סווגו תחת: רגשות אשם. אני אמור לתמוך בקולנוע ישראלי, לא? אז למה כל טריילר לשטות של טים ברטון או סרט אנימציה של דרימוורקס מקבל כאן פוסט, בעוד שטריילרים לסרטים ישראליים – כמעט לעולם לא?
לא שאני מתנער מאחריות, אבל חלק מהסיבה היא שבארץ עדיין לא ממש למדו לשווק, או לפחות לא לשווק לאינטרנט. כשיוצא טריילר לסרט הוליוודי מעניין, הוא יגיע אלי – ל-RSS, ליוטיוב, לפייסבוק, ווטאבר – בתוך דקות. בארץ, כשכבר טורחים ליצור טריילרים ולהעלות אותם לרשת, לפעמים לא טורחים לספר על זה לאף אחד, וכבר כמה פעמים גיליתי על טריילרים מעניינים למדי באיחור, כשהם כבר לא היו חדשים.
אז למען השלמת הפערים, לפניכם כמה טריילרים לסרטים ישראליים מהשבועות האחרונים (הטריילרים מהשבועות האחרונים, לא הסרטים).
ההתחלפות
"ההתחלפות" של ערן קולירין ("ביקור התזמורת") הוא כנראה סרט קשה לשיווק, כי הוא נחשב ל"פסטיבלי" מאוד – שקט, איטי, לא בהכרח ברור. בתנאים האלה, נראה לי ששני הטיזרים המוזרים/משעשעים האלה עושים עבודה טובה.
1.
2.
הערה אחת: אני יודע שאני רגיש מדי לנושא הזה, אבל: Arial?! נפלתם על השכל?!
אנחנו לא לבד
הסרט הנחמד הזה כבר מוקרן מזה שבועיים, כפי שבוודאי יודע כל מי שביקר בדיזנגוף סנטר. הסרט צולם ברובו בדיזנגוף סנטר, ובאופן הולם, עכשיו הסנטר מלא בפרסומות לסרט. זה היה יכול להיות מסע שיווק מנצח אם הסרט רק היה גם מוקרן בדיזנגוף סנטר. הוא לא. הסרט מופץ על ידי יונייטד קינג, לא קולנוע לב, לכן אתם צריכים לנסוע לסינמה סיטי כדי להתרשם מיופיו של הדיזנגוף סנטר. איזה פספוס.
אורחים לרגע
לא מתחכם, מבהיר על מה הסרט ונראה חמוד (וגם הטיפוגרפיה סבבה). ככה צריך.
רוק בקסבה
בעיה: ברגע שאתה מראה בסרט, או בטריילר, חיילים ישראליים ופלסטינים, לא חשוב מה יקרה מאותו רגע. הקהל כבר יינעל על התגובות האוטומטיות. או שיגידו "הנה עוד סרט חשוב על הכיבוש המשחית", או שיגידו "הנה עוד סרט שמאלני שמשמיץ אותנו", וחלק יעשו "אה. פוליטיקה", יתעלמו ויעברו הלאה, וגם עם טרקטור וכלורופורם לא תצליח לשכנע אותם ללכת לסרט.
אבל בתוך שניוות בודדות, הטריילר ל"רוק בקסבה" בכל זאת מצליח להיראות שונה: הוא מצולם כמו סרט אקשן הוליוודי. לרגע כמעט שהשתכנעתי שזה יכול להיות ה"מטען הכאב" הישראלי, כזה שיגרום לסכסוך להיות קולנועי.
ואז התחיל השיר.
נו. פאקינג. באמת.
יודעים מה, אני מסיר את התנגדותי מקודם: תשתמשו ב"אריאל" כמה שאתם רוצים, רק אל תגעו ב"עולם מטורף". אלוהים אדירים, לא יאומן כמה שאני יכול לשנוא שיר שאני כל כך אוהב. זה היה נפלא ב"דוני דארקו". זה הסריח מפלגיאריזם ב"איים אבודים". זה היה די מגוחך, אבל לפחות זכיר, בטריילר ל"Gears of War". כל שימוש מעבר לזה הוא כבר בגדר קלישאה בלתי נסבלת. רוצה שיר שקט על רקע זוועות מלחמה? סבבה. בחרו שיר אחר. כל שיר אחר שבעולם. עזבו כבר את "עולם מטורף", באמא שלכם.
