אקס-מן: ההתחלה
X-Men: First Class

פריקוול לסרטי האקס-מן: בשנות השישים, על רקע משבר הטילים בקובה, צ'רלס אקסווייר (פרופסור X) נפגש לראשונה עם אריק לנשר (מגניטו) ועם כמה מוטנטים צעירים אחרים הם מנסים למנוע את מלחמת העולם השלישית.

סרט מס' 5 בסדרת אקס-מן
תאריך הפצה בארה"ב: 03/06/2011
תאריך הפצה בישראל: 02/06/2011
אינטליגנטי, מרתק, מגניב ומצחיק. אולי סרט האקס-מן הכי טוב שנוצר עד היום.

97 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. מחלקה ראשונה? כאילו, באמת?

    זאת אומרת, די ברור שמדובר בכיתה הראשונה בבית הספר, לא?

    • זאת הבעיה עם שמות דו-משמעיים, שאי אפשר לתרגם את שניהם.

      לפי תיאור עלילת הסרט בימד"ב (שהוא לא בהכרח נכון, אבל זה מה שיש בינתיים) ייתכן שהסרט מתרחש לפני שבית הספר למוטנטים הוקם, כך שכנראה שלא מדובר בכיתה. "מחלקה" עובד באופן כללי גם כשם לקבוצת אנשים (כמו בצבא), וגם במובן המקובל יותר של הביטוי "First Class".

      • מה עם "מחזור ראשון"?

        איל

        כולל גם את ההיבט הבית-ספרי וגם את ההיבט המבצעי.

        במחשבה שנייה, אולי אני מבין למה לא "מחזור ראשון". אפשר לקרוא לסרט "איילת מקבלת" ולסגור עניין..

    • למה לא מחלקה ראשונה?

      טווידלדי

      אני לא יודע מה בקשר אליך, אבל לו אני נציג חברת תעופה ואקס-מנים קונים לי כרטיס טיסה, מיד אני משדרג אותם ישר למחלקה ראשונה, סוגר היטב את הדלת ומציב שומרים.

      אז זה מאוד הגיוני!

      1
      האיש ללא שם ?
      • מי אמר שלהיות מוטנט זה רק לסבול.

        (ל"ת)

        2
        האיש ללא שם, דיאנה ?
  2. זה לא רק אני שממש ממש מחכה לסרט הזה, נכון?

    כש

    את אבק כוכבים ראיתי כבר עשרות פעמים והוא לא נמאס, וגם את קיקאס הספקתי לטחון עד דק.
    אני משוכנע שהמגע הבריטי יעשה לXMEN רק טוב.

    • אח, הפרדוקס...

      ZHS

      מחד, חוסר הציפייה לסרט "אקס מן" חדש אחרי "אקס-מן 3" ו"וולברין".
      מאידך, מתיו פאקינג ווהן!!!
      טוב, בעצם יש ציפיות. "אבק כוכבים" היה ענק ו"קיק-אס" היה מגניב.

      • שאלה מעניינת, האם אפשר להחזיר סדרה אחרי שתי סרטים כאלה

        האשף הדגול

        אני חושש ששתי הסרטים הקודמים הרסו את הסיכויי של הסרט הזה להיות הצלחה גדולה, אלא אם יהיה לו מסע פרסום ממש רציני. לאומת סדרות כמו הארי פוטר, בסדרה כזאת אין המשכיות עלילתית (במיוחד לאור העובדה שהעלילה היתה דיי חלשה בשתי הסרטים האחרונים) כך שיש פחות סיבה לראות עוד סרט בסדרה במקרה והקודם היה חלש.

        -האשף הדגול

        • בדיוק להפך

          אנטרקס

          בניגוד להארי פוטר, שהוא לחלוטין בלתי צפי למי שלא קרא את כל הספרים וראה את כל הסרטים, מסרטי אקס מן למניהם אפשר להנות גם בלי להכין שיעורי בית. הסרט אולי מאבד את כל מי שראה את הזוועות ש"קדמו לו" אבל עדיין יכול לקבל את כל מי שלא ראה אותם, שזו כמות קהל לא מבוטלת. אני משער שרוב הצופים הם לא מעריצים ולכן לא בהכרח מתאמצים לראות כל דבר "בסדרה", כמובן.

