חלק שני: עלייתו של דג הזהב האפל.
דג הזהב לטריילר הטוב של השנה: Upside Down
הרבה עורכי טריילרים למדו השנה נוסחה בדוקה להכנת טריילרים מרשימים: לוקחים סצינות שיא מסרטים עם תקציב אפקטים גדול, מחברים אותן זו לזו ושמים בין לבין את הצליל "בווווווואאאאאם". זה עובד. וזה עושה טריילרים יפים ומלהיבים, אבל אחרי הפעם השלושים שבה שומעים בווווואאאאאאם, זה טיפה חוזר על עצמו. אז היו הרבה מאוד טריילרים טובים השנה, אבל אף אחד מהם לא נכנס לרשימת 20 הטריילרים הגדולים של כל הזמנים שערכתי באוגוסט. אולי בגלל זה, בין כל הבווווואאאאמים, הטריילר שאני זוכר לטובה יותר מכל אחד אחר השנה הוא טריילר שהגיע לרשת לפני שנה בדיוק, ברגעים הראשונים של שנת 2012: הטריילר לסרט עלום בשם "Upside Down". ייתכן מאוד שהסיבה שאני עדיין אוהב את הטריילר הזה היא שלא ראיתי את הסרט. "הפוך" היה אמור לצאת השנה, אבל נעלם מלוחות ההקרנה בארץ ובעולם; יש בסיס לחשוש שהסיבה לכך היא שזה פשוט לא סרט טוב. אבל אם כל מה שיישאר לנו מהסרט הזה הוא הטריילר – אז הוא נפלא. לפעמים לא צריך אורך מלא; שתיים וחצי דקות זה מספיק.
מועמדים נוספים לתואר: הטריילר בן שש הדקות של "ענן אטלס", ששבר מוסכמות של טריילרים בדיוק כפי שהסרט שבר מוסכמות של סרטים; הטריילר הישראלי ל"ההתחלפות"; הטריילר של "הטיסה" והעריכה המופתית שלו; "גטסבי הגדול" והעריכה המוזיקלית שלו; והטיזר הקצרצר והממש מצחיק של "בית ספר למפלצות".
הדג המלוח לטריילר הגרוע של השנה: נקמת הפנטום 3D
קשה להאמין שאפשר לפגוע בכבודו של "מלחמת הכוכבים, פרק 1: אימת הפנטום", סרט שמשמש כבר שנים כסמרטוט הרצפה של סרטים גרועים אחרים, ורק השנה התברר לי עד כמה הוא באמת גרוע. אבל הטריילר (הרשמי!) הזה מצליח איכשהו להשפיל את הסרט עוד יותר. בשום אופן לא לצפות על קיבה מלאה.
אירוע השנה: ליל הטריילרים החיים
אם כבר מדברים על טריילרים טובים וגרועים במיוחד: לאורך השנה הזמנו גולשים לכמה סרטים מעולים, וגם עשינו מרתון לילי של כל סרטי באטמן, והיה ממש כיף. אבל האירוע הגדול של השנה שבו השתתפתי, ולא רק צפיתי, היה "ליל הטריילרים החיים". זאת היתה הפעם הראשונה שבה אירוע של עין הדג קיבל חיים והפך ל"דבר" משל עצמו, שנערך שוב ושוב (ארבע פעמים עד כה, והיד נטויה). "ליל הטריילרים החיים" הראשון נערך בסינמטק חולון, הבית של אירועי עין הדג בשנתיים האחרונות, אבל משם הוא היגר גם לסינמטק תל אביב ולחיפה. מבחינתי זה כיף לאללה – וגם הקהל נהנה, נדמה לי.
ז'אנר השנה: גיבורי על. שוב.
אוקיי, ברצינות, אולי די עם זה? כמה פעמים אני יכול לחזור על זה – אני לא אוהב גיבורי על! זה קונספט ילדותי! יש מספיק נושאים אפשריים אחרים לעשות עליהם סרטים, אפילו סרטי-קיץ. למה להיתקע דווקא על זה? אבל, שוב, מתברר שכשמדובר בסרטים בידוריים, הכשרונות הגדולים ביותר בהוליווד נעולים על הז'אנר, משום מה, ולא מאפשרים לי לתעב אותו בשקט. מתוך כל הקיץ הארוך והמאכזב שעברנו, שני סרטים התבלטו רחוק, רחוק מעל כל האחרים – ובצירוף נדיר, האמירה הזאת נכונה גם קופתית וגם איכותית: "הנוקמים" ו"עלייתו של האביר האפל". שניהם, כמובן, סרטי גיבורי על. ולאלה נוסף "כרוניקה בזמן אמת", שלקח את הז'אנר ועשה איתו משהו מקורי. בקיצור, מעצבן אותי להודות בזה, אבל הז'אנר המעפן הזה היה אחראי לכמה מהרגעים הטובים ביותר של השנה. ו"ספיידרמן המופלא" גם היה בסדר.