חבל, כי הסרט באמת עשוי להיות מעניין. מישהו רוצה לפתוח קיקסטארטר למען מימון עריכת טריילר חדש ל"רוק בקסבה"? אני שם 20 שקל.
הטריילר האחרון
יש מילה אחת שיכולה לתאר אותו, ואין לה פירוש בעברית. CORNY!
"נדוש", לא?
(ל"ת)
משהו שמנסה להיות מגניב
ונכשל באופן מביך למדי.
נדוש נכון לגבי הקטע השני עם השיר, אני דווקא דיברתי על ההתחלה.
תירסי
ואני מסכים עם רד בקשר ל'עולם מטורף'. זה שיר יפה שאני גם ממש אוהב, אבל באמת משתמשים בו יותר מדי, אפילו בחדשות לפעמים אני שם לב (כנראה יש להם מאגר שירים שחוקים לכתבות 'סוחטות דמעות', השיר הנ"ל נמצא שם יחד עם 'הללויה' של ג'ף באקלי ונעימת הנושא של 'רקויאם לחלום').
וגם כאן – http://www.youtube.com/watch?v=043cziu6c2s
או משומן בשמן תירס.
לגבי הקליפ מ"קליבלנד" ששמת, הרבה זמן לא צחקתי ככה!
לטובת גארי ג'ולס
הייתי ממליץ ליוצרי "רוק בקסבה" לנסות את השיר הזה במקום:
http://www.youtube.com/watch?v=7DbFYsi9iSg
אני הייתי ממליץ על "Civil War" של ג'אנס נ' רוזס:
http://www.youtube.com/watch?v=E9VhD4SccSE
או על "Paint it Black" של רולינג סטונס (מתאים, לטעמי, לכל סרט מלחמה אשר מתרחש אחרי שנות ה-50):
http://www.youtube.com/watch?v=Q9DDpmyPZZA
או, אם אתם כבר בקטע של לשים שיר מגניב בטריילר אשר קשור לערבים ולמלחמות, הייתם שמים מטאל אוריינטלי:
http://www.youtube.com/watch?v=0R3v-cbQQm4
דעתי על הטריילרים לסרטים שעוד לא יצאו:
"ההתחלפות" – מעניין. נראה כמו צ'ראלי קאופמן פוגש את ג'ייסון רייטמן בתל אביב. דוב נבון נראה טוב מאוד (מבחינת המשחק, לא מהבחינה שאתם חושבים עליה).
"אורחים לרגע" – לא הג'ונו הישראלי שחבתי שהוא יהיה עקב התקצירים, אבל נראה מקורי, חמוד והשחקנים הראשיים עושים רושם טוב. איכשהו גם לפה דחפו את נושא המלחמה, אבל לא נורא.
"רוק בקסבה" – הטריילר עצמו? וואו. מדהים. ככל הנראה הטריילר הישראלי הטוב ביותר שראיתי. לגבי הסרט, לא ממש ברור מהו. מצד אחד, יכול להיות שזה יהיה מה שרד מתאר, "מטען הכאב" הישראלי, ואם זה אכן כך, אני לגמרי בעד. מצד שני, יכול להיות שזאת עוד דרמת מחסומים שמאלנית, מה שלא היה לא בעיה איתו אם לא היה מדובר בדרמת המחסומים ה-5001 שנוצרת בארץ. אם כי אני עדיין נוטה להאמין שמדובר באפשרות הראשונה, וכמו שאמרתי, האפשרות הראשונה זה דבר טוב.
באמת אהבת?
או שאתה סתם לא רוצה להיות מיינסטרים?
ודב נבון משחק מעולה בכל תפקיד שיתנו לו, גם אם זה לכוון מישהו לחניה ריקה.
אמרו לך פעם שהתגובות שלך נוטות להיות לא נעימות?
(ל"ת)
לא
אני אשתדל להיות יותר נעים להבא ( אני לא ציני או משהו, כבר יותר נעים נכון? :) ).
כן
(ל"ת)
דווקא אהבתי את הטוויסט ב"אורחים לרגע".
זה נראה כמו כל סרט על אב מנוכר שראיתי כבר מיליון פעם, אבל כשפתאום הם באו "להתארח מהצפון", ברגע זה הפך לסרט הכי ישראלי בעולם, וגרם לי להתחבר.
