אז יש שוב אולם איימקס בארץ, אם כי זה לא בדיוק האיימקס שאליו פיללנו. ועכשיו אחרי שראיתי בו סרט (אחד) במלואו, אפשר לענות באופן החלטי יותר על כמה מהשאלות שחזרו ונשאלו פה לגביו.
הגודל
כמו שכבר כתבתי, אם המילה "איימקס" גורמת לכם לחשוב על מסך בגודל של כמה מגרשי כדורגל אנכיים, שאי אפשר להקיף במבט אחד – תשכחו מזה. האולם הזה הוא איימקס דיגיטלי, שהוא דבר שונה לחלוטין מהאיימקס המקורי: העיקר כאן הוא לא הגודל, אלא הקפדה על סטנדרטים מסוימים שעליהם מפקחת חברת איימקס. המסך גדול למדי, אבל הגודל שלו לא חריג ולא שונה בהרבה ממסכים באולמות גדולים אחרים בארץ.
המושבים
המושבים באולם נוחים ומרווחים והשיפוע תלול מאוד. היושבים בשורות האחרונות למעשה נמצאים קצת מעל למסך ומסתכלים אליו מלמעלה (או לפחות, זו ההרגשה). השורות הראשונות, להרגשתי, קרובות הרבה יותר מדי ויהיה מאוד לא נח לצפות בסרט מהן. שום דבר מזה אינו יוצא דופן לגבי קומפלקסים מודרניים.
הפורמט
שימו לב, זה קצת בלגן: המסך באולמות איימקס המקרינים פילם הוא בפורמט 1:1.43, קרוב הרבה יותר לריבוע ממסך קולנוע סטנדרטי. המסך באולם האיימקס בפלאנט הוא לא כזה: הוא בעל צורה קרובה לזו של מסכים סטנדרטיים בפורמט 1:1.85 (דומה לצורה של טלויזיות HD). לעומת זאת, אם תצפו ב"עלייתו של האביר האפל" בקולנוע סטנדרטי, תראו אותו בפורמט סינמסקופי – 1:2.35, רחב מאוד. עד כאן אתם איתי?
עכשיו, חלקים מ"עלייתו של האביר האפל" – אבל לא הסרט כולו – צולמו במצלמות איימקס. החלקים האלה מוקרנים באופן שבו הם מכסים את כל גובה המסך (אם כי זו לא התמונה המלאה לגמרי, שאותה אפשר לראות רק בקולנועי איימקס "אמיתי"). כלומר, הסרט "מזגזג" – חלקו מוקרן באופן סינמסקופי, וחלקו לא. לפעמים אפשר להבחין ב"פסים השחורים" בחלקו התחתון והעליון של המסך, ולפעמים לא. קל מאוד להיסחף בסרט ולא להבחין בשינויים האלה באופן מודע, אבל את ההבדל אפשר בהחלט לראות: הסצינות שמצולמות עבור איימקס מרשימות הרבה יותר וגדולות יותר – במובן המילולי. דוגמה טובה היא סצינת הפתיחה שמתרחשת במטוס, ומעוררת ורטיגו אמיתי.
זה לא יהיה נכון לגבי כל סרט. רוב הסרטים ההוליוודיים שמוקרנים באיימקס לא צולמו באופן שמתאים לפורמט, וייתכן שהתמונה בהם לעולם לא תכסה את כל המסך.
הסאונד
אדיר.
אם יש דבר אחד שבו המיני-איימקס לא נופל בדבר מהאחים הגדולים שלו זה הסאונד. הוא חזק, הוא מגיע מכל כיוון אפשרי, ואת הבסים מרגישים בכל הגוף. יש קולות בסרט שההשפעה הפיזית שלהם היא לא פחות מכל כסא מתנדנד-משפריץ מים-יורק אש.
ההקרנה
אני מתחיל לחשוד בעצמי שאני פרנואיד, אבל אני נשבע שהסרט היה אפל מדי. אין שום סיבה שזה יקרה: זה לא סרט תלת-מימד, וההקרנה נעשית משתי מקרנות במקביל. ובכל זאת, בכמה מהסצינות המוקדמות עם אשת החתול, בעיקר, היה קשה להבחין בפרטים מרוב אפלה. יכול להיות שהאשמה היא באורות האחרים באולם: האורות הצדדים, שלטי היציאה, ומשהו שמטיל אור כחול על הפינה השמאלית התחתונה של המסך, כולם בוהקים ומפריעים לצפיה. צריך לציין שזאת היתה ההקרנה הרשמית הראשונה שנעשתה באולם הזה; ייתכן שבפלאנט יתקנו את הבעיות בהמשך.
שווה את הכסף?
כרטיסים לאולם האיימקס עולים 45 ש"ח (לסרטי דו-מימד) ובאופן מפתיע, נראה לי שזה שווה את הכסף – לפחות במקרה של "עלייתו של האביר האפל". לא בטוח שזה יהיה נכון לגבי כל סרט. זה לא איימקס ענק כמו פעם (איזה משפט נוסטלגי מוזר), ואף אחד לא יוכל לטעון שאם לא ראיתם את הסרט באיימקס – לא ראיתם אותו בכלל, ובכל זאת זו אחלה חוויה, ואם יעשו כמה שיפורים באולם – זה יהיה מרשים עוד יותר.
התאורה בארץ תמיד דופקת את הסרטים
לא מבין למה, אבל בארץ יש מלא דברים באולם הקולנוע (בכול קולנוע) שפשוט פוגעים בחוויה.
מלא שלטי EXIT, מלא שלטים מוזרים אחרים.
כל מיני תאורות בכל מיני מקומות
אור מתחת למסך
פלאפונים מעצבנים (אני חושב שצריך לירות באנשים שכל שניה או אפילו פעם אחת, אף על פי ששמו על שקט מתעקשים לפתוח את הסמרטפון שלהם ולהאיר את כל האיזור)
וכו'.
במקום שיהיה מוחשך כמו שצריך, יש תאורה מספיקה כדי שנוכל לקרוא ספר בזמן ההקרנה של הסרטים, לדעתי זה חבל והורס :(
רק לי צרמה ההצעה
שצריך לירות באנשים בקולנוע, דווקא ביום שבו מישהו באמת עשה את זה?
אם כבר לירות במישהו בקולנוע, לפחות שזה יהיה על אלה עם הפלאפונים!
סתאם תרגעו. אסור לירות באנשים, בטעות אתם עלולים לפגוע בחפים מפשע, בעלי פלאפונים כבויים.
נראה לי שהוא פתר את החידה למה הוא עשה את זה
(ל"ת)
באופן עקרוני אני לא מבין למה לא עושים
כלובי פאראדיי בבתי קולנוע, זו השקעה כ"כ נמוכה ביחס לתועלת של לחסום את כל הטלפונים מהסרט…
היום ראיתי את הסרט
באולם 5 של יס פלאנט איילון והרגשתי בסצנות האקשן שיש לי עור ברווז. בסצנת הסיום כבר בכלל הרגשתי אדרנלין. אני מתכנן לראות את הסרט שוב באיימקס בראשל"צ ועכשיו אני מצפה לזה מאוד (עוד 3 שבועות!).
בהחלט אור כחול מעצבן בקצה השמאלי!
מאוד לא מקצועי מצידם, ומקווה שיתקנו בעתיד הקרוב.
ראיתי היום ב12:20,
היה מדהים.
אני שמתי לב שלפעמים יש שוליים ולפעמים לא, וחבר שלי לא שם לב בכלל לשוליים. אז הכול תלוי ברגישות לזה. המסך גדול מאוד (בלי השוואה לאיימקס אמיתי, כמובן) ובאמת שהקטעים שמצולמים באיימקס (כלומר, כמעט תמיד כשיש מבט על וסצינות האקשן) עוצרי נשימה.
והסאונד! זה מרגיש כמו כיסאות זזים לכל דבר ועניין! העוצמה המפלצתית והאדירה גורמת לתחושה של רטט ופשוט אין דברים כאלה.
אני לא שמתי לב שמשהו היה חשוך מדי, היה בסדר גמור.
תדעו, ביין והחליפה של באטמן נראים הרבה יותר מרשימים באיימקס. ממש מרגישים את העוצמה.
לגמרי שווה את הכסף, לרוץ לראות שם.
אבל למרות זאת, אני צריך לנסות שם גם סרט תלת מימד כי אז המחיר עולה בדי הרבה.
זה בדיוק מה שהיה בבלו-ריי (וכנראה גם ה-DVD)
של "האביר האפל". רוב הסרט היה סינמסקופי, אבל בקטעי האיימקס הפריים התרחב לכל המסך.
מה עם הסינמקס בגלילות?
יש שם איימקס או שזה בפורמט רגיל?
מעולם לא היה שם איימקס.
פעם הם הקרינו סרטי איימקס, אבל זה נגמר מזמן מזמן. היום הם מקרינים סרטים סטנדרטיים לחלוטין על מסך גדול מדי.
... ונתקלים שוב ושוב בתלונות שהתמונה מטושטשת.
