מוזר, אבל הדבר הכי גרוע ב"שודדי הקאריביים: זרמים זרים" הוא קפטן ג'ק ספארו.
שני הסרטים הקודמים בסדרה, בעיקר השלישי, ניסו להיות סרט הפיראטים האולטימטיבי, שאחריו כבר לא יהיה צורך או טעם לעשות סרט פיראטים כלשהו לעולם. כל רעיון שעבר לתסריטאים בראש או ברדיוס של 50 מטר מסביבו נכנס לתסריט. הכל היה הכי גדול, הכי בומבסטי, עם התקציב הכי מנופח והכי הרבה סצינות ענקיות ומטורפות. זה היה בלגן אדיר, אבל בלגן כיפי.
"זרמים זרים" לוקח דברים הרבה יותר באיזי. רואים שהוא נעשה בתקציב שפוי הרבה יותר. הוא קצר יותר, יש בו פחות דמויות, ומעט מאוד אפקטים ממוחשבים, באופן יחסי כמובן. לצמצום יש הרבה יתרונות: למשל, בניגוד לסרט הקודם, הפעם אפשר להבין את העלילה. במקום להתרוצץ כמו דיונונים ערופי ראש מסצינת ענק אחת לאחרת, עכשיו יש צ'אנס טוב שאשכרה תבינו מי נגד מי, מה בעצם כולם מחפשים, ולמה.
אבל לא קל לומר משהו אחרי שנאמר כבר הכל. קשה מאוד לחדש אחרי שמיצית כל רעיון אפשרי. אז כשטד אליוט וטרי רוסיו ישבו ושברו את הראש בניסיון לחשוב על אלמנט של סיפורי הרפתקאות-על-פני-שבעת-הימים נשאר שבו הם עדיין לא השתמשו, הם הצליחו לחשוב רק על אחד: בנות-ים. חגגו התסריטאים העליזים בשתיית רום ומיד ישבו וכתבו עלילת משנה על בנות ים מגניבות – בהחלט לא מהסוג שיושבות על סלע ושרות על תשוקתן לרקוד ולהסתרק. בכך הם גם נתנו להפקה עוד אתגר: איך להכניס לסרט עשרות דמויות נשיות שאף פעם לא לובשות חלק עליון, ולהישאר עם דירוג ידידותי לילדים.
אוקיי, זה אחד. מה עוד? צריך שיהיה איזה רע בסיפור, וזאת בעיה, כי כשמדובר בפיראטים כולם אמורים להיות רעים. ברבוסה התמסד והפך לפריבאטיר, פיראט בשירות המלכה, וזה קצת משעשע לראות אותו מנסה להיות בן-תרבות, אבל הוא מוכר מדי. לג'ק ספארו תיכף נגיע, ולדייבי ג'ונס לא היה תקציב (אתם יודעים כמה עולה להנפיש את פני התמנון האלה?). הפתרון הוא איאן מקשיין בתפקיד שחור הזקן, "הפיראט שממנו כל הפיראטים מפחדים". הוא דמות לא רעה בכלל, הוא רשע חביב מאוד והספינה שלו עושה דברים מגניבים, אבל לא הצלחתי להשתחרר מההרגשה שזה פשוט דייבי ג'ונס, בלי זרועות התמנון.
צריך שתהיה איזו דמות נשית בסרט, אז לקחו את פנלופה קרוז. היא פיראטית, ונראית טוב, ויש לה מבטא, וזה סוף רשימת הדברים שבהם היא ראויה לציון. צריך שיהיה זוג רומנטי בסרט, עכשיו כשאורלנדו בלום וקירה נייטלי עסוקים במקום אחר, אז לקחו שתי דמויות משנה חדשות שמעולם לא פגשתם ותפרו בינהן רומן – והאמת, מאוד חיבבתי אותו. אולי בגלל שמוקדש לו זמן מסך מועט יחסית, סיפור האהבה הזה היה אחד החלקים האהובים עלי ביותר בסרט.
בקיצור, האנשים עשו ככל שביכולתם כדי לעשות עוד סרט פיראטים שיהיה דומה לקודמים אבל לא בדיוק, ובזה הם די הצליחו. אין ספק שיש פה הרגשה של מיחזור חומרים, וברור שסצינות האקשן לא טובות כמו בסרטים הקודמים (מתברר שרוב מרשל, במאי של מחזות זמר, לא טוב בבימוי סצינות אקשן כמו גור ורבינסקי. מי היה מאמין). אני מקווה שהפסקולן האנס זימר לא קיבל תשלום על העבודה שלו על הסרט, כי ככל שהצלחתי להבחין היא הסתכמה בהכנסת דיסק הפסקול של הסרט הראשון ולחיצה על shuffle. אז זה מיחזור של הסרטים הקודמים, אבל לא נורא, הם היו נורא נחמדים.
אבל לסרט יש בעיה גדולה.
ג'ק ספארו. קפטן ג'ק ספארו.
בסרטים הקודמים, ג'ק ספארו לא היה הדמות הראשית. נכון שכולנו התלוננו על אורלנדו בלום וכמה שהוא משעמם, אבל היה לו תפקיד חשוב: הוא היה הסטרייט-מן, האיש ה"רגיל" שמוביל את העלילה, זה שדברים קורים לו. ג'ק ספארו היה הדמות השולית המסתורית, המצחיקה והלא צפויה. הוא הלך מצחיק, הוא דיבר מוזר, היה היה קשור למציאות באופן רופף בלבד, והיה קשה לדעת אם הוא טוב או רע, אם הוא שפוי או מסובב לחלוטין. אבל כאן, ספארו הפך לדמות הראשית. ואתה לא יכול להיות מסתורי ובלתי צפוי כשאתה הדמות הראשית, בעיקר לא אחת כזאת שראינו כבר בשלושה סרטים. כדי להתאים את עצמו לתפקיד, ספארו נהיה משעמם.