          • אתה עונה על טענה שלא העלתי

            האשף הדגול

            אנשים לא ילכו לראות סרט חדש בסדרה שאיחזבה אותם, ואם אין המשכיות עלילתית, זה אומר שיש להם אפילו פחות סיבה ללכת. אני מניח שזה שאתה לא נהנת ממשהו ולא תרחת להבין אותו איננו מדד כל כך טוב למידה שבא העלילה בסרט זה או אחר ברורה. די הרבה ילדים במשפחתי צפו והבינו את הסרטים הללו מבלי לקרוא את הספרים, וכך גם מספר מבוגרים, גם במשפחתי וגם מחוצה לה.

            -האשף הדגול

            • זה די פשוט

              אנטרקס

              סרטים שהם במובהק חלק מסדרה נצפים רק על ידי אנשים שרוצים לראות את כל הסדרה וגם לא התאכזבו יותר מדי מהחלקים הקודמים בסדרה. סרטים שהם באופן פחות מובהק חלק מסדרה נצפים על ידי כלל האוכלוסיה שבמקרה אותו הסרט נראה לה. לכן, כיוון שאקס מנים לסוגיהם רק קשורים זה לזה והם לא ממש "סדרה", אכזבה מחלקים גרועים היא פחות קטלנית לסרטים העתידיים, כי היא לא פוגעת בכל בסיס הלקוחות. רוצה לומר, אם הארי פוטר 3, 4 ו5 היו כולם זבל נורא, יהיה רע להארי פוטר 6. אבל אם באטמן 3 ו4 היו זבל נורא, לא רע לבאטמן מתחיל. ואם זו דוגמה קיצונית מדי, אפשר לקחת סדרות כמו "נשק קטלני" או "מת לחיות".

              • האשף הדגול

                טוב קשה לכמת את העניין. אני חושב שסדרה קשורה בצורה רופפת תלוייה לא פחות מסדרה ישירה באיכות סרטי הקודמים. לדעתי לסדרה ישירה יש רק את היתרון של ההמשכיות שיכול לגרום לאנשים לראות.

                כמו כן, יש פה פאקטור של זמן. רגשות חזקים נשחקים עם הזמן, וזה אכן יתרון של סדרות רופפות, כי גם זכרון של עלילות והמשכיות נשחק עם הזמן.

                -האשף הדגול

                • מן הסתם אין לי שום מידע בעל משמעות סטטיסטית

                  אנטרקס

                  אבל עדיין, שאל אנשים מי מהם ראה, נניח, "נשק קטלני 4" בלי לראות אחד מהקודמים, לעומת כמה אנשים ראו הארי פוטר 5 או שר הטבעות 2 וכולי.

      • כפיר

        איזה יופי, אני שמח לראות שיש עוד אנשים שחושבים ש"אבק כוכבים" זה סרט מדהים וש"קיק אס" מגניב וכיפי לאללה. טוב לשמוע שאני לא היחיד שרואה בווהן כבמאי נהדר!

        • "אבק כוכבים" היה באמת תענוג לעיניים.

          ZHS

          לא ארחיב כי יש לו ביקורת משל עצמו, אבל לראות את הסרט הזה בקולנוע עם כל השוטים שטסים מעל העמקים… הייתה חוויה נפלאה.

  3. בניגוד לרבים כאן אני כן נהנתי מוולברין

    the joker

    האקשן היה טוב.
    מחכה לוולברין השני בבמויו של דארן אורונופסקי.

    • אתה מתלוצץ, כן? |:

      ZHS

      (ל"ת)

      • אומגאד, בדקתי בימד"ב וזה אמיתי!

        ZHS

        איך פספסתי את זה?!
        מה לעזא… "רקווי-להב לגרון"?! איך.. מה.. עם התסריטאי של "ואלקירי"?!
        אני… אני פשוט לא יודע להכיל את הידיעה על קיומו של הסרט הזה.

