אז ברכות לאנתוני הופקינס, שעל עבודתו ב"האב" זכה בתואר הופעת השנה. למי שתוהה: כן, זה אכן הסרט עם השם הכי קצר שזכה אי פעם בהופעת השנה.
ברכות נוספות ניתן לאנדרו גארפילד, שלא רק שהגיע למקום השני על מה שעשה ב"טיק, טיק… בום!", אלא גם בשקלול הקולות שלו (ותודה לגוגול על ההבחנה) ביחד עם ההופעה השנייה שלו בסקר, עקף את הופקינס. ניתן לו כפרס ניחומים את תואר "שחקן השנה". את ההיסטוריה של סקרי השנה ניתן לראות כאן.
ועכשיו, אלה הם עשרת הסרטים שהגיעו למקומות הראשונים בדירוג בסקר המקדים. רק אחד יכול להיות סרט השנה:
סרט השנה של עין הדג לשנת 2021:
- ספיידרמן: אין דרך הביתה (29%, 250 קולות)
- חולית (27%, 233 קולות)
- אגדת חורבן (7%, 61 קולות)
- בו ברנהאם: בפנים (7%, 58 קולות)
- טנט (7%, 56 קולות)
- משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות (6%, 48 קולות)
- נשמה (5%, 46 קולות)
- האב (5%, 43 קולות)
- צעירה מבטיחה (4%, 34 קולות)
- יחידת המתאבדים (3%, 23 קולות)
מס' מצביעים: 852
לרוב כאן אנחנו ממשיכים אל הסרטים שהגיעו למקומות 11-30, אבל השנה קרה משהו שצריך להתייחס אליו רגע לפני, והוא "פאלם ספרינגס".
למי שלא זוכר, שנה שעברה "פאלם ספרינגס" היה אחד מעשרת סרטי השנה, מה שלא מנע מהמפיצים בכל זאת להפיץ אותו פה שוב, ולא מנע מהמצביעים לבחור בו שוב כאחד מעשרת סרטי השנה. עם זאת, ואני לוקח אשמה על כך שמלכתחילה שמתי אותו שם ואולי הובלתי למצב הזה, נראה לי לא הוגן לתת לסרט הזדמנות נוספת להיות בעשירייה אז לא נעשה זאת. במקום זה, נעניק לסרט את הפרס המיוחד והייחודי והוא "הסרט החוזר הראשון (והאחרון)" בסקרי העין הדג, מה שבסך הכל מתאים מאוד לתימה של הסרט.
אחרי זה, הנה, כאמור, הסרטים שנמצאים בהמשך הדירוג:
11. לוקה
12. האביר הירוק
13. CODA
14. הכרוניקה הצרפתית
15. לשחרר את גאי
16. אתמול בלילה בסוהו
17. ארץ נוודים
18. כוחו של הכלב
19. שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות
20. טיק, טיק… בום!
21. לא זמן למות
22. עוד סיבוב
23. אל תסתכלו למעלה
24. אנקאנטו
25. טיטאן
26. פיג
27. הדו-קרב האחרון
28. אהבה ומפלצות
29. תשעה ימים
30. מפת הדברים הקטנים והמושלמים
מתוך 230 סרטים ברשימה, 215 דורגו על ידי אדם אחד לפחות. 129 דורגו על ידי 10 אנשים ויותר, ו-10 דורגו על ידי מעל 100 איש. הסרט שדורג הכי הרבה פעמים (לטובה ולרעה) הוא "חולית", ואחריו "פאלם ספרינגס" ו"טנט". 93 סרטים דורגו בחמישייה של לפחות אדם אחד. למי שציפה שמיליון הכרטיסים ש"לשחרר את שולי" מכר תהיה השפעה רצינית בסקר – חבל. הסרט קיבל 50 קולות בסך הכל.
חוץ מ"פאלם ספרינגס" שחזר וקיבל את תואר הכבוד שלו, יש עוד סרט על משחקים בזמן שהיה בסקר גם שנה שעברה – "טנט". אבל אם בשנה שעברה הוא נכשל מלהגיע לעשירייה, הרי שהשנה הוא הצליח לטפס ולהגיע לעשירייה, בהישג יוצא דופן. לא רק כי אחרי שקברנו אותו כריסטופר נולאן מוכיח שהוא עדיין מלך סקרי סרט השנה של עין הדג ("טנט" הוא הסרט התשיעי שהוא מכניס לעשירייה), אלא שהוא עושה את זה למרות שהסרט הגיע למקום הרביעי במספר הצבעות של "לא אהבתי".
