מקס הזועם: כביש הזעם
Mad Max: Fury Road

מקס, גיבור סדרת הסרטים משנות השמונים, נכלא על ידי קהילה בראשות מנהיג אכזרי ומאחד כוחות עם גנרלית המורדת במנהיג במרדף לאורך המדבר.

סרט מס' 4 בסדרת מקס הזועם
תאריך הפצה בארה"ב: 15/05/2015
תאריך הפצה בישראל: 14/05/2015
סרט האקשן הכי פסיכי שתראו. כמו חמישה מהיר ועצבניים שנזרקו זה על זה ואז הפילו עליהם עוד מהיר ועצבני מלמעלה והוסיפו גיטרה יורקת אש. טירוף מוחלט. אל תפספסו.

61 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. אתם תיאלצו לסלוח לי

    thenewcobweb

    אם מעכשיו, ללא שום סיבה אמיתית, אני אקרא לסרט הזה "מקס הזועם: דרך החמאה".

    8
    יהונתן צוריה, אדם קלין אורון, יחמור פרסי, עידו הלמן, jokerface24, דיאנה, אייל, WD ?
    • לאור השם העברי הרשמי של הסרט,

      מרווין

      עכשיו תצטרכי לקרוא לו לא "מקס הזועם: דרך החמאה" אלא "מקס הזועם: כביש הלחם".

    • "מקס הזועם: דרך השלום"

      מתופף

      (ל"ת)

      10
      דורון פישלר, גבי קוגן, קסם ברקוביץ, yair_ca24, תמר, לפרקונית, Jess R, דיאנה, ninryu, זוהר אורבך ?
      • ואכן במשך רוב הצילומים השחקנים התלוננו על החוווווווום.

        (ל"ת)

        3
        לפרקונית, Jess R, שי ?
  2. R!

    דירוגים של סרטים לעתים רחוקות מאוד מפתיעים אותי, אבל זה מעניין: בניגוד לרוב הגדול של הבלוקבאסטר-וונאביז, הסרט קיבל R. זה אומר, יותר אלימות בלי התחמקות ורק-לא-להראות דם. כמו כן, מותר להגיד "פאק" אפילו פעמיים.

    • זה השפעה כנראה של ההצלחות המטורפות של 'צלף אמריקאי' ו'50 גוונים של אפור'

      (ל"ת)

  3. רק אני או ש...

    אלכס

    על פי הטראילר האחרון זה נראה כמו סרט האקשן הכי טוב אי פעם?!?!?!?!??!?!?!!??!?!?!?!??!?
    https://www.youtube.com/watch?v=hEJnMQG9ev8

  4. אז לא מומלץ?

    (ל"ת)

    7
    רם קיץ, Iter Impius, קיו, אור, shatzlan, קסם ברקוביץ, אנדי דופריין ?
  5. התלת מימד טוב?

    אני

    (ל"ת)

    • לא רע בכלל.

      כרגיל, לא הכרחי, אבל אני חושב שהוא דווקא מוסיף לסרט (ובוודאי שלא מזיק).

      • תלת-מימד הוא אף פעם לא באמת הכרחי

        אבל בסרט הזה הוא היה לגמרי ולחלוטין מעולה, ואני מאוד ממליץ לראות את הסרט בצורה הזו.

        למרות שהסרט נורא מהיר ויכולים להיות קצת קטעים שהוא אולי יעשה לכם סחרחורת, אבל זה עדיין שווה את זה.

        1
        אוקי4 ?
      • הצעה

        אני לא יודע מה רמת הפרקטיות, למרות שזה לא נשמע כזה מסובך, אבל יש לי רעיון: אולי בסרטים שמוצגים בתלת-מימד תשים בדף הסרט איזה סמל קטן כזה של "שווה לראות בתלת / לא שווה". פשוט השאלה הזאת חוזרת בערך בכל סרט שמציג בתלת מימד. אני יודע שלא את כל הסרטים שמציגים בתלת אתה גם רואה בתלת, אז אולי שגם יהיה סמל של "לא ידוע" או משהו. לשיקולך.

        19
        קסם ברקוביץ, אנדי דופריין, דיאנה, Iter Impius, סטיץ', aragonzo, arielak, guyliam103, subatoi, jbar, lazarobbie, idOri, Jess R, כש, matank1994, לפרקונית, VioletRose, maayanzil, מקס צ'פלין ?
  6. ולחשוב שהוא היה יכול לביים את "ליגת הצדק"

    ובמקומו קיבלנו את זאק סניידר.

    2
    Iter Impius, כש ?
  7. ה-R מוצדק?

    yair_ca24

    (ל"ת)

    • כן.

      לא סופר קיצוני, זה לא סרט Gore ובסרטים של טרנטינו יש הרבה יותר דם, אבל כן, אלימות יש ויש.

  8. אוקיי, וואו

    http://www.rottentomatoes.com/m/mad_max_fury_road/

    וזאת רק ההתחלה.
    בשלב זה, הדעה שלי על הסרט בכלל לא משנה :)

  9. יש מצב שהסרט לא יהיה מוקרן בסינמה סיטי ראשל"צ?

    Manny Calavera

    כרגע הכרטיסים היחידים שפנויים לרכישה הם כרטיסים לגלילות (והקרנה אחת ביום שמדובב לרוסית, תלת מימד כמובן). יש תקדים לשובר קופות בטוח שלא מוקרן באחד מהקומפלקסים הגדולים בארץ?