        • יקראו the wolvrine, ויש סיכוי שיתרגמו אותו ל"הגרגרן".

          vincentvega

          ואגב, התסריטאי של וואלקירי ידוע יותר כתסריטאי של החשוד המיידי. זה כמו להגיד שג'ורג' לוקאס מזוהה יותר עם אמריקן גרפיטי מאשר עם סטאר וורס.

          • השאלה האמיתית היא...

            ZHS

            האם הסרט יהיה מפתיע לטובה כמו "החשוד המיידי" או מפתיע לזוועה כמו "ואלקירי".

            • למה לזוועה?

              אדם קלין אורון

              לא סרט מופתי, אבל בהחלט טוב.

              • תגובה שמכילה ספוילר למבצע ואלקירי מאת ZHS
          • או, אם להתקטנן, "הזאבון הגרגרן" בשמו המלא

            לקסוס

            אבל לטעמי זה כבר יהיה סרט ילדים מצויר, לוולברין יהיו סכינים למריחת חמאה במקום טפרי אדמנטיום חדים והוא ייצא למצוא את ארץ סוכריות הג'לי

            1
            האיש ללא שם ?
            • איך אפשר לדבר על וולברין ועל עברית

              בועזז

              מבלי להזכיר את " rel="nofollow">Jewerine

            • ותמיד אפשר להשתמש בשם המדעי

              Zarra

              גורו גורו

              לא, ברצינות

              1
              האיש ללא שם ?
  4. מסכים עם הרוב, רמת הציפיות כאן מאוד גבוהה, אבל מצד שני לא היה סרט של אקסמן שלא אהבתי (כולל וולברין), ככה שאני בכל מקרה אהנה…

  5. פורסמו שני פוסטרים חדשים לסרט.

    • בטוח שזו לא עבודת חובבים?

      אם זה אמיתי, אלה שניים מהפוסטרים הרשמיים הגרועים שראיתי אי פעם.

      • נראה שזה אמיתי:

        http://www.facebook.com/xmenmovies?sk=wall

        וכן, "חובבנות" היא המילה שעולה בראש כשרואים את הפוסטרים האלה.
        ואפילו לא חובבנות מהסוג הטוב.

        • אולי אלו cut-outs?

          אדם קלין אורון

          מישהו הציע את ההסבר הזה, ואני מאוד רוצה להאמין בו (כי אחרת, אלוהים, נו, באמת).

      • מגנטו נראה כמו בטמן שקיצצו לו את האוזניים.

        Merlin

        (ל"ת)

    • עצוב לי.

      די להרוס לי את גיבורי הילדות! =(

    • התראת מם

      תקלת העיצוב הזאת כנראה תהיה בדיחת הרשת המובילה לחודש מרץ.

      וינס מפילמדרנק תורם את חלקו:
      http://filmdrunk.uproxx.com/?attachment_id=41690

  6. שם עברי רשמי

    סופית: השם העברי של הסרט הוא "אקס-מן: ההתחלה".

    • מצד אחד, בסדר

      מצד שני, זה יכול ליצור הרבה בלבול עם סרטי "אקס מן:המקור", בהנחה שיצאו עוד אחרי וולברין.

      • לא נראה לי.

        Beetlejuice

        רוב האנשים מכירים את הסרט על וולברין בתור "וולברין" מאשר "אקס-מן: המקור – וולברין".

        • רוב האנשים גם

          Amos Oz

          חושבים שוולברין זה אקס מן
          SO WHAT?

          1
          האיש ללא שם ?
  7. טריילר חדש

    לפני כחודש [פחות או יותר, אל תתפסו אותי במילה] יצא טריילר חדש ומגניב בדיבוב לרוסית.
    עכשיו הוא יצא ללא דיבוב, אבל הכתוביות הם בשפה אסייתית כלשהי שאני לא מזהה.
    http://geeks.thedailywh.at/2011/04/11/geek-news-offical-international-trailer-of-the-day-x-men-first-class/

    • יפנית.