אני הייתי עד לצופים כועסים שדרשו (וקיבלו) פיצוי בגלל תמונה מטושטשת על מסך גדול מדי בהארי פוטר 7א.
ורגע, הם לא יכולים אם הם ירצו לעשות את זה שוב?
להקרין סרטי איימקס אמיתיים שם זאת אומרת?
להבנתי הם יכולים אבל לא רוצים.
(ל"ת)
מוזר.
דווקא בסינמה סיטי שממשיך להיות אולי קומפלקס הקולנוע הכי מצליח בארץ היית מצפה שאם אופציית האיימקס תהיה שם יהיה לזה ביקוש גדול מצד אנשים וזה יהיה רווחי בשבילם כי כרטיסים לאיימקס עולים יותר.
במקום זה הם מקרינים שם סרטים רגילים במחירים רגילים וממשיכים לקבל תלונות מאנשים על כמה איכות ההקרנה גרועה ואנשים שדורשים את כספם בחזרה. זה הופך את האולם הזה למיותר ואפילו לכזה שגורם להם להפסדים.
...ובניגוד לאיימקס באילת
לסינמה סיטי מגיעים הרבה אנשים בכל יום.
באמת מעניין אז למה הם לא רוצים.
שיטת מצליח
מקרינים גרוע, ולמי שמתלונן – מחזירים את הכסף. כמה אנשים מתלוננים? בטח לא יותר מאחוז אחד מהצופים
הם גם לא מחזירים את הכסף
הפיצוי שהם מוכנים לתת הוא כרטיסים חינם לשימוש עתידי. יותר זול מבחינתם.
אני מתנצל, טעיתי והטעיתי
חשבתי בטעות שאני עונה לפתיל שמדבר על האיימקס באילת.
ככל הידוע לי, לסינמה סיטי אין הסכם עם איימקס והם לא יכולים להקרין סרטי איימקס.
ואין להם שום אפשרות לעשות איזה הסכם?
כי חבל, האולם הזה יכול להקרין סרטי איימקס (ראיתי שם פעם סרט דוקומנטרי על הר אוורסט וזכור לי שהוא היה נראה מדהים, למרות שהסרט עצמו היה לא משהו) ובינתיים הוא סתם נשאר חסר תועלת.
נראה לי שזה תלוי בהצלחה של יס פלאנט
אם האיימקס שלהם יצליח, אולי זה ייתן תמריץ לסינמה סיטי להגיע להסכם ולייבא איימקס משלהם.
יכול להיות שלהיפך.
אם אני לא טועה, ההסכם של תיאטראות ישראל עם איימקס הוא בלעדי בארץ.
טוב, לא הייתי מודע לזה.
זה, אגב, גם סותם את הגולל על שדרוג האיימקס באילת, נכון?
אאז"נ ה-Cinemax תואם IMAX אך המסך שלו קטן יותר
ומאז פתיחתו הוקרנו בו רק שני סרטי IMAX – הראשון היה "אוורסט" אותו הזכרת, שהוקרן עם הפתיחה, והשני היה גרסת IMAX של "מלך האריות" מדובב לעברית.
נושא השפה היווה בעיה – [מתוך סקירה של הסינמה סיטי מאת קיפוד, נוב' 2002] "עקב מגבלות טכניות, לא ניתן להצמיד תרגום לסרטי ה-Imax שיובאו, ולפיכך נאלץ לראות אותם מדובבים". כנראה שזה + המחיר היקר של הבאת סרט איימקס (פילם 70 מ"מ), גרם לבעלי המקום להחליט שכלכלי יותר להקרין בו סרטים רגילים (שלפחות בהתחלה עלו לצופים יותר כשהוקרנו ב-Cinemax).
מאוחר יותר, כשנפתח ה-IMAX בקריון, נאמר שהיה לו חוזה בלעדי עם חברת IMAX ולכן גם אם ירצו לא יוכלו להביא סרטי IMAX ל-Cinemax. אבל לכאורה זה לא שינה כלום, כי גם לפני וגם אחרי לא הובאו סרטי IMAX לסינמה סיטי (פרט לשניים שצויינו מעלה).
אגב
בראיה לאחור, אני לא לגמרי בטוח שגירסת האיימקס של "מלך האריות" שהוקרנה בסינמקס באמת היתה גירסת האיימקס של "מלך האריות". בגירסת האיימקס היה אמור להיכלל השיר (המיותר) "Morning Report", שלא נכלל בגירסה המקורית של הסרט. בסרט שאני ראיתי שם – השיר לא היה. אין לי ממש איך להסביר את זה.
שמעתי משהו
שאני לא בטוח כמה הוא נכון, שבסינמה סיטי בגלילות אולם 1 הוא לא סינמקס אבל יש בו מסך ענקי ואיכות טובה, מישהו היה או יודע אם זה באמת ככה?
לא.
אולם לא משהו.
הוא מצויין בVIP
אשמח לדעתכם
אני מתלבטת אם לראות את "עלייתו של.." באיימקס או ב-VIP בסינמה סיטי.
עדיין לא הייתי ב-VIP אבל נראה לי שזו חוויה נחמדה לראות את הסרט שם.
מצד שני נראה שהצפייה באיימקס היא חוויה יותר אינטנסיבית ומרהיבה ואולי עדיפה בסרט כזה.
מה דעתכם?
ה-VIP של סינמה ראשל"צ מומלץ.
אין ממש זמן לאכול אוכל נורמלי לפני הסרט, אבל מבחר הדברים שאפשר להכניס לתוך האולם הוא גדול באמת ואכן אכול כפי יכולתך. גם המושבים הרבה יותר נוחים ומתכווננים. בקיצור חווייה מפנקת למדי עם אווירה טובה ושקטה והרבה חטיפים, ממתקים ומשקאות טובים.
אתה יודע אולי
אם יש איזשהי הגבלת גיל בVIP?
לא רואה סיבה שתהיה.
הסרט עצמו מוגבל מגיל 12.
הסיבה היא אלכוהול
כחלק מהכיבוד הנלווה בהקרנות VIP יש אלכוהול חופשי, לכן (וכנראה גם משיקולים נוספים) ההקרנות הסדירות שם מוגבלות מגיל 18. יכול להיות שבחלק מהמקומות לא מקפידים על זה, אבל בהקרנות בהן אני הייתי (שהיו גם ב-yesPlanet וגם בסינמה סיטי) לא נצפו אנשים שאינם מבוגרים (מבחינת הגיל).
לא ראיתי עדות להגבלה הזו באתר של yesPlanet:
http://yesplanet.co.il/vip
אבל בזה של סינמה סיטי יש:
http://www.cinema-city.co.il/vip
לפחות ביס פלנט חיפה זה מ-16 ומעלה
לפני שבוע הלכתי לראות את ספיידרמן וחבורה של בני נוער ביקשו ממני שאקנה להם כרטיסים.
אבל הנוקמים הייתה הגבלת PG-13
ובכל זאת ההקרנה ב-VIP ילד מתחת לגיל 16 היה צריך מלווה.
אין אור כבר ענה יותר טוב ממני.
(ל"ת)
VIP לא משפר את חוויית הצפיה.
זה פינוק (כיפי) שלא קשור לסרט עצמו. בעצם, כדי לנצל היטב את המזנון החופשי צריך לצאת מדי פעם באמצע הסרט, כך שזה בעצם פוגע בצפיה.
אם מה שאת רוצה זה לחוות את הסרט כמו שצריך – איימקס.
אלא אם זו הקרנה פרטית... ואז עוצרים את הסרט
בנזוגי סיפר שהם הלכו לאולם VIP במסגרת העבודה אז הם קבעו לעצמם את ההפסקה . זה דווקא נראה לי יעיל בסרט באורך 164 דקות(!). אבל אם אין הפסקה, מה יעזור לי מזנון? יש לי חברה שחוגגת בשבוע הבא יום הולדת בהקרנת VIP (לא פרטית) של באטמן ואני כנראה לא אגיע. בשביל מה לשלם כפול אם אני לא יכולה ליהנות מכלום? אני לא יודעת איך אנשים מסוגלים לאכול ולשתות ואז להחזיק מעמד 3 שעות.