זה היה רגע ממש מוזר
משנכנס מוטיב הטילים לטריילר דמיינתי אותו מתרחש באיזור חיוג שדרות. ואז – "צפון". מה צפון? טילים זה בדרום לא? אה, בעצם גם שם היה פעם.
לאקטואליה יש זיכון מאוד קצר טווח.
פעם גם במרכז היה.
מי זוכר.
מקוריות?
יוצרים שקוראים לסרט שלהם "רוק בקסבה" מראש לא הולכים על מקוריות…
אנחנו לא לבד
ואורחים לרגע נראים אחלה סרטים.
גם הטריילר של רוק בקסבה נראה טוב עד הסלואו מושן ו״עולם מטורף״, ואז הוא הפך לקיטש.
את הטיזרים של ההתחלפות ראיתי פעם בסינמה סיטי
הם הוקרנו לפני "אשת הברזל" בזה אחר זה, רק שבמקום האחד שבו דב נבון מתחבא מאחורי שיח הקרינו אחד שבו הם רוכבים על פסל של גמל.
והשיר הנחפר המוזכר למעלה היה גם באחד מסרטני סיכום השנה שעברה.
או שהם ניסו לגנוב פסל של גמל, אני לא ממש זוכר...
(ל"ת)
ההתחלפות – החוקים האלו אמורים להיות משהו כמו החוקים ב"זומבילנד"? ומה זה לעזאזל הלוגו הזה? הפונט עצמו בסדר, אבל הם היו צריכים ללכת על אחד שבו הסוף של הת' יותר ארוכה (או מי ישמע, להאריך אותה לבד!) כדי שזה באמת יראה במבט ראשון כמו ת' הפוכה. ו-ת' זו בכלל לא אות שהופכים! ל' זו אות שהופכים. פ' זו אות שהופכים. כ' זו אות שהופכים. ת' לא!
אנחנו לא לבד – בהתחלה זה נראה כמו "פול בלארט: שומר קניון" ברזה ואז זה נראה כמו הטריילר של "דרושה חברה לסוף העולם". נראה גם שהסרט יהיה מלא בפרודקט פלייסמנט… בכל זאת, קניון.
אורחים לרגע – נראה ממש חמוד. הצילום נראה טוב, המוזיקה משתלבת יפה, הטריילר ערוך טוב, הילדה חמודה ובכלל הכל נחמד.
רוק בקסבה – אני רוצה רגע לומר משהו בקשר ל-"הוא מצולם כמו סרט אקשן הוליוודי". לדעתי, הוא מצולם יותר כמו סרטון של יוצרי אפקטים ביוטיוב (לדוגמא, freddiew) שמנסים גם הם לצלם כמו סרט אקשן הוליוודי.
ומה הבעיה אצל "רוק בקסבה" ואצל סרטוני יוטיוב כאלה: ה-Color Correction.
יש שתי אפשרויות: הראשונה, לשבת הרבה זמן על ה-Color Correction ולתת לסרט גוון מיוחד שמתאים לו (לדוגמא: "אורחים לרגע").
השנייה, לנסות להעתיק גוון של סרט אחר.
מה שנראה לי שעשו ב"רוק בקסבה" זה משהו אחר לגמרי, וזה בכלל להשתמש ב-Color Correction אוטומטי בשם "Blockbuster" ולדעתי זה נראה גרוע מאוד.
הם הפכו גם את הח'
לא, הם לא.
(ל"ת)
מה? לא הם לא.
(ל"ת)
זאת בדיחה.
אם הופכים את ה-ח', מקבלים ח' רגילה לגמרי.
זה מובן.
אבל זה לא נכון, כי ל-ח' יש את הצ'ופצ'יק הזה.
משעמם.
זו הייתה התגובה שלי כמעט לכל הטריילרים פה. אם אראה אחד מהסרטים האלה זה יהיה "רוק בקסבה" שנראה מגניב. שאר הסרטים נראים פשוט משעממים:
"ההתחלפות" – אני אוהב טריילרים מוזרים. אהבתי את הטריילר של "קוסמופוליס", אהבתי את הטריילרים היפנים מהכתבה של אייקון 2010 ומתתי על הטריילרים של "הערת שוליים". אבל הטריילר הזה פשוט לא הראה כלום ולא סקרן. כמו לראות דקה של מסך שחור. גם תקציר העלילה לא מעניין, אבל זה כבר בעיה שלי.
