אז, לפני חודשיים הגיע לרשת טיזר של הרימייק ל"גודזילה", שהתברר שהוא לא בדיוק טיזר של הרימייק ל"גודזילה" אלא קונספט שנעשה לפני הסרט עצמו. למרות זאת, הוא היה מעולה.
ועכשיו מגיע הטריילר הרשמי הראשון לסרט עצמו. והוא, נחשו מה – די דומה! ואלה חדשות טובות. הרבה מאותם שוטים עדיין נמצאים בסרט. הגופות עדיין שם, וגם הגודל העצום של גודזילה, והאופן שבו הטריילר מראה אותו – אבל לא ממש. "גודזילה" הוא אחד הדברים שאני מחכה להם בקיץ הקרוב.
וואו.
טריילר מזה מגניב, אני כל כך מצפה לראות אותו.
והסאונד מעניין, בכל הקטעים של הפיצוצים, אתה לא שומע כמעט כלום, זה מעניין בשבילי.
ואני לקויי שמיעה, אז…
כדי להוסיף לתחושת הכיאוס זה חלק מהרעיון, הגוף האנושי גם מכבה מערכות מהסוג הזה כשהן עוברות עומס גדול מידי כדי לנסות להגן עליהן מנזק
הסרט הזה
הוא בעצם העיבוד הראשון של גודזילה בCGI?
לא, מה פתאום
היה "גודזילה" של רולנד אמריך מ-1998, שנחשב לכשלון ולסרט גרוע מאוד. אני מסכים שהוא סרט אידיוטי, אבל לדעתי הוא מושמץ באופן מוגזם. בזמנו נהניתי ממנו. בתור סרט על לטאה ענקית הוא היה סבבה. אולי אם הייתי רואה אותו שוב הייתי משנה את דעתי.
בעניין כל הסרטים היפניים – לפחות רובם הגדול שמרו על המסורת של האדם בחליפת גומי, אבל אני לא מתחייב ש*אף פעם* גודזילה לא היה ממוחשב.
איך 'גודזילה' מ-1998 הוא כישלון
אם הוא מקום שלישי ברשימת הסרטים הכי מצליחים של 1998 בעולם?
http://boxofficemojo.com/yearly/chart/?view2=worldwide&yr=1998&p=.htm
כישלון ביקורתי.
וגם, כן, אכזבה קופתית גדולה. בארה"ב, הסרט דורג רק במקום התשיעי השנתי, עם 136 מיליון דולר, אחרי פתיחה של 44 מיליון דולר – מה שאפילו אז לא היה נורא מרשים. העניין הוא שהיה באזז עצום על הסרט לפני שיצא, וההנחה האוטומטית היתה שהוא יהיה הלהיט של השנה ואחד משוברי הקופות הגדולים ביותר אי פעם, וזה פשוט לא קרה. אני הייתי בניו יורק כשהוא יצא, ומסע הפרסום של הסרט שם היה מגוחך בגודלו. (כמובן, מסעות פרסום סופר-ענקיים הם לא כאלה נדירים שם, וייתכן שהיו סרטים אחרים שפורסמו באותה אגרסיביות – זה פשוט היה אחד שאני חוויתי באופן אישי).
גודיזלה של אמריך הוא אחד מסרטי ה"כל כך רע שזה טוב"
סרט כל כך מפגר, שאי אפשר שלא להנות ממנו. פור פאק סייק יש בו סצינה שבה חבורת הגיבורים נכנסת עם אוטו לתוך הפה של גודזילה ויוצאת משם בחיים!
ויש גם את הדיאלוג על הדגים, והסצינה עם המצית שגורמת ליפני בבית חולים לפלוט את השם של גודזילה, אלוהים כמה שזה היה דבילי!
וכמובן היו גם את שתי הדמויות שהיוו פארודיה על סיסקל ואיברט, שאפילו סיסקל ואיברט ירדו על כמה מעט אמריך עשה עם הפוטנציאל לפארודיה עליהם, והעובדה שהוא אפילו לא טרח לגרום לזה שגודזילה תטרוף או תמעך אותם.
ולמי שלא מתחשק לראות את הסרט עצמו, יש את הביקורת המעולה של דאג ווקר:
http://www.youtube.com/watch?v=f-iqrA-vGK4
...וגם
היה שם מין דינוזאור ענק שהשמיד בניינים וכאלה.