    • שמדובבת* כמובן

      Manny Calavera

      (ל"ת)

    • איזו סיבה בעולם יכולה לך לראות את זה בסינמה סיטי ראשל"צ?

      זה מוקרן גם מוקרן ביס פלאנט, חמש דקות משם, מקום יותר נחמד, עם הרבה יותר חניה ועם איימקס (ולא ניסיתי, אבל יש מצב שהסרט הזה שווה איימקס).

      2
      יבגני טרבנוב, VioletRose ?
      • כרטיסים בהנחה בעיקר.

        Manny Calavera

        (ל"ת)

      • גם אין בירושלים.

        אימס.

        אני אתקשר אליהם יותר מאוחר, זה פשוט לא נראה לי הגיוני שיש רק מדובב לרוסית.

        • זה כבר באמת לא נשמע הגיוני.

          (ל"ת)

          • הנה, תיקנו את זה.

            ליצי.

            (ל"ת)

      • לגמרי שווה איימקס

        אם יש סרט ששווה לראות באיימקס תלת מימד, זה זה. ראיתי אותו בראשל"צ וזו היתה אחת החויות הקולנועיות המעולות שחוויתי. וגם הסרט פשוט מעולה מכל בחינה אפשרית.

        2
        אוקי4, VioletRose ?
    • הסרט מגיע ומציג בסינמה סיטי ראשל"צ בחמישי הקרוב.

      גשם

      וזה מעודכן גם באתר שלהם.

  10. האם אתה חושב שיש צורך אמיתי לראות את הסרטים הקודמים קודם?

    קסם

    כי שמעתי כבר דעות שונות בעניין.

    • אין שום צורך.

      זה יכול להיות נחמד; אני מאוד נהניתי מכך שהקרנו את "מקס הלוחם בדרכים" ביום חמישי, כיוון שהסרט הזה הוא פחות או יותר אותו הדבר, עם תקציב גדול פי 117, והיה נחמד להשוות בינהם. אבל אין שום קשר עלילתי של ממש בין הסרטים. אפשר לצפות בכל אחד מהארבעה בסדרה בלי להכיר את האחרים.

  11. 700 מהיר 7000 עצבני

    Tom1

    אני שונא אנשים שאוהבים להכריז על סרט/סדרה/שיר/ספר/כל דבר אחר כ"טוב ביותר אי פעם" ישר אחרי הפעם הראשונה שהם נחשפו אליו, אבל אין לי ברירה אלא להכריז על הסרט הזה אחד משלושת סרטי האקשן הטובים ביותר אי פעם, וסרט הפיצוצים הטוב ביותר שיש וכנראה אי פעם יהיה.

  12. It's a mad, mad world

    טוב, שאר סרטי האקשן שנשארו ב 2015 יכולים להישאר בבית. אין למה לצאת. לא נראה לי שנראה עוד טירוף מהנה ברמה כזאת השנה. לא ב"טרמינייטור", לא ב"ספקטר". אפילו לא ב"משימה בלתי אפשרית". ג'ורג' מילר האכיל את כולם בחול.

    אם התאכזבתי קצת זה כנראה כי באתי עם יותר מדי הייפ, שחלקו מבוסס על הטעיה. אולי קראתם בכמה מקומות שהסרט הוא משהו כמו 90% מרדף מכוניות ורק איזה 10 דקות של דיבורים ועלילה. מצטער לאכזב, אבל זה פשוט לא נכון. יש במצטבר לפחות חצי שעה של רוגע ועלילה (פשוטה למדי). יש גם הרבה אקשן מרדפים מטורף ומהנה, אבל החלוקה היא יותר משהו כמו 70-30 מאשר 90-10. אני לא אומר שזה רע, רק שתדעו למה לצפות.

    ג'ורג' מילר יודע איך לביים את האקשן שלו. בעוד שסרטים רבים אחרים הופכים אפילו קרב של שני אנשים בלבד למסורבל בגלל מצלמה רועדת ועריכה מקוטעת, "מקס הזועם" מציג מרדפים רבי משתתפים שנוהגים, מקפצים ומרביצים זה לזה, אבל כמעט כל הזמן אפשר להבין מי עושה מה למי ואיפה.
    טום הארדי, בתור זה שעל שמו קרוי הסרט, לא עושה או משנה את הבעת פניו הרבה. הספוטלייט הוא יותר על שרליז ת'רון, שעד להודעה חדשה (שספק אם תגיע) מקבלת את תואר הבאד-אסית של השנה.

    באחד הפוסטים של טריילרים תהיתי אם הסרט הזה יהיה הדוגמה האולטמיטיבית לקטע הזה שסרטים צבועים רק בגווני כתום וכחול. ובכן, נראה שהתשובה היא כן. נראה לי שלעורך של הסרט הייתה עבודה מאוד קלה מבחינת צבע.

    "טוב, זו סצינה של יום, באיזה צבעים אתה רוצה אותה?"
    -"זה מדבר, אז כתום. הכל כתום! החול, האנשים, המכוניות."
    "אה, אוקיי…טוב, עכשיו זו סצינת לילה, מה..-"
    "כחול! הכל כחול! שיראה כאילו לקחו דלי עם צבע כחול והשפריצו אותו על הפריים!"

    ועכשיו נותר רק לתהות איך אני יכול להמשיך לנהוג באוטו בלי שאין לי מכונית ליווי עם מערכת סטריאו ענקית ואיש שמנגן על גיטרת להביור.

  13. "לאן עלינו ללכח"

    באמת?! באמת?!?!??!