חבל שכבר אין החלפות גלגל, כי אני פשוט לא מסוגלת לשבת פיזית בחדר ממוזג בלי להתרוקן לפחות פעם בשעתיים (וזה אם לא שתיתי בכלל; אם אני שותה אפילו כוס אני לא מחזיקה מעמד שעה). גם אם אני מצליחה איכשהו להתאפק, זה להתאפק. זה אומר לרצות לעשות משהו, צורך פיזי מאוד בסיסי, ולהימנע מלעשות אותו. אנשים שמתלוננים על כך שההפסקה הורסת להם את הריכוז בסרט כנראה לא ניסו להתרכז בסרט כשבשעה האחרונה הם כל הזמן רוצים להתרוקן ונאבקים ברצון לצאת. מניסיוני זה הורס הרבה הרבה יותר (בפרט בשלב שבו כבר לא אכפת לי מה יקרה בסוף העיקר שיגיע כבר לעזאזל). אני יודעת שמהללים כאן את ההקרנות נטולות ההפסקה, אבל כשמדובר בסרטים שגולשים הרבה מעבר לשעתיים (לא כולל הפרסומות והטריילרים בהתחלה) זה כבר לא בריא, לא טבעי ופשוט לא לעניין (וגם מקשה מאוד על מבוגרים, נשים בהיריון, בעלי בעיות בדרכי השתן או סתם אנשים עם שלפוחית קטנה לצפות בסרטים בימינו). זה די עגום, אבל אני חוששת שאיאלץ לוותר על הקרנות באולמות יס פלנט למיניהם ולחפש קולנוע עם הפסקה, גם אם יהיה בתנאי הקרנה עלובים בהרבה…
לגבי הסאונד באיימקס, אני לא חושבת שיש משהו טוב בסאונד חזק או בבסים שמורגשים בחזה (תחושה פיזית איומה בעיניי). את ההקרנה של ה"אביר האפל" באיימקס עברנו עם אטמי אוזניים… כבר התרגלתי לאטמים בהופעות מוזיקה (מסוגים מסוימים) אבל עכשיו גם בסרטים? לא תודה. מוזר שעם כל המגמות הבריאותיות בעולם בימינו נראה שדווקא הקולנוע הולך לאחור.
לדעתי היה צריך להקרין חלק עם הפסקה וחלק בלי
לפרסם מראש שעות שבהן תהיה הפסקה ושעות שבהן לא תהיה הפסקה. ככה חובבי ההפסקה ינווטו להקרנה המועדפת עליהם, שונאי ההפסקה (כמוני) ינווטו להקרנה שלהם, ולאלה שלא אכפת להם יהיה מבחר יותר גדול.
מסכימה אך מסתייגת
בתור מישהי עם בעיות התרוקנות דומות אני רוצה לחזק את דברייך. אני באמת מקנאה באנשים שיכולים להחזיק מעמד ככה – אני לא. ולכן אני גם תמיד מתפללת שתהיה הפסקה.
אז מה ההסתייגות? אתמול, בהקרנת חצות בסינמה סיטי (שאני בכלל לא ידעתי שחזרו לערוך הפסקות בסרטים) הייתה הפסקה, למזלי הרב. רק מה? היציאה להפסקה הייתה ממש באמצע סצנה (ודי קטעה את המילה האחרונה במשפט). אני עוד זוכרת את התקופה שבה תמיד היו הפסקות. בבתי הקולנוע הטובים, היו מקפידים לצאת אליהן בסוף סצנה, גם אם זה אומר שהן לא בדיוק באמצע הסרט. אם הסינמה סיטי רוצים להחזיר את ההפסקות לסרטים (דבר מבורך בעיני), מן הראוי שילמדו לעשות זאת באופן שלא יפגע בסרט, וכתוצאה מכך, בחוויית הצפייה.
עכשיו באמת קשה לי להחליט מה גרוע בעיני יותר – להתאפק עד סוף הסרט, או לצאת להפסקה באמצע סצנה.
זו סתם פשלה של המקרין, באמת לא לעניין
אין שום בעיה לתזמן הפסקה כך שתיפול בסוף סצינה. למעשה בעולם אידאלי זה לא היה נשאר בידי המקרין; במאי שהיה מצלם סרט באורך כזה היה קובע בו נקודת הפסקה מראש (כפי שעשו בסרטים ישנים) וחסל. בדיוק כפי שבמאי טלוויזיה (וכמובן זה נבנה במיוחד כבר בשלב התסריט) יודעים לבנות פרק לפי היציאה לפרסומות, בדיוק כפי שבאופרות, מחזמרים ושאר הצגות יודעים לבנות מחזה עם הפסקה מובנית, ואפילו סופרים מסוגלים לחלק סיפור לפרקים וכו', אין שום סיבה שדווקא בקולנוע יתקשו למצוא נקודה טובה לעצור את הסיפור ולתת לצופים אפשרות "להתחבר לטבע" לכמה דקות כדי למלא אחר צורכי הגוף הבסיסיים שלהם.
זאת לחלוטין לא פאשלה של המקרין אלא מדיניות של הרשת.
או זה, או שבמשך שנים רבות ראיתי מאות סרטים שבכולם המקרין פישל בדיוק באותה הצורה. לשמחתי הרבה, המנהג המגונה הזה חלף מרוב בתי הקולנוע בארץ. אני מצטער לשמוע שהוא עדיין קיים, ואשים לב מעכשיו לא ללכת לבתי קולנוע שעושים בו שימוש.
המדיניות היא לעצור דווקא באמצע הסצינה? לא נראה לי
אני מעריכה שהמדיניות היא לומר למקרין לעצור אחרי X זמן או איפה שבא לו, אבל בהחלט סביר שיש לו קצת יותר גמישות ולו היה רוצה יכול היה לעצור בנקודה אחרת. אגב, בהרבה סרטים דווקא עצרו במקומות נורמליים ולאו דווקא באמצע משפט… (אם תרצו אין זו אגדה). אני חייבת לציין שהעצירה במקום גרוע היא אכן מנהג מגונה, אבל ההפסקה לא, ולכן בין הבחירה בין סבל בסרט ללא הפסקה (או לצאת באמצע ולהפסיק כמה דקות) ובין הפסקה במיקום גרוע, אני מעדיפה את האפשרות השנייה. היא אמנם לא אידאלית אבל היא נסבלת יותר.
המדיניות היא אי-אכפתיות.
המדיניות היא ללחוץ על "סטופ" בנקודה אקראית בלי לשים לב אם זה אמצע סצינה או אמצע מילה.
כן, זה מה שהנחתי; ולכן מבחינתי האחריות היא על המקרין
זה שלבוסים שלו לא אכפת לא אומר שהוא צריך לזלזל בצופים. גם למקרין העלוב ביותר מותר להפעיל היגיון בריא וקצת אכפתיות אנושית.
ב-VIP של יס פלאנט חיפה היה סדרן באולם
שביקשנו ממנו להביא לנו דברים מהמזנון… והוא הביא.
אוי, מסכן.
בטח הקהל הישראלי מתעלל בו.
תודה:)
לפי התגובות שלכם נראה שמתאים יותר לראות את באטמן באיימקס ול-VIP הולם סרט "קליל" יותר שכן הפוקוס שם הוא האוכל ופחות הסרט. נגיד ספיידרמן ושות'.
ועוד שאלה קטנה- איזה VIP עדיף- ביס פלאנט או בסינמה סיטי?
דעה נוספת
קודם כל יש להבדיל בין אולמות ה-VIP השונים, כי הם מאוד שונים.
יש אולמות שממש לא ראויים לתואר הזה, לפי עדות שמיעה, אלו כל האולמות שאינם באחד מארבעת המתחמים הגדולים (yesPlanet חיפה וראשון, סינמה סיטי רמת השרון וראשון) שלא קיימים בהם כורסאות עם כיוונון חשמלי, המזנון לא קיים או מצומצם מאוד, ותנאי ההקרנה לפעמים פחות טובים מהמצב הרגיל.
יש אולמות VIP שמשותפים לאולם רגיל (סינמה סיטי רשל"צ ואולם 1 בסינמה סיטי רמת השרון).
יש אולמות VIP נפרדים, שגם הם באיכויות משתנות (בשני הפלאנטים ובסינמה סיטי רמת השרון).
מהנסיון המצומצם שלי, ה-VIP לגמרי משדרג את חווית ההליכה לסרט (כל סרט), אבל אם מתייחסים לאספקטים של הצפיה בסרט בלבד (שהם רק חלק מכלל החוויה), צריך לברר לגבי ההבדלים מלמעלה.
אז בסינמה סיטי ראשון אין יתרון (יושבים בחלק אחורי של אולם משותף). לעומת זאת, בפלאנט בחיפה גם חווית הצפיה טובה יותר מהרגיל – גודל מסך אופטימלי יחסית למיקום ולגודל האולם, סאונד מצויין, ומושבים מאוד נוחים (הסתייגות: הייתי שם כשהמקום רק נפתח, יכול להיות שאם הוא לא מתוחזק ומופעל כיאות זה כבר לא המצב עכשיו).
לסיכום אם הדגש הוא רק על הסרט, כנראה שה-IMAX עדיף, אם מדובר על חוויה כוללת, ואולי אפילו על סרט שאמור להיות פחות מרשים מבחינת אקשן/אפקטים, אולם VIP עדיף.
בסינמה סיטי ראשל"צ זה לא באמת בחלק האחורי
אלא במרפסת, וזה לא כזה רחוק כמו שזה נשמע. דווקא מספק חוויה שקטה ואתה ממש לא מרגיש חלק מהאולם שלמטה.
