ביקור של משפחה בבית של חבריהם נעשה מתוח עם הגעתם של אורחים לא צפויים.
תאריך הפצה בארה"ב: 15/03/2019
תאריך הפצה בישראל: 21/03/2019
כתבות העוסקות בסרט זה
- 20 ההופעות שעשו לנו את העשור הגיגים 24.2.2020
- הופעת העשור של עין הדג סקרים, סקרים ראשי 23.2.2020
- הופעת השנה של עין הדג 2019 סקרים, סקרים ראשי 12.1.2020
- סרט השנה 2019: הגמר סקרים, סקרים ראשי 8.1.2020
- תמונה קבוצתית: סרט השנה 2019 הגיגים 6.1.2020
- סיכום 2019: רגעי השנה הגיגים 5.1.2020
- הדמויות וההופעות שהכי אהבנו בשנת 2019 – חלק א' הגיגים 31.12.2019
- 2019: סיכום חצי-שנה הגיגים 1.7.2019
- אוסקר 2020: תחזיות מוקדמות הגיגים 30.6.2019
- דוח קופות שבורות, 28.4.2019: סוף הקופות חדשות 30.4.2019
- דוח קופות שבורות, 21.4.2019: מחכים לנוקמים חדשות 23.4.2019
- דוח קופות שבורות, 14.4.2019: זה הקטן גדול יהיה חדשות 16.4.2019
- דוח קופות שבורות, 7.4.2019: שהאזאם מהרוויח האמון חדשות 9.4.2019
- דוח קופות שבורות, 31.3.2019: דמבו לא עף חדשות 2.4.2019
- ביקורת: אנחנו ביקורות 28.3.2019
- דוח קופות שבורות, 24.3.2019: תראו, אנחנו בקולנוע! חדשות 27.3.2019
- הטריילרים החדשים מהסופרבול וידאו 4.2.2019
- טריילר: אנחנו וידאו 25.12.2018
- קצרצרים: צירופי מקרים בהוליווד חדשות 7.3.2018
מרץ? וואו, זה הרבה יותר קרוב ממה שחשבתי.
נקווה שיגיע גם אלינו. יש הכרזה על מתי צפוי הטריילר?
ג'ורדן פיל עושה את זה שוב
https://www.rottentomatoes.com/m/us_2019
100 אחוז ברוטן אחרי 44 ביקורות.
בIMDB משום מה הציון כרגע 6.9,יש למישהו הסבר למה?
תסתכל על התאריכים אולי?
תאורטית אין מניעה שהממוצע של סרט יהיה מעל ה 50% וברוטן טומטוז עם הציון הבינארי יקבל 100% אבל בפועל אנחנו יודעים שאין סיכוי שזה המצב.
שמתי לב ששני סרטים שעוסקים בנשים: קפטן מארוול ומה גברים רוצים, סובלים מציונים מאוד נמוכים. כשמסתכלים על ההתפלגות רואים שעיקר הציונים הנמוכים (בשני לפחות) מגיעים מגברים, ושכניראה הסרט טוב מהציון שקיבל. לגבי קפטן מארוול קראתי שהיו מלא ביקורות מורידות שיצאו עוד לפני שהסרט בכלל יצא.
נראה לי שמשום מה התופעה המשונה הזו התרחבה בתקופה האחרונה, אולי כמחאה של גברים לבנים שמרגישים שהם קורבנות של כל המיעוטים שפתאום קיבלו את רשות הדיבור או משהו כזה.
טרולים שלא אוהבים את ההוא שביים את גט אאוט עם השחורים
ואולי קצת נשורת מההתנפלות על קפטן מארבל.
הסרט סה"כ הוקרן בפסטיבל אחד בינתיים לפני שהוא יוצא בתפוצה רחבה שבוע הבא. אין מצב שה-28% שנתנו לזה 1 ראו את הסרט, גם לא כל ה-50% שנתנו לו 10 ראו אותו, למרות שזה לפחות יותר אמין. אבל הסרט לא מושך אותה אש כמו קפטן מארבל ומספר ההצבעות מאוד נמוך, ככה שהציון שלו יתאזן מהר מאוד אחרי שהוא ייצא וידורג ע"י אנשים שאשכרה ראו אותו.
אכזבה...