    טעויות תרגום זה דבר אחד. טעויות כתיב, בפונט עצל, זה משהו אחר לחלוטין.

    2
    three, VioletRose ?
    • ?לאן מעלינו ללכח

      האיש והאגדה

      ?אנו הנודדים בשממה
      .בחיפוש אחר טוב שבנו

      הדבר ההכי מביך שיצא לי לראות בקולנוע.

      3
      יהונתן צוריה, thenewcobweb, לפרקונית ?
      • תיקון - עלינו ולא מעלינו.

        האיש והאגדה

        (ל"ת)

    • ואפילו לא מיושר טוב לימין.

      עידן זיירמן

      (ל"ת)

      3
      Jess R, יהונתן צוריה, לפרקונית ?
    • או שזה לא היה בכל ההקרנות או שזה תוקן.

      אתמול זה היה בסדר.

      • טוב לדעת

        היה טקסט בעברית שמיושר לימין ולא בעל שגיאות כתיב או שפשוט השאירו את הטקסט באנגלית עם כתוביות לעברית?

        • היום הלכתי לסרט ביס פלאנט איילון וזה בהחלט היה.

          רנדל

          ממש התעצבנתי על השטות הזאת שדחפו בסוף. אף אחד באולם לא הבין מה קורה ושמעתי כמה חבר'ה מאחורה מסננים WTF. השותף לצפייה העיר שזה נראה כאילו העתיקו משפט לגוגל תרגם ואז הדביקו אותו במובי מייקר לסרט (דבר שאני לא אופתע אם באמת קרה). גם התזמון של הכתוביות היה נוראי. הסרט נגמר, כולי מלא בהתרגשות ואקסטזות ופתאום במקום ששם הבמאי יופיע על המסך בלוויית הפסקול אני צריך לבהות במשפט חסר הפשר הזה ( לא הצלחתי להבין מה המשמעות שלו בניסוח הקלוקל הזה). המשפט הזה הופיע גם בעותקים במדינות אחרות? מה הגרסה המקורית שלו באנגלית?

          2
          VioletRose, לפרקונית ?
          • המקור הופיע על המסך באנגלית באותו זמן.

            לפחות בגרסה שאני ראיתי.

        • כתוביות בעברית,

          מיושר לימין בלי שגיאות. לא זכרתי שזה אמור להגיע אבל ברגע שזה הופיע על המסך נזכרתי לשים לב לכל מה שצוין פה.

          אצלכם זה הופיע כטקסט בעברית על המסך? לא בכתוביות?

  14. "איזה יום יפה"

    1. מה שאני הכי אוהב במקס הזועם 4, וצריך לזכור שזה קטגוריה צמודה עם "משאית שיש עליה תופים","ניקולס הולטר" ו"גיטרה שיורה אש", זה שהוא כאילו בא בתזמון מושלם אחרי כל הדיונים שניהלתי לאחרונה באתר. האם צריך עירום בשביל ריאליזם? לא, תראו את כביש הזעם . האם צריך עירום בשביל להראות שבנות הן רכוש בעולם כלשהו? לא, תראו את כביש הזעם. האם יש איזה שהוא ספק שהבימוי בנוקמים 2 בינוני? לא, אין, תראו את פאקינג כביש הזעם.

    2. תחושת הבטן שיש לי לגבי ההצלחה הכלכלית של הסרט הזה היא רעה – אני צופה כאן בהחלט שיחזור של "קצה המחר" (הצלחה כלכלית מתונה, סרט שטוב יותר מרוב מה שיצא באותו קיץ) עד אפילו ל"סרט שמכניס עוד גיבורת אקשן לפנתיאון בהצלחה". (ולמרות שכביש הזעם יותר מוצלח מקצה המחר, פול מטאל ביץ' עדיין עולה על פיוצ'רמה בסקאלת "גיבורת האקשן המגניבה והאיקונית יותר". לא בהרבה, אבל עולה.)

    3. אחרי כל כך הרבה סרטים וסדרות שמנסים להסביר לי כל דבר שקורה על המסך, היה נחמד הויתור של כביש הזעם על כל התיימרות להסביר את העולם. " ועכשיו יש גמד נכה עם משקפיים כי זה מה שאמרתי אל תשאלו שאלות וכל המכוניות שלהם נראות כמו קיפודים כי ככה אמרתי ושקט!"

    4. ובאותו נושא, אני לחלוטין מוכן לקבל 30 שנה בין סרט לסרט בכל סדרה שהיא אם 30 השנה האלה יעברו על עיצוב המכוניות המטורף ביותר אי פעם.

    5. ולפתע, באמצע הסרט, איש שמן משחק עם הפיטמות של עצמו.

    6. ניקולס הולטר הופך במהרה לאחד השחקנים הטובים ביותר שמסתובב בין תפקידי משנה של סרטי אקשן. כנראה מתוך כל הדמויות הראשיות, הוא היה האחד הכי מפותח ומעניין.

    7. דרוש: עורך שיוריד את הפסקול של כביש הזעם וישים במקומו את yakety sax בכל פעם שהסרט מעלה למהירות 1.5.

    8. דרוש: סרטון קצר שמהווה ספין-אוף על המתופפים על המשאית בהשראת "וויפלאש". "were you medicore or were you witnessing?"

    9. מה שיפה זה שאפילו אם הסרט הזה הוא הצלחה עצומה, יש עדיין סיכוי שהסרט הבא של ג'ורג' מילר יהיה סרט על פאג שהלך לאיבוד ורוצה לחזור הביתה עם הופעת אורח של החבובות או משהו.

