כבר יותר מ 20 שנה נמשך הפרנצ'ייז הקולנועי של "משימה בלתי אפשרית", שתכלס אמור להקרא "משימה מאתגרת למדי שאולי תדרוש איזה פעלול מסוכן או שניים". הסוכן אית'ן האנט ושותפיו היו צריכים להתמודד עם כל מיני גורמים עוינים, כמו טרוריסטים, סוכנים כפולים והשפם של הנרי קאביל. ועל הדרך, טום קרוז רץ מרחקים שלא היו מביישים ספורטאים אולימפיים. אבל עכשיו צריך להכריע: אילו מבין המשימות הקשות-אבל-בואו-לא-נגזים היא הכי טובה עד כה?
איזה "משימה בלתי אפשרית" הוא הטוב ביותר עד היום?
- משימה בלתי אפשרית (28%, 90 קולות)
- משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים (24%, 78 קולות)
- משימה בלתי אפשרית: התרסקות (21%, 68 קולות)
- משימה בלתי אפשרית 3 (14%, 45 קולות)
- משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים (9%, 30 קולות)
- משימה בלתי אפשרית 2 (5%, 15 קולות)
מס' מצביעים: 326
Loading ...
הצבעתי התרסקות
אבל ממה שאני זוכרת 3 הוא ממש מוצלח וכנארה אחריו בתור. לחלוטין אפקט שרק עצמי
מה זה אפקט שרק בדיוק?
(ל"ת)
אפקט שבו בכל סקר נתון, המתמודד שיצא הכי סמוך לצאת הסקר הוא המנצח
לאו דווקא בשל עליונותו, אלא בגלל טריותו בזכרון של האנשים. נקרא כך על שם מי שגילה את התופעה – ד"ר מילהואס פונהאוזן שרק. או, אממ, בגלל שהפעם הראשונה ששמו לב לזה היה כשזה היה עם הסרט "שרק". אחד מהשניים.
למען ההגינות
חייב לציין שכבר אז היה דיון האם האפקט קיים או לא ועכשיו, אחרי ששרק הפציץ שוב בסקר עשר שנים אחרי, הייתי אומר שמדובר בפייק ניוז
נפעל לפיטורו של הדוקטור.
(ל"ת)
אין מצב
יש לו קביעות.
זה אומר שאני צריך להתחיל לראות את הסרטים?
(ל"ת)
הראשון
סרט יחסית אינטילגנטי שכולל עדיין את אחד מהטוויסטים הכי מבריקים בקולנוע
זה עם הסצנה בבורג' דובאי
וזה שאני לא בטוחה איזה מהם זה רק מראה כמה שהם דומים אחד לשני :-D
ברוג', יא טמבל, ברוג'!
(ל"ת)
זה קוד הצללים (4)
אבל כן, אני זוכרת את זה רק כי בדקתי בשבוע האחרון.
השלישי. פחות גרנדיוזי מהאחרים, אבל הכי קרוב לרוח הסדרה המקורית, ואית'ן האנט אשכרה מצליח לעשות שם קולות של דמות.
(ל"ת)
לגמרי.
זה הסרט היחיד בסדרה ששילבו יפה בין מתח לאקשן, ודמות ראשית עם אופי. פלוס, פיליפ סימור הופמן כנבל. פשוט משובח.
לא מבין את זה
הסרט היחיד בסדרה שממנו אני לא זוכר אפילו לא סיקוונס אחד. בינוני ונשכח. לא מבין איך צבר כל כך הרבה אוהדים.
מישהו לרוץ איתו
אתר "רוטן טומייטוז" ערך סקירה מקיפה של הפילמוגרפיה של טום קרוז, ספציפית של הדבר שאולי הכי מפורסם בסרטיו – הריצות שלו. בכל 41 הסרטים שלו (הסקירה לא כוללת את "משימה בלתי אפשרית: התרסקות"), קרוז רץ קרוב ל 7 וחצי קילומטרים בסך הכל. לפי ההנחה שלהם שהוא רץ במהירות של 4 מטרים בשנייה, צוות האתר קיבצו את הסרטים שלו לפי מרחקי ריצה (לא רץ / רץ קצת / רץ הרבה) והשוו בין ממוצע הרווחים שלהם בקופות והציונים שלהם בביקורות. המסקנה – הלא מאוד מפתיעה – היא שככל שקרוז רץ יותר, כך הסרטים שלו מוצלחים יותר מבחינת רווחים וציוני קהל.
(הסרט שבו קרוז רץ את המרחק הכי גדול, אגב, הוא "משימה בלתי אפשרית 3", שם כמעט הגיע לקילומטר של ריצה.)
