-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
כנס העתידנים
The Congress
שילוב של אנימציה ושחקנים חיים, על פי הספר "כנס העתידנים" של סטניסלב לם. השחקנית רובין רייט (בתפקיד עצמה) נקלעת לעתיד שנשלט על ידי כימיקלים וחומרי הזיה.
תאריך הפצה בישראל: 26/09/2013
בלגן מרהיב, עלילה חלשה. אנימציה מהממת והמון רעיונות שנזרקים זה על גבי זה בלי סדר.
מה עם טריילר?
אם זאת לא בקשה גדולה מדי, ארי.
אני תוהה למה לא פשוט למתג את הסרט כמקורי?
כי זה בדיוק מה שהוא. סרט מדע בדיוני מקורי, אין בינו ובין "כנס העתידנים" כמעט שום דמיון.
מאיפה לך?
(ל"ת)
בין השאר - איפה, בעצם, כנס העתידנים?
הדמות הראשית והסיבה לעלילה כולה (מתקפה על כנס עתידנים והדובר בו, לא בהתאמה) נראים… חסרים.
אבל במקרה הספציפי הזה אני לגמרי בקטע של עיבוד לא נאמן למקור – כל עוד הוא טוב, ושומר על הרוח והרעיונות של לם. אני חושבת שהיה קשה להיצמד לספר ולעשות משהו קולנועי מוצלח ממנו.
ככל שזה נשמע מוזר,
הדמות הראשית והסיבה לעלילה לא כל כך חשובות. ייתכן שהסרט לוקח מ"כנס העתידנים" רק את הרעיון הכללי של העתיד, ועדיין יהיה הוגן לתת לסטניסלב לם קרדיט על הרעיון.
בהחלט, בהחלט.
על זה אין לנו שום ויכוח.
עתיד שנשלט על ידי כימקלים וחומרי הזיה
הוא לא הרעיון הכי מקורי בעולם.
ארי פולמן היה יכול לקורא ליצירה שלו מקורית ואני מאמין שאף אחד לא היה טוען שהוא גנב מלם את הרעיונות. מקסימום היו חושבים שהוא עושה מחווה.
אתה לא רואה ב"אבדון" קרדיט לכל האנשים שהוא "העתיק" מהם.
היי, יש לי רעיון!
בוא נראה את הסרט לפני שנחליט עד כמה הוא מושפע או לא מושפע ממשהו. יודע מה, בוא נראה קודם טריילר.
Fair enough.
מהתקצירים והתמונות אני לא רואה הרבה דמיון מלבד הרעיון של עתיד בו כולם משתמשים בסמים אבל נחכה ונראה.
רציתי להגיע לשם, אבל לא יכולתי.
בכנס של HIT בחולון, ארי פולמן דיבר על עשיית הסרט והקרין קטעים ממנו. יריב פלג ממקו דווקא היה שם ומדווח. יש פה דברים שאני עדיין לא שמעתי על הסרט.
http://www.mako.co.il/culture-movies/articles/Article-d0ff0bebe5e7e31006.htm&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1814210856
עכשיו השאלה שלי היא
האם הסרט יכול להיות מועמד בקטגורית סרט האנימציה הטוב ביותר?
כלומר, אם סרטים כמו "הדרדסים" ו"הצ'יפמנקאס" יכולים למרות שרובם לייב אקשן, אז למה לא הסרט הזה גם אם חצי ממנו בלייב אקשן?
אחרי צפיה.
לא. הוא לא יהיה מועמד. לכלום.
הוא מוזר מידי עבור האוסקרים.
יש מידע כלשהו בנוגע לתאריך הפצה בארץ?
(ל"ת)
הייתי שמח מאוד לדעת.
(ל"ת)
אלפי עזאזלים!
~פיתול שפם זועם ומיוסר~
ג'ון האם משתתף?
כי אין לו זכר בדף הימד"ב של הסרט…
לא מעט פעמים המידע שמוזן ב-IMDb בעמודים של סרטים ישראליים או סרטים של יוצרים ישראליים הוא חלקי (ובמקרים נדירים יותר אפילו מוטעה). לא ממש ראינו סימן לכך בטריילר, אבל אם להסתמך על הביקורות מקאן ועל הדיווחים מהאירוע במכון הטכנולוגי בחולון, ג'ון האם לגמרי שם.