הייתי בהקרנה ב6 וחצי בראשל"צ
המסך גדול, בהחלט יותר גדול ממסכים רגילים, אבל לא ענק. הסאונד באמת היסטרי לגמרי. כשיש מבט על כל המסך, זה די מרשים. סך הכול, אם הולכים לראות סרט בובמסטי, שווה לראות כבר באיימקס, גם אם זה לא שינוי מאוד גדול. וכמובן שזה האולם הכי טוב בארץ.
לא שווה את הכסף
כן, זה היה נחמד מאוד. אבל לא הרגשתי *כזה* הבדל מהמסכים הגדולים שבאיילון. אולי זו אפשרות נחמדה מדי פעם (מה שכנראה נכון, כי לא כל סרט יוצא באיימקס אחרי הכל…) אבל זה רחוק לכם או משהו, זה לא שווה את הטרחה. מה שכן, הפרסומת הזאת של איימקס לפני הסרט blew my mind. הרגשתי כאילו עוד רגע האולם יטוס לחלל.
לגבי איימקס אילת
זה איימקס אמיתי, כלומר גודל מסך סאונד וכו'?
ואם כן אז למה לא מקרינים שם סרטים מסחריים (כמו האביר האפל?)
זה איימקס אמיתי לגמרי
אבל אין להם עניין להקרין בו סרטים הוליוודיים. הוא לא פועל כמו קולנוע אלא כמו אטרקציה תיירותית: נוסעים עם הילדים לאילת, מבקרים במצפה תת ימי, בעיר המלכים ובאיימקס. מכיוון שמעט מאוד אנשים חוזרים לאיימקס פעם שניה או שלישית, אין להם אינטרס להחליף את מלאי חמשת הסרטים שהם מקרינים שם כבר הרבה שנים.
בנוסף, הבאה לארץ של סרטי איימקס (גלילי ענק ששוקלים טונות, מילולית) הוא יקר מאוד, מה שכנראה הופך את זה ללא משתלם. היה שם ניסיון קצר מאוד להקרין סרטים הוליוודיים, עם "צ'רלי בממלכת השוקולד", וכנראה שהוא לא הצדיק את עצמו.
למה חייבים גליל ששוקל טונות?
למה לא מביאים סרטים כקבצים ממוחשבים?
זה לא יותר טוב מגליל שעלול להפגע וכאלה?
כי האיימקס שם הוא לא דיגיטלי,
אלא מקרין סרטים מפילם; כי כרגע לא קיים פורמט של הקרנה דיגיטלית על מסך ענק כמו איימקס מקורי.
שאלה קטנה
איפה כדאי לשבת באולם?
באמצע,כמו שנוח בכל אולם קולנוע רגיל, זה בסדר? או שהמסך גדול מדי בשביל זה וכדאי לשבת קצת יותר מאחורה(מושבים 11,12 מתוך 16) או שדווקא בשביל לקבל את החוויה במלוא עוצמתה צריך לשבת קרוב,מתחת לשורה האמצעית?
המיקום בשורה 11 באמצע היה מושלם.
אני מניח שגם שורות 9 ו10 היו מעולות באותה מידה.
עניין של העדפה אישית, כמו בכל אולם, אני מניח.
מה שכן, אם נשארים כרטיסים רק בצד, זאת לגמרי לא בעיה. ישבתי בכסא האחרון (או הראשון) בשורה, וזה לא הפריע לצפיה בכלל.
לא הבנתי
כשאתה אומר שלא רואים את התמונה המאלה, זה אומר שהתמונה חתוכה? נגיד אם ראיתי את זה בקולנוע רגיל, התמונה חתוכה קצת?
התמונה בקולנוע רגיל מצומצמת ביחס לתמונה שרואים באיימקס.
(ל"ת)
לתשומת לב המזמינים
מסצעי ה1+1, לפחות זה של אמריקן אקספרס, לא תקפים באיימקס. זה הגיוני כשמדובר באולמות vip אבל קצת מרגיז כשמדובר במוצר טיפה יותר יקר כמו הכרטיס לאיימקס (יכלו לעשות הנחה של מחיר הכרטיס הרגיל, כמו שעושים עם תלת מימד).
ושאלה למי שהיה – מה יש במתחם חוץ מהקולנוע? יש משהו לאכול?
לא
הייתי אתמול, ורק הקולנוע פתוח שם. אין מה לעשות חוץ מלראות את הסרט. אין מסעדות, חנויות, כלום.
אני מאמין שבתוך כמה שבועות זה ישתנה.
(ל"ת)
לגבי הפסקות
בהקרנת האיימקס של TDKR יש הפסקה באמצע? אני ממש מקווה שלא.. איך אפשר לברר באילו הקרנות יש/אין הפסקה?
ראיתי אתמול באיימקס, ולא הייתה הפסקה
(ל"ת)
לא.
ביס פלאנט מעולם לא היתה הפסקה.
מדיניות האין הפסקות של הפלאנט גמישה משנדמה. כבר יצא לי להיות נוכח פעמיים בסרטים ממש ארוכים ביס פלאנט חיפה שכללו גם הפסקות. הראשון היה "אוסטרליה" (נדמה לי שהשני היה "בנג'מין באטן", אבל אני לא זוכר בודאות שזה היה הסרט).
זה מעודד; אולי אתקשר לקולנוע ואברר
(ל"ת)
כלומר המדיניות שלהם היא
הבה נעשה הפסקה בסרטים מחורבנים כדי שלקהל תהיה אופציה לברוח מהסרט מבלי להפריע למי שכן נשאר לראות
כן. אתה פרנואיד
סתם. אתה לא. הסרט מאד חשוך. וזה מוזר.
לפי מה שקראתי הבעייה היא ההמרה לdmr. אבל ככה בחר הבמאי.
ואני מאמין שהיו לרשותו מיטב הקולוריסטים בתעשייה.
אם אתה זוכר, גם באפל, בקריון, מאד הורגש שחלק מהפריים מלא וחלק לא.
אני חושב שזה לזכותו של הסרט שלא שמים לב וזה לא מפריע.
למה רוב המבקרים משמיצים את הארדי?
הג׳וקר היה פסיכופת מושלם. ככזה, היה ניתן לשמור על איזה מרחק רגשי ממנו.
ביין, כפי שכתבת, חכם. ומפחיד הרבה יותר בעיני.
ואם כבר מדברים על זה- אם אי אפשר להוריד את המסיכה, איך ביין אוכל ושותה?
אז מה הקולנוע הכי טוב בארץ כיום?
אני גר ברמת גן ותמיד נהנה מללכת לגבעתיים(שהוא מעולה! וריק והרבה יותר אינטימי מיס פלאנט), אבל יס פלאנט עדין יותר טוב. מסינמה סיטי בגלילות לא התרשמתי במיוחד, חוץ מהאווירה מחוץ לאולם.
לאחר שלאחרונה פתחו המון בתי קולנוע, חלקם במרחק קצר מאוד ממני, מעניין אותי מי הכי טוב מההבאים:
רב חן דיזינגוף החדש(יש מקום לכוס עכשיו? ואין יותר אולמות מסריחים בסגנון אולם 6 של פעם?).
לב דיזינגוף החדש(יש שם גם סרטים כמו האביר האפל ולא רק בסגנון לב שאני לא מתעניין בהם והבנתי שהוא עבר שיפוץ).
סינמה סיטי בראשון/גלילות.
יס פלאנט באיילון/ראשון.
גבעתיים(שאני כנראה אלך אליו כמעט תמיד בכל מקרה).
אחר(שבעת הכוכבים מספיק טוב? קריית אונו די גרוע אבל ריק, חוץ מזה אין משהו נגיש מהאזור שלי).
אשמח לדעת גם מי הכי טוב בארץ בכלל אבל יותר מעניין אותי באזור גוש דן.
אממ
סינמה סיטי בראשון נחמד, הרבה יותר טוב מגלילות שבו באמת אין לי מה לחפש. יס פלנט איילון לדעתי הכי טוב בארץ כי הוא בגודל המושלם, הוא יושב בתוך קניון שיש בו את כל סוגי החנויות וקפיצה קצרה לרמת החייל לכמה מהמסעדות הטובות באיזור.
יס פלנט בראשון טרם הייתי. גלובוסים ורב חנים מתים מבחינתי, נמאס לי להתאכזב. רק יס פלאנט / סינמה סיטי.
רב חן=יס פלאנט
זה אותה רשת, פשוט הם קוראים ככה לכל החדשים, יס רק נותנים להם חסות.
רב חן גבעתיים דווקא מעולה וכמעט ולא נופל מהפלאנט!
הבעיה העיקרית שלו זה שלמרות שהוא מקרין את הסרטים של כל החברות(בניגוד לדיזינגוף למשל), יש בו רק 7 אולמות אז יש בו תחלופת סרטים מהירה ביותר ולרוב אחרי חודש שהסרט מוקרן כבר אין אותו בגבעתיים.
רב חן=/=יס פלאנט
נכון שהם בבעלות זהה, אבל ההבדל במיתוג הוא לא רק בשם, אלא בסטנדרטים. כשאתה הולך לרב-חן כלשהו יכול להיות (אם כי לא בטוח) שתיתקל במסכים קטנים, אולמות שטוחים או מושבים בלי משענת ראש ובלי מקום לשתיה. בפלאנט – לא.