"אנחנו לא לבד" – הרעיון די נחמד, אבל הטריילר נמרח והיה אפשר לקצר אותו באיזה חצי דקה בהתחלה.
"אורחים לרגע" – כמו מה שחשבתי על "אנחנו לא לבד", אבל להפך – טריילר בסדר, אבל הסרט נראה משעמם.
עושה חשק לראות סרטים ישראליים בקולנוע
משהו שלא עשיתי…הממ…הרבה מאוד זמן.
"אורחים לרגע" הכי סיקרן אותי, כנראה כי הוא הפשוט והברור ביותר. חוץ מזה שאני אוהב סרטים קיטשיים על קרעים משפחתיים ואיחודם. אבל גם "אנחנו לא לבד" נראה מעניין מספיק כדי לשלם עליו 30 ומשהו ש"ח.
אני אצטרך לדעת עוד על "ההתחלפות" לפני שאחליט אם בא לי לצפות בזה או לא. הסרטונים נחמדים, אבל הם לא אומרים לי שום דבר על הסרט. "רוק בקסבה" הוא הסרט היחיד ששמעתי עליו לפני הכתבה הזו, ובעוד שקודם הוא נשמע לי כמו פרוייקט מסקרן, דווקא הטריילר הותיר רושם בנלי למדי (למעט הסצנה עם הילד והרימון). כבר לא יודע אם בא לי לראות אותו.
אני דוקא הצלחתי להתעלם מהקלישאיות של השיר
ואפילו הייתה לי צמרמורת נעימה כשהתחילה המוסיקה, אבל כשהם חתכו בצורה מוזרה מ"all around me are familiar faces" ל"no expression" זה כבר היה יותר מדי בשבילי.
אה, והתמונה בראש הדף:
העתקה בוטה מ"המופע של טרומן" או סתם מחווה?
זו מחווה לספר "מרכבות האלים"
של אחד, אריך פון דניקן, שעשה הרבה כסף מלספר סיפורי אלף לילה ולילה על כך שמקור האנושות הוא מחייזרים. גם הקטעים של הפסלים מאיי הפסחא. הנבואה היא כבר מישמש עם משהו אחר. אצטרך לראות את הסרט בשביל לדעת יותר… מה שאומר שעליי, הטריילר עבד :)
איזו אכזבה איומה!
הייתי בטוח עד לכתבה הזו ש'רוק בקסבה' עוסק, אתם יודעים… ברוק בקסבה. וחשבתי שזה רעיון מגניב ממש. איזה באסה.
אגב 'רוק בקסבה' ורגעים בהם אני יוצא טמבל: בקריאה ראשונה הייתי בטוח שהמשפט "תשתמשו באריאל כמה שאתם רוצים" עוסק בסמולנותה הקלישאתית של דרמת המחסומים, ולקח לי זמן לא מבוטל לקלוט את כוונת המשורר. אני לא חד היום.
"אנחנו לא לבד" לא מזכיר קצת את "טרמינל"?
רק הפוך, שהגיבור הוא מישהו שמציל מישהי חסרת בית או משהו. לא חשבתי על ההשוואה הזאת עד הסוף…
ו"אורחים לרגע" באמת נראה מסקרן. מישהו יודע איפה עוד הילדה הזאת הופיעה? באמת יש בה משהו קצת ג'ונו-אי.
"רוק בקסבה"נראה נחמד
גם מבחינת האקשיין וגם מבחינת זה שהוא… טוב,אולי זה כבר פוליטי.
או בקיצור:הנה סרט שאני הולך לראות.
יואב
בגדול כולם נראים לא רעים בכלל עד מסקרנים מאוד.
אבל תשימו לב שהסרט שהכי מסקרן את רובם(וגם אותי) הוא "אורחים לרגע", סרט שיש לו את כל המאפיינים של סרט ישראלי סטנדרטי: משפחה לא מתפקדת, ילדה/ילד במרכז העלילה, וצחי גראד.
לעומת זאת כשיש סרט שנראה שהוא יותר סרט ז'אנר מאשר סרט ישראלי סטנדרטי(רוק בקסבה) אז יש תלונות שזה נראה נדוש ו/או CORNY?