דג הזהב למותחן השנה: פרידה
כולם דיברו על "הסרט האיראני ההוא", "האיום האיראני", ו"זה שלקח לנו את האוסקר". הרבה אנשים שכחו לציין שמלבד היותו (אני לא יודע אם שמעתם) איראני, "פרידה" הוא סרט משובח בכל שפה ובכל קטגוריה, ומתחת למעטה של "דרמה על חייהם האומללים של אנשים במדינה אומללה" מתחבא מותחן משפטי משובח ומורט עצבים באמת, עם תסריט למופת. כשסקורסזה יחליט לעשות לזה רימייק אמריקאי, זה יזכה באוסקר.
דג הזהב לאקשן של השנה: הפשיטה
יודעים מה, עזבו את הקטע של "השנה". "הפשיטה" הוא אחד מסרטי המכות הכי טובים שראיתי אי פעם, כולל כולם.
הדג המלוח לאכזבת השנה: פרומתיאוס
ידעתי שצריך להיזהר מ"פרומתיאוס". מה שרידלי סקוט עשה בשנים האחרונות לא הבטיח שהשיבה שלו לעולם שברא ב"הנוסע השמיני" תהיה חלקה. הכנתי את עצמי לכך שזה עשוי להיות בינוני. אבל לא הכנתי את עצמי לסרט שיהווה תחרות ל"הנוסע השמיני נגד הטורף" על תואר הדבר המגונה ביותר שנעשה אי פעם עם ה-Alien. לפחות זה נראה ממש טוב.
דג הזהב להפתעת השנה: Red State ("כנסיית הפחד")
אני לא מעריך במיוחד את קווין סמית כבמאי. וזה ניסוח עדין. האיש שכבר 15 שנים נוסע על האדים של "מוכרים בלבד", ובערך בתקופה שהוא עשה את "מוכרים בלבד 2" העלוב איבדתי כל תקווה שהוא יעשה אי פעם משהו מעניין. בטח שלא ציפיתי לסרט שלו שתואר כסרט אימה, שהגיע לארץ (לחמש הקרנות בערך) באיחור של שנה. לכן "Red State" היה כזה שוק מוחלט. לא רק שזה סרט מעניין – זה סרט מוזר ויוצא דופן באמת, שמפתיע שוב ושוב ושוב. סרט של קווין סמית שיש מה לחשוב עליו אחרי הצפיה הוא הדבר האחרון שציפיתי ממנו. כמעט כבר עמדתי להתחיל לצפות שוב לסרטים של סמית, ואז הוא החליט על כוונתו לצלם את "מוכרים בלבד 3". ואז לפרוש מקולנוע. או וול.
דג הכסף להפתעת השנה השניה: "רחוב ג'אמפ 21". מה שהבטיח להיות הסרט המיותר ביותר של שנת 2013 – עיבוד לסדרת טלויזיה נשכחת משנות השמונים, עם בדיחות נמוכות – הפך איכשהו לקומדיה המוצלחת של השנה. לטוויסט הזה לא ציפיתי.
דג הזהב לצילום הטוב ביותר: סקייפול
משנה לשנה יותר קשה להפריד בין קטגורית הצילום לקטגורית האפקטים. "חיי פיי", "הוגו", "ההוביט" ו"פרומתיאוס" היו כולם סרטים שנראו נהדר, אבל אני לא יודע אם עיקר התשבוחות מגיעות לצלם או למעצבי התלת. צילום "פיזי" נהדר היה, בין השאר, ב"חיות הדרום הפראי", וגם בשני סרטים ישראליים: "הנותנת" ו"למלא את החלל". לכולם מגיע פרס. באמת. אין פה כמעטים. אבל רק סרט אחד יכול לקבל דג זהב, אז אני אשמח להעניק אותו לרוג'ר דיקינס על "סקייפול". הסרט הזה עשה הרבה דברים שאף אחד לא ציפה שסרט ג'יימס בונד יעשה, ואחד מהם היה להוות שירה חזותית צרופה. אנשים עדיין מתווכחים בשאלה האם זה היה סרט ג'יימס בונד הטוב ביותר אי פעם, אבל על כך שזה היה סרט ג'יימס בונד היפה ביותר אי פעם אין שום ויכוח.