בכל הרב חנים שאני מכיר התנאים טובים
וגם מבפנים כל הרב חנים דומים מאוד *במראה*(ראה איך נראה גבעתיים לעומת יס פלאנט איילון מבפנים) ואפילו היה להם אתר זהה במראה עד לפני שבוע בערך.
מישהו יודע אם ברב חן דיזינגוף החדש יש מקום לכוס, משענות ראש ושאר התנאים שיש בסינמה סיטי, יס פלאנט וגבעתיים?
כן, ברב חן דיזנגוף יש מקום לכוס שתיה
וכורסאות כמו בפלאנט.
היית ברב חן ירושלים?
האולם היחיד בארץ שיותר גרוע ממנו הוא גלובוס ירושלים, וגם זה רק מאז שעברו לבנייני האומה, במלחה היה יחסית סביר..
במלחה היה איום ונורא.
ראה דוגמה:
http://www.fisheye.co.il/?p=10688&comNum=43993#li-comment-43993
ועוד אחת:
http://www.fisheye.co.il/?p=13225&comNum=245410#li-comment-245410
יכול להיות, ועדיין..
במשך ה5 שנים האחרונות שהקולנוע היה במלחה לא ראיתי שם מאות סרטים, אבל בטח יותר מ10(אני בן 20 כך שאלה לא היו השנים שבהן הלכתי לחברו כל שני וחמישי), לא זכור לי שהייתה פשלה כלשהי בהקרנה, להפך זכורה לי חוויה חיובית במיוחד, בייחוד מיעד סופי 4 שראיתי עם חבר בערך יומיים לפני שהמקום נסגר.
בגלובוס בבנייני האומה הייתי יותר פעמים מאשר במלחמה, ואני ללא זוכר שלוש הקרנות בלי טשטושים/פשלות, יכול להיות שסתם היה לי מזל טוב במלחה ומזל גרוע בבנייני האומה , אבל בעיקר מטעמי נוסטלגיה אני בוחר שלא להאמין בזה…
בגבעתיים יש הפסקות?
(ל"ת)
כבר איזה שנה שאין הפסקות
מבחינת תנאים הוא ממש דומה לפלאנט-כיסאות נוחים(אבל מתקפלים), סראונד ומסך גדול.
באסה. אני מכירה את הקולנוע והוא תחליף הולם ליס פלנט
אבל הפעם האחרונה שצפיתי בו בסרט היתה לפני שנתיים בערך, אז אין לי מושג מהם נוהלי ההפסקות שם בימינו. אוף, כבר קיוויתי שיש שם…
לגבי לב דיזנגוף - זה תלוי באולם.
יש את האולמות הישנים – 1 ו-2 – שמניסיוני אינם טובים. לפחות אחד מהם שטוח, גדול, לא נוח, עם מסך גבוה ורחוק ותנאים לא מדהימים. גם המיקום שלהם בעייתי. צריך ללכת פנימה ליתר האולמות כדי לקחת את הכרטיסים ואז לחזור דרך ארוכה בין הרבה אנשים.
מהאולמות החדשים יותר 5 למשל) יש לי ניסיון מצוין. ממש הרבה יותר טוב, והם כמעט לא נופלים ברמה מיס פלנט.
מישהו יודע מה ההבדל בין האיי-מקס של יס פלאנט ל-מקס שעשו בגלובוס?
הייתי בגלובוס ומאוד נהניתי. עשו גם קטע מגניב עם הוילונות השחורים ששמו בכניסה לאולם הרחב שתרם להרגשת ה- WOW כאשר נכנסת לאולם ורואים רק את השוליים העליונים והתחתונים של המסך ועדיין לא רואים את כולו.
לגבי עניין הכהות של הסרט, גם הרגשתי כך למרות שאני לא חושבת שיש מה להתלונן, נהניתי מהחשיכה אחרי שהורגלתי לצפות בקולנוע של יס באולמות קטנים עם מסך רחב כאשר אורות מאירים משני הצדדים, החשיכה כלל לא הפריעה לי והתאימה מאוד לסרט.
יש משקפיים מיוחדים לאיימקס
(כמו משקפי 3D) שצריך להרכיב אותם במהלך הסרט?
ויש פרסומות וטריילרים לפני הסרט באיימקס?
אני מניח שאין משקפיים,
כעיקרון איימקס זה "רק" מסך ענק וסאונד אדיר, אני לא רואה סיבה שיהיה צריך משקפיים.
לא יודע לגבי הפרסומות.
אין משקפיים מיוחדות
אם אתה רואה סרט רגיל, אין משקפיים. אם אתה רואה ב 3D, יש משקפי 3D.
יש פרסומות וטריילרים רגילים, וגם פרסומת מגניבה של איימקס של "חישוב אודיו ווידאו" עם כל מיני אפקטים יפים.
אולי תחזירו את ביקורת בתי הקולנוע?
באתר של פעם, לכל בית קולנוע היה בעמוד שבו רואים שעות הקרנה, ביקורת קצרה ומשעשעת על האולמות שבו כולל פרסומות, עומס, קהל, איכות, מזנון והפסקות. אני חושב שזה אחלה רעיון להחזיר את זה.
זה רעיון מעולה ובמצב הנוכחי אין לנו יכולת לעשות את זה.
(ל"ת)
לגבי הסאונד....
לא יודע למה, אבל בארץ יש מין סברה מופרכת כזאת שהסאונד בסרטים צריך להיות כזה שכשיש פיצוץ בסרט הצופים צריכים גם להינות מההדף…
צורם לי (מילולית) לראות בתי קולנוע שמשקיעים אלפי שקלים במערכת סאונד שלא מהעולם הזה ואז מחליטים להרוס הכל ולגמור על הצופים עם הווליום. וזה לא שאני לא אוהב ווליום.
כמי שעוסק בתחום הפוסט פרודקשן הנה כמה עובדות לחשוב עליהן:
1) באולפני המיקס של הסרט מנסים להגיע למצב שבו הרעשים והצלילים הקורים בסרט יהיו כמה שיותר דומים למציאות בחוץ – בעיקר בווליום. טיפות גשם למשל לא אמורות להשמע כמו ירי בנשק אוטומטי. פיצוצים לעומת זאת מוחלשים כד שלא נתחרש בטעות…
2) כיום רוב הסאונדים מושתלים לאחר הצילום (פוסט פרודקשן) וגם הרבה מהמלל (אם לא כולו) מוקלטים באולפן. מה שנותן את האופציה לשחק במקור הקול מבחינת חלוקה לרמקולים באולם.
3) שינוי קיצוני בווליום שנעשה בהקרנה יכול לגרום לאיבוד המיקס (יחסי הווליום) והרגשת הכיוון שממנו מגיע הקול.
עכשיו, מי שראה את עליית האביר האפל באיימקס בראשון (בניגוד למקומות אחרים) יוכל אולי להזכר שהרעשים בתדרים הגבוהים- זכוכיות מתנפצות, יריות, עליות של המוסיקה -כולם נשמעים כמעט אותו הדבר.
בכל פעם שביין מדבר הוא נשמע כמו הקריין של הסרט. ולא, זה לא בגלל המסיכה… הוא גם נשמע כאילו הוא נמצא בתחתית המסך.
יש עוד הרבה דוגמאות אבל אני לא רוצה לספיילר. הכל (כמעט) קורה כתוצאה מווליום היסטרי שמתאים אולי למועדונים ומסיבות אבל לא לסרטים.
אני מקווה שיהיה אפשר לשים לזה סוף מתישהו
ואוף טופיק: גם אני כמעט שלפתי נשק ויריתי במפעילי סלולריים למיניהם.
מסכימה מאוד עם הפסקה הראשונה
לגבי איזון בסאונד, בקולנוע זה לא מפריע, אבל כשצופים בסרטי אקשן בבית זה נורא! יוצא שכל השחקנים מדברים בלחישה (מזל שיש תרגום…) או שהאפקטים מושמעים בעצמת קול מחרישה; האפשרות השלישית (שאנחנו מיישמים בלית בררה) היא לשבת עם השלט ביד ולשנות ידנית, אבל היא די מתישה.
חשד
האם ייתכן שחיברתם שני רמקולים ליציאה של 6 רמקולים (5.1), וכיוונתם את הסאונד ל-5.1?
מה שאת מתארת נשמע אופייני למצב כזה – אתם שומעים חזק את רעשי הרקע ולא את הדיבורים, משום שרעשי הרקע מושמעים ברמקולים הצדדיים המחוברים, בעוד שהדיבורים אמורים להישמע ברמקול האמצעי שאינו מחובר.
אני יודעת שזה כנראה בלתי נתפס כאן באתר
אבל לא לכולם יש מערכת רמקולים חיצונית בסלון. כן כן, אחדים מאיתנו צופים בטלוויזיה, ב-DVD ואפילו בבלו-ריי (רחמנא ליצלן) דרך הרמקולים של הטלוויזיה…
אל תגלי לאף-אחד
אבל גם אני צופה לא פעם בסרטים דרך הרמקולים של הטלוויזיה, או אפילו של המחשב, רחמנא ליצלן. ואין לי את הצורך הזה להגביר ולהחליש כל הזמן. אין הצדקה לכך שתצטרכי לעשות את זה.