    10. אני חושב שהסרט הזה הכניס אותי להריון.

    פאק, איזה סרט טוב.

    21
    ההוא, yair_ca24, מתן בכר, קיו, reutc, עידו הלמן, אדון האופל, שפן הלוח, Iter Impius, Horican, כש, Octarine, RiverSong, Dolly, subatoi, לפרקונית, VioletRose, קלוד פרולו, הפונז, YuvalMoalem, רם קיץ ?
    • אני ממש בעד 7

      האיש והאגדה

      ממש

      1
      הפונז ?
  15. אם אין מים תשתו חלב. ככה.

    yair_ca24

    תבניות של סרטים הן די ברורות. סרט בד"כ מחולק לשלוש מערכות כאשר בראשונה נחשף אל המאורע המחולל של הסרט, בשנייה ניתקל ביחד עם הגיבור בסיבוכים מקדמים, משברים ופתרונות עד שבמערכה השלישית נגיע לשיא.
    למראית עין, גם במקס הזועם החדש יש את כל מרכיבים אלו, אך בפועל הם מכתיבים עלילה דלה ולא כ"כ חשובה, הם רק שלד. שלד של מפלצת משוגעת וחסרת מעצורים.

    לטובת מי שלא ראה את שלושת הסרטים הקודמים (האמת שלא פספס יותר מדיי, השני בסדרה אחלה של סרט. אבל תכלס, לא יותר מזה) נעשה הקדמה קצרה: זמן הסרט הוא בתקופה כלשהיא בעתיד בה האנושות במקום להתפתח טכנולוגית התרסקה כמעט לחלוטין. אז איך נראה עולמו הפוסט אפוקליפסי של ג'ורג' מילר? קשה מאוד להשיג מים. אין בניינים, שדות, טבע, יש רק חול מדברי כתום ומדהים ביום, וחול מדברי כחול ומדהים בלילה. אה, ודבר חשוב נוסף: כל מי שחי בעולם הזה מטורף על כל המוח.
    אומנם עשיתי הקדמה קצרה, אך הסרט ממש לא מתחשב כ"כ. אתה נזרק לתוך רכבת שדים בלתי נגמרת, בלי שום הסבר, בלי רגע לחשוב, בלי שניה לנשום.
    חצי שעה מתחילת הסרט, יש קאט חשוך. ואתה אשכרה מוצא את עצמך בפה פעור, בעיניים בורקות, לא קולט מה עבר עליך בשלושים הדקות האלו. נושם.
    אך אל תתרגלו לזה. אחרי הפסקה קלה של חמש דקות אתה חוזר לתוך הרכבת הדוהרת במהירות חסרת מעצורים עד בערך סצנת הסיום של הסרט.
    מה בעצם קורה כאן? את האזור שבו מתחוללת העלילה מנהיג אימורטן ג'ו, פסיכופט העוטה לראשו מסכה משונה, בעל גוף מנופח ומצולק. אימורטן ג'ו רודה בכל שאר התושבים ומחנך אותם לטירוף מוחלט. האימפריה שהוא עומד בראשה מורכבת מחפצים, לא מאנשים-שכל מטרתם היא לשרת את העריץ המשוגע- אם אתה גבר-אתה כלי דם. אם את נקבה-את מיילדת ומייצרת חלב.
    פיוריוסה, אחת הלוחמות הטובות של העריץ, מחליטה למרוד. היא מצליחה להבריח ארבעה מיילדות צעירות שאימורטן ג'ו אוהב במיוחד ויוצאת איתם למסע אל עבר מקום טוב יותר, 'המקום הירוק'. כשהשליט מבין שמורדים בו, הוא שולח את כל כוחותיו למרדף להחזרת הנשים.
    אז איפה לעזאזל מקס, מה תפקידו בכוח? ובכן, מקס בורח מהחיים, בורח מהמתים הרודפים אותו בחזיונות מהעבר, הוא פשוט רץ בעולם אכזר. במהלך אחת הבריחות האלו הוא נכלא ע"י נתיניו של ג'ו ומשמש כשק של דם עבור אחד הלוחמים.
    'אחד הלוחמים' הוא נוקס (הולט), צעיר מטורף על כל המוח שמשוש חייו הוא למות בקרב בשביל השליט. נוקס יוצא בעקבות פיוריוסה, להוט להיות זה שישיב את הנשים ויזכה למבט מהשליט. וכך מקס מתגלגל לתוך מרדף אליו הוא בכלל לא קשור עם מטרה אחת פשוטה-לשרוד.