הדג המלוח לצילום הגרוע ביותר: טעון הגנה
כל טרנד סופו למות. לפעמים מה שצריך כדי להרוג טרנד זה לגרד את התחתית, להגיע לשלב שבו אי אפשר להמשיך מבלי שזאת תהיה פארודיה, ושאפילו החובב העיקש ביותר כבר יודה שהגיע הזמן להפסיק. ואם "טעון הגנה" הוא התחתית הזאת בשביל טרנד סרטי האקשן עם המצלמה הרועדת והעצבנית, סטייל בורן – אז אולי היתה סיבה לכך שהוא צולם כפי שהוא צולם. כי הצדקה אחרת אין. אם הייתם קושרים מצלמה של סלולרי בן שנתיים לגבו של צ'יוואווה על ספידים ובוחרים את ההגדרות באופן אקראי, הסרט שהייתם מקבלים לא היה נראה מאוד שונה מ"טעון הגנה".
דג הזהב לסאונד השנה: דשא. באסה.
דג הזהב לדמות האייקונית של השנה: קטניס אברדין
"הנוקמים" הוא זה ששבר את כל השיאים, אבל התופעה הקופתית המרשימה של השנה היתה דווקא "משחקי הרעב". לעשות המון כסף בעקבות חמישה סרטים ועשרות שנים של קומיקס זה דבר אחד; כשסרט ראשון בסדרה, שמבוסס על ספר בן שנים ספורות, מרסק קופות לרסיסים, זה דבר אחר. "משחקי הרעב" היה סרט לא רע, שתכונתו העיקרית היתה שהוא בשנות אור טוב יותר מ"דמדומים", הסדרה שאת מקומה בתודעה הציבורית הוא מחליף, או כך נראה. לא הכל בסרט מושלם, אבל בדבר אחד אין ספק – קטניס, בגילומה של ג'ניפר לורנס המופלאה, היא הדמות הכי חשובה בקולנוע בשנת 2012. אם נתחיל לראות תנועה לכיוון הצגה שיוויונית של נשים בקולנוע – כשיותר סרטים יעברו את מבחן בכדל, ויותר גיבורים יהיו גיבורות – קטניס תהיה הסמל של השינוי הזה. והיא מגניבה, בלי שום קשר.
דג הזהב לשחקנית הגרועה הטובה ביותר ולהיפך: שרליז תרון
מה הקטע של שרליז תרון? אני בטוח שהיא אחת השחקניות הבולטות של השנה, אבל אני לא בטוח אם מגיע לה פרס השחקנית המצטיינת, השחקנית הגרועה, או גם וגם. ההופעה שלה ב"Young Adult" ("תקועה"/"לא בוגרת") היתה אדירה: היא הצליחה במשימה המאוד קשה של יצירת הזדהות עם דמות דוחה לחלוטין. ואז היא הגיעה ל"פרומתיאוס", שגרם לאנשים בשיא הרצינות לתהות האם היא גילמה שם רובוט (ספוילר: היא לא), ורגע אחר כך נתנה הופעה מטורללת ב"שלגיה והצייד", שהיתה כל כך מוגזמת שנדמה היה ששרירי הפנים שלה עומדים לעוף לצדדים שונים של החדר מדי פעם. אני לא יודע אם תרון היא או שחקנית איומה או מדהימה, אבל פרס כלשהו מגיע לה, זה בטוח.
דג הזהב לשחקן הטוב ביותר: חואקין פניקס, "המאסטר"
טוב, בסדר, הוא היה ענק. עכשיו מותר לי להגיד שלא הבנתי מה הקטע ב"המאסטר"?
עד כאן החלק השני. בקרוב: הסרטים הגרועים של השנה, סרטי השנה, והדקות הגדולות של השנה.
הממ...
בהתחשב במה שראיתי במוסקבה (בדיבוב רוסי, כמובן), יש סיבה טובה לכך ש-Upside Down נעלם מלוחות ההקרנה ברחבי העולם: הוא פשוט סרט גרוע. כל כך גרוע, שאפילו הקונספט (המעניין בפני עצמו) של אנשים מעולמות הפוכים לא מצליח להציל אותו. עשר דקות אל תוך הסרט כבר הייתי עסוק בעיקר בניטפוק של החורים בתסריט (או אולי של שאריות התסריט בין החורים) ושל החוקים שהסרט עצמו קבע ושבר שוב ושוב.