מה שאמרתי עדיין תקף. גם בצפייה ב-DVD בטלוויזיה לפעמים הרמקולים של הטלוויזיה משמיעים את תפקיד הרמקולים הצדדיים בלבד, בעיקר כאשר מחברים את הטלוויזיה ל-DVD באמצעות כבל AV, וב-DVD הכבל מחובר ליציאה של ה-5.1.
אז שווה לך לבדוק. אולי הבעיה תיפתר.
תודה על הטיפים, אבל אנחנו צופים דרך המחשב
(כדי להימנע מבעיות אזורים מעיקות קנינו מחשב עם כונן בלו ריי) והוא מחובר לטלוויזיה באמצעות כבל HDMI.
מה שרצוץ כתב(ה?) מתאר את הבעיה בד"כ
אם זה לא המצב אצלך קשה להעריך מה זה.
נסה לחבר את השקע אוזניות של המחשב בעזרת כבל RCA לטלויזיה (ברובן יש כניסה כזאת- שקע אדום ולבן בד"כ) ותבדוק שהנגן אכן מנגן בסטריאו ולא ב5.1.
כואב לשמוע על אנשים שלא יכולים להנות מסרט טוב בבית רק בגלל בעיה כזאת. בכל אופן זה לא מה שקורה באיימקס…. שם הבעיה פחות משמעותית אבל עדיין מעצבנת
אם אתה צריך עוד עזרה – דבר.
אין לי כבל מתאים וגם לא רצון להתחיל להתעסק עם זה
אבל ננסה לשחק עם ערוצי הקול בפעם הבאה, אולי זה יעזור. תודה (ואגב, לא ברור שאני אשה מחילופי הדברים לעיל?).
מותר לנשים לכתוב תגובות באתר?!
במדינה שמורידים דמויות נשיות משלטי חוצות לא תיארתי לי…
סליחה
אנא עצתכם
קראתי את כל התגובות ועדיין לא החלטתי מה לעשות:
אני מתכנן ללכת מחר עם זוגתי ל"עלייתו של האביר האפל". אנחנו מתגוררים בנתניה.
שאלתי היא:
האם אולמות הקולנוע בנתניה טובים מספיק או שכדאי להתאמץ מעט ולהרחיק לאולם בעיר אחרת (יס פלאנט ברמת גן, האיימקס בראשל"צ וכד')?
אודה לעזרתכם.
אתם בעד או נגד הפסקות?
מבחינת תנאי ההקרנה, גלובוס נתניה הוא קולנוע לא רע, לפחות בפעמים שבהם יצא לי לדגום אותו. הבדל משמעותי אחד בינו לבין הפלאנטים הוא שבו יש הפסקות בסרטים. מכיוון שמדובר בסרט ארוך מאוד, יש אנשים שמעדיפים שתהיה הפסקה, ובמקרה כזה עדיף לבחור בגלובוס. אם אתם לא אוהבים הפסקה – לכו לפלאנט.
תודה רבה
מבחינתי אין בעיה לשבת גם 3 שעות רצוף. חברתי היא הבעייתית בנושא….
בכל אופן תודה על העצה. גלובוס נתניה איט איז.
אולם האיימקס בראשון לציון הוא מעולה. אבל אינו איימקס
אמיתי.
ראיתי שם אמש את "עלייתו של האביר האפל" וזו היתה הקרנה משובחת ביותר, בוודאי המקום הטוב ביותר בארץ לצפות בסרט שצולם באיימקס, אבל… זה לא איימקס אמיתי. המסך גדול, אבל לא גדול מספיק, והשיפוע שיפועי, אבל לא יותר מאשר בפלאנטים אחרים.
שני היתרונות היחידים לצפייה בסרט איימקס (כלומר כזה שצולם כך במקור – או שסצינות מסוימות צולמו באיימקס) במקום הזה הם:
1. הסאונד האדיר (איימקסי לכל דבר)
2. הפריים הגדול יותר של התמונה בסצינות האיימקס (ובהאביר האפל יש לא מעט מהן).
מעבר לכך, ההבדל בינו לבין האולמות בפלאנט איילון, הקולנוע הקרוב לביתי, הוא לא גדול.
כמי שראה כבר מספר סרטים בהקרנת איימקס (אמיתית, מפילם 70 מ"מ) בארה"ב ואוסטרליה, אני יכול להעיד שההבדל בין האיימקס הדיגיטלי (המשובח כשלעצמו) לאיימקס אמיתי הוא עצום.
הקרנת האיימקס הטובה ביותר שראיתי (לסרט עלילתי) היא מן הסתם ההקרנה של "אווטאר" בגירסה המורחבת באיימקס של סידני, אוסטרליה, שנחשב לאיימקס הגדול בעולם. שם ממש נשאבתי לתוך הסרט, התמונה מילאה כמעט את כל שדה הראייה, והחוויה היתה מהממת.
האיימקס של ראשון, לעומת זאת, מעניק חווית צפייה משודרגת, ואני בוודאי אשוב אליו לסרטי איימקס נוספים, אבל לא מעבר לכך.
מישהו ישב באיימקס בכסאות בצד?
המפה של האולם יש טור של כסאות זוגיים משורה 10 עד 15 בצד שמאל. מישהו ישב שם ויכול להגיד אם כדי להזמין בכסאות באלה?
לא ישבתי בכסאות האלה,
אבל כמו שכתבתי קודם – ישבתי בכסא הקיצוני ביותר בשורה אחרת, וזה לא הפריע לצפיה בכלל. נראה לי שגם בכסאות הצדדיים עוד יותר האלה לא תהיה בעיה.
משהו שלא קשור לאיימקס
עם כמה שזה נחמד לראות מבנה ענק כל כך שמוקדש כל כולו אך ורק לקולנוע, לדעתי יס פלאנט הלכו רחוק מדי. במיוחד עכשיו כשהמסעדות עוד לא נפתחו. מכל עבר (במתחם עצמו) שמעתי "וואו, אין מה לעשות פה". והWOM, לפחות בקרב חברים שלי, הוא שלא שווה ללכת לשם אלא אם כן מגיעים 10 דקות לפני הסרט והולכים 10 דקות אחריו. זה בעייתי במיוחד עבור מי שאין ברשותו מכונית.
אתה מעדיף שהסרט לא יוקרן בכלל באיימקס?
(ל"ת)
מה הקשר לאיימקס?
התלוננתי שחוץ מלהיכנס לסרט ולצאת ממנו, אין באמת מה לעשות שם במתחם. הכי גרוע- אין איך להעביר את הזמן. לא ביקשתי קניון סטייל הסינמה סיטי, אבל חנות פה, חנות שם, אטרקציונת, משהו. אפילו המסעדות כרגע לא פתוחות ככה שלהגיע שעה לפני הסרט הייתה החלטה מאוד לא חכמה.
אבל אם בית הקולנוע היה נפתח יותר מאוחר
ביחד עם כל החנויות והמסעדות, ההקרנות של הסרט באיימקס היו נפתחות ביחד איתו, יותר מאוחר (אבל כנראה הסרט עדיין היה מוקרן, בניגוד למה שכתבתי בהודעה הקודמת). אז אני שאלתי אם אתה מעדיף אם היס פלאנט היה נפתח מתי שיהיה כולו גמור, אבל ככה תאלץ להמתין בכדי לראות את הסרט באיימקס.
מן הסתם, עדיף איימקס
אבל:
א. אני מעדיף שיהיה איימקס, מצד שני למה לא גם איימקס וגם מסעדות? נראה שהמסעדות על סף פתיחה, הן כבר מוכנות ויש בפנים עובדים, החבר'ה האלה ידעו הרבה זמן מראש מתי המקום ייפתח, לא יכלו להיערך בהתאם?
ב. גם אחרי שהכול ייפתח, המקום עדיין ירגיש ריק. לא רק שאין חנויות, מסאג'ים, פדיקורים של דגים, סימולציות של רכבות הרים, גם אין מסעדות שמתאים לקחת מהן אוכל ולשבת בצד, רק כאלה שצריך להקדיש להם זמן ו,טוב, טיפ (זה לפחות הרושם שאני קיבלתי). אני מאוד מקווה שיהיה איזור של כיסאות ושולחנות כלליים ובלתי מחייבים.
בשורה התחתונה, אין הרבה מה לעשות שם. ולכן יש סכנה של שיעמום אם אתה מצפה לשהות במקום מעבר לזמן של הסרט.
מש"א
היום הייתי, והיה לי נורא חבל, כי מצד אחד אהבתי מאוד את האיימקס, מצד שני.. אין באזור שם כלום. ועוד על זה, האזור סביב הקולנוע, קטן מאוד, שאפילו אם הם רוצים להגדיל מעבר אין ממש לאן.
