שימו לב שהטקס הפעם קצת מוקדם יותר ואנחנו נתחיל את כל העסק הזה ב-1 בלילה ולא ב-2 (כמו שנה שעברה) או 3 (כמו שאנחנו רגילים בדרך כלל).
עוד שימו לב שיש לנו טפסי בינגו למי שרוצה להשתתף באופן פעיל בטקס: טופס הבינגו אוסקר שלנו וטופס בינגו אוסקר ריק, אם בא לכם ליצור אחד משלכם.
עד שנתחיל, הנה גיף ריקוד של ברבי שבו היא שמחה וכיף לה.
מוזמנים עד אז להגיב בהימורים הפרועים או השפויים שלכם.
01:00 – מתחילים. אנחנו כאן צופים, כמעט ערניים. הכי עירנית כרגע היא דייזי. היא מאוד נרגשת ולא מבינה בכלל מה קורה וכרגע השיקול העיקרי שלה היא מי ירים אותה לידיים.
01:06 – מסתבר שעוד לא התחלנו. בעדכוני דייזי, הייתי צריך לשבת על הרצפה כדי להגיע גם למחשב וגם לכל מיני דפים אז היא כרגע מנסה להבין מתי אני אשב בישיבה אחת רציפה כדי שהיא תוכל להתיישב כמו שצריך ולצפות בטקס. אני מנסה להסביר לה שאני זז והיא לא כזה קולטת. היא התייאשה והלכה. הסברתי כבר שדייזי היא כלבה? נראה לי שזה מידע שימושי.
01:07 – אוקיי עכשיו התחלנו באמת.
01:07 – מתחילים במונטאז' של כל הסרטים המועמדים. הוא אחלה.
גבי: לפחות לא הכניסו את ג'ימי קימל לתוך הסרטים
מילולית אחר כך: ג'ימי קימל נכנס לתוך "ברבי".
01:18 – מונולוג סביר מצד קימל, כולל עקיצה על הקהל שמחאו כפיים לכך שגרטה גרוויג לא הייתה מועמדת לבימוי: אתם אלה שלא הצבעתם לה!
בדיחה יחסית גסה על הזין של רוברט דאוני ג'וניור, אחרי בדיחה על הרגלי הסמים שלו. מסי הכלב בסוף כן באוסקר, למי שעקב אחרי הדרמה סביב הנושא.
משחק מילים על השם של יורגוס (Yor Gos is as good as mine) ובדיחת "רוצחי פרח הירח כל כך ארוך" לא כזאת טובה.
עוד בדיחות סבירות, וקימל מדבר על הקטגוריה החדשה של ליהוק. בדיחה חמודה של "ככה נראה הילד מהפייבלמנים עכשיו".
קימל מדבר על השביתה כולל בדיחה חמודה על פרן דרשר ועבודת ההתנדבות שלה, ומסיים במחיאות כפיים לאנשים מאחורי הקלעים שעזרו לטקס ובכלל.
01:20 – שחקנית משנה, ומחזירים את הקטע שחמש שחקנים מציגים את הקטגוריות של המשחק. ג'יימי לי קרטיס מדברת על ג'ודי פוסטר, השחקנית שברח לי השם שלה מדברת על אמילי בלאנט, לופיטה ניונגו מדברת על דווין ג'וי רנדולף, ריטה מורנו (הייתי לרגע לא בטוח ואז היא אמרה "אמריקה") מדברת על אמריקה (הבנתם??) פררה, במאמר מוסגר: השם ישמור הפורמט הזה חופר, רג'ינה קינג מדברת על דניאל ברוקס. דייזי גם לא מתרשמת מכל ההגשה הזאת. והאוסקר הולך לדווין ג'וי רנדולף. היא ממש מתרגשת ומדברת על כמה אלוהים נהדר.
01:29 – אנצל את ההפסקה להתנצל בפני מארי סטינבורגן שהייתה ממש אחלה ב"מלווין והאוורד" על זה ששכחתי את שמה להגנתי השעה היא 01:30. כמו כן משועשע לראות פרסומות ביס ל"רובוטריקים" החדש אחרי הבדיחה של קימל עליו.
