-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
דרייב
Drive
נהג פעלולים הוליוודי, שמחלטר בלילות כנהג שודים, מגלה שהוצא חוזה על חייו בעקבות שוד שהשתבש.
עמוד הסרט בחסות לאה וינוקור
תאריך הפצה בארה"ב: 16/09/2011
תאריך הפצה בישראל: 03/11/2011
עלילה סטנדרטית לגמרי, משודרגת באמצעות בימוי מעולה.
מעולה!
הפסקול ביחד עם הצילום המוקפד והמשחק המאופק מקנים תחושת מית'וס אורבני שהפעם האחרונה שחשתי בה הייתה ב"Eastern Promises" וב"Ghost Dog".
רפן מצליח כאן בכל אשר נכשל ב"Valhalla Rising". הצבתו של הגיבור בלוס אנג'לס המודרנית מעגנת את הסיפור במציאות מבחינה ואין כאן חוסר-היגיון כזה או אחר שמנע ממני כצופה לשקוע לתוך הסרט וליהנות ממנו.
גוסלינג משכנע וסוחב בקלות את הסרט על כתפיו. מוליגן מעט כנועה מדי עבור הדמות שהיא משחקת, אבל היא מקסימה כהרגלה. קרנסטון, פרלמן וברוקס עושים את עבודתם נאמנה.
בכללי מדובר באחד מהסרטים ש"תפסו" אותי יותר חזק השנה ובהתחשב שאחד מהבודדים האחרים היה "Blue Valentine" גוסלינג הופך במהרה לשחקן שאני אצפה בסרטים בזכותו. הבחור מוכשר מאוד ואני מקווה מאוד שהוא יזכה להכרה מהאקדמיה בעתיד הקרוב.
שאלה - עד כמה "Gore" יש בסרט הזה?
(ל"ת)
במידה קצובה.
האלימות בסרט, לכשהיא מתרחשת, הינה "מציאותית" כמו זו ב"Eastern Promises". הקטעים האלימים הינם גרפיים אבל קצרים ואין התעכבות מיותרת על ראש מרוסק או צוואר שסוף.
קשה לי להגיד עד כמה האלימות בסרט יכולה להפריע או לא מכיוון שאלימות פיזית נטו בסרט לא משפיעה עליי, וכזו היא האלימות כאן כשהיא מתרחשת. דבר שלא קורה לעיתים תכופות בניגוד למה שעלולים להסיק מהקדימון.
מסכים מאוד עם gunai
הסרט עצמו די פשוט, תסריט רגיל ולא מיוחד, צילומים ואפקטים בסיגנון שנות השמונים.
אך עם זאת, יש בסרט המון עוצמה, שמועבר דרך הסאונד המתלווה לכל אורך הסרט והמשחק המהפנט של הדמויות.
אמא שלי לא יכלה להסתכל
לא כל כך מובן איזו מטרה משרתות כל התמונות הגרפיות האלה מלבד לעשות את הסרט יותר "אמיתי".
האמת שקצת התאכזבתי
יחסית לביקורות הטובות, קצת מאכזב, אם כי בטח לא הבדל ציפיות עצום כמו ב"עץ החיים".
אני מסכים עם מה שנכתב ע"י gunai, אבל איפשהו been there done that. מצד אחד תסריט שמזכיר את גוסטדוג וסימנים של כבוד, ומצד שני, קצת מזכיר את נהג מונית עם כל הנסיעות האלה בעיר.
ההרגשה היא שהתסריטאים נתקעו באמצע ולא החליטו ללכת עד הסוף. היה פה פוטנציאל לתסריט בסגנון האחים כהן עם איזה טוויסט. היה פוטנציאל לעשות את זה יותר בסגנון גוסטדוג. אבל הדבר הכי חשוב זה שהייתה פה אמירה שהתפספסה. בלי לספיילר, לאורך הסרט הבמאי מתעתע בצופים ובדמויות עם תחפושות כאלה ואחרות שהם לובשים ופושטים. זה נושא מעניין שבהחלט אפשר היה להעצים, אבל בסופו של דבר הוא מתפספס.
חסר פואנטה ומשעמם
כנראה שההבעה הקפואה התמידית על פניו של הנהג החתיך הייתה אמורה לשדר איזו קשיחות, אבל התוצאה עציצית.