חוץ מנולאן, חוזרים לסקר פיטר דוקטר בפעם הרביעית, דני וילנב בפעם השלישית, וג'יימס גאן וג'ון וואטס בפעם השנייה. לאמרלד פנל, קמפ פאוורס, גידי דר, פלוריאן זלר, בו ברנהאם, ג'ף רו ומיקאל ריאנדה זאת הפעם הראשונה בסקר. עוד דבר שבפעם הראשונה בסקר: "ספיישל קומדיה", או איך שלא נגדיר בדיוק את "בפנים".
מבחינת אולפנים, פיקסאר עדיין מובילים עם 11 סרטים, אבל מארוול נושפים בעורפם עם 9. עוד משהו שקורה בפעם התשיעית הוא סרט ישראלי בעשירייה: "אגדת חורבן" מצטרף ל"מוסד", "אפס ביחסי אנוש", "מי מפחד מהזאב הרע", "הערת שוליים", "עג'מי", "ואלס עם באשיר", "בופור" ו"כנפיים שבורות" שהצליחו להגיע לעשירייה. אף אחד מהם לא הגיע למקום הראשון, כאשר "המוסד" ו"אפס ביחסי אנוש" הגיעו למקום השני. גם השנה אין סרט בשפה שאינה אנגלית או עברית – רק שני סרטים "בשפה זרה" נכנסו ל-30 הסרטים: "עוד סיבוב" ו"טיטאן".
"בפנים" ו"משפחת מיטשל" הם הסרטים ה-5 וה-6 שנטפליקס מכניסה לעשירייה, אם כי עם ענקית הסטרימינג המונח קצת חמקמק כי חלק מהסרטים "שלה" היא בעצם קנתה קומפלט מאולפנים אחרים. פרט לצמד של נטפליקס, כל הסרטים הוקרנו פה בארץ. מתוך רשימת 30 הסרטים, כולם הופצו בארץ בסטרימינג או באולמות הקולנוע פרט ל"תשעה ימים".
"צעירה מבטיחה" הוא הסרט השישי שבוים על ידי אישה שהגיע לעשירייה, והראשון שעושה את זה אחרי שגם בשנה שעברה היה סרט של אישה בעשירייה. הסרטים הקודמים היו "נשים קטנות", "וונדר וומן", "אפס ביחסי אנוש", "אבודים בטוקיו" ו"שרק".
שני סרטי גיבורי על נמצאים ברשימה, כל אחד מחברה מתחרה: זה, כאמור, הסרט ה-9 של מארוול (מתוך 27, מה שאומר ששליש מהסרטים שלהם נכנסו לעשיריות של עין הדג), ואילו רק הסרט השני של היקום הקולנועי של די.סי (מתוך 10, מה ששם את הסטטיסטיקה על חמישית מהסרטים שלהם).
זאת היא עשירייה מאוד מאוד לא אוסקרית: יש בה רק שני מועמדים לסרט הטוב ביותר ("האב" ו"צעירה מבטיחה") וסרט אחד נוסף שעלול להיות מועמד ("חולית". טוב, אולי גם "ספיידרמן", נחיה ונראה). מצד שני, זאת עשירייה מאוד מצוירת: יש בה שני סרטי אנימציה ("נשמה" ו"משפחת מיטשל") וסרט אחד שהוא לא בדיוק אנימציה, אבל בטח לא לייב אקשן ("אגדת חורבן").
מכיוון שבתי הקולנוע נפתחו רק בסוף מאי, באופן לא מפתיע, מדובר בעשירייה שחלקה הגדול מבוסס על שני השליש המאוחרים יותר של השנה. זאת למרות שככל הנראה, הרבה מהסרטים האלה נצפו על ידי אנשים לפני התאריך הרשמי שבו הם יצאו – הביקורת על "צעירה מבטיחה", למשל יצאה 4 חודשים לפני שהסרט עלה פה לאקרנים. הסרט הכי "ותיק", הוא "משפחת מיטשל" שיצא בסוף אפריל, ואילו הסרט הכי "טרי" הוא "אין דרך הביתה" שיצא באמצע דצמבר. מספרית, החודש המוביל הוא מאי עם 3 סרטים ("טנט", "נשמה", "בפנים"), אחריו אוקטובר ("האב", "חולית"), ויש סרט אחד באפריל, יוני ("צעירה מבטיחה"), יולי ("אגדת חורבן"), אוגוסט ("יחידת המתאבדים") וכאמור – דצמבר.
