלו לראות:
באייטם 3 צריך להיות האפילה, לא העפילה
להאפיל זה להיות יותר בולט מ-, להעפיל זה לטפס.
לא בדיוק הבנתי
גם לשיטתך, האפילה זה הייתה יותר בולטת מ, שנשמע לי מתאים לסיטואציה
בדיוק!
(ל"ת)
אופס
(ל"ת)
הרצף המוצלח
של טריילרים ל-Gunpowder Milkshake ו-Last Night in Soho הזכירו לי כמה כיף זה לצפות שוב לסרטים חדשים. אחרי יותר משנה בלי בתי קולנוע (ותכלס גם עם מינימום סרטים בצפייה ביתית), זה ממש כיף להרגיש את הציפייה הזו.
עוד דבר שממש משמח אותי זו הכמות העצומה של מיוזיקלס שעומדים לצאת השנה, כך שאפילו אם חלקם (אהם, אוון הנסן) נראים לי פחות ממוצלחים, לפחות לא יחסר מגוון.
ללא ספק המיוזיקל הכי פחות צפוי ועם הכי הרבה סימני שאלה הוא ״אנט״ של לאו קראקס בכיכובם של אדם דרייבר, מריון קוטיאר ופסקול של הספארקס. לקראת הפרמיירה הצפויה בקאן, קיבלנו היום סנונית מוזיקלית ראשונה בתור שיר הפתיחה מהסרט, שמתחיל לתת מושג מה צפוי לנו. אם ללכת לפי הטעימה הזו, נראה שזה הולך להיות תיאטרלי, גרנדיוזי ולשבור את הקיר הרביעי. אבל בעיקר – כיף גדול.
המיזוג
מה אתם חושבים על המיזוג של דיבסקברי וAT&T?
המיזוג
של דיסקברי עם וורנר, שAT&T מכרו
ה-Honest Trailer האחרון
שמסכם את ה-DCEU, הוא אחד הקולעים והמשעשעים שלהם בעיני.
טומי וויסו חייב, פשוט חייב להיות אחד החשודים העיקריים ב"רצח כתוב היטב 2".
ולו כדי לשמוע שוב את המשפט (ערוך קלות) הזה שוב מפיו:
I did not kill her, it's not true, it,s bullshit! I DID NOT.
רוצים סרט איש הנצח טוב?
איש הנצח
אם זאת פסגת המותג
אז נראה לי שאוותר.
במאמר מוזכרים שני מתאבקים לשעבר
ובעוד אתה משמיץ את ג'ון סינה, שכחת להזכיר שדייב בטיסטה פרסם תמונות בעירום של מתאבקת על כל קירות חדר ההלבשה במטרה (שהצליחה) לגרום לפיטוריה. וכל זאת משום שלא נענתה לחיזוריו.
אם יש מתאבק חלאה שעבר לעולם המשחק, זה הרבה יותר הוא מאשר ג'ון סינה.
"עד היום יש לברוקולי השפעה אדירה על ג'יימס בונד"
לא יודע איך זה לא נבחר בתור הציטוט לכותרת, אבל זה רק אני.
בכל מקרה, פורסם כי סרטי בונד ימשיכו לקבל הפצות קולנועיות ברחבי העולם (למרות שזה יהיה ממש מצחיק אם אחרי כל הדחיות של "לא זמן למות" הוא יעלה בסוף רק לאמאזון פריים).
– הטיזר של 'נצחיים' נחמד, וכמובן שהטיזר של 'אתמול בלילה בסוהו' (השם הרשמי בארץ) מפוצץ לי את הלב מרוב התרגשות. בטריילרים פחות מרגשים יש את 'זמן', החדש של שאמלאן שבודאות יהיה מטומטם (ואני בודאות אצפה בו) ואת 'מלחמת המחר' עם כריס פראט שהמחשבה היחידה שלו בסופו הייתה "וואו, זה היה כל-כך, כל-כך גנרי".
– עכשיו כשקת'רין האן וקייט הדסון ב"רצח כתוב היטב 2", צריך רק להוסיף את מת'יו מקונוהי ויש איחוד של "איך להפטר מבחור בעשרה ימים".
– כמו רבים אחרים, גם הדירוג סצינות אקשן של מארוול הזה טועה ומטעה. הקטע מ"איירון מן 3" צריך להיות בטופ 5.
– ובעוד חדשות, אהרון טיילור ג'ונסון לוהק בתור קרייבן הצייד בסרט משלו ביקום ספיידרמן-ללא-ספיידרמן של סוני. את הסרט יביים ג'יי. סי. צ'נדור והוא יצא בינואר 2023.