ישנם סרטים שמצליחים לקחת עלילה מינורית, שנשמעת משעממת או קלישאתית בתיאור קצר ולהפוך אותם לסרט מרתק ומרגש. הסרט הזה מצליח לעשות את ההיפך.
סרט מעולה
ראיתי גם בבית וגם בקולנוע – הצפייה בקולנוע שיפרה לי לגמרי את החוויה. האווירה, הפסקול המכשף, המשחק, הבימוי… סרט שמוציא מתסריט נדוש את המיטב. לא אהבתי עד סרט של רפן עד כה, מהסיבה שהם היו נורא פלצניים ומשעממים (אם כי אין ספק שהבנאדם יודע לביים), ב"דרייב" הוא השכיל להשתמש בידע שלו בצורה הטובה ביותר, ואני מחכה בקוצר רוח לסרטו הבא.
יכל להיות טוב יותר
גוסלינג מסתובב לאורך כל הסרט עם הבעה של אוטיסט ששאף גז מזגנים, וזה ממש מעצבן ופוגע באמינות של הדמות.
חבל כי דווקא יש לסרט פוטנציאל, ויש בו כמה הברקות – בעיקר קטעי הנהיגה ועיצוב הסאונד הנהדר.
מעולה
אני יותר אהבתי והתחברתי לחלק הראשון של הסרט, הצגת הדמויות, מערכת היחסים עם קארי מוליגן וכמובן, בעלה, שבזכותו החלק הראשון הגיע לשיאים מרגשים במיוחד. העלילה גם לא הרגישה סטנדרטית, פשוט לא דמיינתי שלהראות סצנת שוד מנקודת מבטו של הנהג שפחות או יותר לא עושה כלום להיות מותחת כל כך. אבל אז הגיבור שלנו מסתבך עם איזושהי כנופיה על סכום כסף מסוים והסרט, לדעתי, נחלש, מאבד מהמקוריות שהייתה בו וממעט להבריק, אך הוא עדיין שומר על קצב טוב ועלילה מעניינת.
הבימוי אכן היה נפלא, הצילום פשוט מדהים, עיצוב הפסקול, והמשחק של כל אחד ואחד מהשחקנים, אני גם מאוד חיבבתי את הדמות שריאן גילם, לא מבין את התלונות על כך שמיעט בלדבר, החיוך שלו שווה אלף מלים וגוסלינג נותן הופעה מוצלחת.
אגב אחד הדברים שהרס את הסרט
היה הטריילר המחורבן, למזלי ראיתי אותו רק אחרי שראיתי את הסרט, כל שידעתי על הסרט לפני כן הוא שהוא בכיכובם של ריאן גוסלינג ודניאל קרייג ושהביקורות מהללות, וזהו, אפילו את תקציר העלילה לא קראתי, וזה תרם *המון* לחוויה, אבל הטריילר מסביר מה הסיבה להימצאם של עדר ענק של ערסים באולם הקולנוע, הם מחאו כפיים, שרקו, דיברו בפלאפון ואחד עם השני כל הזמן ולאורך כל הסרט, אני בטוח שבלעדיהם החוויה הייתה טובה בכמה וכמה רמות יותר, ואני מאשים רק את הטריילר שהחליט לשווק את הסרט כסרט אקשן לבני נוער.
דניאל קרייג?
(האמת שראיין גוסלינג די דומה לו בפוסטר, אבל…)
בדיוק.
קרייג לא משתתף בסרט אבל עד לכותרות הפתיחה (בהן לא הזכירו אותו) חשבתי שהוא מככב שמה בזכות הפוסטר.
סרט מהפנט....
העלילה לא הכי מקורית ביקום אבל סה"כ חכמה והגיונית ולא קלישאתית – ומסביבה נבנה סרט מופתי עם בימוי מפתיע , פסקול שמכניס לטראנס, ומשחק מינימליסטי ואפקטיבי לא רק של גוסלינג אלה של כל הסובבים. המעברים החדים – מהסצינות הארוכות, הנמשכות, המינמליות עם מעט טקסט ומשחק מאופק – לאלימות המתפרצת הגרפית והמהירה של רגעי האקשן – מצליחים לטלטל את הצופה.
אני ממש נהיניתי, בן זוגי אמר שזה הסרט הטוב שראה בשנים האחרונות.
איזה סרט נפלא
לא הרגשתי כ'כ מהופנט לסרט מאז שראיתי את ההתנקשות בג'סי ג'יימס.