    זאת העלילה הפשוטה והדלה של מקס הזועם החדש. אבל זה בכלל לא העניין כאן ודלילות העלילה משרתת את הסרט לחלוטין. נכון שיש כאן מאורע מחולל וסיבוכים ופתרון, אך זה כ"כ לא משנה. מדובר כאן במערכה אחת ארוכה שכולה חוויה ויזואלית יוצאת דופן, כישרון, דמיון וחזון של במאי לא רגיל. אין לי מושג איך ג'ורג' מילר עושה מה שהוא עושה. זה נראה בלתי אפשרי. הטירוף הזה שמתרחש שעתיים על המסך זה הטירוף היפה ביותר שראיתם אי פעם. האקשן כאן משובח ברמה לא הגיונית ואפשר לדבר עליו שעות. במקום להיגעל או להירתע מהטירוף-לא נמאס לך לרגע. כל המרדף ערוך במעין הילוך מהיר, בטיקים זריזים משולבים עם מוזיקה מטמטמת. פיצוצים, רכבים הזויים מכל הסוגים כיד הדמיון הטובה, אנשים עפים באוויר, התרסקויות, תופים וגיטרות. אנשים הולכים, אנשים באים אך למרדף אסור להיעצר. והוא לא. הוא יעצור רק בסוף הסרט, עם טעות כתיב מגוחכת מעין כמותה. (ובשבוע בו קיבלנו 2 סרטי מרדף מטופשים, סוף סוף קיבלנו מרדף לוהט באמת) בשנים האחרונות יש קטע לספור כמה פעמים אמרו את המילה פאק במהלך הסרט. אני חושב שאם היו סופרים את כמות הפעמים בה הקהל אומר את המילה פאק. מקס הזועם כביש הזעם היה מנצח בקלות. פאק, זה סרט גאוני וכ"כ יפה שמציב רף לא הגיוני לסרטי אקשן.
    עוד דבר טוב בסרט שהולך לאיבוד מאחורי ים האקשן הוא הליהוק. כמעט כל השחקנים בסרט (אולי מלבד כמה מהמיילדות) עושים עבודה מצוינת. קטנה, אבל באמת מצוינת.
    טום הארדי לא נדרש לדבר יותר מדיי אבל קונה את אמינות הצופה בעזרת הבעות פנים וחזרה על מילים. הוא זועם כ"כ טוב. הארדי שחקן גדול. שרליז ת'רון שאני לא אוהב בד"כ, נפלאה. ניקולס הולט משלים קאסט משובח עם דמות מורכבת, הזויה ומפתיעה.

    בסופו של דבר, מה שהכי מדהים, זה שהסרט לא מפגר בכלל. בד"כ בסרטי אקשן משוגעים שהמטרה העיקרית בהם היא האקשן, השאר, כדי לא להפריע, די מגוחך ומטופש. מילר מצליח ליצור כאן את אחד מסרטי האקשן הטובים שנוצרו, והוא עושה זאת דרך משל אפוקליפסי מטריד ביותר. ולמרות שאפשר להוציא אמרות חזקות מהסרט (בעיקר מסצנת הסיום, שלדעתי גם מבהירה למה למרות הכל מקס הוא הגיבור האמתי ולמה שמו מעטר את שם הסרט.) על העולם ועל האנושות, למרות זאת, זה בכלל לא מפריע לאקשן בשום צורה. אפילו להפך.
    הסרט בטח לא מתאים לכל אחד (בהקרנה שלי חלק מהצופים יצאו החוצה אחרי עשר דקות) והדירוג שלו, R, למרות שאין כאן יותר מדי דם או עירום, מתאים ביותר. לא פשוט לקחת חלק ביצירה הזאת, אבל כדאי מאוד לנסות.

    הקיץ רק התחיל. וכבר אפשר לסגור את הבסטה ולא רק של הקיץ הקרוב. כפי שזה נראה כרגע, יעברו לפחות שלושים שנה עד שניתקל בסרט אקשן כזה, שהוא לא פחות מיצירת מופת. הייתי יכול להגיד את זה בלב יותר שלם בלי הסצנה שבה מקס מגלה לנו את שמו, ובלי האידאולוגיה של המיילדות. אבל עדיין, זה כ"כ קרוב.
    זה קולנוע יפהפה, חזק וטוטאלי. זה קולנוע.

    3
    Iter Impius, Dolly, לפרקונית ?
  16. וווווווואוווו איזה סרט

    אתם תאלצו לקבל את סליחתי, הרבה זמן שלא קרה לי דבר כזה. אבל באמת, אין לי מושג מאיפה להתחיל לכתוב על "מקס הזועם: כביש הזעם". המוח שלי, או מה שנשאר ממנו, מוצף במחשבות שנראות יותר כמו רסיסי חלומות מלאים באש, פיצוצים, תמרות עשן וחבורות לוחמים ביזאריות ומטורפות על כל הראש. וואו. רגע. וואו. וואו. המון פעמים כבר אמרתי "וואו" בקשר לסרט הזה ועדיין מרגיש לי שלא אמרתי מספיק.

    בכל אופן, לעניין: לפניכם, כאמור, טקסט על "מקס הזועם", בה אנסה לבחון מה הופך אותו לסרט אקשן ענק וכה מיוחד ומה הקשר בינו לבין "וויפלאש" ו"כח משיכה":

    סרטי האקשן איבדו את זה לגמרי בזמן האחרון. זה לא סוד. נעשה קשה למצוא סרטי פעולה שמצליחים באמת לסחוף ולספק אקשן ברמה גבוהה. אין המדובר על סרטי קומיקס או מדע-בדיוני, מהם קיבלנו כמה וכמה תוצרים מצוינים רק בשנה החולפת: "קינגסמן: השירות החשאי", "כוכב הקופים: השחר" או "אקס-מן: העתיד שהיה". אלו סרטים שמשלבים בין כמה ז'אנרים ואלמנט הפעולה בהם תופס חשיבות פחות-מרכזית.

    כשמדברים על סרט אקשן נטו, המצב עגום, סרט האקשן הטהור האחרון שבאמת היה איכותי הוא "קצה המחר", שיצא לפני שנה וגם בו יש דגש רחב על מדע-בדיוני. מאז, קיבלנו אקשן כנספח, בעיקר בסרטי קומיקס המצולמים עם מסך ירוק ובסרטי פעולה סוג ז' של ג'ייסון סטיית'ם (כן, אני אמשיך לרדת עלייך עד שתחזור לעצמך, בחור). "מהיר ועצבני 7"? כן, אקשן טוב, אבל לא משהו שעדיין לא ראינו.

