נשארים לחג
The Holdovers

מורה לא אהוב נאלץ לשמור על תלמיד מרדן במהלך חופשת חג המולד באקדמיה יוקרתית.

תאריך הפצה בארה"ב: 10/11/2023
תאריך הפצה בישראל: 08/02/2024

26 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. נראה סרט לא שיא המקורי אבל עם הרגישויות המצחיקות מרירות של פיין.

    רנדל

    וחוץ מזה, אחרי election הפנומנל הדיע הזמן לעוד סרט תיכון של פיין, עם מורה ממורמר (אבל הפעם נראה שבלי תלמידים בלתי כמו טרייסי פליק). וזה אחלה קונספט אמריקאי קומדיה על התלמידים שנשארים בבית ספר בחופשת החג כי אין להם לאן לחזור.

  2. למה לא "הממשיכים"?

    האסתטיקה של החבובות

    (ל"ת)

    • הממשיכים? אם כבר השאריות, העזובים, התקועים. איפה יש פה אלמנט של המשכיות?

      רנדל

      הלימודים לא ממשיכים, כולם חוזרים הביתה והם נשארים.

      • במובן של "המורה שממשיך ללמד והתלמיד שממשיך ללמוד חרף רצונם".

        האסתטיקה של החבובות

        (ל"ת)

        • ממה שהבנתי מהפרמיס החורה משגיח על התלמידים ולא ממש מלמד, אולי מחנך אבל זה שונה. בכל מקרה הממשיכים לא שם מתאים וטוב בעיני, עדיף כבר נשארים לחג .

          רנדל

          (ל"ת)

          • נשארים לחג זה לא שם רע, אבל מזכיר קצת את הארי פוטר.

            האסתטיקה של החבובות

            (ל"ת)

            • שם גנרי פשוט יותר טוב מהממשיכים שלא לגמרי קשור לסרט. איך השם מזכיר לך את הארי פוטר?

              רנדל

              (ל"ת)

              • לי השם מזכיר נשארים כיתה

                online

                (ל"ת)

                • זה מזכיר את הארי פוטר כשהוא נשאר בחג המולד בהוגוורטס כי הוא לא רוצה לחזור לדודים המניאקים שלו.

                  האסתטיקה של החבובות

                  (ל"ת)

  3. אלכסנדר פיין ממשיך להיות אחד מהבמאים האמריקאיים הנוכחיים האהובים עלי,

    רנדל

    כזה שכל סרט שלו ימצא מקום אצלי. אני כל כך אוהב את המרירות והרעילות של הדמויות שלו, כמו הפגמים והפגיעות. והתזמון קומי יבש מושלם שלו. והצילומי שלג האלו מדהימים.

    1
    עידו הלמן ?
  4. ולכבוד סרט חדש את הטייק שלי על דירוג סרטי פיין

    רנדל

    1. נברסקה
    2. Election
    3. דרכים צדדיות
    4. האזרחית רות
    5. The holdovers
    6. אודות שמידט
    7. Downsizing
    8. היורשים

    1
    lazarobbie ?
    • השלישיה שלי, בסדר יורד:

      האסתטיקה של החבובות

      דרכים צדדיות, היורשים ואודות שמידט. האחרים בסדר עד לא משהו, ולהגיד שהיורשים פחות טוב מלחיות בקטן זה פשוט בלתי נסלח. החטא היחיד של היורשים זה שהוא די מועתק מגרייס איננה.

      • לא נורא , לא אכפת לי אם תסלח לי.

        רנדל

        חושב שdownsizing סרט מעולה שלא מגיע לו המטח הצונן שחטף. גם היורשים אחלה סרט, באמת שאני אוהב את כל סרטי פיין. היה חסר לי מהפלפל הפייני הדוקרני האופייני, קלוני לא עובר לי משהו כשהוא משחק מחוץ לטייפ והצילום לא משהו, בטח יחסית לסרטיו האחרים. אבל שוב, סרט אחלה סרט, בעיקר התסריט .

        • אני לא חושב שזה סרט רע.

          האסתטיקה של החבובות

          אני כן חושב שזה סרט שלא יודע מה הוא רוצה להיות.

          • הפיצול אישיות שלו ניכר, אבל עדיין יש בו יותר דברים לאהוב מהיורשנם לדעתי.

            רנדל

            ולו בשביל הונג צאו בתפקידה הטוב ביותר (היא עדיין לא הגיעה לגבהים של הסרט הזה, בטח שלא בלוויתן). לפעמים אני אוהב סרט שמתארך ומשנה קצת כיוון ואין לו את המבנה הכי קלאסי, כל עוד הוא לא משעמם אותי כמו היו זמנים בהוליווד.