אז אחרי קאן
יש לסרט תאריך יציאה רשמי בארץ או באירופה לפחות?
טרם.
(ל"ת)
על פי ארי פולמן בכנס אוטופיה
הבכורה תהיה ביולי, והסרט יצא מיד אחר כך לקולנוע.
אוקיי תודה :)
נראה שנצטרך לחכות ולעקוב (ובנתיים להתנחם ברובוטים שמרביצים למפלצות עם אוניות).
וחוץ מזה:
הוא סיפר על הרקע של הסרט (דברים שברובם כבר נאמרו בראיונות) והציג שני קטעים מתוכו. הסרט נראה נהדר, אבל העדפתי בהרבה את הסצינה המצוירת על המצולמת. היה משהו במשחק של כולם (אפילו רובין רייט) בסצינה המצולמת שנראה מלאכותי. באנימציה זה נראה מעולה.
לא, זה כנראה לא יקרה
"כנס העתידנים" עומד לפתוח את פסטיבל הקולנוע בחיפה, ולא נראה לי שהוא יעלה על המסכים בארץ לפני הפסטיבל. המשמעות היא שהסרט לא יוקרן כאן לפני ספטמבר:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4405284,00.html
Dislike!
או שמא – FishDislike!
מבאס
בעיקר שאני רואה לפי imdb שהסרט עלה למסכים בצרפת כבר.
אבל נראה שנצטרך לחכות עוד קצת :(
נראה שבארה"ב הוא יצא רק ב 2014
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=105215
איך יש לו כבר ציון בוויקיפדיה
ולמה הוא כ"כ נמוך (5.6)? :(((
ויקיפדיה?!
ממתי הם נותנים ציונים?
IMDB
http://www.imdb.com/title/tt1821641/
ציון שניתן על ידי פחות מ-100 אנשים בימד"ב
הוא חסר משמעות.
100?
לדעתי ציון של פחות מ-1,000 מצביעים הוא חסר משמעות.
ציון של כמה מאות מצביעים הוא תקף סטטיסטית
כלומר, סביר למדי שהוא יהיה דומה לציון שהסרט יקבל אחרי שידרגו אותו אלפים, או עשרות אלפים. כשמספר המדרגים הוא פחות מ-100, אין סיבה לחשוב כך. הציון של הסרט כרגע הוא 5.9, ה-arithmetic mean – 7.4, וכל זה לא נותן לנו שום סיבה לחשוד שהציון ה"אמיתי" של הסרט לא יהיה 8.3 או 4.0.
נכון
החלק לגבי הציון הייתה סתם טרונייה כללית, אך בעיקר תמהתי היא מדוע בכלל הסרט נפתח להצבעה כשהוא עדיין לא מופץ בבתי קולנוע?
הוא הוקרן בפסטיבל קאן.
(ל"ת)
אני כל כך סקרנית!
היום ארי פולמן התארח במכון ויצמן להרצות באיזה קורס והציג כמה קטעים נרחבים מהסרט.
אני לא אכתוב על העלילה שראינו משום שהיא לא חופפת לחלוטין לטריילר ואני משערת שעלולה להוות ספויילר (מקווה עבורי שלא מידי).
בין היתר הוא הסביר איך הגיע לסיפור, והסביר ששאב השראה מכמה רעיונות בספר אבל לא הסריט גרסה של הספר. הסיפור של רובין רייט בסרט הגיע בכלל מרעיון אחר שצמח בסיטואציה הוליוודית שלא קשורה לספר (לכל המודאגים לכבוד הספר). זה לא באמת מפתיע, משום שזה דבר שהוא עשה בחוכמה רבה גם בקלרה הקדושה שמבוסס על ספר די מיגע. אני באופן אישי מאוד אוהבת את המסרים שלו והדרך שבה הוא שואב השראה מספרים מבלי להעתיק את הסיפור לתסריט ולכן מצפה להנות מאוד מהסרט הנ"ל (שיצא כבר!)