כדי שאפשר יהיה לקנות אותו בתור דמות ראשית, ג'וני דפ הנמיך את האינטנסיביות של קפטן ג'ק, גם אם לא את עובי האייליינר. התנועה וההתנהגות האופייניים שלו כבר מוכרים וצפויים, ודפ עושה אותם הפעם על אוטומט, בלי לחדש. מספר המשפטים התמוהים שספארו פולט ירד במידה משמעותית, הוא הרבה פחות מצחיק, ואני כמעט בטוח שראיתי אותו הולך ישר פעם או פעמיים. אבל מה שהכי גרוע: ג'ק ספארו הפך לגיבור. נראה כאילו התסריטאים וכל יתר המעורבים שכחו שלהיות פיראט זה יותר מבחירה אופנתית. ג'ק ספארו היה בסרטים הקודמים פיראט אמיתי, בן זונה תככן מניפולטיבי ואגואיסט, וזאת הסיבה שכולנו אהבנו אותו. אם ג'ק ספארו מציל אותך ממוות, זה רק משום שהוא צריך ממך משהו. אבל ב"זרמים זרים" ספארו הופך לצדיק. הוא מתעקש לעשות את הדבר הנכון, המוסרי והצודק פעם אחר פעם, והתירוצים שלו לכך הופכים ליותר ויותר קלושים. מי צריך עוד גיבור טוב וצודק? אני רוצה את התככן המניפולטיבי והאגואסיט שלי בחזרה. קפטן ג'ק ספארו שכח שהוא פיראט.
והוא גם לא קפטן. בשביל להיות קפטן צריך ספינה, ולספארו אין ספינה: הפנינה השחורה מופיעה בסרט באופן מיניאטורי בלבד, ולאורך רובו הגדול של הסרט, שודד הים הידוע לשמצה בכל העולם מיטלטל מספינה לספינה כאחרון הספנים הפשוטים. הוא פשוט לא מתאים לזה. לא הייתי מתפלא אם היה מתברר שהתסריט נכתב עבור דמות אחרת, איזה בן-איכרים עני אך אציל כלשהו, ורק ברגע האחרון שמו עליו בנדנה ואייליינר ונתנו לג'וני דפ לשחק אותו.
למרות הכל, "זרמים זרים" הוא סרט קיץ נחמד. הוא לא מרענן כמו הסרט הראשון ולא בומבסטי כמו השני או השלישי, ויש בו חלקיק קטן ממספר הרעיונות המקוריים בכל אחד מהם, אבל לא הייתי קורא לו שעתיים מבוזבזות. אבל אם ציפיתם לבילוי עם ג'ק ספארו – תתכוננו לאכזבה. ג'ק לא הגיע. הוא שלח את התאום הצדיק, השפוי והמשעמם שלו.
ומילה על התלת-מימד, כי צריך:
להקרין את "שודדי הקאריביים" בתלת-מימד זה רעיון רע. האפקט עצמו סביר, ויש אפילו רגעים בודדים שבהם נעשה בו שימוש ראוי. הבעיה היא ש"שודדי הקאריביים" החדש, כמו כל הסרטים הקודמים, הוא סרט אפל. לא במובן של אפל-ובוגר, הוא לא חוקר את הפינות החשוכות של נפש האדם, אלא אפל במובן המילולי: חלק גדול מהסרט הזה, כמו מהקודמים, מתרחש בלילה, בתאורה חלשה. לכן לבחור להקרין דווקא את הסרט הזה בתלת-מימד – שכידוע, מכהה את התמונה עוד יותר – זו החלטה אידיוטית. הסרט כהה מאוד, ואם תזדמנו במקרה לאולם שבו המקרנה מסיבה כלשהי לא פועלת בשיא העוצמה – בהצלחה לכם בניסיון להבין מה קורה בכלל על המסך. למרבה המזל, יש אלטרנטיבה; לרוע המזל, היא קטנה מאוד. נכון לכרגע הסרט מוקרן בדו-מימד רק באולם אחד ביס פלאנט רמת גן. אני ממליץ בחום לבחור בגירסה הזאת.
אז, זה לא סרט גרוע אחרי הכל?
מפתיע. בד"כ סרטי המשך שהם לא ממש העתק הדבק של סרטים קודמים….. נכשלים.
ופנלופה קרוז היא כושלת בפני עצמה. אבחר להתעלם ממנה.
מסכימה מאוד!
הייתי אתמול בהקרנה ביס פלנט בחיפה והתאורה הייתה מזעזעת בטירוף..כל כמה שניות הייתי חייבת להוריד את המשקפיים כדי לראות מה מתרחש כי בחושך הזה בקושי אפשר להבחין בתזוזות ולהתמקד בפנים של אנשים..
חייבים לעשות עם זה משהו, אבל למי אפשר לפנות? התלת מימד הזה חירבן לגמרי את הסרט וזה כבר נהיה בלתי נסבל. אני, אישית, חוץ מהארי פוטר (שאינ יודעת שלא תהייה ברירה) לא אלך יותר לסרטי תלת מימד כי זה פשוט ביזיון.
גמני חושבת שהפכו את ג'ק לדמות מוסרית מדי בסרט הזה,אבל באתי עם ציפיות מאוד נמוכות לסרט ככה שהוא די הפתיע. וגם התאכזבתי שהפסקול לא חידש.
מה שצריך לעשות זה לדבר
ולא באינטרנט או אפילו במכתב אלא לגשת לחמש דקות למשרדו של מנהל בית הקולנוע ולהגיד מלה. זה לא ישפיע מיידית, אבל אני מאמינה שמול לקוח אמיתי שמבטיח לא לתת עוד כסף לבית הקולנוע יהיה קשה יותר להצדיק את המדיניות הזו וסיכוייה לדעוך יגדלו.
אני מאמינה
שצריך לצבור לחץ נגד המפיצים.. לחץ בפורומים,אתרים כמו עין הדג ומקומות שאפשר לארגן תמיכה ברעיון הזה. השאלה איך מתחילים בכלל
מה זאת אומרת איך? עם עצומה בפייסבוק!
(ל"ת)
רוצה לפתוח?
מבטיחה להפיץ. אני גם אתחיל לכתוב מכתב למנהלי האתר..אולי הם יכולים לעזור במאבק
אולי אפשר לארגן במקום איזה טופס קטלני חדש?
(ל"ת)
כגון?
(ל"ת)
"שלום
הפתק הזה שאתה מחזיק עכשיו היה יכול להיות כרטיס לסרט X, אבל מכיוון שאני לא מוכן לשלם תוספת רק כדי לצפות בסרט כהה יותר כשאני חובש משקפיים מצחיקים. מפני שאין לי אפשרות לראות כאן את הסרט בצורה אחרת, אשאיר לך את הפתק הדו-מימדי הזה ואלך למצוא פתרון אחר לצפות בצורה נוחה בסרט שהגעתי עד לכאן כדי לראות."
מה דעתכם?
אם היה אפשר לעשות לייק לתגובות
הייתי עושה. אבל אי אפשר אז אני סתם ארשום LIKE
ככה עושים לייק לתגובה...