לרוב הסטטיטיקה הזאת באה הפוך, אבל מכיוון שהשנה הקדמנו את ההופעות לסרטים אז היא תבוא ככה: 6 הופעות מסקר הופעת השנה מגיעות מ-4 סרטים שבעשירייה. שאר הסרטים בעשירייה כנראה פשוט לא מגנט להופעות: רק "חולית" הצליח להכניס את טימותי שאלאמה למקום ה-14, ב-20 ההופעות של השנה.
לא מעט שחקנים מופיעים בשני סרטים בעשירייה: זנדאיה מופיעה ב"חולית" וב"ספיידרמן", אוליביה קולמן ב"אב" וב"משפחת מיטשל", אלפרד מולינה ב"צעירה מבטיחה" וב"ספיידרמן", דייוויד דסטמלצ'יאן ב"חולית" וב"יחידת המתאבדים", בו ברנהאם ב"צעירה מבטיחה" ו"בפנים", וג'יימי פוקס ב"ספיידרמן" וב"נשמה". זה הישג מרשים במיוחד בהתחשב בכך שאחד מהם הוא ישראלי והשני הוא מופע יחיד.
גיבורתיי ורבותי, מהפך: עם ההופעה השביעית שלו, ספיידרמן עוקף את איירון מן והופך לדמות שהייתה בהכי הרבה סרטים בין סרטי העשיריות של עין הדג לדורותיהם.
הסרט שאף אחד לא שנא הוא "האב". כלומר, כן היו עוד סרטים שלא קיבלו הצבעות "לא אהבתי", אבל "האב" היה הסרט שהכי הרבה אנשים הצביעו לו ועדיין אף אחד לא סימן ב"לא אהבתי". אחריו נמצא, באופן מעט מפתיע, "חדשות העולם הגדול". הסרט עם ההישג ההפוך – שקיבל הכי הרבה הצבעות שאף אחת מהן היא לא בחמישייה" או "אהבתי" הוא "המסור: המעגל נסגר".
הסרט שקיבל הכי הרבה הצבעות לא אהבתי הוא "וונדר וומן 1984", אבל אולי התואר לסרט הכי לא אהוב שייך בכלל ל"ספייס ג'אם: אגדה חדשה", שבניגוד ל"וונדר וומן", שלה יש לא מעט מצביעים שאהבו את הסרט, לו… אין כאלה. בתואר הסרט הכי "ככה ככה" זוכה "האלמנה השחורה". ברכות?
השנה נראה שיש העדפה מסוימת לסרטים קצרים: 4 סרטים הם 100 דקות ומטה, 2 אורכים בדיוק 113 דקות ("צעירה מבטיחה" ו"משפחת מיטשל") וה-4 האחרים, ובכן – קצת יותר ארוכים. הסרט הכי קצר הוא "בפנים" (87 דקות) והכי ארוך הוא "חולית" (155 דקות).
מקרה מוזר ומצחיק השנה קרה עם הסרט "סול". בתחילת הסקר הסרט עלה וטיפס ואף התקרב לעשירייה בצורה חשודה. לקח לי רגע עד שהבנתי שזה בגלל שלפחות חלק מהאנשים התבלבלו בין, ובכן, "סול" ל"נשמה". מי שקרא בתגובות במוקדמות ראה שהערתי על כך, מה שאכן הוביל למצב שהסרט הדרדר מחוץ ל-30 המקומות הראשונים באופן אורגני – ובכל זאת, מקרה משעשע.
נסיים בקצת היסטוריה: לאורך שנות האתר ורבים מסקריו, האופציה ההומוריסטית נקראה כאופצית "זאב רווח" של הסקר. ועכשיו, לראשונה, זאב רווח נמצא באחד מסקרי סיכום השנה שלנו – בזכות תרומתו הקולית ל"אגדת חורבן", מה שהופך אותו באופן רשמי לאופצית "זאב רווח" של הסקר, אבל בקטע אחר.
ההצבעה לסקר תינעל ב-21.01.
