[מכיוון שמדובר בכתבה שמדברת על העתיד של סרטי מארבל, הקריאה לא מומלצת למי שדחו את הצפייה ב"הנוקמים: מלחמת האינסוף" עד לרגע זה ממש]
"קפטן מארוול" עוד רגע בקולנוע, ועוד חודש וקצת "הנוקמים: סוף המשחק" נוחת, אבל לראשונה מזה הרבה שנים, אין לנו ממש מושג איך יראה לוח הזמנים של מארבל. אחרי שהם שינו את עולם ההפצות עם הכרזות תאריכים מוגזמות של שנים מראש, במארבל חוזרים לסודיות מסוימת שנותנת להם זמן להתכונן לסרטים כמו שצריך. למרות שהם לא יצאו בהכרזה רשמית עם ציר זמן מפוצץ, עדיין יש לנו פיסות מידע מפה ומשם. אז בואו ננסה לחבר אותן יחדיו.
הודאי: ספיידרמן: רחוק מהבית
את יריית הפתיחה של החלק הרביעי של יקום מארבל אנחנו דווקא מכירים – הסרט החדש של ספיידרמן (לא המצוייר) ששולח את ספיידרמן לטיול באירופה ובו הוא פוגש את מיסטריו בגילומו של ג'ייק גילנהול.
בינתיים, קשה להסיק מהטריילר של הסרט משהו על עתיד היקום של מארבל. פרט לכך שפיטר פארקר נראה במצב טוב יותר מאז "הנוקמים: מלחמת האינסוף" לא ברור מה מצבו של היקום ולאן הוא צועד: אנחנו כן יודעים שגם פיורי פה ושהוא מכניס את פארקר עמוק לענייני ש.י.ל.ד; פרט לכך, נראה שמארבל נותנים לפיטר פארקר שוב חלק מינורי יחסית בעלילת העל שלהם, שזה לחלוטין דבר מבורך. ג'ון וואטס, הבמאי של הסרט הקודם, חוזר גם לסרט הזה, ואיתו רוב הקאסט מהסרט הקודם כולל מייקל קיטון (אם כי לא ברור מה יהיה גודל התפקיד שלו).
בתהליכי עבודה מתקדמים
מכאן יש פיצול – אנחנו יודעים על הרבה תאריכים (מאי ונובמבר 2020, פברואר, מאי ונובמבר 2021, ופברואר, מאי ויולי 2022) ועל הרבה שמות, אבל לא על סרט עם תאריך הפצה ידוע. אז מה מתבשל אצל החברה ובאיזו רמה של עבודה מדובר?
האלמנה השחורה (מצב הפקה: יש במאית, יש תסריט, יש שחקנית ראשית ו..זהו)
שמונה שנים אחרי הדרישות הראשונות לסרט בכיכובה, ולאחר ש"וונדר וומן" ו"קפטן מארוול" כבר עקפו אותה מכיוון "סרט גיבורת העל הראשון בעידן החדש", ו"פצצה אטומית" ו"דרור אדום" עקפו אותה מכיוון "סרטי מרגלות אירופאיות", האלמנה השחורה תקבל סרט בכיכובה של סקרלט ג'והנסון. את התסריט כתבו שני אלמונים – התסריטאית של "לשבור את הקרח – ההרפתקה של אולף" (ולכאורה "קפטן מארוול", למרות שהיא לא קיבלה קרדיט בסוף) כתבה את התסריט והבחור שיצר את "העלמותה של אלינור ריגבי" ואז נעלם שכתב את התסריט שהיא כתבה. את הסרט תביים קייט שורטלנד שביימה *מסתכל בניירות שלו*… סרטים. החיפוש אחר במאית לקח זמן מה כי היה מאוד חשוב למארבל שאת הסרט תביים אישה, למרות שייתכן שהעניין הוא יותר חותמת גומי מאשר רצון אמיתי בחזון של במאית.