ניטפוקים בקטע של ה"הכל הפוך",
או סתם חורים "רגילים" בעלילה?
גם וגם.
זאת אומרת: לא ניטפקתי את הפיזיקה הלא קיימת, כי זה בבירור סרט פנטזיה. אבל כשהסרט אומר משהו ולא עומד מאחוריו, או פוטר אותו בתירוץ חמקני של "אנחנו לא יודעים מה קרה פתאום. כנראה שזה משהו מיוחד" (וזה באמת משפט שנאמר בסרט), זה שווה ניטפוק.
קטניס דמות השנה?! Really?
זה היה סרט כל כך מבוזבז. מטפלים בנושא שבבסיסו מזמין gore אבל במקום זה מקבלים סרט ברמה pg-13. הדמות של קטניס הייתה סבירה במקרה הטוב! אם כבר דמות השנה. חוויאר ברדם בסקייפול. גם אם ננתק את המשחק המעולה של ברדם, הדמות כל כך מסתורית ומתוסבכת שבא לך לשמוע עוד ועוד עליה.
אני מוחה.
הדבר היחיד שלא היה טוב במשחקי הרעב היה שהוא קצר מדי ולא היה מספיק זמן בשבי להכניס חלק מהקטעים הטובים באמת.
כן!
ועוד בכוח דחפו לשם מן, נו, איך קוראים לזה, רעיונות! ובכלל, זה שאין שם איברים מתעופפים הרס לגמרי את ההצדקה לתת פרס לשחקנית הראשית!
הדמות של חוויאר בארדם בג'יימס בונד היא אחת הדמויות הגרועות שראיתי על מסכי הקולנוע השנה.
מן חיקוי לא מוצלח והומואי במיוחד של הג'וקר.
אגב אם כבר נבל מעולה שחוויאר בארדם עשה
אז כמובן, no country for old man.
דמות גאונית שמשוחקת בצורה וירטואוזית.
אם היו בונים דמות דומה, אז הייתי הרבה יותר מרוצה מסקייפול לדעתי.
דרך אגב, אני רואה בג'וקר המון מאנטון שיגור.
למרות ששיגור הוא כל כולו שקט וצעדים מחושבים והג'וקר הוא טרוריסט אקסטרווגנטי שחי למען המחוות הדרמטיות הגדולות בפשעים שהוא עושה, אבל שניהם עושים מעשים איומים ללא כל מטרה או אינטרס, מלבד הרצון להכאיב ולהרתיע. למרות ששני הסרטים נעשו בערך באותו זמן, ושניהם מבוססים על ספרים שיצאו אחד בין השני, עדיין יש דמיון רב בין שניהם.
באמת?
אני מצאתי שהמניע של סילווה מעניין. אולי לא מקורי במיוחד ביחס לסרטים אחרים, אבל די מרענן ביחס לעולם של בונד.
לעומת זאת הג'וקר שעמם אותי. רע בלי מניע שהוא רע כי הוא רוצה להיות רע זה משעמם. מעבר לזה שאין לי שום יכולת להזדהות עם זה בשום צורה, כל דבר שהג'וקר עושה נחשב להצלחה. הוא תכנן משהו והצליח בו? הצלחה! הוא תכנן משהו ונכשל בו? עדיין הצלחה! כשהמטרה שלך זה כאוס, אתה לא צריך תכנית מחוכמת או תכנית בכלל.
באופן כללי, אין לי מה לעשות עם נבל שהוא נבל כי הוא רוצה להיות נבל. טוב, אז יש פסיכופטים בעולם. מה זה אומר על העולם? מה זה אומר על החברה? מה זה אומר עליי? די כלום. זה לא שמסילבה היה לי יותר מדי ערך מוסף לקבל, אבל בג'יימס בונד גם לא הייתה יומרה להגיד כלום, ומבחינת סיפור רקע אם מישהו היה מנסה – כן יכלתי להזדהות עם סילבה.
חיבבתי חלק מהדברים של הג'וקר, למשל סיפור הרקע שלו או משפטים מסוימים ("אני כמו כלב שרודף אחרי מכוניות, לא הייתי יודע מה לעשות אם הייתי תופס אחת"). אבל בגדול הוא דמות שמאד שעממה אותי.