הימור מוקדם
ספיידרמן לוקח בהפרש גדול.
חולית יסיים במקום השני המכובד.
אני ממש מופתע שהאביר הירוק ופיג הגיעו כל כך רחוק.
רק עוד סיבה לאהוב את הקהילה באתר הזה.
לגבי ההצבעה שלי – חולית, לפחות בזכות זה שהוא היה ממש איוונט קולנועי. מסיבות אישיות צפיתי בו קודם בבית, ורק אז בקולנוע אבל החוויה היתה מענגת. זה בהחלט קייס חזק לסרט שחייבים לראות על מסך גדול ועם מערכת סאונד טובה.
וילנב יצר כאן חוויה אודיו-ויזואלית שאין שניה לה השנה. אמנם פחות אהבתי את התסריט, בטח בהשוואה לספר (ובעיני היו סרטים טובים יותר השנה שנשארו בחוץ) אבל איך סקורסזה היה אומר – זה סינמה.
אף סרט מחמיישיה שלי לא הצליח להגיעה לעשרת סרטי עין הדג )CODA ו"ארץ נוודים" היו הכי קרובים( אז מצביע ל"נשמה" שהוא היה הסרט ה6-7 שלי ומקווה לטוב )לפחות לא תהיה פיצול קולות עם "לוקה"(.
נשמה
נכון, רחוק מלהיות הסרט הכי tight של פיקסאר, בניית העולם בו מבולגנת וחלק מההחלטות העלילתיות לא ממש עובדות.
אבל, וזה אבל גדול, הקליימקס שלו, והמסר שהוא מעביר, הוא כל כך מרגש ואינטיליגנטי, והוא נגע בי כמו שאמנות נוגעת לעיתים מאוד רחוקות. ועל זה, אני חייב לתת לו את המקום הראשון.
וואו, לוקה כל כך יותר טוב מנשמה
מה לעזאזל
הגיע למקום ה11 ומכובד אז אתה יודע, אולי נשמה היה במקום ה10, אז…
גם אם לא זה לא רע
הוא כנראה יותר מצליח לעשות את מה שהוא רוצה לעשות
אבל זה בעיקר בגלל ש"נשמה" מנסה לעשות הרבה. יש כאן יומרה, אבל בשבילי לפחות היא שווה את זה בשביל הרגעים שבהם הוא קולע.
שניים מתוך חמישה סרטים שלי הגיעו לחמישייה שזה לא רע
נשמה וספיידרמן,
לןקה במקום ה11
גיא במקום ה15
וטיק טיק במקום ה20
אז יחסית אני מסונכרן עם האתר השנה(לרוב בקושי 1 נכנס לחמישייה שלי והשאר לרוב לא ב30 אפילו).
כמו גם בהופעות , שזה הגיוני
*ממי שנשאר אני מהמר על ספיידרמן אבל שוב כמו שכבר אמרתי לא חושב שהןא ידרוס
אני אישית הצבעתי לנשמה ואך ורק בגלל המסר שאותי קנה , שאר הסרט גם טוב לדעתי אבל בהחלט לא הקול בראש או צעצוע 3 או משהו
*מופתע מטנט ונשמה שהגיעו ל10
*חבל שפאלם ספרינג לא קיבל אישור להכינס, אם העם הצביע לו אני לא מסכים שלא מגיע לו, במיוחד שטנט קיבל הזמנות נוספת, לא שאני חושב שהוא היה זוכה ולא הייתי אישית מצביע לו(כאמור לא בחמישיה שלי, מקום 6-7 ככה) אבל אם הכנסת אותו לסקר הגדול אז הגיוני גם לסופי, במיוחד שהוא בטוח לקח קולות מאחרים
הצבעתי לחולית, אבל זה רק אחרי שהצצתי קודם בתוצאות וראיתי להפתעתי שהוא לא במקום הראשון…
(אם לא אז הקול שלי היה הולך לאגדת חורבן).
והשאלה המסקרנת: לאיזה מקום פאלם ספרינגס היה אמור להגיע? לתוך העשירייה עצמה?
הוא גם היה אחת מהבחירות בחמישיה שלי.
היה בטופ 10 ולכן כבר הערתי קודם שיש פה משהו לא הוגן
לא לסרט עצמו ולא למתחרה תיאורטי
הגיוני שהאב לא קיבל הצבעות לא אהבתי
כל כך ידוע שהוא כבד ומדכא שבטוח שמי שהיה יכול לא לאהוב אותו פשוט לא טרח לראות. ומי שכן טרח לראות – איך אפשר לא לאהוב?
