מלחמת האלים
Gods of Egypt

אל האפלה השתלט על מצרים, ונגדו יוצאים גנב פשוט המשתף פעולה עם אל אחר כדי לגנוב בחזרה את העין שלו או משהו כזה. כמו כן, נחשים ענקיים שיורקים אש.

תאריך הפצה בארה"ב: 24/02/2016
תאריך הפצה בישראל: 25/02/2016

11 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. או בשמו האמיתי: "CGI -הסרט"

    Samooelsami

    (ל"ת)

    7
    יואב, אייל, מילה כשרה, המשקפיים של וודי, omer, idOri, דיאנה ?
    • היה שווה שיצא הסרט הזה בשביל התגובה הזו

      בגלל שחוץ מ CGI אין שם כלום, סליחה יש שם כלום, סליחה…עזבו התבלבלתי.

  2. מישהו ראה?

    ושרד כדי לספר? שווה קולנוע?

    • כן, אני.

      יצחק בארי

      ולמרות שאני מבין בהחלט את הציפיות הנמוכות, נהניתי – ולא רק בגללן. הסרט מבדר, נחמד, מבוים טוב ולפעמים אפילו ממש מצחיק. הטענה העיקרית נגד הטריילר היתה שהאפקטים נראים זוועה, וזה נכון בהרבה מאד חלקים מהסרט (לי אישית זה לא כל כך מפריע), אבל ישנם חלקים שהאפקטים דווקא כן עשו את העבודה.
      לסיכום בקצרה: בידור טוב, בהחלט "שווה קולנוע". אאריך אולי בהמשך.

      נ. ב. בעצם כשאני חושב על זה, זה סרט הפנטזיה הכי טוב שראיתי בשנה האחרונה. (אני יודע שזה לא אומר הרבה, אבל ביחס לזוועה שנקראת "צייד המכשפות האחרון" הסרט הזה הוא יצירת מופת).

  3. לא באמת שווה את הזמן

    רפי

    כל קלישאות הקולנוע התרכזו לסרט אחד, די קיטש ומפוצץ אפקטים ממוחשבים, למרות שיש בו כמה רגעים מוצלחים, בשורה התחתונה לא ממש ממליץ אבל אם יש לכם שעתיים לשרוף אז סבבה.

  4. ביקורת על הסרט

    יצחק בארי

    שלפי הבדיקה שלי, היא כנראה הביקורת בעברית הראשונה ברשת. אף אתר לא טרח לבקר את הסרט הזה, כנראה בגלל שהוא כל כך חסר חשיבות. בטבלת המבקרים של סינמסקופ מהשבוע האחרון הוא אפילו לא הופיע. (עדכון: עכשיו ראיתי שהתפרסמה, סוף סוף, ביקורת בוואלה). אני, בכל אופן, ראיתי ונהניתי, ולכן רציתי לשתף עוד אנשים חובבי קולנוע ברשמים שלי, החיוביים בהחלט.

    הנה הסיבות המתבקשות ל"למה הסרט הזה הוא כל כך גרוע, ולמה הוא מחזיק ב12 אחוזי טריות ברוטן טומטוס":
    1. האפקטים זוועה.
    2. לא, באמת, ממש זוועה.
    3. השחקנים שלוהקו לתפקידים הראשיים הם ניקולאי קוסטר-ולדו (ג'יימי לאניסטר בשבילכם) וג'רארד באטלר (ליאונידס מ300), שממש לא נראים כמו אלים מצריים. אפילו הבמאי התנצל על כך שלא ליהק שחקנים בעלי מראה מזרח תיכוני יותר מצמד המערביים הללו.
    4. הוא סרט קלישאתי.
    5. הוא סרט מטומטם.
    6. והאפקטים נראים זוועה.
    7. אה, כבר ספרתי את זה. מה? פעמיים? אבל הם באמת זוועה.