      (ל"ת)

    • למען האמת,

      שנאוצר

      מלבד ההוכחה שהסרט יתעסק גם במגנטו בתקופת השואה – אין שם שום דבר שלא ראינו בטריילר הקודם.

    • ועכשיו יצא גם עם כתוביות לאנגלית

      אומרים שהוא אקסטנדד טריילר, אבל לא שמתי לב ליותר מידי דברים חדשים
      http://geeks.thedailywh.at/2011/04/20/get-your-x-men-fix-of-the-day/

  8. פוסטר חדש לבריטניה

    http://geeks.thedailywh.at/2011/04/19/movie-poster-of-the-day/
    נראה לא משהו, אבל שיפור עצום מהפוסטרים המקוריים והמזעזעים.
    ולמה התמונה מעוותת?

    • מה הבעיה של הסרט הזה עם פוסטרים?!

      חסר להם תקציב? הם לא יכולים למצוא לעצמם מעצב פוסטרים אחד שיודע מה הוא עושה?
      נכון, זה שיפור מהפוסטרים המזעזעים הקודמים, אבל זו חוכמה מאוד קטנה. זה עדיין פוסטר משעמם, נדוש, מפוטשפ גרוע (ההדבקה של הראשים של מגנטו וקסבייר מזעזעת. הם נראים כמו Action figures) ונותן הרגשה של עוד סרט גיבורי-על פלסטיקי וגנרי במקום להדגיש ייחוד כלשהו של הסרט הזה. WTF, אנשים.

      • גל-Z

        במיוחד כשמסתכלים על הפוסטרים המעולים של קיק אס

      • זה קצת כאילו הם רוצים שנבוא מאוכזבים מראש,

        כדי שלא נצפה לסרט שיהיה טוב.
        באמת שלא ברור לי מה עובר עליהם.

      • וזה גם ספוילר!

        מה עם אנשים שלא רוצים לדעת שהטוויסט הוא שהאקס-מנים הם בעצם חייזרים?!

  9. לפחות יש גם חברה כאלה

    גל-Z
  10. הנה עוד פוסטר

    http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=76914
    הפוסטר משתמש בקלישאת הפוסטרים 'הטוב, הרע ומה שבאמצע'.

    • טוב, חלאס עם הפוסטרים הנוראיים האלה.

      (ל"ת)

  11. תגובה שמכילה ספוילר לספוילר שמועתי ל-X-Mrn: First Class מאת Tomers
  12. יש סיכוי, טפו טפו, שזה סרט ממש טוב.

    התגובות מההקרנות הראשונות הן חיוביות כמעט בלי סייגים.
    http://www.slashfilm.com/early-reaction-matthew-vaughns-xmen-class/

  13. ראיון עם מת'יו ווהן:

    http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=32494

    —–

    ובהקשר לאותו פרנצ'ייז, אולפני פוקס צימצמו את רשימת הבמאים המיועדים ל-The Wolverine לשמונה "בלבד":
    http://spinoff.comicbookresources.com/2011/05/25/fox-narrows-the-wolverine-director-list-to-8-names/

    מבין המופיעים ברשימה היחיד שלטעמי באמת ראוי לעמוד בהצהרה של יו ג'קמן – "נמצא במאי טוב כמו דארן [ארונופסקי, שפרש מההפקה בתחילת השנה]" – הוא ג'יימס מנגולד.

    דאג לימן גם לא רע ולפחות לזכותו עומדים מספר סרטי אקשן\שוברי קופות ברזומה.

    החזון של גארי שור חסר הניסיון-יחסית מקסים, אבל קשה להאמין שיבחרו בו על פני במאים מנוסים יותר שהגיעו מעולם הקולנוע. שור אחראי לסרטון היפהפה הזה, שספק רב שהאולפן היה נותן לו לתרגם כראוי למסך הגדול:
    http://robot6.comicbookresources.com/2011/02/gary-shores-awesome-wolverine-trailer/

    אם לשפוט לפי הניסיון עם פוקס וסרטי האקס-מן בשנים האחרונות, נקבל מישהו כמו ג'סטין לין.