אני אוהב דינוזאורים ענקיים. יכול מאוד להיות שהיום האפקטים בסרט ייראו מיושנים – שוב, אני לא יודע, לא ראיתי אותו מאז שהוא יצא – אבל לפחות אז, זה היה חסר תקדים לראות מפלצת בגודל כזה משתוללת בסדר גודל כזה. וזה הספיק (לי) כדי ליהנות מהסרט. אבל אני זה שמתלהב כמו ילד קטן מ"פסיפיק רים".
דיוק מדעי, בבקשה!
גודזילה של אמריך הוא לטאה (איגואנה, ספציפית) – בכלל לא דינוזאור!
לדעתי בטעות כתבת "גודזילה של" לפני "אמריך".
(ל"ת)
לטאה? כן. נוראית? כן. דינוזאור.
(ל"ת)
הקיץ הכי טוב מבחינה קולנועית שיצא לי לחוות אישית
היה האחד של 2011. "הארי פוטר", "אקס מן" ו"כוכב הקופים" – על סרייה כזאת מוצלחת קשה להתעלות. ב-2014 יוצאים ההמשכים לשני הסרטים האחרונים שהזכרתי, אבל מכיוון שהארי פוטר כבר אין, צריך איזה סרט אחד להשלמת השלישייה, ונראה שמצאתי אותו. בהחלט אחד הדברים שאני הכי מחכה להם בשנה הקרובה.
וכן, אני עומד לצאת ממש צבוע ודו פרצופי כי לא מזמן כתבתי ראנט ארוך באתר על כמה מעצבן אותי שאנשים מתלהבים או משמיצים אבל "בקול רם" שחקנים מסויימים על כל פיפס קטן שהם עושים – אבל טוב, אם אני יודע שזאת צביעות, זאת כנראה כבר לא צביעות: לא היה מספיק מבריאן קרנסטון בטריילר הזה! וחבל.
2015 הולכת להיות מפחידה פשוט...
תרשום…אוונג'רס 2, סטאר וורס, באטמן נגד סופרמן, פארק היורה חדש, Assasin's Creed, Mad Max, TomorrowLand…
יש בריאן קרנסטון בקקי הזה? איך נפלו גיבורים.
(ל"ת)
אתה רוצה לנסח את זה שוב, בשפה של מבוגרים?
(ל"ת)
לא. זה פשוט אתה שמשוחד משום מה במחשבה שזה הולך להיות סרט העשור.
ולי כואב על אחד מגדולי השחקנים הפועלים היום שמגיע לקחת בזה חלק במקום "שחקן X מעל גיל חמישים" שהיה עושה בדיוק את אותה העבודה.
אתה מרגיש טוב? אולי כדאי שתשב בצד ותנוח קצת.
(ל"ת)
צודק. להיות מקפצה לוואן ליינרים העלובים שלך באמת לא מוסיף לי לכבוד או לבריאות.
(ל"ת)
וואו, חבר'ה, ראבאק!!
אנשים בשנים האחרונות כל כך נהנים לקבל פלצנות לתוך הפרצוף שהם שוכחים שסרטים אמורים להיות כיפיים ולא כל סרט חייב להיות משנה חיים עם האמירה שלו!
כמה אפשר עם הפלצנות שכולם מתעקשים שיהיה בכל סרט ואם זה לא קיים שם, אז הסרט הזה נחשב לכישלון מראש?!
זה סרט על לטאה ענקית שמשמידה עיר! מי מצפה לקבל עלילה מרתקת?!
זה סרט שאמור להיות כיפי ולהראות כאוס על המסך, לא איזה סרט כבד שעוד יתמקדו לנו בחבורת בני אדם כמו שמייקל ביי טרח לעשות ברובוטריקים.
בראיין קרנסטון הוא תוספת משובחת לסרט הזה גם אם הסרט לא יממש את כל פוטנציאל המשחק המדהים שלו בברייקינג באד!
למה צריך להתחיל להתאבל על קריירת המשחק שלו?
למה אי אפשר להיות מדבר ו"פלצני" בו זמנית?