01:33 – מציגים כל אחד מהסרטים. מתחילים עם "נשארים לחג" שבדיוק אסף אוסקר. מונטאז' די קצר, אולי כי יודעים כמה עד כה ארוך הטקס הולך להיות. בדיחה מוזרה על זה שרנדולף אמרה תודה ליח"צנית שלה אבל לא אמרה את השם שלה, ואז היא מנסה להגיד את השם אבל אין לה מיקרופון וזה חמוד. ואז בדיחה נחמדה על נפלאות העישון. עכשיו קטגוריות האנימציה. אניה טיילור ג'וי וכריס המסוורת' מגישים. מתחילים עם סרט אנימציה קצר. והזוכה הוא… המלחמה נגמרה! בוזזזזזזזז. לא אפילו בקטע אנטי ישראלי, זה באמת סרט לא טוב. אבל יאללה, גם בקטע אנטי ישראלי, אם כבר אנחנו פה. שון לנון רוצה שכולם יאחלו יום אם שמח ליוקו אונו.
ועכשיו סרט אנימציה ארוך. והזוכה הוא: הילד והאנפה! הייאו מיאזאקי לא פה לקבל. יש כפול! גם אין נאום וגם זכה הסרט הכי טוב!
01:43 – מציגים עכשיו את "מסכנים שכאלה", וקימל מתבדח על זה שזה כל הסצנות שאפשר להראות לקהל הרחב. קטגוריות התסריט. וואלה! מליסה מקארת'י ואוקטיביה ספסנר מציגות. בקצב הזה לא ישארו קטגוריות מותחות לסוף הטקס. מתחילים עם תסריט מקורי. יש הצגה מאוד לא מעניינת על ההבדל הקל בין צ'יפ ודייל וצ'יפנדיילס. אבל זה אמור להיות גרוע כי זה בעצם בדיחה על כך שדברים כתובים עדיפים על דברים מאולתרים. שאני בגדול בעד. והזוכה הוא… "אנטומיה של נפילה". טרייה: זה יעזור למשבר אמצע החיים. עריכה: זאת לא הזכייה הכי גרועה האפשרית, אבל זה בהחלט מאכזב כשהיו שני תסריטים הרבה יותר טובים ממנו.
ועכשיו תסריט מעובד, והזוכה הוא… "מעשייה אמריקאית". בלי הפתעות, אבל לפחות הזכייה הקצת מבאסת (עבורי) מתאזנת עם הזכייה הנהדרת של "מעשייה אמריקאית". אופנהיימר בינתיים הפסיד את שני האוסקרים להם היה מועמד והיה יכול לזכות. יש לו גם נאום חמוד על זה שכשהוא מדבר על זה שהרבה פסחו על התסריט שלו זה ממקום של לנסות לקחת סיכון על סרטים, ועדיף לעשות 20 סרטים של 10 מיליון דולר במקום אחד של 200 מיליון דולר
01:54 מבצעים את השיר שדי בוודאות הולך לזכות באוסקר ("למה נועדתי?"). בילי אייליש שרה ואחיה על פסנתר. דייזי הפליצה, לא ברור אם מהתרגשות או כהבעת דעה. ביצוע קטן וצנוע יחסית למה שאמור לקרות עם "אני רק קן" בהמשך.
02:02 – מציגים עכשיו את "חיים שלמים" עם מוזיקה מאוד מרגשת ואז מוזיקה מקפיצה לקראת מייקל קיטון וקתרין אוהרה מגיעים. נראה שהם מציגים פרסי איפור ותפאורה. כן, איפור. והזוכה הוא: "מסכנים שכאלה". הפסד שלישי ל"אופנהיימר", למי שסופר. עוברים לתפאורה. והזוכה הוא.. "מסכנים שכאלה". שני אוסקרים ברצף. "אופנהיימר" כרגע יכול להגיע גג ל-9 אוסקרים.
02:09 – ג'ימי קימל מדבר על הקטע שבו איש עירום רץ על הבמה עבור בדיחה עם ג'ון סינה עירום. ג'ון סינה, בעירום, מגיש את הפרס לתלבושות. זה…. די מדהים, אהיה איתכם כן. (או פסוודו עירום, בסדר). שמישהו יתן לג'ון סינה תפקידים קומיים שהם לא בדברים כמו "ריקי סטניקי". והזוכה הוא… "מסכנים שכאלה". אוסקר שלישי. "ברבי" מצטמצם רק לשיר, כצפוי. כל אוסקר ש"אופנהיימר" יפסיד מפה יגרום לכך שהוא לא ישבור את השיא שרצו שהוא ישבור – הסרט עם הכי הרבה זכיות מאז 2009. הזוכה מנסה להיזכר למי היא רוצה להודות ואז מסתכלת בפתק ואז כזה "אה, כן, המועמדים האחרים". חמוד.