    ובכל אופן, אני מגדיר את הסרט כבידור טוב, שבהחלט שווה צפיה. והנה הסנגוריה שלי:
    אם נוריד שניה את ענין האפקטים מעל השולחן (אל תדאגו, אני אחזור אליהם) ובודקים את שאר האלמנטים הנדרשים מסרט פנטזיה בתקציב של מאה ארבעים מיליון דולר, מקבלים מוצר לא רע בכלל. כבר הרבה זמן לא הגיע לקולנוע סרט פנטזיה מהנה כל כך. אני לא מצפה מסרט פנטזיה להיות נאמן לחוקים של העולם האמיתי; אני כן מצפה ממנו להיות נאמן לחוקים שהוא עצמו יוצר. והפתעה, הסרט הזה כמעט עומד במשימה בכבוד. יש כמה פאקים, בעיקר אחד שתנחשו אותו די מהר, אבל בכללי הסרט עקבי עם עצמו, זורם, נאמן לעצמו ולאווירה שהוא יוצר.
    הנה העלילה הבסיסית בקיצור: בק (ברנדון טוויטס, הנסיך פיליפ מ'מליפיסנט') הוא פרחח צעיר ולא חשוב שחי במצרים העתיקה, ומאוהב בזיאה (קורטני איטון, 'מקס הזועם'), נערה יפה ומושכת ואלמונית בדיוק כמוהו. ביום ההכתרה של הורוס אל השמים (קוסטר וולדו. נחמד לראות את ג'יימי לאניסטר המנייאק בתפקיד הגיבור) לשליט החדש של מצרים, משתלט דודו סת' אל האפילה (באטלר) על הממלכה כולה ומשעבד את העם. בק, שאהובתו נלקחה לשמש כשפחה בבית האדריכל הראשי של השליט, מואס במצב ובעזרתה גונב מהכספת של סת' את אחת מעיניו של הורוס הנמצא בגלות, כדי להחזיר לו את כוחותיו ולהשיב אותו אל המלוכה, ואת מצרים לימי הזוהר שלה. וזהו, פחות או יותר. בהמשך הוא יצטרך כמובן להציל את אהובתו, ואז את הממלכה, ואז את העולם כולו. וספוילר – הוא יצליח. בקיצור, כל הקלישאות האפשריות בשעתיים.
    אבל. וזה, לדעתי, חתיכת אבל גדול.
    הנה הדברים הטובים: הכללים שלהם צריך לציית כל סרט קליל, כלומר בימוי טוב של סצינות אקשן, הומור במידה הנכונה, ואם אפשר אז גם בחורות יפות בלבוש חושפני – לא מופרים כאן. הבמאי, אלכס פרויאס, הוא לפחות במאי מנוסה ואחד שהוציא מתחת ידיו מוצרים איכותיים בעבר (נסו את 'העורב', אדפטציה נהדרת לחוברת קומיקס שיצאה הרבה לפני שמישהו חשב להסריט את היקומים הקולנועיים הקמים עלינו לכלותינו), וניכר שהוא שולט במה שמתרחש על המסך, ויודע בדיוק איך להעביר למסך סצינות מורכבות. יש בסרט מפלצות ענק, אלים מעופפים ושד הרוצה לבלוע את היקום, אבל בשום שלב לא מתרחשת על המסך זוועה נוסח הדקות הראשונות של 'צייד המכשפות האחרון'. נחש ענק היורק אש רודף אחרי בן תמותה, ואל עיוור בעין אחת מנסה להשתלט על המצב? פרויאס מביים את ההתרחשות בצורה ברורה, מובנת, בלי ג'אמפ-קאטינג היסטרי ובליל צבעים לא ברור החביב על במאים ליגה ט' שאין להם מושג מה לעשות עם המצלמה. כל סצינות האקשן בסרט מבויימות נהדר, מובנות ומבדרות.
    הסרט קלישאתי, מאד קלישאתי, אבל הוא עושה את זה בכוונה. אין לו שום התיימרות להיות שר הטבעות הבא. הוא קליל, מודע לזה שהוא קליל, וגם כשהשד הנזכר רוצה לבלוע את היקום הוא לא טורח לעשות מזה את המתח של העשור. גם הקטעים ה'כבדים' בסרט לא מעמיסים עם מוזיקה דרמטית ואווירה שאוי-אוי-אוי מה יהיה. אפשר לצפות את כל הקלישאות מקילומטר, אבל זה לא מפריע, כי אין בסרט שום טוויסט-לא-צפוי-בכלל שמגלה משהו נורא נורא חשוב. גם קלישאות יכולות לעבוד, אם עושים אותם כמו שצריך: אחרי מאה שנות קולנוע, על רוב הסרטים בתעשייה הזו אפשר להגיד שהם דומים למשהו אחר. אין לי שום בעיה לצפות במשהו מוכר אם אני נהנה ממנו, ואם הוא מעביר לי את הזמן במהירות. הסרט מונע על ידי קלישאות, אבל עושה את זה נהדר; הוא מספר סיפור מוכר, אבל בצורה מהנה ומבדרת; הוא צפוי, אבל גורם ענין לראות איך הוא יעשה את הקטע הצפוי הבא; הוא נדוש – אבל נדוש בדרכו שלו. דרך מלאה בהומור, דברים מגניבים וטיפשות לא מחייבת.
    עוד משהו קטן בענין הנדושות: יש סצינה בסרט, בה אחד הגיבורים צריך להחליט אם לעזור לחבירו או להשגת המטרה אליה חתר כל הדרך. קלישאה, בהחלט, עם החלטה צפויה מאד. משום מה, היא עבדה עלי. אפילו התרגשתי קצת. לא יודע. אולי לא ראיתי מספיק סרטים.