אחת מהבמאיות (לוקרסיה מרטל, "זאמה") שנפגשו עם מארבל טענה שהם אמרו לה "את לא צריכה לדאוג לסצנות האקשן, אנחנו נדאג לזה – את תדאגי למסע לפיתוח הדמות של סקרלט ג'והנסון". שזה לא נשמע מדהים, אבל כמו שמציינים בסלאשפילם, יכול להיות שלא מדובר בעניין מגדרי דווקא אלא בעניין הפקתי: מארבל לוקחים במאים שמתמקדים בטון הכללי של הסרט ובעלילת הסרט בין סצנות האקשן, ואילו את סצנות האקשן מפקידים בידי אנשי הבית שמקפידים לשחזר תמיד את אותו בליל גנרי של סצנות אקשן.
הנצחיים (מצב הפקה: יש תסריט, יש במאית ו…זהו)
כבר היינו בסרט הזה – קבוצה מוזרה מהחלל של שלל חייזרים מוזרים ומה מארבל חושבים לעצמם. פעם אלה היו "שומרי הגלקסיה" והדביבון המדבר והיום אלה "הנצחיים" – חייזרים שיכולים לחיות לנצח ויש להם כוחות על מפה ועד להודעה חדשה ומיתולוגיה מוזרה שאני בטוח שאחרים יכולים להסביר יותר טוב ממני.
את הסרט כותבים שני בני דודים – מתיו פירפו וראיין פירפו (בפ' רפה), שעד עכשיו יצרו רק סרטים קצרים אבל בעתיד יש להם עוד שני סרטים מסקרנים שיצאו באזור 2020 – האחד הוא "המכבית האחרונה" (שמתיו עזר בכתיבת הסיפור שלו), סרט על ילדה למשפחת פשע שבערב בת המצווה שלה צריכה לבחור בין שיתוף פעולה עם ה-FBI ובין זה שבני המשפחה שלה יילכו לכלא לכל החיים שלהם, והשני הוא "Ruin" (אותו כתבו שניהם) שמספר על נאצי לשעבר שמתחיל לצוד את חברי יחידת האס.אס עליה פיקד כדי לכפר על הפשעים שלו. גם את הסרט הזה תביים במאית – קלואי ז'או, שאחד מסרטי הסופר-אינדי שביימה ("הרוכב") יצא בארץ וזכה לביקורות טובות.
השאלה היא באיזו דמות ממשפחת הנצחיים עם המיתולוגיה המסובכת הסרט יעסוק. כרגע השמועות מדברות על סרסי (לא ההיא, אלא דמות שבקומיקסים הייתה מתישהו חלק מהנוקמים והתחילה בשלב כלשהו עם קפטן אמריקה) ואיקריס שהוא… *מסתכל בניירות* בהחלט דמות קומיקס.
דוקטור סטריינג' 2 והפנתר השחור 2 (מצב הפקה: כולם חוזרים)
עם הצלחה לא מתווכחים (או שכן, ראו ערך "שומרי הגלקסיה, חלק 3" בקרוב) ועל כן דוקטור סטריינג' והפנתר השחור ימצאו דרך להיחלץ מהבעיות אליהן נקלעו ב"מלחמת האינסוף" על מנת לבוא ולבקש מכם עוד קצת כסף למארבל. ומכיוון שזה הצליח להם בפעם הראשונה, ריאן קוגלר יחזור ל"הפנתר השחור 2" וגם הבמאי (סקוט דריקסון) והתסריטאי (סי. רוברט קארגיל) של "דוקטור סטריינג'" הראשון יחזרו.
רק מעט ידוע על העלילות של הסרטים – השמועות אומרות ש"דוקטור סטריינג' 2" יתמקד בנבלים נייטמר וקארל מורדו (צ'יווטל איג'יפור שהיה חבר של הדוקטור בסרט הקודם ועכשיו הוא לא), ועל "הפנתר השחור 2" נאמר שכל הקאסט הקודם יוחזר – כולל כמה דמויות שמצאו, לכאורה, את מותן בסרט הקודם.