    בדיוק כשעמדה להיגמר התקווה, מחזיר ג'ורג' מילר הגאון את הבייבי שלו "מקס הזועם" לחיים ומראה לנו בדיוק איך עושים אקשן. "כביש הזעם" הוא סרט אקשן פסיכי. הוא סרט אקשן חולה בראש. באמת. צריך להיות משוגע או זקן בן 70 שכבר אין לו מה להפסיד בחיים, כדי לצלם ולהרים פרויקט אדיר מימדים שכזה. בעיקר בזכות העובדה שהכל כאן אמיתי. וב"הכל", הכוונה היא לקטעי האקשן שכולם צולמו בלי מחשב – הפיצוצים אמיתיים, מכוניות הקרב וכלי המלחמה גם הם. כשצילמו את הסרט, מכוניות באמת נשרפו, התפוצצו ועפו באוויר. זה הכל אמיתי. וזה מה שמטורף.

    זה בעצם מה שמייחד כל-כך את הסרט הזה, אם ניתן בכלל לכנות אותו סרט. המדיום הקולנועי התפתח ב-10 השנים האחרונות בצורה חסרת-תקדים. IMAX, איזו טכנולוגיה מדהימה. חבל רק שבמאים לרוב, לא יודעים לנצל אותה. ג'ורג' מילר השכיל לנצל אותה. הסרט שואב פנימה, ממש מכניס אותנו לתוך המדבריות המפחידות של אוסטרליה הפוסט-אפוקליפטית. כמו ש"כח משיכה" לקח אותנו למסע בחלל, "מקס" לוקח אותנו למרדף אקשן מטורף ומתמשך בעולם שנהרס והשתגע לגמרי.

    זו למעשה גם הבעייתיות הקלה בסרט: זהו סרט מרדף. אין כאן עלילה של ממש. אין עומק ממשי לדמויות. ולא תמצאו פה קונפליקטים שיגרמו לכם להרהר על טבעו של האדם. בדומה ל"וויפלאש" ו"כח משיכה", שאמנם הם סרטים מז'אנרים שונים – "מקס" לא מבקש ליצור חוויה של סרט לפי הספר. הוא חוויה אחרת בתכלית. "וויפלאש" הקפיץ את האדרנלין באמצעות תופים, דם, יזע, דמעות ומאבקי כוחות בין התלמיד למורה. "כח משיכה" עשה זאת באמצעות מסע בחלל ותלת-מימד שפשוט שאב את צופיו לתוך הסרט – חוויה שלוקחת אותנו לעולם אחר לחלוטין. כך גם עם "מקס". התסריט, בשלושת הסרטים האלו, הוא לא העיקר. פיתוח דמויות לא נמצא בראש מעייני היוצרים. שלושתם סוחפים את צופיהם למסע מרהיב וייחודי וזו הגדולה שלהם. זה מה שהופך אותך לסרטים שממציאים את המדיום הקולנועי מחדש.

    הייחודיות הזו מקורה, קודם כל, בעולם המדהים, ביזארי, משוגע, מפחיד, חסר-חוקים, קיצוני – ומעל לכל מוחשי – שמילר יצר כאן. העולם הזה אמנם נמצא ברקע והסיפור מאחוריו לא מקבל יותר מדי הרחבה, אך זאת בדיוק הנקודה. הוא נמצא ברקע ועדיין מעורר אינספור שאלות ותהיות, איך קרה מה שקרה? מאיפה נוצרו כל החבורות השונות שנראות בסרט? יותר מזה, העולם הפוסט-אפוקליפטי שמילר יצר נראה כל-כך מוחשי, דווקא בזכות האפיונים הקטנים. הפרטים שנמצאים ברקע. אם זו המסיכה הקריפית של הנבל, יצורים עם רגליים ארוכות שכאילו יצאו מציור של דאלי, נערי המלחמה הביזאריים או פיסח שיוצא מקפץ מחור באדמה. הכל מעוצב כמו ביד-אמן.

    ואם באמנים עסקינן – טום הארדי, בואו נדבר רגע על טום הארדי. לשחקן הזה מגיעה פסקה שלמה. מצער, אך השם הזה עדיין לא שגור בפיהם של רוב חובבי הקולנוע. לא בכדי, נבחר טום הארדי לגלם את מקס – גיבור הסרט שאומר אולי תשעה משפטים לכל אורכו. עוד ב"עלייתו של האביר האפל" כשגילם את ביין, השחקן הנפלא הזה הוכיח שהוא יודע להעביר משמעות עצומה רק במבט עיניו המצמרר. בשנה שעברה יצא לאקרנים "לוק", סרט קטן יחסית שלא זכה להצלחה יתרה בארץ – כולו מופע מרהיב של הארדי, שנמצא כל הסרט במכונית והמצלמה לא עוזבת את פניו לרגע. לפעמים לא צריך לדבר, הארדי הוא ההוכחה החיה לכך – הוא כריזמטי ושובה לב בזכות הבעות פניו ותנועותיו בלבד.