    יתכן שהפיסקה הבאה היא ספויילר קל, אז ליתר ביטחון הסתרתי אותה –
    לקראת הסוף, הסרט כמעט מסיים בצליל שונה מערימת הקלישאות בה הוא השתמש עד עכשיו. לרגע אפילו האמנתי שהוא יעיז לעשות את זה, ובכל אופן לעשות משהו מעניין; אבל אז הוא כן מחליט להיות הכי הפי-הנדינג שאפשר. אולי גם את זה הוא עשה בכוונה: חשבתם שנסיים בסיום הירואי סטייל גלדיאטור, של הגיבור שמת למען מדינתו והתאחד עם אהוביו בעולם הבא? אז לא. זה לא סרט אוסקרים; זה סרט קיץ שיצא בטעות בפברואר.

    השחקנים עושים עבודה טובה. אישית יש לי חולשה לג'רארד באטלר, ולהתנשאות-שחצנות החביבה שלו על כל העולם; לא משנה אם זה בתפקיד "ספרטה!!!!!!!", הסוכן מייק באנינג (הגיבור של הסרט שיעלה בסוף השבוע הזה), או הגיבור במסכה מ'פאנטום האופרה'. אבל גם קוסטר-וולדו לא רע, ואחראי להרבה רגעים מצחיקים בסרט ("היא התפללה אליך!" – "הייתי בקבר. לא שמעתי"). אני הכי אהבתי את ברנדון טוויטס בתפקיד הפרחח הצעיר והבטוח בעצמו. הוא נהדר, והיחסים בינו לקוסטר-וולדו עובדים מצוין. צוות שחקני המשנה נע בין 'נוראי' ל'הוא בסדר כזה', אבל הדקות של ג'פרי ראש בתפקיד האל המצרי רע שוות לבדן את מחיר הכרטיס.
    והבטחתי, אז משהו על האפקטים. לי לא כל כך מפריעים אפקטים לא משהו. כן מפריעים לי במאים שיודעים לעשות אפקטים טובים ואז להרוס אותם בבימוי מזעזע (כן, 'צייד המכשפות האחרון'. אני מסתכל עליך שוב). הרבה אפקטים ב'מלחמת האלים' באמת לא משהו. ההשתנות של האלים ממצב אנשים למצב ה'אלי' שלהם, שאפשר היה לראות כבר בטריילר, כמעט חובבניות; זה דבר קורה הרבה, וזה צורם כל פעם מחדש. עולם המתים שמוצג בסרט לא משכנע במיוחד, ונופים שנוצרו באופן ממוחשב לפעמים ממש כואבים לעין. אבל לדעתי זה לא ממש מפריע לחוויה. אולי בגלל שיש חלקים בהם האפקטים כן עושים את העבודה: הפרש הגובה בין הורוס לבק נמצא שם לאורך כל הסרט, הוא ממוחשב – והוא עובד. סצינה בה מתקשרים החיים עם עולם המתים לא רעה, והשד שרוצה לבלוע את העולם נראה באמת מפחיד. נראה שההשקעה באפקטים של הסרט לא היתה אחידה, ואין לי מושג אם זה בכוונה או בטעות. בכל אופן, נראה לי שלשפוט סרט רק על סמך אפקטים מרגיזים שראו בטריילר, זה צעד נמהר קצת.
    מלחמת האלים הוא לא סרט חשוב. עוד כמה חודשים אני בקושי יזכור אותו. אבל את הדבר הבסיסי ביותר שסרט קולנוע צריך לעשות, הוא עושה די טוב. השתמשתי הרבה בשורש ב.ד.ר. בביקורת הזו, כי זה מה שאני מחפש כשאני קונה כרטיס קולנוע; כמו, אני מאמין, רוב גולשי האתר הזה, מייסדיו, עורכיו, ובפרט דורון פישלר, שנקודת המבט שלו על קולנוע גרמה לי להפוך את עין הדג לאתר הבית שלי.
    טוב, יתכן שהגזמתי עם התייחסות ארוכה כל כך לסרט כל כך לא חשוב, שנכשל בביקורות ובקופות גם יחד. אבל נהניתי ממנו, ואני חושב שסרט שמבדר ועושה את העבודה, ראוי לתואר 'סרט טוב' יותר מהשעמומון הנוראי 'האיש שנולד מחדש'. את 'מלחמת האלים' אני אלך לראות פעם שניה. את 'האיש שנולד מחדש' לא, גם אם ישלמו לי.

    2
    יחמור פרסי, אמיר אסעד ?
    • סרט שכל כולו אפקטים, והם זוועה, למה שאראה? סרט כזה לא אכפת לי העלילה או ההגיון. בקיצור מה שאני מנסה לומר, שאחרי רשימת ה"אפקטים זוועה" שלך, רשימת ה"כן, אבל" לא שכנעה אותי.