גם אם אין לו איזשהו מסר פוליטי או חברתי, התחושה שהטריילר נוטע בי היא לא "איזה יופי, מפלצת ענקית הורסת עיר", אלא תחושה די מותחת ורצינית. לא כל סרט חייב לשנות את החיים שלי, אבל יש הבדל בין בידור סתמי לבידור שמשפיע רגשית על הצופה.
רגע
סרט שמבויים ע"י במאי אינדי מוערך, נכתב ע"י תסריטאי זוכה אוסקרים ומשחקים בו ברייאן קרנסטון, קן ווטנבה, ג'וללית בינוש ואליזבת' אולסון… מה בכל אלו גורם לך לחשוב שהוא יהיה גרוע?
"קקי", "נחות", "ביזיון", "אנחנו כאן רק בשביל הכסף" - מילים שלא יופיעו בגוף התגובה
זה לגיטמי לאהוב סרטי אקשן בסדר גודל ענק, לטאות, את הקיץ ואת 'פסיפיק רים' אבל אני לא חושב שמישהו מאיתנו באמת מצפה שהסרט הזה יכיל תצוגות משחק מרשימות, עלילה מרתקת ותובנות מרחיקות לכת. כל השחקנים שציינת לעיל (ואני שמח שלא ספרת שם את ארון ג'ונסון) הופיעו גם בסרטים שיש בהם את כל המרכיבים הללו וייתכן שאנשים עשויים להתאכזב מזה שהם בחרו, במקרה הזה (ולא לראשונה, אני חושב) לשחק עכשיו בסרטים מהז'אנר הזה.
ולגבי אדוארדס, אני ממש בספק אם ל'גודזילה' יהיה פרומיל מהעומק של התסריט של 'מפלצות'.
אני לא מצפה לכלום
לא ראיתי את מפלצות (או את שובר שורות) – אבל כשכל אחד מהמרכיבים של הסרט בנפרד (במאי, תסריטאי, שחקנים) מוערך בפני עצמו מעצבן אותי כשפוסלים אותו בגלל שחומר המקור הוא (לכאורה) נחות.
אני אגיד את זה שוב – חומר המקור לא אומר כלום: סרט של גודזילה יכול להיות טוב יותר מעיבוד לדוסטויבסקי, זה שאלה של איך עושים אותו.
אוף נו
כי זה סרט אקשן עתיר ממדים ואפקטים. הבו לי סרט אקשן עתיר ממדים ואפקטים שיש בו גם דגש על כל המרכיבים שציינתי בהודעה הקודמת ואני אשאיר את מחולל האקסטרפולציה שלי במחסן.
ענן אטלס? דו"ח מיוחד? השומרים?
לא – אני לא שואל אם אהבת הסרטים הללו (אני לא אהבתי את כולם) אבל אלו בהחלט סרטי אפקטים גדולי תקציב שניסו להיות משהו מעבר לפיצוצים ומכות ובידור "פשוט"*
* ומי בכלל אמר שאני רוצה יותר מבידור פשוט? אתה יודע כמה קשה ליצור סרטים מבדרים טובים באמת? יש סיבה שעל כל מת לחיות 1 יש מאה סרטים גרועים של סטיבן סיגל, שעל כל אינדיאנה ג'ונס יש מאות "מכרות המלך שלמה"….
מטריקס?
(ל"ת)
ורובוקופ
אבל אני חושב שכבר הוכחנו את הנקודה.
הבהרה: אני לא מעריץ את נולאן.
אני לא מחזיק ממנו את ממשיך דרכם של אורסון וולס, אלפרד היצ'קוק או פרנסיס פורד קופולה. אני לא חושב ש"האביר האפל" או "התחלה" הן יצירות המופת הדגולות ביותר של תקופתנו.
