קלרה הקדושה
Saint Clara

בשנת 1999 בעיירה תעשייתית בדיונית בישראל, תלמידת בית-ספר קלרה צ'אנוב זוכה בכוחות על טבעיים שמאפשרים לה נבא את העתיד ואולי אף לשלוט בו. היכולות שלה משמשות במאבק בין מנהיגי הכיתה טיקל ורוזי לבין הנהלת בית הספר, אך בהמשך משפעים על הרבה יותר.

אורך: 1:25
תאריך הפצה בישראל: 01/11/1996

7 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. הסרט הישראלי הכי מוזר בהיסטוריה.

    העט המרקד

    מאוד בוסרי, ויש שם קטעים מביכים מאוד, אבל בסך הכול מדובר בסרט מצוין, שחבל מאוד שלא ראו יותר סרטים מהסוג שלו אחריו. ולוסי דובינצ'יק מקסימה.

    1
    lazarobbie ?
  2. לא כל יום יוצא לראות סרט פוסט-אפוקליפטי ישראלי

    NiceGuy

    סרט מבריק. קאסט מעולה. פסקול מדהים של ברי סחרוף. ציון דרך בקולנוע הישראלי.

    2
    Morin, lazarobbie ?
  3. אז איפה רואים?

    רק אני

    חבל שאני לא מוצאת אותו בשום מקום. מתקשה להביע דעה אבל נראה משו שמאוד מעניין אותי

    • קיים ב-VOD של יס

      mook

      זמין בתשלום גם באתר קרן הקולנוע הישראלי ובאתר ארכיון הסרטים של סינמטק ירושלים

    • באינטרנט ארכייב

      שלדי

      https://archive.org/details/KLARAHAKDOSHAXVIDAC35.1

      2
      lazarobbie, מקס צ'פלין ?
  4. עשו הקרנה שלו בסינמטק תל אביב אתמול

    אדם

    פעם ראשונה שראיתיא ת הסרט ו… וואו. לא יודע מה להגיד מעבר לזה שאני רוצה לקרוא את הספר שהסרט מבוסס עליו.

    • הספר יהיה מאכזב

      מישי

      ארי פולמן לוקח רעיונות מסיפורים ואז הופך אותם לעלילה שונה לחלוטין, שמתאימה לסיפור שהוא רוצה לספר. הוא עשה את זה בכנס העתידנים שהרבה אנשים הכירו ולכן התלוננו, והוא עשה את זה גם בקלרה הקדושה שמבוסס על ספר קצת משעמם (רעיונותיה של קלרה הקדושה)

      אולי בפרספקטיבה של בוגרת הייתי פחות מתאכזבת ממנו, כילדה ממש לא אהבתי, וכמעט שאין דמיון בין הסיפור לסרט (בערך רק השאלות במבחן במתמטיקה והלוטו).

      בהתחלה הרגשתי מרומה, ספק כעוסה, על כך שהייתי משוכנעת שראיתי סרט שמבוסס על ספר ובעצם שאלו מהספר רעיון מאוד קטן כדי לספר סיפור אחר לגמרי. אבל אני אוהבת את הסרט הזה, ואולי כשהתחילו לעלות תלונות על כנס העתידנים, פתאום הבנתי שאני ממש אוהבת את הבחירה הזו של פולמן. אני מתלוננת הרבה על חוסר המקוריות בקולנוע המסחרי, ויש משהו מאוד מרענן ביוצר שיודע לקחת השראה מסיפור טוב אבל לספר סיפור מאוד נפרד, כזה שיש לו רעיון מגובש ומצד שני רחוק מספיק מהסיפור המקורי שזה לא ירגיש כמו עוול או קלקול של היצירה המקורית. בעיני ארי פולמן מהבחינה הזו ממש מוכשר כיוצר ומספר סיפורים קולנועיים.

      4
      בארטושק, Morin, דארת' צ'דר, lazarobbie ?
 

להגיב על NiceGuy לבטל

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)