סרטים במצב פחות ברור
שאנג-צ'י (מצב: מישהו כותב תסריט)
גיבור שחור כבר היה, גיבורה יש עכשיו, אבל מה לגבי גיבור אסייאתי,הא, מארבל?
אז הנה בא שאנג-צ'י לסגור את הפינה. אחרי טענות רבות של אסייאתים על ענייני גזע במארבל (החל מהליהוק השנוי במחלוקת של טילדה סווינטון ב"דוקטור סטריינג'" ועד כל דבר שקשור ל"איירון פיסט"), מארבל מרימים, לכאורה, את הכפפה עם שאנג-צ'י – אומן אומניות לחימה שמתישהו קיבל גם את כוח העל לייצר שכפולים של עצמו. בניגוד לסרטים האחרים, כאן הסרט נמצא רק ברמת התסריט – דייב קלאהאם ("בלתי נשכחים" בעבר ומלאאא סרטים בעתיד – "וונדר וומן 1984", "זומבילנד 2" ו"ספיידרמן: ממד העכביש 2") נשכר לכתוב את התסריט, אז יכול להיות שייקח זמן רב עד שנראה את הסרט, אם בכלל.
ואם בסרטים שאולי לא נראה אף פעם עסקינן…
שומרי הגלקסיה, חלק 3 (מצב הפקה: קלאסטרפאק)
בשלב הזה, אין לנו מושג מה יהיה עם הסרט הזה: ישתמשו בתסריט של ג'יימס גאן? לא ישתמשו? באטיסטה יחזור? לא יחזור? מארבל שומרת על פרופיל נמוך עם הסרט הזה מאז הפיטורים של גאן ולאף אחד אין ממש מושג מה הולך לקרות פה. ההפקה הייתה אמורה להתחיל בחודש שעבר, אבל דיסני טוענים שאין להם בעיה לחכות עד שהם ימצאו "במאי A-list" שיבוא ויעבוד על הסרט, ונכון לעכשיו ההפקה שלו נדחתה ל-2021. אולי דיסני פשוט בונים על זה ש"סוף המשחק" יפתור את העניינים של שומרי הגלקסיה בשבילם.
והשאלה הגדולה
מה עם הזכיונות של מארבל מפוקס? אחת הסיבות שכדאי להתייחס לכל סרט מהרשימה הזאת בספקנות מסויימת היא האיחוד המתגבש של פוקס ודיסני. למרות ששום דבר רשמי עוד לא יצא לפועל, כולם מחכים ומצפים לאיחוד (או לקרב) של האקס מן והנוקמים. או לסרט טוב של "ארבעת המופלאים". או לראות מה דדפול יכול לעשות עם גישה לכל מאגר הזכויות של דיסני. גם קווין פייגי לא מכחיש שהוא היה שמח לקבל את הגיבורים בחזרה – השאלה היא האם זה יקרה בשלב 4 של היקום או רק לאחר מכן.
נכון לעכשיו, המסתוריות רומזת לכך שמתוכנן משהו גדול אצל מארבל. הרי למה להיות חשאיים כל כך לגבי כמה המשכים, שני סרטים עם גיבורים שרוב העולם לא שמע עליהם והאלמנה השחורה? מצד שני, אולי דווקא ההיצע הדל לאחר העזיבה של גיבורי שלבים 1-3 הוא זה שגורם למארבל להתאפק בינתיים עם התופים והמחולות. כך שבעצם, אולי השאלה הגדולה היא לא מתי וולברין ישתה בירה עם תור אלא מתי מארבל יחליטו לגלות לנו מה הולך לקרות בשנים הקרובות ביקום הקולנועי הגדול ביותר (ותכלס, היחיד שנשאר). עד אז, נישאר עם פירורים וחלקי מידע.