אבל כן, הסיבה שהוא כל כך אהוד וכל כך מוערך ונחשב לאחד מהבמאים החשובים של השנים האחרונות היא בגלל סרט כמו "האביר האפל". בניגוד לאחרים, אני לא חושב שהתסריט שלו, למשל, היה מלאכת מחשבת גדולה מהחיים, אבל חשוב לזכור שהמון אנשים כן חושבים ככה (נולאן ואחיו היו מועמדים על התסריט, בזמנו, בגילדת התסריטאים של אמריקה), ושיש שם המון סצנות שעיקר הכוח שלהן בא מדרמה אנושית בסיסית, ולא בהכרח רק רצף פיצוצים ומרדפים בלתי פוסק. ואשר להופעות – אני לא צריך להיות זה שיתחיל לדבר על הית' לדג'ר בסרט הזה…
אז כן, אין שום סיבה להניח שבסרט אקשן רב אפקטים לא יהיה מקום גם לתסריט מוצלח ולתצוגות משחק שוות. נולאן הוכיח שאפשר גם לעשות סרטי איכות מרתקים עם תסריט ומשחק מוצלחים, בלי לוותר על אקשן מהנה. מאז אותו סרט מ-2008 אנחנו יכולים לבקש יותר גם מהסרטים האלה. שוב, אני בכלל לא מחזיק מנולאן יותר מדי, אבל הגדולה האמיתית שלו (ואני לא מכחיש שיש בו גדולה) היא ההצלחה לשלב בין השניים, בלי לוותר על היושרה האומנותית שלו לרגע אחד. אני לא מצפה שבריאן קרנסטון ישתווה לוולטר וויט בסרט הזה, ואני עם שחקני איכות מסדרות שאני אוהב בסרט אקשן קיציים למדתי לא לסמוך מאז ריצ'רד שיף וכריסטופר מלוני ב"איש הפלדה", אבל ממש אין סיבה שנבקש פחות כשאנחנו רואים סרט שיוצא במאי.
"...בלי לוותר על היושרה האמנותית לרגע אחד."
המשפט הפסיק להיות מדיוק ברגע ש"עלייתו של האביר האפל" יצא.
שים לב איך המילים "עלייתו" ו"של" לא הופיעו לאורך כל ההודעה.
(ל"ת)
אמרת שנולאן לא מוותר על היושרה האמנותית שלו אפילו לרגע.
אני הבנתי שהתכוונת לכל הרזומה שלו, בגלל זה ציינתי את היוצא דופן.
עלייתו של האביר האפל היה גרוע להפליא
אבל אני לא חושב שהבעיה הייתה "מחסור ביושרה אמנותית", להפך – זה בהחלט היה אחד מהמקרים בהם המפיקים בברור חסרו את היכולת או הרצון להגיד ליוצר "מספיק כבר!" ונתנו לו להכניס את כל מה שהוא רצה…
היושרה האמנותית פחות התבטאה במה הכניסו או לא הכניסו,
יותר בעצם העובדה שהסרט נעשה. נולאן אמר, בפירוש אם אני זוכר נכון, שהוא לא רצה לעשות את הסרט אבל היה מחוייב. הוא הגדיר את הסרט כ"משהו שיספק את האולפנים ואני אוכל לחיות איתו מבחינה אומנותית". כשיוצר מדבר ככה על יצירה שהוא השקיע בה שנים, שסוגרת טרלוגיה שהוא השקיע בה עשור, אתה מבין שזה משהו שפשוט לא עניין אותו לעשות. הפוך לגמרי מאיך שאתה מתאר את זה.
את זה לא ידעתי
יש לך מפנה מקום לראיון הזה?
אפשר רק להבין איך הגעת
מ"אחד הדברים שאני מצפה להם בקיץ הקרוב" לזה שהוא חושב שזה עומד להיות סרט העשור? אני שואל ברצינות.
מה עם איזו כתבת תצפית לקיץ הקרוב? (כי באמת שאני כבר לא עוקב)
דרך הגב, גם קיץ 2012 לא היה רע בכלל (הנוקמים עלייתו. והיו עוד כמה אבל קצת קשה לי לזכור בגלל שנו… הנוקמים ועלייתו)
הטקסט (לא כולל הכותרת) הוא תגובה לשנאוצר
(ל"ת)
זאת המוזיקה של המונולית מ-2001, או שאני מדמיין?
(ל"ת)
בדיוק מה שחשבתי
כשהמפקד אמר שהוא לא מצפה מאף אחד לעשות את הקפיצה, הנחתי שהוא התכוון דרך הסטארגייט.
וואו, טריילר מעולה!