מההקרנה של הקטעים האלו יצאתי עם כמה תובנות. קודם כל, הסיפור נשמע מעניין ושונה מסרטים הוליוודיים גנריים. האנימציה יפייפיה, ממש יפייפיה, מסוג הדברים שמאוד קשה להזיז מהם את העיניים וממש תואמים את הרעיון של פנטזיה הלוצינוגנית שלהבנתי מתערבבת במציאות של הסרט שמתוארת באנימציה אבל קשה לי להגיד באמת. קיבלתי את הרושם שזה סרט שמאוד מעמיק ברעיון של פנטזיה ומציאות, אבל זה רק מכמה קטעים. בקיצור, אני ממש מסוקרנת עכשיו לראות את הסרט המלא.
והתובנה האחרונה שלי, גלובלית יותר לגבי ארי פולמן, שאולי אחד הדברים שהם ממש אחת החותמות המובהקות שלו כבמאי וכותב נוגע לשיחות בין דמויות. אחד הקטעים שהוא הראה לנו היה קטע מתחילת הסרט (ששניה ממנו מופיע בטריילר) בו מנהל של חברת הפקות מסביר לרובין רייט מה עשתה טוב ורע עם הקריירה שלה ומה הוא רוצה שתעשה עכשיו. תוך כדי צפיה הבנתי שהכמעט מונולוג הזה הוא סצנה שמבחינת יחסי הדמויות ואפילו הדרך שהן מצולמות כבר ראיתי ואריאציות שלה גם בקלרה הקדושה ובmade in israel. לא בטוחה שהייתי שמה לב לכמה הסצנה הזו היא ארי פולמנית אם הייתי רואה את הסרט במלואו, היה לי מעניין לשים לב.
זהו, כתבתי בעיקר כדי לציין שלמיטב התרשמותי זה סרט ששווה לצפות לו.
שני קטעים+מאחורי הקלעים לסרט
ממש פה-
http://cinemascope.co.il/archives/15531?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook
לא התלהבתי במיוחד.
ההתחלה של הסרט מאוד מבטיחה ומסקרנת, אך מהרגע שהאנימציה מתחילה חשתי ירידה ברמה של הסרט. לפני הסרט ציפיתי לכמה סצנות לייב אקשן משעממות והרבה אנימציה מדהימה ומעניינת, בסוף המצב היה הפוך (מבחינת האיכות כמובן, מבחינת הכמות באמת הייתה הרבה אנימציה ופחות לייב אקשן). אל תבינו אותי לא נכון, "כנס העתידנים" הוא לא סרט רע, אבל יש בו כמה בעיות שמנעו ממנו להיות סרט טוב לפי דעתי. האנימציה עצמה די מרשימה מבחינה ויזואלית. השחקנים עושים עבודה טובה, אבל כל זה לא מצליח לחפות על סיפור לא טוב במיוחד ומחסור כמעט מוחלט בהומור.
אם בתום ההקרנה לא היה Q&A עם הבמאי, כנראה שעדיין לא הייתי מבין הרבה דברים שקרו בסרט.
הציון שלי: "ככה ככה"
אולי רק הרגשתי ככה
כי נהנתי יותר בחלק של הלייב אקשן
באמת??
עבר לי כמו 2 דקות, אם לא היית אומר לי הייתי בטוח שזאת רק הקדמה קצרה לאנימציה. מפתיע, זה משנה לי את ההסתכלות על הסרט (בחלק של המציאות מאוד נהניתי ובחלק של האנימציה די סבלתי.)
גם אני
ראיתי את הסרט היום ומאוד נהנתי, החלק הראשון (הלייב אקשן) עשוי מצוין, השחקנים נהדרים והעלילה הדרמטית עוברת מצוין ואף לעיתים מופיעה איזו בדיחה חביבה להפיג את המתח הדרמטי.
החלק השני של הסרט (האנימציה) נראה כמו טון LCD שהתפוץ לכל מקום אבל בצורה יפה ומעניינת. התנועה של הדמויות לא כ"כ חלקה אבל לא משהו נוראי שלא מתרגלים אליו.
הסרט עוסק בהרבה נושאים מאוד מעניינים, בין אם נושאים פילוספיים ובין אם נושאים עדכניים לימינו.