אני טרחתי לראות ולא התלהבתי.
אבל נתתי לו "ככה ככה" כי אני מעריכה את מה שהוא עושה למרות שלא התחברתי.
ממש מוזר לי ש4 סרטים מכאן הם לחלוטין סרטי 2020
כלומר, אני מבין את הצורך להתאים ללוח ההפצה הקלוקל במדינה, אבל עדיין מוזר לי שמבחינתי כמעט חצי מהעשיירה שייך לשנה הקודמת
ברמה האוסקרית כן
אבל אני לא חושב שהרבה אנשים שאני מכיר ראו את "טנט", "צעירה מבטיחה" ו"האב" ב-2020.
גם את נשמה הכללתי ברביעייה. וזה לא רק ברמה האוסקרית
אלו פשוט סרטים שלגמרי יצאו ב2020. כנראה זו תופעת לוואי של העובדה שהקולנועים בארץ נפתחו נורא מאוחר יחסית לשאר העולם, אז הרבה מסרטי 2020 הצטברו ל2021. על אף שגם בלי קורונה לוח ההפצה בארץ לא וואו, שלא לומר מביך ביותר.
נשמה, גם אם בתי הקולנוע היו נפתחים פה באופן פלאי
היה נדחף ל-2021 כי הוא יצא בסופ"ש האחרון ופשוט רוב מי שאשכרה ראה אותו ראה אותו רק ב-2021.
בכל מקרה, אני לא חושב שזה מביך יותר מדי שלכל מדינה יש לוח הפצה משלה. גם "מחברות הקולנוע" הצרפתיים ו"סייט אנד סאונד" הבריטים עובדים עם לוחות ההפצה של המדינות שלהם, שמדי פעם חורג מכאן לכאן עם סרטים מסוימים – וזה ממש אחלה. כל מדינה צריכה להתייחס לעצמה, ולא לצעוד לפי התוף של ארה"ב – בייחוד שהרבה מההפצות שם הם יותר חלטורה של הפצה מאשר כאן בארץ, עם בתי קולנוע ספורים שמקרינים סרט בשתי ערים בודדות (מתוך פאקינג ארצות הברית) רק כי מבחינת האוסקר רק ניו יורק ולוס אנג'לס קיימות.
אז כן, זה מאוד מבלבל בחיפושי ימד"ב או לטרבוקסד*, אבל אין שום סיבה שלוח הפצה של מדינה אחת הוא יותר טיפשי מלוח הפצה של מדינה אחרת.
* – בייחוד ששם סרטים זוכים למספר לא על פי הפצה רחבה ראשונה אלא מדי פעם פשוט הפעם הראשונה שהם הקרינו בפסטיבל, מה שיכול להוביל לפער של שנה או שנתיים מאז הקרנת הפסטיבל הראשונה ועד ההפצה במדינה.
מנוולים... למה לא הצבעתם ל-The Covid Killer?!
הסרט הכי טוב של 2021, סרט של מיליארד דולר
כמה לדעתכם סרטים אני צריך לראות בעשירייה כדי שיהיה לי "זכות" להצביע?"
(ל"ת)
אחד
(ל"ת)
אפילו אפס
כלומר, זה לא יהיה "יאה" במיוחד – אבל אם היינו רוצים להגביל את הסקר רק למי שראה היינו עושים את זה. זה סקר פתוח, וכל אחד יכול לנקות באמת המידה המוסרית שהוא מפעיל על עצמו. אבל זכות יש לכולם.
איזה הישג יפה ל"אגדת חורבן"
עשירייה ממש מצוינת. שמח לראות את ספיידרמן וחולית, שני סרטי השנה הגדולים שלי, נאבקים על המקום הראשון (בדיוק היה מעקף של חולית, נראה אם זה יחזיק).
מעבר לזה נכנס גם "בו ברנהאם – בפנים" מהחמישייה שלי, ו"האביר הירוק" מצא את עצמו בחוץ רק במעט. הופתעתי לראות את "טיק טיק בום" כל כך נמוך, בעיקר בהתחשב בכך שהרבה הצביעו לו להופעת השנה בסקר ההוא.