  14. תגובה שמכילה ספוילר לX-Men: First Class מאת Tomers
  15. איך זה בתור פתיחה לביקורת

    דווין פרצ'י ב-Badass Digest:

    To say that X-Men: First Class is the best X-Men movie is slight praise. That’s not a particularly high bar. To say that it’s the best Marvel movie since Spider-Man 2 is a little better, but still lowballing. To say that it’s the best superhero film since The Dark Knight is nice, but it’s untrue. I liked X-Men: First Class more than The Dark Knight (we can save arguments over objective qualities for later). The best praise I can give X-Men: First Class is that it’s a wonderful movie, not just a wonderful X-Men movie or a wonderful Marvel movie or a wonderful superhero movie. It’s a damn good film, full stop, all other genres and ghetto-izations aside.

    וואה. אם לא היה עכשיו מספיק באז, "יותר טוב מהאביר האפל" בהחלט יעורר את זה.

    http://www.badassdigest.com/2011/05/27/movie-review-x-men-first-class-is-uncannily-great

    • חוץ מזה שהוא דביל, זאת ביקורת מצוינת.

      אדם קלין אורון

      זאת אומרת, הוא חושב ש'ספיידרמן 2' טוב יותר מכל סרט X-men שיצא עד עכשיו; ושסרטי ה-X-men הם סרטים גרועים, כולם עד אחד.
      טוב, אולי "דביל" זאת מילה קצת חזקה. בכל מקרה, הטעם שלו ושלי שונה מאוד.

      • "ספיידרמן 2" הוא באמת סרט ה"מארוול" הכי טוב שיצא עד כה.

        ZHS

        טוב… לפחות מבחינה מארוולית.
        יש בו המון שטויות אמריקאיות, אבל הן עשויות בחן, הוא מאזן יפה מאוד בין העלילה הרומנטית של פיטר ומרי ג'יין ובין העלילה עם דוקטור אוקטופוס, והוא הצליח לייצר סצנת שיא שאנשים זוכרים, על אף שעברו כבר לא מעט שנים והמון סרטי קומיקס.
        הבעיה עם סרטי "אקס-מן" (כן, גם סרטי "אקס מן" של בריאן סינגר) היא שנוצרת התחושה שבגלל איום המוטנטים, אף אחד לא לוקח שנייה להגיד "חבר'ה! הם חבורה של אנשים עם כוחות-על! זה בעצם די מגניב! בוא נהנה מזה קצת!". זה תמיד קשור באופל של מגנטו, וכשאחד מהחבר'ה הצעירים יותר מחליט להשתטות קצת, אז פטריק סטיוארט מתגלגל אליו עם הפרצוף הזה של "נו-נו-נו, עכשיו כל אמריקה שוב שונאת אותנו בגללך".

        כמובן שזה ויכוח עקר וסובייקטיבי, אבל היי – זה כיף.

        • זו הבעיה בסרטים בני 90-120 דקות.

          לאקס-מן בקומיקס היו קרוב ל-50 שנה, אלפי חוברות קומיקס ומאות סדרות רצות ומיני-סדרות להתפרש הרבה אל מעבר לענייני הגזענות והסותיאליזם שעומדים בבסיס הרעיוני שמאחוריהם. הרי הסיפור הכי טוב בתולדות האקס-מן לדעת רבים (The Dark Phoenix Saga) התרחש במחציתו בחלל וכמעט ולא (למיטב זכרוני כלל לא) נידונו בו יחסי בני אנוש ומוטאנטים. חבל שנתנו לברט ראטנר חסר הכישרון להשתמש בסיפור כאחד מהבסיסים לסרטו.

        • טוב, אני משוחד

          אדם קלין אורון

          זאת אומרת, משוחד לרעה: מעולם לא סבלתי את הדמות של ספיידרמן. אבל אם לדבר על הצד החיובי, אחד הדברים הנהדרים בסרטי האקס-מן של סינגר הוא *בדיוק* האיזון בין כיף לרצינות. בספיידרמן, למשל, כולם כל הזמן סובלים (ועוד בקשר לשטויות, ובעיקר, לצרות שהם יצרו לעצמם). באקס-מן, יש גם דמויות קלילות יותר – וולברין תמיד נראה מרוצה מאוד מהכוחות שלו, כל הרעים נראים כאילו כיף להם נורא, וגם כשהטובים מרביצים לאחרים הם נראים מרוצים. אז כן, בסרט השני מפלס הסבל עולה רמה, אבל הוא מפצה על זה במה שספיידרמן (שוב, למשל) חלש בו מאוד: עלילה הדוקה והגיונית, משחק טוב ועיצוב דמויות מצוין.