        • היורשים היה ממש טוב לדעתי. דאונסייזינג גם טוב בבסיסו, פשוט ארוך מדי ונמרח.

          Beetlejuice

          (ל"ת)

    • אגב, לא ברור לי איך פיין לא במעמד של ווס אנדרסון (שלדעתי פיין טוב ממנו בהרבה). אולי כי הוא פחות מנייריסטי

      רנדל

      (ל"ת)

      • במילה אחת: סינמטוגרפיה.

        האסתטיקה של החבובות

        כי השוטים בסרטים של פיין לא נראים כמו תמונות יפהפיות שרק בא לך למסגר ולתלות במוזיאון.

        • נשמע מוזיאון קיטש.

          רנדל

          (ל"ת)

      • ואם כבר הייתי מחליף את המילה אחת בעיצוב הפקה ותלבושות

        רנדל

        (ל"ת)

        • עיצוב הפקה ותלבושות בלבד לא יכולים להשיג שוטים סימטריים/עגולים יפהפיים כאלה.

          האסתטיקה של החבובות

          (ל"ת)

          • גם סינמטוגרפיה לא יכול להשיג לבד את השוטים האלה של ווס. בכל מקרה בעיני יש בהם יותר מדי קיטש ומלאכותיות יתר כדי שארצה למסגר על קיר. אבל יש הרבה במאים שמוציאים סרטים עם פריימים הרבה יוצר מדהימים מאנרסון ולא מקבלים כזו אהבה. אז להגיד סינמטוגרפיהמזה לא מספיק. צריך לסיין שאסתטיקת הקיטש המנייריסטית מצליחה ללכוד קהל רב, באופן שמזכיר קצת את ברטון של פעם עם העיצוב הגותי הקיטש שלו.

            רנדל

            (ל"ת)

            • נראה לי שגם

              האסתטיקה של החבובות

              הסרטים של פיין הם יותר סרטי בית ציוני אמריקה כאלה; אודות שמידט הוא בפירוש סרט דודות, גם אם סרט דודות איכותי יותר מהרגיל, בעוד שווס נתפס כאינדי ואלטרנטיבי יותר מפיין (שגם עליו יש תווית איכות, אבל קצת פחות ״צעירה״.) הסרטים של פיין די רגילים בסך הכול; באף אחד מהם אין את ה-whatthefuckness של משפחת טננבאום, המגע הרך של מר שועל או תהומות הרגש המזוקק ישר לווריד של ממלכת אור הירח – אפילו האקסית האחרונה שלי, שהיא די וולגרית ומחוספסת, תמיד הייתה נמסה ממנו.

            • מלאכותיות? לאנדרסון יש גם הרבה סרטים שבאופן מפתיע מבוססים על לוקיישנים לגמרי אמיתיים עם כמות גדולה של צילומי חוץ.

              Beetlejuice

              יש לו סגנון לתפוס את זה במצלמה בצורה ייחודית לו.
              ובכנות, לא מבין את ההשוואה לאלכסנדר פיין. השוואה שעושה עוול לשני היוצרים.

              1
              lazarobbie ?
              • לא ממש השוויתי, טענתי שחבל שלפיין אין מעמד מיינסטרימי כמו לאנדרסון.

                רנדל

                ולא טענתי שהלוקיישנים לא אמיתיים, אבל עדיין מלאכותיות. זה חלק מהקטע שלו, בעיקר בסרטים כמו אסטרואיד סיטי ואנתולוגיית רואלד דאל שלו שעוסקת באופן מאד מטא בסטוריטלינג (הזכיר חי קצת את אנה קארנינה של גו רייט). כן יש לו סגנון לתפוס את זה במצלמה אבל לא הייתי מצמם את זה למילה אחת כמו שאסתטיקה עשה. הפריימים שלו מאד מבוססי עיצוב הפקה ותלבושות גם כשהם בלוקיישנים אמיתיים (ולא חללים פנימיים או מודלים מינאטוריים כמו מלון בודפשט).
                בכל מקרה שניהם טובים בדרכים שונות , פשוט בעיני הסגנון של אנדרסון גרם לו להפוך לסופרסטאר.

                1
                עידו הלמן ?
  5. סרט מעולה. בהחלט קייס חזק לסרט השנה וחובת צפייה.

    Beetlejuice

    (ל"ת)

    2
    עידו הלמן, שופל ?
 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)