אני חושבת שזה פשוט הניסוח של המשפט,
"מן חיקוי לא מוצלח והומואי במיוחד של הג'וקר". הצימוד של הומואי ולא מוצלח יצר קונוטציה שחלק מהאי מוצלחות של הדמות היא העובדה שהוא לדעתך שוחק כמו סטריוטיפ של הומוסקסואל, ולא שמדובר בשתי עובדות נפרדות, בעיקר כי לפני כן הבהרת כמה אתה לא אוהב את הדמות של סילבה.
אתה באמת חושב שלהוסיף שוטים של אלימות דוחה (מה שאתה קורא לו gore) על חשבון פיתוח דמות שלדעתי היא מגניבה, חזקה ומעניינת היה הפך את הסרט ל"לא מבוזבז"? אני באופו אישי לא מחפש סרטים שבהם הדמות הראשית היא הדם.
You have my permission to die hard
(היי, זה שם לא רע לסרט הבא)
לטריילר השנה הייתי מוסיף גם את זה של "שבעה פסיכופטים". אחלה עריכה, שיר טוב, וכמובן הקטע הבא:
"Put your hands up"
"No"
"But I got a gun"
"I don't care"
"But…It doesn't make any sense"
"Too bad"
הטריילר הרע (טוב, יותר "מעצבן") של השנה הוא של "יחידת גנגסטרים". אם לצטט מהטוויטר של ג'ן איפ – SQUAWK! GOOD LAWD! SQUAWK! GOOD LAWD! SQUAWK! GOOD LAWD! – annoying parrot or Gangster Squad trailer?
ועוד משהו שעצבן אותי – החלפת הטריילרים של "ג'אנגו". כשיש 5 גרסאות טריילרים לסרט כמו "בני אלמוות" לא ממש אכפת לי, אבל לסרט של טרנטינו אני מעדיף לבוא עם כמה שפחות ידע, כדי להנות יותר. למה אתם עושים לי את זה? :(
האירוע של השנה (של האתר) הוא לדעתי ללא ספאק "באטקון". לילה שלם של נולאן והטרילוגיה האפית שלו עם קהל של חבר'ה מגניבים. בהחלט Money well spent. וגם קניתי חולצה! (ש….לא לבשתי מאז. אבל יש לי חולצה!). אבל כן, גם ליל הטריילרים היה מהנה. ומוזר. והזוי.
לדעתי בז'אנר השנה אפשר להוסיף גם "מטא". "ג'אמפ סטריט", "בקתה ביער", "לופר". כולם היו סרטים שצחקו על הז'אנרים של עצמם, בין אם זה רמיזות או פרודיות ברורות לגמרי.
אכזבת השנה שלי היא "טד". מסת' מקרפלן ציפיתי לסרט קצת (הרבה) יותר מצחיק מקומדיה רומנטית עם דובי מדבר. C'mon, son!
מסכים עם "אקשן השנה" ו"הפתעת השנה" השנייה. "ג'אמפ סטריט" הגיע משום מקום והפך לאחד הסרטים המצחיקים שראיתי אי פעם.
ב"צילום הגרוע ביותר" כדאי לציין גם את "משחקי הרעב". אז נכון, לפעמים צריך לעשות זוויות צילום קצת מוזרות או מעצבנות כדי להמנע מלהראות דם או gore כי זה PG-13 ובלה בלה בלה. אבל למה כל סצינות הקרבות צריכות להיראות כאילו מצלם אותם מישהו שיכור על מתקן רודיאו, גאד דאם איט?
כפי שאמרתי במוקדמות הסרט, לדעתי ההופעות הכי טובות השנה היו של המייקלים – פאסבנדר ב"בושה" ושאנון ב"סערת רוחות". מצד שני, לא ראיתי "המאסטר".
מרץ 2013 זה אמנם קצת מעורפל אבל זה יותר מכלום..
כנסיית הפחד היה סרט כל כך גרוע
הוא התחיל בסדר. הנאום של הכומר היה ארוך יותר מדי, הוא הפסיק להיות מותח אחרי 3 דקות בערך). אני לא יודע כמה זמן הנאום היה, אבל ארוך ומשעמם. האקשן בסרט היה סתמי וחסר פשר, וגם משעמם. חיכיתי בייסורים בערך ארבעים דקות שיגמר הסרט.
Upside Down לא יצא השנה?
באמת, פיש.. ברור שהסרט יצא!
הוא שוחרר לאקרנים ב-23 באוגוסט 2012…. אה.. ברוסיה בלבד.
זה משהו שקורה הרבה?
