תרמו לעין הדג: ועכשיו – לוידאו

יעד נוסף חלף לו ביעף, ואיתו יחלפו גם הפרסומות. המטרה הבאה: 50,000 ש"ח וביקורות וידאו

אם אלאניס מוריסט עדיין לא עזבה את הארץ, צריך לספר לה על זה כדי שתבין מה זה בדיוק "אירוני": פתחתי קמפיין תרומות שנועד להעניק לי יותר זמן פנוי, וכתוצאה ישירה מכך, בימים האחרונים זמני הפנוי – המעט שהיה ממנו – נכחד, נעלם, נגוז והתפוגג. למעשה אני באוברדראפט. בין העדכונים לקמפיין שנדרשו הרבה יותר מהר משתכננתי, תיאום עם הסנדקים, טלפונים לעיתונאים וגם העניינים הרגילים של עבודה, כתיבה ופרסום עדכונים באתר, נשארו עוד כל כך הרבה דברים שצריך לעשות ועוד לא הספקתי: יש עוד תורמים רבים שעוד לא קיבלו ממני אפילו מייל שמודה להם על התרומה ומברר את פרטי החולצה שהזמינו, למשל (אל תדאגו: זה עוד יגיע. סבלנות). על זמן לנשום בחודש הקרוב לא נראה לי שיש מה לדבר. אירוני, Don't you think?

צרות של עשירים. טוב, אולי לא עשירים, אבל בהחלט מעט יותר עשירים ממה שהיינו בשבוע שעבר.

אמרתי את זה בעבר ואני אומר את זה שוב (ושוב): תודה. לכל אחד ואחת מה-361 שתרמו עד לרגע זה. וגם לכל מי שלא היה יכול לתרום כספית, אבל תמך והריע ועודד. תודה.

אני מעריך כל אחת ואחת מהתרומות שהגיעו, אבל אני רוצה לציין אחת ספציפית – בלי לפגוע בכבודה של אף אחת מהאחרות, כמובן: קולנוע לב נתנו תרומה נדיבה, בלוויית התגובה: "אנחנו תמיד שמחים לעודד דיון ושיחה אינטילגנטית על קולנוע ברשת". איזה כיף. קולנוע לב הוא ברגעים אלה רשת הקולנוע החביבה עלי בעולם (ואתמול כשהיו חסרים לי שני שקל לפופקורן הבחור במזנון הסכים לוותר לי עליהם, אז בכלל).

היו שלום, פרסומות גוגל

יום רביעי לקמפיין התרומות, וזה לא מפסיק להיות מרגש ומלהיב ועושה חשק ללחוץ לאנשים ידיים. כפי ששמתם לב, התרומות לא מפסיקות להגיע. היעד השני – 37,000 – נחצה אתמול בלילה, וזה אומר, כפי שהבטחתי: ביי ביי לפרסומות של גוגל.

הן לא ייעלמו מיד, אבל תנו להן כמה ימים, וזה יעבור (זה נכון גם לגבי פטריות ברגליים, כך הבנתי). לא יאוחר מיום סיום הקמפיין – ה-1.1 – הן ייעלמו מהאתר, למשך זמן לא מוגבל – אבל לא פחות משנה, כאמור. כך שלכל הפחות, קניתם לעצמכם את כל שנת 2013 נקיה מפרסומות כאלה.

ועכשיו נעבור לוידאו

אחד הדברים שרציתי כבר מזמן – שנים, למעשה – לחדש בעין הדג הוא תכני וידאו. היו לנו כמה כאלה: בשנים 2007 ו-2008 עשינו סרטונים שהציגו את הסרטים שהגיעו לגמר בסקר סרטי השנה; הם לא בדיוק פאר היצירה הקולנועית (ובראיה לאחור, זה קצת כמו לראות סרטים משפחתיים מביכים) אבל היה כיף אדיר לעשות אותם. נזכרתי בזה שוב בקמפיין הנוכחי, בעבודה על הסרטון שמלווה אותו. לעשות סרטונים זה כיף (אתם חייבים לראות את הפספוסים של הסרטון הזה. בעצם, אתם תוכלו לראות את הפספוסים של הסרטון הזה. בקרוב) – אבל זאת הרבה עבודה. צילום ועריכה של כל סרטון קצרצר כזה מצריך שעות עבודה בכמות שבדרך כלל היא פשוט לא ריאליסטית. כל החבורה שהשתתפה בהכנסת סרטוני סוף השנה – אני, לונג, אורן, הזיירמנים, אודיה, הדקלים, רני ועוד – אמרו שיהיו שמחים לחזור על זה שוב בשנים שלאחר מכן. אבל זה לא קרה כי למי יש זמן לזה.

אבל, כאמור, הרעיון שבתרומות האלה הוא לקנות זמן פנוי. והייתי רוצה לעשות את זה שוב. אז בואו נגיד ככה:

אם נגיע ל-50,000 ש"ח, אני מתחייב להפיק סדרת תכני וידאו חדשים לעין הדג.

לא המון, כן? אל תצפו לערוץ דג-טי-וי שמשדר 24 שעות ביממה. אבל בואו נאמר שתוכלו לראות לפחות ביקורת וידאו, או כתבת וידאו אחרת, אחת לחודש, במשך לפחות חמישה חודשים – עם הרבה תקווה שאפשר יהיה להמשיך עם זה גם מעבר לכך.

של מי השורה הזאת?

המתנות שלנו לתורמים גם הן אוזלות במהירות, אז הנה עוד משהו קטן ונחמד שתוכלו לקבל תמורת תרומה: את שורת הסלוגן של האתר, זאת שמתנוססת שם למעלה, בראש כל דף, ליד הלוגו ומתחת לשם האתר, ומתחלפת מדי פעם על פי מצב הרוח שלנו. תמורת 175 ש"ח תוכלו לקבל אותה ליום אחד ולעשות בה (כמעט) כל מה שתרצו: אם זה "טים ג'ייקוב לנצח" או "איפה הן הבחורות ההן?" או כל דבר קריאייטיבי שיעלה על דעתכם. השורה לרשותכם.

לעמוד התרומה של עין הדג ב"מימונה"