02:19 – מציגים את "רוצחי פרח הירח", ועוברים ישר לשיר המועמד מהסרט. מעבר יפה. וזה מאוד מגניב.
02:21 – דווין ג'ונסון ובאד באני מציגים את פרס הסרט הבינלאומי. והזוכה הוא… "אזור העניין". כאמור, בלי הפתעות. אוסקר ראשון לבריטניה בקטגוריה הזאת. נאום כאילו פוליטי אבל תכלס מאוד "למה אי אפשר שכולם יהיו חברים??". ריאן גוסלינג ואמילי בלאנט מציגים ביחד… משהו? ומדברים על ברביהיימר ועל איך "מפסיקים" את הקרב של ברביהיימר. ועכשיו הם באים לפרגן לפעלולנים… בהיעדר קטגוריה. אבל למה לא להסתפק במונטאז'. בלי ג'קי צ'אן? בולשיט בריבוע. פשוט תנו להם קטגוריה, די.
02:30 – כרגע מחצית מהסרטים שהיו מועמדים לאוסקר זכו לפחות באוסקר אחד. "חיים שלמים" כנראה כבר לא יצא אם פרס, "המאסטרו" גם. "רוצחי פרח הירח" תלוי בגלדסטון. "ברבי" תלוי בשיר. ול"אופנהיימר" יש איזה 8 זכיות לאסוף.
02:32 – מציגים את "ברבי". שחקן משנה. והמציגים הם סם רוקוול, טים רובינס, קי הוי קוואן, כריסטוף וולץ ומהרשאלה עלי. אין הפעם זוכים ותיקים – הכי ותיק זה רובינס שזכה ב-2003. קוואן מציג את סטרלינג קיי בראון. בראון לא לחלוטין קונה את הנאום של קוואן או שיש לו פרצוף ביץ' נח לחלוטין. סם רוקוול מציג את רוברט דאוני ג'וניור ומתחיל עם רפרור ל"רעם טרופי". זה הצגה ממש כיפית. טים רובינס מציג את רוברט דה נירו ואומר בטעות "הופעה זוכת אוסקר". וולץ מציג את ריאן גוסלינג ונותן שבחים חמודים ממש. עלי מציג את מארק ראפלו. והזוכה הוא… רוברט דאוני ג'וניור. זכייה ראשונה לאופנהיימר.
רוברט דאוני ג'וניור: תודה לילדות הנוראית שלי ולאקדמיה, בסדר הזה.
יוצאים להפסקה, אבל לפני זה יש פרסומת למוזיאון. האם הפעם לא נצטרך לראות את זה גם באריכות? נהדר.
02:45 – מציגים את "אנטומיה של נפילה". ארנולד שוורצנגר ודני דה ויטו. לא הבנתי מה הקטגוריה. שניהם מדברים על כך שהיו נבלים אצל באטמן. זה חמוד, הם מציגים את האפקטים, מסתבר. והזוכה הוא.. "גודזילה מינוס אחת". שתי זכיות ליפן. הסרט היחיד שלא ראיתי, אז כמובן שהוא זוכה. סרט של גודזילה זכה באוסקר. דייזי עברה לשבת על יצחק. כולם עם פסלים של גודזילה. אני.. בקושי מצליח להבין את הנאום.
עכשיו מגישים את פרס העריכה. והזוכה הוא… אופנהיימר. זכייה שנייה לסרט, זכייה ראשונה לג'ניפר ליים. היא סיימה ב"גומפר גומפר", שזה אומר לילה טוב בשפה של הילדים שלה. חמוד.
עכשיו השיר מ"ג'ון בטיסט: סימפוניה אמריקאית". הוא משעמם.
03:00 – מציגים את "המאסטרו". יש איזה רגע עם גיירמו שלא מצחיק. אמריקה פררה וקייט מקינון באות להציג את פרסי הסרטים התיעודיים. הבדיחה היא על שקייט מקינון שחושבת ש"פארק היורה" היה סרט תיעודי. זה קצת יותר מצחיק משאפשר לחשוב, וסטיבן ספילברג מנחית את הפאנץ' שלה די טוב. מתחילים עם פרס התיעודי הקצר. והזוכה הוא… "מעבדת התיקון האחרונה". לפחות לא "הא"ב של החרמות ספרים".