    מה שיותר מפתיע הוא שהארדי בכלל לא הכוכב העיקרי של הסרט – זו שרליז ת'רון, המגלמת את פיוריוסה. הסיפור כאן הוא בעצם עליה ומקס בעצם מצטרף לסיפור הזה בעל-כורחו. נשים בקולנוע לא זוכות, לרוב, להיות יותר מדמויות פלקטיות יפות, סקסיות וזהו. כאן ת'רון היא הגיבורה והיא גיבורה חזקה, עם אג'נדה. כזו שנלחמת להגשמת רצונותיה. הפמיניסטית המושלמת, בעולם של דיכוי נשי. מלהיב מאוד לראות את הארדי, אך יותר מלהיב לראות ת'רון ואת הכח העצום שטמון בדמות המדהימה שלה. דמות, שבדיוק כמו היוצר שלה, לא מוכנה להתפשר ולא מוותרת.

    כך, שלושים שנה לאחר שהוציא את הסרט האחרון בסדרת "מקס הזועם", חוזר המאסטרו ג'ורג' מילר למקורות ולוקח אותנו למסע בזמן. "כביש הזעם" הוא אבן דרך בעולם סרטי האקשן. עם כישרון בלתי נדלה, בימוי מלהיב, סוחף ועוצר נשימה. צילום יפהפה ועריכה, שבשבילה באמת צריך להוריד את הכובע בפני העורכת מרגרט סיקסל – מילר עשה את מה ש"עולם היורה", "שליחות קטלנית" ו"מלחמת הכובים" ינסו לעשות גם הם בהמשך השנה. הוא ביים סרט אדיר, במקרה הזה סרט אקשן, שמצליח להיות נוסטלגי ועם זאת גם לחדש כל-כך הרבה. 2015 היא ללא-ספק שנת הקאמבקים. ואם היא תמשיך כך – זאת עשויה להיות אחת השנים היפות של הקולנוע אי-פעם.

    What a lovely day!!!

    "מקס הזועם: כביש הזעם" מקבל ממני: 9/10

    לסיום, למיטיבי לכת, שלושה פרטי טריוויה מעניינים במספרים:

    1) 480.
    זה אורך סך כל הקטעים שצולמו עבור "כביש הזעם" – 480 שעות של חומר מצולם, מתוכן רק 2 שעתיים הפכו בסוף לסרט. הספקתם לעשות את החישוב הפשוט? בצורה גסה, יש כאן חומר שמספיק ל-240 סרטים באורך של שעתיים. זה לא נורמלי. בכלל.

    2) 80.
    למעלה מ-80% מהאפקטים בסרט אמיתיים, אם זה הפעלולים, האיפור או הסטים שכולם נמצאים בנמיביה. אין כאן מסך ירוק. שימוש ב-CGI לסירוגין, רק כדי להוסיף ולהגדיל את הנוף המדברי, להסיר את המצלמות ברקע וליצור את היד המתכתית של שרליז ת'רון בסרט.

    3) 3.
    טום הארדי חתום לעוד שלושה סרטי המשך של "מקס הזועם". יש אלוהים?

    4
    דיאנה, yair_ca24, שפן הלוח, VioletRose ?
  17. בעניין שרליז ת'רון, באמת רציתי להעיר על העניין הזה

    לסרט קוראים "מקס הזועם" אבל מקס הוא בכלל לא הדמות הראשית של הסרט, ויותר מזה, גם בפוסטרים לסרט שרליז מקבלת את הפרונט, בעוד הארדי נמצא מאחורה עם מסיכה שבקושי מאפשרת לראות את הפנים שלו.

    זה די מעניין לא, כי זה מעלה את השאלה, האם אפשר להחשיב את הסרט הזה כסרט אקשן גדול וטוב בכיכובה של אישה למרות שקוראים לסרט "מקס הזועם" וכולם בטוחים שהוא הגיבור?

    • מקס הוא בהחלט דמות ראשית. אני חושב שזה מקרה נדיר של סרט עם גבר ואישה בתפקידים ראשיים שווים שזה לא תפקיד רומנטי אבל להגיד שמקס הוא לא דמות ראשית צורם לי. (וגם בפוסטרים יש שיוויון לרוב. יש פוסטר אחד שבו לשרליז יש את הפרונט אבל כל השאר הם או חצי-חצי, או דברים לא קשורים אחרים או הארדי)

      1
      Iter Impius ?
      • לא אמרתי שהוא לא דמות ראשית

        הוא פשוט לא ה-דמות הראשית, לפחות לי הוא לא הרגיש ככזה. לדעתי זהו לחלוטין הסיפור של הדמות של ת'רון, ובסרט שנקרא "מקס הזועם" זה קצת מוזר.

        1
        לפרקונית ?
        • מסכימה איתך

          פיוריוסה היא בהחלט הדמות הראשית בסרט – העלילה סובבת סביבה, היא זו שעוברת במהלכה איזשהו שינוי והיחידה שאנחנו אפילו זוכים ללמוד על העבר שלה. מקס רק עוזר לה, וגם זה כי הוא הגיע לשם בטעות.
          באיזשהו מקום זה הופך את הטיעון של ארגוני המיזוגניה לנכונים – זה באמת סרט אולטרה פמיניסטי במסווה של סרט אקשן גברי סטנדרטי. אנשים באים ל"מקס הזועם" ומקבלים את "פיוריוסה הזועמת", ורבים מהם לא היו מתעניינים בסרט אם היו יודעים את זה מראש.

          3
          Morin, תמר, לפרקונית ?
          • אבל ככה עבד גם מקס הזועם השני – מקס לא עובר שום תהליך ניכר לעין אלא רק עוזר לעיירה שם והוא עדיין בהחלט דמות ראשית.