סרט איטי מאוד שלא מפחד לקחת את הזמן, גם אם זה אומר שהעלילה האמיתית רק מתחילה אחרי שעה. הרבה דקות איטיות ומלאות שתיקה – אני חושב שראיין גוסלינג מעביר 75% מהזמן בחצי חיוך שקט – ומולן כמה קטעי אקשן קצרים, מהירים ואפקטיביים. אני חושב שהסצנה במעלית לקראת הסוף מייצגת נפלא את האיזון הטוב שיש מהבחינה הזאת.
מסכים עם Fab C עניין התחפושות מרגיש קצת תלוש, אבל בזמן הצפייה עצמה הוא לא כ'כ הפריע.
מצד שני, שותפתי לצפייה הסכימה שראיין גוסלינג חתיך אבל גם זה לא עצר אותה מלהשתעמם לאורך כל הסרט.
ספוילר מעליי.
(ל"ת)
תחושות מעורבות
סה"כ, כפי שכבר ציינו פה לפני- איטי (לפעמים מידי וללא סיבה), ותכל'ס אני חושב שבאותה מידי אפשר היה לקחת את הסרט ממש טיפה יותר לכיוון האקשן פשוט ע"י הוספת עוד איזו סצינת נהיגה אקסטרימית או שתים, המעט שהופיעו בסרט היו מעולות ולדעתי הניגוד בין השקט לפעולה בסרט היה עושה את שלו.
בגדול חביב למדי.
הפסקול באמת טוב והשילוב שלו בסרט ממש שינה ואפיין סצינות מחדש. *נקודה לציון (גם של הסרט וגם טפיחה לעצמי על השכם)- באמצע הסרט הוכנס גם הקטע hand covers bruise, טראק משובח בהחלט מהפסקול של טרנט רזנור ואטיקוס רוס ל-"הרשת החברתית". וזהיתי את זה לגמרי לבד (:
אממ... צר לי להודיע לך, אבל הגרסה שראית של הסרט
היא גרסה לא גמורה שלו, שהודלפה לאינטרנט. רוב ההבדלים בין הגרסאות מינוריים (אבל בהחלט מורגשים) אבל ההבדל המשמעותי ביותר הוא שהגרסה המודלפת היא מלפני שנכתב הפסקול לסרט. הרבה מהמוזיקה בגרסה הזו של הסרט היא מוזיקת אווירה זמנית שהוחלפה מאוחר יותר בקטעים מהפסקול. כך למשל בקטע שבו האנד קאברס ברויס מופיע בגרסה המודלפת, הוא הוחלף בקטע ״where's the deluxe version?" שהולחן עבור הסרט על ידי קליף מרטינז
אני די בסדר עם זה, אין מה להצטער (:
אכזבת השנה
אחרי קריאת התגובות באתר וביקורות של אנשים שאני בד"כ סומך עליהם, ציפיתי לקבל סרט טוב…
לאחר הצפיה, אני יכול להגיד שזה אחד הסרטים היותר משעממים שראיתי השנה, אמנם שרדתי את הסרט לכל אורכו, אבל הוא פשוט בינוני בכל קנה מידה. בימוי הזוי- ולא בקטע טוב.
אני חושב שהפסקול לא יותר מבינוני בניגוד לרוב המגיבים.
הצילום הוא הנקודה היחידה שטובה לדעתי אבל חבל מאד שצילום לבדו לא יכול להחזיק סרט.
נקודה מעניינת בסרט, השקיעו מאד באפקטים של אלימות (ראש מתפוצץ וכו') למרות שלא רואים בשום מקרה בסרט את הסצנה עצמה ליותר משבריר שניה.
אם אתה קורא את התגובה הזאת ועדיין לא צפית בסרט: המלצה שלי, תעזור לזקנה לחצות את הכביש בשעה וחצי שהתפנו לך עכשיו.
די התאכזבתי
איכשהו, הכל בסרט מרגיש לי מאוד סתמי. העלילה איטית, שזה דבר שיכול להיות בסדר גמור כשיש לזה סיבה, ובסרטים מסוימים זה גם יוצא טוב מאוד, אבל במקרה הזה זה יצר הרבה רגעים של שעמום. בין המהלכים העלילתיים בסרט בעיקר ראינו את הנהג עם מבט קפוא, די אדיש. גם מסצנת המעלית די התאכזבתי, במיוחד לאחר ששמעתי עד כמה שהיא טובה.
