מראה מראה שעל הקיר, מי הכי יפה בראש העין?
תאריך הפצה בארה"ב: 21/03/2025
תאריך הפצה בישראל: 20/03/2025
כתבות העוסקות בסרט זה
- דוח קופות שבורות, 20.04.2025: חטאים, צבעים ודעות קדומות חדשות 23.4.2025
- דוח קופות שבורות, 13.04.2025: מלך הקופות החובבן חדשות 17.4.2025
- דגיגי הזהב לחודש מרץ וידאו 16.4.2025
- דוח קופות שבורות, 06.04.2025: מיינקראפט מהגיהנום חדשות 9.4.2025
- דוח קופות שבורות, 30.03.2025: סוגר קופות חדשות 3.4.2025
- דוח קופות שבורות, 23.03.2025: שלגיה ו-42 מיליון המזומנים חדשות 25.3.2025
- מראות על קיר ותקצירים לא ברורים: מה עולה השבוע? (עם דנה גרין) וידאו 21.3.2025
- ביקורת: שלגיה ביקורות 20.3.2025
- מצאנו באינטרנט 104: רע כמעט כמו עיבוד לייב אקשן של דיסני חדשות 18.3.2025
- מפלצות, מזימות, חיות ושייקספיר: מה עולה השנה? וידאו 2.1.2025
- חורף 2025: כל הסרטים שיוצאים בתקופה הקרובה חדשות 30.12.2024
- גל גדות, הגוניס בחלל, ועוד מלא המשכים: כל ההכרזות הטריות מבית העכבר חדשות, טלוויזיה 11.8.2024
- מצאנו באינטרנט 36: מחילה, אני פה אילצתי אתכם לקרוא הרבה חדשות 17.11.2021
זה אני, שקד שקדוני.
(ל"ת)
אז זה מה שמארק ווב עושה בימים אלו?
חבל, בזבוז של כישרון.
אני עדיין מחכה שהוא יביים סרט ביקום הקולנועי של מארוול.
אני מאוד אוהב את שני סרטי ספיידרמן המופלא שלו, וזה אך מתבקש שכמו סם ריימי גם הוא יכנס ליקום של מארוול.
כנראה אני אצטרך עוד לחכות.
יש שיגידו (=אני) שלביים סרט מארוול זה גם בזבוז כשרון.
תלוי על איזה כישרון מדובר
למארק ווב, לטעמי, יש כישרון לביים סרטי גיבורי על, בצורה שיכולה באופן נפלא להשתלב במארוול.
יש במאים עם כשרונות לסגנונות אחרים, ואצלם זה באמת יהיה בזבוז לביים סרט של מארוול.
בעיקר בהתחשב בזה ששני סרטי אמייזינג היו שיא הבינוניות.
אני מת על גארפילד, הוא הספיידרמן שלי והוא היה מושלם. אבל הבימוי והתסריט בסרטים האלה כל כך חסרי מעוף.
מתאים לו לביים את שלגיה של דיסני כמו כפפה.
גם אנשים די מתנערים מההתלהבות שהייתה ל500 ימים עם סאמר, הסרט שיצר את הקריירה שלו.
ומישהו ראה בכלל את חיבור פשוט? הוא אף פעם לא היה שם מעניין במיוחד, כמו רבים מבמאי הרימייקיפ האלה (רוב מרשל נגיד שחוץ משיקגו אין לו ממש הצלחות חתומות על שמו).
והסרט האחרון שלו הוא The Only Living Boy in New York
שאומנם לא צפיתי בו אז לא יכול לתת את הטייק שלי אבל 33 אחוז ברוטן זה אף פעם לא סימן מעודד.
האמת שזה סרט דווקא לא רע בכלל.
יש בו תצוגות משחק טובות ודיאלוגים מעניינים (במיוחד אלה שבין הגיבור הצעיר לשכן הזקן שלו). הבעיה שלו נמצאת רק בסוף, שהיה חפוז מדי ולא מספק.
נדחה בשנה
וגם "אליאו" של פיקסאר זז ממרץ 2024 ליוני 2025.
וטוב שכך
זה לא זמן עכשיו להעלות לקולנוע סרט בו ישראלית משחקת את דמות הנבל שהשם הרשמי שלה הוא ״המלכה הרעה״.
אני יודע שזה לא הסיבה לדחייה ובכל זאת אני שמח על כך.
עד 2025 אני מניח שהמלחמה כבר תגמר, כך שזה יהיה פחות בעייתי, כך שזה יוצא לנו טוב.
כבר 2025 ולצערנו המלחמה עדיין פה ובלי סיום באופק
.
ועכשיו נחשף הבלוף הישראלי על דיבובה של גל גדות
בסרט בגרסה המקורית אכן משחקת ושרה גל גדות את המלכה הרעה, בעברית, לעומת זאת, גל גדות מדברת בקולה של המלכה הרעה, אבל שירה? לא ולא. מחליפה אותה שירלי לילו. לא שאמור להיות כזה חשוב עניין הדיבוב, אבל גם אם גל גדות לא שרה טוב (ולדעתי היא באמת לא שרה טוב, לאחר ששמעתי את פס הקול המקורי), למה שמישהי תחליף אותה בתפקיד השירה? ברור שהשירה זה לא כל העניין בסרט הזה, ועדיין עיקר הדיבוב שלה, רק מרגיש שחוזרים לבלוף שהיה נהוג בשנות השישים עם מדבבת השירה מרני ניקסון. ושוב – מילא אם זה היה ככה במקור, אבל זה לא. נוסף על זה הפקת הדיבוב עברה לשרון ״נפוטיזם״ כהן וביתו. כלומר – סביר מאד להניח שהתרגום של שפרירה זכאי לשירים לא יישאר (התקופה שבה חזרתו לנוסח המקורי של שירי דיסני היתה כשעברו לדבב באולפני דאבי דאב, ולא שרון כהן היה אחראי)
ממש מבאס ששרון כהן חזר לביים דיבוב למיוזיקלס
עם כל ההערכה שלי לדיבובים של שרון כהן האיש נהיה אובססיבי להתאמות לשפתיים בצורה מוגזמת בדיבוב של וויקד, וזה אחרי כמה הפקות שבהן שחר קדוש המוכשרת מתרגמת את השירים.
נכון
אבל המחיר הכפול שמשלמים בסרטי דיסני הוא נורא, כשגם מאבדים את התרגום המופתי של שפרירה, שכל יתר הבמאים נוהגים לשמור עליו ומשנים רק כאשר שינו גם באנגלית או במקרה חריג קיצוני. וויק הוא דוגמה לסרט שהכל נעשה בו נכון מבחינת ביצוע ובחירת מדבבים – והטעות הגדולה שדפקה את כולו היה נטו התרגום