מבחינת השלמות, חסר לי רק "צעירה מבטיחה" מהעשירייה הפעם. אני חושב שזה אחוז הסרטים הכי גבוה שראיתי ממנה בשנים האחרונות. משאר רשימה, מעניינים אותי "CODA" ו"כוחו של הכלב". באמת שנה מוצלחת.
ממש מותח ספיידי וחולית
(ל"ת)
הצלחה אישית גדולה
לא ראיתי עדיין אף אחד מהסרטים ברשימה!
(ולכן גם לא אצביע)
הצבעתי לסול בתור סול. הרבה יותר טוב מנשמה
כן, ברור לי שיש גם כאלה
אבל גם מכיוון שראיתי את מספר המצביעים מצטמצם לאחר ההודעה, נראה שגם היו אחרים.
כל החמישייה שלי
נכנסה לעשירייה שזה גם נחמד וגם אולי בנאלי
בכל זאת אני חושב שאגדת חורבן הוא בערך ניכר הסרט הכי טוב שיצא השנה , והוא בכלל לא סרט בעיניי אלא ממש אירוע . אירוע מטלטל , כואב וחשוב שעם כל החשיבות שלו מצליח להיות מעניין ומבדר מאוד כסרט וזה כשלעצמו הישג מטורף. הסיבה היחידה לדעתי שהוא לא יזכה זה כי לא מספיק אנשים ראו אותו.
מאוד שמח שחולית עקף את ספיידרמן ומקווה שישאר כך
אמנם הבחירה שלי היא כמובן משפחת מיטשל, אבל בקרב שמתנהל כרגע בין חולית לספיידרמן אני בהחלט מעדיף שחולית יזכה.
ככל שאני חושב יותר על ספיידרמן אין דרך הביתה אני מגיע למסקנה שזה פשוט ניצול ציני של מעריצים.
אין לי בעייה עם אירוע קולנועי שמשלב את הסדרות השונות של ספיידרמן, זה היה יכול להיות משהו באמת ענק.
מה שמרגיז אותי הוא שהם לא הרגישו שום צורך להתאמץ וליצור מסביב למפגש הזה עלילה איכותית וטובה (כמו שאנדגיים עשה) אלא הסתפקו בטריקים הזולים והפשוטים ביותר ליצור התלהבות של הקהל.
חולית, לעומת זאת, הוא סרט שרואים שיש מאחוריו המון המון מחשבה. כל אלמנט בסרט נעשה בצורה מושקעת מאוד עם הרבה מחשבה ולכן הרבה יותר מגיע לו לזכות בתור סרט השנה.
אני לא חושב שחולית בעיני הוא סרט השנה, אבל אני הרבה יותר יכול להבין ניצחון שלו בסקר על פני ניצחון של ספיידרמן.
ניצחון של ספיידרמן, אם יהיה, יהיה בעיקר הודות ל״אפקט שרק״.
אני בספק אם הוא היה מגיע למקום כזה אם הוא היה יוצא בתחילת השנה (אנדגיים, לדוגמא, שאנשים משום מה כל הזמן משווים את ספיידרמן אליו, ניצח בסקר סרט השנה למרות שיצא באפריל. אני בספק איזה הישג ספיידרמן היה גורף לו היה יוצא באפריל).
אני באמת לא מבין את ההערכה של אנשים לסרט חולית
לא נראה לי עשייה כה דגולה. באמת, העלילה לא הייתה כל כך מתוחכמת או עם רבדים או עם סאבטקסט או משהו. ממש ממש בסיסית. אין כמעט דמויות כמו שיש סטראוטיפים או הגדרות של תפקידים.
אנשים דנים על הרידוד של עלילת הספר (לא קראתי), וזה גורם לי רק להתאכזב יותר. כי סרט באורך כזה יכל להכניס הרבה יותר עלילה.
רק משוטים של חלליות ממריאות וזום על החברה של ספיידרמן אפשר לחסוך 40 דקות.
ספיידרמן (לא ראיתי) כל הזמן מוצג כעלילה כמו של הנוקמים, רק קלילה מאוד ופחות מתוחכמת, עם חיבור לסרטי עבר. לפי ההייפ, זה כנראה עובד.
בעיקר גרמתם לי ללכת לצפות במלחמה ברובוטים בנטפליקס באנגלית ללא הילדים (הם ראו כמה פעמים בלעדיי בעברית).