קטעי הנהיגה ומשפט ה5 דקות של הנהג הם לצערי הקטעים היחידים שאהבתי, ותוך כדי נהיגה הפרצוף הקפוא דווקא מאוד מתאים לדעתי.
נשמע כמו מקרה קלאסי של יצירת ציפיות מופרזות
ועוד בסרט שבו חלק נכבד מהכוח הוא בכך שאתה לא מצפה שדברים יתנהלו כפי שיתנהלו (או יודע שיש "סצינה עם מעלית").
האמת שאני לא בטוחה למה
אבל אהבתי, למרות שיש לסרט הרבה חסרונות.
אחד הסרטים הגרועים שראיתי
אני מרגיש צורך לצעוק פה "המלך הוא עירום". אני, באמת, באמת לא מבין את ההתלהבות מהסרט הזה. הוא משעמם ואיטי כל כך, שכל הזמן מצאנו את עצמנו צועקים על השחקנים שכבר יעשו משהו. אם יש לסרט הזה איזשהו עומק נסתר או 'אומנותיות' מרטיטה, כנראה שפספסתי אותה.
אין באיטיות עומק או אומנותיות
רק קצב שונה ממה שהצופה כנראה מצפה לו. אני לא חושב שזה בהכרח רע.
טרגדיה יוונית
לפי הביקורת של הסרט הייתי בטוח שמדובר בסרט של העשור אם לא המילניום.
הגיע הזמן שמישהו יומר את האמת ובקול-
סרט מ ש ע מ ם
הסרט איטי להחריד, כל הבעת פנים של ראיין מרגישה כאילו הוא ראה התגלות מהשמיים או מזהו בסגנון למרות שלא קורה כלום, העלילה סטנדרטית לחלוטין,
והדבר הכי נורא,-
הטריילר.
בטריילר מנסים לשווק סרט אקשן על נהג פעלולים הוליוודי.. שום דבר מזה לא מופיעה בסרט.. וכשהולכים לסרט שבו אמורים לכבות את המוח אך בפועל מישהו מנסה להרחיב לי אותו עם צבטות ולהזריק בפנים איטלגנציה (גרועה) מלאכותית התוצאה הרת אסון.
תעשו לעצמכם טובה ואל תראו את הקשקוש היומרני הפלצני הזה.
אני חושבת שכדאי
לעשות הפרדה בין "הסרט לעומת מה שהטריילר הבטיח" לבין "הסרט", כמו שכבר אמרו לגבי הסרט הזה יותר מפעם אחת.
אני מסכימה איתך מכל הלב שהטריילר משווק סרט אחר לגמרי ועושה עוול לכולם – גם לצופים שהיו נהנים מסרט כזה אבל נרתעו מהטריילר, גם לצופים שציפו לדבר אחד מהטריילר והתאכזבו נורא, וגם ליוצרי הסרט, שהמוני אנשים עזבו את הסרט שלהם באמצע כי השיווק יצר מצג-שווא. אז כן, זה מעצבן ומכעיס וגם קורה לא מעט.
אבל בוא נפריד את זה מדיון בסרט עצמו! בעיניי הוא היה מהפנט לגמרי בדיוק בגלל הקצב הסהרורי שלו (מה שגרם לאלימות להיות אפילו יותר אפקטיבית), ואותה "עלילה סטנדרטית" היתה מאוד מרגשת עבורי בגלל שהתחברתי עם הדמויות ברמה הרגשית בצורה חזקה מספיק כדי לרצות שיהיה להן טוב.
בהחלט יכול להיות שאם היית הולך לסרט בלי לצפות לאקשן מהיר עדיין לא היית אוהב אותו – אבל אני חושבת שאז היית הרבה פחות כועס :-)
נראה לי שכל הביקורות אומרות "עלילה סטנדרטית", לא?
בפרט, זה בדיוק מה שכתוב שם למעלה.
לב העניין בסרט הוא במה ששיעמם אותך, אבל מרתק אחרים – הקצב ואופי הבימוי והמשחק של גוסלינג.
סרט מעולה
אני חושב שהרבה אנשים עלולים להתאכזב ממנו כי אין להם מושג למה לצפות,הבמאי הפך תסריט מצוין לסרט מוזר,איטי,אינטלגנטי ומהפנט.משעמם זה לא היה,לדעתי אין שום בעיה בסרט שדורש טיפה יותר סבלנות ומחשבה מהרגיל.