      אני סתם אוכל ת'ראש, לא הייתי רואה את זה בכל מקרה, הימור שלי – אם תהיה כאן ביקורת היא לא תהיה קטלנית כ"כ. רד?

      • למען האמת אני כנראה לא אראה את זה.

        קצת מסקרן אותי לראות עד כמה זה באמת גרוע (או לא-כזה-גרוע), אבל בתכלס, יש דברים חשובים יותר שעוד לא ביקרתי וסביר שלא יהיה לי זמן.

    • אחלה ביקורת

      פרבי

      מדהים, במחי ביקורת אחת הצלחת להעביר אותי מעמדה של "להוליווד נמאס לאנוס את המיתולוגיה היוונית אז היא החליטה לאנוס את המצרית, ועוד להציג אותה, ויזואלית, כמו את היוונית" לעמדה של "אני לא אתנגד לראות את הסרט הזה מתישהו (רק לא בהכרח בקולנוע)". וזה ממש לא מובן מאליו, אז שאפו.

      3
      דיאנה, יצחק בארי, סתם אחד ?
  5. דווקא סרט ממש לא רע.

    lord buss

    הוא לא עושה שום דבר אגדי, מדהים, או מיוחד, אבל את מה שהוא עושה הוא עושה בצורה ממש טובה.
    בערך כמו תקווה חדשה או שומרי הגלקסיה.
    העלילה מאוד בסיסית אבל לא מטומטת ברמה אגדית, עם האפקטים אני אישית לא ראיתי שום בעיה, וסך הכול די נחמד.
    דוורק את המיתולוגיה הוא לא ממש אונס, ומאוד נאמן לה, עד כמה שאפשר להיות נאמן למיתולוגיה, שבה לכל סיפור יש 27 גרסאות. דווקא בניית העולם הייתה מאוד מעניינת. חוץ מהעובדה שלא הוסבר בדיוק מה הקטע של השדים ומה הם עושים בעולם המתים, העולם המטאפיזי היה מעולה. סת כרוע בניגוד לאפיפוס הכאוס הטהור. ובכלל סצנת הביקור בסירה של רע היתה לדעתי מדהימה. גם העיצוב של חיילי הדם וחיפושיות הקרב היה ממש מגניב.

    היה קטע אחד בסרט שהיה לו פוטנציאל מאוד מעניין – העין השנייה של הורוס. אחרי שהוא הבין שהוא בכלל לא צריך את העין והציל את בק (אגב, החלטה ממש ממש מטומטמת, אלא אם כן אתה גיבור בסרט הוליוודי), הייתי בטוח שהוא לא יקח את העין מהילדה, אלא יתן אותה לבני האדם מ…סיבה כלשהי. זה גם מתאים מאוד לכל הקטע של "עין הורוס" כסמל קסום של הגנה. אחרי שהוא כן לקח אותה הייתי בטוח שהוא יוציא אותה שוב (ואולי גם את השנייה) בשביל מעבר לגן העדן של בק וזאנה. וכשרע בא, הייתי בטוח שהוא יחזיר גם את חאתור. למרות שהקטע עם הצמיד באמת יותר הגיוני.

    עוד כמה דברים. ספוילרים די מינוריים.

    תחות. תגידו מה שתגידו, הוא היה ממש מצחיק.
    הקטע עם שתיית מי הבריאה. שוב, לא רעיון ממש מקורי או גאוני, אבל הביצוע ממש טוב ומצחיק.
    הי, יחסית ל evil overlords קלאסיים סת ממש סבבה. ציפיתי שהוא יתעצבן ויהרוג את השור הזה על כישלון במשימה, אבל הוא הקשיב לו ברוגע והחליט על תוכנית פעולה. ואפילו דאג לשלומ…אה, בעצם לא.
    חיבור כל חלקי הגוף. לא מקורי במיוחד, אבל די מגניב.
    התוכנית של הורוס להרוג את המדבר באמת הייתה לגמרי מטורפת. במפתיע, היא אשכרה הצליחה! כמעט.
    אני מבין שזה הגיוני ברעיון, אבל לא יכולתם לעשות את אפופיס קצת יותר מעניין?! אני מודה שהוא באמת היה מפחיד, אבל לא יכולתם לעשות אותו בצורת נחש? שיהיה מפחיד, אבל גם מרשים ומעורר יראה, ולא סתם תולעת ענקית?!
    שתי האלות עם הנחשים. מי הן בדיוק, חוץ מהעובדה שהן משרתות את סת? זה לא הוזכר בשום מקום בסרט.

    1
    יצחק בארי ?
 

להגיב על עומר לבטל

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)