ראיתי אתמול בפעם השניה את חולית
וכן, אתה צודק מבחינת העלילה. בניגוד לשני סרטי המד"ב הקודמים של וילנב אין כאן עומק עלילתי, דמויות עם דילמה כלשהי, או משהו שחורג מהקלישאה הבסיסית של "מסע הגיבור" ושל קרב טובים ממש מול רעים ממש. אבל הקולנוע מרהיב ממש, ויכולתי לצפות בעוד ועוד שוטים של חלליות עולות, חיילים צועדים והברון הרקונון מתרומם מהבוץ. זה לא סרט השנה מבחינתי, אבל בהחלט הטוב בעשיריה שכאן. לגבי הספר, למיטב זכרוני המועט אולי חתכו לא מעט עלילה, אבל לא המון עומק.
אני מסכים על הויזואל
ואני אפילו לא מתלונן על הסאונד.
אבל בתור הסרט היחיד השנה שהצליח להביא אותי לקולנוע, לא בא לי לכבות את המח בכניסה.
אם יש משהו שזאק סניידר הוכיח, זה שויזואל זה בכלל בכלל לא מספיק. לא באתי לראות רצף של שומרי מסך (גונב מתגובה אחרת). אפילו הקרבות לא היו מרשימים…
זה מזכיר לי דוקומנטרי שראיתי על עיבוד לחולית שנזנח. כל העיצוב היה יפהפה, מאת ההוא שעיצב את הנוסע השמיני. אבל: האם הסרט היה טוב? לא נדע. טיוטת סטוריבורד מספיקה רק בכדי להצית את הדמיון.
בהמשך לשיחה אחרת לגמרי, אני איפשהו חושב שהנטייה שלי לראות סרטים בהילוך מהיר היא גם אמצעי לגרום לתסריטים להיות "על סטרואידים" : אני גורם לסרט להיות יותר "מהודק", בכח.
חולית הוא סרט למהירות 1.5: אין דיאלוג מאתגר, אין קרבות עם כוריאוגרפיה המצריכה ריכוז. השוטים היפים כה ארוכים, שגם ב 1.5 הם יהיו ארוכים :)
גמד גורר כיסא לאורך שולחן מועצה של אצילים במשחקי הכס: איטיות מוצדקת.
שני כוכבים נוסעים באוטו בסרט על קולנוע של פעם של טרנטינו: להריץ.
כמה דרגו את "וונדי" בחמישיה שלהם בבקשה?
ובבקשה אל תגידו לי שאני היחיד,
כבר הייתי היחיד באולם בהקרנה שלו.
עשרה אנשים
(ל"ת)
לא מספיק, אני רוצה שמות
ואנחנו נקים אתר מתחרה שיודע הרבה יותר טוב מכולכם להעריך סרטים טובים
אני מקווה שאנשים הצביעו מתוך ציניות ליחידת המתאבדים
אחד הסרטים הכי מטומטמים שראיתי. אז אולי הוא לא עשוי כל כך גרוע, אבל לא ברור איך אפשר להתעלם מהטמטום.
הצבעתי ברצינות תהומית
מבין הסרטים שהגיעו לסקר ושצפיתי בהם (טנט, נשמה, חולית והיחידה), זה הסרט שהכי נהניתי ממנו השנה
הפרש 1 ואו איזה מותח
(ל"ת)
תקנו אותי אם אני טועה
אבל זה נראה שאין השנה שום מחזמר בעשיריה.
וזה די מוזר בהתחשב בכך שהשנה היו לא מעט סרטי מחזות זמר (סיפור הפרברים, טיק טיק… בום!, שכונה על הגובה, אנט, ויוו, אנקנטו ועוד).
כנראה שלמרות הכמות המרשימה של המיוזיקלים השנה, לא נמצא אחד כזה שיגרום לגולשי עין הדג להתלהב עליו כפי שהיה עם המילטון שהגיע למקום השני בשנה שעברה, חרף העובדה שהוא לא הופץ בארץ וגם הוא לא ממש סרט אלא צילום של מחזה.
כמה אתה גמיש עם ההגדרה?
כי "בפנים" הוא לכל הפחות סרט מוזיקלי, גם אם לא מחזמר.
מכיוון שלא ראיתי את הסרט אני לא יכול לשפוט
אבל בכללי התכוונתי למחזמר.
אני לא חושב שכל סרט שכולל שירים נכלל בקטגוריה מחזמר.