בחירת הציטוטים לכותרת היא אקראית ומסובכת כמו שהיא ברוקולי
(ל"ת)
אמזון גם הולכת להוציא את מחזור כישור הזמן
(ל"ת)
יש יתרון גדול באינטיגרציה של גופי התוכן
כלומר, אם כבר כל אולפן/רשת טלויזיה מתעקשת על שירות סטרימינג משלה, עם תכנים יחודיים, מבחינת הקהל עדיף שהמשאבים ירוכזו בשניים-שלושה שירותים כדי שחבילת הצפיה תרד למחיר סביר. כבר עכשיו אפשר לקוות שהקלאסיקות של MGM יהפכו להיות נגישות יותר לקהל ברחבי העולם בזכות המהלך הזה.
כן, אבל לא
כלומר: כן, אני מאוד מאוד אשמח שלא לכל חברה תהיה שירות סטרימינג משלה כי זה מגוחך מאוד.
אבל לא – אני רוצה כמה שיותר אולפנים נפרדים ועצמאיים שעושים דברים מעניינים ונפרדים.
וכן, יש עצמאות מסוימת של אולפנים בתוך גוף על אחד גדול – אבל הדגש הוא על ה"מסוימת".
כמובן, הבאסה היא שאתה צודק – מכיוון שחלק עיקרי ממודל צפיית התוכן הוא עולמות הסטרימינג, הכיוון יילך עוד ועוד לאזורים הללו. אבל אלה חדשות די מעפנות בנוגע לעתיד, אני חושש בכובעי הפסימי.
העניין הוא שבמקרה של MGM, מדובר באולפן שהסימפטיה מתבזבזת עליו
MGM הם אולפן מת מהלך כבר כמה עשורים טובים. המותג הכי חדש מבין המותגים של האולפן שנמנו בכתבה פה התחיל את חייו בשנות ה-70 (אני לא חושב ש-"השור הזועם" נחשב למותג בצורה כלשהי). זה לא שלא ניסו שם לבנות מותגים חדשים, או לשתף פעולה עם במאים/יוצרים מעניינים, אבל לא ממש יצאו מזה סרטים שעשו יותר מדי רושם בקופות או אצל המבקרים בעשורים האחרונים. אני לא חושב שיש מה לדאוג ליציאה של עוד סרטי "ג'יימס בונד" או "קריד" בשנים הקרובות, גם אחרי הרכישה של אמאזון (אני לא אאבד שעות שינה אם שני המותגים האלה יתפגרו – אבל זה לא הולך לקרות). מעבר לזה? אין סיבה לבכות על אולפן שהפך ליצרן סדרתי של כישלונות.
אבל למה המדד זה ״מותגים״?
אני מבינה שמבחינת הקונגלומרטים הגדולים ששוקלים איזה אולפן שווה לקנות, הכל מסתכם בסופו של דבר בשאלה איזה IPs כלולים במחיר ואפשר לנצל לצורך ריבוטים ופרנצ׳ייזים עתידיים. אבל לי כצופה ממש לא איכפת איזה מותגים יש ל-MGM, ואפילו לא כמה הם הצליחו בקופות. הסימפטיה שלי מתבססת על השאלה האם מדובר באולפן שמפיק סרטים שאהבתי. כי אם כן – עולה דאגה האם הוא יוכל להמשיך להפיק סרטים כאלה תחת ה-corporate overlords החדשים.
עכשיו, אני מודה שבמקרה של MGM, לא היו להם בשנים האחרונות הרבה סרטים מוצלחים (פחות או יותר רק ״כוכב נולד״ מבחינתי), אבל דווקא בשנה הקרובה הם אמורים להוציא שלושה סרטים שאני ממש מצפה להם (House of Gucci, החדש של פול תומס אנדרסון, וסיראנו בכיכובו של פיטר דינקלג׳). האם הסרטים האלה היו מופקים אם MGM כבר היו תחת שליטת אמאזון? לך תדע.
בשורה התחתונה לי חשוב שיהיו אולפנים רבים ומגוונים מספיק, שימשיכו להפיק סרטים מעניינים ושונים ולא רק עוד ועוד מאותו דבר. בינתיים אני די מרוצה מהתוכן המקורי שאמאזון מנפקים אז אני מקווה שזה סימן טוב לגביי מה שהם יעשו עם MGM, אבל נחיה ונראה.
המדד הוא לא מותגים, המדד הוא סרטים רלבנטיים
וזה לא שלמ.ג.מ. לא היו כאלה כמה שנים – לא היו להם כאלה כמה עשורים.
הסרטון של סינה עושה הרגשה רעה
סטאלין בטח מחייך בקברו שלדיקטטורות קומוניסטיות יש כזו השפעה חזקה.