למרבה האירוניה מתחם המסעדות הקרוב ביותר הוא...
הסינמה סיטי.
אה?
יכול להיות שלא הבנתי אותך, אבל ראית כמה שטח פנוי יש מסביב לסופרלנד והיס פלאנט?
יש שם שטח עצום ועומד להיות שם אמפיפארק, פארק מים כלשהו ועוד כמה אטרקציות קטנות, וכל זה לא קרוב לנצל אפילו חצי משטח החולות שם.
הניסוח שלי לא היה ממש ברור.
כוונתי הייתה שהם לא יכולים 'לחבר' את היס פלנט למשהו נוסף, מכיוון שמצד אחד יש אגם, ומצד שני יש חניון, כך שאם יקימו בחולות משהו (שאגב, אין שום סימן לבנייה כלשהי), הוא לא יהיה מחובר בצורה נוחה.
איך מזמינים לזה כרטיסים?
דרך האתר של סינמה סיטי לא אומרים איזו הקרנה זו..
יש דרך ספציפית, או שידוע מספר האולם המדובר?
האולם נמצא ביס פלאנט, לא בסינמה סיטי.
(ל"ת)
Let me Google that for you
http://www.yesplanet.co.il/imax
silly me, תודה רבה
(ל"ת)
דבר אחד אני לא מבינה
למה במוצ"ש אין בכלל הצגות של האביר האפל באיימקס בערב?
יש רק שתי הצגות לאורך היום, ב-12:00 וב-16:00.
אני מחכה לזה כבר שבוע, ממש מאכזב
9 באב
(ל"ת)
באסה. תודה!
(ל"ת)
שאלות טכניות - פורמטים דיגיטליים
אז מה בעצם הרזולוציה של האיימקס הדיגיטלי הזה? 2K? 4K? הנתונים האלה גלויים בכלל?
ובעצם, מה הרזולוציה של הקרנות דיגיטליות "רגילות" בימינו, האם היא יותר מה-1080p של הבלוריי?
ולמה ההקרנה באיימקס הדיגיטלי היא משני מקרנים בו-זמנית? זה כדי לקבל תאורה חזקה יותר או שיש פה גם עניין של איכות? איך בכלל מסנכרנים שני מקרנים שיקרינו מדוייק על אותו המסך בלי לקבל מריחות וירידה באיכות?
תשובות, בקצרה:
– הרזולוציה של Imax Digital היא 2k. קשה למצוא את הרזולוציה המדוייקת, אבל מהנתונים שמצאתי, כל אולם IMAX Digital משתמש בזוג מקרני 2K של Christie. כמו שהנחת, השימוש בשני מקרנים הוא רק בשביל להגביר את הבהירות של התמונה המוקרנת. הם מקרינים בדיוק את אותה תמונה.
– לגבי הסינכרון – שאלה טובה. IMAX מתחילים עכשיו להחדיר מערכת הקרנה מונחית לייזר (כי מסתבר שאנחנו בשנות ה-50, ולייזר נחשב למשהו חדשני), אבל אני לא יודע לגבי איך זה מתבצע עכשיו.
– הרזולוציה של הקרנות דיגיטליות סטנדרטיות בקולנוע גם היא 2k. במספרים, מדובר ב-2048X1080, שזה מעט יותר מ-Full HD, שעומדת על 1920X1080.
אצטט/אמחזר את סטטוסי מהפייסבוק:
אלא אם אתם גרים בסביבה (*או זכיתם בכרטיס זוגי מטעם עין הדג) אין סיבה להגיע במיוחד לאיימקס ביס פלאנט ראשל"צ. גודל המסך ואיכות האולם לא מתעלה על האולמות הגדולים ביס פלאנט איילון או בסינמה סיטי גלילות/ראשל"צ. הסאונד שם מצוין אבל לבדו הוא איננו סיבה מוצדקת להטריח עצמכם עד לשם, לפחות עד שלא יקימו איימקס אמיתי, כזה שמגיע על פילם 70 מ"מ.
ואוסיף –
זה לא שחוויית הצפייה שם פגומה (אם כי אפשר לנטפק שכל עוד זה איימקס דיגיטלי אז כן מדובר במוצר פגום/משונמך), להיפך, חוויית הצפייה שם נהדרת. המסך גדול, התמונה חדה, הכסאות נוחים, השיפוע תלול ואף אחד לא מסתיר והסאונד משובח. אבל אנחנו לא ב-2002, רגע לפני פתיחת הסינמה-סיטי. אנחנו ב-2012, ראינו והיינו באולמות משובחים בפלאנט באיילון ובסינמה-סיטי (בעיקר בראשל"צ, כבר פחות בגלילות) והאיימקס במתכונתו הנוכחית לא מביא ערך מוסף ששווה את זמן ומחיר הנסיעה ואת מחיר הכרטיס. אם אתם באיזור ובא לכם לצפות שם בסרט, לא תתחרטו. אבל אין טעם להטריח עצמכם במיוחד.
באיחור משהו
איימקס אמיתי או לא, זה אולם הקולנוע הטוב ביותר בישראל. זה לא שבפלאנט בגלילות או בסינמה סיטי בראשל"צ אין אולמות טובים, אבל אין מקום להשוואה. אפילו ההשקעה בפרטים עם הסמל של באטמן שהוקרן לצידי המסך, שאני לא יודעת אם הוא ייחודי לאיימקס או גימיק של הפלאנט בכולם.
כנראה שלנסוע במיוחד מחיפה או מירושלים לא יהיה שווה את זה, אבל מרוב אזור המרכז זו נסיעה סבירה ואני לפחות עבור סרטים גדולים ומרשימים ויזואלית שאני מטריחה את עצמי לקולנוע עבורם פעם בחודש-חודשיים, חושבת שההפרש במחיר והמאמץ מצדיקים את הענין.
האיימקס כשהוא איימקס (מזויף, לא מזויף, הכוונה כשהתמונה מלאה על המסך) מופלא וגם בלי זה התמונה חדה ויפהפייה. והסאונד. וואו. הסאונד באמת עשה לי את החוויה, כשהצלחתי לקלוט ולהנות בו זמנית מהפסקול, מהאפקטים ומהדיבור ולא להרגיש שאני מפסידה שום דבר.
אבל מה שבאמת הכי אהבתי בפלאנט החדש: זה לא קניון שיש בו קולנוע, זה קולנוע שיש בו גם קניון.
עכשיו בשלב שלפני הפתיחה זה בולט במיוחד כששום דבר מסביב עוד לא פתוח, אבל גם בהמשך לדעתי החוויה לא תשתנה, כי קומת הכניסה מוקדשת נטו לקולנוע ואני לא רואה איפה יכולות להיכנס שם מסעדות.
אולם גדול ומזמין, קופות במקום שהן אמורות להיות בו (למרות שיש מעט מדי ורחוק מדי מכונות בשירות עצמי לכרטיסים מוזמנים), מזנון במקום שבו הוא אמור להיות בו.
זה בדיוק ההיפך מהסיבה שאני כ"כ לא אוהבת את סינמה סיטי ראשל"צ. בגלל שהוא קרוב אלי אני לא מוותרת עליו לגמרי, אבל אין גרוע מלנסות לפלס את הדרך בדרך לסרט בין מאות עוללים שמחכים בתור למקדונלדס, או בגירסה המבוגרת יותר לטמפל בר. ביציאה זה פחות מפריע.
הטענה היחידה שלי לפלאנט חוץ מחולות ראשון הסובבים (ואם הם קוראים כאן, למרות שאני בספק, ראו בזה פניה נרגשת): השירותים מתחבאים או אחרי שכבר בודקים כרטיסים, או בקומה השניה או השלישית במדרגות. והשירותים עצמם גיהנום. יש מעט מידי תאים, תור מפלצתי בכניסה והכי גרוע: אקוסטיקה נוראית.
עכשיו תשאלו, מה לאקוסטיקה ולשירותים למען השם? או. בשירותים של הפלאנט החדש יש מכשיר מייבש ידיים, מהסוג שמכניסים אליו את הידיים ועושה רעש של מטוס סילון. הרעש המאוד חזק של המכשיר בתוך חדר סגור באקוסטיקה נוראית ואקו כואב באוזניים, פיזית.
נ.ב
רד, תודה על ההערה על המיקומים! באמת רואים טוב מכל מקום. כמעט ויתרתי כשראיתי שבשורות הביניים נשאר רק בצד, אבל סמכתי על ההערה שלך ולקחתי שורה 10 במקום שבאינטרנט נראה די בצד, 18-20. מיקום מעולה. כחובבת צפייה מרחוק הייתי לוקחת אפילו עוד שורה-שתיים למעלה.