אני מקווה שיהיו יותר סרטים ישראלים נדושים ו/או CORNY-יים, סרטים שלא מלאים באמירה ורצינות, סרטים לא מכוונים לסאנדנס או לקאן, סרטים שבאים לבדר.
יש מגמה הולכת וגוברת של סרטי ז'אנר ישאלים, וזה מעולה.
ורוק בקסבה? נראה סבבה לגמרי, נראה מאוד אוטנטי ואובייקטיבי, ואפילו 'עולם מטורף' לא הצליח להרוס לי את ההתרשמות החיובית.
אוף טופיק:
את השיר הנ"ל ואת 'יוצא לאור' של אהוד בנאי צריכים להוציא מחוץ לחוק.
שירים מאוד אפקטיביים שהשתמשות יתר בהם הפכה אותם למעושים וקיטצ'יים. ואותנו המאזינים לציניים.
דווקא מה שמגניב ב"אורחים לרגע"...
זה שהוא נראה כמו טוויסט קליל על הז'אנר הזה.
לא כבד מדי, לוקח נושאים באמת שחוקים מהקולנוע הישראלי כמו מלחמת לבנון (לפחות הפעם זו השנייה) ומשפחה לא-מתפקדת, ו… עושה את זה אחרת
ואת צחי גראד תמיד כיף לראות.
רק אותי משעשע
שכתבת את המילים 'מלחמת לבנון השנייה' ו'גראד' באותה הודעה?
חיים בהחלפה? אה, ההתחלפות
בפעם הראשונה שקראתי את השם משום מה חשבתי שעושים גרסה ישראלית לסרט ההוא עם ריאן ריינודלס וג'ייסון בייטמן. אבל מכל הטריילרים פה, זה נראה כי משעמם (גם 'ביקור התזמורת' זכור לי כסרט איטי ומשעמם).
"אנחנו לא לבד" נראה חביב. זה מצחיק, כי יש לי חבר שעבד פעם כמאבטח בדיזנגוף.
"אורחים לרגע" – גם, חביב. הילדה חמודה אבל משהו בשחקן הראשי קצת מציק לי.
"רוק בקוסבו" – באמת נראה כמו הטריילר הישראלי הכי טוב שראיתי. ולא היה ממש אכפת לי מהשימוש בשיר. אבל הוא לא הרגיש ממש שייך. [נ.ב. – כל פעם שאני רואה בטריילר מישהו שחום-עור רץ על גגות (כי יש את זה הרי בכל טריילר שלישי) אני לא יכול שלא להיזכר במרדף (הענק) מ"קזינו רויאל". זה איזה שהוא גליץ' כזה במוח].
אם "ההתחלפות" יהיה כמו "ביקור התזמורת"
אני אהיה מאוד מרוצה. אפילו שהוא איטי.
ואני לא יודע איך ראיתם איטיות בשני טיזרים האלה. אפילו אין שם פירוט על העלילה, רק שני קטעים מצחיקים.
אני לא בטוח אם זה משהו שאמור להוסיף לו נקודות,
אבל השחקן הזה שמשהו בו מציק לך זכה על ההופעה שלו בסרט בפסטיבל ירושלים האחרון. חוץ מזה, הוא גם אחראי לסרט שבגללו אני לא סובל את "סקוט פילגרים" ומתכווץ במבוכה בכל פעם שגומרים עליו פה את ההלל. מעבר לזה שמדובר בסרט הקצר הכי טוב שנעשה בעברית, "עובר ושב" שלו הכיל חמישים אחוז מהשפה הקולנועית שאמורה לגרום לי לחשוב ש"סקוט פילגרים" הוא "מגניב, שנון ושולטתתתתתת". זה היה מגניב, קולע ומעולה ב-2008 בתור סרט קצר, אבל שנתיים אח"כ ב"סקוט פילגרים" זה היה מתיש, מתאמץ ונמרח בצורה בלתי נסבלת. לא להאמין שאף אחד לא טורח להעלות אותו לרשת.
הערה ליוצרי סרטי מלחמה:
אף בן אדם, כולל ילד, לא מאיים במיוחד כשהוא מחזיק בנצרה סגורה של רימון ובכלל לא הוציא אותה. ואם הוא מוציא את הנצרה, הוא לא מחזיק ככה רימון או שהטריילר נגמר תוך ארבע שניות. כבר עדיף פונט אריאל.