ממשיכים עם סרט תיעודי ארוך – והזוכה הוא… "20 ימים במריופול". ממש בלי הפתעות עד כה. מסתבר שזה האוסקר הראשון בהיסטוריה של אוקראינה. אנחנו בישראל מפרגנים ולא מקנאים. נאום די חזק על כך שהוא היה מעדיף לא להיות פה ולא לזכות על מנת שהמלחמה לא תהיה.
03:13 – מציגים את "אזור העניין", בלי דיאלוגים כדי שחס וחלילה לא נחשוש שזה סרט לא באנגלית. זנדאיה באה להגיש את פרס הצילום. והזוכה הוא… "אופנהיימר". אוסקר שלישי. הויטה מבקש לחזור לצלם בפילם. ראמי יוסף ואיסה ריי מגיעים להגיש פרס הסרט הקצר. האם ווס אנדרסון (שלא נראה לי שבקהל) יזכה? הנרי שוגר! ווס אנדרסון! ש… אכן לא פה! איזה באסה!
בקי ג'י מופיעה עם השיר מ"חריף אש". הוא חמוד. יוצאים להפסקה אבל אחר כך מבטיחים לנו ג'ון מולניי. מתי הוא כבר ינחה את האוסקר?
03:24 – מציגים את "מעשייה אמריקאית". ג'ון מולניי פה להציג את פרס הסאונד. ג'ון מולניי נהדר ומספר על כמה מוזר "שדה החלומות". זה נהדר. אם זה היה אודישן להנחות את האוסקר, אני מאוד מקווה שהוא התקבל. האם "אזור העניין" יהרוס ל"אופנהיימר" את הסיכוי להיות הזוכה הכי גדול? כן. מצטער, נולאן. תצטרך להשוות עם "הכל בכל מקום בבת אחת". שני אוסקרים ל"אזור העניין".
הגענו ל"אני רק קן". הרבה הופעות אורח, המון כיף.
03:37 – מציגים את "אופנהיימר". לא ספרתי אם זה כל הסרטים המועמדים או לא, אבל בכל מקרה אנחנו די בסוף הטקס. 6 קטגוריות, לזכרם, ואני לא זוכר עוד משהו שאמור להיות פה. אריאנה גרנדה וסינתיה אריבו באות להציג את פרסי הפסקול והשיר וגם לקדם את "מרשעת". מתחילים עם פסקול. והזוכה הוא… אופנהיימר. אוסקר רביעי לסרט.
ועכשיו לשיר הטוב: גם פה, בלי הפתעות – בילי אייליש ופנחס אייליש על "ברבי". בילי מאוד נרגשת וזה חמוד נורא. גם הפעם דחקו את עניין הפרסים של מפעל חיים לרגע לפני ההפסקה. זאת החלטה חכמה מבחינת זמנים אם כי לעיתים גם מצערת.
03:49 – פותחים עם "לזכרם" של נבלני. דרך די יפה להכניס אותו לטקס. תזכורת שטופול פספס גם השנה וגם שנה שעברה את ה"לזכרם". אנטישמים. אה זהו, אין פרס. יש פרסומות.
03:55 – חזרנו. קימל: "נשארו 4 קטגוריות. זה לא אמור לקחת הרבה, אבל זה ייקח". המגישים לפרס השחקן: ניקולס קייג', מתיו מקונוהי, ברנדן פרייזר, בן קינגסלי ופורסט ויטקר. פרייז'ר מדבר על ג'פריי רייט והקהל ישר מוחא כפיים. ניקולס קייג' מציג את פול ג'יאמטי וזה חמוד. מקונוהי מציג את ברדלי קופר. זה לא חמוד. בן קינגסלי מציג את קיליאן מרפי. מרפי בראש שלו: אוקיי אחי. ויטקר מציג את קולמן דומינגו. אני חושב שהוא קצת מפספס כמה מילים אבל אולי אני בשלב שהחושים שלי הפסיקו לעבוד. והזוכה הוא… קיליאן מרפי. אוסקר חמישי לאופנהיימר.
04:02 סטיבן ספילברג מציג את פרס הבימוי שיילך לכריסטופר נולאן. אכן הלך. אוסקר שישי לאופנהיימר.