אך בכל זאת מדובר בסרט שעשה האיש שיצר את "ואלס עם באשיר", "כנס העתידנים" הוא סרט מאוד שונה ממה שאנו רגילים לראות. לעיתים קשה להבין את העלילה אך אם נותנים לסרט לזרום בסופו של דבר התמונה הגדולה מתבהרת. במפגש שהיה עם הבמאי (שהיה מצוין) הוא אמר שיש סרטים, כמו הסרט הזה, שפשוט צריך לעשות כמו ברכבת הרים, לחגור חגורה ולתת לה לסוע.
לזיכום זהו סרט נהדר ומואד שונה, מסוג טוב שבהחלט זקוקים לו. אחד הסרטים הכי טובים שראיתי השנה גם מבין אלו שלא הופצו השנה.
אני צריך להוציא את הדף סרט הזה מהמתשכים.
אם שאר התגובות פה יהיו חיוביות כמו שלך הציפיות שלי יגיעו לרמות כבר בלתי אפשריות ואוף אני שונא את העולם למה היה צריך את הגבלת הגיל המוזרה הזאת בטרום בכורה.
אני לא יכול ככה, אני צריך לשכוח מהסרט. הלכתי לראות את הטריילר.
נחמד
החלק הראשון הלייב-אקשני ממש טוב. רובין רייט והארווי קייטל נותנים הופעות נהדרות, ויש גם כמה בדיחות קולנוע משעשעות (לאולפנים שרוצים "לסרוק" את רובין קוראים "מיראמאונט"). האנימציה אכן יפה ועשויה היטב, וברגע המעבר זה מרגיש כאילו סם שלקחת לפני הסרט מתחיל פתאום להשפיע בבת-אחת. הוא עוסק בנושאים כמו השתלטות הטכנולוגיה על חיינו ואיך בעצם יראה הקולנוע בעתיד.
מה שהפריע לי בסרט זה שהעריכה בחצי השני שלו די מבלבלת. יש כל מיני קפיצות בין מציאות לחלומות ואחורה וקדימה וזמן, ולפעמים לא הייתי ממש בטוח מה קורה איפה ומתי. וכרגיל, גם כאן היה אפשר לקצר קצת.
אבל בסה"כ זה סרט טוב כזה, נחמד.
סרט טוב
אני מסכים עם חלק ממה שנאמר למעלה. לא קראתי את הספר, אבל לפי מה ששמעתי והיה בסרט, זאת הייתה אדפטציה טובה ואהבתי כמה מהשינויים שנעשו. הסרט מבוים ונראה טוב, כולם משחקים טוב, אבל משהו בחלק השני שלו נהיה כבר קצת מבולבל מדי וקשה לעקוב. הייתי מעדיף שהחלק השני היה פשוט "רגוע" יותר, אבל זה עדיין סרט די טוב לדעתי. יש כמות גדולה של רפרנסים, דברים קטנים ובדיחות קולנועיות שכיף לקלוט אותם.
החלק השני
היה כזה מבלבל בכוונה ולדעתי זה בא להעביר את מה שהגיבורה מרגישה, היא מבולבלת וגם אנחנו. חוץ מזה אני מאוד אוהב סרטים שהם כמו פאזל שצריך לחשוב ולהפעיל את המוח בשביל להבין ולא הכל מגיע חלק וברור אז לי זה עבד טוב.
זה לא "תירוץ" לדעתי
החלק הזה מבלבל ומבולגן, ובגלל זה גם פחות מעניין וטיפה משעמם לדעתי. אם מה שהגיבורה מרגישה היה יותר מדי בשביל לקלוט (עובדה שלא מעט בקהל אמרו את זה), אז שלא יעבירו את זה.
לא הרגשתי ממש שזה כמו פאזל. לא הייתה איזו חידה לפתור, היה רק קשה לקלוט הכל. (שוב, זה עדיין סרט טוב ומאוד נהנתי, פשוט היה צריך "להרגיע" את החלק הזה)
גם אני הרגשתי כמוך באמניציה ואז אמרתי לעצמי בראש "בסדר, אז מה עם אתה לא מבין, תזרום עם זה" ובסוף הבנתי הכל. אבל כל אחד עם הטעם שלו וזה בסדר שבשבילי זה עבד ושבשבילך פחות.
קשה לי מאוד לומר את זה, אבל הוא לא היה טוב.
מהרגע שמתחילה האנימציה הסרט מתחיל להיות מבולגן מדי, משעמם ולא מובן. וגם הלייב אקשן כזה, רק פחות.
