-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
המין החזק
On the Basis of Sex
סיפורה חייה של המשפטנית פורצת הדרך ופעילת זכויות הנשים רות' באדר גינזבורג.
אורך: 1:56
תאריך הפצה בארה"ב: 09/11/2018
תאריך הפצה בישראל: 07/03/2019
למישהו יש מושג,
מדוע הסרט יוצא בישראל אחרי עונת האוסקרים. כאשר לכולנו ברור, שהסרט הנ"ל יכול לקחת חלק בהם. ארבעה חודשים אחרי?! ברצינות ?!
אה, הבנתי, בגלל שבמאית ולא במאי עשו אותו. מובן.
לא במאית/במאי
יותר סביר כי הסרט לא מראה נוכחות כלשהי בעונת הפרסים. הבונוס האמיתי זאת העובדה שהוא בכלל ייצא כאן.
לחילופין, כי בארץ אפ'חד כמעט לא מכיר את גינזבורג.
בארה"ב הסיפור שונה כמובן, הגם שאני תמה כמה הגיוגרפיה של שופטת בית המשפט העיון מדברת לקהל גדול, כנראה שיש קהל, לאור ההצלחה היחסית של RBG כסרט תיעודי, עם 14 מליון. אבל בארץ? היא שם בקושי-מוכר וזה שזה בכלל יוצא בארץ זה מפתיע מאוד.
סרט מאכזב מאוד
רות גינצבורג היא דמות אייקונית, אפילו שעד הסרט לא היה לי מושג עד כדי כמה או מאיזו סיבה. פשוט הכרתי אותה מאזכורים אמריקאים.
הסרט מתעסק בתולדותיה מיום הלימודים הראשון בהארוורד כאחת מ9 נשים שהתקבלו, ועד למשפט הגדול הראשון שניהלה כדי להביא לתיקון חוקתי שיבטל אפליה בין גברים לנשים.
מבחינת הבריף ההיסטורי, אני מרגישה ממש חכמה יותר עכשיו, באמת עברו צ׳ק ליסט בסיסי של בעיות חוקתיות ואפליה מגדרית בחסות החוק וההסטוריה של החוק.
מבחינה עלילתית, זה סרט פשוט מיותר, סרט הולמרק במיטבו וטוב שצפיתי בטיסה ולא בתשלום.
הכל קלישאתי ברמת דביקות גבוהה ביותר, היחס המפלה הוא בוטה גם במקומות שאני מוכנה להשבע שאין סיכוי, אפילו האופן בו מתנהל המשפט כל כך קלישאתי שאני מתקשה להאמין שכך הדברים קרו.
חבל, אפשר לקחת מקרים טכניים חוקיים ולעשות מהם יצירה מרתקת.
למעשה, אפשר היה לקחת בדיוק את העלילה הזו ופשוט להוריד ממנה עשר קילו של דביקות.
לא יודעת אם אני יכולה להמליץ על הסרט, יש מצב שמאמר שיפרט את הדברים בצורה מעמיקה יהיה קצר יותר ואינפורמטיבי במידה שווה. יחד עם זאת, אם הוא כבר מולכם, לא הייתי מכבה את המסך
בדקתי ולכן אני מעדכנת את עמדתי השלילית על הסרט
הרגשתי חכמה יותר בסופו, ואחרי קריאה במקור האקדמי המוכר והידוע, ויקיפדיה, אני מרגישה שהסרט הזה הפך אותי לטיפשה עם תעודות, כי הוא גרם לי להאמין בדברים שלא היו ולא נבראו.
כפי שחשדתי, הדברים הוקצנו עבור הדביקות העלילתית לרמה בלתי סבירה. למשל, בסרט רואים את המכשולים הרבים שנערמים בדרכה של גינצבורג ודוחקים אותה למשרה אקדמית משום שלא מצליחה להשיג אף משרה אחרת. כל זה מוביל לעמדת נחיתות כשהיא מגיעה לבתי המשפט ללא שום נסיון משפטי.
ובפועל, הדיקנים של הארוורד וקולומביה, שתי אוניברסיטאות מאוד חשובות, נרתמו לחלוטין כדי לעזור לה למצוא משרה כפקידה של שופט, משרה שבה עבדה שנתיים. שלום נסיון משפטי, שלום קשרים עם שופטים, להתראות עמדת נחיתות.
גם המשפט שמופיע בסרט הוא לא המשפט הראשון האמיתי שבו עסקה, ואם אני מבינה נכון מהרשימה שבסרט, הוא לא משפט אמיתי אלא רעיון קונספטואלי גרוע שנועד לפשט את הרעיון שעמד מאחורי הפעולות החוקיות שלה.
לכן נותר לי רק לסכם ולהמליץ שלא לצפות בסרט הגרוע הזה. הוא לא עוד סרט מאכזב, הוא גם יבלבל אתכם עם פייק ניוז.
כשדף הסרט קפץ לי למתמשכים וקראתי אותו בתור 'הימין החזק', הבנתי שיש יותר מדי בחירות
(ל"ת)