לא זמן לקורונה: ג'יימס בונד נדחה בעקבות נגיף הקורונה

כנראה שעכשיו זה באמת לא זמן למות.

אז, קורונה, הא?

צריך להגיד: התבהלה והפאניקה שתקפה את ארצנו קצת מוגזמת, ואני די בטוח שהדבר האחרון שאנשים צריכים זה לקרוא על קורונה גם באתרי קולנוע. כאילו, זה וירוס לא נעים והכול, אבל כל עוד אנשים נשמעים להוראות משרד הבריאות ואף אחד לא יתחיל להתחרפן, כנראה שהכל הולך להיות בסדר.

אבל לתבהלה יש דרכים משלה, וכל יום שעובר אנחנו נכנסים עמוק יותר ויותר לגרסת המציאות של "התפשטות" רק שכאן, בניגוד לשם, הכל קצת יותר מטומטם. אירועים מתבטלים, אנשים מבטלים טיסות בהמוניהם, אלפי אנשים בבידוד ואם  לא הייתם במשרד פתוח בזמן שמישהו מגלה שהוא צריך להיכנס בבידוד, לא ראיתם סצנה קומית בימיכם. ועכשיו, המגיפה מגיעה גם לסרטים.

כפי שאפשר להבין מהכותרת, ג'יימס בונד נדחה לנובמבר בגלל נגיף הקורונה שהשבית אולמות קולנוע ברחבי סין (ועוד מקומות, אבל בעיקר סין). עכשיו, ראשית כל, צריך להגיד: האם באמת הוא נדחה בגלל הנגיף? לא שזה לא הגיוני, אבל למה דווקא בונד, שיוצא רק עוד חודש, היה הראשון למצמץ? לדיסני לא אכפת מהרווחים של "מולאן"? ולמה בשבעה חודשים? זה נשמע מאוד כאילו האולפנים קפצו על ההזדמנות לעשות דחייה שהם כבר רצו מזמן, בין אם זה בגלל שהם לפתע הבינו "מי רוצה לראות ג'יימס בונד בתחילת אפריל, עדיף לשים אותו בסוף נובמבר בסופ"ש חג ההודיה איפה שהתחרות הרצינית שלו זה פאקינג 'גודזילה נגד קונג'", בין אם בגלל שהם רוצים צילומים מחדש או בין אם, לא יודע, הם רוצים לעשות קמפיין יח"צ מורכב של שבעה חודשים שבו דניאל קרייג הולך ופיזית נלחם בקורונה. הרי זה לא שיוניברסל החליטו להעיף את כל הסרטים שלהם מלוח ההפצה – את מקומו של "לא זמן למות" תופס "טרולים מסביב לעולם".

השאלה עכשיו, כמובן, היא האם סרטים אחרים יקבלו דחיות דומות. כאמור, תחושת הבטן היא שלא – עד שכל ארה"ב לא תיכנס לבידוד, היא עדיין השוק המרכזי לרוב הסרטים, ותמיד אפשר להפיץ את הסרטים לסין, יפן ושאר איזורי קורונה באיחור של חודשיים-שלושה. זה עדיין מרגיש שהמפיקים השתמשו בקורונה מאשר מהלך עסקי שבאמת קשור לנגיף. מצד שני, כמו שרשמתי, לתבהלה יש דרכים משלה, ואולי עכשיו שיוניברסל הפילו את אבן הדומינו הראשונה, נראה אחרות נופלות אחריה.