    • הפסקה הזו מצויינת.

      זה באמת סרט טוב בפני עצמו.

    • העניין הוא שדווין פאראצ' לא כל כך התלהב מ"האביר האפל"

      Daniel

      הוא נתן לו 7.5

      חוץ מזה, הוא גם לא ממש התלהב משאר סרטי האקס מן.

      במילים אחרות, לא הייתי סומך עליו בנושא הזה.

      וזו היתה התגובה שהייתי אמור לרשום אם לא הייתי בארה"ב.

      בינתיים כבר יצא לי לראות את "ההתחלה", ולמרות שהוא היה מעולה, אני עדיין לא מסכים עם פאראצ'י.

  16. בבקשה תאמרו לי

    שהסרט הנ"ל יותר טוב מת'ור. אני מתחנן.

    • תקרא את מה שהדג אומר בבועה מתחת לתקציר הסרט

      assafTV

      ואני מחזק את דעתו, פשוט סרט טוב, טוב מאד אפילו שמצליח להתמודד עם המון דמויות מבלי שאף אחת תרגיש מיותרת או שטחית, לספק אקשן לא בומבסטי אך יעיל ואפקטיבי, לקרוץ לנו ולזרוק רמזים לקאנון מבלי שתרגיש "היי היי! זוכרים שבסרטים/קומיקס זה ככה? נכון שאנחנו מגניבים שרמזנו/קרצנו/התבדחנו?". הסרט הזה לוקח את הטון של סרטי אקס-מן של בריאן סינגר אבל ממשיך הלאה מבחינת בניית הסיפור, המשחק והאקשן.
      ועם קאסט שכולל את מייקל פאסבינדר, ג'יימס מקאבוי, ניקולס הולט ולוקאס טיל, חבל שהוא לא מגיע בגרסת R הומו-אירוטית אבל שוין, אני מניח שרוב הצופים יסתדרו עם גרסת ה-PG-13.
      המינוס היחידי הוא ג'נוארי ג'ונס שמסתפקת בלהיות יפה וכוסית. אין לי בעיה עם זה ואני בטוח שיש גברים רבים שאין להם בכלל שום בעיה כזו, להיפך, אבל כשכל השאר מסביבה כן מפגינים משחק טוב, היא מתפקדת כסוג של חוליה – לאו דוקא חלשה אבל כזו שהיתה יכולה להיות טובה יותר.
      כמו כן בניגוד לשותפיי לצפייה לא מצאתי את הסרט ארוך מדי (הוא כשעתיים ורבע) והוא הרגיש לי באורך ה"נכון". בקיצור – סרט אקס-מן משובח, סרט קומיקס משובח, פריקוול משובח (שזה כבר הישג, רוב האנשים היו מסתפקים בפריקוול שהוא לא גרוע) ופשוט סרט טוב.

      יאללה, מתי מגיע אקס-מן כיתה ב'?

      • אני חושב שאפשר לדלג על סרט המשך

        ולעשות רימייק נוסף, הפעם בפעוטון:
        http://www.comicvine.com/x-babies/65-42467/

      • ג'נוארי ג'ונס היא תופעה תמוהה בעיני

        אדם קלין אורון

        לא רק שהיא שחקנית גרועה, היא גם לא באמת נראית טוב – היא גנרית לחלוטין. ההתלהבות הקולקטיבית ממנה לא ברורה לי.