(ל"ת)
אפשר גם
שלך יותר שווה
מצטרף לתלונה על התלת מימד
גם אני ראיתי את הסרט ביס פלנט, ואני מזהיר בחום את כל מי ששוקל לעשות את זה – אל. התלת מימד לא מוסיף הרבה לסרט, אבל הוא גוזל ממנו את היכולת להבין מה לעזאזל הולך בו. רוב הסרט גם אני נאלצתי להיות בלי משקפיים ולראות מטושטש פה ושם, כי אחרת לא רואים כמעט כלום.
אני דווקא הבנתי ממש סבבה מה רואים,
הבעיה היתה שלא היה כל טעם בתלת-מימד.
יש שם בדיוק שלוש סצנות שהתלת-מימד באמת הוסיף בהן משהו, השאר סתם נראה שגרתי ומשמים לחלוטין. חוץ מחרבות ששתי חרבות וסכין שנשלפים מחוץ למסך, ועוד בדיחה חביבה בסוף שאין טעם לספיילר, זה סתמי.
טוב עכשיו אני יודע
להנמיך ציפיות ככל האפשר ( והם היו גבוהות)
לא בתור איזה סרט שיפרוץ גבולות חדשים, ויהיה גאוני..
הכוונה לסרט כיפי, נהדר למראה כמו השלישי עם המון דמויות, תככים ומזימות שאתה פשוט לא עוקב..
כואב על ספארו, כמו שאמרת ספארו לא צריך להיות מוסרי, נמאס מיזה..
זה בטוח ירגיז אותי עוד יותר שאני יראה את הסרט..
אכן חשוך בצורה מעצבנת
אבל בשורה התחתונה נהניתי. כי בכל זאת, גם בגרסה שפויה יחסית ג'ק ספארו כריזמטי מספיק ועם קאסט שכולל את ג'פרי ראש, איאן מקשיין וכן, גם את פנלופה קרוז, יש מספיק עניין בשביל לא להשתעמם (לא הצצתי כלל בשעון במהלך הסרט).
העניין עם הפסקול ניכר במיוחד בשליש הראשון של הסרט, כל דקה הם שמו את ה-Theme כאילו לצעוק לנו "אתם צופים בשודדי הקריביים!".
עוד נקודה לזכות הסרט – קמיאו קצרצר בחלקו הראשון. לא אגיד של מי ובאיזה תפקיד אבל זה היה בהחלט משהו לא צפוי ומאד משעשע וכל הקטע הזה היה בעיני קריצה מחויכת לחובבי טריוויה קולנועית.
לאיזה קטע אתה מתכוון?
(ל"ת)
אתה רומז שהמלכה אינה אשת חברה?!
עירפו את ראשו!
יס פלנט חיפה
גם אני הייתי אתמול ביס פלנט בחיפה בהקרנה, פשוט נוראי, ראיתי סצנות שלמות ללא המשקפיים, מה שגם הרבה סצינות נראו טוב מאוד גם ללא המשקפיים, פשוט מיותר. זה היה הסרט האחרון שאני רואה בתלת מימד.
אתם צוחקים?
אני הייתי בהקרנת טרום בכורה ביום רביעי ביס פלאנט חיפה והסרט היה בסדר גמור עם המשקפיים.
אם כבר, הסרט היה נראה לי בהיר מדי כשהורדתי אותם.
נכון, לא חשבתי על אינדי3,
אבל כן היו לי פלאשים לגוניס, מהביקור בספינה הנטושה.
יס פלאנט חיפה
אני לא מבין, אם כולם פה מתלוננים על תמונה חשוכה ביס פלאנט חיפה אז על איזה אולם מדובר (1, 16, 17 או 22) כי אני הולך ביום ראשון ואני מתחיל לדאוג…
ובכן
אני ראיתי באולם 17, שם הייתה תמונה חשוכה למדי עם התלת-מימד. לא יודע איך המצב באולמות שכנים.
ואני ראיתי ב-1 וראו סבבה לגמרי.
(ל"ת)
קודם כל
תודה למרות שהלכתי ל-VIP כך שזה לא ממש עזר לי. בכל מקרה התלת הרגיש כמו דו וחוץ ממשקפים לא ממש היה הבדל וגם בסצנות החשוכות ראו טוב (למרות שזה יכול להיות בגלל המרחק הקצר בין המקרן למסך). אגב גם אצלי הסדרן ניסה לגרש והתעקשתי להישאר, והאמת אהבתי את הסצנה בסוף.
ועכשיו על הסרט:
קודם כל אני יצאתי די נלהב, איבדתי תחושת זמן והייתי בשוק מהשעה שבה יצאתי. הסרט היה הרבה יותר קליל מהסרטים הקודמים (השני והשלישי, הראשון יותר דומה לו מהבחינה הזאת ועוד כמה), ואומר את זה אחד שעשה מרתון של כל הטרילוגייה אתמול. הסרט היה מרענן, פחות מבלבל והרבה יותר פשוט לעקוב אחרי העלילה שלו.
גם ג'ק לא היה כזה נורא כמו שמציג פה רד והאמת, די אהבתי את ההתנהגות ההזאת. הבדיחות היו מצחיקות והיו קטעים שכמעט הפסקתי לנשום. אנג'ליקה היתה אדירה ופנלופה קרוז שיחקה אותה (הבנתם?).
ועוד דבר, רק אני הרגשתי שכן היה הבדל בפסקול שנטחן מספיק בסרטים הקודמים וברגעים אלה מתנגן לי בראש קטע שמעולם לא היה בסרטי שודדי הקאריבים.
ועכשיו, איפה חמש??????????????????
יש דבר אחד בביקורת שאני לא מסכים איתו
לטעמי, ג'ק ספארו רחוק מלהיות הדבר הכי גרוע בסרט. נכון שהצבתו כגיבור ולא כחלק מבליל של דמויות בעלות מוסר אינטרסנטי, מוריד מהדמות. גם האופן בו הוא נגרר אחרי אחרים, במקום לנסות ולהשיג לעצמו ספינה, או להימלט, לא מתאים לדמות. למעשה, יש חלקים בהם הסרט מזכיר לי יותר את אינדיאנה ג'ונס מאשר את שודדי הקאריביים. בכל זאת, ג'ק ספארו הוא עדיין דמות נסבלת, במיוחד לאור הפחתת המניירות במקביל להגדלת התפקיד.