אהבתי את הקונספט של החלק הראשון של נקודת המבט של הצנחן. וגם יש פה טיזנינג מעצבן – בצורה – נהדרת: הצנחן שרואה את המפלצת בעשן בהתחלה, ה"שבלונה" בבניין וכמובן השוט האחרון. אני יודע שאני אוהב להזכיר את זה, אבל גם הפעם זה נדרש: השוט האחרון ממש מזכיר את ההצגה של כל מפלצת ב "Shadow of the Colossus" (עלייה איטית מלמטה) ואני מקווה שגם יאמצו את זה בסרט.
אני חושב שהגיע הזמן לומר מה באמת מצחיק אותי,
אהרון טיילור ג'ונסון ואליזבת' אולסון משחקים פה זוג, ובאוונג'רס הם ישחקו אחים.
LOL ROLOL XD LOLOLOLOL LMAO XP ROFL LOLWUT
החצי הראשון של הטריילר פשוט מדהים.
מעניין אותי אם העריכה שלו היא רעיון של יוצר הטריילר או הבמאי. את העיצוב של המפלצת אני עדיין לא אוהב, אבל אני ממש מחכה לסרט הזה.
אהבתי את השימוש במוזיקה מאודיסאה בחלל בתחילת הטריילר
(ל"ת)
אולי זה המקום לשאול:
יש איזשהו מקום שמרכז מידע על יוצרים של טריילרים? יש כזה דבר בכלל "יוצר של טריילר", או שזו פשוט חברה שעובדת ביחד? הם מקבלים את הסרט השלם ועורכים את הטריילר ממנו, או שההפקה שולחת להם מראש כמות קטנה של חומר שיעבדו איתו?
סתם, חשבתי על זה לא מזמן בהקשר לטריילר של "300" (המקורי)-מי שזה לא יהיה שערך את היצירה הזאת, אשכרה לקח צילומים וקטעים מסרט בנאלי ויבש וחסר נשמה לגמרי, והוציא ממנו דברים שגם אמא של סניידר לא הייתה מאמינה שאפשר. הטריילר של 300 לא סתם מציג את הסרט יותר טוב ממה שהוא, הוא לוקח סרט פעולה מטומטם והופך אותו ליצירת מופת של אקשן היסטורי-סוריאליסטי, מין אווירה שלא הרגשתי בשום סרט או טריילר אחר. זה כאילו לקחו חומרי ארכיון דוקומנטריים על מלחמת ויאטנם וערכו מהם את "אפוקליפסה עכשיו". אני באמת שחושב שבנאדם שמסוגל לעשות דבר כזה, יש לו יכולות מאוד גבוהות של בימוי ועריכה. ובכל זאת אף פעם לא שמעתי על במאי קולנוע שהתחיל את הקריירה שלו ביצירת טריילרים. מישהו מבין בנושא יותר?
יש אנשים שהעבודה שלהם זה ליצור טריילר
אני לא יודע על זה כל כך, אבל אני מניח שלמרות שיש תמיד מעורבות של הבמאי בתהליך, רוב תהליך יצירת הטריילר נעשה על ידי האנשים האלה.
אני חושב שמצאתי (מי יצר את הטריילר של '300', זאת אומרת)
הטריילרים נוצרים בדרך כלל בכל מני סוכנות העובדות על הקמפיינים של הסרטים, במקרה של "300" זוהי Mojo LLC. למזלנו הטריילר של הסרט זכה בפרס הטריילר הטוב ביותר ב-Golden Trailer Award ודרך האתר שלהם הגעתי לדף הקרדטים של הטריילר(ים).
אבל עזוב טריילרים, אני מזמן רוצה שייעשו אתר המרכז מידע על יוצרים של פרסומות טלוויזיה ווידאו קליפים לשירים. גם שם אפשר למצוא לא מעט אוטרים ויוצרים מאוד מוכשרים, אילו הייתה דרך לעשות זאת.
תתפלא כמה במאי פרסומות ווידאו קליפים אתה מכיר
דיוויד פינצ'ר התחיל את הקריירה שלו כבמאי קליפים, יחד עם ספייק ג'ונס ומישל גונדרי הם נחשבים לאלו שהפכו את MTV לערוץ ששווה צפייה עם קליפים מפורסמים מאוד משנות התשעים. סקורסיזה ביים קליפים בהזמנה עבור מייקל ג'קסון, אפילו מייקל ביי ביים כמה קליפים בתקופתו.