        • בהתחלה הייתה לי חיבה כלשהי

          כלפי ג'ונס ובעיקר לדמותה ב'מאד מן', אבל אחרי שנים מעטות היא איבדה את זה. ובטי דרייפר עצמה נותרה עצית, ילדותית ומעצבנת, אחת הדמויות הגרועות בסדרה (לשמחתי, בעונה הרביעית הנוכחות שלה הייתה מצומצמת).

          אחת ההוכחות לכישרון המשחק הבעייתי של ג'ונס ולחן שלא באמת קיים, הייתה התארחותה ב-SNL לפני 2-3 שנים. אחת ההופעות הגרועות בתולדות התכנית, וזה עוד כשחיבבתי אותה. יתכן שזו הנקודה שהתחלתי לאבד את הסבלנות כלפיה.

        • חוץ מזה שאתה דביל, זאת ביקורת מצוינת.

          טוב, אולי "דביל" זאת מילה קצת חזקה. בכל מקרה, הטעם שלך ושלי שונה מאוד.

          • !אחלה!

            אדם קלין אורון

            (ל"ת)

            • *פיו*

              כבר חששתי שלא תיקח את זה בהומור.
              (אני לא באמת חושב שאתה דביל. או ש"דביל" זו מילה שראוי לקרוא למישהו בויכוח באינטרנט. אלא אם הוא דביל, ואז זה בסדר)

              • מה אתה מדבר? זה היה מצוין. אל תהיה דביל.

                אדם קלין אורון

                (ל"ת)

  17. ראיתי כמה קליפים ששוחררו ממנו

    kaka0002

    נראה קטלני ביותר!!

  18. טוב די!

    Jaguar

    מעכשיו לא קורא שום דבר שקשור לסרט הזה בשום מקום. הגזמתם.

  19. אני לא מבין, אם אתה (רד פיש) ראית סרט בהקרנה מוקדמת,

    למה אתה לא יכול לכתוב עליה ביקורת *מלאה ומפורטת* כבר עכשיו? זה נגד החוק או משהו?

    • בדיוק!

      kaka0002

      (ל"ת)

      • מש''א!

        TARDIS With A Hat

        (ל"ת)

        • לא נכון.

          אדם קלין אורון

          ביקורת סרט קיימת, בין השאר, כדי שאנשים יקיימו דיון על הסרט. איך זה יכול לקרות אם כמעט אף אחד לא ראה עדיין את הסרט?

          • וגם כדי שנדע, ביותר ממשפט אחד, האם הסרט הוא טוב או לא

            TARDIS With A Hat

            עם כל הכבוד לביקורת הדג כאן למעלה-אני רוצה לדעת איך הסרט הזה טוב ולמה

            • הנה, הוא אמר לך שלדעתו זה סרט מצוין.

              אדם קלין אורון

              לגבי הלמה, חכה עוד קצת. זה אתר שקהילת המגיבים היא חלק משמעותי מאוד ממנו, ופירסום ביקורות לפני יציאת הסרט קצת משתק את החלק הזה. זו, לפחות, דעתי.

              • חכי, לא חכה

                TARDIS With A Hat

                הטארדיס היא ממין נקבה

                • גם עם כובע?

                  אדם קלין אורון

                  (ל"ת)

          • מסכימה. וחוץ מזה,

            אפשר בבקשה להפסיק להגיד לרדפיש מה לעשות כל הזמן?
            אתם אולי שכחתם קצת, אבל רדפיש לא עובד בשבילכם, אתם לא משלמים לו את החשבונות ובנוסף לתחזוק וכתיבת האתר הזה יש לו גם עבודה ומשפחה ודבר קטן כזה שנקרא חיים.
            אני קוראת פה תגובות של "למה לא עשית ככה" ו"למה לא פרסמת בזמן" וכו' וזה צורם לי.
            אנחנו גולשים פה בחינם בלי שום מחוייבות מצידנו לאתר. למה יש פה כאלה שבאים בגישה של "חייבים לי X ו-Y"?
            רדפיש החליט שהוא לא מפרסם ביקורות על סרטים שעוד לא שוחררו בארץ אז זה מה שהוא החליט וזה מה שטוב לו. ואם הוא אמר שהוא ישחרר ביקורות ביום חמישי, לדוגמא, והוא שחרר בשישי או שבת או ראשון או שבוע אח"כ, כנראה שהיתה לו סיבה. והסיבה היא לחלוטין לא עניינו של אף אחד, בטח אם הוא לא מתכנן לספר לנו.
            רוצים ביקורת? חכו בסבלנות. ואם אתם רוצים לקרוא את הביקורת לפני שאתם הולכים לראות את הסרט יש דרך פשוטה לעשות את זה – אל תלכו לבכורה וחכו כמה ימים שהביקורת תעלה.