הסרט כולו מתיש בטירוף, הרבה פעמים יצא לי לומר לעצמי "נו, שיגמר כבר" ורציתי לדפוק את הראש שלי בכסא שהיה מולי, אבל זה גם קצת קשור לחוסר במזגן שהיה באולם.
טוב מאוד!
החצי הראשון, והמצולם, מקסים. מין טייק מד"בי ועדכני על "שדרות סאנסט", מבחינתי לפחות. רובין רייט מהממת בכל מובן אפשרי (והיא פשוט יפהפייה – כל קמט רק מייפה אותה יותר. אם ב"הנסיכה הקסומה" נחרתי בבוז כשהיא הוכתרה בתור האישה היפה בעולם, אני לגמרי מבין את זה דווקא עכשיו, כמעט שלושים שנה אחרי הסרט ההוא). החצי השני, שנפתח בסצנה הזויה ויפהפייה שמערבת לווייתן מעופף – אוקי, תהרגו אותי אם הבנתי באמת משהו ממנו. כל ניסיון שלי לתאר כרונולוגית את מה שקורה בחלק המצויר נידון לכישלון, אבל בחיי איך שזה היה נהדר.
ברצינות?! אני מתכוון... ברצינות?!
אני היחיד שיצא מהסרט הזה וחשב שמדובר בסבל מתמשך וחסר תכלית?
בחיי, כמעט מכל היבט אפשרי, אני פשוט מרגיש שנעשתה פה עבודה איומה.
החל מהרגע הראשון – הכל מרגיש מלאכותי להחריד, ולמרות שמדובר בשורה של שחקנים נהדרים, הסרט לא מצליח לייצר אפילו רגע אמין אחד. אין לי דרך אחרת להסביר את זה מלבד עבודת בימוי איומה.
סיפור הרקע, מהלכי העלילה והאפיון של הדמויות, כולם פשוט בונים סיפור משעמם ולא אמין, שרק הולך ונעשה מסורבל יותר ויותר עם כל ניסיון להפוך אותו לביקורת ממסדית.
והחלק השני של הסרט?
ובכן, הוא פשוט ערבוביה כאוטית וחסרת אופי של אזכורים ורעיונות ריקים מתכלית.
וזה לא רק העומס והסוריאליזם הכפוי, זה גם חוסר האחידות הצורם של הסרט:
יש חלקים שבהם הקצב איטי מדי, ואחרים שבהם הוא מהיר באופן מגוחך.
יש חלקים פעוטים שזוכים להסבר מפורט ומתיש, ורבים אחרים שלא זוכים לאזכור כלל.
העולם ה"עתידני" שהסרט מציג הוא פשוט בילבול ביצים מוחלט וחסר אמינות. בתור צופה, זה פשוט בלתי אפשרי להתחבר לעולם שאי אפשר אפילו להתחיל להבין אותו. יש גבול לכמה אפשר לתרץ תוך שימוש במילה "פסיכדליה".
והאנימציה?
אני נשבע שזה היה החלק הנורא ביותר.
כאילו, ברצינות? "מהממת"?
מתי בפעם האחרונה צפיתם בסרט אנימציה שהוא לא "מיץ פטל" משנות התשעים?
האנימציה ברובה נראתה לי פשוט זולה, מכוערת ומסורבלת להחריד.
הדמויות נראו כמו בובות חסרות אישיות, ונעו באופן רובוטי ולא אמין (ושלא נתחיל לדבר על העובדה שאנימציית הדמויות נעשתה באופן עצלני וממוחשב תוך שימוש בקי-פריימס בלבד). אפילו הדמות הראשית, רובין רייט, נראתה רוב הזמן כמו ציור מעוות אנטומית ומזוגג של תלמיד חטיבה.
אני יכול לומר בביטחון מלא שברוב המוחלט של בתי הספר לאנימציה מסביב לעולם, זה לא היה עובר כסרט גמר.
באתי עם המון רצון כן להיות גאה, ויצאתי מבויש ומלא בכעס.
אכזבה נוראית.
מדהים.