וכל אלה עושים גם פרסומות.
אבל מה בדיוק הם עושים?
כלומר:"הנה לטאה סופר-מפלצתית בגודלה, בואו נקפוץ עליה"? מה תפקיד השובלים האדומים? אם מישהו יודע…
אולי כי ראיתי את '2001' שמן הסתם הוא סרט שונה בתכלית, אבל הפסקול מרגיש לי מאוד חריג לאווירה. מסרט כזה הייתי מצפה לאקשן מטורף וקיצוני סטייל 'פסיפיק רים' ולא ליותר מדי מסתורין. המעט שנראה מן המפלצת מוצלח, אז אני בסך הכל מצפה לסרט.
כדי שהם יזהו אחד את השני. אין צורך בהסוואה מול לטאה ענקית.
(ל"ת)
פה החלק הלא ברור
מה שהחיילים שמופיעים בטריילר עושים נקרא HALO Jump, והמטרה שלו היא לעוף מעל הרדאר של האויב ולהצניח אנשים לתוך שדה הקרב, בלי שידעו שהם שם. זה קצת סותר את המטרה, להצניח אנשים עם שובלים אדומים ענקיים שנראים ממרחקים. אני מקווה שנגלה שיש בכל זה היגיון כלשהו כשהסרט יצא.
מה שכן, בלי שום קשר להיגיון, זה נראה פשוט מדהים.
העניין הוא שבהיילו פותחים את המצנח נורא נמוך.
כנראה שזה העניין, כי לצנוח לאט מול העיניים של מפלצת ענקית נשמע לא כיף, אז כנראה רצו לצמצם את הזמן הזה כמה שיותר.
אני מניח שבסצנה שאחרי הצניחה בסרט
נראה את המפקד שלהם פונה לתוך המסוק, מרים מכשיר קשר כלשהו ומדווח למומנים עליו "מבצע מתאבנים יצא לדרך".
וואו
איזה לוק. איזה feel. מותח ומסקרן ועם זאת יש בו גם הבטחה לאקשן מפוצץ-מוח! לא אינטליגנטי מדי, אבל גם לפחות לא פסיפיק רים.
זה כ"כ פאקינג טוב...המוסיקה!!! זה פשוט מפחיד וקודר
ואני מת לראות את זה כבר…
מחרתיים אגב…הטריילר לInterstellar של נולאן יוצא.
טריילרים שהם סצינה אחת ארוכה מתוך הסרט!
כל כך התגעגעתי
ולדעתי כל מה שהגיע אחרי סצינת הצניחה היה מיותר.
הוא היה מעולה, אבל היה צריך לחכות איתו לטריילר הבא. הטיזר הזה היה צריך להיגמר ב-1:10.
התיאור של האתר בדף הרשמי
("אתר שעוסק בסרטים", כרגע) – זה הומאז' להו לא?
הו כן.
(ל"ת)
וואו, זה עקבי אצלי.
כל הקונספט של גודזילה מעולם לא הלהיב אותי. לא התרשמתי כמובן מהסרט של אמריך, אם כי זה היה באמת מזמן ואני לא זוכר ממנו כמעט כלום. אבל גם מהטריילר הזה לא התלהבתי. השימוש המקמץ בסאונד באמת היה ייחודי, וקיוויתי שלשם שינוי, לא תהיה שום שאגה לטאתית בטריילר. צר לי שהתבדיתי.
השאגה הזאת נשמעה בעצם כמו פיל.
(ל"ת)
That's a lot of fish!
אם הסרט הזה לא יכלול התמקדות מסויימת במשפחה / זוג / כלב וארנב / דמויות רדודות שלאף אחד לא אכפת מהן – יש דווקא סיכוי לאחלה סרט!
אני פשוט שמח שדרבונט חזר לכתוב
הוא צריך לכתוב/לשכתב יותר תסריטים
יש מצב
שהפסקול בהתחלה הוא בדיוק הפסקול מ2001: אודיסאה בחלל?
מה יש לדיוויד ס. גויר והרס מלנכולי של ערים?
לפחות הפעם זה נראה כאילו להרס תהיה איזושהי השפעה על האנשים בעיר, ולא סתם הרס פוטוגני נטול השלכות כמו ב-"איש הפלדה".