מוכרח להעיר
המונח "בליל גנרי של סצינות אקשן" מוגזם לחלוטין. עם ה'גנרי' הייתי מסתדר; המילה 'בליל' מעלה קונוטציות מייקל ביי וזה פשוט לא הוגן. האקשן של מארוול כמעט תמיד ברור לעין וכיפי מאד.
גם הגנריות, אגב, לא נכונה תמיד. האקשן של האחים רוסו שונה מאד מהאקשן של רוב הסרטים האחרים ביקום, ולדעת רבים הוא גם הטוב ביותר. אני מסכים שבסרטים ה'קטנים' יותר, אכן נראה שהאקשן מופק על אותו פס ייצור או לפחות באותו מפעל: תור השני והשלישי, שני סרטי אנטמן, הפנתר השחור – שמוזר לקרוא לו 'קטן', אבל כן, בקושי היה בו אקשן – וגם דוקטור סטריינג' וספיידרמן. אני מניח שגם קפטן מארוול לא יהיה שונה מאד.
מה שיפה הוא שגם ברשימה שהרגע כתבתי, למרות שאפשר לראות שהאקשן דומה, הם דואגים בדרך כלל להוסיף משהו מגניב שינסה לתת אופי ייחודי למה שמתרחש על המסך. אנטמן שיחק על ההבדלים בגודל, דוקטור סטריינג' לקח כמה מנות של LSD, ובפנתר השחור שררה אווירה כללית של לחימה בסגנון אפריקאי – אפילו במלחמת האזרחים היה ניכר שסגנון הלחימה שלו שונה משאר נותני המכות בסרט.
או בקיצור, תתנצל מיד :-)
ותודה על הכתבה, מאד נהניתי מריכוז המידע היסודי.
כן, אבל האחים רוסו באו כבמאי אקשן לכל דבר ועניין
מאשר טאיקה ואטיטי או שאר הבמאים שהביאו בשביל הטון המיוחד שלהם.
המושג בליל פחות מתכוון למה שקורה בסצנות ויותר לסצנות עצמן – מעט מדי סצנות אקשן ממארבל (ונראה לי אפס מוחלט שלא על ידי האחים רוסו) נהפכו לאיקוניות, וכאשר זה מגיע מחברה שעושה סרטי גיבורי על זה לא להיט.
ותודה לך.
"באו כבמאי אקשן לכל דבר ועניין"?
… מה?
אתה זוכר שלפני זה עיקר העבודה שלהם הייתה ב"קומיוניטי", "משפחה בהפרעה" ו"אני אתה והוא", כן?
והם לא הובאו ל"קפטן אמריקה 2" בשביל הפאנצ'ים שלהם
אולי לא היה להם את הרזומה לגבות את זה, אבל הם לא הובאו כי הם היו במאי אינדי מנוסים. הם הובאו או כי הניסיון שלהם בטלוויזיה שכנע את מארבל שהם יכולים לעשות אקשן או כי מארבל חשבו שהם יהיו בובות נוחות. וההוכחה, כמו שאומרים, היא זה שסצנות האקשן ב"חייל החורף" לא נראות כמו שום דבר אחר שהיה במארבל.
למיטב זכרוני
זכור לי שקראתי פעם שהביאו אותם דווקא בזכות העבודה שלהם על פרקי הפיינטבול של קומיוניטי בעונה השנייה, פרקים עם אקשן לא רע בכלל, שבין הראשון לשני ניתן לראות הבדל בין הסגנונות שבחרו(מערבון, סטאר וורס), אך הם ללא ספק נראים ומרגישים כמו… פרק של קומיוניטי. ואולי דווקא זה לאן שהם חתרו, חיפשו במאים שיודעים לעשות אקשן בתקציב סביר, יכולים להתאים את עצמם לוייב של הסרט אבל לא בצורה שתרחיק אותו מהזיכיון.