רימון זה לא דבר יציב במיוחד
ואני לא יודע מה ההקשר שם בסצנה, אבל אם מישהו היה זורק עלי רימון – גם אם ניצרה והכל עדיין הייתי צורח עליו שהוא מטוטמם ויכל להרוג אותי – בגלל שהוא עדיין זרק עלי מלא חומר נפץ.
אבל אני מסכים איתך שהוא לא עד כדי כך מאיים – אבל יכול להיות שבסרט יש הקשר יותר טוב ממה שנתנו בטריילר.
ילד, עם רימון נצור, מחזיק בנצרה.
יותר יציב לחטוף אותו מאשר להרים ידיים.
עוד פעם - לא יודע מה ההקשר
אם הילד אומר משהו כמו " אם תעשו עוד צעד אני אוציא את הניצרה כי אני יודע להשתמש ברימון" או " היי בוא נשחק משחק שבו כולם מרימים ידיים" או " אם תרימו את הידיים אני אגשים לכם את כל משאלותיכם".
אבל עדיין – ילד מחזיק רימון בניצרה שלו – לא יודע אם הייתי נכנע לכל דרישותיו אבל לא הייתי קופץ עליו בפתאומיות, אלא אם כן אני בטוח שאני אספיק לקחת את הרימון בזמן.
הרימון מתפוצץ 4 שניות אחרי שהמנוף עף, כלומר כשהרימון יוצא מהיד, כך שאפשר להחזיק ביד
רימון לא נצור כמה זמן שרק רוצים (מזכיר סצנה מLOST ששמים למישהו רימון כזה בפה..)
כן,אבל נראה שהילד לא מחזיק את המנוף אלא את הנצרה בלבד.
אם הוא יצליח למשוך אותה החוצה, המנוף יעוף.
אני דווקא התעלפתי מהטיימס ניו רומן...
(ל"ת)
אני חשבתי שמדובר שבהתחלה בהתחכמות הפוך-על-הפוך
אבל עכשיו אני מהמרת שמדובר בטעות.
זה הטיימז ניו רומן שמגרד ברשתית, לא אריאל שהוא פונט סטנדרטי לגמרי.
הוא סטנדרטי, זאת הבעיה
אריאל הוא פונט סבבה, אבל הוא הדיפולט. בכל דבר שאינו טקסטים באינטרנט, יכולה להיות רק סיבה אחת להשתמש באריאל: כי לקחת את הדבר הראשון שהיה לך ולא ניסית שום אפשרות אחרת. זה זועק "חוסר השקעה" לשמים.
שניהם מחרידים ומציקים בעין.
במיוחד כשהם ליד הלוגו שבו ניכרת קצת יותר חשיבה על טיפוגרפיה או איך שלא תקראו לזה [גם בלוגו יש מה לשפר, אבל לפחות מישהו הקדיש לו כמה דקות].
אני תומך
במעבר לTahoma.
"ההתחלפות" – הראשון חמוד מאוד והשני קצת לא משהו אבל יש עוד אחד שלישי שלא הצלחתי למצוא ביוטיוב אך ראיתי באחת ההקרנות בקולנוע ולפי דעתי הוא הכי מוצלח ומצחיק. "ביקור התזמורת" הוא אולי הסרט הישראלי הכי אהוב עליי אחרי "הערת שוליים" אז אני מחכה בקוצר רוח לסרט.
"אורחים לרגע" – ממש לא הצלחתי להתרכז בטריילר, לכל אורכו שאלתי את עצמי "רגע, השחקן הראשי זה לא הבחור שרק אתמול היה אצלנו באוניברסיטה והעביר הרצאה אודות הקריירה שלו? זה לא הבמאי של "מצב החסה" המעולה!? אז בדקתי בגוגל ומסתבר שזה הוא – גור בנטביץ' שמו.
"רוק בקסברה" – גם פה לא ממש הצלחתי להתרכז בהתחלה, כל שיכולתי לחשוב עליו הוא איפה לעזאזל שמעתי את המוזיקה הזו קודם, קצת לאחר מכן הצלחתי להיזכר ("ביותיפול") והתחלתי לשים לב יותר למה שיש לסרט להציע וזה אכן נראה מסקרן מאוד.
עוד שני טיזרים ל"ההתחלפות"
3.
4.