04:09 – מאוד קפצנו לשחקנית ראשית. לא ברור אם סתם ביס פישלו או שככה התחילו. מציגות: מישל יאו, שרליז ת'רון, ג'ניפור לורנס, ג'סיקה לאנג' וסאלי פילד. יאו מציגה את סנדרה הולר. פילד מציגה את אמה סטון. לורנס מציגה את גלדסטון. אני לא מפרט כי הרוב פה די "אוקיי בסדר". שרליז ת'רון מדברת על אנט בנינג. לאנג' מדברת על מוליגן. והזוכה היא… אמה סטון! אוסקר רביעי ל"מסכנים שכאלה", שני לאמה סטון. וואו. הולכים לכעוס בטוויטר, הא?
המילים הראשונות של אמה סטון: "השמלה שלי נהרסה". היא ממש ממש מתרגשת.
קימל מקריא ציוץ של טראמפ, אם הבנתי נכון.
ועכשיו לפרס הסרט: אל פאצ'ינו. הוא לא זכה בסרט, הוא מציג אותו. הוא לא מציג את המועמדות אלא פשוט מחליט להקריא ונראה ממש מבולבל. אבל, יאללה. "אופנהיימר" עם 7 סרטים. לא הסחף העצום שציפו לו, אבל כן סחף.
היי אני ראשון
(ל"ת)
היי אני שני
ועדיין מייחל להפתעה בדמות זכיה של "אנטומיה של נפילה" בכל קטגוריה בה הוא מועמד, ולכל הפחות אוסקר בשביל הולר
בזכות הטקס המוקדם במיוחד השנה
(שנהיה עוד יותר מוקדם עבורנו בזכות אי-התאמה במועד המעבר לשעון קיץ בין ארה״ב לבינינו, הוריי), אני אנסה לצפות בטקס לייב השנה.
מצפה כרגע לטקס די משעמם עם המון זוכים ידועים מראש, ולכן כל זכייה מפתיעה תשמח אותי, אבל במיוחד במיוחד הסיכוי הקלוש שאמה סטון בכל זאת תיקח.
בכל מקרה, ריאן גוסלינג הולך לשיר לייב את I’m Just Ken, אז מובטח לפחות רגע אחד שיצדיק את הצפייה.
תהיות של הרגע האחרון
פתאום חשבתי על כך שטקס פרסי הסאג התקיים באמצע ימי ההצבעה לאוסקר, וממילא המומנטום של לילי גלדסטון התחיל קצת באיחור.
ניסיתי לבדוק מה קרה בשנה שעברה, עם מישל יאו, אבל לא הצלחתי למצוא את הנתונים באילו ימים האקדמיה הצביעה.
אם הסאג התקיים אז לפני שהתחילה ההצבעה, זה נותן עוד קצת תקווה לסיכויים של סטון הפעם.
מבחן הסאונד
בהתחשב בכך שלהבנתי פרס הסאונד עומד להיות מוגש מוקדם יחסית, אני אראה בו מבחן מסויים לכוח של אופנהיימר. בכל סיטואציה אחרת סרט כמו 'אזור העניין' היה אמור להיות הפייבוריט המובהק של האקדמיה, שנוהגת לתעדף סרטים בהם העשייה של הקטגוריה הנוכחית מורגשת ובולטת מאוד. קשה לדמיין סרט שנוכחות הסאונד בולטת בו כמו אזור העניין.
ולכן השאלה היא כמה מצביעי האקדמיה נתנו לעצמם להיסחף עם אופנהיימר. אם אזור העניין ינצח, אני אראה בכך סימן לסיכוי קטנטן של פול ג'יאמטי. אם אופנהיימר לוקח, אני לא אפסול לחלוטין את האפשרות שהוא עוד יפתיע בתסריט.
אבל האמת היא שככל הנראה בכל מקרה לא יהיו שינויים לכאן או לכאן.
כמובן שטעיתי
והתסריט הגיע לפני הסאונד
המחויבות הבלתי מתפשרת של ג'ימי קימל
להגשת מונולוגים חלביים ומעייפים בכל שנה מעוררת השתאות. מילא היה חוגג את הסרטים שיצאו, אבל בדיחות על האורך של "רוצחי פרח הירח"? באמת?