            אנשים צריכים להבין שכל עוד הם לא מממנים את האתר, עוזרים בתפעולו או מממנים כרטיסי סרטים לרדפיש, הם לא יכולים לבוא בתלונות שדברים לא נעשים בדרך שלהם.

            • אוקי, סליחה

              TARDIS With A Hat

              *puppy eyes*

            • התגובה הזאת לא הופנתה גם אליי, כן?

              כנראה שכוונתי לא הובנה: בכלל לא רציתי שהמסר שינבע מהתגובה יהיה "למה רד פיש הזה לא כותב ביקורות בזמן" אלא דווקא "האם ישנו איזה חוק בישראל שאוסר על כתיבת ביקורת לפני שהסרט מופץ?". *זו* הייתה השאלה שחיפשתי עליה תשובה, אבל הניסוח הבעייתי של התגובה גרם לשאר לחשוב שדווקא המסר הראשון הוא מה שהתכוונתי אליו, אפילו שזה בכלל לא נכון. אני מעריך את רד פיש ומודע לעובדה שיש לו חיים מחוץ לאתר, ואני לא חושב שהוא "עובד אצלי". הסכמתי עם התגובות של אדם ושלך ולא ניסיתי להתווכח כמו שטארדיס עשתה.
              אז No Hard Feelings, אוקיי?

              • תודה לאל, על זה עוד לא חשבו לאסור בחוק

                אנטרקס

                (ל"ת)

              • אוקי, מקבלת.

                ואני קוראת את זה שוב וזה כאילו אני מתקיפה. שזה חצי נכון, אבל בעיקרון רק רציתי להבהיר שאני רואה הרבה תגובות כאלה, בכל מיני כתבות באתר, ופשוט שלך היתה שם כשהיה לי זמן [ועצבים] להגיב.
                אבל זה לא אישי וזה באמת נכתב על מנת להרגיע אנשים ולשים דברים בפרופורציות.

                לשאלתך, אין חוק כזה. ביקורות בדר"כ נכתבות ביום/שבוע שיוצא הסרט על מנת שלא לספיילר למי שעוד לא ראה ו/או בשביל להיות רלוונטי.

  20. אז בהימור הזה לא טעיתי?

    כש

    (ל"ת)

    • האם תגובה זו היתה אמורה להשתרשר להודעה מסויימת?

      אין אור

      (ל"ת)

      • לא, פשוט היה לי מזל נאחס לאחרונה, אבל מזמן הימרתי

        כש

        שהסרט הזה (בלי קשר ל"מכסחי הקופות") יהיה לא פחות ממצוין ומועמד בטוח לסרט השנה של עינדג.

        אז בהימור ה"זה" נראה לי שצדקתי.

        • אז פרסמת הודעה סתומה

          אין אור

          תופתע לשמוע שרוב קוראי האתר לא עוקבים באדיקות אחר התגובות שלך (או של כל מגיב מסוים אחר), לכן לא יוכלו להבין על מה אתה מדבר.
          צריך גם להבדיל בין כתבות על משחקי ניחושים לבין שאר הכתבות – ברוב הכתבות לא מעניין אם מישהו צדק במשהו או לא. אם יש לך משהו מעניין לכתוב, נשמח לקרוא, אבל רוב הסיכויים ששורת הכותרת לא תספיק לזה.

          בקיצור, בבקשה לא לפרסם הודעות כאלו בעתיד. תודה.

תגובות מקבילות

413
  תגובות נוספות בדף הביקורת של אקס-מן: ההתחלה
 

להגיב על Tomers לבטל

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)