אגב, הציטוט שחוזר שוב ושוב מאורי קליין – "רגעים קולנועיים נוגעים ללב" – סיקרן אותי, כיוון שהוא נשמע די מסויג בתור ה-ציטוט להיתלות בו. אחרי גיגול, זה המשפט המלא שממנו הוא לקוח:
"אי אפשר שלא להעריך את תעוזתו של קולירין בעשיית הסרט הזה, התמוה, הסתום לעתים, הגובל במיסתורי. לא הכל עובד בו, אך מה שעובד מייצר רגעים קולנועיים מצחיקים ונוגעים ללב".
כלומר, הטיזרים כנראה מייצגים את הסרט נאמנה.
אררגגג...
לא רציתי שהתגובה הראשונה שלי בעין הדג תהיה שלילית, אבל הבמאי באמת הולך להוציא טיזר עבור כל אחד ממאה החוקים של הסרט? לא היה יותר קל לעשות טריילר?
הטיזרים עצמם מרגשים והביטוי של אורי קליין – "נוגעים ללב" – מתאר אותם נאמנה.
ודרך סינמסקופ, שני טיזרים נוספים:
5. (המוצלח מכולם, לדעתי)
6.
בסינמסקופ גם מובהר מהם בעצם הקטעים האלה: אלה לא קטעים מתוך הסרט עצמו, אלא סצינות ברוח הסרט שצולמו כולן במיוחד על ידי הבמאי ושני השחקנים ביום צילום אחד. ובלי קשר לסרט עצמו (שאני בספק אם אוהב אותו), בתור אמצעי שיווקי בלבד, טוב שעושים דברים כאלה.
אז הסרט מתרחש בנתניה?
מעניין.
עוד טיזר לסרט שיצא בימים האחרונים
"הסיפור של יוסי" – סרט ההמשך של "יוסי וג'אגר" – עם אוהד קנולר מבוגר בעשר שנים. הסרט אמור לעשות בימים הקרובים את הבכורה שלו:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=POpOmKGb0zo
(הטיזר יצא בימים האחרונים. הסרט עוד לא יצא)
(ל"ת)
הטיזרים של ההתחלפות מופלאים, רק מה...
יש יותר מדי מהם. בשלושה זה עוד היה מעולה, ברביעי זה פתאום נהיה יותר מדי. לא יודעת למה.
אנחנו לא לבד התחיל לא משהו, אבל מתישהו בדרך הפך לסרט שאשמח לתת לו הזדמנות. אורחים לרגע נראה כמו משהו שהייתי אמורה לחבב, אבל לא יצא איכשהו. ורוק בקסבה… הוא לא ממש הז'אנר שלי, אבל הוא כן עושה רושם טוב בז'אנר של עצמו. אם כי אני בהחלט מסכימה לגבי השיר. בחירה עגומה.
והקטע למעלה מתוך "הסיפור של יוסי"? החריד אותי עד עמקי נשמתי. אוי. אוי, אוי, אוי.
באיזה תאריך רוק בקסבה הזה אמור לצאת?
(ל"ת)
עוד אין לו תאריך, ככל הידוע לי.
(ל"ת)
אני היחיד ש"רוק בקסבה" נראה לו ממש לא שמאלני
ואפילו קצת נוטה ימינה?
או לכל הפחות, מצייר תמונה יפה של טובי בנינו:
הם לא יורים שם, אלא רק רודפים וחוטפים;
בכל מקרה, אנחנו לא רואים פלסטיני נפגע, רק חיילים נפגעים;
לא ראיתי חייל יורה, רק פלסטינים זורקים אבנים, לבנים, מקרר;
החייל משקה את הפלסטיני העצור במקום להצטלם איתו לאלבום "התקופה היפה בחיי" בפייסבוק;
ובכלל, את פני החיילים אנחנו רואים, אך הפלסטינים רוב הזמן רעולי-פנים (מישהו אמר "בלק הוק דאון"?);
ואם אנחנו רואים בעיקר את פני החיילים,
אז מה משמעות המשפט החותם את הטריילר –
there are two sides to every story
?
ותקנו אותי אם אני טועה.
לא ממש קשור, אבל מספיק קרוב
כתבה מחדשת ערוץ 2 הערב, על שחקנים ישראלים מוכרים שמופיעים בסרטי סטודנטים, למה איך וכיצד. די מעניין. הוידאו הבודד עוד לא עלה (או לפחות, לא הצלחתי למצוא אותו), אז הנה המהדורה המלאה. הכתבה ב-36:30:
http://www.mako.co.il/news-channel2/Weekend-Newscast/Article-007c1ec5c4e8631018.htm
כתבה מאוד מעניינת.