זה לא הסרטון המטורף ביותר מסוגו
בתחילת תקופת הקורונה, טאיוואן היתה מדינה שהצליחה להתמודד עם המשבר בצורה מעלפת ממש. יש סרטון של ראיון בזום של כתבת מהונג קונג עם יור ארגון הבריאות העולמי ובו היא שואלת אותו למה לא ללמוד מטאיוואן. היצור אשכרה מעמיד פנים שלא שמע, שיש בעיות קליטה ומנתק לה בפנים. פעמיים.
פרסומת
האם הפרסומת היא עם גל גדול או גל גדות?
ואם היא עם גל גדול – אני חייב לראות את זה. יש קישור?
בשולי החדשות, אם כי מאוד רלבנטי לנעשה בארצנו
תאגיד השידור הציבורי הודיע על החלטה לשלש את הסכום שהוא גובה עבור כל דקה של שימוש בחומרים מהארכיון שלו, ומעתה כל דקה כזו תעלה 3,000 ש"ח. במאמר ב-"הארץ", יו"ר הפורום הדוקומנטרי בישראל מזכירה שסרטים תיעודיים נסמכים לעיתים קרובות על כמות גדולה של חומר ארכיוני, שמרבית החומר הרלבנטי עבור סרטים תיעודיים בישראל מוחזק בארכיון התאגיד, ושההחלטה הזו יכולה להיות מכת-מוות לרוב היצירה התיעודית המקומית:
https://www.haaretz.co.il/mobileApp/gallery/opinion/.premium-1.9855854
מעניין האם זאת השיטה שלהם
לקבל בעלות על יצירות דוקומנטריות כעסקת בארטר לשימוש בחומרי ארכיון.
כלומר, אני בטוח שיוצרים היו מעדיפים לא למכור את היצירה שלהם בשביל לא לשלם על חומרי ארכיון, אבל מכיוון שהמודל העסקי של דוקומנטרי הוא לא הכי רווחי, הפצה כחלק מתאגיד השידור יכולה להיות יופי של חשיפה ליוצרים.
טריילר למותחן עתידני חדש עם יו ג'קמן ורבקה פרגוסון.
https://www.youtube.com/watch?v=_BggT–yxf0
נראה די טוב, ויש בו שני שחקנים נהדרים, אז מה עוד יש לבקש?
הבמאית והתסריאטית היא ליסה גוי
שהיא היוצאת השוצפה של ווסטוורחד וגם כתבה וביימה כמה פרקים. שמח שוורנר ברוס נתנו לה צאנס לביים סרט מדב מקורי שנראה גל יחסית איטליגנטי (חעומת הסרט החדש והשטותי של מארקי מארק למשל), זה מצרך מאד נדיר בימינו.
דומני שהתכוונת לכתוב "היוצרת השותפה"? (אם היא שוצפה מבחינה יצירתית, גם טוב)
(ל"ת)
גם הטריילר של "האביר הירוק" נראה מסקרן, אבל לא הצלחתי להבין מה העלילה שלו.
רק שיש אביר נטול ראש, מישהו (המלך ארתור?) שיוצא למסע, וענקים אפורים. וקירחים.
https://www.youtube.com/watch?v=sS6ksY8xWCY
מן הסתם מתבסס על הסיפור של סר גאוויין (gawain) והאביר הירוק, אז הם מניחים שאנשים שמכירים פחות או יותר את העלילה
וטריילר לסרט האימה החדש של ניל בלומקאפ
https://m.youtube.com/watch?v=jXpcUiLTXzc
בניגוד לרבים אחרים
ממש נהניתי בכל הסרטים שלו והרגשתי שהוא לא מזלזל לי באינטיליגנציה, כן כולל אליסיום וצאפי. וגם סרטי המדב הקצרים שיצר מעולים. בקיצור שמח שחזר לעשות סרטים ואימה זה תמיד כיוון מסקרן ליוצר מקורי.
אהבתי מאוד את מחוז 9 ואני מעריך יותר את אליסיום ככל שהזמן חולף
(ל"ת)
חייב להודות שכאשר ראיתי בזמנו את מחוז 9 בטלוויזיה
הסגנון הדוקומנטרי היה כל כך משכנע שבשעה הראשונה חשבתי שבאמת נחתה בדרום אפריקה חללית חייזרית ופשוט לא שמעתי על זה.
לגבי הטריילר, הוא לא חושף יותר מדי, מה שרק הופך אותו למסקרן יותר. והדיקלום הזה ברקע – מזכיר לי את לאבקראפט. כמעט ציפיתי לשמוע אותו לוחש "קת'ולהו רליה ווגאהנגאל פהטאגן!" (מתוך קריאתו של קת'ולהו).