כדי להעביר את הזמן בעבודה אני מקשיב לכל מיני דברים ביוטיוב, ובמקרה השבוע האזנתי (שוב) לביקורת של הערוץ YMS על הסרט Frozen. לא, לא האחד ההוא, סרט מ 2010 על שלושה חברים שנתקעים על רכבל באתר סקי וננטשים שם. על הכרזה של הסרט כתוב “יעשה לסקי מה ש'מלתעות' עשה לשחייה”. המבקר, אדם, מביא אז עוד דוגמאות להרבה סרטים אחרים שהתגאו בביקורות שמשוות אותם ל'מלתעות' ואמר “אם כל הסרטים האלה באמת מפחידים כמו 'מלתעות', מה עושה אותו כזה מיוחד?”
נזכרתי בזה כי אחרי הצפייה ב“אנחנו” בדקתי מה אנשים בטוויטר כתבו עליו ופתאום רואה ציוץ שהיה: “יגרום לכם לפחד מסרבלים אדומים כמו ש'מלתעות הפחיד אתכם מהים” ולא יכלתי שלא לצחוק. הסרט עצמו גדוש ברפרנסים ליצירות אחרות בז'אנר האימה, עם לפחות שתי מחוות ל'מלתעות'. אבל הוא בהחלט לא מפחיד כמוהו. אלא אם כן אתם חושבים ש'מלתעות' לא מפחיד בכלל.
כמו שאולי ראיתם בטריילר שמופיע בכל מקום, זה סרט על משפחה שבמהלך חופשה נתקלת במין גרסת 'ביזארו' של עצמה. הפרמיס של כפילים כמובן לא חדש, אבל הייתי סקרן מאוד לראות מה ג'ורדן פיל יעשה איתו, אחרי “תברח” הנהדר. וממש התאכזבתי. חשבתי שאולי זה בגלל הציפיות שהיו לי מפיל – שבכל זאת קשה לנחש איזה קולנוע הוא רוצה לעשות רק אחרי סרט אחד – אבל גם בלעדיהן, בתור סרט אימה נטו הוא פשוט לא עובד.
את הדברים הטובים בסרט אפשר לסכם די בקצרה: תצוגות המשחק של לופיטה ניונגו – שזה לגמרי המופע שלה – ווינסטון דיוק מוצלחות, יש קומץ סצינות אפקטיביות והפסקול של הסרט מוצלח. אבל הנרטיב העלילתי שלו מחורר, מסורבל ובסוף גם לא מספק. אני בטוח שהאינטרנט כבר מלא תאוריות על האלגוריה של הסרט ומה הוא אומר על החברה והכל. וזה קל למדי להקרין פרשנות אישית על הסרט כי נראה כאילו אין לו באמת מה להגיד. What you see is what you get.
בנוסף, נראה שפיל איבד כל שביב של עידון. הרבה פעמים מזכירים את שותפי הצפייה המעצבנים האלה שאומרים לכם “רואה את הטבעת הזאת? תזכור אותה”. הפעם פיל עצמו הוא השותף הזה. אני לא אומר ש foreshadowing צריך להיות סופר-מתוחכם אבל ממש לא קשה לנחש איזה תפקיד יהיה לכל דבר שהסרט מציג בתחילתו. במערכה השלישית הוא פריטי מאץ' מתפרק וכולל סצינה כל כך טיפשית ומעצבנת שלא האמנתי שבאמת הכניסו אותה.
אני לא בטוח אם “אנחנו” הרבה פחות חכם משהוא חושב שהוא, או פשוט לא מנסה להיות חכם מלכתחילה. מה שבטוח זה שהוא לא יצירתי, לא מעניין ולא מפחיד. באמת שמבאס אותי לא להצטרף לרכבת ההייפ הפעם כי ממש ציפיתי לו. זה נראה כמו משהו שהיה עובד יותר טוב כפרק בעיבוד המחודש ל“איזור הדמדומים” שפיל מנחה, במקום פיצ'ר. מי יודע, אולי זאת הגרסה המעוותת ורעה של הסרט ואיפהשהו נמצא “אנחנו” מוצלח יותר.