לפחות לפי הכתבה, אין שום מכרים משותפים או קומבינות, סתם במאים עם רעיון שמוצא חן בעיני הכוכבים.
אני מקווה שלרוב זה באמת המצב.
האם אוהד קנולר הופך למשה איבגי הבא?
שני סרטים בכיכובו יוצאים חודש אחרי חודש ("אנחנו לא לבד" ו-"הסיפור של יוסי"). האם באמת מבחר שחקני הקולנוע הצעירים בישראל שיכולים להרים דמות ראשית בסרט הוא כל-כך מצומצם?
וואוו!!
פתאום שמתי לב שלא הייתה פה אפילו תגובת נאצה אחת, או בכלל, על הליהוק של תומרקין ג'וניור. רד, נראה לי שמשהו רקוב במזוזות פה. אם על המגדפים האוטומטיים שמתעבים כל מה שזוכה לאהדה מופרזת וחסרת פרופורציות בקרב הקהל הצעיר כבר אי אפשר לסמוך שיעשו את העבודה כמו שצריך, זה מערער את כל היסודות בבית הזה.
מי זה תומרקין ג'וניור?
אני מבין שהוא פופולרי בקרב הקהל הצעיר, אבל כנראה שהוא לא פופולרי מספיק כדי שהקהל הלא-צעיר ישמע עליו, וקשה לגדף את מה שאתה לא יודע שהוא קיים.
נראה לי שהכוונה היא
ליון תומרקין, שהופיע ב'חצויה' ו'האי' ('אבודים' לקהל צעיר).
כן.
אני לא אחטא למציאות אם אני אגיד שמדובר בשחקן הישראלי המוערץ ביותר כיום בקרב הקהל הצעיר. אני גם לא אחטא למציאות אם אגיד שאנשי "רוק בקסבה" ליהקו אותו לתפקיד הראשי בעיקר בגלל זה. השקט בעניין, כאמור, מפתיע (גם כשמדובר בקרב קהל שחווה סרטים ישראליים בעיקר דרך ההצלחות שלהם בחו"ל).
יש תשובה פשוטה לשאלתך
מי זה פאקינג לעזאזל יום תומרקין?
לא ברצינות, הוא לא שחקן מפומפם בכלל למי שלא רואה בקביעות ערוץ הילדים.
הוא לא איזה ג'סטין ביבר שמופיע בכל חור ופינה – אני בטוח שיש לו עדת מעריצים אבל היא כנראה שומרת את זה לעצמה. אני אישית בן אדם שנוטה להתעדכן בדברי קולנוע וטלויזיה גם בארץ ובאמת שלא זכרתי שהוא קיים.
אבל אם הוא באמת חרא של שחקן אז זה מאוד מעציב אותי כי ממש קצת היה לי חשק לראות את הסרט
אם ב"אני אישית בן אדם שנוטה להתעדכן בדברי קולנוע וטלויזיה גם בארץ" התכוונת לגיא פינס , יש סיכוי גבוה שלא שמעת עליו, בגלל שבינתיים הוא מככב רק בסדרות הדגל (לילדים) של הוט. אחרת, היית אמור לדעת מקיומו לפחות ברמת הניימדרופינג, נדמה לי. חוץ מזה שהוא מככב בגרסה המקומית והנסבלת-יחסית (ככה אומרים, לא יודע) של "דמדומים", הוא גם מתחזק/תחזק יחסים עם הכוכבת שלצדו, סטיוארט-פטניסון סטייל, שזה, מסתבר, מספיק בשביל להקים עליו מספיק קבוצות שונאים בפייסבוק.
לא הייתי אומר שהוא שחקן גרוע (בפעם היחידה שראיתי אותו משחק, אי שם לפני עשור ב"הילדים מגבעת נפוליאון", הוא היה דווקא בסדר, בעיקר כי זה נראה שהוא משחק שם את עצמו), אבל, אתה יודע, הסיבה שאנשים שונאים פופולריים לאו דווקא קשורה לאיכות משחקם. ולמרות זאת, די ברור שהליהוק שלו לסרט די נשען, גם אם במעט, על הפופולריות שלו.