            אני חושב שזה באמת סרט מאוזן (אולי לשרליז יש סיפור רקע, אבל מקס הוא זה עם הפלאשבקים, זה שמקריין את הסרט וזה שהסרט מתחיל עימו.). אני יכול להבין תחושה שהיא הדמות הראשית – אבל אני לא חושב שזה חד משמעית כך (בניגוד לרוב הסרטים שבהם אפשר בקלות להצביע על הדמות הראשית).

            • מניחה שזה עניין יחסי

              אני לא חושבת שראיתי את מקס 2 (את הראשון ראיתי כשהייתי ממש קטנה ואני לא זוכרת ממנו כמעט כלום), אבל בהנחה שאין שם דמות שמתחרה עם מקס על הובלת העלילה הגיוני שהוא עדיין הגיבור.
              מסכימה איתך שבסרט הזה פחות קל ואינטואיטיבי לזהות מי באמת הדמות הראשית, בדיוק מהסיבות שמנית – לסרט קוראים על שם מקס, הוא מתחיל עמו והפלאשבקים מספקים איזושהי הצצה לנפש שלו (למרות שלמי שלא ראה את הסרטים הקודמים הם לא אומרים הרבה מעבר להבנה שמדובר באדם רדוף). אבל אני עדיין חושבת שמבחינת התפתחות העלילה והדמויות, ותכלס גם הפוקוס של הסרט מהרגע שמקס ופיוריוסה מגיעים לאותה נקודה, הוא הופך לדמות שנייה לה (למרות שעדיין ראשית, כמובן).

              1
              לפרקונית ?
            • תגובה שמכילה ספוילר למקס הזועם כביש הזעם מאת סמאגול
              • יצא שזה לא באמת מכיל ספוילר ^

                סמאגול

                (ל"ת)

                • זה בסדר,

                  הפונז

                  כנראה שניסית לפצות על איזה שבע תגובות מעליך שמכילות מיליון ספוילרים ולא טרחו לציין את זה בשיט.

    • אם כבר אז לסרט צריך לקרוא Mad Nux

      גיא

      לא יודע כמה דקות של סרט נטו יש לניקולס הולט בהשוואה לטום הארדי ושרליז תרון, אבל הוא לוקח את כל הקופה בכל סצינה שבה הוא מופיע. והוא גם עובר שינוי הרבה יותר מהותי משניהם במהלך הסרט.

      אה, וגם הMemes שיום אחד יגיעו מהסרט הזה יעוטרו בתמונה שלו ותחתיה What a lovely day.

      1
      Octarine ?
  18. גיטרות יורקות אש

    זהו, אפשר לסגור את הקיץ, לקפל את המגבות וללכת הביתה: מקס הזועם הוא המלך של קיץ 2015 (אלא אם כן ב'אנט מן' תהיה סצנה שבה פול ראד מנגן על גיטרה יורקת אש).

    כול כך הרבה אקשן מטורף, חסר מעצורים ומרהיב שמבויים בקפידה ובטונות של כישרון (איפה ג'ורג' מילר היה בעשור האחרון ולמה הוא לא עושה יותר אקשן?). הסרט הוא כולו מרדף אחד ארוך וגם בקטעי הדרמה אפשר להרגיש תחושה של מרדף.

    ההפתעה הכי גדולה של הסרט היא שהעשייה שלו מדהימה. גם האספקטים שלא קשורים לאקשן עשויים טוב. התסריט הוא לא 'שדרות סאנסט' אבל אפשר להרגיש שלתסריטאים אכפת ממה שהם כתבו ולא סתם דפקו את הראש במקלדת והגישו את זה לצופים. גם הדיאלוגים טובים. שוב, לא יצירת מופת, אבל הגיבורים מדברים כמו אנשים בעולם פוסט אפוקליפטי ולא כמו מכונות לדיאלוגים שנונים. בנוסף, גיטרות יורקות אש.

    אם אתם חובבי אקשן, אל תעיזו לפספס.

    1
    לפרקונית ?
  19. מזל, אבל ממש מזל שלא נכנסתי לדף הסרט לפני!

    RiverSong

    שכחתם לסמן ספויילרים!
    בערך כל תגובה פה מכילה ספויילר [דמיינו אימוג'י מבואסת] ולאלה הקוראים תגובות שרשור- יש מצב שגילו יותר ממה שרצו לדעת [דמיינו אימוג'י כועסת]
    אנא, אנשים יקרים, סמנו ספויילרים [הפעם אימוג'ימתחננת לצד אימוג'י תוכחה]
    !אחלה! תודה!

    5
    אדון האופל, הפונז, דיאנה, subatoi, לפרקונית ?
    • אני מודה שאני לא תמיד מצליח לשמור על ספויילרים כמו שצריך

      קרקר [hiddentext]כפול[/hiddentext]

      אבל אני חייב להתעניין – מה מבין ההודעות (שלי או בכלל) מהווה ספויילר לטעמך (או לטעם כל אחד מהאנשים שמסכימים עם ההודעה)? אני באמת לא ממש מצליח להבין ואשמח להסבר. אני מודה שאני לא מבטיח שאסכים איתו, אבל אשמח לפחות לנסות להבין איפה עובר הקו בחינתך.

  20. האם צריכים לראות את הסרטים הקודמים בסדרה כדי להבין ולהנות?

    Nadav98

    (ל"ת)

    • לא

      mook

      (ל"ת)

      • תודה רבה

        Nadav98

        (ל"ת)

תגובות מקבילות

307
  תגובות נוספות בדף הביקורת של מקס הזועם: כביש הזעם
 

להגיב על קרקר כפול לבטל

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)