רק אני חושבת שהשני הכי שווה.
טנדי ניוטון וטום קרוז סקסיים מתמיד, מרדפים מטורפים, קאמפיות וצבעוניות שחסרה באחרים. וכמובן הפתיחה הכי אדירה אבר לסרטי מבא.
את לא היחידה
(ל"ת)
הסרט היחיד בסדרה שאני מסרב לראות שוב ושנאתי עוד בשלב הצפייה בקולנוע.
הראשון - ולו בגלל שהוא היחיד שאני זוכר ממנו משהו
איך 6 סרטים ועשרים שנה וכל מה שאני זוכר מכל הסרטים זה טום קרוז תלוי על כבלים בכספת?
מסרטי מהיר ועצבני אני זוכר לפחות סצנה אחת מכל סרט.
קצת אוף טופיק
אבל חשבתי לעשות סקר מי המגיב האהוב ביותר בעין הדג. כמובן רק מתוך המגיבים הידועים והמעניינים.
אני ממש *ממש* נגד
אבל, ממש. אמרתי שאני נגד? כי אני ממש נגד.
גיזס, someonw took it too hard.
כלומר אני לגמרי מסכימה איתך , הרעיון איום ונורא, אבל קצת תגובה מוגזמת.
אז אני מבין שלא תצביעי לקרקר
בסקר האמור.
מה הבעיה?
אם הרעיון הוא איום ונורא לדעתך, למה את לא ממש ממש ממש ממש נגדו?
אם את רק ממש ממש ממש נגדו אז עוד סבבה, אבל אם את רק ממש ממש נגדו, אז לא נראה כאילו לדעתך הרעיון הוא איום ונורא. אולי איום, אולי נורא, אבל לא איום ונורא. לדעתי, אם יש רעיון איום ונורא, כנראה שאהיה ממש ממש ממש ממש נגדו. או לכל הפחות ממש ממש ממש נגדו.
הקטע עם הסקר, מבחינתי, הוא שצריך לבחור לא רק בין הסרטים,
אלא גם בין הבמאים.
בריאן דה פאלמה: האולד-סקול שבין הבמאים, תמיד זוהה עם ספילברג-סקורסיזי-קופולה.
ג'ון וו: גדול במאי אמנויות הלחימה האסיאתיים.
ג'יי גי" אברמס: המומחה הגדול בעולם להצלת פרנצ'ייזים.
בראד בירד: גדול במאי האנימציה הפועלים כיום.
מקווירי: זוכה האוסקר, בצדק, על תסריט "החשוד המיידי".
מבין הבמאים
זה מבחינתי תיקו בין דה פאלמה לוו, כאשר אני נותן את היתרון לוו רק כי הוא במאי אקשן יותר טוב, והסדרה הזאת היא (בסופו של יום, למרות הסרט הראשון של דה פאלמה) סדרת אקשן.
זה לא כוחות בכלל
שני הסרטים הראשונים מאוד מובחנים, ואילו בין ארבעת אחרים קשה להבדיל כי הם בעלי עלילות, מבנה וקצב אחידים כמעט לגמרי.
הראשון הוא מותחן פאראנויה מעולה עם שילוב של מתח ואקשן – מצד אחד סצינת הפריצה ללנגלי ומצד שני המרדף בין המסוק לרכבת. יש בסרט גם הרבה אלמנטים מהסדרה- תחכום, הונאה ותחבולנות. דה פאלמה נותן שם בימוי מבריק. תנו לו צפיה נוספת היום ותראו שהוא לגמרי מחזיק.
השני הוא פשוט סרט אומנויות לחימה הונג קונגי. מי שאוהב כאלה בטח נהנה ממנו מאוד.
כל האחרים הם סרטי אקשן-צחוקים קיציים חביבים, שחולפים מהזכרון אחרי עשר דקות.
מפתיע שהסרט הראשון מוביל.
אני זוכר בפעם הראשונה שראיתי אותו, הטוויסט בעלילה היה כל כך צפוי להחריד שברגע שראיתי אותו מתרחש בנסיון למסך את מה שמתרחש באמת כדי להיות התגלית באקט השלישי, זה היה פשוט שקוף לחלוטין.
וכל ההתמקדות בדמות של טום קרוז כדי לקדם אותו ככוכב אקשן, תוך כדי זריקה לפח של הפורמט של משימה בלתי אפשרית שמבוססת על עבודת צוות.
אני עדיין די מחבב את הסרט ונהנה בו בצפיות חוזרות, אבל הוא אפילו לא מתקרב לרמה של הטובים בסדרה (3 ו-4)