הגדר "אייקוניות"
בעיניי, סצנת קפטן-באקי-טוני בסוף מלחמת האזרחים אייקונית בהחלט
נכון, והיא בהחלט נכנסת תחת "סצנות אקשן שאחראים להם האחים רוסו"
(ל"ת)
אוי, משום מה קראתי "ונראה לי אפס מוחלט שעל ידי האחים רוסו"
אבל בכ"ז אני חושב שהקרב הסופי של הנוקמים הראשון אייקונית לחלוטין.
לא באותה רמה, אבל הסיקוונס באיירון מן 3 כשהוא נלחם עם חלקים מהשריון שמגיעים במשלוח מהיר גם עולה לי לראש.
לא יודע אם זה נחשב כ"אקשן", אבל ההתמודדות מול דורממו בד"ר סטריינג'.
מקבל חלקית
קודם כל, סצינת אקשן מורכבת, ובכן, מאקשן. לא ברור לי החילוק שלך בין "מה שקורה בסצינות" לבין "הסצינות עצמן".
ובנוגע לסצינות אייקוניות לא של האחים רוסו – סצינת הפתיחה של עידן אולטרון וסצינת הקרב בניו יורק. שתיהן משלבות וואן-שוטים מהונדסים היטב והן זכורות מצוין.
בדיוק חשבתי היום שלורד ומילר לגמרי מתאימים לביים את שומרי הגלקסיה 3
פייגי, בניגוד לקת'לין קנדי, אוהב לקחת סיכונים עם במאים שאולי קצת שונים (ולקחת אותם עד הסוף). הוא נתן לטאיקה וואייטיטי את כל הספייס שבעולם ולא התאכזב מכך, וללורד ומילר יש רמות אבחנה נהדרות בכל מה שנוגע ללגשת לפרנצ'ייז מוכר, פירוק וניתוח שלו לגורמים, והפחת חיים חדשים בו תוך כדי כבוד למה שעשו לפניהם ומתיחת הגבולות שלו בפני עצמו.
אני לא מצליח לחשוב על מישהו יותר מתאים מהם להיכנס לסדרה הזו, שנמצאת במשבר קל ועם נעליים גדולות יחסית גדולות למלא. זה יכול ממש להחזיר את התקווה ואת הבאזז לסרט השלישי, ואני בטוח שהקאסט המקורי ישמח מאוד לחזור לצילומי סרט שלישי כשלורד ומילר אלו שמאחורי המצלמה (וכריס פראט לגמרי יכול לדחוף דבר כזה קדימה).
הדבר היחיד שקצת הורס את הפנטזיה הזו הוא שלורד ומילר כבר הרבה זמן מצהירים שבא להם להתחיל ליצור דברים משלהם ולהפסיק להתעסק כל פעם עם פרנצ'ייז קיים.
אין שום בעיה עם סצנות אקשן ביקום של מארוול
הן כרגע הסטנדרט לאיך עושים אקשן עתיר תקציב ומרגש בקולנוע. יש יותר טובות, יש פחות טובות, אבל באופן כללי אם יש סצנת אקשן במארוול, היא תהיה עשויה היטב ומעניינת.
צריך לזכור שהבמאי הוא לא הבנאדם שאחראי לבדו על סצנות אקשן. בייחוד במכונה ענקית ומשומנת כמו מארוול, יש לך עשרות אנשים שעובדים בתפקידים כאלו ואחרים כדי ליצור כל סצנת אקשן, ולא רק ברמת ביצועיסטים שעושים רוטוסקופינג. יש מתאמי פעלולים, כוריאוגרפים, טכנאי אפקטים, אמני סטורי בורד, אמני פרי ויז, צלמים, וכו וכו. ובאופן כללי מה שבמאי בדרך כלל עושה בסצנות אקשן בגודל כזה זה להתוות את הדרמה של הסצנה והכיוון הכללי, ולהנחות סוללה של אנשי מקצוע מיומנים שיפרקו את זה לחלקים הקטנים.
אם כבר מתעקשים על במאית ל"אלמנה", למה לא לקחו את קטרין ביגלו?
היה יכול להיות סרט מדהים גם למבוגרים שאינם גיקיים.