מה שבאמת, אבל באמת הציק לי בסרט הוא פיליפ, המיסיונר הצדקן והחטוב. לדמות שלו יש מספיק אופי לאולי חמש דקות מסך, שברובן עדיף שישתוק. במקום זאת, הוא מקבל קו עלילה משלו שרק הורס את הקצב של שאר הסרט ומעמיס בקלישאות ומבטים מיוסרים שוויל ואליזבת היו רואים בהם הגזמה. נראה כאילו הדמות הייתה אמורה להיות שולית, אבל נופחה כדי להוסיף לסרט סקס אפיל (בעזרת מיסיונר. מעניין) וכדי שהוא לא יהיה מבולגן מדי. אלא שמסרט הרפתקאות, במיוחד כזה שנכתב סביב דמות תזזיתית כמו ג'ק ספארו והדמויות הבוגדניות בעולמו, אני לא מצפה להפוגות של רצינות כפויה. מילא אם היה מדובר בדמות מעניינת, אבל הוא עורר בי געגועים לאורלנדו בלום. כן, הוא עד כדי כך מעיק, שאני מעדיף את הדמות הכי מעיקה מהסרטים הקודמים, רק כדי שיהיה על המסך מישהו פחות לחוץ.
חוץ מזה, סרט חביב שלא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות. אין בו תוספת משמעותית לעולם של שודדי הקאריביים ואפשר לחיות בשקט גם בלי לראות אותו בכלל. הוא לא גרנדיוזי כמו הסרטים הקודמים בסדרה ובאמת שאין שום הצדקה לראות אותו דווקא בתלת-מימד.
דיי לתלת מימד
אני מאוד נהנה לקרוא את הכתבות שלך אבל הפעם אני מבקש להגיב רק על הסעיף האחרון והכמעט אוטומטי שאתה מוסיף לכתבות שלך, התלת מימד.
אני צופה קולנוע מושבע, הרבה מהזכרונות הטובים שלי היו מלראות את הסרטים המדהימים האלה על מסך הקולנוע.
הרבה סרטים שאחרים היו אומרים, נחכה שישודר בטלויזיה – ובגרסה המעודכנת שלו, נוריד מהאינטרנט – הייתי הולך ורואה. אבל עכשיו כאשר כל סרט הוא בתלת מימד, אני סובל, אני חושב פעמיים, אני הולך בחוסר רצון, והרבה פעמים מוותר והולך להוריד. אני סובל בתלת מימד, כואבות העניים כואב גשר האף ואני מרגיש שאני מפסיד הרבה מהסרט בגלל שהתמונה לא בהירה מספיק והמשקפיים כאילו מגבילות את תחום הראייה שלך.
והכי גרוע משום מה אני אחד מאלה שפשוט לא רואים תלת מימד. גם באווטר היו סצנות שבאמת ראיתי והתרשמתי אבל בשאר הזמן פשוט לא חוויתי כלום והתבאסתי על המשקפיים.
מתי כבר יעבור הגל הזה הלאה, הוא כבר עבר פעם אחת על הקולנוע – כל מי שראה מתישהו סרטים ארוטיים משנות ה-80 בטוח נתקל בסימון של המשקפיים מופיעות :).
עד מתי אני שואל, האם הם מנסים סופית להמאיס עלינו את חווית הקולנוע?
מת על האתר, היה מאוד ריק במרחבי האינטרנט כשסגרת אותו בפעם הקודמת.
יעבור כשבקרי משחק מבוססי תנועה לקונסולות יעברו
גם הם היו בשנות השמונים ונכשלו, מכאן הם נידונו להכשל בכל פעם.
אממ, ביס פלאנט חיפה ראיתי גם הקרנה לא תלת מימד
לא הייתי בה פיזית, ראיתי באתר הקולנוע שכתוב שהסרט מוקרן גם בתלת מימד וגם בלי.
הוא לא חוקרים את הפינות החשוכות של נפש האדם
רובנו לא חוקר אותן
(תקן ומחק D: )
(ודרך אגב, עוד לא ראיתי סרט אחד מהסידרה הזו :(
ורק אני יצאתי מהסרט כל כך נלהב?
ולמרות שהייתי נגד הרעיון של סרט רביעי הוא בהחלט הצליח לפתוח לי את התאבון לעוד סרטים בסדרה. קודם כל, ואני עלול לשנות את דעתי בקלות עם צפיות נוספות, זהו הסרט הכי פחות טוב בסדרה, אבל זה לא אומר כלום, שלושת הסרטים הקודמים היו מופתיים מדי מכדי שיתעלו עליהם בכזו קלות, אבל הוא מספיק טוב בכדי להיות המשך ראוי, וזה משהו.
נתחיל בחסרונות, האקשן לא היה טוב במיוחד, בעיקר מהסיבה שהוא הסתכם בקרבות סיף לא מרשימות במיוחד (פלוס הבריחה מהארמון אבל גם היא לא הייתה משהו) וזהו, דמותו של ברבוסה נורא הציקה לי בהתחלה (גם זה שהוא צולע הפריע לי) אבל בהמשך דווקא חיבבתי אותו, הרומן של הכומר ובת הים, מקסים ככל שיהיה, לא פותח מספיק והכומר היה מעצבן, אבל מצד שני הם גזלו מעט מאוד זמן מסך ובת הים הייתה יפה ומגניבה מספיק כדי לכפות על חסרונות אהובה.
אבל דבר אחד בטוח, הסרט היה מצחיק, יותר מדי הייתי אומר, באמת שאני לא מבין איך הגעת למסקנה שג'ק ספארו היה הדבר הכי גרוע בסרט, הוא היה מצוין כהרגלו ודווקא בסרט הזה הכניסו לו לפה את המשפטים המפגרים ביותר, אפילו הבדיחות הצפויות ביותר היו מצחיקות מאוד כשיצאו מפיו של ספארו. נכון, בהתחלה הרגשתי שג'וני התאמץ מעט בגילום הדמות ושהוא מתנהג כמו ג'ק בכוח ושזה לא בא לו בטבעיות כמו בקודמים אבל הוא מהר מאוד חוזר לקדמותו ומרגע שג'ק עולה על הסיפון (ואפילו מהסצינה הנפלאה עם המלך) הוא לא הפסיק להתעלות על עצמו, ואוי לי כמה שהצחיק אותי. בקשר לזה שהוא נהיה צדיק פתאום, זה בהחלט הפריע לי מעט בהתחלה אבל כולה מקרה אחד או שניים בסרט כולו ואם חושבים על זה זה דווקא כן מתאים לדמותו המבלבלת.
בנות הים היו מגניבות, הסצינה הראשונה איתן הייתה מרשימה ואחת הטובות בסרט, אסטרד ברחס-פריסבי הספרדיה נתנה הופעה מדהימה בתור סירנה והייתי רוצה לראותה גם בסרטים נוספים, בלאקבירד היה מוצלח גם כן, מקסים ומפחיד בו-זמנית גם אם לא ממש ברמה של ברבוסה או דייוי ג'ונס, גם פנלופה קרוז הייתה מוצלחת ויפה מתמיד ודי אהבתי איך שהסיפור שלה נגמר בסוף הסרט.