הוא הספיק להכניס בדיחה
על זה שהמצביעים נתנו לילדים שלהם לבחור את הזוכה בפרס האנימציה, רגע לפני שהפרס לסרט הקצר הגיע למועמד הגרוע ביותר בכל קטגוריה. אני לא מרוצה מהטקס בינתיים :(
ספיידרמן
הוא ההימור הכושל הראשון שלי, וגם הפסד מאוד מבאס מבחינתי. הייתי לגמרי בצד שלו.
אגב, כל הכבוד יהונתן. ההימורים שלך השנה... נראה לי ההצלחה הכי גדולה בהיסטוריה שלך כמהמר אוסקר
(ל"ת)
עצוב עבור ספיידרוורס
אבל היה מצחיק לראות את כריס המסוורת' לוקח את האוסקר עבור מיאזאקי. שווה את הכאב
מצד אחד, חבל שספיידרמן הפסיד, באמת שהגיע לו יותר מלכל מועמד אחר
מצד שני, סרט אנימציה ידני שני בכל הזמנים שזוכה בקטגוריה, ומה שיותר מלהיב: הפעם הראשונה בתולדות הקטגוריה בה שנתיים רצופות הזוכה הוא לא סרט CGI, וזה בכלל וואו.
אחרי שנים רבות בהם ה-CGI שולט ביד רמה בקטגוריה, נחמד לראות לראשונה שנתיים רצופות שבהם סרטי אנימציה שאינם ב-CGI (האחד בסטופ מוושן והשני ידני) זוכים בפרס.
אז ה-CGI לא לגמרי השתלט על הכל.
שידור חוזר של הבאפט"א
נצחון של אמה סטון נראה מסתבר יותר מרגע לרגע
זה ממשיך
יאללה אמה סטון!!!!!!!!
הלוואי, אבל אני עדיין מאמינה שזו תהיה לילי
אבל אשמח מאוד לטעות.
מסכנים שכאלה סחף בגדול
התחלתי את הלילה כשאני מאמין שזו לילי, ועכשיו אני נוטה לחלוטין להאמין שזו סטון.
שמחה מאוד שטעיתי 🎉
(ל"ת)
התזמון הקומי של ג'ון סינה באמת לא מוערך מספיק
הציל את המערכון הדבילי הזה
עד כאן כל ההפסדים של אופנהיימר
היו צפויים לחלוטין, וכל תקווה שהוא יזכה באחד מהפרסים הללו היתה חסרת אחיזה במציאות.
הפסד של סאונד זה כבר סיפור אחר.
ובכן, מסתבר ש'ישראל' כן מוזכרת בטקס
טעות בהימור
חייב לציין שהזכייה של הילד והאנפה שמה את מיאזאקי במועדון אקסקלוסיבי ביותר, כזה שעד כה היו בו רק במאים מתאגיד דיסני
ואני מדבר על מועדון הבמאים זוכי 2 פרסי אוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר.
מלבדו נמצאים פיט דוקטר (שהוא השיאן, שכן לו יש 3 זכיות), אנדרו סטנטון, בראד בירד, לי אנקריץ׳ וביירון הווארד.
כך שכן, זה בהחלט מעניין לראות במאי שמחזיק בתואר הזה שלא מדיסני ופיקסאר, ויותר מזה: בכלל לא אמריקאי.
אני חושב שזה הזמן המדוייק לשתף
שברגע האחרון שיניתי את ההימור שלי מ-'גודזילה מינוס אחד' ל-'היוצר'.
ברכות לזוכים
עכשיו יש יותר סיכויים שגודזילה מינוס אחד יגיע לקהל הישראלי
כלומר, מניח שכבר לא לקולנוע, אבל אולי לשירותי הצפייה הביתית הישראליים.
סרט זוכה אוסקר לאפקטים זה בהחלט משהו שמושך צופים, כך לפחות אני חושב.
רק להזכיר שהיהודים באים היו הראשונים
לטעון ש'פארק היורה' הוא סרט תיעודי.
בינתיים למרות הזוכים הצפויים מראש
הטקס זורם יפה ומצליח לשמור על עניין. המגישים הכי מוצלחים עד כה בעיני – ריאן גוסלינג ואמילי בלאנט, שמכרו לי מושלם את הכימיה שלהם לקראת The Fall Guy.
אהבתי גם את דרך ההגשה של פרסי המשחק, עם זוכי העבר שמקדישים מספר מילים לכל מועמד. זה יוצר רגעים יפים ומרגשים ונותן מנת כבוד יפה למועמדים, שבדרך כלל מקבלים רק כמה שניות לחייך באיפוק בזמן שמישהו אחר זוכה.