זה, כמובן, נכון
אבל ממש לא נראה לי שסרטי גיבורי על מעניינים את ביגלו. כלומר – אני בטוח שמארבל שאלו אותה, ואני בטוח שהיא סירבה.
היה גם דיבוג של קווין פייגי על סרט על גיבורת על מוסלמית
אין לי כוח למצוא את הקישור, אבל יש דמות קומיקס מוסלמית שהיא לא סטורם שהוא ריפרר אליה.
מיס מארוול?
נראה לי שהשם דומה מדי, לא?
כמה נקודות שהוחסרו
1. קווין פייגי כבר התראיין בצורה מפורשת שהם משתמשים בוודאות בתסריט של גאן לשומרי הגלקסיה 3, לבנתיים אם מתעסקים בסרטים אחרים.
2. בלאק ווידוו – כנראה אמה ווטסון תופיע כגיבורה חדשה בסרט. השחקן של מונלייט יהיה הנבל.
3. נמנעת לגמרי מלדבר על העתיד הלא פחות חשוב של הMCU וזה שילוב הסדרות של שירות הסטרימינג החדש של דיסני, דיסני+ (יושק לקראת סוף השנה) הם עתידים לראשונה להשתלב עם הסרטים וקווין פייגי אמר שזה ישמש גם למקפצה לדמויות לסרטים עתידיים. אז לראשונה בMCU העתיד מדבר על שילוב של הסדרות והסרטים ביחד ולא מה שהיה עד עכשיו שהסדרות נותנים רפפננסים לסרטים והסרטים לא מאזכרים אותן כלל.
4. לראשונה מארוול מחפשים שחקן הומוסקסואל שישחק גיבור הומוסקסואל כדמות מובילה בסרט Eternals. חלומי כמעט מתגשם, אני רוצה סרט אוריג'ן ראשי עם מושא אהבה.
5. לגבי רכישת פוקס, כבר רואים את ההשפעה על צד אחר של מארוול למבוגרים. הרכישה נותנת לדיסני עוד 30% אחזקה ו60% במכלול בHulu כבר הוכרזו 5 סדרות מצוירות של מארוול בין היתר הרולד זה דאק וסדרות איחוד של 'אופנדרס'. בין היתר יכול ויצילו את הדפנדרס מנטפליקס שיפוק תוקפו של ההסכם בעוד פחות משנתיים.
שאר נכסי פוקס, הייתי אומר שהצעד הריאלי ביותר יהיה להציג את סטורם אל תוך בלאק פנתר 2.
למה הוא צריך לדעת את זה בשביל לנסות להשיג אותה?
(ל"ת)
ההודעה שמעלי היא ספויילר למלחמת האינסוף, כן?
הוא לא צריך לדעת שהיא לא התאדתה עם חצי יקום. טכנית הוא גם לא יודע שחצי יקום התאדה. הוא לא יודע מה קורה חוץ מזה שקורה משהו מוזר, אז קוראים לכל מי שרק אפשר…
מה שלא ברור לי זה איך זה יכול להיות שלא קראו לה עד עכשיו.
הוכרז במאי לסרט: דסטין דניאל קרסטון (“טווח קצר 12”)
https://deadline.com/2019/03/destin-creston-shang-chi-marvel-choice-1202575136/
קווין פייגי: חחחח
או, בעברית: בעצם ספיידרמן: הרחק מהבית יהיה הסרט שסוגר את פייז 3, ביצ'ז.
ההודעה של דיסני לגבי העתיד שלהם (וואו, באמת צריך לעשות קצרצרים חדש, הא?)
מציבה 8 סרטי מארבל חדשים בין 2020 ל-2022. כאן בכתבה יש 6. ניחושים על מה השניים הנותרים?
למה זה ספוילר?
אני לא זוכר אם אמרו את זה כאן, אבל רוב הסיכויים שבקומיקון הקרוב כבר נדע יותר טוב לאן הדברים הולכים.