הרפתקאותיו של קפטן הרלוק
Space Pirate Captain Harlock

פיראט החלל קפטן הארלוק וצוותו עומדים בין כדור הארץ לבין פלישה מהחלל. לאחד הרעים קוראים עזרא.

תאריך הפצה בישראל: 17/07/2014

14 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. אלוהים אדירים, זה מופץ בארץ?

    באיזה דיבוב?
    אם כבר, זה המקום להזכיר שהתערוכה שלי על "סיירת החלל ימאטו" עדיין מוצגת במוזיאון ברמת-גן – לייג'י מצומוטו, אחד היוצרים המקוריים של "סיירת החלל ימאטו" יצר גם את הדמות של "קפטן הארלוק" ואף תכנן לשלב את הדמות הזו ב-"ימאטו" באחד משלבי ההפקה המוקדמים שלה.
    התערוכה מזכירה גם את הנושא הזה, וכאמור היא עדיין מוצגת, למרות שהיא אמורה לרדת בקרוב.

    1
    jokerface24 ?
    • יופץ בארץ, כן - ראיתי כבר שלטי פרסום.

      באיזה דיבוב, אני לא יודע. מה דעתך על הדמות/סרט/ווטאבר? אני מבין שזה עיבוד חדש לדמות ותיקה, אבל אני לא יודע עליו שום דבר.

      • הדמויות הגבריות של מצומוטו, בהכללה גסה, תמיד היו פחות מעניינות מהדמויות הנשיות שלו

        הארלוק הוא גיבור גברי טיפוסי של מצומוטו – כזה שפועל מחוץ לחוק (פיראט, אחרי הכל), מציל את האנושות פעם אחר פעם, ומשלם על זה בכך שהוא נרדף על ידי החוק, אהובתו מתה, יאדה-יאדה-יאדה. עם זאת, היו עליו שניים-שלושה סיפורים טובים בכמה סדרות אנימציה, וגם הופעות האורח שלו בסדרות אחרות על פי מצומוטו היו מעניינות.
        לגבי הסרט הספציפי הזה אני לא יודע – הבמאי ייצר עד היום בעיקר שיעמומונים (סרטי Appleseed באנימציה ממוחשבת וגרסת ה-CGI האיומה מהשנה שעברה ל-"גברים בחלל").

        • דווקא פה הפכו את הארלוק לאנטי גיבור

          חוץ מזה שהוא בכלל לא הדמות הראשית בסרט. וזה לא ספוילר כי מגלים לנו את כל זה בדקות הראשונות של הסרט.

        • ואחרי שראיתי: פחות גרוע ממה שציפיתי

          לבמאי, כאמור, היו עד היום רק סרטים רעים ברזומה, אם כי הסרט הזה לפחות מתהדר באנימציה ועיצוב מרשימים ויש לו דווקא התחלה מבטיחה למדי. הוא אמנם חונק אותה עם יותר מדי מונולוגים, והעסק נהיה מעייף ומשעמם אחרי שעה בערך, אבל להבדיל מדברים קודמים שהבמאי עשה זה לפחות לא סרט שכואב להסתכל עליו.
          מה שהסרט עושה עם הדמות של הארלוק הוא מעניין – אמנם בשלב מסוים זו סטייה של 180 מעלות מהדמות (אם כי אני לא בטוח עד כמה הדמות היתה משהו עקבי לאורך השנים), אבל מעניין. היה יכול להיות יותר מעניין לראות את הדמות הזאת בקונטקסט היותר רחב של היקום שמצומוטו יצר עבור הדמויות שלו, אבל כאן אני מתאר לעצמי שהיתה בעיה של זכויות יוצרים או משהו.

      • יופץ איך ואיפה?

        הפצה מצומצמת או רחבה? ועל תגיד לי שהולכים לדובב את זה לעברית כי זה ממש לא סרט לילדים…

        נחמד לראות שסרט אנימציה יפני לא של מיאזאקי סוף סוף מופץ בישראל, כנראה בגלל שזה סרט CGI וזה מה שהולך עכשיו, למרות ששוב לא מדובר בסרט ילדים.

        בנוגע לסרט עצמו, יש לי רגשות מעורבים כלפיו. הוא לא רע, אבל הוא גם לא ממש טוב. האנימציה שלו משגעת. ברמה של פיקסאר. סוף סוף מישהו מנצל את היכולות ואין סוף האפשרויות שסרט באנימציה מאפשר לך ולא מפסיקים לזרוק עלינו במהלך הסרט כמה שיותר סצינות אקשן גרנדיוזיות עם מלא אקשן וספינות חלל מתפוצצות, וזה נורא נורא יפה. העניין הוא שאקשן זה רוב מה שיש כאן. יש ניסיון להביא עלילה אבל זה לא ממש הולך לשום מקום (או לפחות למקום מעניין). בכל זאת הייתי ממליץ לראות כי האנימציה פה היא באמת משהו מיוחד.

  2. זה אמור להיות משהו בסגנון פיירפליי או קאובוי ביבופ או משהו שונה לחתולין?