בקשר לפסקול שכולם יורדים עליו, אני שמעתי אותו מספר פעמים לפני הסרט ולפי דעתי היה מוצלח ביותר, נכון, לא ממש ברמה של אף אחד משלושת הקודמים, אבל די קרוב, זימר ממחזר מהקודמים הרבה אבל מחדש גם לא מעט, הנעימות של אנג'ליקה, בלאקבירד ובמיוחד בנות הים מצוינות והיו די בולטות בסרט, גם הזוג רודריגו וגבריאלה הלחינו כמה נעימות מעולות וקליטות עבור הסרט.
גם בקשר לתלת מימד קצת הגזמתם, לא? את הסרט ראיתי באולם 1 של יס פלאנט חיפה בערב של יום רביעי (הבכורה!) ולומר שהתלת מימד הוסיף לסרט משהו יהיה שקר אבל הוא גם לא הפריע ושוכחים מקיומו די מהר (הוא לא הפריע לי בצורה מוזרה יחסית לסרט לא מונפש בתלת מימד).
לסיכום, לא מקורי ומרענן כמו הראשון, לא מגניב ומפתיע כמו השני ולא אפי ומרהיב כמו השלישי אבל "זרמים זרים" לא מבייש את קודמיו בכלל, התסריט החכם, הבדיחות הקורעות, בנות הים וג'ק ספארו משאירים את הסרט כיפי לא פחות מהם, הוא בהחלט שווה צפייה בקולנוע, ולטעמי גם יותר מאחת, אך הדבר הכי טוב בסרט הרביעי בסדרה הוא שהוא בהחלט משאיר טעם לעוד. ברינג און 5! סאבי?
איך עשוי התלת?
צילום תלת מימדי מראש או הפרדת שכבות?
צולם בתלת-מימד
אך האפקטים נעשו בדו-מימד והומרו לתלת כדי לחסוך בתקציב
http://www.imdb.com/title/tt1298650/trivia?tr=tr1186265
In May 2010, Disney announced that this movie will be filmed using 3-D cameras. The special effects, however, will be rendered in 2-D then converted to 3-D to keep the budget lower.
להגיד ש
"אם ג'ק ספארו מציל אותך ממוות, זה רק משום שהוא צריך ממך משהו" זה אולי קצת מוגזם, אבל הרעיון מאחורי מה שרד אומר הוא נכון, ג'ק תמיד היה אנטי גיבור, ולפי הביקורת (עדיין לא ראיתי את הסרט) את המילה אנטי אפשר למחוק, וחבל.
אני דווקא לא קיבלתי רושם שכזה
לא שמתי לב להבדל גדול בין ג'ק הנוכחי לזה של הסרטים הקודמים – גם כאן הוא בעיקר עסוק בלהציל את העור של עצמו ולנסות להרוויח כמה שאפשר מהסיטואציה, עד כדי נקודה אחת או שתיים ספציפיות.
לפי הביקורת נראה שתת-הכותרת של הסרט היא שקר.
(ל"ת)
אכזבה
קודם כל מצטרף לשאר המתלוננים – התלת מימד הורס את הצפיה, היו דקות ארוכות שראיתי את הסרט בלי המשקפיים פשוט כי התמונה היתה כהה מדי, או שפשוט לא היה אפקט תלת מימדי בסצנה (והיו המון סצינות כאלה) והיה עדיף לצפות בלי המשקפיים כדי לחסוך כאב ראש.
העלילה של הכומר היתה מיותרת לדעתי, לא פותחה לשום מקום ונדמה שסתם נדחפה פנימה.
הסאונדטראק, למרות האהבה הגדולה שלי לסרטים הקודמים מוחזר יותר מדי.
בשורה התחתונה: הסרט הגרוע מבין הארבעה, ואפילו אפשר לוותר על הצפיה אם זה רק בתלת מימד.
דבר אחרון, כמו בסרטים הקודמים גם בסרט הזה מחכה סצינה משעשעת לאחר הקרדיטים. צפיתי בסרט באולם ה VIP בסינמה סיטי גלילות, והסדרן פשוט ניסה לגרש אותי ועוד מספר אנשים כמה פעמים בטענה שאין סצינה אחרי הקרדיטים והוא צריך לנקות את האולם, אך אנחנו מפריעים לו.
שאלתי אותו אם הוא בטוח שאין סצינה מספר פעמים, והוא התחייב שאין סצינה נוספת.
כמובן שהיתה סצינה לאחר הסרט (שווה לחכות), ואני לא מבין מאיפה החוצפה לנסות לגרש אנשים ששילמו 133 שקלים על כרטיס.
זה לא שחסמנו להם את כל האולם, הם יכלו לנקות חלקים אחרים שלו בינתיים..
לטובת אלה שהחמיצו את הסצנה,
תוכל בבקשה לספיילר קמעה? :)
מישהו יודע?
בשביל מה היה הקטע אחרי הכתוביות?
בשביל שאנשים ישארו לראות את הכתוביות
או משהו.
זה קיים בשלושת הסרטים הקודמים.
הנה משהו נחמד
מסתבר שרודריגו וגבריאלה, הגיטריסטים המקסיקנים, השתתפו בעשיית הפס קול של הסרט. לינק לאחד השירים עם ראיון:
http://www.vanityfair.com/online/oscars/2011/05/the-score-of-pirates-of-the-caribbean-4-rodrigo-y-gabriela-rock-johnny-depps-aquatic-world.html
דווקא הקטע שבו משלבים את החלק המוכר של השודדים פחות מוצלח לטעמי, אבל סך הכל נחמד מאוד.
האמת שאני מעריץ מושבע של סדרת הסרטים הזו ולא התאכזבתי כלל מהסרט הנוכחי… התלת מימד בהחלט לא מוסיף יותר מדי והיה ניתן לוותר עליו (אני מוכרח לציין שהתמונה לא הייתה חשוכה בקולנוע ברחובות והאפקט שהסינמה סיטי בראשון עשה לקולנוע הזה הוא מצויין, הוא הפך אינטימי ומשפחתי בלי המון אנשים באולם) ובסך הכל נהנתי מאוד מהסרט.
הסרט הרבה פחות מסורבל מהסרטים הקודמים ואין בו 4 או 5 קווי עלילה מסובכים שצריך לעקוב אחריהם, הוא דומה באופי שלו מאוד לסרט הראשון, קו עלילה אחד מרכזי, מסע ארוך בסופו קורה מה שצריך לקרות, והאמת זו הייתה הציפייה שלי מהסרט: לא חשבתי שאני הולך לראות סרט מפוצץ כמו השני או השלישי ויצאתי מהקולנוע אפילו מחוייך, הן בגלל שהסרט באמת היה טוב והן בגלל הבדיחות והקטעים הקומיים שלטעמי היו הטובים ביותר בסדרת הסרטים הזו.