לזכות יס פלנט לב המפרץ ייאמר שיש המממון שירותים
יש כמה חדרי שירותים במתחם, בולטים וקרובים לכל אולם, עם שפע תאים (מעולם לא חיכיתי שם בתור) ואפילו הריח נעים. החיסרון היחיד הוא שהם לא השקיעו במגבות נייר אלא רק במייבשי ידיים (ולא מהזן החדיש והמהיר שאשכרה מייבש בזמן סביר) אז אני תמיד מוותרת על הייבוש… יוצאת לכיוון האולם ומנערת ידיים במרץ, לרוב עד שאני מתיישבת בכיסא הן כבר יבשות.
אבל אין ביציאה מהאולמות
אתה יוצא מהאולם ליד הקופות, ולא נותנים לך לחזור לשירותים הנקיים של הקולנוע. אתה צריך ללכת חצי קניון לשירותים שבד"כ מסריחים. לעיתים נדירות יש סדרן נחמד שנותן לך לצאת מהדרך שבה נכנסים לאולם, ואז מגיעים לשירותים של הקולנוע.
בפלאנט לב המפרץ
אם יוצאים דרך היציאה הרגילה ואז חוזרים לכניסה הראשית, מראים את הכרטיסים ומבקשים בנימוס הם תמיד נותנים להכנס לשירותים. וזו רק עוד סיבה אחת מרבות לחבב אותם מאוד.
תמיד נתנו לי כשביקשתי
ולרוב אין שם סדרנים כמעט… השבוע כשהיינו שם נשארנו אחרונים כשהכתוביות עלו ויצאנו תוך כדי בזמן שהסדרן היה עסוק בלנקות, אז יצאנו מהכניסה בעצם כדי ללכת לשירותים. זה לא עניין אותו, אף אחד לא אמר לנו כלום, וכשיצאנו דרך הכניסה למתחם לא היינו היחידים וגם שם אף אחד לא אמר מילה.
ברוב הפעמים שהייתי שם היה סדרן בכניסה,
וכשביקשתי ממנו הוא לא הסכים.
אנסה את מה ששופל אמר בפעם הבאה.
כנראה שאתה נראה כמו מישהו שהולך להיכנס לעוד סרט.
לי תמיד מסכימים לצאת…
הטריק הוא לחכות שרוב מהאולם ייצא, אסור להם להוציא מישהו מהכניסה אם עדיין לא כולם יצאו.
בעיית חדות התמונה
הסאונד באיימקס אכן יוצא מגדר מהרגיל, גודל המסך מספק ונוח… אבל דוגרי חוסר חדות התמונה בסצנות שלא היו מצולמות במצלמת איימקס אמיתית (סצנות חסרות אקשן) ממש הפריע לי. זה הרגיש לי פתאום כמו סרט פילם ולא דיגיטלי. עד כדי כך הייתי בשוק מהטישטוש המוזר מעט של התמונה, עד כי התחלתי לחפש במסך הוכחות לכך שזה פילם ובעצם עבדו עליי.. דהיינו, התחלתי לחפש "בועות" על המסך! עוד מישהו נתקל בבעיה הזו? ובינינו – את סצנות האקשן הקשות לצילום צילמו במצלמת איימקס ואת הסצנות הרגילות עם הדיאלוגים הפשוטים התעצלו לצלם באיימקס? איפה ההיגיון?! לדעתי צריך לצלם סרט שלם במצלמה המשוכללת או לא לצלם בכלל בעזרתה. זה סתם מעצבן כמעט כמו ברמה של סרט תלת-מימד שאתם הולכים לראות בקולנוע ופתאום מופיע "בלון מידע" בקצה המסך שאומר שבסצנה הזו אפשר להוריד את המשקפיים.
אני גם שמתי לב לזה שהתמונה טיפה מטושטשת בקטעים שלא צולמו באיימקס,
אבל זה לא הפריע לי עד כדי כך. כלומר , האיכות לא היתה שונה מהקרנה דיגיטלית רגילה על גודל כזה של מסך , נראה לי .
וממה שידוע לי המצלמות איימקס מאוד רועשות ולכן לא משתמשים בהם לסצינות דיאלוגים , או לרובם לפחות , כדי שיוכלו להשתמש בסאונד המקורי שהוקלט בסט , ולא יצטרכו לשחזר אותו אחר כך .
רד על האיימקס
כולל ההסברים הטכניים הנדרשים תמיד והמעניינים:
http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/390/257.html?hp=47&cat=308&loc=68
(לא ראיתי שלונקק עד כה)
מעניין מאוד! תודה
לרד על הכתבה ולך על הלינק.
איימקס אמיתי? למי?
גם סינמה סיטי ראשל"צ מתהדרים ב"איימקס" ל"אביר האפל". זה נכון? מה ההבדל בינם לבין יס פלאנט? תודה
בסינמה סיטי אין איימקס.
אם הם טוענים שהם מקרינים איימקס (ואני לא ראיתי פרסום כזה) הם משקרים.
מערכת הסאונד החדשה - בישראל
ב"יס פלאנט" יש שלטים של "אורו 3D". מה זה, ולמה זה טוב (אם בכלל)?
אז ככה: עד היום, הסאונד בבתי הקולנוע המתקדמים היה דולבי דיגיטל, שזה אומר 7 ערוצים + סאב וופר. ככה הסאונד הקיף אותנו מכל הצדדים: ערוץ אחד מקדימה, 3 ערוצים מימין (מלפנים, באמצע ומאחור) ו-3 ערוצים משמאל (כנ"ל). ככה יכולנו לשמוע צלילים שונים בריבוע שמסביבנו.
מסתבר שיש סטנדרט חדש למיקס סאונד, שנקרא "אורו 3D". במקום 7 ערוצים יש בו 11 ערוצים. חלק מהרמקולים נמצאים בו בגבהים שונים, וזה מאפשר לסאונד להמחיש גם גובה.
אין הרבה בתי קולנוע בעולם שכבר התקינו את המערכת החדשה הזו, אבל "יס פלאנט" מסרו שהם התקינו אותה בראשל"צ בשלושת האולמות הגדולים שלהם: 7, 10 ו-11. הם אומרים שהיא מתאימה רק לאולמות גדולים. ניאלץ להאמין להם.
מה זה נותן? לא ברור. לא שמעתי את האפקט. מי שמיהר להשתמש בו זה ג'ורג' לוקאס (כמובן), שהוציא גרסה של "זנבות אדומים" במיקס אורו 3D. ניאלץ לחכות כדי לראות (או לשמוע) אם ניתן לחוש בהבדל.
כל תוספת לחוויית הצפייה בישראל צריכה להתקבל בברכה. רק שלא יוסיפו למחיר הכרטיס בגלל שיש "תלת מימד" בשם.
הפרטים מ"סינמקופ":
http://blog.orange.co.il/cinemascope/?p=10578#more-10578
אכן טוב לדעת,
אבל למה בדיוק זה טוב, כרגע?
לא הצלחתי למצוא התייחסות לשום סרט חוץ מ-"Red Tails" (שממילא לא הוקרן בארץ) שמשתמש ב-Auro3D. כרגע זה נראה כמו פורמט ללא סרטים.
ככה זה, תמיד מישהו צריך להיות הראשון
גם הקרנה ב-48 תמונות לשניה לא היתה בעבר, ועכשיו מתחילים להפיק סרטים כאלה, בשאיפה ליצור סטנדרט חדש.
הוליווד מנסה להמציא עוד ועוד סיבות לגרום לאנשים להעדיף את הקולנוע על פני צפייה בבית. תלת-מימד, איימקס, מהירות הקרנה, ועכשיו הגיע גם תורו של הסאונד.
אגב, ייתכן שיש כאן עוד תמריץ למי שיוצר את הסרטים. אחרי הכל, דווקא מיקס סאונד זה לא החלק היקר של הפקת הסרט. הוספת 4 ערוצי שמע בשביל לשפר את חוויית הצפייה נשמעת כמו עסקה טובה לאולפנים.
האם מתחם המסעדות כבר נפתח?
(ל"ת)
כן
(ל"ת)
"זכרון גורלי" באיימקס
החל מיום ראשון הקרוב (למה יום ראשון דווקא? אין לי מושג) מוקרן "זכרון גורלי" באיימקס בראשל"צ, במקביל להצגה יומית של "עלייתו של האביר האפל". למרות החסרונות הרבים של הסרט, זה נראה לי כמו סרט טוב לחוות באיימקס. אשמח לשמוע חוויות של צופים שיתנסו בזה.
חלקית אוף טופיק
הכינו גירסאת IMAX ל"שודדי התיבה האבודה" ויש אפילו טריילר:
http://www.youtube.com/watch?v=iVafAz78A08
הסרט יוקרן ב-IMAX למשך שבוע, ב-7-13 לספטמבר.
מה הסיכויים שנזכה לראות את זה בארץ? יש דרך לברר עם יס פלאנט? ניסיתי כמה פעמים בעבר ליצור איתם קשר מהמייל שבאתר, והם בחיים לא ענו.
אתה בטוח שזה לא פרודיה? (נגיד באתר של איימקס אין שום התייחסות לגרסה כזאת, בעבר בהווה ובעתיד)
http://www.imax.com/movies/m/indiana-jones-and-the-raiders-of-the-lost-ark-the-imax-experience/