ועד כמה שאני הבנתי ״בפנים״ לא ממש עונה על ההגדרה של מחזמר.
מישהו ראה את הסרט וחושב שהסרט ממש עונה להגדרה של מחזמר? אשמח לשמוע.
לא מחזמר, אבל 100% סרט מוזיקלי
יש בו יותר שירים מאלו של אנקנטו, אנט או ויוו, לדוגמא. השירים לא סתם ברקע אלא חלק מהנראטיב של הסרט, הוא אפילו פחות ספיישל קומי מספיישל מוזיקלי, כיוון שיש בו הרבה פחות קטעים קומיים ממה שנהוג למצוא בספיישל סטנד-אפ.
אז פיקסאר הם הדיקפריו של האולפנים
גם לפיקסאר וגם לדיקפריו מספר רב של כניסות לטופ 10 של עין הדג ולשניהם יחס זכויות נמוך ביותר ביחס לכניסות שלהם.
לפיקסאר יש 11 מועמדויות ו1 זכיות בלבד בדומה לכך לדיקפריו יש 7 מועמדויות ו0 זכיות , כמובן שפיקסאר במצב מעט יותר טוב כי הם זכו אבל 1 מתוך 11 זה די נמוך,
למארוול 9 כניסות ו4 זכיות(כולל ספיידרמן עוד רגע)
לנולאן גם 9 כניסות ו4 זכיות .
ה״בעייה״ של פיקסאר זה שהם אולפן אנימציה לכל המשפחה
ולסרטי אנימציה לכל המשפחה קצת קשה להשיג זכיה בסקר שנתי בו (ככל הנראה) לא משתתפים ילדים (שהם חלק ניכר מכמות הצופים של סרטים מהסוג הזה).
הקול בראש הוא לא רק סרט פיקסאר היחיד שזכה, אלא גם סרט האנימציה היחיד שזכה וגם הסרט היחיד בז׳אנר ״סרטים לכל המשפחה״ שזכה.
כך שאני חושב שלא הוגן להשוות את ההישגים של פיקסאר לאלה של מארוול או נולאן, כי להם אין את התקרה שיש לסרטי אנימציה לכל המשפחה, תקרה שנשברה רק פעם אחת בעשרים שנה.
המשפחה כוללת גם בוגרים, וסרטים כאלה אהודים כאן מאוד
ולכן לא מפתיע שהם מרבים להיכלל בסקרים. אבל התחרות קשה, והזוכה הוא בד"כ סרט שהטביע חותם, שהיה בו משהו סוחף במיוחד (מעבר לאופטימיות, נשמה וויזואליה יפה) וזה בד"כ לא פיקסאר.
ברור שסרטי משפחה (במיוחד פיקסאר) אהודים גם על בוגרים
אבל כשחלק ניכר מקהל היעד של הסרט (קרי: ילדים) לא משתתף בהצבעה, זה בהחלט גורם משמעותי לכך שהסרטים האלה לא זוכים.
וגם צריך לזכור שעדיין יש לא מעט אנשים שסולדים מסרטים לכל המשפחה ומרגישים שכאנשים מבוגרים סרטים כאלה לא מדברים אליהם.
וזה בלי לדבר על אנשים שאנימציה פחות מדברת אליהם. אי אפשר שלא לשים לב לכך שסרטי אנימציה פחות מצליחים בקרב אנשים מבוגרים גם כשבאמת מגיע להם.
כך שבוודאי שסרטים כאלה זוכים להצלחה לא קטנה הודות למבוגרים שכן מתחברים אליהם, ולראייה הנוכחות שלהם בסקרי סוף שנה, אבל עדיין יש להם את המגבלות שהזכרתי שמונעות מהם לנצח.
אני לא חושבת שזו הסיבה שהם לא זוכים
הם מתמודדים בגזרת הבוגרים כמו שאר הסרטים ורוב גולשי האתר צופים בהם, זה לא משנה שיש עוד הרבה צופים שאינם גולשים באתר. למעשה לו ילדים היו מצביעים בסקר הייתה נוצרת הטיה לא הוגנת, כי הם לא צופים ברוב הסרטים "למבוגרים".
אני לא מפרשן לא היאנקיס מנצחים אני פשוט סופר את כמות הגביעים
(ל"ת)
*למה היאנקיס…
(ל"ת)