    כש

    (ל"ת)

    • מהיכרות קודמת שלי עם הדמות: יותר "מלחמת הכוכבים"

      אם כי "קאובוי ביבופ" הושפעה קצת מהיקום העתידני של מצומוטו ונתנה לו איזו רפרנס או שניים. גם ב-"ספייס דנדי" סדרה החדשה של וואטאנבה (היוצר של "ביבופ") יש איזו קריצה או שתיים לכיוון מצומוטו.

      • תודה.

        כש

        סליחה על העוף, אבל יש מצב שתכתוב מאמר על הריפרונסים בין סריניטי/פיירפליי וקאובוי ביבופ?
        אם זה יהיה קשור מספיק לעולם הקולנוע, אולי דורון יסכים לפרסם את זה פה.

        • אני לגמרי לא בטוח שקיימים ריפרונסים כאלה

          יש הקבלות מסוימות בין ביבופ לפיירפליי, והאווירה הסם-פקינפאית דומה, אבל הרעיון של "מערבון בחלל" הוא די ישן, וכשיורדים לרזולוציה של הפרטים הקטנים, הסדרות די שונות (אחת עוסקת בפורעי חוק, השניה בדיוק להיפך – בציידי-פושעים).
          כש-"פיירפליי" שודרה לראשונה עלו השערות שהיא הושפעה מסדרת אנימה בשם Outlaw Star. ראיתי רק את הפרק הראשון, והיה שם רגע של דמיון חזותי (בחורה בתוך קופסה), אבל מעבר לזה קשה לי לשפוט.

          1
          כש ?
          • טוב, וכל עוד לא מחקוני, מה לגבי Kill Bill והשפעותיו?

            כש

            (ל"ת)

  3. *מחיאות כפיים*

    תום שפירא

    ברכותיי לקפטן הארלוק. זו הייתה תחרות קשה בחלק הזה של השנה – עם ספיידרמן המופלא 2, מליפסנט וסוכריות – אבל הוא הצליח להחדיר את עצמו לרשימת הסרטים הכי גרועים של השנה, והוא עשה את זה תוך פחות מחמש דקות מסצנת הפתיחה.
    קשה להחליט על מה לדבר קודם – על האקספוזיציה המטופשת והלא נגמרת (דמויות מסבירות אחד לשני את ההיסטוריה והמכניקה של היקום שלהם גם שעה לתוך הסרט), על העבודה שעבודת הדיבוב היא לא חובבנית אלא פושעת לחלוטין (מילים יוצאות מפיות סתומים, אנשים מזיזיים את השפתיים ואף מילה לא יוצאת), על העובדה שכל הדמויות יצאו מספר ה"דמויות אנימה גנריות 2011", על סצנות אקשן איטיות רפטטיביות ומשעממות רוב הזמן, על העובדה שדברים מתרחשים בלי הסבר וגורמים לתוצאות לא קשורות…. אם היו אומרים לי שהסרט נכתב ע"י דיוויד לינץ', אחרי ששיכרו אותו בוודקה והיכו אותו בראש 47 פעמים בבזל מלובן, היה לי יותר קל להאמין לזה מאשר שכתבו אותו בני אדם שפויים למראה.
    זוועת עולם.

    2
    Chwomp, דניאל ?
    • מסכים עם כל מילה ומילה

      yonatan489

      הדיבוב פשוט בושה. וזה לא ש"זה מדיי פעם". לאורך *כל* הסרט הזה הקולות והשפתיים לא מסונכרנים אפילו לשנייה אחת, ואי אפשר להתרכז בסרט בצורה נורמלית ככה. זה מעצבן רצח. כל שנייה רואים אנשים עם שפתיים סגורות והקול שלהם נשמע ברקע. או שני אנשים מדברים והקולות שלהם נשמעים בלי שום קשר למתי כל אחד מהם באמת מדבר.

      אבל החלטתי שאני אתעקש ואנסה להתרגל ולהנות מהסרט. גם בזה נכשלתי לחלוטין – אני נשבע, בד"כ אני זה שמסביר לחברים שלי נקודות שהם לא הבינו בסרט כי אני מאוד ממוקד ומאוד שם לב לפרטים הקטנים. הפעם – בחיי, לא הבנתי מילה מהעלילה. החזקתי מעמד עד אמצע הסרט – ומאז זה כבר נהיה קשקוש מוחלט, טהור וחסר היגיון באופן מוחלט. לא ברור מה בכלל הדמויות עושות או מנסות לעשות, לא ברור מה המטרות שלהן, לא ברור מה הרעים רוצים ומה הטובים רוצים, לא ברור בכלל העלילה של הסרט כולו מהתחלה ועד הסוף.

      ככה שברצינות – אל תלכו. מילא אם זה היה סתם עוד סרט גרוע – אבל כשמוסיפים לזה את הדיבוב המביש – פשוט מתקבל רושם של זלזול מוחלט בצופים שצריך לקבל תשובה אחת ויחידה – חור בכיס. אל תלכו ואל תשלמו על הסרט הזה.

 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)