הבמאי של "20 יום במריופול"
כנראה לא קיבל את הממו שהמלחמה נגמרה! (אם רק נרצה בכך) 😊 ✌🕊☮ 🏖
(וברצינות, יש משהו די בזיוני וחצוף להעניק באותה שנה את הפרס גם לזה וגם לשטות כמו "המלחמה נגמרה")
תקנו אותי אם אני טועה, אבל הנרי שוגר זה לא הזכייה הראשונה אי פעם באוסקר לסרט שמבוסס על סיפור של רונאלד דאל?
ומי היה מאמין שהזכייה הראשונה של ווס אנדרסון באוסקר תהיה על סרט קצר?
כן, אם כי סרט שדאהל כתב את התסריט שלו כן זכה כבר
(ל"ת)
איזה סרט?
(ל"ת)
צ'יטי צ'יטי בנג בנג
(שמבוסס על ספר של איאן פלמינג)
אבל צ׳יטי צ׳יטי בנג בנג לא זכה
הוא היה מועמד לשיר הטוב ביותר אך לא זכה
... הראייה שלי הפסיקה לעבוד, מסתבר
מהחסרונות של להישאר ער יותר מדי זמן.
וואו ריאן גוסלינג, וואו
רק זה היה שווה להישאר ערה. ה-רגע של הטקס מבחינתי.
ועכשיו עוד יותר ייבאס אותי שהשיר המשעמם של בילי אייליש יזכה במקום הפאן הטהור הזה.
אני חושב שזה הנאמבר הכי טוב שהיה באוסקר בעשור האחרון לפחות
גוסלינג הלך עד הסוף.
זה כל כך מדהים שהשיר של בילי אייליש זוכה בפרס
דקה אחרי הופעה שהבהירה באופן חד משמעי למה הוא לא הזוכה הנכון.
שכונה ממש השנה או שזה רק אני?
בין זה שהתחילו באיחור, לטאקילה של גיירמו, הכרוז מופיע ברנדומליות והחמולה של בילי אייליש, אח שלה ואריאנה גרנדה קוטעים את נשיאת האקדמייה…. לא יודע פאדיחות השנה.
חחח הפרשנים במשדר הגרמני
לא מפסיקים להתלהב מההופעה של גוסלינג ומתדיינים אם זו הייתה ההופעה הכי טובה בהיסטוריה של האוסקר.
כככככככככןןןןןןןןןן!!!
ידעתי! ידעתי!
אמה! אני כל כך שמחה!
(ל"ת)
שנה שנייה ברציפות
שהבאפט"א מסמנים את המקום השני, ויש לזה משמעות באוסקר.
בשנה שעברה זה היה 'במערב אין כל חדש', הפעם 'מסכנים שכאלה'.
הבאפט"א מחזקים מאוד את המעמד שלהם בתור נביאי מגמות האקדמיה.
למעשה
הבאפט"א בעצם ניבאו הפעם את כל הנצחונות באוסקר. כוללהזוכים בתסריטים, מסכנים שכאלה בעיצוב הפקה, תלבושות ואיפור, אזור העניין בסאונד, הילד והאנפה באנימציה.
היוצאים מהכלל היחידים הם הפרסים בהם זכה סרט שבכלל לא היה מועמד באוסקר. סרטים קצרים ופרס האפקטים.
פאצ׳ינו היה אמור להקריא את הזוכה מיד?
בלי לאזכר שוב מי המועמדים?
הוא נראה די מבולבל שם על הבמה, והייתה תחושה כללית שלא ככה ההכרזה הייתה אמורה להתבצע.
בכל מקרה, זוכה ידוע מראש. מזל טוב אופנהיימר.
שני הרגעים של הטקס מבחינתי – ההופעה של ריאן גוסלינג, הזכייה של אמה סטון.
לא מאזכרים מועמדים
הם מאוזכרים לאורך כל הלילה בשביל לחסוך זמן
סקורסזה הביא שחזור של האירי עם עשר מועמדויות ואפס זכיות
אני מתחיל לראות פה דפוס.
זה קרה גם עם "כנופיות ניו יורק"
(ל"ת)
הערה קטנה
אני חושב שג'קי צ'אן כן מופיע לרגע במונטאז' הפעלולים (נתלה על מאחורה של אוטובוס, נראה לי מ"סיפורו של שוטר").