בעניין הדמויות, כן, ג'ק ספארו עבר תפנית והפך להיות מוסרי יותר ופחות ג'ק… אבל לעניות דעתי זה לא פגע בדמות הצבעונית והגאונית שלו. פנלופה קרוז ממלאת באופן די טוב את החור שהותירה קיירה נייטלי (אם כי קיירה בהחלא טובה ממנה) היא מצחיקה, יש לה נוכחות מצויינת על המסך והיא לא משעממת אפילו לא לשניה. שחור הזקן מזכיר מאוד את ברבוסה של הסרט הראשון, דמות שאמורה להיות רעה, אך בטעם, לא דמות קשה שקל לשנוא כמו דיווי ג'ונס. קו העלילה של בתולת הים והכומר מעט קיטשי לטעמי אך בגדר זמן המסך שהוא קיבל הוא לחלוטין עשה את העבודה.
אם אתם מתכוונים להגיע לקולנוע בציפייה לראות סרט מפוצץ, שכחו מזה, אם בא לכם לבוא ולהנות משעתיים ורבע של ג'ק ספארו, הסרט הזה עשוי לעלות על הציפיות שלכם.
אחלה סרט
נכון שהוא לא גרנדיוזי כמו הקודמים, ונכון שזהו סרט נשכח (ראיתי את הסרט בבוקר, נראה לי כבר חצי ממנו שכחתי) אבל זהו סרט קיץ מבדר ונהדר. אקשן טוב, בדיחות טובות והמון בחורות יפות באופן מפתיע (פנלופה קרוז לוהטת) הופכות את הסרט הנ"ל לאחלה סרט.
נראה שהסרט האהוב עלי בסדרה
א. ללא הפומפוזיות והיומרנות של השלישי, הסנדוויצ'יות המבנית של השני, והמגושמות העלילתית של הראשון.
ב. העולם קטן יותר (בטח שיותר מב2+3). אבל צבעוני, מדוייק ומעניין יותר. אפשר אפילו להגיד שהוא יותר נכון היסטורית – לא נאמן, חלילה, אבל עובד יותר עם הרוח. נראה הרבה יותר כאגדת פיראטים מאשר כל אחד מהאחרים.
ג. (אולי העדרם של בלום ונייטלי סייע בכך. אלה שחקנים שזעקו "אנחנו מהוליווד!" כל רגע שהופיעו על המסך. בסרט הזה, לדעתי, כל השחקנים עשו את העבודה יופי. או לפחות באופן מהיר ואנרגטי מכדי שנשים לב לזיוף. לא נצפו יבבות.
ד. לא מסכים עם הטענה בנוגע ליושרתו המוסרית של ספארו. העובדה שהספוטלייט עליו גורמת לו להראות שונה, אבל בפועל ההתנהגות שלו לא שונה מביתר הסרטים. והיי, הוא באמת מנסה להשיג ספינה משלו במשך כל הסרט.
ה. התפקעתי מצחוק כל רפליקה שנייה, קפצתי במושב עם סצינות האקשן.
ו. היו כמה נקודות חולשה מרכזיות שמנעו מלהאמין לעלילה. מגושמות בהצגת האגדה, בין היתר.
ז. הכנסת המרכיב ההיספאני, בכל הרמות – הדמות והרקע של פנלופה קרוז, הספרדים ותפקידם בסרט = טוטאל ווין, ובדיוק קורטוב הפלפל שהסדרה הייתה צריכה.
ח. צפיתי בדו מימד, באיילון. עלול לעשות זאת שוב.
עם פסקול כמו של שודדי הקאריביים
גם סרט תיעודי על מיקרונאזים יכול להיות מעניין…
ושכחתי להוסיף
שזה אכן סרט התלת מימד האחרון שאני אראה בזמן הקרוב. זה היה נוראי.
מקווה מאוד שתהיה ברירה עם הארי פוטר, אחרת אני פשוט אשקול לחכות לדיוידי.
(ל"ת)
לכבוד עליית הסרט, כתבה מעניינת בעגבניות הרקובות
שבודקת מהם הסרטים המוערכים ביותר ביקורתית שהופקו על ידי ג'רי ברוקהיימר. כדאי מאוד לקרוא, יש שם לא-מעט הפתעות – האיש, מסתבר, לא הפיק רק זבל (וגם לא רק סרטי פופקורן) במהלך הקריירה שלו.
http://www.rottentomatoes.com/m/pirates_of_the_caribbean_on_stranger_tides/news/1922786/1/total_recall_best_jerry_bruckheimer_productions/
אני רק שאלה
אני עוד לא ראיתי את הסרט (אם היה לי זמן הייתי מתלבטת אם כדאי בכלל לראות אותו בתלת-מימד או לחכות), אבל החבר שלי בכלל לא ראה עדיין את הסרטים השני והשלישי.
אז מה אתם אומרים- צריך להשלים את שני הסרטים השנויים במחלוקת כדי להבין את השנוי במחלוקת הנוכחי? יש שם בדיחות שמבוססות על ההרפתקאות הקודמות, או שהסרט הראשון מספיק?
לא צריך
יש מעט מאוד קשר בין הסרט הזה לסרטים הקודמים בכלל, וככל ששמתי לב, אפס התייחסות לארועים של שני הסרטים הקודמים (חוץ מחצי הדקה האחרונה של הסרט השלישי, שבה מוזכר מעיין הנעורים לראשונה).
גם מי שכן ראה אותם.
(ל"ת)
אכן :)
חוץ מהסיבה הברורה- שברבוסה מדבר פיראטית הכי טוב (jaaaaack) וחבל לוותר עליו.
תודה רבה!
לא הצלחתי להבין
מה הוא בדיוק עושה בסרט (מעבר ללהיות רגיש וספונטני)
החסרונות בולטים.
זה ללא ספק הסרט הכי חלש בסדרה והחסרונות שרד ציין בביקורת הם בהחלט בעלי משקל. אבל יחד עם זאת אני חייב לציין שלמרות הכל מדובר בסרט הרפתקאות חביב ומהנה.
מה שכן, התלת מימד באמת אחד הגרועים והמיותרים פה.
מחיר?!
התקשרתי עכשיו לקולנוע בתל אביב להזמין 2 כרטיסים.