הלייב אקשן מצוין. משחק מצוין של רובין רייט והארווי קייטל במיוחד. חוץ משניהם גם בלט זה ששיחק את ג'ף גרין
(אוף ברח לי השם) והילדה של רובין, שלמרות שלא היו לה הרבה שורות, הייתה ממש חמודה. החלק הזה מכין את הקרקע טוב מאוד לחלק המצויר, מכיל כמה בדיחות מאוד נחמדות על קולנוע ומצליח גם קצת לרגש ובמיוחד בסצינה מצוינת אחת שבה סורקים את רובין. החלק המצויר הוא סם הזיה אחד גדול. סצינת הפתיחה של החלק הזה מדהימה ונראית כמו שילוב של דיסני עם אל אס די. האנימציה מדהימה ומהפנטת. אבל בדיוק אחרי חמש דקות הסרט מאבד שליטה והולך לאיבוד. המון סצינות שלא ברור הקשר שלהם לעלילה באות אחת אחרי השנייה ורק מעט ממה שקורה בהן מוסבר. למרות שהסוף לא משאיר יותר מדי שאלות פתוחות ולמרות שצריך קצת לחשוב כדי להבין אותו עד הסוף בסופ של דבר אתם תבינו. הלייב אקשן שנעשה בצורה מאוד מהוקצעת מאזן את האנימציה וזה לדעתי מציל את הסרט. בסדך הל נהנתי
כמו להיות שיכור ברכבת הרים
הבטן מתהפכת, הקרביים רוקדם סמבה העינים כמעט יוצאות מארובת- העין,
למה לקחת גלגלים? למה לקחת ל ס ד? למה לקחת כל מיני חומרים מרחיבי תודעה?
רוצו לסרט וככה הדילר שלכם יפסיד את היומית.
סרט מרהיב, שובה עין, נכון שהוא לא נאמן למקור, אבל זה בגלל שארי פפולמן ביקש להציג גם את האינטרפטציה שלו , הפריזמה שלו ושלו בלבד.
סרט שבז לאייפונים של אפל ולתרבות הצריכה, בז לריאליטי ולתרבות ההמונים, סרט מאוד פילוסופי שלא קל למעקב,
צריך חהיות רתוק לחוט המחשבה שבתסריט.
סרט מיוחד , סרט אחר ושונה במובן החיובי ל המילה.
הארווי קיטל תותח וגם רובין רייט לא קוטלת קנים
ממליץ
הוא בז לתרבות הצריכה? יופי, אז לא אקנה כרטיס. לינק להורדה אניבודי?
(לא, אני לא באמת צריך לינק, תודה).
יומרני לאללה, בלי שום כיסוי
הסרט הזה ממש רוצה שתדברו עליו אחרי שאתם יוצאים מהקולנוע. אצל החברים שלי זה לא הצליח. למרות כל המאמצים שלו להיות עמוק ובעל משמעות, הוא עשה לדעתי עבודה גרועה מאוד בלהיות מעורר מחשבה. אין שום עידון במסר שלו, הדמויות פשוט אומרות הכל במפורש. אין דילמות שמאתגרות את הצופים. הסרט נוגע בסוגיות פילוסופיות מבלי באמת לחקור אותן. הוא ארוך מאוד ולמרות זאת לא מגיע לשום מקום. העלילה חלשה. הסוף לא ברור, כאילו מתחנן מהצופים לנחש מה זה היה, לנסות להבין איך הוא נגמר. לא מצדיק את המאמץ מבחינתי.
בצד החיובי, השחקנים עשו עבודה מצויינת ובחלק הראשון של הסרט היו בו כמה מונולוגים מאוד טובים.
חלק ראשון מצוין חלק שני ממש לא.
(ל"ת)
הפוך הפוך.
חלק ראשון משמים ומעצבן. חלק שני מקורי ומרהיב.
צפיתי בסרט פעמיים
מדובר באחד הסרטים הטובים של השנה, לטעמי האישי. סרט שצריך לראות פעם שניה כדי לנצל את המורכבות העשירה שלו. אבל דבר אחד לא הבנתי, למה עושים ממנו "מלהולנד דרייב". לא מצאתי בסרט רגעים ש'איבדתי אותו', הוא אומנם קצת מסובך באמצע האנימציה אבל בסוף הכל התבהר, לי לפחות. כל הכבוד לארי פולמן.