מה שמוזר בפסטיבל חיפה

על פסטיבל חיפה שייערך בקרוב, וכמה מהסרטים היותר מוזרים ומסקרנים שתוכלו למצוא בו

הנה מה שמעצבן בפסטיבל חיפה – מכיוון שהוא מתקיים: א', בחיפה וב', בשבוע וחצי שבו יש 6 ימי חג ושבת – האפשרות לראות את כל הסרטים המגניבים בו ולחזור הביתה בזמן לחג/שבת היא אפסית. וזה מבאס יותר כשיש מבחר טוב, והשנה, סעמק, יש מבחר טוב.

סרט הפתיחה של הפסטיבל הוא "בלייד ראנר 2049" – רעיון מכובד ומגניב שקצת מתפספס כאשר אירוע הפתיחה הוא למוזמנים בלבד ולא לקהל הרחב. מצד שני, מי מהקהל הרחב שרוצה לראות את הסרט יכול פשוט ללכת לבית הקולנוע הקרוב לביתו ולראות את הסרט. סרט הנעילה הוא "מסתור" של ערן ריקליס, הבמאי הישראלי עם ההספק הכי מרשים אי פעם. בעוד שחברים כמו שבי גביזון או שמוליק מעוז לוקחים הפסקות של 8 שנים או עשורים בין סרט לסרט, הבחור ביים רק בעשור הנוכחי כבר חמישה סרטים.

בתחרות הישראלית בפסטיבל יוקרנו "מועדון הספרות של גברת ינקלובה" עם שני פרסי האופיר הטריים שלו , "הבן דוד" של צחי גראד, "העדות", "מונטנה", "מוצא אל הים", "אווה", "אל תשכחי אותי" ו"בית בגליל". היה אמור להיות בתחרות גם "פוקסטרוט", אבל בעקבות כל הסיפור עם האופיר ועם זה שהוא כבר מוקרן בקולנוע הוא יהיה בפסטיבל על תקן סרט שמוקרן מחוץ לתחרות. סרט ישראלי נוסף ומסקרן מאוד שמוקרן מחוץ לתחרות הוא "אגדת המלך שלמה" – סרט אנימצית דו-מימד ישראלי באורך מלא ומכוון לילדים, מצרך נדיר מאוד בימינו ומסקרן במיוחד לחובבי האנימציה המקומיים.

בניגוד לפסטיבל ירושלים, שביטל את רצועת חצות שלו השנה, פסטיבל חיפה דווקא ממשיך עם המסורת הזאת ומביא סרטים יותר פרועים ומשוחררים לפסטיבל. חלק מהבחירות תמוהות – "מה קרה ליום שני?" הוא סרט שאתם יכולים לראות כרגע, עכשיו, בנטפליקס, אבל לפי הביקורות זה לא מומלץ במיוחד; "אמא!" של דארן ארונופסקי נראה פחות מתאים לרצועה הזאת ויותר לרצועה אחרת בפסטיבל. אומנם מדובר בסרט אימה, אבל בכל זאת – לא מגיע לו שיבוץ ברצועת "מאסטרס" או משהו יותר מכובד? ולמה "אמא!" כן אבל "איש השלג", שנראה הרבה יותר כמו מותחן אימה, לא? לא ברור. עוד סרט מסקרן בסגנון ז'אנרי הוא "מרג'ורי פריים" שנראה כמו פרק מאוד ארוך של "מראה שחורה", וזה לאו דווקא דבר רע במיוחד.

מי שמעוניין להתחיל מוקדם בצפיה במועמדים הפוטנציאליים לקראת האוסקר יכול לצפות בפסטיבל ב"לאהוב את וינסנט", סרט האנימציה הראשון, למיטב ידיעתי, שנעשה כולו בצבעי שמן, וגם לבחור אם בא לו לראות את "להעיר את המלכה" (שכנראה יהיה מועמד לכל הפחות בקטגוריות התלבושות ועיצוב התפאורה, אם לא בקטגוריות אחרות) בפסטיבל או בבית הקולנוע שבהם הסרט יוצא במקביל. בכלל, בין "בלייד ראנר 2049", "להעיר את המלכה" , "פוקסטרוט" , "מה קרה ליום שני" ו"מז"ל טוב" שיוצא לקולנוע ישר בסוף השבוע השני של הפסטיבל, אפשר לעשות אחלה פסטיבל חיפה לעצמך בלי בכלל לטרוח ולהגיע לחיפה השנה. אם אתם מוכנים לחכות שבועיים, גם "אמא!" ו"איש השלג" מצטרפים לרשימה הזאת.

מבין הסרטים שבשביל לראות אותם על מסך גדול באמת צריך פסטיבל, אלה הסרטים שהכי מסקרנים אותי מתוך התכניה:

שכונה בטוחה

הסרט מתואר כ"משחקי שעשוע" פוגש את "שכחו אותי בבית", הטריילר שלו נראה מעוות בכל הדרכים הנכונות וחוץ מזה אני לא רוצה לדעת עוד דבר אחד על הסרט חוץ ממתי הוא מוקרן. אה, בימים שאני לא יכול לבוא? לא משנה.

 

סינדרלה החתולה

יש שני סוגי אנימציה אירופאית. הראשון הוא אנימציה זולה שמגיעה לסוכות עם עלילות כמו "גורילה,דג ופינגווין צריכים להגן על הג'ונגל מפני ארנבים" או "משפחה הופכת למפלצות ולומדת לקחים, בנוסף לבדיחות פלוצים". השני הוא גם אנימציה זולה, אבל זה אומנותי ומגניב ומעניין אז אנחנו סולחים לו. הפעם מדובר בסוג-של עיבוד לסינדרלה, שכולו מתרחש על ספינת תענוגות או משהו, ומשפחות פשע ולא לחלוטין הבנתי מה קורה פה, אבל זה נראה מספיק מעניין כדי לבדוק את הנושא.

 

להרוג אייל קדוש
הסרט החדש של הבמאי של "הלובסטר". עקרונית, לא צריך יותר מזה כדי למכור את "להרוג אייל קדוש". אבל אם כבר – סרט שזכה בפרס התסריט בקאן, עם כוכבים בינלאומיים וטריילר קריפי בצורה טובה.

 

פרויקט פלורידה
הסרט הקודם של שון בייקר היה "מנדרינות" ולא לחלוטין התחברתי אליו (החלק השני מפצה על החלק הראשון הפחות טוב), אבל על פי הטריילר והשבחים, סרטו החדש "פרויקט פלורידה" נראה כמו שיפור משמעותי: סרט ילדים מיוחד, וילם דפו בתפקיד שאינו של נבל, וצילום צבעוני ומרתק. נראה נהדר.