התברר שכרטיס תלת מימד עולה 45(וזאת האפציה היחידה) + עמלת הזמנה מראש פר כרטיס 4 ש"ח (WTF?!). סה"כ 98 ש"ח. הוצאה של 100 שקל לזוג בשביל לראות סרט? ועוד לפני פופקורן? באמת?!
ויתרתי על ההזמנה מראש כמובן, אבל עדיןן ההיסחפות במחיר היא קיצונית מדי. לפחות זה חיסל לי את ייסורי המצפון מהורדה של סרטים באינטרנט. אם המפיצים יכולים להתחזר, אני לא רואה סיבה שזה יהיה חד צדדי.
הצטרפו למאבק.
http://www.fisheye.co.il/we_want_2d/
כמו שנאמר
במקרה הזה יש לך אלטרנטיבה – יש קולנוע בארץ, גם הוא באיזור ת"א, שמקרין את הסרט בדו-מימד. ואפילו לא לוקח עמלה אם מזמינים במקום.
התלת מימד בסינמה סיטי בראשון לציון חשוך ?
אני רוצה ללכת לראות את הסרט אבל אנשים פה קצת מפחידים אותי לגבי זה שהסרט חשוך.
מישהו ראה בסינמה בראשון ? היה חשוך ? ואיזה אולם ראיתם ?
ואם היה חשוך איפה בוודאי לא, או תחליף איפה משדרים ב2d בטוח ?
תודה
הקולנוע היחיד בארץ שמקרין את הסרט ב-2D
הוא יס פלאנט ברמת גן.
אני ראיתי שם
הייתי באולם 24 וכן, היה חשוך במידה שהפריעה לי.
אוקיי, סביר להניח שזה שמועות לא מבוססות
אבל אם זה יתממש זה נשמע מעניין.
http://www.nme.com/filmandtv/news/tim-burton-to-direct-pirates-of-the-caribbean-5/217433
אני לא בטוח אם נשארה לי הרבה הערכה לטים ברטון אחרי אליס בארץ הפלאות, אבל אני בטוח ששודדי הקאריביים בבימויו יהיה לפחות קצת יותר מעניין מהשעמומון של רוב מרשל. השמות המסקרנים באמת אבל נמצאים בהמשך הרשימה: סאם ראימי? אלפוננסו קוארון?? (אגב איפה הוא? לא זכור לי ששמענו עליו מאז הילדים של מחר) אם אחד מהם נבחר לביים את הסרט, יש עוד סיכוי שהסדרה הזאת לא תמשיך להיות מעניינת איכשהו.
(אבל בטח בסופו של דבר יבחרו בכריס וולץ')
אלפונסו קוארון
מנסה בשנה האחרונה להרים את סרט המדע הבדיוני Gravity. נטלי פורטמן ואנג'לינה ג'ולי היו אמורות, כל אחת בתורה, לשחק את התפקיד הראשי ופרשו, ובסוף סנדרה בולוק לקחה אותו.
טים ברטון
יש לברטון סוג של קטע כזה לעשות פה ושם סרטים שהם "לא ברטוניים", ומתברר שהוא גרוע בלא להיות עצמו. אני מתכוון כמובן לכוכב הקופים וגם לאליס בארץ הפלאות.
לצערי אני חושש שסדרת שודדי הקריביים תחת שרביטו של ברטון תצטרף לשורת הסרטים שהזכרתי.
דווקא הסרט הכי טוב שלו לדעתי
הוא סרט בלתי ברטוני בעליל. ואפילו אחד שנטול ג'וני דפ(!)
"סיפורי דגים", שהוא סרט כל כך טוב רק בגלל שהוא לא ברטונים באופיו.
צודק
סיפורי דגים הוא באמת סרט מקסים וטוב, אבל לא הייתי אומר שהוא סרט לא ברטוני. בכל זאת, יש שם די הרבה דברים מוזרים. זה כאילו שברטון נהיה הרבה יותר סנטימנטלי והתחיל לצלם עם חזון צבעוני מתמיד, אבל לא חסר בסרט הזה מעט מגע מעוות (לעומת אליס וכוכב הקופים שהם לחלוטין נטולי המגע האישי שלו).
ב"אליס" היה הרבה מהמגע האישי שלו
זה היה סרט לגמרי ברטוני. זה לא הפריע לו להיות סרט לגמרי גרוע.
הוא גם די גרוע בלהיות הוא עצמו
כלומר, אחרי כמה זמן זה כבר ממש מעייף, מטריד ובלתי מוצלח.
תלוי את מי שואלים.
אני חושב שסוויני טוד הוא אחת מהיצירות הטובות ביותר שלו, וגם חתונת הרפאים מאד מוצלח.
סוויני טוד גרם לי לסבל
ולא במובן הטוב של המילה.
חתונת הרפאים היה בסדר. אבל גם לא ממש זכור לי כאחד המאוד אחרונים שלו. ובכל מקרה, עד סיפורי דגים עוד הייתי בהלך רוח של "וואו, טים ברטון!", ונהניתי מסיפורי דגים. אבל אחריו? זה נהיה "אוי לא, זה סרט של טים ברטון? טוב, נראה לי שאני אוותר".
ארוך מידי
הסרט ארוך מידי, צפוי , תלת מימד החלטה גרועה ומעצבנת.
יש אולי בדיחה אחת שבאמת צחקתי ממנה.
הקרבות היו משעממים ולא שנונים כמו בראשון למשל.
אני התאכזבתי.
באיחור של חודשיים וחצי
אוסף הגיגים, בלי סדר מסוים, למעט הסוף:
צפיתי בסרט אמש, ונהניתי מאוד. כיף מרוכז של ג'ק ופיראטים. בתור חובב ג'ק וחובב פיראטים, זה היה מאוד נחמד. בתור מי שקרא בצעירותו הרבה ספרים על מסעות בים (היו הרבה כאלה פעם), זה תמיד נחמד לחזור לאווירה של הים, עם כל המושגים שפתאום קמים לתחיה מהדמיון, לנגד עיניך. כיף. אקשן, צחוקים, אפקטים, היה שמח.
לא זכרתי הרבה מהסרטים הקודמים, אז היה לי קשה להשוות לטענות המרכזיות פה לגבי מניעיו של ג'ק והיותו גיבור או אנטי גיבור. מהמעט שנותר בזכרוני, לא הרגשתי שינוי מהותי.
את פנלופה קרוז אני לא מכיר, אבל בסרט הזה היא היתה די סתמית. לא הרגשתי שום דבר מיוחד. שחור הזקן היה נחמד. יש לו פרצוף… המממ… מעניין ועשיר, שיכול להחזיק סרט.