ציטוט השנה מטריילר לסרט שעדיין לא יצא
זה ג׳וני דפ מחופש לאינדיאני אומר ״there's something wrong with that hourse"
אם בדגים נפלה שלהבת מה יגידו ההוביטים?
מה הקטע של לעשות את סיכום השנה בטרילוגיה?
Upside Down
עתיד לצאת בארה״ב במרץ 2013. לפחות על פי ימד״ב. מה שכן, העובדה שכבר הקרינו אותו ברוסיה, ולא בשום מקום אחר בעולם אינה מבשרת טובות.
סרט מדהים וייחודי
ראיתי את הסרט המדובר היום…
מבחינה ויזואלית סרט מדהים,גם הרעיון שלו מקורי אם כי קשה להתרגל לתחושה של היקום ההפוך עם כל
המשמעויות הנובעות מכך.משחק משכנע ומרגש של קירסטן דאנסט,ג'ים סטארגס ושחקנים
נוספים מעביר את הרעיון העיקרי שבבסיסו הוא רומנטי ומרגש.
אפשר לומר על הסרט שזה סיפור אהבה גדול מהחיים בשילוב עם רעיון מקורי ומעניין :)
מבחינתי הוא מגדיר גל חדש של סרטים בהם הסביבה הייחודית שנוצרת בCGI הופכת לשחקן מרכזי בהעברת
המסר והרעיונות מאחורי הסרט ובמידה מסויימת לשחקן המרכזי בסרט…
בהחלט סרט מדהים וייחודי.
כלומר… על איזה סרט אתה מדבר?
Upside Down
Upside Down
זוכה הטריילר הטוב של השנה
יש כבר סרט באיכות FULL HD בטורנטים…
עוד Upside Down:
מתברר שאחד המועמדים לאוסקר השנה בקטגורית סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר הוא בעל רעיון דומה להפליא:
http://www.youtube.com/watch?v=Wj3n6fcWCWY
קשה לי להבין איפה ראית בסרט את כל זה.
יכול להיות שהעובדה שראיתי אותו בדיבוב רוסי תרמה לכך, אבל אני בספק שאנגלית תשפר אותו. העולמות ההפוכים הם רק גימיק שהעלילה היתה יכולה להסתדר יפה מאד בלעדיו (זה היה חוסך לסרט כמה חורים וכמה תירוצים תסריטאיים מביכים). מצד שני, העלילה עצמה לא באמת מסוגלת להחזיק סרט שלם ("סיפור אהבה גדול מהחיים"? יותר כמו סיפור אהבה נדוש, משעמם ולא משכנע).
הדבר היחיד שטוב בסרט הזה הוא הויזואליה שלו. מכל בחינה אחרת מדובר בסרט שצריך היה להיות מופץ ישר ל-DVD.
תגובה
חבל שאיבדת כל תמימות.
אמנם הרעיון נדוש ולא מחדש דבר אך הביצוע מרענן ואם ראית את הסרט ברוסית אל תתפלא שלא נהנית
ממנו…
לסיכום,זה לא סרט העשור אך הוא סרט מהנה וייחודי…חבל שיש אנשים משועממים וביקורתיים שלא
מבינים
בסופו של דבר שביקורת יתר פוגמת בהנאה הבסיסית מצפייה בסרטים.
תנסה לצפות בסרטים ולהקטין את האגו שלך תוך כדי…אולי אפילו תיהנה…
אני מצטער, סוג כזה של תגובות לא מקובל כאן.
אתה אהבת והוא לא. זה בסדר וזה מותר, דעות שונות קיימות. זה לא הופך את מי שחשב ההיפך ממך למשועמם, לביקורתי מדי, לבעל אגו גדול מדי או כל מסקנה אחרת על אופיו ומצבו הרפואי. באנו לשמוע דעות אחד של השני, לא להטיח עלבונות.
הייתי גם שואלת
מה רע בלהיות ביקורתי (הרי הטענה המקורית היא לא שנרקיס הוא ביקורתי מדי, אלא שהוא ביקורתי בכלל)? אנחנו באתר לביקורת על סרטי קולנוע, אז להתלונן על ביקורתיות זה די מוזר.
להגנתו זה אתר ביקורות לאנשים שלא אוהבים ביקורות קולנוע
אז זה לא לחלוטין לא הגיוני.
מצד שני,
נראה שלדעתו זה אתר לביקורת אישיות מגיבים
(באמת שאין לי מה להגיב לתגובה שלו. היא לא מתייחסת לשום דבר ממה שכתבתי).