מאכזב מאוד
מרגיש שפיל נצמד הפעם חזק מדי לז'אנר האימה והזניח דברים פשוטים שסרט צריך בשביל להיות טוב, כמו למשל, עלילה כלשהי, קונפליקט… כל הסרט הוא בסגנון מרדף וקרבות, והוא די מהר הופך למייגע.
הבימוי והצילום נהדרים. המשחק מצויין. התסריט...טיפה פחות
ג'ורדן פיל הוא במאי נהדר והוא מוכיח שתברח לא הייתה סתם הבלחה, הוא מביים אימה ושחקנים פשוט טוב, הסצנת פתיחה למשל היא אחת מהסצינות היותר טובות שיצא לי לראות בסרטי אימה בעשור האחרון.
לופיטה ניונגו נותנת פה הופעה מדהימה גם בתור הקורבן וגם בתור האויב המאיים, ווינסטון דיוק היה אחלה הפוגה קומית והילדים שיחקו ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שמצופה מילדים.
הבעיה בסרט שבניגוד לתברח לקראת הסוף הכול טיפה קורס וההגיון הפנימי של הסרט לא ממש מחזיק,אם בתברח קיבלנו הסבר מספק והגיוני (הגיוני לעולם שהסרט מתרחש בו) באנחנו כל הגילויים בסוף לא לגמרי משכנעים או הגיוניים גם להגיון הפנימי של העולם.
עדיין מאוד נהניתי, שעתיים ממש טובות בקולנוע וממליץ לכולם ללכת לראות, פשוט לא לצפות לעוד תברח.
נ.ב
הפסקול נהדר.
סקרנית אך מפחדת לצפות בסרט..
מישהו יכול לספר לי מה העלילה ומה הסוף? כאילו אשכרה לתת ספוילר שלם לסרט?
אני מפחדת מסרטים כאלה, אבל רוצה לדעת על מה מדברים.
יותר טוב מ'תברח'
אבל זה לא שג'ורדן פיל השתפר. השפה הקולנועית שלו עדיין מאוד דלילה. המוזיקה, מיושנת וילדותית..
הצילום, גם – פשוט מזעזע. זה מצולם כמו פרסומת, מבחינת צבעים וזוויות..פשוט קולנוע דל.
המבנה של הסרט נורא מוזר. בעיקרון זה 80 אחוז סלאשר, מרדפים ורציחות, ו-20 אחוז סיפור. אבל הסיפור ממש מעולה. כאילו, הרעיון. ברגע החשיפה הייתה לי ממש צמרמורת, כי זה היה כל כך טוב בעיניי. שוב, אותה בעיה – רעיון טוב, ביצוע גרוע.
ג'ורדן פיל פשוט עצלן. בכל פעם שיש לו רעיון מעניין, במקום לקחת את הקונספט ולמתוח אותו, ובאמת לנסות לעשות משהו חדש, הוא מלביש אותו על ז'אנר קיים וסוגר סיפור. כי אין באמת קשר בין 70 אחוז ממה שקורה בסרט לרעיון עצמו. מה הקטע עם המשפחה הלבנה, נגיד? מה ההשפעה שיש להם על הסיפור? נאדה, סתם שיהיה עוד דמויות להשתמש בהם. זה פשוט מסתכל ומבאס. כאילו, שלא תבינו לא נכון, כל הרציחות והמרדפים זה בסך הכל נסבל, אבל זה לא משכנע אותך לתוך הסיפור באיזו צורה אלגנטית..אפשר להרגיש את הזיוף של זה מקילומטרים.
בסך הכל הייתי אומר שנהניתי, אבל תחושת פספוס ענקית.
מבחינה מסוימת, זה יותר מבאס לראות סרט עם רעיון מעולה בביצוע בינוני, מאשר סרט עם רעיון בינוני בביצוע בינוני.
ג'ורדן פיל חייב למתוח את היכולות שלו כדי להיות קולנוען אמיתי. חבל, המוח שלו באמת יצירתי ומעניין.
מה דל בצבעים ובזוויות?
אני יכול לחשוב על כמה וכמה פריימים שהרשימו אותי ממש, והשימוש בצבעים שאשכרה נוכחים, בניגוד לשממה האפורה שהיא הקולנוע ההוליוודי של השנים האחרונות, גם זכור לי לטובה. יש משהו שאתה שמת לב אליו ואני לא?