לא זוכר איך הם היו בעבר, אבל ברבוסה ואבא-של היו מאוד מנומשים. מוזר.
מבחינת אביזרי פיראטים – השימוש בקוף תמיד היה נחמד, וטוב שהוא חזר (איכשהו) גם כאן. רגל מעץ זה מגניב. גם השימוש בבקבוקים היה מגניב ומקורי. לא זוכר אם ב-3 הקודמים היה תוכי, אבל אם לא – כדאי שיהיה בחמישי. אין פיראטים בלי תוכי.
ולסיום, חוויית הצפיה. נסעתי במיוחד ליס פלנט כדי לראות בדו מימד, אלא מה. סה"כ היה נחמד, למרות קצת בעיות בסאונד שהציקו מדי פעם. אבל אלה דברים שיש להם פתרון, בסופו של דבר.
הבעיה העיקרית, שמייאשת בכל פעם מחדש היא בעיית הקהל. מסתבר שגם לייבש סרט חודשיים וחצי עד שמגיעים לראות אותו, לא מהווה ערבון לכך שכל הבבונים הצעירים, שחצי חופשה כבר מאחוריהם, סיימו לראות אותו. בעסה ודכאון.
חייב לראות שוב את שלושת הקודמים, בסביבה נטולת בבונים.
בשלושת הקודמים היה תוכי
התוכי של קוטון (זה שבלי לשון והתוכי מדבר בשבילו). אם אני לא טועה ברביעי כשרואים את הפנינה השחורה רואים איזה ציפור שעפה למעלה, כנראה זה הוא.
עוד סיבה לצפות בהם. תודה.
(ל"ת)
ממליץ לך לקרוא את סדרת הקומיקס Bedlam.
היה כותב קומיקס אחד ושמו ניק ספנסר. היה לו חלום לכתוב סדרת קומיקס עם הג'וקר בתפקיד הראשי. זה לא הלך לו- ל-DC לא היה שום עניין להוציא סדרה שכזאת מטעמים ברורים.
אז הוא הוציא את Bedlam, סדרה שמספרת על רוצח סדרתי פסיכוטי שעובר שיקום ומנסה להשתלב בחברה ותוך כדי אנו זוכים לתיאור מאד גרפי של תקופת טרום השיקום שלו. בפירוש מדובר בחזון המקורי שהיה לספנסר לדמות של הג'וקר- והגיבור של הסדרה לחלוטין לא צפוי ומזעזע ברמות שאפילו אלכס מהתפוז המכני לא היה.
כנ"ל לגבי הגראפיק נובל Joker מאת בריאן אזארלו- יצירה מאד אפילה ופסיכית עם הג'וקר בתפקיד הראשי, אבל עדיין מצליחה לזעזע ולהפתיע.
בקיצור, אני לא חושב שאם נשים את הבחור הרע בפרונט הוא יהפוך פתאום לטוב או פחות מעניין. להזכירך, בשודדי הקריביים כל הפיראטים טובים בכללי ואנו לא רואים מעשי ביזה או אלימות ואונס כלפי אוכלוסיה אזרחית.
תודה על ההמלצה אלך לקרוא
בקשר לנושא, אומנם בהחלט אפשרי לשים דמות ראשית שתהיה לא טובה ומעניינת (דוגמא לכך אלה העונות האחרונות של שובר שורות אם אתה רואה), אך עדיין מאוד קשה להפוך אותה לבלתי צפויה.
בגלל זמן המסך הרב שיש לה אתה חשוף אליה ולמחשבותיה הרבה יותר זמן, ולכן גם שהדמות כביכול מפתיעה
יותר קל לך לנבות את זה, מאשר למשל אם היא סתם הייתה דמות משנית שהייתה רואה אותה פעם אחת בעשר סצנות. עוד צד בעייתי אחד שחשבתי על הנושא הזה הוא עצם ההזדהות.
בכך שהדמות שלך מחוברת אלייך מתחילת הסרט ועד סופו, אתה בשלב כלשהו תפתח הזדהות או היכרות עם הדמות, גם אם במידה הקטנה ביותר.. אלכס למשל, אומנם זיעזע בחצי הסרט הראשון, אך עדיין נקשרנו אליו
ורצינו לטובותו רוב הזמן, ובחצי השני הוא היה ממש פאפי קטן וחמוד.
וברגע שאתה מזדהה עם דמות כלשהי, הרבה יותר קשה לך להזדעזע ממעשיה.
(הסדרה דקסטר למשל, שהצופים כבר כל כך מחוברים אליו, שכל רצח שלו נראה טרייואלי ולא מזעזע או מפתיע)
אני לא מסכים עם הביקורת.
בעיניי זה היה סרט מעולה שלא נופל מקודמיו (טוב, אולי קצת). ג'ק ספארו הוא אותו נבל תככן שדואג לעצמו, יש כאן בגידות ובגידות שכנגד כמו תמיד, יש תחושת כיף והרפתקה, והפסקול האלמותי (שבעיניי מתעלה על פסקולים קלסיים אחרים כמו מלחמת הכוכבים, וגם מתהדר בשחקנים הרבה יותר טובים) רק מוסיף לכך. ואני תוהה האם הביקורת התבלבלה בין הסרט הראשון לנוכחי. ספארו מבלה את רוב הסרט מספינה לספינה כאחרון הימאים?
קודם כל, לא – הוא עושה את הסרט על ספינה אחת בלבד (נקמתה של המלכה אן), והאמת שרוב הסרט מתרחש על האי שאליו הם מגיעים, ולא בים. שנית כל – "עובר מספינה לספינה" זה בדיוק מה שעשה בסרט הראשון (ורוב הזמן כאסיר של הטובים או הרעים או גם וגם), וזה לא הפך אותו לפחות פיראט, או תככן, או אהוב. אם כבר, זה הוסיף לדמות שלו. ובצורה בה הסרט נגמר – ספארו נוטש את אהובתו לשעבר על אי זעיר עם אקדח וכדור בודד – הכך מתנהג גיבור? לגמרי מתאים לו.
דבר שכן היה חסר לי היה קצת רקע על שחור-הזקן – מנין הוא בא, או לפחות איך השיג את הכוחות שלו, שלא נעשה בהם יותר מדי שימוש.
היה טוויסט אחד שראיתי כמה שניות לפני שבא – ספארו מחליף בין הגביעים (מה שגרם לי להיזכר בנסיכה הקסומה, מבלי להסגיר יותר מדי…) – ואחד שלא ראיתי בא, והוא המטרה האמיתית של הספרדים בבואם למעיין הנעורים (מה שמסביר למה הם נשארו ברקע במשך רוב הסרט).